Sanasinko
Wordbazooka

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Muuta tekstin kokoa: Suurenna - Pienennä - Palauta oletuskoko
Uskonkirkko | Church of FaithUskonkirkko | Church of Faith

Yökyöpelin yöstä - hyvää yötä, Jeesus myötä

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Uskonelämä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9036  Su 07 Huh 2013, 2:54 (GMT+3)  Aihe: Yökyöpelin yöstä - hyvää yötä, Jeesus myötä Vastaa lainaamalla viestiä

Harmittaa, että yö tulee aina niin nopeasti vastaan, ja alkaa väsähtää eikä pysty enää kunnolla kirjoittamaan. Paljon jää kirjoittamatta, muttei aivot suostu enää toimimaan. Seuraavana aamuna on taas uudet aamusivut, jota ennen haluaisi kirjoittaa mahdollisimman paljon. Aamusivut poistavat kirjoittamiseen liittyvän tulpan, mutta uusi yö tulee aina liian nopeasti vastaan ja on annettava taas periksi.

Lainaus:
Rauhassa menen levolle ja nukahdan. Sinä, Herra, sinä yksin olet minun suojani, minä saan elää turvassa.

Ps. 4:8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9041  Su 07 Huh 2013, 23:56 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En nukkunut viime yönä hyvin, vaikka niin olisi kirjoittamastani voinut olettaa. Sitä odotin itsekin, kellokin oli jo liikaa. Tosin tärisin taas, mutta yritin olla välittämättä siitä.

Olin kääntyneenä seinään päin ja uni ottamassa minua jo valtaansa. En olisi tajunnut sitä; olisin painunut yhä syvemmälle tiedottomuuden tilaan vain, ellei juuri silloin olisi kuulunut aika kovaa koputusta. Se tuli jostain läheltä ja katkaisi uneen vaipumisen. Rauhallinen uneen vaipuminen oli tiessään. Kuka täällä koputtelee? Onko täällä joku?

Olen kääntynyt jo ympäri huoneen keskustaan päin täynnä huolestuneita ajatuksia. Ei ole ketään... Mistä se ääni sitten tuli, kiusaako Saatana minua taas. Ainakin se on pilannut jo uneni. En voi kääntyä seinään päin, jos se tulisikin selkäni taakse... Kokemuksestani yli kolmekymmentä vuotta sitten voidaan olla montaa mieltä, ketään ei voi pakottaa uskomaan. Mutta todellisen pelon se on jättänyt, koska se oli totta, todellinen kokemus minulle.

Tiedän hyvin myös, että usko on pelon vastakohta, muttei se auta minua nyt. Koputuksen takia on mennyt jo noin tunti yöunta pilalle ja rukoilen hartaasti, että saisin nukuttua. Aamulla herään väsyneenä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9042  Ma 08 Huh 2013, 0:13 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pahoitteluni vihtahännän takia, että kehtaakin järkyttää unisia ihmisiä keskellä yötä.

En toivoisi vihtahäntää muualle vierailemaan kuin piispojen ja kirkkoherrojen luona. Virkistäisi kummasti herrojen uskonelämää ja saataisiin kirkkoasiat normaalille tolalleen taas.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9043  Ma 08 Huh 2013, 0:24 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minusta tuntuu, että Paholainen halusikin pilata tämän ketjun.

Hohhoijaa, ei anneta periksi...

Ainakin meikä menee ensi yönä Leijonan viereen nukkumaan.

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9046  Ma 08 Huh 2013, 13:40 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 8.4.2013 klo 0.24 kirjoitti:
Minusta tuntuu, että Paholainen halusikin pilata tämän ketjun.

Hohhoijaa, ei anneta periksi...

Ainakin meikä menee ensi yönä Leijonan viereen nukkumaan.

Tämä ei ole enää hauskaa, väsynyt viimeöisen jälkeen taas.

Sama juttu kuin edellisyönä, mutta nyt noin tuntia aiemmin sängyssä, puoli kolmen maissa. Ja juuri kun olen nukahtamassa sikeään uneen, kuuluu koputus taas. Olen kääntyneenä seinään päin, käännyn ympäri ja katson kelloa, se on 2.58. Ei ole kanttia kääntyä enää seinään päin, kun en tiedä ilmiön syytä, mikä tuossa on takana. Joudun rukoilemaan saadakseni unta, ja aamulla olen karsean väsynyt.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9058  Ti 09 Huh 2013, 22:01 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sattuneesta syystä viime yönä tuli valvottua lähes aamuun, mutta kun pääsin nukkumaan, muistin kahden edellisyön häiritsevät kokemukset.

Sängyssä jo maatessani tein ristinmerkin huoneen keskustaan päin ja sanoin mielessäni: Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä käsken sinua Paha lähtemään!

En halunnut herätä puolen tunnin kuluttua mihinkään. Olin jo tajunnut, ettei Pahaa pidä pyytää ja anella lähtemään, se pitää käskeä pois!

Muistin minua puhutelleen jutun, josta lyhyt lainaus täällä. Myös Pirkon pitkä puhe oli hyvä ja täyttä asiaa!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9062  Ke 10 Huh 2013, 18:06 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Unettomuus... Se on sitä, että joku asia alkaa huolestuttaa taustalla. Kivut ja särytkin voivat valvottaa, mutta silloin syy on fyysinen.

Unettomuudessa asia alkaa vaivata jo etukäteen ennen sänkyyn menoa. Minullakin käväisi mielessäni, nostaisinko keittiön pöydältä hengellistä rekvisiittaa sänkyyn. Pinossa on kovassa kulutuksessa ollut Raamattuni, jota luin lähes kymmenen vuotta läpi; Raamatun vanha käännös; lukuvuoroaan odottamassa Pirkko Jalovaaran kirja Rukous on elämäni ja sen päällä vielä keittiön kotoisa Uusi Testamentti, jonka punaisia kansia koristaa kukkaset ja perhoset.

Mutta luovuin suunnitelmastani, annoin kirjojen olla. Tyynyn alla on rukousliinakin, jos tarvis.

Nukkumaanmeno meni aika myöhäiseksi taas käydessäni nettilehdet ja muut läpi. Tuuletin ja poljin kevyesti vielä kuntopyörää.

Päästyäni sänkyyn tuoreet kokemukseni olivat mielessäni. Normaalisti simahdan saman tien ja taju on heti kankaalla, muttei nyt aivojeni askarrellessa kokemani parissa. Sitä paitsi nukkuma-asentoni ei ollut se, mihin yleensä nukahdan, vaan olin kääntyneenä huoneen keskustaan päin. Huomaisin paremmin, jos tapahtuisi jotain erikoista. Miettiessäni kaikkea vastaanotin sanat: "Voin minä tälläkin puolella olla." Vilkaisin seinään päin; tiesin sanojen tarkoittavan juuri sitä puolta.

Olin lopen väsynyt, mutta rukoilin mielessäni. Olin jo tehnyt ristinmerkkiä huoneeseen ja käskenyt Pahaa Jeesuksen nimessä ja veressä häipymään. Voisinko tehdä mitään enempää.

Sitten en jaksanut olla enää oikealla kyljelläni, vaan käännyin vasemmalle seinään päin painautuen peittojen alle kuin turvaan ja rukoillen hartaasti Jumalaa. Hetken kuluttua tunnen Pyhän Hengen kosketuksen kehossani, tajuan olevani turvassa ja nukahdan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9063  Ke 10 Huh 2013, 18:45 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuin sopivasti tänään tuli One Way Missionista tilaamani Raportti-lehti, jonka huomasin äsken olevan netissäkin.

Selasin päivällä sitä, kun huomioni kiinnittyi Tapani Suonnon kirjoituksessa tähän kohtaan:

Lainaus:
Eräässä kirjassa kerrotaan miehestä, joka toimi sirkuksessa apinana. Hänellä oli täydellinen apinan puku. Hän esiintyi korkealla trapetsilla, jonka alapuolella seisoi nälkäinen leijona. Kerran hänen otteensa lipesi ja hän putosi leijonan häkkiin. Mies riisui äkkiä naamionsa ja huusi yleisölle: "Tulkaa auttamaan, minä olen vain ihminen!" Nälkäinen leijona lähestyi karjuen miestä ja avasi suunsa purrakseen häneltä kaulan poikki. Silloin leijonan kidasta kuului kuiskaus: "Mitä sinä huudat, minäkin olen vain ihminen."

Sillä hetkellä mies ymmärsi, että koko sirkuksessa ei ollut lainkaan oikeita petoja. Kaikki olivat ihmisiä valepuvussa. Ei niitä tarvinnut pelätä.

Näin on myös tässä hengellisessä maailmassa. Kristus on jo voittanut. Käärmeen pää on murskattu eikä sielunvihollinen voi kuin pelotella Jumalan lapsia. Jumalan lapsilla ei ole enää mitään syytä paniikkiin.

Ajattelin, että kohta pitää poimia ylös, se on niin hyvä. Sitten silmäni osuivat tähän kohtaan:

Lainaus:
Aina kun Jumala on tekemässä jotain uutta, Hän tekee minusta ensin entistä heikomman. Se johtuu siitä, että todellinen Jumalan voima ilmestyy meissä vain heikkouden keskellä. Jumala haluaa, että olemme riippuvaisia Hänestä ja riisuu siksi oman voimamme. Vain Hänen voimassaan me voimme tuottaa hedelmää.

Aloin itkeä, se osui niin... Lopulta oli luettava koko kolmisivuinen juttu "Tapahtukoon Sinun tahtosi" tiheää pränttiä Raportti-lehden numerosta 1/2013.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9068  To 11 Huh 2013, 2:29 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 10.4.2013 klo 18.06 kirjoitti:
Päästyäni sänkyyn tuoreet kokemukseni olivat mielessäni.

Laitoin kamomillateetä tulemaan, jos se lepuuttaisi hermojani. Ei vaiskaan, olen väsynyt vaan, mutta lempiteeni mustikka-vanilja on loppu...

Tiedän, että minua voidaan pitää ihan pöpinä sen takia, mitä hengellisistä asioista olen kirjoittanut. Mutta emmehän me näe ääniaaltojakaan ja silti kännykät toimivat. Kuinka paljon hienommat ja monimutkaisemmat ihmisen aivot ovatkaan - mikä langaton tiedonsiirtokeskus!

Hohhoijaa... Hyvää yötä, Jeesus myötä :)

"Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua, missä ikinä kuljet --" Ps. 91:11
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9220  Su 28 Huh 2013, 23:28 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 10.4.2013 klo 18.06 kirjoitti:
Unettomuus... Se on sitä, että joku asia alkaa huolestuttaa taustalla. Kivut ja särytkin voivat valvottaa, mutta silloin syy on fyysinen.

Unettomuudessa asia alkaa vaivata jo etukäteen ennen sänkyyn menoa. Minullakin käväisi mielessäni, nostaisinko keittiön pöydältä hengellistä rekvisiittaa sänkyyn. Pinossa on kovassa kulutuksessa ollut Raamattuni, jota luin lähes kymmenen vuotta läpi; Raamatun vanha käännös; lukuvuoroaan odottamassa Pirkko Jalovaaran kirja Rukous on elämäni ja sen päällä vielä keittiön kotoisa Uusi Testamentti, jonka punaisia kansia koristaa kukkaset ja perhoset.

Mutta luovuin suunnitelmastani, annoin kirjojen olla. Tyynyn alla on rukousliinakin, jos tarvis.

Nukkumaanmeno meni aika myöhäiseksi taas käydessäni nettilehdet ja muut läpi. Tuuletin ja poljin kevyesti vielä kuntopyörää.

Päästyäni sänkyyn tuoreet kokemukseni olivat mielessäni. Normaalisti simahdan saman tien ja taju on heti kankaalla, muttei nyt aivojeni askarrellessa kokemani parissa. Sitä paitsi nukkuma-asentoni ei ollut se, mihin yleensä nukahdan, vaan olin kääntyneenä huoneen keskustaan päin. Huomaisin paremmin, jos tapahtuisi jotain erikoista. Miettiessäni kaikkea vastaanotin sanat: "Voin minä tälläkin puolella olla." Vilkaisin seinään päin; tiesin sanojen tarkoittavan juuri sitä puolta.

Olin lopen väsynyt, mutta rukoilin mielessäni. Olin jo tehnyt ristinmerkkiä huoneeseen ja käskenyt Pahaa Jeesuksen nimessä ja veressä häipymään. Voisinko tehdä mitään enempää.

Sitten en jaksanut olla enää oikealla kyljelläni, vaan käännyin vasemmalle seinään päin painautuen peittojen alle kuin turvaan ja rukoillen hartaasti Jumalaa. Hetken kuluttua tunnen Pyhän Hengen kosketuksen kehossani, tajuan olevani turvassa ja nukahdan.

Joukossamme on paljon kovakalloisia henkimaailman ja -todellisuuden kieltäjiä, joita varmaan kiinnostaa tietää, kuinka tämän asian kanssa lopulta kävi; tuon koputuksen kanssa häiriten nukahtamista.

Hetkinen vain, otan aamusivumapin esiin ja kertaan vähän sieltäkin, ja laitan vähän hedelmäteetä juomaksi...
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9221  Su 28 Huh 2013, 23:57 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Joukossamme on paljon kovakalloisia henkimaailman ja -todellisuuden kieltäjiä, joita varmaan kiinnostaa tietää, kuinka tämän asian kanssa lopulta kävi; tuon koputuksen kanssa häiriten nukahtamista.

Hetkinen vain, otan aamusivumapin esiin ja kertaan vähän sieltäkin, ja laitan vähän hedelmäteetä juomaksi...

No niin, otin hedelmäteetä ja selasin aamusivuliuskoja taaksepäin. Toki muistan muutenkin, mutta yksityiskohtia on hyvä tarkistaa kirjoitettuna tuoreeltaan.

Torstaina 11.4. vastaisena yönä mielessäni oli kaikki edelleen. Rukoilin hartaasti, että saisin nukuttua. Toistin vain "Jeesus, Jeesus, Jeesus..." Katsoin vielä varmuuden vuoksi kelloa, se oli 3.04, jos heräisin johonkin, mutta sain nukuttua aamuun.

Perjantain 12.4. vastaisena yönä oli sama juttu; rukoilin ja katsoin taas kelloa, saaden taas nukuttua aamuun.

Olin tyytyväinen siihen, että Paha tuntui irrottaneen otteensa ja väistyvän. En halunnut antaa sille mitään valtaa - rukoilla ja luottaa Jumalaan vaan. Iloitsin siitä siihen asti, kunnes sunnuntaina 14.4. poikani kertoi kuulleensa yöllä koputusta ennen nukahtamistaan, jota ennen oli tuntenut huoneessaan Pahan läsnäolon.

Tuon kuuleminen oli kuin kylmää vettä niskaani; ovelaa Saatanalta, joka ei koskaan hellitä ja lopeta kiusaamistaan.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Ma 29 Huh 2013, 1:31, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9222  Ma 29 Huh 2013, 0:16 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Olin tyytyväinen siihen, että Paha tuntui irrottaneen otteensa ja väistyvän. En halunnut antaa sille mitään valtaa - rukoilla ja luottaa Jumalaan vaan. Iloitsin siitä siihen asti, kunnes sunnuntaina 14.4. poikani kertoi kuulleensa yöllä koputusta ennen nukahtamistaan, jota ennen oli tuntenut huoneessaan Pahan läsnäolon.

Tuon kuuleminen oli kuin kylmää vettä niskaani; ovelaa Saatanalta, joka ei koskaan hellitä ja lopeta kiusaamistaan.

Tuosta tulee kaksi viikkoa ja olen nukkunut suhteellisen hyvin, jos kipuja ei ole ollut. Olen yrittänyt ajatella muita asioita tietäen varsin hyvin, että jos täällä maailmassa on olemassa Hyvä, täällä on myös Paha. Turvani on siinä Hyvässä, Pahasta viis. Ajattelin jopa lauantaina, että se saa keksiä parempia efektejä, koputus ei enää tehoa minuun. Sitten menin yöllä normaalisti nukkumaan, mutta jonkun ajan kuluttua heräsin voimakkaaseen koputukseen, joka kuului otsastani. Jatkoin uniani, en välitä siitä enää.

Herraa ylistää tahdon
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9225  Ma 29 Huh 2013, 14:02 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 28.4.2013 klo 23.57 kirjoitti:

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Ma 29 Huh, 2013 1:31, muokattu 1 kertaa

Epähuomiossa tulee virheitä, joita korjailen parhaani mukaan jälkikäteen. Edellisessä oli virheellinen päiväys 15.4. kirjoitettuani väsyneenä päivämäärän, jolloin olin asiasta aamusivuihini kirjoittanut, toisin sanoen maanantaina 15.4. Kolmeen liuskaan ei hirveästi mahdu tekstiä eikä liuskoja millään jaksaisi kirjoittaa käsin enempää; on usein jo työ ja tuska kirjoittaa päivittäin edes ne kolme, joten tärkeidenkin asioiden kirjoittaminen voi lykkääntyä parin päivän päähän ja kirjoittaminen niistä voi unohtua kokonaankin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9226  Ma 29 Huh 2013, 14:54 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 29.4.2013 klo 0.16 kirjoitti:
Tuosta tulee kaksi viikkoa ja olen nukkunut suhteellisen hyvin, jos kipuja ei ole ollut. Olen yrittänyt ajatella muita asioita tietäen varsin hyvin, että jos täällä maailmassa on olemassa Hyvä, täällä on myös Paha.

Riippumattomana kirjoittajana voin kirjoittaa kaikesta, mistä haluan. Minun ei tarvitse miettiä, sopiiko tämä Ylelle, kirkolle tai muillekaan. Jos siellä päässä halutaan luoda todellisuutta, jossa pahaa ei muka ole olemassa, itsepähän ovat kusessa asian kanssa. Huomauttaisin vaan, että pahalla on sitä enemmän valtaa, mitä enemmän se kielletään, ja sitä enemmän ihmiset joutuvat siitä kärsimään. Asia on nykyaikana juuri noin. Ihmiset joutuvat sietämään ja kestämään pahaa, olemaan sen kanssa puserruksissa. Joten eipä ihmekään, että 27.1.2013 Kallion kirkko oli parviaan myöten täynnä, kun Pirkon aiheena oli "Käske Pahan lähteä!" ja kirkkoilta jatkui peräti 22.30 asti! Eli aihe ja kirkkoilta oli varsinainen menestys ihmisten kärsiessä pahan kourissa.

Typerä Yle ja kirkko voivat leikkiä nyt yhdessä sitten nukkekotia ihmisten joutuessa kärsimään näistä asioista. Siellä on niin kovaa jätkää ja akkaa aina kuolinvuoteelle asti, jossa vasta myönnetään asiat, mikäli ehditään. Jos ei, helvetti odottaa. Paha ei pääse Taivasta pilaamaan, vaikka luterilaisen kirkon pappi niin väittäisikin joutuessaan tuomiolle vielä itsekin.

Ei kai kukaan haluaisi joutua pahan kanssa tekemisiin, oikean persoonallisen Pahan kanssa. Mutta kohdatessaan sen joutuu valitsemaan, valitseeko Hyvän taikka Pahan. Vain idiootti yrittää lakaista pahan maton alle. Toinen yritys on se, että väittää, ettei Pahaa ole olemassakaan. Mutta miksi jätät valon öisin päälle, miksi salaa sydämessäsi pelkäät? Naureskelet uskoville päivisin ja yöllä tutiset tuntiessasi Pahan läsnäolon. Sinua voi myös närästää, että näistä asioista kirjoitetaan. Miksi olet närkästynyt ja pelkäät, jos nämä kerran ovat satua?

Omasta mielestäni satua on se, että joku voisi todella olla puolueeton, ei-kenenkään maalla. Oikeasti on kuitenkin niin, että mihin yhden valtion raja päättyy, siitä alkaa toinen valtio. Sama on Hyvän ja Pahan kanssa. Kävellessäsi pois Jumalan mailta päädyt Saatanan maille, välissä ei ole ei-kenenkään maata. Missä ei palvota Jumalaa, siellä palvotaan Saatanaa, vaikka se verhottaisiin objektiivisuuteen, tieteeseen, ateismiin tai muuhun sellaiseen. Hedelmistään puut tunnetaan. Vasta kun olet rikkirevitty, raadeltu ja raiskattu, tajuat Saatanan olleen asialla ja eksyneesi väärään paikkaan. Silloin vain Jumala ja hänen rakkautensa voivat parantaa sinut.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9227  Ma 29 Huh 2013, 15:34 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 29.4.2013 klo 0.16 kirjoitti:
Turvani on siinä Hyvässä, Pahasta viis. Ajattelin jopa lauantaina, että se saa keksiä parempia efektejä, koputus ei enää tehoa minuun. Sitten menin yöllä normaalisti nukkumaan, mutta jonkun ajan kuluttua heräsin voimakkaaseen koputukseen, joka kuului otsastani. Jatkoin uniani, en välitä siitä enää.

Olin väärässä. Saatana luki ajatukseni ja näytti, että koputus tehoaa, että herään koputtaessaan tarpeeksi kovaa.

Olin kääntyneenä huoneen keskustaan päin; pääni ja sängyn vieressä olevan hyllyn välissä oli vain reilu kymmenen senttiä eikä siihen mahtuisi kukaan ihminen, ainoastaan joku eteerinen, kuten Paha, joka koputti minut hereille. Mutta jatkoin väsyneenä uniani, sillä yhtä todellinen kuin on Paha, on myös Hyväkin - Jumala, joka on turvani.

Nukuin ihan hyvin aamuun asti, mutta mainitsin pojalleni asiasta, joka tuli vielä nukkumaan mennessä mieleen. Ei ollut mikään mukava ajatus, että Paha saisi täällä vain rauhassa kutea ja pilata yöuniamme, joten komensimme ja käskimme sen Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä lähtemään - aivan niin kuin Pirkko hyvässä puheessaan Kallion kirkossa 27.1.2013 opetti.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9228  Ma 29 Huh 2013, 17:26 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen kuunnellut jo monta kertaa laulua Jumalan sotisovasta, taisteluvarustuksesta. Siinä on vahva soundi ja mukava rytmi.

Äsken alkaessani kuunnella taas huomasin YouTuben listaavan oikealle mielenkiintoisen videon, jota aloin katsoa:

Sweep Your House Warfare Prayer 1

Tuossa lähes 13-minuuttisessa laulussa ajetaan pahaa lähtemään talosta Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä. Tekijänä on Patrick Bukassa, joka kommenttiosuudessa sanoo, että jos uskot Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen, sitten sinun on uskottava myös Raamattuun, ja jos uskot Raamattuun, sinun on uskottava myös enkeleihin, ja jos uskot enkeleihin, sinun on uskottava myös langenneisiin enkeleihin, Saatanaan ja muihin. Patrick Bukassa kertoo, että "Sweep the House" on rukous, jota voit soittaa, kun olet töissä, nukkumassa tai haluat parantaa ilmapiiriä kotonasi ja lakaista jokaisen nurkan demonien vahingollisesta vaikutuksesta. Videolla on humoristisia kuvia kummituksista ja sarjaan kuuluu useampiakin rukouksia.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9284  To 16 Tou 2013, 1:44 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuten tuolta jo ilmenee, en jaksa enää mitään. Olen ihan väsähtänyt ja aivoni nukkuvat.

Tämän ketjun myötä haluan toivottaa hyvää yötä; tosin heikkohermoisten ei kannata lukea alkua pidemmälle.

Lainaus:
Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua, missä ikinä kuljet --

Ps. 91:11

Ihan mukavaa, ettei kukaan ole tullut koputtelemaan ja on saanut nukkua yönsä rauhassa.

Voishan se vihtahäntäkin nukkua joskus ja jättää ihmiset rauhaan.

Hyvää yötä, Jeesus myötä :)
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9696  To 26 Syy 2013, 15:57 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 16.5.2013 klo 1.44 kirjoitti:
Ihan mukavaa, ettei kukaan ole tullut koputtelemaan ja on saanut nukkua yönsä rauhassa.

Voishan se vihtahäntäkin nukkua joskus ja jättää ihmiset rauhaan.

Yleismaailmallisia, ikäviä kokemuksia...

Google Analytics'in mukaan Sanasinkoon on tultu 7.9.2013 haulla:

mitä teen kun saatana hyökkää

Jos foorumistani on löytynyt ongelmaan vähänkään apua, olen tyytyväinen.

Pahasta on näköjään tullut tabu, josta ei saa puhua, mutta jonka seuraukset näkyvät kaikkialla tuhoisin lopputuloksin.

------
Typo.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm La 28 Syy 2013, 10:57, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9697  To 26 Syy 2013, 16:16 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Google Analytics'in mukaan Sanasinkoon on tultu 7.9.2013 haulla:

mitä teen kun saatana hyökkää

Jos foorumistani on löytynyt ongelmaan vähänkään apua, olen tyytyväinen.

Ikävä tosiasia on vaan, että Saatanan hyökätessä Jumalan apua tarvitsee jokainen - varsinkin kristittyjen ollessa tulilinjalla. Vainosihan Saatana Jeesustakin, lue Matt. 4:1-11.

Tuskinpa muistaisin kirjoittaa tästä, ellei viime ja edellisyönä joku olisi ollut kolistelemassa täällä taas. Käskin mielessäni Jeesuksen nimessä ja veressä poistumaan, jonka jälkeen vasta nukahdin.

------
Typo.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm La 28 Syy 2013, 10:58, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9698  To 26 Syy 2013, 16:23 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Tuskinpa muistaisin kirjoittaa tästä, ellei viime ja edellisyönä joku olisi ollut kolistelemassa täällä taas. Käskin mielessäni Jeesuksen nimessä ja veressä poistumaan, jonka jälkeen vasta nukahdin.

Ääneen en viitsinyt sanoa, ettei poikani viereisessä huoneessa olisi herännyt. Kolistelu tapahtui noin puoli kolmen aikaan yöllä samassa huoneessa, jossa itse nukuin. En viitsinyt nousta katsomaan, mutta se oli samanlaista kolistelua kuin edellisyönä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9708  Su 29 Syy 2013, 13:38 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 26.9.2013 klo 16.23 kirjoitti:
Kolistelu tapahtui noin puoli kolmen aikaan yöllä samassa huoneessa, jossa itse nukuin. En viitsinyt nousta katsomaan, mutta se oli samanlaista kolistelua kuin edellisyönä.

Minulla on sisäinen tieto siitä, että tämä viimekertainen niin kuin viimekeväinenkin kokemukseni ovat olleet Jumalan johdatusta.

Miten Jumala voisikaan katsoa hyvällä sitä, mitä totuudenpuhujalle tehtiin? Hän haluaa muistuttaa pahan olemassaolosta ja valitsee jonkun välittämään tietoa.

Tänne Sanasinko-foorumiin tullaan lukuisilla eri hakusanoilla, joita en seuraa yleensä ollenkaan. Satunnaisesti saatan törmätä johonkin, joka jää mieleen. Taannoin minut pysäytti, kun joku haki ohjeita itsemurhaan. Tarkasteltuani äsken asiaa uudestaan foorumilla on käyty itsemurhan ohjeiden ja toteutuksen takia tänä kesänä kaksikin kertaa. Sydämestäni toivon ja rukoilen, että päinvastoin usko on vahvistunut ja tie johtanut takaisin elämään vastoinkäymisistä huolimatta. Toinen minut pysäyttänyt haku on "mitä teen kun saatana hyökkää", jota kuvaan tuolla. Tiesin, että siitä on kirjoitettava, mutta ilman Jumalan järjestämää tuoretta muistutusta se olisi jäänyt roikkumaan, olen aivan varma siitä. Kyllä Jumala tietää, kuka meistä mitäkin kestää ja olen saanut osani tästä epämiellyttävästä tehtävästä. En voi sanoa, etteikö se hetkauttaisi minua yhtään. Esimerkiksi viime yönä ennen nukahtamista muistin kolistelun ja käänsin kylkeä niin kuin se olisi jotakin auttanut. Oli vähän epämukava olo ja pelkäsin jossain sieluni sopukassa, kunnes nukahdin.

En pystynyt toimimaan läheskään niin kuin Raportti-lehdessä 1/2013 esitetään:

Lainaus:
Kun Luther heräsi yöllä ja huomasi perkeleen istuvan sänkynsä jalkopäässä, hän totesi rauhallisesti: "Sinäkö se vain oletkin" ja käänsi kylkeä. Perkele on Golgatalla voitettu perkele. Se on häviäjä ja meidän tehtävämme on julistaa ja ylistää Kristuksen voittoa. Vain sellaista seurakuntaa perkele kavahtaa. Sellaisen seurakunnan se jättää rauhaan.

Lutherista annetaan muutenkin liian ihannoiva kuva täydellisenä oppi-isänä ja kristittynä unohtaen kokonaan hänen viimeisinä elinvuosinaan kirjoittama kirjansa Juutalaisista ja heidän valheistaan [Von den Jüden und ihren Lügen], joka myöhemmin toimi Hitlerin ja natsien yllykkeenä juutalaisvainoihin. Holokausti alkoi toden teolla kristalliyönä, edesmenneen Lutherin syntymäpäivänä. Luther kuvasi kirjassaan yksityiskohtaisesti, miten juutalaisten omaisuus ja kodit tulee tuhota, kieltää heiltä uskonnon harjoittaminen ja saattaa heidät pakkotyöhön, ks. suomennos sivulta 169 alkaen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10511  La 19 Huh 2014, 2:55 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pirkon kirjan "Rukous on elämäni" jälkeen minuunkin tarttui rukous:

"Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä."

Olen alkanut lausua sitä myös muodossa:

"Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda meitä syntisiä."

Helmikuun lopussa oikein väsyneenä tein rukoukseen seuraavan lisäyksen:

"Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä ja päästä minut pahasta."

"Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda meitä syntisiä ja päästä meidät pahasta."

Loppuosa "päästä meidät pahasta" on Jeesuksen opettamasta Isä meidän -rukouksesta, Matt. 6:13. Jäähyväisrukouksessaankin Jeesus pyytää Jumalaa varjelemaan opetuslapsiaan pahalta, Joh. 17:1-26.

Sitten vielä maaliskuussa keksin jatkaa rukousta näin:

"Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä ja päästä minut pahasta ja ole aina kanssani. Aamen."

"Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda meitä syntisiä ja päästä meidät pahasta ja ole aina kanssamme. Aamen."

- Tuo viimeinen versio on ollut paljon käytössä ja tuntunut hyvälle rukoilla.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10512  La 19 Huh 2014, 22:31 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 19.4.2014 klo 2.55 kirjoitti:
Helmikuun lopussa oikein väsyneenä tein rukoukseen seuraavan lisäyksen:

"Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä ja päästä minut pahasta."

"Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda meitä syntisiä ja päästä meidät pahasta."

Loppuosa "päästä meidät pahasta" on Jeesuksen opettamasta Isä meidän -rukouksesta, Matt. 6:13. Jäähyväisrukouksessaankin Jeesus pyytää Jumalaa varjelemaan opetuslapsiaan pahalta, Joh. 17:1-26.

Sitten vielä maaliskuussa keksin jatkaa rukousta näin:

"Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä ja päästä minut pahasta ja ole aina kanssani. Aamen."

"Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda meitä syntisiä ja päästä meidät pahasta ja ole aina kanssamme. Aamen."

- Tuo viimeinen versio on ollut paljon käytössä ja tuntunut hyvälle rukoilla.

Lisäsin tänään vielä raamatunkohtalinkit viestiin. Yöllä kirjoittaminen oli hirveän raskasta tarkistaessani tiedot aamusivuistani.

Tänään mieleeni tuli, että loppua voisi täydentää myös näin:

"Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä ja päästä minut pahasta ja ole aina kanssani ja varjele lähimmäisiäni. Aamen."

"Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda meitä syntisiä ja päästä meidät pahasta ja ole aina kanssamme ja varjele lähimmäisiämme. Aamen."

- Paljon muutakin lopussa voisi luetella, mutta se olisi sitten paljon pidempi rukous.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11067  To 30 Lok 2014, 2:36 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muokkasin rukouksia edelleen,
näihin kahteen eri muotoon:

Lainaus:
Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä.
Päästä minut pahasta ja ole aina kanssani.
Varjele kotiani ja lähimmäisiäni.
Aamen.

✙ ✙ ✙

Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda meitä syntisiä.
Päästä meidät pahasta ja ole aina kanssamme.
Varjele kotiamme ja lähimmäisiämme.
Aamen.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Uskonelämä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Muuta tekstin kokoa: - -

Takaisin ylös

Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign