Sanasinko
Wordbazooka

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Muuta tekstin kokoa: Suurenna - Pienennä - Palauta oletuskoko
Uskonkirkko | Church of FaithUskonkirkko | Church of Faith

Pirkko Jalovaara's program offerings and suppression on Radio Dei. Pirkko Jalovaaran ohjelmatarjontaa ja tukahduttamista Radio Deissä.

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Uskonelämä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8897  Ti 19 Maa 2013, 0:56 (GMT+3)  Aihe: Pirkko Jalovaara's program offerings and suppression on Radio Dei. Pirkko Jalovaaran ohjelmatarjontaa ja tukahduttamista Radio Deissä. Vastaa lainaamalla viestiä

Ohjelmia voi seurata Deissä ja Rukousystävien lisäksi YouTubessa.

Vain yksin Jeesus!

Hyvä ohjelma, Eeva-Liisa & Eeva tuuraamassa Pirkon ollessa Pietarissa.

Mielialani MOT-ohjelman jälkeen

Tähän jaksoon palattava vielä, painavaa asiaa.

Nousen ylös rukouksen voimalla

Tätä kuuntelin nyt illalla...

Jo olemassa olevien kirjojen lisäksi saatava ohjelmassa siteerattu kirja.

----------------------

Muokattu otsikkoa:

Pirkko Jalovaaran ohjelmatarjontaa Radio Deissä =>

Pirkko Jalovaaran ohjelmatarjontaa ja tukahduttamista Radio Deissä

Translated the title in English.

Kristillisessä mediassa halpamaista puukotusta jo etukäteen.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Ti 04 Huh 2017, 1:23, muokattu 3 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9016  Ti 02 Huh 2013, 23:04 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kateus!

Tämä tuli jo toissa viikolla, kuuntelin päivä pari lähetyksen jälkeen ja kertasin taas. Jeesuskin oli pelkästä kateudesta jätetty Pilatuksen käsiin ja ristiinnaulittavaksi:

Lainaus:
Hän näet tiesi, että Jeesus oli pelkästä kateudesta jätetty hänen käsiinsä. - Matt. 27:18

Pirkko käsittelee aihetta laajalti ja nostaa muitakin kohtia Raamatusta esiin. Ohjelman loppupuolella Pirkko lukee Raunin saaman profetian, että kirkon ovien sulkeutuminen on kateuden syytä. Poikani sanoi samaa jo pari viikkoa sitten ja itse olen ollut sitä mieltä jo alusta alkaen.

Mutta oma hengellisyys ja olotila ei parane kateudella yhtään. Kateus on myrkkyä, jota ei edes Jumala halua. Elämäänsä ei voi kehittää kadehtimisella tippaakaan. Se on rankinta valehtelua itselleen ja palvelee vain Saatanaa. Jumala on luonut meidät ainutlaatuisiksi olennoiksi ja rakastaa kaikkia luotujaan. Ei kannata haaskata elämäänsä ja ainutkertaisuuttaan Luojansa edessä.

Matt. 6:1-34
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9123  Ti 16 Huh 2013, 22:59 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ystävyyttä vai riippuvuutta?

Vasta nyt kuuntelemassa tätä toissaviikkoista ohjelmaa, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Kuunnellessaan voi häärätä muutakin ja painaa paussinappulaa aina tarpeen mukaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9138  Pe 19 Huh 2013, 20:23 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:

Ystävyyttä vai riippuvuutta?

Kertaamassa vielä tätäkin ohjelmaa ennen kuin uutta pukkaa. Otsikosta voi klikata suoraan kuuntelemaan.

Tuossa aivan alussa Pirkko puhuu ystävistä niin kauniisti, kuinka vasta paineessa näkee ne todelliset ystävät, jotka nousevat rinnalle puolustamaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9139  Pe 19 Huh 2013, 20:41 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miksi olet täällä maanpäällä?

"Te ystävät olette nähneet, miten olen joutunut suuren vainon kohteeksi aina uudelleen ja uudelleen. Vainoajat eivät jätä rauhaan, mutta samalla saan Jumalan palautteen, miten Hän minuun ja työhöni katsoo. Ja se on meille kaikille tietenkin tärkeintä, miten Jumala meihin katsoo", Pirkko sanoo tuossa aivan alussa.

Tämäkin on jäänyt kuuntelematta, kuuntelen nyt. Jos ehtisin kuunnella ennen kello 21.30 alkavaa uutta ohjelmaa...
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9180  Pe 26 Huh 2013, 20:05 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lopulta tein viime perjantaina niin, että jätin aiemman ohjelman kuuntelun kesken ja siirryin suoraan lähetykseen:

Aiotteko tekin lähteä?

Kuunneltuani tuon siirryin takaisin keskenjääneeseen ohjelmaan, jonka kuuntelin senkin loppuun...

Tuossa viimeperjantaisessa ohjelmassa Pirkko kertoo Askel-lehden loukkaavista ja totuudenvastaisista jutuista, jotka on kuunneltava vielä uudestaan. On ollut vaan vaikea löytää mistään kyseistä Askel-lehden irtonumeroa lukeakseni itsekin. Lehti ei ole kovin suosittu enkä meinaa tuollaista lehteä enää tilatakaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9198  La 27 Huh 2013, 16:41 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Tuossa viimeperjantaisessa ohjelmassa Pirkko kertoo Askel-lehden loukkaavista ja totuudenvastaisista jutuista, jotka on kuunneltava vielä uudestaan.

Purin osan Pirkon puheesta 19.4.2013 tähän enkä voi kuin ihmetellä itsekin:

Lainaus:
Tässä mies kertoo, miten hän on parantunut eturauhassyövästä. Se määriteltiin Kuopion yliopistollisessa keskussairaalassa aggressiiviseksi, mutta nyt haluan kiittää erityisesti suurta Jumalaa, joka suuressa rakkaudessaan kuuli avunpyyntöni ja rukouspyynnön. Jumala tietää tämän, Hän hoiti minut terveeksi.

Ystävät, tällaisen samanlaisen kirjeen sain aikanaan Unto Lipposelta. Hän selvitti tarkkaan sairastumistaan, miten tuo syöpä oli levinnyt, miten hän oli ollut mukana Karttulan kirkossa ja hän sanoi, hän on parantunut, hän kiitti Jumalaa, kiitti rukouksesta. Jonkin ajan kuluttua, koska hän itse sitä pyysi ja koska hänellä oli kaikki nuo laboratoriokokeet ja puhtaat arvot, hän halusi itse tulla mukaan kirkkoon todistamaan. Tiedättekö ystävät, että 26-27 vuoden aikana tämä on ainut kerta, kun joku läheinen on noussut, nostanut koko tämän tapauksen minua vastaan. Ja hän jatkaa tätä parjausta vuodesta toiseen. Unto on pyytänyt anteeksi vaimonsa Marjatan käyttäytymistä, mutta se ei ole mitenkään lopettanut tätä parjauskampanjaa. Siitä on nyt kirjoitettu Askel-lehdessä ja Janne Villa on sen täysin ottanut omakseen. Ja ajatelkaa tällaisia väitteitä, että olen kiukkuisena polkenut jalkaani ja sanonut, vaatinut, että olen tällainen ihmeparantaja, joka vaatii, että Unto kyllä lähtisi, tempaisin Marjatan puolison käsipuolesta mukaani, ja olen kuin mikäkin typerys tämän Askel-lehden jutun ja Janne Villan ja näiden Marjatan lausuntojen ansiosta tässä jutussa. Tässä sanotaan esimerkiksi sitä, että kun he olivat tarjonneet ruokaa ja majoitusta, minä en koskaan kiittänyt täyshoidosta. Ja sitten kerrotaan, miten tämä parantaja, tämä Pirkko kertoi miehelleni, että vaimosi sisällä asuu paholainen. En ole koskaan edes saanut rukoilla kunnolla Marjatan puolesta, en ole koskaan jättänyt kiittämättä siitä, mitä Marjatta sinä olet minulle tarjonnut ja antanut, mutta Marjatta, tiedät itse, että tässä ylitetään kaikki ne rajat, miten olet vuosia, vuosia soitellut vielä seurakuntiin, olet joka paikkaan yrittänyt jollakin tavalla estää minun työtäni. Täällä tässä artikkelissa ja tässä Askel-lehden jutussa ja tässä Pirjo Wesaniemen lähestymistavassa ja tässä Seppo Juntusen arviossa, miten hän on sanoutunut jyrkästi irti minun toiminnastani. Muistat aivan hyvin sen, miten Arto Merisalo oli paikalla ja meidän Jussi ilmoitti, että itse en enää halua jatkaa sitä yhteistyötä. Tätäkään en ymmärrä, kun tässä väitetään, että piispa Jari Jolkkonen ei ole edes keskustellut Jalovaaran kanssa. Kuka näin sanoo, kuka näin väittää. Ainakin puolitoista tuntia, yli tunnin olen keskustellut Jari Jolkkosen kanssa. Miksi ihmeessä haluatte antaa tällaista käsittämätöntä tietoa, painaa alas, mustamaalata. Mitä tämä on? Älkää puhuko tai kirjoittako sellaista, mikä tulee Jumalan edessä paljastetuksi. Olemme Jumalan edessä. Ja se, mitä tänäänkin puhun ja teen, todella teen Jumalan edessä. Eikö joudu ihmettelemään tällaista, tällaista mustamaalaamista, eikö.

Olen käynyt yli kymmenen vuotta Pirkon tilaisuuksissa, toiminut pari vuotta avustajana enkä ole nähnyt tuollaista mustamaalaajien Pirkkoa koskaan. Samaa ei voi kyllä sanoa noista toisista, joiden parjaamiskampanjat ovat jatkuneet jo vuosia enemmän tai vähemmän äänekkäinä.

Vuodesta 2002 lähtien olen käynyt Rukousystävien illoissa enkä ole koskaan kuullut Pirkon haukkuvan Seppoa, mutta pahoillani nähnyt Sepon puukottavan jo pitkään Pirkkoa selän takana ja vetävän muitakin lokakampanjoihinsa mukaan. Silminnäkijöitä on paljon.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9272  Pe 10 Tou 2013, 0:13 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Dialogia käyvät Pirkko Jalovaara ja Leo Meller"

Kysymyksiä armolahjoista

Voi kuvitella, kuinka joitain ottaa päähän Mellerin kutsuminen ohjelmaan mukaan. Hänhän on samassa "tehtaassa" läpimädäksi ja kelvottomaksi leimattu... Mutta juuri hänen sanansa lohduttivat minua kymmenen vuotta sitten ja poimin ne Radio Deistä talteen.

Seuraavaan olen purkanut kohdan Pirkon 26.4.2013 puheesta ja kirjeestä kiisteltyyn parantumiseen liittyen, ja lopussa on tarkennusta mediassa vellovaan saivarteluun:

Lainaus:
Kiitos Herralle, olemme saaneet myöskin paljon palautetta. Aluksi pieni palaute myöskin viime perjantaihin liittyen. Sain vastaanottaa kirjeen, joka liittyy tuohon Askel-lehden ja Janne Villan kirjaan. Siellä oli puhetta siitä, että miten olen suhtautumassa tai miten olemme suhtautuneet Unton parantumiseen ja hänen vaimonsa lausuntoihin. Ja haluan, ystävät, teille pyynnöstä lukea tämän kirjeen - tämän toivoo Unton veli ja sisko, Heikki ja Riitta. Tässä lukee näin:

Haluamme tuoda mielipiteemme esille veljemme Unton puolesta. Hän itse ei enää pysty puolustamaan itseään ja kertomaan parantumisestaan. Unto parantui syövästä Pirkon rukousillassa, kuten hän itse kertoo Rukousystävä-lehdessä tai erilaisissa rukousilloissa silloin aikanaan.

Tässä sanotaan, että lehtijuttu on totta. Monet kerrat keskusteltiin kokoontumisissa sukulaisten ja ystävien kanssa. Hän oli iloinen parantumisestaan. Hän sai lisää elinvuosia, mutta päivämmehän on määrätty täällä, ei kukaan meistä ole ikuinen. Hänellä oli raittiit elämäntavat. Hän olisi halunnut mennä useammin kirkkoon todistamaan parantumisestaan, jostain syystä se ei järjestynyt. Toivottavasti veljemme saa lopulta rauhan ja asiattomat ohjelmat televisiossa ynnä muissa julkisissa tiedotusvälineissä loppuvat. Olkaamme iloisia, kun joku parantuu rukouksen avulla. Kiitos Pirkolle, ja siunausta ja voimia tähän arvokkaaseen työhön, toivoo Unton veli ja sisko, Heikki ja Riitta.

Kiitos Heikille ja Riitalle palautteestanne. Se oli varmasti sydämestä tullut.

Mitä taas tulee tuohon Kuopion tilanteeseen, pieni tarkennus. En ole todellakaan MOT-ohjelmassa sanonut, että olisin ennen ohjelmaa puhunut piispa Jari Jolkkosen kanssa. Sen keskustelun hänen kanssaan kävi pastori Anni Tanninen, joka otti piispaan yhteyttä seminaariasiassa. Ohjelman jälkeen puhuimme pitkään piispa Jolkkosen kanssa. Se oli oikein hyvä, mielenkiintoinen keskustelu, erittäin hyvä. Kiitän siitä. Ja näin tulee hyvä, kun saamme lisää tietoa, eikö vain.

Ikävä kyllä tuollaiseen syöpään voi mennä nopeastikin eikä perään elä enää vuosia. Surullisena muistan, miten vähän yli vuosi riitti... Syöpä on katala tauti ja voi iskeä vuosienkin kuluttua uudestaan. Ei semmoisen varalta voi ketään vakuuttaa. Saatana ei jää koskaan lomalle - tulee lisäsairauksia ja kaiken maailman vaivoja - se yrittää aina vain uudestaan, josta on turha Pirkkoa syyttää ollessaan jatkuvan kiusan kohteena itsekin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9294  Pe 17 Tou 2013, 20:12 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Pirkko Jalovaaraa sijaistavat Eeva-Liisa Hurmerinta ja Anita Pienimäki"

Menetys ja Jumalan lohdutus

Kuuntelin tätä viime perjantaina päivällä luullessani illalla pukkaavan jo uutta ohjelmaa, mutta olikin paussia.

Mielellään kuunteli Eeva-Liisan tuttua ääntä ja Anitaa, joka puhui Taivaallisesta ylilääkäristä ja yleisuskonnollisuudesta, jossa kavahdetaan Jeesuksen nimeä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9309  Ti 21 Tou 2013, 1:48 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pirkon uusimmassa ohjelmassa on jokin vika; sitä ei pysty kuuntelemaan. Poikakin kävi pyynnöstäni kurkkaamassa, ettei vika ole omissa laitteissa tai asetuksissa.

Toivottavasti vika korjataan pian. Olisin kuunnellut ohjelman illalla, jos se olisi onnistunut.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9454  Ke 19 Kes 2013, 1:02 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä ketju ei ole unohtunut minnekään, tätä on tarkoitus jatkaa.

- Koko kesä on aikaa jatkaa siitä, mihin on jäänyt.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9638  Ti 03 Syy 2013, 18:54 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ollut nukkunut yöllä paljoa enkä ollut aamulla kivuton, mutta siitä huolimatta Jumala tuntui komentavan minut ylös. Koska minulla on jo kosolti kokemusta siitä, että on aina parempi tehdä kuin olla tekemättä, mitä Jumala pyytää, nousin väsyneenä ylös ja ryhdyin tekemään rästihommia.

Jatkaessani hääräämistä väsymys unohtui, samoin kivut.

Mutta mitä varten Jumala oli komentanut minut ylös, selvisi vasta äsken alkaessani kuunnella toista viime keväänä kuuntelematta jäänyttä Rukousystävien Sanan ja rukouksen iltaa Radio Deissä. Olin jo kuunnellut edellisen ohjelman ja päättänyt kuunnella perään viimeisenkin kuuntelematta jääneen ohjelman.

Kuunnellessani hääräsin kaikkea, kunnes yhtäkkiä tajusin ja tiesin, miksi Jumala oli komentanut minut aamulla ylös. Se selviää myöhemmin tästä ketjusta ja muualtakin.

- Nyt jatkan kuuntelua, ohjelma on edelleen kesken...

Lainaus:
"Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta.

Joh. 15:26
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9639  Ti 10 Syy 2013, 15:19 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 3.9.2013 klo 18.54 kirjoitti:
Kuunnellessani hääräsin kaikkea, kunnes yhtäkkiä tajusin ja tiesin, miksi Jumala oli komentanut minut aamulla ylös. Se selviää myöhemmin tästä ketjusta ja muualtakin.

Viikko on vierähtänyt siitä, kun viimeksi kirjoitin. Se oli tiistai-iltana kuunnellessani kevään viimeistä Sanan ja rukouksen iltaa Radio Deissä. Olin tajunnut jo heti ohjelmaa kuunnellessani, että minun on purettava siitä tekstitiedostoksi yksi kohta. Sitten jatkaessani kuuntelua edelleen vastaan tulee toinenkin kohta, joka puhuttelee minua hirveästi. Pirkon sanoessa: "Kyllä kun kävelen tätä omaa, tätä pitkää ja kivuliasta matkaani kohti ristiä", liikutun itsekin ja purskahdan itkuun. Itken menetystä, surua ja ikävää jo etukäteen... Ei ole kauaa Jumalan opetettua minulle, että olemme kuin joutsenia toisillemme. Kävimme rannalla ja ajattelin, että voisimme ruokkia joutsenia vasta tulomatkalla. Halusin kiirehtiä lämpöiseen aurinkoon, joka olikin utuverhon takana ja tuli vasta myöhemmin esiin. Kiirehdin turhaan - ja palatessamme joutsenet poikasineen olivat tiessään. Samoin on meidän ihmisten laita, emme ole täällä toinen toisillemme ikuisesti.

Elämänkoulu on rankkaa, ja sielunvihollinen yrittää parhaansa mukaan estää ja häiritä Jumalan tahdon toteutumista. Juuri tärkeänä hetkenä se ilmestyy pilaamaan ja aiheuttamaan ristiriitaa jopa uskovien välillä. Moni luovuttaa ja antaa periksi silloin. Mutta Jumala pyytää meitä toteuttamaan tahtonsa olosuhteista huolimatta; olen tajunnut sen vasta ihan viime aikoina ja purrut hampaita yhteen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9640  Ti 10 Syy 2013, 17:58 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Admin 3.9.2013 klo 18.54 kirjoitti:

Viikko on vierähtänyt siitä, kun viimeksi kirjoitin. Se oli tiistai-iltana kuunnellessani kevään viimeistä Sanan ja rukouksen iltaa Radio Deissä. Olin tajunnut jo heti ohjelmaa kuunnellessani, että minun on purettava siitä tekstitiedostoksi yksi kohta. Sitten jatkaessani kuuntelua edelleen vastaan tulee toinenkin kohta, joka puhuttelee minua hirveästi. Pirkon sanoessa: "Kyllä kun kävelen tätä omaa, tätä pitkää ja kivuliasta matkaani kohti ristiä", liikutun itsekin ja purskahdan itkuun. Itken menetystä, surua ja ikävää jo etukäteen... Ei ole kauaa Jumalan opetettua minulle, että olemme kuin joutsenia toisillemme. Kävimme rannalla ja ajattelin, että voisimme ruokkia joutsenia vasta tulomatkalla. Halusin kiirehtiä lämpöiseen aurinkoon, joka olikin utuverhon takana ja tuli vasta myöhemmin esiin. Kiirehdin turhaan - ja palatessamme joutsenet poikasineen olivat tiessään. Samoin on meidän ihmisten laita, emme ole täällä toinen toisillemme ikuisesti.

Elämänkoulu on rankkaa, ja sielunvihollinen yrittää parhaansa mukaan estää ja häiritä Jumalan tahdon toteutumista. Juuri tärkeänä hetkenä se ilmestyy pilaamaan ja aiheuttamaan ristiriitaa jopa uskovien välillä. Moni luovuttaa ja antaa periksi silloin. Mutta Jumala pyytää meitä toteuttamaan tahtonsa olosuhteista huolimatta; olen tajunnut sen vasta ihan viime aikoina ja purrut hampaita yhteen.

Sielunvihollisen häirinnän takia pääsen vasta 4.9.2013 aamuyöllä toteuttamaan Jumalan antamaa tehtävää. Kello on puoli kahden tienoilla, ja harmissani päätän purkaa tekstitiedostoksi aihetta käsittelevän kohdan aiemmasta ohjelmasta - ei siis vain sitä, mitä Jumala pyytää, vaan enemmänkin!

Juon murukahvia ja teetä ja kärsin rytmihäiriöistä, mutta puran hammasta purren molemmat tiedostot. Jälkimmäisen kohdalla ongelmaa tuotti nimi, josta en saanut selvää. Äännettäessä etunimi vaikutti suomalaiselta ja sukunimi vieraskieliseltä, kuin Kari Bleik tai jotain, jota Pirkko sanoi kuuntelevansa. Jään jumiin nimeen, sillä en tiedä, miten se kirjoitetaan. Alan googlata eri vaihtoehdoilla turhaan. Yritän etsiä myös YouTubesta turhaan. Olen umpikujassa ja on pakko luovuttaa. Rukoilen Jumalaa auttamaan... Vasta ennen neljää huomaan YouTuben listauksissa Curry Blake'n, joka saattaa olla etsimäni henkilö. Sitten aamu alkaa tulla vastaan ja on mentävä nukkumaan välillä. Olin nukkunut jo edellisenä yönä vähän, vain nelisen tuntia, ja nyt alan heräillä jo parin tunnin jälkeen karsean väsyneenä. Kaikkein viimeiseksi haluaisin nousta niin väsyneenä ja tokkuraisena ylös, mutta minulle tulee epämiellyttävä tunne, että Jumala haluaa minun tekevän juuri niin. Rukoilen selvempää merkkiä. "Tämä on osa käskyä", kuulen. Olen niin väsynyt, että ilman ehdotonta käskyä en olisi suin surminkaan noussut ylös. Oikeasti meidän olisi juuri sinä päivänä pitänyt lähteä maalle äitiäni katsomaan, mutta olin sanonut jo yöllä pojalleni, etten jaksa lähteä vielä keskiviikkona mihinkään. Mutta koska Jumala oli niin selväsanaisesti komentanut, ei auttanut muu kuin nousta ylös kärsimään. Kai Jumala tiesi, kuinka väsynyt olin ja siitä huolimatta komensi ylös. Silmäni eivät kohdistaneet kunnolla kirjoittaessani aamusivuja kahvin voimalla; lihakset särkivät, poski oli kipeä... Kesken kirjoittamiseni poikani huomasi ulkona rykelmän pikkulintuja, joiden ääni oli samantyyppinen kuin alkukesän linnulla, joka kujersi ikkunamme edessä huumaavaa lauluaan. Nyt linnut olivat muuttopuuhissaan ja hetken kuluttua lentäneet pihalta pois. Jumala halusi näyttää tuon ja antaa voimia. - Sitten lopulta pitkän päivän päätteeksi näen äitini, jolla on verenpurkauma toisen silmänsä alaluomessa. Hänellä on jo ikää ja sairauksia, ja saunan jälkeen häntä pyörryttää. Talletan huolissani sydämeeni kaiken, ja olen niin kiitollinen Jumalalle siitä, että seurasin Hänen tahtoaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9641  Ti 10 Syy 2013, 23:27 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Sitten aamu alkaa tulla vastaan ja on mentävä nukkumaan välillä. Olin nukkunut jo edellisenä yönä vähän, vain nelisen tuntia, ja nyt alan heräillä jo parin tunnin jälkeen karsean väsyneenä. Kaikkein viimeiseksi haluaisin nousta niin väsyneenä ja tokkuraisena ylös, mutta minulle tulee epämiellyttävä tunne, että Jumala haluaa minun tekevän juuri niin. Rukoilen selvempää merkkiä. "Tämä on osa käskyä", kuulen. Olen niin väsynyt, että ilman ehdotonta käskyä en olisi suin surminkaan noussut ylös. Oikeasti meidän olisi juuri sinä päivänä pitänyt lähteä maalle äitiäni katsomaan, mutta olin sanonut jo yöllä pojalleni, etten jaksa lähteä vielä keskiviikkona mihinkään. Mutta koska Jumala oli niin selväsanaisesti komentanut, ei auttanut muu kuin nousta ylös kärsimään. Kai Jumala tiesi, kuinka väsynyt olin ja siitä huolimatta komensi ylös.

Tunsin toteuttavani kahta käskyä limittäin, Pirkkoon ja äitiin liittyvää. Minua harmitti, etten saanut Pirkkoa koskevaa toimeksiantoa suoritettua valmiiksi, kun oli jo lähdettävä maalle. Otin tietokoneenikin mukaan, jos voisin jatkaa keskeneräisten asioiden tekoa matkan aikana. Minulle oli jäänyt tunne, että kevään viimeisimmässä ohjelmassa olisi vielä lisää purettavaa, ja aloin yhtenä iltana kuunnella sitä. Huomasin asian olevan juuri niin ja tajusin samalla, etten voisi keskittyä matkan päällä siihen enkä kirjoittaa keskeneräiseen aiheeseenkaan mitään. Olisi odotettava paluuseen asti ja jatkettava vasta sitten. Se tuntui ikävältä, mutta Jumala oli järjestänyt asiat juuri niin. Tärkeää oli käydä äidinkin luona. Sairastumiseni oli vaikuttanut niin, etten jaksanut niin paljon kuin ennen, joka rasitti äitiäkin. Käydessämme edellisellä kerralla hänen luonaan en jaksanut auttaa missään. Minua oli jäänyt vaivaamaan myös keväinen huutamiseni puhelimessa, jolloin olin niin uupunut, etten jaksanut soittaa edes perään ja pyytää anteeksi. Asia oli jäänyt roikkumaan ja palautui mieleeni poikani kiukutellessa ja huutaessa minulle. Vaikka olisikin oikeassa, omalle äidille huutaminen oli loukkaavaa ja ikävää. Istuimme kaikki kolme auringon laskiessa keinussa, poikani vasemmalla ja äitini oikealla puolellani, pyytäessäni äidiltä keväistä huutamistani anteeksi. En halunnut tehdä sitä salassa, vaan avoimesti myös poikani kuullen, että voisimme puhua yhdessä kaikesta niin kuin keinulla teimmekin. Äidille on usein paljon helpompi purkaa mieltään, mutta voi kuormittuessaan pahoittaa liikaa mielensä ja ikävuosien alkaessa painaa. Anteeksipyyntö tuntui olleen osa Jumalan projektia ja hänen mainitsemaansa käskyä. Mitä jos se olisi unohtunut kokonaan, olisin joutunut siitäkin kärsimään. Viimeisenä iltana istuessamme samalla tavoin taas keinussa äiti siveli tukkaani ja halasi minua. Hän osoitti rakkauttaan sillä tavoin ollessani kokonaan muissa maailmoissa silloin, luultavasti jo shokissa joutuessani jättämään äidin taas. Nuorempana se oli helpompaa äidin ollessa vahvempi, mutta aina vain vaikeampaa hänen vanhetessa ja heiketessä yhä enemmän. Olimme jo lähdössä äidin jäädessä peräämme, kun juoksin vielä halaamaan häntä oikein kunnolla uudestaan. "Äiti, mä rakastan sua ihan hirveästi", saan sanotuksi itkultani ja tunnen hänenkin äänensä värähtävän. Tunteet ovat rankkoja - muttei mikään ole niin tärkeää kuin rakkaus, onhan itse Jumalakin rakkaus.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9645  Ke 11 Syy 2013, 23:52 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 10.9.2013 klo 23.27 kirjoitti:
Sitten aamu alkaa tulla vastaan ja on mentävä nukkumaan välillä. Olin nukkunut jo edellisenä yönä vähän, vain nelisen tuntia, ja nyt alan heräillä jo parin tunnin jälkeen karsean väsyneenä. Kaikkein viimeiseksi haluaisin nousta niin väsyneenä ja tokkuraisena ylös, mutta minulle tulee epämiellyttävä tunne, että Jumala haluaa minun tekevän juuri niin. Rukoilen selvempää merkkiä. "Tämä on osa käskyä", kuulen. Olen niin väsynyt, että ilman ehdotonta käskyä en olisi suin surminkaan noussut ylös. Oikeasti meidän olisi juuri sinä päivänä pitänyt lähteä maalle äitiäni katsomaan, mutta olin sanonut jo yöllä pojalleni, etten jaksa lähteä vielä keskiviikkona mihinkään. Mutta koska Jumala oli niin selväsanaisesti komentanut, ei auttanut muu kuin nousta ylös kärsimään. Kai Jumala tiesi, kuinka väsynyt olin ja siitä huolimatta komensi ylös. Silmäni eivät kohdistaneet kunnolla kirjoittaessani aamusivuja kahvin voimalla; lihakset särkivät, poski oli kipeä... Kesken kirjoittamiseni poikani huomasi ulkona rykelmän pikkulintuja, joiden ääni oli samantyyppinen kuin alkukesän linnulla, joka kujersi ikkunamme edessä huumaavaa lauluaan. Nyt linnut olivat muuttopuuhissaan ja hetken kuluttua lentäneet pihalta pois. Jumala halusi näyttää tuon ja antaa voimia. - Sitten lopulta pitkän päivän päätteeksi näen äitini, jolla on verenpurkauma toisen silmänsä alaluomessa. Hänellä on jo ikää ja sairauksia, ja saunan jälkeen häntä pyörryttää. Talletan huolissani sydämeeni kaiken, ja olen niin kiitollinen Jumalalle siitä, että seurasin Hänen tahtoaan.

Silloin keskiviikkona paikallisessa seurakunnassa olisi kesän viimeinen saunailta. Olimme käyneet joka kesä siellä isän kuoleman jälkeen, ja nyt se uhkasi jäädä kokonaan väliin. Koko seurakuntaelämäni ja kirkossa käymiseni oli romahtanut Pirkkoon kohdistuneen vainoamisen jälkeen. Viimeisen kerran olen käynyt Espoonlahden kirkossa huhtikuussa, kun Pirkkokin mahtui kirkkoon. Nuiveroiden lusmujen kirkkoherrojen raukkamaiset linjaukset eivät houkuttele minua enää kirkkoon. Hautausmaallakin on eloisampaa - ei muuten, mutta oravien ansiosta. Joten keskiviikkoinen saunailtakaan seurakunnan tiloissa ei innostanut yhtään. Sitten mieleeni tuli, Jumalan johdatuksesta kai, että edellisenä keväänä Pirkko oli kelpuutettu paikalliseen kirkkoon, ja mieleni alkoi pehmetä. Itse saunailta sujui normaaliin tapaan, mutta jotain oli muuttunut. Minusta oli tullut ulkopuolinen, se ei ollut minun seurakuntani enää. Olin samanlainen kuin suurin osa suomalaisista, jotka ovat vieraantuneet kirkosta eivätkä käy siellä enää. Ymmärsin paljon paremmin niitä, jotka ovat saaneet kirkosta tarpeekseen. Elävä seurakunta olemme me ihmiset, ei se kolhojen laitos.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9647  To 12 Syy 2013, 22:27 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 10.9.2013 klo 23.27 kirjoitti:
Tunsin toteuttavani kahta käskyä limittäin, Pirkkoon ja äitiin liittyvää.

Väsyttää jo, vasen poski on turvonnut ja kipeä, sydän tykyttää enkä jaksaisi enää mitään. Silmät ovat väsyneet ja pupillit laajat käytyäni pitkästä aikaa silmälääkärillä. Koko eilinenkin päivä oli karsea; päätä särki ja voin pahoin. Kärsin enemmän kuin jaksan valittaa, eikä ruikuttamisesta ole mitään hyötyäkään.

Pirkko ja äiti, Pirkko ja äiti... Tänään aamulla oivalsin, että juuri tuosta pitäisi kirjoittaa noustuaan nyt pintaan. Kuinka äiti on vaikuttanut siihen, miten Pirkkoon ja muihin suhtaudun. Äitinihän ei mielistele eikä yritä miellyttää ketään. Hän on oma hienostelematon itsensä muita liehittelemättä. Nuorempana toivoin, että hän olisi kiitellyt ja mairitellut edes joskus. Onneksi ei, sillä olen tajunnut rehellisen, aidon ihmisen arvon vääristelemättömänä peilinä. Hän ei nosta meitä jalustalle, sillä se ei ole kenellekään hyväksi. Kaikki lepsuilu, löysäily ja itsekurin puute kostautuvat aina. Kuvittelee itsestään suuria, vaikka lepää laakereillaan ja taantuu. Ihmiselle on parempi pysyä nöyränä ja antaa Jumalalle kunnia.

Jos on tottunut muunlaiseen kohteluun, liehittelyn puute voi olla ongelma. Pirkkoakin on pidetty ilkeänä käskijänä yrittäessään pitää järjestystä. Jos en olisi jo tottunut äitini tyyliin, josta Luojalle kiitos, olisi minuakin voinut koivertaa. Toiseksi viimeisellä kerralla kirkossa Pirkko pöllytti minut ja toisen avustajan etupenkistä toiseen riviin nuorten räppilaulajien tarvitessa tilaa. Viimeisellä kerralla Pirkko vaihtoi jopa sielunhoitajan punaisen lappuni keltaiseksi avustajan lapuksi, sillä hiihtoloman takia ei avustajia ollut tarpeeksi. Oi, mikä ihana Luojan järjestämä "alennus" minulle, jota ilman en olisi nähnyt kaikkea sitä ihmeellistä, mitä juuri sinä iltana alttarilla tapahtui! Sielunhoitajat ovat syrjempänä eivätkä näe alttarille, jossa Pirkkokin urakoi koko illan taas kumarrellen ihmisten äärellä ylennyksiä pyytämättä alentaen itsensä, pelkän vesilasillisen voimalla.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9654  Pe 13 Syy 2013, 23:56 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Harmittaa, etten ehtinyt reaaliaikaisesti kuunnella Radio Dein Sanan ja rukouksen iltaa tänään. Ohjelmaa myöhemmin kuunnellessa jäljellä on pelkkä puheosuus ilman kauniita lauluja. Mutta parempi niinkin kuin ilman mitään nettiarkistoa.

Olisin voinut postata jo aiemmista ohjelmista purkamani tekstitiedostot tähän, mutta liian paljon on hampaankolossa sellaista, mikä pitäisi kakaista ulos. Olen katsellut tätä touhua niin paljon, että joskus on puhuttava suunsa puhtaaksi. Voin joskus siirtää näitä viestejä muualle, mikäli ajaudun liian kauaksi ja ketju ei ole oikea ollenkaan. Vaan parempi pestä uskovien likapyykki jossain kuin ei missään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9658  Su 15 Syy 2013, 1:41 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 13.9.2013 klo 23.56 kirjoitti:
Olisin voinut postata jo aiemmista ohjelmista purkamani tekstitiedostot tähän, mutta liian paljon on hampaankolossa sellaista, mikä pitäisi kakaista ulos. Olen katsellut tätä touhua niin paljon, että joskus on puhuttava suunsa puhtaaksi. Voin joskus siirtää näitä viestejä muualle, mikäli ajaudun liian kauaksi ja ketju ei ole oikea ollenkaan. Vaan parempi pestä uskovien likapyykki jossain kuin ei missään.

Mutta tekopyhien uskovien likapyykin peseminen on raskasta, vastenmielistä ja lähes ylivoimaista, kun elämässä on paljon suurempiakin murheita kuin pinnallisten ja kypsymättömien ihmisten kateus, jolla he rikkovat taivaallisen Isänsäkin tahtoa vastaan:

Lainaus:
Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."

2. Moos. 20:17
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9660  Su 15 Syy 2013, 22:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pyykinpesua riittää. Onko tämä oikea vai väärä ketju, olen rukoillut ja kysynyt Jumalaltakin. Eilen mieleeni tuli, että Pirkko on puolustautunut syytöksiä vastaan juuri Radio Dein ohjelmissa, jotka on linkitetty tähän ketjuun.

Tällainen kirjoittaminen on vaan raskasta, en millään jaksaisi tätä. Mutta olen saanut aamusivuni kirjoitettua ja voin kirjoittaa niin paljon kuin sielu sietää, kymmenykseni Jumalalle.

Pirkkoa on kehdattu syyttää niin monesta asiasta, esimerkiksi ahneudesta. Aloin käydä hänen rukousilloissaan vuonna 2002, ja aina vain olin saamassa kirkkoilloista jotain itselleni, vuodesta toiseen. Saamapuolella olin koko ajan, enemmän saamassa kuin antamassa. Kukaan ei ryöstänyt tai vaatinut antamaan kolehteja; jokainen antoi sen, minkä halusi antaa, tai ei antanut ollenkaan. Se vain harmittaa, että sairastuttuani homeasunnossa vuonna 2008 aloin heivata kirkkoiltojakin. Ihan päinvastoin olisi pitänyt tehdä Saatanan alkaessa pilata kaiken. Mutta yhteys säilyi ja alkoi vahvistua sairaudesta huolimatta. Lapseni kasvaessa omatuntoni oli kolkutellut, että minunkin pitäisi auttaa rukousilloissa, etten olisi vain saamassa, käydessäni niissä kuitenkin. Olin oppinut rukousilloissa tuntemaan monia ihmisiä, siellä oli aina mukava käydä. Rankkaa oli se, että kuolema alkoi korjata viljaa. Lyhyessä ajassa meni Pirkon mies, sitten Katri. Vihollinen nosti jo silloin päätään. Rukousillassa, jossa Pirkko kertoi Katrin kuolleen, yksi nainen huusi koko ajan solvaavia viestejä eteenpäin. Yrittäessäni hillitä häntä sain solvauksia niskaani. Katri ei ollut enää järjestystä ylläpitämässä. Katrin kuolema olikin se viimeinen niitti, jonka jälkeen tarjouduin avustajaksi. Jo seuraavana kertana vein päällysvaatteeni sakastiin, ja sain oman avustajan lappuni. Kaikki oli tuttua ennestään, olin tottunut jo kaikkeen; alttarin edessä jonottaviin ihmisiin jonotettuani lukuisia kertoja esirukoukseen itsekin, öljyllä voiteluun ja sielunhoitoon osallistuttuani niihin itsekin. Kaikki oli harmonista ja luonnollista ja soljui omalla painollaan.

Syksyllä 2012 vihollinen nosti uudestaan päätään. Kirkossa oli kesän jälkeen ensimmäinen rukousilta, vieraina GOD-TV:n Tom-Inge Aas ja hänen vaimonsa, jotka istuivat edessäni. Jo heti kirkkoillan alkaessa salin täytti hirveä karjumisen ääni, joka raikui kaikkialle. Kirkon takaosassa oli mies, joka päästi niin hirveää huutoa, että vieraatkin olivat kauhuissaan. Kerroin heille käyneeni jo kymmenen vuotta näissä kirkkoilloissa eikä koskaan ole ollut sellaista. Juuri sinä iltana Tom-Inge Aas kertoi GOD-TV:n ja Rukousystävien tulevasta yhteistyöstä, jota sielunvihollinen ei katsonut suopeasti. Avustajiakin oli paljon vähemmän kuin normaalisti, pistin merkille. Kateus nosti päätään.

Tuosta ei kulunut enää puolta vuottakaan seuraavan massiivisen hyökkäyksen koittaessa MOT:n toimittajien astuessa kirkkoon kuin sudet raatelemaan kamerat asusteisiinsa piilotettuina. Isku oli niin kova ja vääristelevä, että suurin osa Pirkon tulevista rukousilloista peruttiin.

Pirkon miehen kuolemasta ei ollut vasta kuin kaksi vuotta, mutta raatelijat eivät suruaikaa kunnioittaneet. Pirkon ystävät ja läheiset joutuivat seuraamaan kuvottavaa hyökkäystä, jonka on täytynyt koetella äidinkin terveyttä. Kuka välittää, ketä sattuu, ellei juuri äitiä.

Mediaan työnnettiin toinen toistaan mielikuvituksellisempia syytöksiä. Että Pirkko on kiukkuisena polkenut jalkaa, vaatinut ja temmannut toista käsipuolesta... Kenestä ihmeessä tässä kerrotaan, kun Pirkko ei saa kirkon takahuoneessa edes ääntään kohoamaan? Jonkun on puheensorinan keskeltä rummutettava, että olkaa nyt hiljaa, Pirkolla on asiaa. Huomasin, ettei ilman mikrofonia hänen äänensä kuulu minnekään.

o o o

Kirjoitin edellistä iltapäivään, jonka jälkeen pidin taukoa. Mielessäni on niin paljon kaikenlaista, josta pitäisi kirjoittaa, mutten jaksa enkä voi änkeä kaikkea yhteen kirjoitukseen.

Muistan hyvin ensimmäisen rukousillan avustajana - ja muistaakseni vieläkin paremmin otin esiin tuolloin kirjoittamani aamusivut. Olin astunut metroon hyvissä ajoin ehtiäkseni kirkkoon ajoissa. Olisin halunnut matkustaa rauhassa ja keskittyä, mutta vastapäätä minua istuutui mies, joka oli aivan tillin tallin. Puhuessaan hänen suustaan pirskahteli sylki ja lopulta hän alkoi kätelläkin minua. Ajattelin, että tuo tästä vielä puuttuikin ja pelkäsin koko illan menevän pilalle. Mutta mies alkoi kertoa kovasta elämästään, että oli ollut vankilassa. Vähän myöhemmin hän sanoi menevänsä kotiin ampumaan itsensä, että hänellä on siellä Makarov, ettei hän kestä enää. Olin kertonut miehelle jo kirkkoilloista ja ehdottanut, että hänkin tulisi joskus mukaan, mutta kuultuani hänen suunnitelmistaan pyysin häntä heti kanssani kirkkoon. Ihme kyllä mies suostui, vaikka kävely olikin huteraa. Kävellessämme ylämäkeä kohti kirkkoa mies kertoi rankasta elämästään enemmänkin. Ilmeni, että hän oli vanhaa körttisukua ja että hänellä oli aikuinen tytärkin. Hän oli ollut matkalla kotiin ampumaan itsensä kohdatessaan minut, niin hän kertoi. Mies tuli kanssani kirkkoon, ja toivottavasti voi vielä tänäkin päivänä hyvin.

Kului kaksi ohikiitävää vuotta. On sunnuntai 24.2.2013. Olen herännyt hyvissä ajoin ja kirjoittelen aamusivuja normaalisti. Jo kirjoittamisen loppupuolella ja sen jälkeen pohdin Pirkon viettämää merkkipäivää, jonka tarkka ajankohta piti penkoa vuoden takaisista kirjoituksista. Aloin kirjoittaa korttia, jossa on kauniita ruusuja ja Jeesuksen sanat: "Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta." (Joh. 10:14-15.) - Harmitti vaan, että sotkin kortin ja tussikin levisi. Mutta onneksi oli vielä toinen samanlainen kortti, jota aloin Pirkolle kirjoittaa. Sitten mieleeni tuli, olisiko jotain kirjaa häntä tukemaan ja aloin tutkia kirjahyllyä. Törmäsin lopulta pieneen kirjaseen: "Mitä teet kun tunnet tulleesi väärinkohdelluksi?" Selasin kirjaa ja se alkoi kiinnostaa minuakin. Voisin antaa sen Pirkolle luettavaksi, mutta haluaisin kirjasen takaisin ja lukea sen itsekin. Vai mitä jos en antaisikaan koko kirjaa enkä veisi sitä ollenkaan, aloin jossitella. Mutta Jumala sanoi minulle ainakin kahteen kertaan, että minun on annettava se kirja.

Rukousillan alkaessa annoin Pirkolle kortin ja yritin näyttää kirjaakin, mutta hänellä on kiire. Rukousillan loputtua avustajien kahvitilaisuudessa nousen tuolistani ja esittelen kirjaa Pirkolle, jolloin hän sanoo, ettei tunne kirjoittajaa ja että hänellä on niin paljon noita kirjoja. Kerron Jumalan kahteen kertaan sanoneen, että minun on annettava tämä kirja hänelle. Muttei Pirkko tunne itseään väärinkohdelluksi, MOT:n raukkamainen isku on vasta tulossa. - Istun sitten takaisin paikalleni, jolloin yksi avustajista on kiinnostunut kirjasta ja haluaa lainata sen. Sovimme, että hän tuo kirjan takaisin kevään rukousiltoihin, joita ei tule, koska ne perutaan. Kirja jää avustajalle, josta en tiedä edes nimeä. Ihmeellisesti vain Jumala tiesi jo etukäteen kaiken, tulossa olevan kovempaakin kovemman hyökkäyksen, jossa halusi Pirkkoa tukea.

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9667  Ti 17 Syy 2013, 2:09 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Takki tyhjeni kirjoittaessani ja viilatessani edellistä. Enpä vaan tiennyt, mihin joutuisin ryhtyessäni rukousavustajaksi pari vuotta sitten. Sitä ennen haaveilin jo vuosia, että voisin rukousilloissa heijastaa laulujen sanoja screenille ja laulaa itse mukana. Rakastan hengellisiä lauluja - se olisi ollut kevyttä ja virvoittavaa avustustyötä. Mutta siihen minua ei tarvittu kuin vasta viimeisenä iltana, jolloin tehtävää hoitanutta avustajaa ei näkynyt kirkossa. Sain pikakoulutuksen ja olin valmiina hommaan. Sitten kirkkoillan jo alettua kyseinen avustaja tulikin vähän myöhässä paikalle, jolloin päätin siirtyä tehtävään, johon Pirkko oli alun perin osoittanut eli auttamaan ihmisiä alttarin eteen. Sitä päätöstä en ikinä kadu... Se oli niin ihmeellinen Pyhän Hengen ilta, jonka Jumala järjesti näkemään, niin kuin kaiken muunkin.

Sen jälkeen Jumala on järjestänyt minut taistelemaan - eikä paluuta menneeseen ole. Minusta on tullut ulkokultaisen kirkon vihollinen kertoessani, mitä mieltä siitä olen. Minua ei voi ostaa kirjoittamaan mitään katteetonta enkä voi asettaa Pirkkoa vastuuseen siitä, mitä omana itsenäni kirjoittelen. En voi enkä halua rajoittaa itseäni kirjoittajana, sillä se olisi teeskentelyä enkä edes pystyisi siihen; käytän koko tunneskaalaa, sopii se tahi ei. Tällaiseksi Luoja on minut luonut, ei voi mitään. Enkä ole niin tyhmä, että poistelisin kirjoituksiani ja näkemyksiäni raukkamaisen vastapuolenkin pitäessä kiinni omistaan tai ängettyään niitä lehdistöön, jossa ne säilyvät mittaamattoman ajan. Se kaikki on historiaa ja kertoo siitä, mitä on tapahtunut. Eikä minulla ole Kallion kirkkoon enää mitään asiaa niin kuin ei monella muullakaan. Vasta Pirkon astuessa remmiin voin tulla ylistyslippua heiluttamaan. Rukousavustajana jäin kaipaamaan juuri sitä, että olisi ollut enemmän omaa aikaa ylistää Jumalaa. Olenkin ostanut organzakangasta ommellakseni ylistyslipun tai pari itse. Myös kotona tai luonnossa voi ylistää Jumalaa; Herramme ja Luojamme on kaikkialla läsnä.

Praise in Motion - Oh the Deep Love of Jesus
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9668  Ti 17 Syy 2013, 17:23 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 17.9.2013 klo 2.09 kirjoitti:
Takki tyhjeni kirjoittaessani ja viilatessani edellistä.

Takki on ollut tyhjä monesta muustakin asiasta. Viime talvi, kevät ja kesä lähes heinäkuun loppuun asti on ollut kauhean rankkaa.

Nettilukijat luulevat pysyneensä kärryillä, vaikka on ollut niin rankkaa ja raskasta, etten ole jaksanut edes kirjoittaa kaikesta.

Olette tippuneet jo ajat sitten kärryiltä, sorry vaan. Hyvä jos aamusivuihini olen pystynyt tallentamaan kaikkein tärkeimmän. Jossain siellä lukee sekin, kun säryissäni ja kivuissani alkukesällä anelin Jeesusta parantamaan itseni. Ällistyin vastausta: "Minä parannan sinut." Voiko se olla totta, kyselin. Sanoitko Jeesus todella niin? Myöhemmin tuli vielä vakuudeksi: "Minä parannan sinut."

Heinäkuun lopussa poikani sai sanat: "Paha väistyy." Sinä yönä kärsin kylmyyden sijaan kuumuudesta, enkä pystynyt nukkumaan.

Se oli taitekohta parempaan, eikä enää pelota. Herrani ja Jumalani tietää kaiken, on koko ajan tiennyt ja hoitaa minua. Johonkin aamusivuissani on kirjattu sekin, enkö tajua, että Jumalan Henki on välillä päälläni ja hoitaa minua. Olen kyllä tajunnut ja ymmärtänyt, ilman sitä en olisi hengissäkään. Kiitos rakas Jumala!

Lisätty linkki.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm To 19 Syy 2013, 22:54, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9689  To 19 Syy 2013, 22:51 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 13.9.2013 klo 23.56 kirjoitti:

Aikamoinen kirjoitusrupeama tässäkin ketjussa takanapäin. Paljon on vielä kirjoitettavaa, johon kerättävä voimia. Painavaa kritiikkiä, jota ei voi enää ohittaa tai laittaa sivuun.

Jääköön se kaikki kypsymään päästäkseni eteenpäin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9690  To 19 Syy 2013, 23:01 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Pirkko Jalovaara ja Leo Meller keskustelevat ohjelmassa Taivaan ja maan väliltä 12.5.2013"

Ote ohjelmasta Taivaan ja maan väliltä

En jättänyt tätäkään ohjelmaa väliin; kuuntelin jo keväällä. Paljon painavaa asiaa - suosittelen!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9691  To 19 Syy 2013, 23:11 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elää niin kuin Jeesus eli

Tämän kanssa urakoin ja tulos on tässä, Pirkon puheesta 17.5.2013 painavaa sanaa:

Lainaus:
Jeesus opettaa näin kestävyyttä, Jumala-keskeistä elämäntapaa ja kärsivällisyyttä, että etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa, hänen vanhurskasta tahtoaan, ja että kullekin päivälle riittävät sen omat murheet. Jeesus ei kuitenkaan painota väärää huolettomuutta, vaan sitä, että omaa elämää pitää valvoa. Jeesus ei väitä, että tulkaa minun tyköni ja kaikki huolet ovat poissa, vaan sitä, että meidän tulee kestää myös loukkaukset ja solvaukset ja se hinta, mikä tulee Jeesuksen seuraamisesta. Nuo alkukristityt osoittivat suurta vahvuutta, maksoivat mielettömän kovaa hintaa Jeesuksen seuraamisesta. Ja Jeesus vahvisti heitä. - Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. - Minun tähteni, minun tähteni - Jeesus olettaa, että painetta tulee. Jo omassa kodissa voi olla joku, joka painostaa sinuakin uskon tähden tai rajoittaa sinun haluaisi hengelliseen uskovien yhteyteen. Niin on aina tehty. Jae 12. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä. - Siis me olemme siinä samassa ketjussa, jotka jo ennen meitä ovat menneet Jumalan luo. Emme voi sille mitään, että joukossamme on aina niitä, jotka vahingoittavat sillä perusteella, että haluamme olla Jeesuksen seurassa tai pyrimme elämään niin kuin Jeesus eli ja kaipaamme lisää, aina vain lisää yhteyttä Jumalan suuntaan. Meitä häväistään sillä, että meitä vainotaan Jeesuksen tähden. Vähintään joka viikko saan rukouspyyntöjä, joissa joku kertoo, että tänäkään iltana, siis juuri tänä, tänä perjantaina, toinen ihminen ei salli hänen kuunnella tätä ohjelmaamme tai että seurakunnan yhteydessä on joku, joka sinnikkäästi rikkoo sen sydämen rauhan, joka kuuluu meidän uskovien tapaan elää. Jeesus sanoi, että se joukko on niin pieni, se portti on niin ahdas, kapea, ja että se pieni joukko voi muuttaa niin paljon täällä maan päällä, myös niiden elämäntapaa, jotka sen ympärillään näkevät. - Te olette maailman valo, eikä sitä valoa pidä piilottaa. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville. Me joudumme pohtimaan tätä. Me joudumme konkreettisesti ajattelemaan, että meidät kutsutaan radikaalisti toisenlaiseen elämäntapaan. Aivan toisenlaiseen kuin mitä tämän maailman ympäristö meille opettaa, ja siksi kaiken keskelläkin Jeesus korostaa rohkeutta. - Te olette, te olette maan suola. Itse Jeesus haluaa olla, näyttää, olla meille esimerkkinä. Hänen tapansa rukoilla, paastota, armahtaa. Hän opetti, julisti ja paransi sairaita, vapautti sidoksissa olevia, ruokki nälkäisiä. Ja koska hänen opetuslapsensa noudattivat hänen esimerkkiään, mikä valtava ja mieletön vaikutus sillä on ollut yksittäisten ihmisten, suorastaan yhteiskuntien elämään.

------
Typo.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Su 22 Syy 2013, 2:26, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9692  To 19 Syy 2013, 23:28 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tiedätkö mitä on aktiivinen lepääminen?

Tämänkin kanssa urakoin ja tulos on tässä, painavaa sanaa Pirkon puheesta 24.5.2013:

Lainaus:
Me tarvitsemme sen oikean elämisen rytmin, ja siihen elämään kuuluu myös lepo. Se rytmi tarkoittaa sitä, että meidän jokaisen, myöskin minun, täytyy oppia lepäämään. Minä tunnustan tämän nyt sinulle. Olin oppimaton. Olen ollut hyvin oppimaton tässä asiassa. Lepäämistä täytyy opetella niin, että siitä seuraa lepoa. Ja tämä on se ajatus, jonka haluan kanssasi jakaa. Että lepääminen pitää olla aktiivista lepäämistä, ja silloin syntyy uutta meidän ruumiissamme, mielessämme, hengellisyydessämme ja suhteissamme muihin ihmisiin, joiden kanssa me elämme. On siis todella tärkeä asia opittavaksi, jotta elämässä menee paremmin. Elämme parempaa elämää suhteessa Jumalaan ja kehen tahansa toiseen ihmiseen. Väsynyt ihminen on vaikea kumppani ja yliväsynyt ihminen on aivan kauhea ja kiukkuinen. Ja menee usein äärimmäisyyksiin ennen kuin ymmärrämme ja pysähdymme ja opimme aktiivisemmin huolehtimaan levosta, jota ruumis ja mieli tarvitsee. Minun ongelmani on se, että vuosia olen opetellut elämään vähällä unella. Normaali päiväni on sellainen, että teen tätä hengellistä työtä ainakin 15 tuntia vuorokaudessa, usein paljon enemmän, siis ainakin 100 tuntia viikossa. Ja kaiken aikaa hyppään asiasta toiseen. Yötä päivää ajatukseni raksuttavat näissä asioissa. Tämä on aivan rutiinia vuodenajasta riippumatta, ja oikein hyvä on ollut se, etten koskaan joudu kieriskelemään sängyssä unta odottamassa. Nukahdan heti, kunhan annan itselleni luvan mennä sinne sänkyyn. Viime yönä kävin nukkumaan - kello oli paljon yli yksi, miltei puoli kaksi. Ja tänä iltana ehkä sama juttu, koska olen kotona tämän ohjelman jälkeen vasta vaille kaksitoista. Sitten alan vähän järjestellä tavarat paikoilleen ja tietokoneet sammuksiin, ja vilkaisenpa mitä posti on tuonut, ja sitten keittiöön ja voileipä mukana makuuhuoneeseen, ja sitten alan lukea ja sitten kuunnella [Curry Blake'iä?], ja sitten vilkaisen kelloa ja taas se on puoli kaksi. Ja aamulla Jumala herättää rukoilemaan siinä puoli viideltä ja käyn näitä jo tämän illan rukousaiheita läpi. --

Minulle aktiivinen lepo on sellaista, jossa henki, sielu ja ruumis virkistyy. Kerron sinulle salaisuuden, että kun kesällä lähden mökiltä polkupyörällä ajamaan Loviisaan, rukoilen koko matkan ääneen. Kyselen Jumalalta, ja saan uusia näkemyksiä matkan aikana. Sitten käyn siellä Loviisassa syömässä tai kaupassa, ja sitten ajan takaisin mökille. Siitä tulee yhteensä 30 kilometriä. Olen todella virkistynyt, kun tulen takaisin. Tällainen on minulle niin suurta vaihtelua kaikkeen autossa istumiseen ja talven aherrukseen. Tämä on minulle sitä aktiivista lepoa. Sydän pitää ulkoilmasta - ja kuulin ihmeellisen asian, että Jumala on sen suunnitellut niin, että ihmisen sydämen solutkin uusiutuvat liikkuessa paljon nopeammin kuin siinä passiivisessa levossa tai nukkuessa. Että kolmessa päivässä voi saada valtavan määrän uusia soluja, kun samalla käyttää niitä, niitä lihaksia. Mutta mitä me teemme? Me istumme, mehän istumme aina. Silloinkin kun me ikään kuin lepäämme, mehän istumme. Tai vietämme lepopäivää olemalla koko päivän pyjamassa. Lepoonkin käytetty aika on usein istumista pyjamassa. Laiskottelu on siis samaa kuin lepääminen, ja lepäämistä on se, että ei tee yhtään mitään. Tällä asenteella helposti unohtuu se, että ihminen on elävä organismi, joka uudistaa itse itseään joka päivä. Eläminen on muuttumista ja sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, minkä ikäisiä me olemme. Tuollainen aktiivinen lepo edellyttää suunnittelua, ja siinä on tietenkin monia eri tapoja, jolla me voimme aktivoida lepoa. Sanon joitakin vinkkejä. Käytä ihmissuhteita, joiden seurassa koet lepoa. Toinen varma keino on se, että käytä rukousta, joka varmasti antaa syvää rauhaa ja syvää lepoa. Se lepo, jonka saat hengellisen elämän alueella, on syvintä lepoa, mitä ikinä voit saada. Se on syvintä vahvistumista ja pysyvintä lepoa. Kolmas alue on tuo fyysinen lepo niin, että koko ruumis tavoittaa sen levon, joka poistaa niitä stressaavia tekijöitä myös ruumiistasi. Uni paras lääke on, sanottiin minulle aina lapsena, kun en silloinkaan olisi mitenkään halunnut mennä nukkumaan. Mutta elämässä pitää olla oikea unen ja levon rytmi. Väsynyt ihminen on väsynyt myös ajatuksen ja aivojen toiminnan tasolla. Siksi voi olla hyvä pieni lepo myös päiväsaikaan. Jo muutaman minuutin päiväuni rentouttaa aivot ja selän, jalat, kädet, hengityksen, sydämen. Kuinka monet kertovatkaan pikku nokosista iltapäivällä joskus yhden ja neljän välillä. Ruumis tarvitsee joskus seitsemän tai kahdeksan tunnin yöunen, mutta työviikkoina ei ehdi niin paljon nukkua. Siksi viikonlopun päiväunet tasapainottavat levon tarvetta - ja merkillistä, että kuulemma päiväunien ottajat sairastavat vähemmän esimerkiksi sydämen rytmihäiriöitä. Siis lepäämisestäkin saa voimaa, ja sillä on tärkeä tarkoituksensa elämän sisällössä ja sen laadussa.

Mitä Jeesus sanoo? Otan Matteus 11:28. Tulkaa minun luokseni kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt. - Näin on Jeesuksen rohkaisu. - Näin teidän sielunne löytää levon.

Miten Jeesus antaa sen tai tekee sen? Miten antaa näin syvän, aivan sielua myöten hoitavan levon? Otan esille Johannes 13:3. Jeesus tiesi, että Isä oli antanut kaiken hänen valtaansa ja että hän oli tullut Jumalan luota ja oli nyt palaamassa hänen luokseen. Niinpä hän nousi aterialta, riisui viittansa ja kietoi vyötäisilleen pellavaliinan. Sitten hän kaatoi vettä pesuastiaan, rupesi pesemään opetuslasten jalkoja ja kuivasi ne vyötäisillään olevalla liinalla. - Tuo tilanne oli hyvin vaikea Jeesukselle, kuolema edessä. Mutta hän tekee jotain yllättävää. Vaikka hän tiesi, että Isä oli antanut kaiken hänen valtaansa, hän keskittyy rauhoittamaan ympärillä olevia hyvin yksinkertaisella ja mielenkiintoisella tavalla. Hän hoitaa tilannetta rakkausnäkökulmasta käsin. Tästä Raamatun tekstistä Henri Nouwen saa aiheen kirjoittaa, että tämä tarkoittaa hänelle sitä, miten Jeesus itse kertoo tunnistavansa myös meidän ruumiimme tärkeyden ja myös sen väsymyksen. Nouwen sanoo, että Jumalalle ruumiimme on paljon tärkeämpi kuin vain kuoleva mielihyvän tai kivun instrumentti. Meidän ruumiimme on koti, johon Jumala haluaa laittaa kirkkautensa ja antaa rakastavaa hoitoa. Niin että me voimme antaa ja tehdä samaa muille. Että Sana tulee lihaksi siinä, missä Jeesus pesee minunkin väsyneet jalkani. Hän koskettaa minuakin siinä, missä omat jalkani koskettavat maata. Hän kumartuu ja ottaa käsiinsä minunkin jalkani ja pesee ne. Sitten hän katsoo minua, ja kun hänen ja omat silmäni kohtaavat, hän kysyy, että ymmärrätkö, mitä olen sinulle tehnyt. Jos nyt minä sinun Herrasi ja Jumalasi olen pessyt sinun jalkasi, sinunkin pitää pestä veljiesi ja siskojesi jalat. Kyllä kun kävelen tätä omaa, tätä pitkää ja kivuliasta matkaani kohti ristiä, minun täytyy pysähtyä, minun täytyy pitää taukoa ja pestä näitten lähimmäisteni jalkoja. Kun itse kumarrun omien sisarieni ja veljieni edessä heidän jalkojaan pesemään, kun katson heidän silmiinsä, vasta siinä ymmärrän, että ne sisaret ja ne veljet, jotka yhä kulkevat yhdessä minun kanssani, vain heidän kanssaan ja heidän varassaan jaksan tämän oman matkani kulkea. Vain heidän kanssaan ja vain heidän varassaan. Johannes 13:1. Hän oli rakastanut omiaan, jotka olivat tässä maailmassa, ja hän osoitti heille täydellistä rakkautta loppuun asti. - Niin. Täydellistä rakkautta loppuun asti. Hän kutsuu meidät antamaan itsemme. Hän pyytää, että emme pidä mitään vain itseämme varten. Pysähdymme, pidämme taukoa, näemme muutkin. Näin me tänään - me jaamme näitä rukousaiheita ja sinä kerrot omiasi. Me pysähdymme, me rukoilemme. Näin me kuljemme. Tämä on sitä, mitä Jeesus tarkoittaa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10735  Pe 20 Syy 2013, 22:54 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Taidan nostaa vähäksi aikaa jalat ylös ennen kuin alan kuunnella Sanan ja rukouksen iltaa suorana.

Mitä sieltä kuulinkaan; Pirkon äiti on kuollut tänään ja Pirkon ääni on niin itkuinen.

Osanottoni ja voimia Pirkolle, joka nielee surunsa ja pitää sovitun rukousillan.

Herra siunaa Pirkkoa ja varjele Pirkkoa,
Herra kirkasta kasvosi Pirkolle ja ole hänelle armollinen.
Herra käännä kasvosi Pirkon puoleen ja anna hänelle Sinun rauhasi.
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen.

Ps. 25:4-5

Minulla oli ilo vaihtaa Pirkon äidin kanssa muutama sana. Hän on valossa nyt.

Viesti kopioitu täältä
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9738  Pe 04 Lok 2013, 2:19 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tyhjä astia

Saanko sinulle vielä ja teille kaikille rukoilijoille, jotka olitte mukana rukoilemassa, kun oma äitini pari kolme viikkoa sitten keskellä yötä meni tällaiseen koomaan, koska verensokerit laskivat. Hän oli kolme päivää koomassa. Hän on sen ikäinen, että lääkärit eivät kerta kaikkiaan antaneet mitään toivoa. Ja tänään olen ollut äitini luona. Hän kävelee, hän nukkuu hyvin, hän lörpöttelee minun kanssani. Se on aivan liikuttavaa nähdä, miten Jumala hoitaa tällaista vanhaakin ihmistä, eikö vain. Äitini kävi siellä rajalla, mutta ei ollut äidin aika vielä lähteä sinne, ja tuo toipuminen, että hän näin nopeasti on kuntoutunut. Kiitos teille kaikille, jotka olitte siinä rukoilemassa, se on ollut erittäin koskettava ja monella tavalla niin suuri ilo meidän perheelle, Pirkko sanoo liikuttuneena Sanan ja rukouksen illassa Radio Deissä 6.9.2013.

Mutta pahalta tuntuu hymyilevän eläkeläisen riepoteltua toisen sairautta - olisiko hän voinut tehdä omalle äidilleen niin?

Eikä olisi voinut uskoa, että toipumisesta muutaman viikon kuluttua äidin aika kuitenkin koitti.

Tuntemattomat ovat Herran tiet.

Eija Kantola - Äiti
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9926  To 14 Mar 2013, 14:52 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Linkit sanasinko.net sivustolla

Terve,

Huomasin että olet linkannut suoraan Radio Dein ohjelma-arkiston asx-tiedostoihin. Näin ei ole hyvä. Voit linkata www-sivulle missä materiaali on esitelty ja olemassa, mutta ei näin suoraan. Sitten se YouTube linkki http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SLAY3xtRx4k on oikeudeton. Se täytyy poistaa. Siihen ei voi linkata. Se loukkaa tallenteen oikeudenomistajaa. Sama materiaali on kuunneltavissa myös Radio Dein sivuilla. Siihen tietenkin voi linkata, mutta ei noihin ASX-tiedostoihin. Ota myös yhteyttä, jotta tiedän että asia on hoidossa.

Moimoi,

Oskar

Tänään saamaani sähköpostia.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9928  To 14 Mar 2013, 16:00 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuten oheisesta kuvaklipsistä näkyy, jokaista linkkiä avatessa Windows ponnauttaa esiin tiedoston, jossa lähdeosoite mainitaan selvästi:

http://media.dei.fi

Myös jo ketjun avausviestissä ja otsikossa tulee selkeästi esiin, mistä lainaukset ovat:

Pirkko Jalovaaran ohjelmatarjontaa Radio Deissä

Mitä YouTubeen tulee, videoihin linkittämistä ei voi kieltää. Mikäli video loukkaa tekijänoikeuksia tai Jumalan nimissä toimivan radion ahneutta, siitä on tehtävä tekijänoikeusloukkausilmoitus, ks. Tekijänoikeudet YouTubessa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10000  Pe 29 Mar 2013, 18:45 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oskarilta saamiini pyyhkeisiin olisi jotain kommentoitavaa.

Jos lainaan jonkun tekstiä, haluan kertoa mahdollisimman tarkkaan, mistä se on. Olen tarkka lainauksissani, että kaikki on oikein. En voi mennä sanomaan jotain, mitä toinen ei ole sanonut. En voi ilmoittaa, että tuolta noin jostain olen lainannut Pirkko Jalovaaran tekstiä.

Minulla on oikeus ja velvollisuus linkittää kuulija ja lukija suoraan lainauksen ytimeen. Ainoa myönnytykseni on ollut, etten ole kertonut, mistä kohtaa puhetta lainaus on ollut, haluttuani ihmisten kuuntelevan koko puheen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10001  Pe 29 Mar 2013, 18:57 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Radio Dein ohjelma-aika on kallista, jos joku ei ole sitä tajunnut.

Jos joku ei ole sitä vielä ymmärtänyt, Rukousystävät ovat tarjonneet eli maksaneet Pirkko Jalovaaran ohjelmat. Maksumiehenä ei ole ollut Nova tms. niin kuin Sepon tai muiden ohjelmissa.

Hengellinen radio- ja tv-bisnes maksaa, jos joku ei sitä ole tajunnut.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10332  Ke 29 Tam 2014, 2:03 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 27.1.2014 klo 23.48 kirjoitti:

Tänään on tullut vuosi täyteen Pirkon puheesta Kallion kirkossa:

Kallion kirkko 27.1.2013: Pirkko Jalovaaran puhe & teksti

Juu, vuosi on kulunut ja vaino vaan jatkunut. Saatuani viime yönä viestini valmiiksi törmäsin Seurakuntalaisen sivulla uutiseen, jonka mukaan Pirkko Jalovaaran radio-ohjelmasta on kanneltu JSN:lle. En ollut uskoa silmiäni, voiko olla totta, mutta näköjään Marjatta Lipponen jyrää tappiin saakka. En vaan tajua, miten kehtaa, joka ei nähtävästi ole mikään ongelma - ollut koko aikana. Akka laittoi kaiken toivonsa JSN:n vääryyselimeen, jos oikein kovasti yrittämällä saisi Pirkon suun tukittua. En tajua, miksi Pirkko antaa höykyttää itseään - miksei hän käytä omia areenoitaan ja medioitaan, pistä omaa puljuaan pystyyn. Miksi pitää olla mattona ja antaa toisten kävellä päältä. JSN ei määrää mitään, jos julkaisee omissa lehdissään, kirjoittaa omissa kirjoissaan, netissä tai muualla.

täältä
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10329  Ke 29 Tam 2014, 2:30 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 14.1.2014 klo 1.58 kirjoitti:
Lainaus:
Ainakin kirjoitusaiheita piisaa. Jäädään tarkkailemaan ja kypsyttelemään.

Aika nopeasti syntyi ensimmäinen juttu - kiehahdin, ja se oli siinä.

Aihetta olisi paljon enempääkin, kuunnelkaapa vaikka itse perjantain ohjelma.

Viime yönä tuli ajankohtaiseksi se, miten kyseisen ohjelman saisi talletettua omalle koneelle, kun Radio Dein arkistosta oli raukkamaisella tavalla koko linkkikin poistettu. Eihän omassa tapauksessani ole tähän päivään mennessä poistettu linkin linkkiäkään, vaan uhraamiseni on ollut täysin soveliasta jopa JSN:n mukaan. Nyt kun Marjatta Lipponen vähän inahtaakin, Deissä saman tien poistetaan koko linkki ohjelmaan! Päätoimittaja Rostamo vielä viisastelee: "Tämän tyyliset riidat eivät sovi kristilliseen mediaan, vaan ne pitäisi sopia yksityisesti." - Että kun Pirkkoa höykytetään kautta linjan julkisesti, hänen pitäisi sopia asiat yksityisesti? Missä teidän järkenne on, mikä teitä kaikkia vaivaa - ettekö näe, mikä tässä on takana.

täältä

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Pe 07 Hel 2014, 15:18, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10330  Ke 29 Tam 2014, 3:02 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Viime yönä tuli ajankohtaiseksi se, miten kyseisen ohjelman saisi talletettua omalle koneelle, kun Radio Dein arkistosta oli raukkamaisella tavalla koko linkkikin poistettu. Eihän omassa tapauksessani ole tähän päivään mennessä poistettu linkin linkkiäkään, vaan uhraamiseni on ollut täysin soveliasta jopa JSN:n mukaan. Nyt kun Marjatta Lipponen vähän inahtaakin, Deissä saman tien poistetaan koko linkki ohjelmaan!

Poika olisi jo yöllä antanut periksi, minä en. En kerta kaikkiaan voinut hyväksyä sitä, ettei kuuntelemaani ohjelmaa enää löytynyt eikä sitä saisi talteen. Jatkoin ja jatkoin, ja sitten huomasimme yhden asian - josta oli parasta olla hiiskumatta, ennen kuin ohjelma oli tallella omassa koneessa. Piti mennä välillä nukkumaankin ja jatkaa seuraavana päivänä taas. Työlästä oli, kunnes keksin netistä ohjelman, jolla homma hoitui.

Nyt kun kaikki on kopioitu ja varmuuskopioitu, ei hätiä mitään. Saatana pitää vaan meikääkin niin kiiruisena, että jätetään jonoon odottamaan vuoroaan. Odotetaan vaikka siihen asti, että JSN:ssä ehditään jauhamaan paskaa.

täältä
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10333  Pe 07 Hel 2014, 16:25 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kopioin edelle joitain ketjuun liittyviä aiheita. Sattumoisin kuuntelin viime perjantaina 31.1.2014 suorana lähetyksenä Sanan ja rukouksen iltaa Pirkko Jalovaaran seurassa, jonka perässä seurasi mielenkiintoinen osuus Kirsi Rostamon selostusta, johon oli peistattu Pirkon puhetta JSN:lle kannellusta ohjelmasta 10.1.2014. Selostuksen lomassa oli myös Marjatta Lipposen kommentteja Kirsi Rostamon haastatellessa häntä.

Ikävä kyllä en löytänyt tuota viime perjantaina Sanan ja rukouksen illan jälkeen lähetettyä Kirsi Rostamon selostusta ja koostetta enää mistään, mutta muistan sen aika hyvin. Pirkon 10.1.2014 ohjelma "En ole sen arvoinen, että tulisit kattoni alle!" on koneellani tallessa ja siinä Pirkko kertoo hyvin mielenkiintoisesti, kuinka Jumala ohjasi hänet löytämään laatikoiden ja isojen paperipinojen alta Unto Lipposen lähettämän alkuperäisen kirjeen julkaisusuostumuksineen ja Diacorin tutkimuksineen, joissa syöpää ei enää ollut. Marjatta Lipponen kiisti Unton parantumisen, vaikka pitkälle levinneen eturauhassyövän elinaikaennuste on vain kahdesta kolmeen vuotta ja viiden vuoden elossaolo-osuus enää 33 prosenttia. Olen lisäksi kuullut, että syöpää pidetään uutena, jos se iskee vasta viiden vuoden kuluttua uudestaan. Pitkälle edenneen eturauhassyövän pysäytettyä Unto Lipponen keväällä 2003 hän eli vielä maaliskuuhun 2010 ja olisi halunnut Pirkko Jalovaaralta viimeisen voitelun. Marjatta Lipponen kertoo myös, kuinka ei koko aikana uskonut Unton parantumiseen, koska tällä oli hormonilääkitys lähes loppuun saakka.

Seurattuani Marjatta Lipposen keittämää soppaa olen monta kertaa ajatellut, kuinka paljon helpommalla Pirkko olisi päässyt ilman Unton lähettämää kirjettä. Mutta Unto oli kiitollinen Jumalalta saamasta kosketuksesta ja olisi halunnut Pirkon vielä kuolinvuoteensakin ääreen. Koko juttu olisi mennyt toisin, mikäli Unto itse olisi ollut asioista päättämässä.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm La 21 Kes 2014, 2:56, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10335  La 08 Hel 2014, 2:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Löysin näin söötin kuvan, josta ajattelin heti, että tuosta Pirkko varmaan tykkää...

Tykkää rukouksesta ja linnuista, joista yksi istuu tässä hänen kädellään.

En kyllä yhtään pidä siitä, miten Pirkon omat siivet on katkottu ja suu tukittu.

Noloa luterilaiselle kirkolle, jonka pitäisi olla avara, mutta onkin ahdas häkki vaan.

Noloa kristilliselle medialle tekopyhyyden äänenkannattajana.

Mutta Pyhä Henki on Herran ääni, jota ei mitkään ihmiset ja kahleet pidättele.

Kun Pirkko kertoi studiossa virtaavasta Pyhästä Hengestä, se alkoi virrata minussakin.

Ensimmäinen kerta oli jo ennen puolta yhtätoista; katsoin perään kelloa, se oli 22.29.

Toinen kerta oli vähän ennen yhtätoista. Katsoessani kelloa se oli 22.53 silloin.

TULE PYHÄ HENKI
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10346  Su 16 Hel 2014, 3:43 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 8.2.2014 klo 1.22 kirjoitti:

Mutta Pyhä Henki on Herran ääni, jota ei mitkään ihmiset ja kahleet pidättele.

Kun Pirkko kertoi studiossa virtaavasta Pyhästä Hengestä, se alkoi virrata minussakin.

Ensimmäinen kerta oli jo ennen puolta yhtätoista; katsoin perään kelloa, se oli 22.29.

Toinen kerta oli vähän ennen yhtätoista. Katsoessani kelloa se oli 22.53 silloin.

TULE PYHÄ HENKI

Kertoessani Pyhän Hengen kokemuksestani edellä tarkoitin tätä Rukousystävien ohjelmaa: Jumala puhuu ja parantaa!

Tosin mainitsemani kellonajat eivät päde äänitteeseen, joka on reaaliaikaista ohjelmaa lyhyempi.

Kuunnellessani lauantaina Radio Dein arkistosta Rukousystävien uusinta ohjelmaa sama tapahtui kohdassa, jossa Pirkko sanoi "Jeesus, Jumala, Pyhä Henki", että itsekin sain Pyhän Hengen silloin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10369  La 22 Hel 2014, 22:39 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voisitko Oskar sanoa akallesi, että laittaa Pirkon uusimman, eilen 21.2.2014 lähetetyn ohjelman kuunneltavaksi arkistoon?

Ihme touhua teillä siellä nykyään. Palaillaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10371  Ma 24 Hel 2014, 21:45 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 22.2.2014 klo 21.39 kirjoitti:
Voisitko Oskar sanoa akallesi, että laittaa Pirkon uusimman, eilen 21.2.2014 lähetetyn ohjelman kuunneltavaksi arkistoon?

Lauantaiehtoona ennen iltakymmentä noin kyselin. Siihen mennessä olin penkonut jo pitkän tovin Radio Dein ASX-arkistoa löytämättä ohjelmaa. Olin vihainen ja turhautunut. Tuon perään jatkoin arkiston selaamista pitkälle aamuyöhön. Päästyäni hikisesti jo noin puoleen väliin - kuuntelemalla Windows Media Playerillä jokaisen tiedoston alun - jalkani pakottivat ja kolottivat paikallaan istumisesta. Olin kuunnellut jo noin parituhatta ohjelman alkua; kaikkia niitä tylsiä, toistuvia maneereita, ulkokultaisuutta ja hurskautta, kun mieleeni tuli, että koko homma on suoraan kuin kristittyjen kultapossukerhosta.

Sunnuntaina kirjoitin aamusivuihini naisten saaneen äänioikeuden Suomessa jo 108 vuotta sitten vuonna 1906, mutta Radio Deissä on kehdattu taantua noin törkeällä tavalla Pirkon yrittäessä puolustaa itseään. Noloa ja käsittämätöntä.

Olin yrittänyt etsiä tiedostoa netistä turhaan vaikka mistä, muttei auttanut kuin jatkaa ASX-arkiston penkomista, josta vastaan tuli kyllä monia Pirkon ohjelmia, muttei tuota. Aamuyöllä, kun tiedostoja oli vielä toivottoman paljon jäljellä, keksin nopeamman tavan siirtyä ohjelmasta toiseen. Puoli neljän aikaan tajusin, että pystyn kuin pystynkin käymään kaikki ohjelmat läpi. Viiden jälkeen oli kaikki valmista, muttei oikeaa ohjelmaa löytynyt ja jalatkin särkivät taas.

Koko viikonloppu oli mennyt arkiston penkomisessa turhaan. Harmitti turha vaiva. Kopioin läpikäymäni pötkön Notepadiin, joka ilmoitti rivimääräksi yli 4200, eli olin klikkaillut noin hirveän määrän ohjelmia auki ja enemmänkin, kaikkialta mistä vain pystyin. Muttei oikeaa tiedostoa löytynyt Upload-kansiostakaan, mikäli sitä oli ikinä ladattukaan minnekään. Ainakaan minä en löytänyt sitä mistään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10388  Ti 04 Maa 2014, 3:06 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 24.2.2014 klo 20.45 kirjoitti:
Admin 22.2.2014 klo 21.39 kirjoitti:

Lauantaiehtoona ennen iltakymmentä noin kyselin. Siihen mennessä olin penkonut jo pitkän tovin Radio Dein ASX-arkistoa löytämättä ohjelmaa. Olin vihainen ja turhautunut. Tuon perään jatkoin arkiston selaamista pitkälle aamuyöhön. Päästyäni hikisesti jo noin puoleen väliin - kuuntelemalla Windows Media Playerillä jokaisen tiedoston alun - jalkani pakottivat ja kolottivat paikallaan istumisesta. Olin kuunnellut jo noin parituhatta ohjelman alkua; kaikkia niitä tylsiä, toistuvia maneereita, ulkokultaisuutta ja hurskautta, kun mieleeni tuli, että koko homma on suoraan kuin kristittyjen kultapossukerhosta.

Sunnuntaina kirjoitin aamusivuihini naisten saaneen äänioikeuden Suomessa jo 108 vuotta sitten vuonna 1906, mutta Radio Deissä on kehdattu taantua noin törkeällä tavalla Pirkon yrittäessä puolustaa itseään. Noloa ja käsittämätöntä.

Olin yrittänyt etsiä tiedostoa netistä turhaan vaikka mistä, muttei auttanut kuin jatkaa ASX-arkiston penkomista, josta vastaan tuli kyllä monia Pirkon ohjelmia, muttei tuota. Aamuyöllä, kun tiedostoja oli vielä toivottoman paljon jäljellä, keksin nopeamman tavan siirtyä ohjelmasta toiseen. Puoli neljän aikaan tajusin, että pystyn kuin pystynkin käymään kaikki ohjelmat läpi. Viiden jälkeen oli kaikki valmista, muttei oikeaa ohjelmaa löytynyt ja jalatkin särkivät taas.

Koko viikonloppu oli mennyt arkiston penkomisessa turhaan. Harmitti turha vaiva. Kopioin läpikäymäni pötkön Notepadiin, joka ilmoitti rivimääräksi yli 4200, eli olin klikkaillut noin hirveän määrän ohjelmia auki ja enemmänkin, kaikkialta mistä vain pystyin. Muttei oikeaa tiedostoa löytynyt Upload-kansiostakaan, mikäli sitä oli ikinä ladattukaan minnekään. Ainakaan minä en löytänyt sitä mistään.

Tapahtui sunnuntaina 23.2.2014 muutakin kesken arkiston penkomisen. Vaikka olin polkenut yöllä kuntopyörää, jalat olivat raskaat herättyäni aamulla kahdeksan aikaan väsyneenä. Kiskoin itseni ylös ja kävin vessassa, jolloin Jumala sanoi minulle, että minun on oltava vahva. Kello oli 8.34 silloin. Poljin kuntopyörää ja palasin sänkyyn lepäämään ja rukoilemaan. Ajattelin nousta jo ylös, pyytäen Jumalalta merkkiä. Mutta nukahdinkin uudestaan ja näin jotain raakaa painajaista, joka loppui siihen, että Jumala tuli uniini ja sanoi, ettei minun tarvitse olla kenenkään uhri. Se Jumalan väliintulo oli jotain ihmeellistä; Hän vain tuli ja sanoi, ettei minun tarvitse olla kenenkään uhri. Painajainen päättyi siihen ja jatkoin nukkumista, kunnes heräsin yhden aikaan onnellisena ja säryttömänä Jumalan kosketettua minua. Tehdessäni jumppaliikkeitäni ennen ylösnousuani sain vielä ihanan Pyhän Hengen. Se lepopäivä oli siunattu - olen kirjoittanut siitä aamusivuihini ja kertonut jotain myös tuolla.

Nähtävästi Jumala on tietoinen kaikesta, mitä on meneillään, ja johdattaa. Ehdottomasti uskon elävään Jumalaan, joka on niin monin tavoin osoittanut itsensä todeksi.

Olen ajatellut myös, että jos Jumala rakastaisi tekopyhyyttä, Hän ei haluaisi olla kanssani missään tekemisissä. En nyökyttele siveästi päätäni ja vaikene kaikilla kielillä, kuten hurskaat uskovat nähdessään toveriaan puukotettavan. Eivät he voi sanoa mitään, etteivät vaan sanoisi väärin ja tahraisi pyhimyksen sädekehäänsä.

Mutta jos Jumala rakastaakin enemmän sitä, mitä Elie Wiesel sanoi ottaessaan vastaan vuoden 1986 Nobelin rauhanpalkintoa:

"Ottakaa kantaa. Puolueettomuus auttaa sortajaa, ei koskaan uhria. Vaitiolo rohkaisee vainoojaa, ei koskaan vainottua."

Kirsi Rostamokin sanoi 31.1.2014 lähetetyn Rukousystävien ohjelman jälkeen, ettei Radio Deillä ole kantaa koskien JSN:lle tehtyä valitusta 10.1.2014 ohjelmasta, mutta poisti linkin ohjelmaan.

Linkkien poistamista niin tuosta kuin myöhemmästäkään ohjelmasta en näe muuna kuin raukkamaisena kannanottona odotettavissa olevaan JSN:n puolueelliseen päätökseen, johon kantelija saattoi jo valittaessaan luottaa huomattuaan, kuinka omalle valitukselleni kävi.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10436  La 29 Maa 2014, 0:39 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 4.3.2014 klo 2.06 kirjoitti:
Nähtävästi Jumala on tietoinen kaikesta, mitä on meneillään, ja johdattaa. Ehdottomasti uskon elävään Jumalaan, joka on niin monin tavoin osoittanut itsensä todeksi.

Olen ajatellut myös, että jos Jumala rakastaisi tekopyhyyttä, Hän ei haluaisi olla kanssani missään tekemisissä. En nyökyttele siveästi päätäni ja vaikene kaikilla kielillä, kuten hurskaat uskovat nähdessään toveriaan puukotettavan. Eivät he voi sanoa mitään, etteivät vaan sanoisi väärin ja tahraisi pyhimyksen sädekehäänsä.

Mutta jos Jumala rakastaakin enemmän sitä, mitä Elie Wiesel sanoi ottaessaan vastaan vuoden 1986 Nobelin rauhanpalkintoa:

"Ottakaa kantaa. Puolueettomuus auttaa sortajaa, ei koskaan uhria. Vaitiolo rohkaisee vainoojaa, ei koskaan vainottua."

Ajattelin nyt illalla kuunnella vähän Pirkon Sanan ja rukouksen iltaa Radio Deissä. Ohjelma oli edennyt jo pitkälle, muttei tuttua ääntä kuulunutkaan. Missähän Pirkko on, ajattelin. Jossain tilaisuudessa, josta hän ei ole kertonut mitään?

Vasta sitten muistin tämän:

Rukous- ja rakentumisseminaari

Siellähän Pirkko on jatkamassa tärkeää työtään.

Kaiken kiusan keskellä.

Antamatta periksi.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10449  To 03 Huh 2014, 23:52 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
JUMALA PUHUU JA PARANTAA!

Rakas ystäväni,
Taivas on Jumalan asunto ja Kristus meni "itse taivaaseen" ilmestyäkseen
Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme. Siellä hän rukoilee omiensa puolesta.
Taivaaseen ja takaisin – aiheinen rukousilta alkaa perjantaina klo 21.30 Radio Deissä.
Tule kuuntelemaan!

Kauniita, kirkkaita kevätpäiviä,

Pirkko Jalovaara

Kylmät väreet menivät vaan ihonpintaa pitkin luettuani Rukousystävien sivuilta tuon.

Jumalahan on olemassa ja puhuu ja kouluttaa meitä elämänkoulussaan koko ajan. Kehotti minuakin nousemaan tänään vain reippaasti ylös ja myöhemmin masennuksen puskiessa pintaan olemaan masentumatta, että Hän tarvitsee minua vielä monessa asiassa... Välillä onnistun, välillä en, Jumalan jatkaessa kärsivällisesti koulutustaan.

Tänään yrittänyt etsiä sopivaa runkoa suunnitteilla olevaan ylistyslippuun. Säädettävä varsi olisi paras, ehkä joku siro messinkinen? Tai valkoinen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10536  La 26 Huh 2014, 23:58 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 3.4.2014 klo 23.52 kirjoitti:
Jumalahan on olemassa ja puhuu ja kouluttaa meitä elämänkoulussaan koko ajan. Kehotti minuakin nousemaan tänään vain reippaasti ylös ja myöhemmin masennuksen puskiessa pintaan olemaan masentumatta, että Hän tarvitsee minua vielä monessa asiassa... Välillä onnistun, välillä en, Jumalan jatkaessa kärsivällisesti koulutustaan.

Tänään yrittänyt etsiä sopivaa runkoa suunnitteilla olevaan ylistyslippuun. Säädettävä varsi olisi paras, ehkä joku siro messinkinen? Tai valkoinen.

Niinpä niin. Ihmeellistä on Jumalan koulutus ja johdatus.

Päivä kääntyi jo iltaan miettiessäni, mitä seuraavaksi teen. Ei ollut mikään mukava olo huonosti nukutun yön jälkeen ja siitäkin jaarittaminen olisi ollut tympeää. Toki kirjoittamiseen jää aina liian vähän aikaa, mutten halua toimia intuitiotani vastaan ja pakottaa itseäni kirjoittamaan.

Mitä siis teen? Mieleeni tuli, jos ompelisin ylistyslipuista pari saumaa. Nehän olivat edelleen kesken.

Sitten keksin hyvän idean: ommellessani ylistyslippuja voisin kuunnella Pirkon ohjelmaa.

Aloitin uusimmasta, jossa käsiteltiin hyvin mielenkiintoisia, minuakin paljon puhutelleita asioita:

Voiko Jumalaan uskova ihminen haavoittaa?

Aika kului ohjelmaa kuunnellessa kuin siivin, ja riemuitsin saatuani ensimmäisen lipun valmiiksi.

Olin huomannut, ettei ostamani Pislan mini-cafetangot olleetkaan sellaisia kuin olin ajatellut, että niitä voisi portaattomasti pidentää ja lyhentää, vaan ne irtosivat kahteen osaan. Ajattelin suunnitelmieni menneen mönkään, mutta sitten keksin käyttää tankoja irrallisina. Siten niitä oli kahdeksan niin kuin lippujakin, joten luovuin ideastani ommella kahta sävyä yhteen lippuun, ja palasin alkuperäiseen suunnitelmaan takaisin. Vähän jouduin kyllä miettimään, miten liput puolikkaisiin cafetankoihin kiinnittäisin. Ompelin toiseen päätyyn umpikujan, johon pujotin varren halkaistun puolen ja jätin toisen päädyn avoimeksi vetäen pitkän pätkän ylä- ja alalankaa koneesta käsin päättelemistä varten. En halunnut käyttää liimaa, vaan kiristin lipun ompelulankaa käyttäen cafetangon toisessa päässä olevaan muovitulpan reikään. Niin lippu pysyy paikoillaan eikä lähde rullautumaan ylös.

Saadessani sitten jo toisenkin lipun valmiiksi nostin molemmat riemuiten käsiini ja testasin niitä ilman musiikkia hyräillen sanan tai pari. Varret olisivat voineet olla puuta, mutta nämäkin olivat hyvät ja kevyet.

Pirkon ohjelman loppuessa olin saanut jo kolme ylistyslippua valmiiksi. Siinä oli mennyt tunti kuin huomaamatta, mutta halusin jatkaa.

Ompelu oli ollut leppoisaa ohjelmaa kuunnellessa ja ajattelin, että kuuntelen vielä toisen perään. Huomasin, etten ollut kuullut vielä edellistäkään, joten valitsin sen:

Sano vain kiitos!

Ompelu sujui ohjelmaa kuunnellessa sutjakkaasti ja lippu toisensa perään valmistui. Ennen kuin ohjelma oli lopussakaan, kaikki kahdeksan lippua olivat jo valmiina.

Tulin tietokoneen ääreen jatkaen ohjelman kuuntelua edelleen ja tuntien Pyhän Hengen kosketusta taas.

Herraa ylistää tahdon
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10544  Ke 30 Huh 2014, 1:41 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 26.4.2014 klo 23.58 kirjoitti:
Sitten keksin hyvän idean: ommellessani ylistyslippuja voisin kuunnella Pirkon ohjelmaa.

Aloitin uusimmasta, jossa käsiteltiin hyvin mielenkiintoisia, minuakin paljon puhutelleita asioita:

Aika kului ohjelmaa kuunnellessa kuin siivin, ja riemuitsin saatuani ensimmäisen lipun valmiiksi.

Olin huomannut, ettei ostamani Pislan mini-cafetangot olleetkaan sellaisia kuin olin ajatellut, että niitä voisi portaattomasti pidentää ja lyhentää, vaan ne irtosivat kahteen osaan. Ajattelin suunnitelmieni menneen mönkään, mutta sitten keksin käyttää tankoja irrallisina. Siten niitä oli kahdeksan niin kuin lippujakin, joten luovuin ideastani ommella kahta sävyä yhteen lippuun, ja palasin alkuperäiseen suunnitelmaan takaisin. Vähän jouduin kyllä miettimään, miten liput puolikkaisiin cafetankoihin kiinnittäisin. Ompelin toiseen päätyyn umpikujan, johon pujotin varren halkaistun puolen ja jätin toisen päädyn avoimeksi vetäen pitkän pätkän ylä- ja alalankaa koneesta käsin päättelemistä varten. En halunnut käyttää liimaa, vaan kiristin lipun ompelulankaa käyttäen cafetangon toisessa päässä olevaan muovitulpan reikään. Niin lippu pysyy paikoillaan eikä lähde rullautumaan ylös.

Saadessani sitten jo toisenkin lipun valmiiksi nostin molemmat riemuiten käsiini ja testasin niitä ilman musiikkia hyräillen sanan tai pari. Varret olisivat voineet olla puuta, mutta nämäkin olivat hyvät ja kevyet.

Pirkon ohjelman loppuessa olin saanut jo kolme ylistyslippua valmiiksi. Siinä oli mennyt tunti kuin huomaamatta, mutta halusin jatkaa.

Ompelu oli ollut leppoisaa ohjelmaa kuunnellessa ja ajattelin, että kuuntelen vielä toisen perään. Huomasin, etten ollut kuullut vielä edellistäkään, joten valitsin sen:

Sano vain kiitos!

Ompelu sujui ohjelmaa kuunnellessa sutjakkaasti ja lippu toisensa perään valmistui. Ennen kuin ohjelma oli lopussakaan, kaikki kahdeksan lippua olivat jo valmiina.

Tulin tietokoneen ääreen jatkaen ohjelman kuuntelua edelleen ja tuntien Pyhän Hengen kosketusta taas.

Herraa ylistää tahdon

Jo kauan sitten olen huomannut, että voitto Jumalalle on aina tappio Saatanalle, joka iskee heti perään. Se on tapahtunut niin monta kertaa, ettei sitä voi olla huomaamatta.

Sunnuntai oli kaukana lepopäivästä kirjoittaessani kellon ympäri aamusivuja ja sen jälkeen vielä havainnoistani poliisille, jonka jälkeen maanantaina oli taas uudet aamusivut, joita niitäkin rehkin pitkään. Mutta vaikka Saatana hyökkäilisi miten paljon tahansa, en anna periksi. Jatkan vaan, vaikka olisi kuinka tuskaisaa. Mitä enemmän kärsimystä, sitä enemmän myös liuskoja ja kirjoitusharjoitusta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10545  Ke 30 Huh 2014, 2:18 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Jo kauan sitten olen huomannut, että voitto Jumalalle on aina tappio Saatanalle, joka iskee heti perään. Se on tapahtunut niin monta kertaa, ettei sitä voi olla huomaamatta.

Sunnuntai oli kaukana lepopäivästä kirjoittaessani kellon ympäri aamusivuja ja sen jälkeen vielä havainnoistani poliisille, jonka jälkeen maanantaina oli taas uudet aamusivut, joita niitäkin rehkin pitkään. Mutta vaikka Saatana hyökkäilisi miten paljon tahansa, en anna periksi. Jatkan vaan, vaikka olisi kuinka tuskaisaa. Mitä enemmän kärsimystä, sitä enemmän myös liuskoja ja kirjoitusharjoitusta.

Selvittyäni vihdoin viimein omasta urakastani - kolmessa päivässä 14 käsin kirjoitettua liuskaa ja muu kirjoittaminen päälle - en voi uskoa silmiäni Pirkon höykyttämisen alkaessa taas. Vain hädin tuskin pystyn hillitsemään itseni, etten säntäisi saman tien paukuttamaan suoria sanoja ja pilaamaan päivääni juuri niin kuin Saatana haluaisi, että vaan kylmän rauhallisesti lähden asioille ja uuteen hengelliseen kirjakauppaan. Aivoni tekevät kuitenkin koko ajan työtä ja saan metrossa otsikon. Yleensä en laita niitä muistiin, mutta nyt teen poikkeuksen ja näppäilen luomukseni kännykkään. Sitten unohdan koko jutun nauttiessani uudesta kirjakaupasta Suola ja Valkeus. Vasta kotona kaikki palautuu mieleeni ja tulee kova kiire kirjoittaa, mutta sitä ennen Jumala pyytää tekemään vielä pienen tehtävän. En millään malttaisi, mutta se onnistuu ihan helposti, Jumala ei pyydä liikoja.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10546  Ke 30 Huh 2014, 2:36 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pirkko Jalovaara Radio Deissä 25.4.2014:

Lainaus:
Ystävät rakkaat, haluan pyytää Sadulta anteeksi. Hän oli kokenut, että häntä oli jollakin tavalla väärin kohdeltu rukousillassa. Satu-rakas, anna minulle anteeksi. Minä pyydän sinulta anteeksi. Kiitetään siitä, että Jeesuksen nimessä olemme ystäviä, olemme lähellä toisiamme. Tee sinä rakas kuulijani samalla tavalla. Joku joka ehkä on ymmärtänyt, että asiat eivät ole kunnossa, tai sinä olet sanonut tai hän on sanonut sinulle jotakin. Jää hiljaa hetkeksi tätä rukoilemaan. Pyydetään toinen toisiltamme anteeksi, niin kuin minä pyydän Sadulta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10584  Pe 09 Tou 2014, 23:46 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vapaa kuin taivaan lintu

Kuuntelin Radio Deistä tänään Sanan ja rukouksen iltaa Pirkko Jalovaaran seurassa.

Kun laulu Oi, katsohan lintua oksalla puun soi, mieleeni tuli kuva Pirkosta ja linnusta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10698  Ke 18 Kes 2014, 3:18 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 7.2.2014 klo 16.25 kirjoitti:
Kopioin edelle joitain ketjuun liittyviä aiheita. Sattumoisin kuuntelin viime perjantaina 31.1.2014 suorana lähetyksenä Sanan ja rukouksen iltaa Pirkko Jalovaaran seurassa, jonka perässä seurasi mielenkiintoinen osuus Kirsi Rostamon selostusta, johon oli peistattu Pirkon puhetta JSN:lle kannellusta ohjelmasta 10.1.2014. Selostuksen lomassa oli myös Marjatta Lipposen kommentteja Kirsi Rostamon haastatellessa häntä.

Ikävä kyllä en löytänyt tuota viime perjantaina Sanan ja rukouksen illan jälkeen lähetettyä Kirsi Rostamon selostusta ja koostetta enää mistään, mutta muistan sen aika hyvin. Pirkon 10.1.2014 ohjelma "En ole sen arvoinen, että tulisit kattoni alle!" on koneellani tallessa ja siinä Pirkko kertoo hyvin mielenkiintoisesti, kuinka Jumala ohjasi hänet löytämään laatikoiden ja isojen paperipinojen alta Unto Lipposen lähettämän alkuperäisen kirjeen julkaisusuostumuksineen ja Diacorin tutkimuksineen, joissa syöpää ei enää ollut. Marjatta Lipponen kiisti Unton parantumisen, vaikka pitkälle levinneen eturauhassyövän elinaikaennuste on vain kahdesta kolmeen vuotta ja viiden vuoden elossaolo-osuus enää 33 prosenttia. Olen lisäksi kuullut, että syöpää pidetään uutena, jos se iskee vasta viiden vuoden kuluttua uudestaan. Pitkälle edenneen eturauhassyövän pysäytettyä Unto Lipponen keväällä 2003 hän eli vielä maaliskuuhun 2010 ja olisi halunnut Pirkko Jalovaaralta viimeisen voitelun. Marjatta Lipponen kertoo myös, kuinka ei koko aikana uskonut Unton parantumiseen, koska tällä oli hormonilääkitys lähes loppuun saakka.

Seurattuani Marjatta Lipposen keittämää soppaa olen monta kertaa ajatellut, kuinka paljon helpommalla Pirkko olisi päässyt ilman Unton lähettämää kirjettä. Mutta Unto oli kiitollinen Jumalalta saamasta kosketuksesta ja olisi halunnut Pirkon vielä kuolinvuoteensakin ääreen. Koko juttu olisi mennyt toisin, mikäli Unto itse olisi ollut asioista päättämässä.

Penkoessaan arkistoja voi löytää kaikkea mielenkiintoista, kuten että Marjatta Lipponen oli jo hyvissä ajoin liikkeellä kaunaa ja pahaa mieltä levittämässä miehensä vielä eläessä. Poimin seuraavat Seppo Juntusen sanat kuukausikirjeestä, joka löytyy netin arkistosta 27.2.2010:

Lainaus:
“Mieheni on nykyään niin keltainen, ettei häntä enää voi käyttää parantumiskokouksen mainoksena” toteaa miehensä ihmeparannuskertomukseen tuskastunut vaimo.

Mutta koska Seppo Juntunenkin on koko ajan ollut kateellinen ja katkera kaikesta, niin Marjatalla ja Sepolla on ollut paljon yhteistä haukuttavaa. Kun oli kerran yhteinen syntipukkikin, passasi Marjatan tuhlata miehensä viimeinen vuosi katkeruuteen ja syyttää Pirkkoa siitäkin.

Viimeisen päälle kuin kunnon narsisti konsanaan hän on iskenyt Pirkkoon kiinni yrittäen haavoittaa tätä mahdollisimman paljon. Ja kaikki vain turhasta kateudesta Unton arvostaessa Pirkkoa, joka ei olisi ollut Marjatalta itseltään mitenkään pois.

Unton on täytynyt aistia vaimonsa touhut, ja nurja mieliala on vaikuttanut häneenkin. Oma vaimo ei uskonutkaan, ollut innostunut ja positiivinen. Syöpä on niin paha tauti, että pienikin stressi voi vaikuttaa salakavalasti.

Kun Jumala on ottanut Unton jo pois, jostain syystä Pirkolla on vielä syytökset niskassa. JSN:n vääryysistuin lynkannee Pirkon tänään.

Odottelen täällä passissa miekka kädessä. Onneksi ei ole oikea, voisi tulla pahaa jälkeä.

Lainaus:
Simon Pietarilla oli miekka. Hän veti sen esiin ja sivalsi ylipapin palvelijalta oikean korvan irti; palvelija oli nimeltään Malkos.

Joh. 18:10
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10733  Ti 24 Kes 2014, 0:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 23.6.2014 klo 0.17 kirjoitti:
Olisi paljon tärkeää kirjoitettavaa, josta ei väsyneenä tule niin hyvää.

Takana on ihmeellinen ja rankka juhannus.

Jumala johdattaa pohjamutiin löytämään kaikkea.

Perjantaina 20.6.2014 heräsin hyvissä ajoin aika hyvään oloon ja untakin tunnuin saaneen riittävästi, mikä on aika harvinaista herkkua nykyään voinnin ja unien vaihdellessa laidasta laitaan.

"Ennen ylösnousuani rukoilin vielä niin kuin tapanani on lepäillen edelleen sängyssä, kunnes mieleeni tuli ihan selvästi: Johannes Kastaja. Jumala halusi minun kirjoittavan Johannes Kastajasta, tajusin ja olin niin onnellinen. Saada kirjoitustehtävä suoraan Jumalalta, mikä ilo ja onni! Varmasti kirjoittaisin, samaahan tapahtuu vielä nykyäänkin. Ei ehkä vaadita päätä pölkylle, mutta likvidoidaan niin kuin Pirkko", kirjoitin aamusivuihini jatkaen vielä:

"Noustuani ylös keitin heti kahvia ja kävin saman tien tietokoneella katsomassa JSN:n sivuja, onko päätöstä Marjatta Lipposen valitukseen vieläkään tullut. Ei ollut; ja olin jo eilen alkanut epäillä, ettei sitä tulisikaan, että JSN on jättänyt koko jutun käsittelemättä. Asianosainenhan Unto Lipponen on kuollut eikä ikinä olisi nostanut mitään juttua Pirkko Jalovaaraa vastaan. Raukkamaista vaan, ettei missään ole kerrottu siitä mitään, että Pirkko on jätetty löysään hirteen roikkumaan epämääräiset syytökset niskassaan ilman, että kukaan puhdistaisi hänen mainettaan. Ei ihmekään, että Jumala halusi minun kirjoittavan Johannes Kastajasta!"

Tuon jälkeen kerron aamusivuissani, kuinka minua on jäänyt vaivaamaan Unton kuolinaika, oliko se alku- vai loppuvuonna 2010. Tietoa ei löytynyt mistään eikä sitä ollut muilla kuin lähimmillä. Yhteystietojen etsiminen oli samaa kuin olisi etsinyt neulaa heinäsuovasta. Se ei onnistuisi, piti luovuttaa.

Sitten ihmeekseni ja Jumalan johdatuksesta törmäsin yhtäpitävään ja luotettavaan tietoon. Mutta uskaltaisinko soittaa ihan ventovieraalle ihmiselle, se olisi aikamoinen hyppy. Minua pelotti, mutta Jumala sanoi: "Soita vaan."

Jätin aamusivujeni kirjoittamisen siihen ja menin kesken kaiken lepäämään ja soittamaan.

o o o

Tuolloin aamulla Johannes Kastajan jälkeen mieleeni oli tullut vielä lause "Onneni on olla Herraa lähellä", jota aloin tarkistella. Se tulee Psalmista 73, joka kauttaaltaan sopi teemaan, mutta jonka kohdassa Ps. 73:11 todetaan niin osuvasti: "He sanovat: 'Miten Jumala tämän saisi selville? Ei Korkein mitään tiedä.'" Mutta Jeesus sanoo Matt. 10:26 ja Luuk. 12:2: "Ei ole kätköä, joka ei paljastu, eikä salaisuutta, joka ei tule ilmi."

Ainakin minua järkytti se, mitä kuulin. Se oli niin kaiken kattavaa ja meni niin pitkälle. Jos aikuinen ihminen tilaa lehtiä kotiin, piilottaako toista kunnioittava niitä. Mutta hän oli haistanut jotain, soittanut ja kysynyt, onko Rukousystävä-lehti jo tullut. Kyllä se oli, hän sai kuulla. Myöhemmin puhelin soi uudestaan: "Perkeleen akka, älä puutu tähän!"

Myös muuta yhteydenpitoa, kännykkää ja viestejä vahdittiin.

Ennen leikkausta mies olisi halunnut ottaa yhteyttä Pirkkoon, muttei uskaltanut. Hänhän se oli henkisen väkivallan uhri, joka ei olisi nostanut mitään juttua Pirkkoa vastaan.

Kuulemma ohjelmassakin nainen oli valehdellut niin paljon, että pahaa teki, ja toista oli ottanut sydämestä.

o o o

Olin päätellyt jo itsekseni, että kaikki oli jatkunut kauan, kauan... Vuosikausien stressi ja paha mieli voi aiheuttaa syöpääkin.

Lapsuudesta ja kateudesta voi juontua paljon jyrättyjen alkaessa jyrätä toisia.

Minulla oli sulattelemista kaikessa kuulemassani ja jäin vielä lepäämään, jonka jälkeen Pyhä Henki alkoi kipotella minussa. Se kaikki oli ollut Jumalan johdatusta, tiesin. Nousin ylös ja menin jatkamaan aamusivujani, kirjoittamaan tuoreeltaan talteen, mitä olin kuullut.

Viesti kopioitu: täältä
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10832  Ke 13 Elo 2014, 15:43 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaksaisinko?

Olin saanut vasta aamusivut pakerrettua, joiden kirjoittaminen käsin ei mitään kevyttä ollut. Mutta olin harjoittanut ahkerasti kirjoittamista koko kesän niin kuin aina ja päästyäni kolmannelle liuskalle 23. kuulakynäni loppui ja aloitin 24. kynän tyytyväisenä siitä, että kyniä vielä riitti.

Juuri eilen olin oppinut, ettei aamusivujen jälkeen ja levätessään pidä soittaa kenellekään. Mitä jos joutuisin kauheasti rasittumaan taas? Siitä ei ollut mitään takeita; mutta viime kerralla puhelu oli ollut antoisaa johdatusta. Kaksi vanhaa ihmistä, jotka eivät jaksa enää kirjoittaa ja puolustaa itseään...

Mutta kuinka ollakaan, Jumala on johdattanut jäljille jonkun siipirikon, joka kirjoittaa kuin viimeistä päivää vastoinkäymisistä viis. Oikeasti puheluni oli lähes viikon myöhässä, kun en ollut jaksanut vastata torstaina puhelimeen valmistautuessani raskaaseen lääkärikäyntiin. Lähetin viestin soittavani paremmalla ajalla... Olisiko se nyt?

Soitin - ja taas oli paljon puhuttavaa. Tiesinkö, kuka oli Iltalehden jutussa esiintynyt - omasta mielestäni täysin raukkamainen - avustaja? En tiennyt, mutta tiesin tämän valehtelevan törkeästi todetessaan esimerkiksi: "Naisen mukaan mitään ihmeparantumisia ei kuitenkaan tapahtunut." Itse tiedän sellaisistakin parantumisista, joita ei ole kehdattu muille edes kertoa. Yksikin parantunut todisti vain osasta parantuneista vaivoistaan, muttei kaikkein kauheimmista, kun iho meni jo rikki vessapaperilla pyyhkimisestä. Tiedän, että hänen todistuksensa minulle oli aito, mutten kerro, kuka hän oli. On silkkaa vääristelyä valehdella, ettei parantumisia muka ole, eikä niillä vääristelyillä palvella Jumalaa vaan Saatanaa, joka ei ole jäänyt lomalle.

Puhuimme David Herzogistakin, jota oli kilvan kiirehditty lyttäämään ennen kuin oli saanut edes kiertueensa alkuun! Miten Janne Villakin kehtasi kaikki käytöstavat unohtaneena julistaa: Helsinkiin saapuva Herzog on huijarisaarnaajan arkkityyppi - todistaen samalla itsestään, että hänen oma "terapiansa" on mitä julminta hengellistä väkivaltaa ja ettei suutarin pojilla ole kenkiä.

Puheeksi tuli Janne Villan häpeällinen kirja hengellisestä väkivallasta sortuessaan noin julmalla ja raukkamaisella tavalla itsekin siihen. - Voiko sitä lukeakaan, tiedustelin.

- Ei, roskiin... Untohan se oli hengellisen väkivallan uhri, kun ei voinut käydä niissä kirkkoilloissa ja lukea Rukousystävä-lehteä.

Paljon muutakin selvisi, joka laitettava huomisiin aamusivuihin talteen.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm To 21 Elo 2014, 17:10, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10833  Ke 13 Elo 2014, 23:43 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 13.8.2014 klo 15.43 kirjoitti:
-- Untohan se oli hengellisen väkivallan uhri, kun ei voinut käydä niissä kirkkoilloissa ja lukea Rukousystävä-lehteä.

Paljon muutakin selvisi, joka laitettava huomisiin aamusivuihin talteen.

Alitajunta tekee työtään niin, ettei sitä tajuakaan. Jonnekin oli jäänyt pyörimään kaikki se, mitä kuulin ja itse kommentoin. Yhtymäkohtia. - On hirveää edes mennä sellaisen ihmisen viereen sänkyyn nukkumaan; se vaikuttaa niin sairastuttavasti, tiesin. Jos toinen kontrolloi koko ajan kaikkea, se on helvettiä... Ulkopuolinen ei voi edes ymmärtää, millaista se on. Koko ihminen voi kauttaaltaan huonosti sieluaan ja kehoaan myöten. Jos sellaisen kontrolloijan kanssa joutuu olemaan tekemisissä, niin isoa linnaakaan ei ole olemassa, että siinä voisi olla onnellinen ilonpilaajan viedessä koko elämänilon. Siksi komeatkin lukaalit pannaan myyntiin ja ihmiset eroavat. Jopa ahdas koppero on parempi kuin linna, jossa ei voi hengittää vapaasti ja elää rauhassa ja harmoniassa.

Muistan Antti Heikkilän sanat kirjassaan Riippuvuus - valheiden verkko. Olen skannannut ne talteenkin, ne ovat tässä:

Lainaus:
-- Vallasta luopuminen on hyvin vaikeaa, ja siksi meillä on niin paljon avioeroja. Käytännössä muutos tapahtuu alistetun ryhtyessä kapinaan. Valtaa käyttävä taas ei koskaan tee mitään poikkeavaa, koska hän ei halua muutoksia luomaansa valtajärjestelmään. Valtaa käyttävällä on oma idealistinen kuva parisuhteesta ja siitä miten kaiken tulisi sujua. Perheessä kaikkien on sopeuduttava tähän malliin. Kulisseja ylläpidetään vaikka väkisin.

Aloin ahdistua tajutessani yhtymäkohdat; kun toinen ei voinut pitää yhteyttäkään Pirkkoon... Enhän minäkään olisi saanut edes puhua muiden miesten kanssa. Ei sellainen ole normaalia, vaan huonoa itsetuntoa ja sairaalloista mustasukkaisuutta, jota pitäisi hoitaa ennen kuin koko ihmissuhde tuhoutuu. Mutta kyllä se oli hirveää, olen kirjoittanutkin siitä:

Molok ja äidinvaistot

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10834  To 21 Elo 2014, 17:47 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Päinvastaisesta uumoilustani huolimatta JSN tohti sittenkin laittaa sanat kuolleen suuhun, vaikka asenteensa jo eläessään tulee ilmi kaikesta. Unto oli kutsunut Pirkon kotiinsa useita kertoja, kuten Marjatta itse kertoo:

Lainaus:
Kantelija kuitenkin sanoo, että on ollut "rukoilijan" kanssa erittäin vähän tekemisissä – ainoastaan silloin, "kun kyseinen henkilö majaili kodissamme mieheni kutsusta useita kertoja".

Kantelija sanoo joutuneensa myllytykseen vastoin omaa tahtoa, edesmenneen miehensä kautta. Hän kieltää olevansa julkisuuden vapaata riistaa, ja sanoo olevansa uhri muiden uhrien joukossa.

Kantelija ei paljasta estäneensä miestään menemästä kirkkoiltoihin tai piilottaneensa miehensä tilaamia Rukousystävä-lehtiä, ettei tämä voisi lukea niitä... Luotettavalta taholta kuulin muuta ja paljon enemmänkin. Mukavia työntekijöitäkin, joista mies oli pitänyt, oli saanut lähteä Pirkon joutuessa kokemaan saman kohtalon. Pirkko oli uhka, jota ei saanut olla, kuten Askel-lehdestä 4/2013 voi lukea:

"Mieheni oli ennen hyvänlainen, emmekä olleet riidelleet pahasti koko pitkän avioliittomme aikana. Ihmeparantaja oli nyt miehelleni hänen tärkein ihmisensä, Jumalan profeetta ja pyhä."
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10841  La 23 Elo 2014, 2:49 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 21.8.2014 klo 17.47 kirjoitti:
Kantelija ei paljasta estäneensä miestään menemästä kirkkoiltoihin tai piilottaneensa miehensä tilaamia Rukousystävä-lehtiä, ettei tämä voisi lukea niitä... Luotettavalta taholta kuulin muuta ja paljon enemmänkin. Mukavia työntekijöitäkin, joista mies oli pitänyt, oli saanut lähteä Pirkon joutuessa kokemaan saman kohtalon. Pirkko oli uhka, jota ei saanut olla, kuten Askel-lehdestä 4/2013 voi lukea:

"Mieheni oli ennen hyvänlainen, emmekä olleet riidelleet pahasti koko pitkän avioliittomme aikana. Ihmeparantaja oli nyt miehelleni hänen tärkein ihmisensä, Jumalan profeetta ja pyhä."

Yritin vielä vähän tarkentaa edellistä, mistä kaikessa oli kyse. Kuulin sellaistakin, että kun mies oli lähtenyt ajoreissuun, vaimo oli ängennyt mukaan, ettei mies vaan menisi reissullaan kirkkoon. Hän oli nähtävästi päättänyt pitää miehen poissa rukousilloista. Kuitenkin miehensä kuoleman jälkeen hän sepittää aivan päinvastaista Askel-lehden jutussa 4/2013: "Ihmeparantaja höynäytti puolisoni koukkuunsa. Kun syöpä oli jo edennyt pitkälle ja mies muuttunut keltaiseksi, hän väitti yhä kivenkovaa parantuneensa. Siinä vaiheessa häntä ei kylläkään enää kelpuutettu mainosmaskotiksi kiertämään kirkkoja." - Lisäksi kun Marjatta Lipponen lipsauttaa itse 31.1.2014 lähetetyn ohjelman jälkeisessä haastattelussa Unton halunneen Pirkolta jopa viimeisen voitelun, joka sekin jyrätään, vaimon rooli estävänä tekijänä vain korostuu. Janne Villa mainitsee Askel-lehden jutussaan vaimon kertoneen tarinansa tammikuussa 2010, jonka jälkeen vähän myöhemmin mies oli kuollut samana talvena syöpään. Olen jo aiemmin kuullut Unton kuolleen maaliskuussa 2010 - ja kaiken kuulemani perusteella minulle on herännyt epäilys, ettei tämä ole enää heikossa kunnossa tiennyt vaimonsa touhuista - ja kun vielä tiesi, pyysi sitä jopa anteeksi! Tulee surullinen kuva miehestä, joka ei voinut elää niin kuin halusi, jolle Herra avasi Taivaanportit ja vapautti kahleistaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10843  La 23 Elo 2014, 15:28 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 23.8.2014 klo 2.49 kirjoitti:
Admin 21.8.2014 klo 17.47 kirjoitti:

Yritin vielä vähän tarkentaa edellistä, mistä kaikessa oli kyse. Kuulin sellaistakin, että kun mies oli lähtenyt ajoreissuun, vaimo oli ängennyt mukaan, ettei mies vaan menisi reissullaan kirkkoon. Hän oli nähtävästi päättänyt pitää miehen poissa rukousilloista. Kuitenkin miehensä kuoleman jälkeen hän sepittää aivan päinvastaista Askel-lehden jutussa 4/2013: "Ihmeparantaja höynäytti puolisoni koukkuunsa. Kun syöpä oli jo edennyt pitkälle ja mies muuttunut keltaiseksi, hän väitti yhä kivenkovaa parantuneensa. Siinä vaiheessa häntä ei kylläkään enää kelpuutettu mainosmaskotiksi kiertämään kirkkoja." - Lisäksi kun Marjatta Lipponen lipsauttaa itse 31.1.2014 lähetetyn ohjelman jälkeisessä haastattelussa Unton halunneen Pirkolta jopa viimeisen voitelun, joka sekin jyrätään, vaimon rooli estävänä tekijänä vain korostuu. Janne Villa mainitsee Askel-lehden jutussaan vaimon kertoneen tarinansa tammikuussa 2010, jonka jälkeen vähän myöhemmin mies oli kuollut samana talvena syöpään. Olen jo aiemmin kuullut Unton kuolleen maaliskuussa 2010 - ja kaiken kuulemani perusteella minulle on herännyt epäilys, ettei tämä ole enää heikossa kunnossa tiennyt vaimonsa touhuista - ja kun vielä tiesi, pyysi sitä jopa anteeksi! Tulee surullinen kuva miehestä, joka ei voinut elää niin kuin halusi, jolle Herra avasi Taivaanportit ja vapautti kahleistaan.

Unto oli hakenut apua kirkosta jo ensimmäisellä kerralla sairastuttuaan, niin kuin hän itse kertoo Rukousystävä-lehdessä 5/2004. Taudin uusittua ja pahennettua oli enemmän kuin todennäköistä, että hän olisi pyrkinyt kirkkoon uudestaan. Kuulin puhelimessa paikkakunnan nimenkin, jossa Unto olisi pyrkinyt kirkkoon, mutta vaimo lähtenyt kyytiin estämään. Oliko se ystävänpäivänä 2010 tai jo aiemmin, mutta niihin kirkkoiltoihin hän ei enää päässyt.

Aamusivuissani käyn kaikkea läpi ajatusten soljuillessa muutenkin. Ehtinyt kauhistella jo sitäkin, miten joku voi kieltää kuolemansairaalta viimeisen pyynnön, että näkisi ystävänsä vielä viimeisen kerran ja tämä tulisi ja tekisi ristinmerkin otsaan... Mutta Taivaassa sitten, sitä ei kukaan voi estää.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10844  Su 24 Elo 2014, 4:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 29.1.2014 klo 3.02 kirjoitti:
Lainaus:
Viime yönä tuli ajankohtaiseksi se, miten kyseisen ohjelman saisi talletettua omalle koneelle, kun Radio Dein arkistosta oli raukkamaisella tavalla koko linkkikin poistettu. Eihän omassa tapauksessani ole tähän päivään mennessä poistettu linkin linkkiäkään, vaan uhraamiseni on ollut täysin soveliasta jopa JSN:n mukaan. Nyt kun Marjatta Lipponen vähän inahtaakin, Deissä saman tien poistetaan koko linkki ohjelmaan!

Poika olisi jo yöllä antanut periksi, minä en. En kerta kaikkiaan voinut hyväksyä sitä, ettei kuuntelemaani ohjelmaa enää löytynyt eikä sitä saisi talteen. Jatkoin ja jatkoin, ja sitten huomasimme yhden asian - josta oli parasta olla hiiskumatta, ennen kuin ohjelma oli tallella omassa koneessa. Piti mennä välillä nukkumaankin ja jatkaa seuraavana päivänä taas. Työlästä oli, kunnes keksin netistä ohjelman, jolla homma hoitui.

Nyt kun kaikki on kopioitu ja varmuuskopioitu, ei hätiä mitään. Saatana pitää vaan meikääkin niin kiiruisena, että jätetään jonoon odottamaan vuoroaan. Odotetaan vaikka siihen asti, että JSN:ssä ehditään jauhamaan paskaa.

täältä

Kello oli illalla jo liikaa lähtiessäni ottamaan pyörän kellarista. Borrelioosisärkyjen ehkäisemiseksi olin sonnustautunut toppavaatteisiin, mutta ulkona satoi, joten käännyin ympäri. Jäisipä ainakin kirjoitustöihin enemmän aikaa. Mihin jäinkään... JSN:n päätökseen, jota aloin lukea Seurakuntalaisen sivulta, jossa oli ollut ensiksi penkkä linkki vaan perässään kriittinen mielipidekirjoitus JSN:n toiminnasta, mutta seuraavan kerran käydessäni katsomassa mielipidekirjoitus oli poistettu ja sijaan printattu koko JSN:n vääristelevä ja raukkamainen päätös. Tiedoksi sensuroijalle, etteivät ihmiset ole niin tyhmiä, etteivät huomaisi mitään.

Kalutakseni JSN:n päätöstä aloin lukea sitä. Kesken kaiken huomasin, että on kuunneltava ohjelmaa, josta valitus oli tehty. Eikä aikaakaan, kun kuuntelin 10.1.2014 lähetettyä ohjelmaa. Eikä aikaakaan, kun ajattelin, että kuunnellessani voisin samalla purkaa ohjelmaa. Eikä aikaakaan, kun kuulokkeet olivat korvillani ja olin täydessä työn touhussa. Vierekkäin tietokoneen näytöllä oli kaksi ikkunaa auki, toinen Media Playerin ja toinen Wordin, joiden välillä sukkuloin. Ennen kuin ryhdyin tallentamaan työtäni, huomasin luoneeni jo 28.1.2014 valmiin pohjan tiedostolle, jonne siirsin tekstini jatkaen hommaani. Kello kulki eteenpäin: puoliyö, yksi, kaksi - ja selkääni pakotti jo. Vaihdoin tuolin toiseen saadakseni ristiselälle parempaa tukea, mutten malttanut lopettaa.

Kello oli jo päälle kolmen saatuani 26 minuuttia pakettiin, kolme ja puoli liuskaa. Eihän se sovi ollenkaan, että asiallisia ohjelmia sensuroidaan.

Täytyy vaihtaa vaan kanavaa. Yön yli nukuttuani olin keksinyt, että TV7:n lähetyksiä voi tietokoneella vain kuunnellakin, jos ohjelmia ei jaksa tuijottaa. Radio Dein nolon sensuurin ja linjan takia lopetan sen seuraamisen kokonaan.

Seuraavaksi vähän kuntopyörää polkemaan ja nukkumaan ennen kuin on aamu ja lepopäivä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10845  Ma 25 Elo 2014, 0:06 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 24.8.2014 klo 4.22 kirjoitti:
Kello oli illalla jo liikaa lähtiessäni ottamaan pyörän kellarista. Borrelioosisärkyjen ehkäisemiseksi olin sonnustautunut toppavaatteisiin, mutta ulkona satoi, joten käännyin ympäri. Jäisipä ainakin kirjoitustöihin enemmän aikaa. Mihin jäinkään... JSN:n päätökseen, jota aloin lukea Seurakuntalaisen sivulta, jossa oli ollut ensiksi penkkä linkki vaan perässään kriittinen mielipidekirjoitus JSN:n toiminnasta, mutta seuraavan kerran käydessäni katsomassa mielipidekirjoitus oli poistettu ja sijaan printattu koko JSN:n vääristelevä ja raukkamainen päätös. Tiedoksi sensuroijalle, etteivät ihmiset ole niin tyhmiä, etteivät huomaisi mitään.

Kalutakseni JSN:n päätöstä aloin lukea sitä. Kesken kaiken huomasin, että on kuunneltava ohjelmaa, josta valitus oli tehty. Eikä aikaakaan, kun kuuntelin 10.1.2014 lähetettyä ohjelmaa. Eikä aikaakaan, kun ajattelin, että kuunnellessani voisin samalla purkaa ohjelmaa. Eikä aikaakaan, kun kuulokkeet olivat korvillani ja olin täydessä työn touhussa. Vierekkäin tietokoneen näytöllä oli kaksi ikkunaa auki, toinen Media Playerin ja toinen Wordin, joiden välillä sukkuloin. Ennen kuin ryhdyin tallentamaan työtäni, huomasin luoneeni jo 28.1.2014 valmiin pohjan tiedostolle, jonne siirsin tekstini jatkaen hommaani. Kello kulki eteenpäin: puoliyö, yksi, kaksi - ja selkääni pakotti jo. Vaihdoin tuolin toiseen saadakseni ristiselälle parempaa tukea, mutten malttanut lopettaa.

Kello oli jo päälle kolmen saatuani 26 minuuttia pakettiin, kolme ja puoli liuskaa. Eihän se sovi ollenkaan, että asiallisia ohjelmia sensuroidaan.

Täytyy vaihtaa vaan kanavaa. Yön yli nukuttuani olin keksinyt, että TV7:n lähetyksiä voi tietokoneella vain kuunnellakin, jos ohjelmia ei jaksa tuijottaa. Radio Dein nolon sensuurin ja linjan takia lopetan sen seuraamisen kokonaan.

Seuraavaksi vähän kuntopyörää polkemaan ja nukkumaan ennen kuin on aamu ja lepopäivä.

Mitä enemmän kello on yöllä, sitä raskaampaa kirjoittaminen on. Ajatus ei kulje enää niin hyvin, kirjoittaminen on paljon takkuisempaa. Edellistä tekstiäkin piti stilisoida, mutten jaksa oikolukea enempää. Olo ei ole kaikkein mukavimmasta päästä. Moni asia pahentaa oireita, muun muassa syöminen. Eipä ole tullut kesän aikana yhtään ylimääräistä kiloa, tosin ei niitä ollut keväälläkään.

Aamuyöllä polkiessani kuntopyörää pohdin tätä ketjun otsikkoa, joka oli vieraantunut sisällöstään. Taistelu oli siirtynyt radioaalloillekin. Yhtäkkiä keksin tämän, joka oli pakko käydä heti päivittämässä:

Pirkko Jalovaaran ohjelmatarjontaa ja tukahduttamista Radio Deissä

Vasta sitten pääsin nukkumaan ja heräilin jalkojen pakottamiseen aamulla istuttuani yöllä koneen ääressä niin pitkään. There is no free lunch - ei ole ilmaista lounasta. Kaikki vedetään aina jostain; jos ei mistään muusta, niin selkänahasta. Jumppasin ja pumppasin pakkautunutta verta moneen kertaan pois jaloistani; otin melatoniinia saadakseni nukuttua lisää ja torkuin puoleen päivään.

Vaikka oli lepopäivä, aloitin sen aamusivujen kirjoittamisella niin kuin kaikki päivät. Kirjoittaminen venyi, koska en jaksanut kirjoittaa yhtä kyytiä.

Lueskelin välillä uutisiakin ja selasin nettiä, jossa meni aikaa. Kauhukseni tajusin, että aamusivut olivat edelleen kesken tuntien itseni samalla niin väsyneeksi, että ajattelin mennä lepäämään ensin. Vähän ajan kuluttua keksin, että voisin levätessäni kuunnella loppuun yöllä purkamaani Sanan ja rukouksen iltaa 10.1.2014 tietääkseni, onko loppuosassa mitään siteerattavaa. Lepäsin selälläni sängyssä ja kuuntelin ohjelman soljuessa eteenpäin. Vaikutti, että lisää purettavaa tulisi, en pääsisikään niin helpolla, tajusin. Sitten tapahtui jotain ihmeellistä; Pyhä Henki virtasi minuun ja kipotteli pitkin kehoani. Katsoin kelloa, se oli 17.20 silloin. Mutta se oli vasta alkusoittoa, Pyhä Henki tuli uudestaan ja uudestaan; laskujeni mukaan kuutisen kertaa ohjelman aikana. Se oli ihme ja merkki minulle siitä, mitä Jumala halusi. Ei suinkaan ohjelman tukahduttamista, vaan sen saattamista kaikkien tietoon. Työ tulisi viemään aikaa, mutta Jumala varusti siihen jo etukäteen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10848  Ti 26 Elo 2014, 0:14 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 25.8.2014 klo 0.06 kirjoitti:
Vaikka oli lepopäivä, aloitin sen aamusivujen kirjoittamisella niin kuin kaikki päivät. Kirjoittaminen venyi, koska en jaksanut kirjoittaa yhtä kyytiä.

Lueskelin välillä uutisiakin ja selasin nettiä, jossa meni aikaa. Kauhukseni tajusin, että aamusivut olivat edelleen kesken tuntien itseni samalla niin väsyneeksi, että ajattelin mennä lepäämään ensin. Vähän ajan kuluttua keksin, että voisin levätessäni kuunnella loppuun yöllä purkamaani Sanan ja rukouksen iltaa 10.1.2014 tietääkseni, onko loppuosassa mitään siteerattavaa. Lepäsin selälläni sängyssä ja kuuntelin ohjelman soljuessa eteenpäin. Vaikutti, että lisää purettavaa tulisi, en pääsisikään niin helpolla, tajusin. Sitten tapahtui jotain ihmeellistä; Pyhä Henki virtasi minuun ja kipotteli pitkin kehoani. Katsoin kelloa, se oli 17.20 silloin. Mutta se oli vasta alkusoittoa, Pyhä Henki tuli uudestaan ja uudestaan; laskujeni mukaan kuutisen kertaa ohjelman aikana. Se oli ihme ja merkki minulle siitä, mitä Jumala halusi. Ei suinkaan ohjelman tukahduttamista, vaan sen saattamista kaikkien tietoon. Työ tulisi viemään aikaa, mutta Jumala varusti siihen jo etukäteen.

Pitkä päivä on edennyt jo puoleen yöhön. Ensiksi kirjoitan puuduttavat aamusivut, maksoi mitä maksoi ja vaikka kellon ympäri. Olen istunut niin paljon tuolin päällä, että takapuoleeni on tullut istuma-anturat, joita olen yrittänyt pehmittää ja hoitaa Tummelilla, jota käytetään koirien polkuanturoihinkin. Kirjoitan niin paljon, että olen välillä kurkkuani myöten täynnä ja tahdon tehdä muutakin - luopumatta aamusivuista, jotka ovat pelastusrenkaani. Viimeksi kun olin äitini ja poikani kanssa samassa hytissä, otin aamusivumappini esiin ja kirjoitin silloinkin.

Kaikki on oikeasti aikamoista tahtojen taistelua. Elämä on rankkaa ja kovaa sinnittelyä päivästä toiseen. Ennen sunnuntaita tajusin, etten ollut saanut Pyhää Henkeä pitkään aikaan. Aloin pohtia, minkälaista elämä oli ollut, mikä oli mennyt väärin. En edes muistanut, milloin olin saanut Pyhän Hengen viimeksi. Jotain tärkeää oli jäänyt puuttumaan, ajattelin alakuloisena.

En hoksannut Jumalan lukevan ajatukseni silloinkin.

Tuli sunnuntai, ja kuunnellessani Pirkon vanhaa Sanan ja rukouksen iltaa tammikuulta Pyhä Henki alkoi virrata minuun. Kello oli 17.20 silloin, ja sen jälkeen Pyhä Henki tuli uudestaan ja uudestaan; kaiken kaikkiaan kuutisen kertaa.

Pyhä Henki tulee, jos on tullakseen - sitä ei voi hallita. En tiennyt siitä mitään, ennen kuin tulin uskoon 22 vuotta sitten, puoli vuotta poikani syntymän jälkeen. Elämänarvoni menivät silloin uusiksi, vaikkei minusta tullut mitään pyhimystä. Kun luen vanhoja kirjoituksiani, olen niissä kuin joku toinen ihminen arvomaailmaltani.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10849  Ti 26 Elo 2014, 1:35 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 26.8.2014 klo 0.14 kirjoitti:
Kaikki on oikeasti aikamoista tahtojen taistelua. Elämä on rankkaa ja kovaa sinnittelyä päivästä toiseen. Ennen sunnuntaita tajusin, etten ollut saanut Pyhää Henkeä pitkään aikaan. Aloin pohtia, minkälaista elämä oli ollut, mikä oli mennyt väärin. En edes muistanut, milloin olin saanut Pyhän Hengen viimeksi. Jotain tärkeää oli jäänyt puuttumaan, ajattelin alakuloisena.

Mutta nyt, kun kirjoitin tuon, muistin...

Olin saanut Pyhän Hengen David Herzogin tilaisuudessa 31.7.2014, jonne menemisestä kerron täällä.

Kulunut maanantaikin 25.8.2014 oli ihmeellinen Jumalan kuljettaessa koko ajan eteenpäin, järjestäessä yllätyksiä ja laittaessa kirjoittamaan.

Minua on hiertänyt se, millä tavalla Radio Deissäkin on Pirkko Jalovaaraa kohdeltu. En ole ollenkaan tyytyväinen Kirsi Rostamon linjaan vastaavana päätoimittajana uutisoida ja kumarrella joka suuntaan. Radio Dei on kuin karkkikauppa, josta saa kaikkia karkkeja. Ettei vaan "Jumalan säteily" (Dei) ole noussut omaan nuppiin? Jotain samaa kuin Teemu Laajasalossa, laimennettuna tosin. Teemuhan laski oitis verikoirat Pirkon kimppuun Kirsin pidätellessä hetken.

Ei siinä paljon Jumalan puhe ja säteily ole painanut, kun ohjelmia on sensuroitu ja poistettu. Mitä arvelet, Kirsi, jos ja kun Jumala on oikeasti olemassa, tykkääkö tuosta hommasta? Että annatte jonkun vääryyselimen tulla ja kävellä sen päältä, mitä Jumala haluaa julkistaa? Miten kehtaat vääristellä sanoillakaan, että Pirkko olisi muka selvitellyt 10.1.2014 lähetyksessä jotain henkilökohtaista riitaa?

Mitä henkilökohtaista siinä on, että joku Marjatta Lipponen on usuttanut puoli valtakuntaa Pirkon kimppuun MOT-ohjelmassa, Askel-lehdessä, Ylen ohjelmassa, Janne Villan kirjassa? Mitä oikeutta se on, ettei julkisesti lynkatun anneta julkisesti edes puolustaa itseään sensuroidessanne kaiken?

Ja minkä takia muut saavat jauhaa Deissä mitä sylki suuhun tuo, kuten Esa Tapani Kosonen tuolla kyselee:

Lainaus:
Kirsi Rostamo! Teemu Laajasalo ja Mikko Salmi tosin puhuvat ohi Raamatun totuuden ja he saavat kyllä julistaa sitä. Olisitko myös heidän puheistaan huolissasi, sillä olethan vastuussa ennen kaikkea Jumalalle radiosi aalloista mitä siellä kulkee?
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10850  Ti 26 Elo 2014, 2:55 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 26.8.2014 klo 1.35 kirjoitti:
Kulunut maanantaikin 25.8.2014 oli ihmeellinen Jumalan kuljettaessa koko ajan eteenpäin, järjestäessä yllätyksiä ja laittaessa kirjoittamaan.

Minua on hiertänyt se, millä tavalla Radio Deissäkin on Pirkko Jalovaaraa kohdeltu. En ole ollenkaan tyytyväinen Kirsi Rostamon linjaan vastaavana päätoimittajana uutisoida ja kumarrella joka suuntaan. Radio Dei on kuin karkkikauppa, josta saa kaikkia karkkeja. Ettei vaan "Jumalan säteily" (Dei) ole noussut omaan nuppiin? Jotain samaa kuin Teemu Laajasalossa, laimennettuna tosin. Teemuhan laski oitis verikoirat Pirkon kimppuun Kirsin pidätellessä hetken.

Ei siinä paljon Jumalan puhe ja säteily ole painanut, kun ohjelmia on sensuroitu ja poistettu. Mitä arvelet, Kirsi, jos ja kun Jumala on oikeasti olemassa, tykkääkö tuosta hommasta? Että annatte jonkun vääryyselimen tulla ja kävellä sen päältä, mitä Jumala haluaa julkistaa? Miten kehtaat vääristellä sanoillakaan, että Pirkko olisi muka selvitellyt 10.1.2014 lähetyksessä jotain henkilökohtaista riitaa?

Mitä henkilökohtaista siinä on, että joku Marjatta Lipponen on usuttanut puoli valtakuntaa Pirkon kimppuun MOT-ohjelmassa, Askel-lehdessä, Ylen ohjelmassa, Janne Villan kirjassa? Mitä oikeutta se on, ettei julkisesti lynkatun anneta julkisesti edes puolustaa itseään sensuroidessanne kaiken?

Ja minkä takia muut saavat jauhaa Deissä mitä sylki suuhun tuo, kuten Esa Tapani Kosonen tuolla kyselee:

Lainaus:
Kirsi Rostamo! Teemu Laajasalo ja Mikko Salmi tosin puhuvat ohi Raamatun totuuden ja he saavat kyllä julistaa sitä. Olisitko myös heidän puheistaan huolissasi, sillä olethan vastuussa ennen kaikkea Jumalalle radiosi aalloista mitä siellä kulkee?

Suomi ei ole mikään tasa-arvoinen sivistysmaa, vaan sovinistien äijämaa, jossa naisia voi vahvemman oikeudella alentaa ja sortaa.

Mikä se sellainen maallikkosaarnaajakin on, joksi Pirkkoa Deissä haukutaan? Jotain vähän huonompaa kuin fariseukset ja saddukeukset, kaikki nuo hurskaat miehet?

Minulle tuli sunnuntai-iltana mieleen kirjoitusaihekin:

"Maallikkosaarnaaja ja Maallikko-Jeesus"

Jeesushan oli aivan maallikko - puuseppä ja maallikkosaarnaaja.

Aloin sitten maanantaina googlata ja kirjoitin ensin selaimen hakukenttään "Maallikkosaarnaaja" ja sitten kello 13.35 "Maallikko Jeesus", jonka jälkeen olin jo kello 13.38 näillä sivuilla:

Maallikon Uusi Testamentti

Hämmästyin löytöäni ja selasin paria raamatunkohtaa siirtyen yhtä ihmeissäni lukemaan saatetekstiä.

Alkaessani lukea tätä kohtaa Pyhä Henki alkoi virrata minussa:

Lainaus:
-- Tämä kohta tulee siis kääntää: Kun kerran olet Jumalan Poika, käske näiden kivien muuttua leiviksi. Raamattukin vahvistaa tämän. Saatana sanoo (Luuk.4:10-11) :”Hän antaa sinusta käskyn enkeleillensä, että ne sinua suojaavat. Enkelit kantavat sinua käsillään, ettet jalkaasi kiveen loukkaa.” Taivaasta alas syösty saatana tuntee todellisuuden. Edellä mainituilla sanoilla se tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi. Kunnioittakaa mekin Jeesusta Kristusta Jumalan Poikana, kun kerran olemme Hänen Omiaan. Älkäämme jossitelko tämän asian kanssa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10921  Ke 27 Elo 2014, 3:59 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa on jotain kannustavaa - mutta aika syvissä vesissä mennään. Pitkä päivä takana pakertamista yöhön asti.

Mutta jos sydämessään tuntee, että on valinnut oikein ja vieläpä niin kuin Jumala on tahtonut, olo on hyvä.

Hyvä, jos saan kirjoitettua aamusivut kahdessa tunnissa niin kuin tiistaina, jonka jälkeen olisi tehnyt mieli vähän ommella. Tosin Pirkon projekti oli vielä kesken, mutta olin uhrannut siihen jo paljon aikaa. Tutkin vähän ompelutyötä ajateltuani korjata itselleni yhdet pojan hylkäämät farkut. Niissä oli mukava merkki "Faded Glory", josta mieleeni tuli Herzogit ja The Glory Zone. Mutta en jaksanut keskittyä pökiin, sillä jokin veti minua projektin pariin purkamaan sitä, mitä olin aiemmin kuunnellut. Joku ihmeen palo tehdä sellaista. Hyvä kun maltoin käydä edes ulkona pyörälenkillä - ja takaisin työntouhuun. Pitkä tekstitiedosto oli viimeistä silausta vaille valmis. Alkua ei tarvitsisi enää oikolukea uudestaan, tunsin Jumalan sanovan. Hänhän se oli koko jutun takana neuvomassa kaikessa.

Olin kysynyt pojalta jo neuvoa äänitteen jakamiseksi osiin, jota varten se olisi muutettava toiseen muotoon ensin. Ei hän jaksa aina kaikkea ja ärisee välillä. Osiin jakaminen oli vaikeampi juttu eikä minulla ollut aavistustakaan, millä se tehdään ja miten. Ennen kuin kello tuli liikaa Jumala kehotti pyytämään pojalta apua, joka murahti taas, mutta tuli sitten auttamaan. Ikävä vain pilkotut äänitteet olivat liian naftit ja niitä piti sekunnilla parilla pidentää. Onneksi olin katsonut tarkkaan vierestä, sillä jouduin tekemään kaiken uudestaan saaden vasta puoli kolmen aikaan valmiiksi.

Mutta projektissa riittää vielä puuhaa ja tärkein saatava pakettiin. Miten väärin JSN:ltä oli syyttää Pirkkoa sairautta koskevien tietojen käsittelystäkään Unto Lipposen julkaistua jo kymmenen vuotta sitten kaiken Rukousystävä-lehdessä 5/2004!

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Pe 19 Syy 2014, 18:56, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10922  Ke 27 Elo 2014, 23:18 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin klo 27.8.2014 klo 3.59 kirjoitti:
Tuossa on jotain kannustavaa - mutta aika syvissä vesissä mennään. Pitkä päivä takana pakertamista yöhön asti.

Mutta jos sydämessään tuntee, että on valinnut oikein ja vieläpä niin kuin Jumala on tahtonut, olo on hyvä.

Hyvä, jos saan kirjoitettua aamusivut kahdessa tunnissa niin kuin tiistaina, jonka jälkeen olisi tehnyt mieli vähän ommella. Tosin Pirkon projekti oli vielä kesken, mutta olin uhrannut siihen jo paljon aikaa. Tutkin vähän ompelutyötä ajateltuani korjata itselleni yhdet pojan hylkäämät farkut. Niissä oli mukava merkki "Faded Glory", josta mieleeni tuli Herzogit ja The Glory Zone. Mutta en jaksanut keskittyä pökiin, sillä jokin veti minua projektin pariin purkamaan sitä, mitä olin aiemmin kuunnellut. Joku ihmeen palo tehdä sellaista. Hyvä kun maltoin käydä edes ulkona pyörälenkillä - ja takaisin työntouhuun. Pitkä tekstitiedosto oli viimeistä silausta vaille valmis. Alkua ei tarvitsisi enää oikolukea uudestaan, tunsin Jumalan sanovan. Hänhän se oli koko jutun takana neuvomassa kaikessa.

Olin kysynyt pojalta jo neuvoa äänitteen jakamiseksi osiin, jota varten se olisi muutettava toiseen muotoon ensin. Ei hän jaksa aina kaikkea ja ärisee välillä. Osiin jakaminen oli vaikeampi juttu eikä minulla ollut aavistustakaan, millä se tehdään ja miten. Ennen kuin kello tuli liikaa Jumala kehotti pyytämään pojalta apua, joka murahti taas, mutta tuli sitten auttamaan. Ikävä vain pilkotut äänitteet olivat liian naftit ja niitä piti sekunnilla parilla pidentää. Onneksi olin katsonut tarkkaan vierestä, sillä jouduin tekemään kaiken uudestaan saaden vasta puoli kolmen aikaan valmiiksi.

Mutta projektissa riittää vielä puuhaa ja tärkein saatava pakettiin. Miten väärin JSN:ltä oli syyttää Pirkkoa sairautta koskevien tietojen käsittelystäkään Unto Lipposen julkaistua jo kymmenen vuotta sitten kaiken Rukousystävä-lehdessä 5/2004!

Sama juttu tänään, paitsi että aamusivut venyivät joutuessani hoitamaan muita asioita välillä. Mutta kyllä olen kirjoittanutkin; en varmaan koskaan sellaista määrää kuin tänä kesänä aamusivuja käsin. Hirveää tuskaa ja koettelemusta koko kesä, joka kuitenkin raskaan pakertamisen jälkeen muuttuu - miksipä muuksikaan kuin kirjoitusvarmuudeksi. Jos vain kapasiteettia piisaisi, voisin kirjoittaa paljon enemmänkin. Välillä joku asia harmittaa niin paljon, että kirjoitan. Lehtiin kirjoitan enää harvoin, mutta silloin kun kirjoitan, kaikki yleensä julkaistaan. Pitkästä aikaa kirjoitin lehteen, ja siellä se on, mutten kerro missä. Oikeastaan on alettava keskittyä isompiin ja pidempiin projekteihin. On haastavaa skannata pitkää tekstiä läpi ja hioa sitä kauttaaltaan, oikolukea useaan kertaan itse sekä tekstinkäsittelyohjelmalla, tarkastella asettelua ja muuta, koko kokonaisuutta. Ne on ulkoiset puitteet sisällön ollessa haastavinta unohtamatta otsikoita, joiden muotoutuminen on tuskaista odottelua ja hakuammuntaa, kaikki se mitä mielestä nousee, ettei kiirehdi ja rukoilee Jumalaa auttamaan niin kuin koko muussakin elämässä.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Pe 19 Syy 2014, 18:50, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10853  To 28 Elo 2014, 0:42 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edellisen lisäksi, kun julkisesti lynkattu ei ole saanut puolustaa itseään, otettava huomioon tämäkin vääryys, josta kirjoittanut tuolla:

Admin 27.8.2014 klo 3:59 kirjoitti:
Miten väärin JSN:ltä oli syyttää Pirkkoa sairautta koskevien tietojen käsittelystäkään Unto Lipposen julkaistua jo kymmenen vuotta sitten kaiken Rukousystävä-lehdessä 5/2004!

Kun ajattelee, minkälaisella huutoäänestyksellä Jeesus aikoinaan tuomittiin, ei ainakaan Suomessa ole pitkälle päästy parissa tuhannessa vuodessakaan.

Suomi muistuttaa yhä enemmän poliisivaltiota, jossa syylliseksi voidaan leipoa ketä vaan.

Stalinkin hallitsi naapurimaassamme homman:

"Kun rikos tiedetään, kyllä syyllinen löydetään."
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10854  To 28 Elo 2014, 1:49 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sanan ja rukouksen ilta Pirkko Jalovaaran seurassa 10.1.2014 klo 21.30 Radio Deissä

En ole sen arvoinen, että tulisit kattoni alle!

Johdantona otteiden julkaisemiseen, Luuk. 12:2:

"Ei ole kätköä, joka ei paljastu, eikä salaisuutta, joka ei tule ilmi."

Pirkko Jalovaaran tukahdutettu puheenvuoro julkisia syytöksiä vastaan
ja kuinka Jumala johdatti Unto Lipposen alkuperäisen kirjeen luokse:

00:00 =>14:35

Lainaus:
Heippa ystävät, tässä äänessä Pirkko Jalovaara ja toivottaa sinulle oikein siunattua, hyvää, oikein onnellista uutta vuotta 2014. Tiedättekö ystävät, miten mielenkiintoinen aloitus täällä Deissä meillä tänään olikaan. Meitä oli koolla oikein suuri joukko ja halusimme yhdessä suunnitella tämän kevään toimintaamme, ja olen niin kiitollinen, että myös sinä taas olet kanssamme kuuntelijoiden joukossa. Minulla on semmoinen olo, että tämä alkanut vuosi on varmasti uusi ja erilainen ja toivottavasti monella tavalla helpompi, ja rukoilen ja uskon, että saan taas rauhassa tehdä tätä hengellistä työtäni niin kuin Jumala on sen tarkoittanut. Rukoile sinäkin, ja pyydetään, että Jumala siunaa sitä kaikkea, kaikkea hengellistä työtä, mitä tällainen maa tarvitsee. Meillä on aina uudet rukousaiheet, mutta myös uudet rukousvastaukset ja ne Jumala meille antaa.

Mutta tähänkin ohjelmaan meillä on paljon asiaa - ja mennäänpä heti aloittamaan. Otin jo valmiiksi tähän studion pöydälle esille Raamatustani Matteus 8:5. Mies on tullut hätääntyneenä Jeesuksen eteen ja kertoo hyvin sairaasta ja hyvin kipeästä läheisestä. Tässä lukee näin:

"Herra, palvelijani makaa kotona halvaantuneena, kovissa tuskissa."
Jeesus sanoi: "Minä tulen ja parannan hänet."
Mutta sadanpäällikkö vastasi: "Ei, Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit kattoni alle. Sano vain sana, ja palvelijani paranee. Minä tottelen itsekin toisten käskyjä ja komennan omia sotilaitani. Kun sanon sotilaalle: 'Mene', niin hän menee, tai toiselle: 'Tule', niin hän tulee, tai palvelijalleni: 'Tee tämä', niin hän tekee."

Onpa tässä on mielenkiintoinen näkökulma. Tuo toinen on todella sairas, mutta uskossaan mies torjuu jotain niin mielenkiintoista kuin sen, että Jeesus oikein tulisi sen sairaan vierelle ja siinä konkreettisesti tekisi sen parantumisihmeen, jota tämä mies osasi kyllä ihme kyllä odottaa. Hän osasi pyytää Jeesukselta, ja sitä hän oli rukoilemassa. - Mutta minä, minä en ole sen arvoinen, että Jeesus sinä tulisit kattoni alle. Jotain niin suurta kunnioitusta ja jotain niin suurta uskoa, joka laittaa meidät miettimään.

Mutta ystävät tämä raamatunjae tuli minulle vastaan aivan toisenlaisessa yhteydessä, nimittäin siinä kun vuosi sitten rukoilin Jumalalta merkkiä, että Hän puhuisi minulle, miten minua tullaan kohtelemaan Kallion kirkossa tuon MOT-ohjelman jälkeen. Sain tämän jakeen, ja ymmärsin, että minä en enää heidän silmissään ole sen arvoinen, että saisin jatkaa monivuotista rukoustyötäni tuon katon alla. Siinä MOT-ohjelmassa väitettiin, että olen todella väärä ihminen ja edustan jotain epäilyttävää hengellisyyttä. Niin kuin tiedät, tällainen painostus on jatkunut koko viime vuoden. Ja kerron sinulle, miten ennen joulua maanantaina 16. päivä olin kokonaisen päivän tekemässä viittä uutta ohjelmaa TV7:lle. Tulin illalla kotiin ja samalla, kun söin, avasin täällä Helsingissä jaettavan Kirkko ja kaupunki -lehden. Ruoka kyllä jäi kesken, koska näin lehdestä, miten Seppo Juntunen väitti minun anastaneen, siis jotenkin varastaneen häneltä lehtirekisterin. Itku tuli silmään, kun tiedän varsin hyvin, niin kuin hän itsekin tietää, että tuon rekisterin on tehnyt edesmennyt mieheni, joka ystävällisesti antoi sen myös tuon Rukouspalvelu ry:n käyttöön. Miten häpeällistä väittää minun anastaneen häneltä sellaista, jonka käytöstä myös oli sovittu silloin, kun Rukouspalvelun ja Rukousystävien työt eriytettiin. Ja mitä hyötyä kenelläkään on mistään rekisteristä, ellei tilaajat tilaa lehteämme. Mitä hyötyä. Mitä väitteitä nämä ovat. Miten arveluttavia keinoja mustamaalata ja tuhota työtäni loputtomiin. - Jatkoin sen päivän postin lukemista ja yllättäen näin kirjeen Helsingin syyttäjänvirastosta. En ole koskaan aikaisemmin saanut mitään tällaista kirjettä ja hädissäni sen nopeasti avasin. Kirjeen lähettäjä on kihlakunnansyyttäjä Hakala ja asiana on päätös esitutkinnan rajoittamisesta. Syyttäjänä minua vastaan on Marjatta Lipponen, jonka aiheena on kunnianloukkaus, että minä olen hänen mielestään siihen syyllinen ja aiheuttanut kunnianloukkauksen Marjatta Lipposta ja hänen poikiaan kohtaan. Mutta tässä lukee "määrään esitutkinnan lopetettavaksi" ja että asiassa saadun selvityksen perusteella ei tultaisi saamaan riittävää näyttöä syytteiden nostamiseksi asiassa. Ymmärrättekö ystävät tällaista joulupostia. Se sai todella itkun ja murheen sydämeen. Kävin siihen lattialle polvilleni ja pyysin Jumalalta apua. - Herra, miksi tämä loputon kiusaaminen ja työni mollaaminen asiassa, jossa Marjatan mies Unto Lipponen on kertonut parantuneensa syövästä. Sillä hetkellä tuntui niin pahalta, että ensin kädet alkoivat täristä ja sitten sydän alkoi takoa rinnassa ja itku jatkui ja jatkui. Sitten tunsin, miten joka paikka alkoi täristä. Minulla ei ollut ketään, jolle olisin jotenkin kertonut pahaa oloani ja pikku hiljaa menin lukemaan Raamattua ja rukoilemaan sängyn päälle. Aamulla kun heräsin, yhtäkkiä Jumala puhui, että mene sinne pikku toimistoon, jossa mieheni Jussin papereita oli vieläkin jäljellä, koska en ole niihin halunnut enkä pystynyt tarttumaan. Jumala johdatti tässä. Menin sinne ja sain ohjeeksi nostaa kaksi laatikkoa pöydälle ja vielä niiden alta kolmannenkin laatikon, enkä voinut uskoa silmiäni, mitä löysin siitä kolmannesta alimmaisesta laatikosta, sieltä mieheni Jussin papereiden joukosta. Ystävät sieltä löytyi se alkuperäinen kirje, jossa Unto Lipponen omalla käsialallaan kertoo paranemisestaan syövästä. Tämä kirje on nyt tässä pöydälläni. Tässä lukee lähettäjä Unto Lipponen, tämä on Kuopiosta lähetetty, ja osoitteeni Pirkko Jalovaara alla. Unto Lipponen, Pääskyntie 7, Juuka. Näin on Unto tähän kirjekuoreen kirjoittanut. Tässä kirjekuoren sisällä on se alkuperäinen kirje, jossa Unto Lipponen kertoo paranemisestaan syövästä. Näin Unto Lipponen kirjoittaa. Tässä lukee, että Karttulan kirkossa Pirkko Jalovaara kun tuli kohdalleni, laittoi kädet vartaloni lähelle ja rukoili ja koin erittäin voimakkaasti lämpimän virtauksen menevän vartaloni läpi. Ja tästä luen eteenpäin, hän jatkaa näin: minulla oli eturauhassyöpä, se tuli ilmi toukokuulla 2003, ja rintaluussa ylhäällä jo pieni etäispesäke. Näin teksti jatkuu, ja tässä on myös lääkärinlausunnot ja kertomus Diacorin kuvauksista ja että kuvissa ei näy merkkiäkään syövästä.

Ystävät, muistatteko miten MOT-ohjelmassa, Askel-lehdessä, Ylen ohjelmassa, Janne Villan kirjassa, koko viime vuoden Marjatta todisteli, miten minä olen väärinkäyttänyt hänen miehensä parantumista, ikään kuin vääristellyt ja kehitellyt omaa itseäni hyödyttääkseni parantumiskertomusta. Ymmärrättekö ystävät, että olen toiminut ja mieheni Jussi on toiminut vilpittömästi tämän allekirjoituksella varustetun ja henkilökohtaisen todistuksen kanssa. Unto kirjoittaa tässä paperin alaosassa, että olen tästä paranemisesta kertonut tuttavilleni, että Jumala paransi minun syöpäni. Näin selvää miehen puhetta, ja olen toden totta tottunut miehen sanaan luottamaan. Ymmärrättekö ystävät, että näin Jumalakin halusi näyttää kirjallisesti minulle, että näin se on meille paperilla vahvistettu, ja näin se on Jumalankin silmissä nähty. Ystävät ymmärrätte, miten monta tuhatta paperia ja rukouspyyntöä kulkee käsieni lävitse. Ja kun minulta viime keväänä joku kysyi juuri tätä paperia, en voinut ikinä kuvitella, että se enää koskaan löytyisi. Mutta Jumala halusi sen näyttää minulle. Ja ymmärrättekö, että Jumala näki myös tuon tuskan ja sen, että olin tukehtumaisillani tähän kiusantekoon ja painostukseen ja siihen, että mene ulos, ei sinua täällä tarvita, että et enää ole sen arvoinen, että tulisit kattoni alle. Jumala tiesi ja tietää, että tuo paperi, Unton paperi, oli noin puolen metrin paperipinon alimmaisena. Hän halusi näyttää minulle totuuden. Olkoon sitten, parantumistodistukset tai lehtirekisterit tai rahankeräysluvat.

Tässä pöydälläni, tässä edessä on tuo - sekä Unton allekirjoittamat paperit että syyttäjäviraston paperit, ja ne olen totta todella Jumalan eteen laittanut.

Rukousystävien rahankeräysluvan ja rukousiltojen epäämisestä:
14:38 => 26:32

Lainaus:
Ystävät, viime viikolla ajoin itse Riihimäelle, koska olemme anoneet rahankeräyslupaa yhdistyksemme toimintaa varten - niin kuin meille ohjeeksi ministeriöstä annettiin, laittaa se anomus kesällä eteenpäin. Se on päivätty 27.6. ja kuuntele tarkkaan. Suomen lain mukaan jokaisella yhdistyksellä kuuluu olla rahankeräyslupa, jos ne tulot kertyvät niin kuin se meillä tapahtuu ihmisten vapaaehtoisten tuen varassa. Tällaisen rahankeräysluvan voi myöntää vain poliisihallinto. Näin se on Suomen lain mukaan ja koskee tuhansia yhdistyksiä, joita tässä maassa on. Kuuntele tarkkaan. En ole siis mikään rikollinen, jota poliisi tutkii. Olen ihminen, joka tekee hengellistä työtä Rukousystävä-yhdistyksessä. Mutta viime viikolla minulle sanottiin, että siellä on niin suuri ruuhka, että ei ole valmis päätös. Soitin myös itse ministeri Päivi Räsäsen toimistoon, koska luulin, että rahankeräyslupa-asiat ovat hänen alaisuudessaan, ja hän on julkisesti puhunut, että tällaisia viivytyksiä ei enää ole, ja luulin, että hän lainlaatijana, ministerinä, on tietoinen tästä tilanteesta ja tällaisesta puolen vuoden toimitusajoista ja viivytyksistä. Mutta siellä he sanoivat, että ei asia heille kuulu, että sitten pitää vain odottaa. Tuo tarkastaja Jouni Kitunen on kohdellut minua hyvin asiallisesti, mutta sitä en valitettavasti voi sanoa uskovista ystävistäni. Siitä kyllä ovat pitäneet huolen, että minua on syytetty kuin rikollista, vaikka mielestäni olen parhaan kykyni mukaan toiminut. Tänäänkin, juuri äsken kirjoitti minulle tällainen niin kutsuttu ystäväni, että en tiedä, millaisia poliisitutkintoja on nyt yhdistyksen tekemissä menoissa, mutta löytyköön totuus. Tuo tarkastaja Jouni Kitunen neuvoi, että meille saa lahjoittaa rahaa, mutta itse en saa olla sitä pyytämässä. Siis odotan, kärsivällisesti odotan, odotan ja joudun aina tyytymään niihin päätöksiin, mitä muut tekevät.

Ystävät, kun olen ollut yhteydessä seurakuntiin ja kysyn mahdollisuutta järjestää rukousiltaa, minulle sanotaan, että palataan asiaan. Minua pyydetään soittamaan syksyllä, ja kun soitan syksyllä, minua pyydetään soittamaan keväällä, ja kun soitan keväällä, minua pyydetään soittamaan syksyllä. Ystäväni, sanon sinulle, että olen viime vuoden aikana kärsinyt kovasti, en itseni vaan läheisteni takia. Kyllä koskee, kun tiedän, että poikaani Villeen koskee. Kyllä minua eilenkin koski niin kovasti, kun niin kutsuttu ystäväni napakasti sanoi, että ethän näytä edes tietävän, mitä ihmiset sinusta ajattelevat. Välillä on koskenut niin, että sydän meinaa pysähtyä. Selittäjiä on ollut eikä niitä, jotka konkreettisesti olisivat jotenkin auttaneet asioita eteenpäin. Mutta nyt pyydän, älkää satuttako minua enempää. Antakaa edes hetken rauha, että saan koota itseäni, ja ajatelkaa pieni hetki ennen kuin lauotte noita viisauksianne. Mutta miten ihmeellistä sittenkin on, että näin suurissa paineissa olen kuitenkin aika paljon jaksanut tehdä tätä hengellistä työtä. Miksi, miten, miten se on ikinä mahdollista. Katsotaan Luukas 24:49. Jeesus sanoo:

"Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta."

Onpa mielenkiintoista. Jeesus pyytää pysähtymään ja pysymään siinä ja oikein seisahtumaan ja odottamaan jotakin täysin odottamatonta, jotakin sellaista, minkä vain Hän voi antaa, mitä kukaan ei vielä siinä näytä edes ymmärtävän. Mitä Jeesus tarkoittaa, mitä Hän oikein pyytää odottamaan. Mitä vain Jeesus voi ihmiselle antaa. Meillä tavallisilla ihmisillä, niillä opetuslapsilla oli aivan käsittämätön tehtävä edessään. Jotakin sellaista, mihin omat taidot eikä mitkään taidot eikä mitkään voimavarat ikinä voineet riittää. Jeesus tiesi, että aivan toisenlainen varustus oli tarpeen siihen tehtävään, mikä heitä odotti, koska heidän tuli yksinkertaisesti sanottuna evankelioida koko maailma. Mutta se, mitä piti odottaa, ja mistä tuli heille se taustavoima, se oli valtava. - Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Saatte varustukseksenne voiman korkeudesta.

Ihanaa, siinä oli Jumalan tahto ja tarkoitus ja Jumalan lupaukset. Ja se, mitä Jumala lupaa, sitä Hän myös tarkoittaa. Siksi kysymys meille tänäänkin, ymmärrämmekö, että Jumalan ihmeelliset lupaukset ja ne aivan odottamattomat siunaukset, ne on sitä, mikä on Jumalan tahto meille. Jos me luotamme, että Jumala kuulee meitä, silloin me myös odotamme, että Hän vastaa meille. Siis jos Jumala siunaa sinua, sinusta tulee aivan varmasti siunaus jollekin toiselle. - Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte voiman korkeudesta. Siis muistamme, että Jumala pitää kiinni lupauksista, ja Raamatun antamat Jumalan lupaukset ne on meille profetioita. Että tämä vuosi on erilainen. Niin ja miten Jumala etsii niitä mahdollisuuksia, miten Hän voi vaikuttaa meissä, meidän kauttamme. Eikä niin päin, että Hän on esteenä tai kielteisenä meitä kohtaan. Muista tämä. Ilman varustusta hankkeemme raukeavat tyhjiin jo ennen kuin pääsemme edes alkuun tai edes alkua pitemmälle. Jos emme usko Jumalan läsnäoloon tai Jumalan voimaan, emme tietenkään ikinä voi kokea mitään tällaista voimaa. Jos sinä tarvitset tätä Jumalan voiman varustusta, muista tänäänkin pyytää sitä rukouksessa. Muista, että Jumalan tekoja ei voi kukaan tehdä ilman Jumalan voimaa. Ei yksikään. Jos sinä tarvitset sitä, pyydä sitä. Ilman Jumalan viisautta, ystävät, en ikinä olisi löytänyt Unton papereita, en ikinä. Se ei ole mahdollista, ei. - Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä, Jeesus sanoo. Ja Jeesus oli valmiina lähtemään liikkeelle sadanpäällikön kotiinkin, mutta miten ihmeellisellä tavalla mies kunnioitti suuresti Jeesusta. - Minä en ole sen arvoinen, että tulisit kattoni alle.

Muista - muista, kun teet arviota minusta Pirkosta - muista, olen loppuun asti sellainen ihminen: minulla ei ole milleen asialle niitä kahta erilaista versiota. Ei nytkään, kun otan esille näitä parantuneita, mitä monet ovat tässä tauon aikana minulle lähettäneet. Luen ne niin kuin ne on kirjoitettu. Luen ne niin kuin Jumala on heitä siunannut. Ja sinä teet omat johtopäätökset.

Erilaisia kiitosaiheita:
26:33 => 34:03

Ohjelmatietoa, rukousta jne:
34:05 => 38:57

Kaikkivaltias näkee kaiken:
38:59 => 40:11

Lainaus:
Herra, me kiitämme siitä, että Sinä olet tässä keskellämme. Sinä olet Herra tässä. Sinä olet, Sinä näet kaiken. Sinä näet jokaisen ajatuksen, paperinpalan, jokaisen pettymyksen, pienenkin kivun, pikkusormenkin nipistyksen. Ja Herra Sinulle on annettu kaikki valta sekä taivaassa että maan päällä. Herra kiitos siitä, että tämän illan aikana erityisellä tavalla puhuttelet meitä uskovina ihmisinä, mitä me uskovina ihmisinä olemme toinen toisillemme, miten Herra saamme kasvaa uskovina ihmisinä. Herra käytä meidän rukousta. Siunaa, varjele ja johdata joka ikinen sana, mikä tänäänkin Sinun edessäsi rukoillen pyydämme. Herra, kiitos siitä, että me saamme yhdessä rukoilla.

Ohjelmaan soitettujen rukouspyyntöjen käsittelyä ja rukousta:
40:12 => 59:20

Jumalan antamasta tehtävästä ja rukouspyyntöjen tunnollisesta käsittelystä:
59:23 => 01:02:50

Lainaus:
Ystävät rakkaat, näin me jatkamme rukouksia. Ja tämän ohjelman ajan sinä voit soittaa meille. Tuo numero tuttu 09 751 44 700. Muista pari asiaa. Jotkut todella parantuvat jo näiden yhteisten rukousten aikana. Monet parantuvat silloin, kun huomenna rukoilen näiden ylös kirjoitettujen rukouspyyntöjen aikana. Ja sanon sinulle yhden asian Jumalan edessä. Raamattu on tässä, käden pistän sen Raamatun päälle. En ole koskaan, en ole yhtäkään rukouslappua en ole jättänyt rukoilematta Jumalan edessä, en yhtäkään netin kautta, postin kautta, rukousiltojen kautta tullutta rukouslappua en ole jättänyt rukoilematta. Ja muista se, että en tee tätä rukoustyötä niin, että laitan ison kasan lappuja ja kädet siihen päälle - ja nyt ne on rukoiltu. Ei, ei, ei, ei, ei, ei, ei. Jumala on antanut toisenlaisen jutun - ja se tarkoittaa sitä ja että yksi kerrallaan aina käyn näitä rukouspyyntöjä läpi. En jaa näitä muille. Se on Jumalan antama tehtävä, sitä haluan tehdä, eikö niin. Tähän luotetaan. Usko, luota näin, että näin se pitää tehdä. Sitten jos haluat lähettää minulle postia, niin menepä sinne kotisivuille, siellä tapahtuu paljon, paljon asioita ja se on: www.rukousystavat.fi. Ja sitten ystävät niin, että jos haluat kirjoittaa, niin se on: Rukousystävät, PL 29, 00431 Helsinki. Ja sitten muista se, että aina arkisin kymmenestä kahteentoista voit soittaa meidän rukouspuhelimeen, jättää sinnekin - monilla, monilla tavoilla yhdessä hoidamme tätä tärkeää Jumalan antamaa kutsumustehtävää rukoilla, rukoilla, rukoilla. Ja se numero on: 040 156 2244. Tällä tavalla me olemme toistemme kanssa kaiken aikaa rukoilemassa. Ja aivan ihanaa, tiedättekö tämä pöytä todella täyttyy. Tästäkin tulee se ilta, että kaikki linjat ovat koko ajan varattuna. Rukouspyyntöjä tulee paljon, ja sitten täällä kuinka monessa, monessa sanoo, että rukoilemme Pirkon puolesta.

Ohjelmaan soitettujen rukouspyyntöjen käsittelyä ja rukousta:
01:02:51 => 01:10:37

Ohjelmaan soittaneen Marjan profetia:
01:04:13 => 01:04:47

Lainaus:
Sitten kivaa Marja, mitä sanot. - Ja sanoo sitä, että todellakin Jumala tulee nostamaan tämän meidän Rukousystävien työn näiden tällaisten piinallisten olosuhteiden yläpuolelle. Muista Marja, tartun tähän sinun rohkaisuusi ja profetiaasi. - Ja sitten on oikein hienosti Marja. Luotan, että kuuntelit tuossa Jumalan ääntä.

Loppurukous ja -kiitos:
01:10:38 => 01:12:28

Lainaus:
Ja Herra, kiitos siitä, että saamme kaikessa rauhassa jättää itsemme, läheisemme - Herra, me haluamme oikein rauhoittua, oikein mielen alueella, me haluamme toden totta jättää itsemme niin syvällä tavalla sen rakkauden hoitoon, mikä tulee Jeesus Sinulta. Herra Pyhällä Verelläsi meidät puhdista, Pyhällä Hengelläsi meidät täytä. Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä. Herra kiitos, on ihanaa olla lähellä Sinua. Herra, me ei tarvita muuta kuin olla lähellä Sinua Jeesus. Herra anna meidän painaa päämme Sinun rintaasi vasten ja kokea - on niin hyvä olla lähellä Sinua. Herra vaikuta syvällä tavalla. Anna rakkautta Sinun rakkaudestasi. Anna voimaa Sinun voimastasi. Herra hoida meidät aina vain lähemmäksi Sinua, Jeesus. Kiitos Herra siitä, että Sinä näet nyt jokaisen. Herra Sinä näet nyt jokaisen. Oi, kiitos rakas Jeesus. Kiitos rakkaat ystävät, tämä oli ihana ilta. Kiitos, että olit mukana. Ensi perjantaina 21.30 taas yhdessä, eikö niin. Oikein hyvää yötä, Jeesus myötä sinulle - ja heippa taas Pirkolta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10857  Pe 29 Elo 2014, 1:00 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luuk. 11:33:

"Ei kukaan sytytä lamppua ja sitten piilota sitä.
Lampunjalkaan se pannaan, jotta sisään tulevat
näkisivät valon."

Ohjelmareferaatista kannattaa kuunnella myös ääniversiot.

Tekstiksi puretusta puheesta ei erota äänensävyjä:

Lainaus:
Ystävät, kun olen ollut yhteydessä seurakuntiin ja kysyn mahdollisuutta järjestää rukousiltaa, minulle sanotaan, että palataan asiaan. Minua pyydetään soittamaan syksyllä, ja kun soitan syksyllä, minua pyydetään soittamaan keväällä, ja kun soitan keväällä, minua pyydetään soittamaan syksyllä. Ystäväni, sanon sinulle, että olen viime vuoden aikana kärsinyt kovasti, en itseni vaan läheisteni takia. Kyllä koskee, kun tiedän, että poikaani Villeen koskee. Kyllä minua eilenkin koski niin kovasti, kun niin kutsuttu ystäväni napakasti sanoi, että ethän näytä edes tietävän, mitä ihmiset sinusta ajattelevat. Välillä on koskenut niin, että sydän meinaa pysähtyä. Selittäjiä on ollut eikä niitä, jotka konkreettisesti olisivat jotenkin auttaneet asioita eteenpäin. Mutta nyt pyydän, älkää satuttako minua enempää. Antakaa edes hetken rauha, että saan koota itseäni, ja ajatelkaa pieni hetki ennen kuin lauotte noita viisauksianne.

Ihmettelen, miten joku voi olla niin julma, että iskee heti kiinni, vaikka toinen on ääni vapisten pyytänyt:

"-- älkää satuttako minua enempää.
Antakaa edes hetken rauha,
että saan koota itseäni."

Nauttii toisen tuskasta ja haluaa satuttaa mahdollisimman paljon,
kuin joku julma narsisti tai psykopaatti konsanaan,
tuli mieleeni inhosta väristen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10923  Pe 12 Syy 2014, 3:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 11.9.2014 klo 1.29 kirjoitti:
On tärkeää rukoilla ja olla yhteydessä Jumalaan. Miten voi edustaa ketään, jos ei ole yhteydessä häneen? Jumala ei ole poikkeus. Vaatiihan se vähän vaivannäköä, mutta Jumala johtaa koko elämää. Ennen katastrofia on hyvä saada vinkkiä myrskynsilmästä selviämiseen. Jumala tekee meidät paljon vahvemmiksi, mutta olemme niin mukavuudenhaluisia, ettemme viitsisi edes rukoilla. Jos on niin heikko ja väsynyt, ettei jaksa pysyä rukoillessaan pystyssä, rukoilla voi levätessäänkin. Se, että aloin rukoilla ennen ylösnousua, oli hyvä päätös, jonka sisäistin aika nopeasti.

Virikkeen rukoilemiseen enemmän sain Pirkon kirjoista, joista on viimeinenkin juuri lopussa; kaikkein vaativin Pirkon ja Eeron yhteinen kirja Totta joka sana - kaukana täydellisestä, mutta josta on tullut kuin ystävä, jota ei haluaisi hyvästellä.

Jumala on puhunut Pirkkoonkin liittyen paljon, muun muassa tämän, minkä olen tallentanut 9.11.2013 aamusivuihini:

Lainaus:
Kello on 9.49. Sain ennen ylösnousua nämä:

"Ne kaivavat omaa kuoppaansa kohtelemalla Pirkkoa näin. Seurakunnissa ne kaivavat omaa kuoppaansa kohtelemalla Pirkkoa näin..." Jumala toisti tuota monta kertaa. Katsoin kelloa, se oli 9.19 silloin.

"Ennen katastrofia on hyvä saada vinkkiä myrskynsilmästä selviämiseen."

Aika enteelliset sanat... En olisi voinut viime yönä uskoa, että Pirkon ympärillä kuohuu seuraavana päivänä taas. Pirkko ei ole edes lottovoittaja, mutta samasta viiden vuoden aikana rukoustyöhön kerätystä miljoonasta jauhetaan maailman tappiin asti, niin kauan kuin lehdet repivät omia miljooniaan siitä. Toivottavasti Pirkko saa hyvän lakimiehen puolustamaan itseään. Toimittajanpoikanen Marko-Oskari Lehtonen ratsastaa surkeilla jutuillaan kuin aasi pellolla omaa statustaan korottaen. Olen laittanut juttujaan talteen, palattava niihin vielä. Muttei nyt yöllä, kun on muutenkin rankkaa niin kuin keskiviikkoiltanakin. Hyvä kun jaksoin silloin kävellä saunan jälkeen raput ylös. Voimattomana ajattelin, pitäisikö alkaa kulkea hissillä yksi kerros ylöspäin. Laittaessani itseäni sitten viimeisillä voimillani saunan jälkeen kuntoon, ajattelin, ettei kukaan oikeasti tiedä, kuinka loppu olen kiduttuani jo vuosia ja kuinka väärin kaikki on.

Kirjoitin torstaina 11.9.2014 aamusivuihini: "Ajateltuani illalla helvettiäni uupuneena saunan jälkeen, miten sitä on vähätelty ja mitätöity, Jumala sanoi kello 23.23 tietävänsä kärsimykseni."

Mutta yö jatkui. En voinut syödä nälkääni ennen puolta yötä enää mitään, sillä ruoka olisi tehnyt minut entistä kipeämmäksi. Vasen poskeni oli jo häijy, ollut koko päivän. Siellä on sieni, joka pitäisi kaivaa omin sormin pois lääkäreiden keskittyessä muihin hommiin.

Vaan eikun nukkumaan, uni on loppuun uupuneelle tärkeää. Jos saa nukuttua, jaksaa seuraavan päivän edes jotenkuten.

Mutta tärisin ja olin ihan jäässä villatäkin ja -viltin alla. Sydän oli raskas ja levoton, mutten voinut ottaa beetasalpaajaa, joka olisi heikentänyt ääreisverenkiertoani entisestään.

Otin melatoniinia ja olin vielä puoli viiden aikaan hereillä ajatellen nousta kirjoittamaan helvetistäni taas. Suunnittelin otsikoita. Olisiko "Elämäni on pelkkää helvettiä" osuva tai joku muu, mitä kirjoittaisin siihen jne.

Herättyäni aamulla tajusin nukahtaneeni sittenkin, mutta kituessani oireissani olin nukkunut huonosti. Päivä menisi pilalle, en jaksaisi mitään. Otin beetasalpaajan, jota en voinut ottaa yöllä, ja käteni ja jalkani menivät aivan kohmeisiksi ja jouduin käyttämään infrapunalämmitintä.

Kirjoitin aamusivuni taas niin kuin aina, vaikka mikä olisi, ymmärtäen, että on taisteltava viimeisillä voimillaan itse, ettei kukaan tulisi auttamaan, paitsi poikani, joka on kärsinyt puolestani. Eikä valhe ja vääristely vähene yhtään, ellei kukaan oikaise niitä.

Ja niin käytin kauniin päivän kirjoittamiseen totuudesta, vaikka se tekisi kipeää. Valhe ei auta ketään paranemaan.

Paljon on vielä työtä, ei anneta periksi.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Pe 19 Syy 2014, 18:40, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10924  La 13 Syy 2014, 3:44 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elämä on rankkaa ja vieläkin rankempaa. Rankan edellisyön jälkeen valvoin viime yön aamuun.

Mutta kun laitetaan kova kovaa vastaan, näkyykö se täällä missään?

Jalat olivat niin kohmeessa, ettei saanut nukuttua.

Beetasalpaajan jälkeen vielä enemmän jäässä.

Iltapäivällä ylös ja aamusivuja pitkin päivää muutama rivi kerrallaan.

Seitsemältä tajusin, että mikäli aikoisin kuunnella Pirkon viikon takaisen Radio Dein ohjelman, se pitäisi tehdä heti, koska puoli kymmeneltä pukkaisi uutta ohjelmaa perään. Lepäsin sängyssä väsyneenä ja nukahdin ja heräsin uudestaan. Sitten pyörälenkille ja kotiin uutta ohjelmaa kuuntelemaan. Eikä pelkästään kuuntelemaan, vaan VLC:llä äänittämään sensuroijien varalta. Tietokoneen ääressä keskeneräisten aamusivujen kirjoittamisesta ei tullut oikein mitään, mutta kävin läpi vanhoja Rukousystävä-lehtiä tutkiakseni ja siirtääkseni faktatietoja skannaamisen jälkeen palvelimelle. Samalla käsiini osui hyvin mielenkiintoinen Rukousystävä-lehti 5/2002, jossa oli monta hyvää kirjoitusta, joiden kanssa joutuisin pakertamaan, mikäli haluaisin jutut nettiin. Derek Princen "Demonit painostavat ja parjaavat", Smith Wigglesworthin "Kaikki sairaus on Saatanasta" ja kuinka pappi haukkui Pirkkoa noidaksi... Ilman rahankeräysjupakkaa en olisi tullut penkoneeksi sitäkään lehteä, laittaen sivuun odottamaan. Viimein aamusivutkin valmistuivat varttia yli puolen yön, jonka jälkeen uutta ketjua väsäämään ja kanuunastani sarjatulta ampumaan.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Ti 23 Syy 2014, 1:53, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11085  La 13 Syy 2014, 22:55 (GMT+3)  Aihe: Korruptio kukkii poliisivaltiossa Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 13.9.2014 klo 2.34 kirjoitti:
MTV: Käräjäoikeus jäädytti saarnaajan varoja yli miljoonan

Vainon edetessä piti avata omat arkistot, jotka ovat onneksi tallella eikä jossain kaatopaikalla niin kuin Saatana olisi halunnut. Piti oikein tutkia, minkälainen "petos" poliisissa on onnistuttu värkkäämään.

Seurakuntalaisessa oli niin osuva kommentti:

Lainaus:
Poliisin ja käräjäoikeuden toiminta loukkaa lahjoittajia. Niin kauan kuin Jalovaaran työn taloudelliset tukijat ovat tyytyväisiä rahoille saamaansa vastineeseen, asia ei kuulu kenellekään ulkopuoliselle, vähiten poliisille.

Jutussa on kyse puhtaasta vainosta, syrjinnästä vakaumuksen perusteella, kiihottamisesta ja yllyttämisestä.

Onpa melkoinen palkka odotettavissa Isän Kädestä kiihottajille. Tuli palaa...

Jukka Ryhänen | 12.09.2014 15:32

Helsingin poliisissa on seottu täysin. Tutkinnanjohtaja Hannu Männikkö sanoo Ilta-Sanomien uutisessa:

Lainaus:
- Kyse on vasta epäilystä. Jos henkilö on rikoksella hyötynyt taloudellisesti, niin silloin tehdään turvaamistoimi rikoshyödyn takaisinsaannin turvaamiseksi.

Anna mun nauraa. Ei kai poliisi voi tulla vetämään välistä; varat pitäisi palauttaa lahjoittajille, jotka ovat koko ajan tienneet, mihin rahat ovat menneet!

Mitä ihmeen vainoa tämä tämmöinen oikein on? Poliisista itsestään pitäisi tehdä rikosilmoitus!

Minulla on tallessa Rukousystävä-lehden ensimmäinen numero vuodelta 2002, jonka tilisiirrossa on viitetekstinä:

"Pirkko Jalovaaran rukoustyön tukemiseen. Kiitos lahjastasi!"

Tallessa on myös Rukousystävä-lehti 4/2003, jonka saatetekstiä aiemmasta kiusaamisesta olen esitellytkin jo. Ohesta löytyy pdf-tiedostokin, jonka lopussa tilisiirrossa lukee:

"Haluan olla tukemassa Pirkko Jalovaaran rukous- ja evankelioimistyötä"

Tilisiirtolomakkeen teksti on pysynyt kaikkina näinä vuosina samana, paitsi Rukousystävä-lehdestä 2/2012 alkaen on tullut yksi sana lisää:

"Haluan säännöllisesti olla tukemassa Pirkko Jalovaaran rukous- ja evankelioimistyötä"

Mitään väärinkäsitystä ei ole syntynyt lehden takakannestakaan, jossa on ollut teksti "Pirkon työn tukeminen" tai pyydetty tukemaan Rukousystävien työtä.

Ala-arvoiseksi on poliisin touhu mennyt, Suomesta on tullut oikea poliisivaltio. Ihmiset, joiden pitäisi palvella oikeutta, ovatkin näitä, joista Jeesus sanoo:

"He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia." - Matt. 7:15

Seurakuntalaisesta tämäkin mielipide:

Lainaus:
Esko Helenius jo sanoikin sen mitä aioin: kerättyjä varoja ei saa käyttää palkkakuluihin vaan siihen tarkoitukseen mihin ne on kerätty.

En ota kantaa Jalovaaran syyllisyyteen, koska asia on kesken, mutta Jukka Ryhäsen kommenttia ihmettelen. Mistä sinä voit jo nyt tietää onko rahat käytetty siihen mihin ne on kerätty? Juuri sitähän nyt tutkitaan.

Vakuustakavarikko tarkoittaa sitä, että epäilty ei voi siirtää rahoja muualle. Ne on siis jäädytetty. Jos syyte menee läpi, laittomasti kerätty raha tuomitaan valtiolle menetetyksi. Jos syyte hylätään, takavarikko puretaan.

Juhani Ketomäki | 13.09.2014 10:11

Jumal'auta! Se vasta petos on, jos poliisi takavarikoi ihmisten osoittamat varat Pirkko Jalovaaran rukoustyölle ja siirtää ne kommunistisen valtion kassaan! Se on petosten petos ja suomettumisen huippu maassa, joka liitettiin valtiopetoksella Euroopan unioniin, joka on johtanut Suomen taloudelliseen katastrofiin. Rikosten teillä valtionkassaa yritetään paikata varastamalla toisten rahaa, jopa rukoustyöhön tarkoitettua!

Kun luterilainen kirkkomme repii kirkollisveroa jopa yrityksiltä ja yhteisöiltä ja käyttää tuloistaan vain alle 2 % hyväntekeväisyyteen, niin Pirkko Jalovaaran Rukousystävä-yhdistyksen käytettyä hyväntekeväisyyteen 6,5 % poliisi aloittaa siitä rikostutkinnan!

Pirkkoa kohdellaan kuin suuren luokan rikollista, jolle määrätään vakuustakavarikko, josta Helsingin poliisin tutkinnanjohtaja Hannu Männikkö on kailottanut eri tiedotusvälineille. Mutta kun oli kyse valelääkäristä, joka vaarantaa ihmisten henkiä, sitä ei viitsitty tutkia eikä tutkinnanjohtaja Hannu Männikköä kiinnostanut poliisin laiminlyönti jälkikäteenkään. Se jos mikä kertoo poliisin puolueellisuudesta ja korruptoituneisuudesta, että Suomi on ajautunut poliisivaltioksi, jossa poliisi voi tuhota kenet vaan, jopa rikosten uhritkin.

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10926  Pe 19 Syy 2014, 19:16 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 28.8.2014 klo 0.42 kirjoitti:
Kun ajattelee, minkälaisella huutoäänestyksellä Jeesus aikoinaan tuomittiin, ei ainakaan Suomessa ole pitkälle päästy parissa tuhannessa vuodessakaan.

Suomi muistuttaa yhä enemmän poliisivaltiota, jossa syylliseksi voidaan leipoa ketä vaan.

Stalinkin hallitsi naapurimaassamme homman:

"Kun rikos tiedetään, kyllä syyllinen löydetään."

Lainaus edeltä.

Vai on uutisten mukaan tutkinnanjohtaja Hannu Männikkö Helsingin poliisista ottanut alkuviikosta yhteen eläkeikäisen rukoilijan, Pirkko Jalovaaran kanssa ja sulkenut hänet yöksi putkaan?

Törkeä pohjanoteeraus poliisilta, jonka toiminta menee aina vain nolompaan suuntaan.

Olen oppinut tuntemaan Pirkko Jalovaaran vuodesta 2002 lähtien enkä ole koskaan kuullut hänen korottavan ääntään tai huutavan. Hänen äänensä ei kanna edes yhtään, ellei hänellä ole mikrofonia käytössään. Kirkon takahuoneessakaan kukaan ei kuule Pirkon puhuessa mitään, elleivät kaikki ole hiljaa.

Poliisin ajatuksena ei ole ollut kuin tarjota lehdille mojova juttu ja häväistä toinen, jolla se on häväissyt vain itse itsensä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11295  Su 01 Hel 2015, 5:49 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yhä omituisemmaksi on mennyt Pirkko Jalovaaran ja Radio Dein touhu.

Rukousystävien sivuilla ei mainita Radio Dein uusista Sanan ja rukouksen illoista enää missään niin kuin ennen eikä niistä ole Radio Deissäkään ilmoitettu normaalilla tavalla etukäteen.

Mainintaa tulevasta Sanan ja rukouksen illasta ei löytynyt Radio Dein sivuilta koko viikkona, ei vielä perjantain vastaisena yönäkään tutkiessani ohjelmakarttaa.

En nähnyt harhoja, asia näkyy näissäkin Googlen välimuistitallenteissa: 24. tammikuu 2015 05:26:25 GMT ja 30. tammikuu 2015 09:44:08 GMT. Koska Suomen aika on GMT+2, ei vielä perjantaina 30.1. kello 11.44 ole ilmoitettu Rukousystävien ohjelmaa kello 21.35 alkaen:

Ihmettelen tällaista mykkäkoulua ja harhaanjohtamista, ketä se palvelee. Vielä ennen JSN:n kantelua Pirkko puhui vapaasti oikeista asioista, kunnes alkoi vaieta kaikilla kielillä eikä kerro mitään enää missään. Ihmeellinen parivaljakko, Radio Dei ja Pirkko Jalovaara. Rivien välistä joutuu päättelemään, kuka mitäkin tarkoittaa. Oksettaa koko juttu, sorry vaan.

------
Typo.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Ke 04 Hel 2015, 4:43, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11299  Ma 02 Hel 2015, 20:15 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 1.2.2015 klo 4.49 kirjoitti:

Rukousystävien sivuilla ei mainita Radio Dein uusista Sanan ja rukouksen illoista enää missään niin kuin ennen eikä niistä ole Radio Deissäkään ilmoitettu normaalilla tavalla etukäteen.

Mainintaa tulevasta Sanan ja rukouksen illasta ei löytynyt Radio Dein sivuilta koko viikkona, ei vielä perjantain vastaisena yönäkään tutkiessani ohjelmakarttaa.

En nähnyt harhoja, asia näkyy näissäkin Googlen välimuistitallenteissa: 24. tammikuu 2015 05:26:25 GMT ja 30. tammikuu 2015 09:44:08 GMT. Koska Suomen aika on GMT+2, ei vielä perjantaina 30.1. kello 11.44 ole ilmoitettu Rukousystävien ohjelmaa kello 21.35 alkaen:

Ihmettelen tällaista mykkäkoulua ja harhaanjohtamista, ketä se palvelee. Vielä ennen JSN:n kantelua Pirkko puhui vapaasti oikeista asioista, kunnes alkoi vaieta kaikilla kielillä eikä kerro mitään enää missään. Ihmeellinen parivaljakko, Radio Dei ja Pirkko Jalovaara. Rivien välistä joutuu päättelemään, kuka mitäkin tarkoittaa. Oksettaa koko juttu, sorry vaan.

Olen saanut tästä niin kuin kaikesta muustakin paljon uutta tietoa.

Palikat alkaa olla kasassa niin, että voin kirjoittaa kaikesta.

Eniten tässä Pirkon puolella olen, joka on laitettu turhan takia kärsimään.

Pengoin juuri arkistoja, löytäen mielenkiintoista lisävalaistusta asiaan. Skannasin vuoden 2006 Rukousystävä-lehdestä yhden sivun talteen siirrettäväksi myöhemmin nettiin.

------
Typo.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Ke 04 Hel 2015, 4:44, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11300  Ti 03 Hel 2015, 23:09 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 2.2.2015 klo 19.15 kirjoitti:

Pengoin juuri arkistoja, löytäen mielenkiintoista lisävalaistusta asiaan. Skannasin vuoden 2006 Rukousystävä-lehdestä yhden sivun talteen siirrettäväksi myöhemmin nettiin.

Aika hidasta kaikki on vaan ottaen huomioon, etten ole terve ollenkaan ja valvon nykyään aamuun pystymättä aina silloinkaan nukkumaan. Aamusivuihin puran sitä kärsimystä, mutta jos keskittyisin ainoastaan siihen, en pystyisi tekemään mitään muuta.

Jatkan kaikkea pikku hiljaa. Seiska-lehden vääristelevä juttu, jossa Marjatta Lipponen syyttää Pirkko Jalovaaraa miehensä ajamisesta hautaan, on jo skannattuna tietokoneelleni ja tulossa kommenttieni kera nettiin, jahka ehdin. On olemassa läheisiä ja luotettavia ihmisiä, jotka ovat tunteneet Unto Lipposen paljon kauemmin kuin Marjatta Lipponen, joita tämän toiminta on syvästi loukannut.

Minua kiinnostaa myös Radio Dein touhu, jossa kuulemani mukaan Pirkko ei ole saanut vetää normaaleja iltojaan ollenkaan. Loppuvuoden ohjelmat olen jo kuunnellut, mutta sensuroinnin takia ne eivät ole olleet niin mielenkiintoisia enää. Teemu Laajasalo ja kaikki muutkin saavat jauhaa paskaa minkä ehtivät, mutta yhdeltä viedään puheoikeus. Mieluummin Radio Dei miellyttää JSN:ää kuin olisi itsenäinen toimija niin kuin TV7. Kirsi Rostamo on paljon huonompi toimitusjohtaja kuin Martti Ojares.

------
Typo.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Ke 04 Hel 2015, 4:45, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11301  Ke 04 Hel 2015, 4:21 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 3.2.2015 klo 22.09 kirjoitti:

Aika hidasta kaikki on vaan ottaen huomioon, etten ole terve ollenkaan ja valvon nykyään aamuun pystymättä aina silloinkaan nukkumaan. Aamusivuihin puran sitä kärsimystä, mutta jos keskittyisin ainoastaan siihen, en pystyisi tekemään mitään muuta.

Jatkan kaikkea pikku hiljaa. Seiska-lehden vääristelevä juttu, jossa Marjatta Lipponen syyttää Pirkko Jalovaaraa miehensä ajamisesta hautaan, on jo skannattuna tietokoneelleni ja tulossa kommenttieni kera nettiin, jahka ehdin. On olemassa läheisiä ja luotettavia ihmisiä, jotka ovat tunteneet Unto Lipposen paljon kauemmin kuin Marjatta Lipponen, joita tämän toiminta on syvästi loukannut.

Minua kiinnostaa myös Radio Dein touhu, jossa kuulemani mukaan Pirkko ei ole saanut vetää normaaleja iltojaan ollenkaan. Loppuvuoden ohjelmat olen jo kuunnellut, mutta sensuroinnin takia ne eivät ole olleet niin mielenkiintoisia enää. Teemu Laajasalo ja kaikki muutkin saavat jauhaa paskaa minkä ehtivät, mutta yhdeltä viedään puheoikeus. Mieluummin Radio Dei miellyttää JSN:ää kuin olisi itsenäinen toimija niin kuin TV7. Kirsi Rostamo on paljon huonompi toimitusjohtaja kuin Martti Ojares.

Sairasta touhua, ei voi muuta sanoa. Ihmiset voivat olla fyysisesti sairaita, mutta vielä pahempaa on hengellinen ahdasmielisyys ja tukahduttaminen. Jumal'auta, mitä skeidaa!

Aloin kuunnella Radio Deistä alkuvuoden ohjelmia enkä ollut uskoa korviani! Kiero toimitusjohtaja buukkaa iltoja nimellä "Sanan ja rukouksen ilta Pirkko Jalovaaran seurassa", mutta on vienyt Pirkolta puheoikeuden omassa ohjelmassaan. Uskomatonta! Kaiken huippuna Pirkko vieköön rukouspyynnöt entiseen tapaan kotiinsa, kun ei ole tohdittu astua Herran varpaille ainakaan vielä! Olen joskus itsekin lähettänyt Pirkolle jonkun rukouspyynnön. Vaikka viimeisestä on jo vuosia, silloin tapahtui jotain ihmeellistä; tunsin tasan tarkkaan, että juuri nyt Pirkko rukoilee puolestani. Rukous ei ole mitään skeidaa; se on jotain, minkä Jumalakin kuulee! Viime viikolla minulla oli hyvin vahva tunne, että Pirkko ajattelee minua, että hänellä on jokin hätä. Ajattelin, mitä se voisi olla radion rukousiltojenkin jatkuessa taas. Muttei Pirkko ota yhteyttä eikä vaivaa, hän rukoilee mieluummin Jumalan kuullessa rukoukset. On monia ihmisiä, jotka uskovat teoriassa rukoukseen, muttei käytännössä. Se on aina ihme, jos joku sairaus paranee rukouksella, mutta jos ei edes usko rukouksen voivan parantaa ja vaikkapa syöpöttelee itsensä sairaaksi ja menee lihavuusleikkaukseen, usko on aika vähissä. Jos rukoilisi ja tekisi jotain muuta sen ajan, minkä syö, taatusti laihtuisi. Pakkomielteet tulevat aina jostain eikä leikkaus paranna itse syytä, jonka Jumala voi parantaa. Jostain tulee Radio Dein ihmeellinen linjakin, joka on kuin karkkikauppa: syö tätä, ota sitä. Sorry vaan, olen sitä puppua täynnä eikä se kiinnosta minua enää ollenkaan. En lupaa seurata Radio Dein tukahdutettuja Sanan ja rukouksen iltojakaan. En ole uskonnon uhri eikä minun tarvitse, jos en halua, mutta näin vaivaa purkaakseni alkujuonnot ensimmäisistä Sanan ja rukouksen illoista Pirkko Jalovaaran seurassa, joissa Pirkkoa ei päästetty edes puhumaan:

Lainaus:
Sanan ja rukouksen ilta Pirkko Jalovaaran seurassa Radio Deissä:

16.1.2015 21.30:

Jumalan lupauksia Sinulle

Olet sydämellisesti tervetullut Rukousystävien vuoden ensimmäiseen Sanan ja rukouksen iltaan. Äänessä tänään Elina Karonen ja rukousosuudessa lisäksi myös Eeva ja Markku. Pirkko Jalovaara on täällä paikalla rukoilemassa taustajoukoissa. Pirkko myös ottaa rukousillan lopuksi rukouspyynnöt mukaansa ja rukoilee ihan jokaisen pyynnön puolesta heti herättyään. --

23.1.2015 21.30:

Miten pysyä uskossa?

Tervetuloa Rukousystävien Sanan ja rukouksen iltaan. Mukavaa, että juuri sinä olet siellä radiosi tai tietokoneesi äärellä. Täällä Elina Karonen sekä Markku ja Sanna. Pirkko Jalovaara on täällä reippaasti mukana rukoilemassa, ja tuttuun tapaan Pirkko ottaa tänään soitetut rukouspyynnöt mukaansa ja rukoilee jokaisen pyynnön puolesta. Voit lähettää Pirkolle suoraan sähköpostia myös nettisivujen kautta www.rukousystavat.fi. --

30.1.2015 21.30:

Armo riittää

Tervetuloa Rukousystävien Sanan ja rukouksen iltaan. Mukavaa, että juuri sinä olet siellä. Täällä Elina Karonen ja myöhemmin rukousosuudessa mukana myös Markku ja Tuula. Pirkko Jalovaara on täällä rukoilemassa, ja tuttuun tapaan Pirkko ottaa kaikki tänään soitetut rukouspyynnöt mukaansa ja rukoilee jokaisen pyynnön puolesta herättyään. Tavoitat ja saat yhteyden Pirkkoon vielä tänäkin iltana kotisivujen kautta www.rukousystavat.fi tai lähettämällä postia Rukousystävät, PL 29, 00431 Helsinki, tai soittamalla rukouspuhelimeen ja jättämällä viestin, ja rukouspuhelimen puhelinnumero on 040 156 2244 eli sinne voi Pirkolle jättää viestin ja rukouspyynnön. --
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11439  La 07 Maa 2015, 23:09 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 4.2.2015 klo 3.21 kirjoitti:

Sairasta touhua, ei voi muuta sanoa. Ihmiset voivat olla fyysisesti sairaita, mutta vielä pahempaa on hengellinen ahdasmielisyys ja tukahduttaminen. Jumal'auta, mitä skeidaa!

Aloin kuunnella Radio Deistä alkuvuoden ohjelmia enkä ollut uskoa korviani! Kiero toimitusjohtaja buukkaa iltoja nimellä "Sanan ja rukouksen ilta Pirkko Jalovaaran seurassa", mutta on vienyt Pirkolta puheoikeuden omassa ohjelmassaan. Uskomatonta! Kaiken huippuna Pirkko vieköön rukouspyynnöt entiseen tapaan kotiinsa, kun ei ole tohdittu astua Herran varpaille ainakaan vielä! Olen joskus itsekin lähettänyt Pirkolle jonkun rukouspyynnön. Vaikka viimeisestä on jo vuosia, silloin tapahtui jotain ihmeellistä; tunsin tasan tarkkaan, että juuri nyt Pirkko rukoilee puolestani. Rukous ei ole mitään skeidaa; se on jotain, minkä Jumalakin kuulee! Viime viikolla minulla oli hyvin vahva tunne, että Pirkko ajattelee minua, että hänellä on jokin hätä. Ajattelin, mitä se voisi olla radion rukousiltojenkin jatkuessa taas. Muttei Pirkko ota yhteyttä eikä vaivaa, hän rukoilee mieluummin Jumalan kuullessa rukoukset. On monia ihmisiä, jotka uskovat teoriassa rukoukseen, muttei käytännössä. Se on aina ihme, jos joku sairaus paranee rukouksella, mutta jos ei edes usko rukouksen voivan parantaa ja vaikkapa syöpöttelee itsensä sairaaksi ja menee lihavuusleikkaukseen, usko on aika vähissä. Jos rukoilisi ja tekisi jotain muuta sen ajan, minkä syö, taatusti laihtuisi. Pakkomielteet tulevat aina jostain eikä leikkaus paranna itse syytä, jonka Jumala voi parantaa. Jostain tulee Radio Dein ihmeellinen linjakin, joka on kuin karkkikauppa: syö tätä, ota sitä. Sorry vaan, olen sitä puppua täynnä eikä se kiinnosta minua enää ollenkaan. En lupaa seurata Radio Dein tukahdutettuja Sanan ja rukouksen iltojakaan. En ole uskonnon uhri eikä minun tarvitse, jos en halua, mutta näin vaivaa purkaakseni alkujuonnot ensimmäisistä Sanan ja rukouksen illoista Pirkko Jalovaaran seurassa, joissa Pirkkoa ei päästetty edes puhumaan:

Lainaus:

16.1.2015 21.30:

Olet sydämellisesti tervetullut Rukousystävien vuoden ensimmäiseen Sanan ja rukouksen iltaan. Äänessä tänään Elina Karonen ja rukousosuudessa lisäksi myös Eeva ja Markku. Pirkko Jalovaara on täällä paikalla rukoilemassa taustajoukoissa. Pirkko myös ottaa rukousillan lopuksi rukouspyynnöt mukaansa ja rukoilee ihan jokaisen pyynnön puolesta heti herättyään. --

23.1.2015 21.30:

Miten pysyä uskossa?

Tervetuloa Rukousystävien Sanan ja rukouksen iltaan. Mukavaa, että juuri sinä olet siellä radiosi tai tietokoneesi äärellä. Täällä Elina Karonen sekä Markku ja Sanna. Pirkko Jalovaara on täällä reippaasti mukana rukoilemassa, ja tuttuun tapaan Pirkko ottaa tänään soitetut rukouspyynnöt mukaansa ja rukoilee jokaisen pyynnön puolesta. Voit lähettää Pirkolle suoraan sähköpostia myös nettisivujen kautta www.rukousystavat.fi. --

30.1.2015 21.30:

Armo riittää

Tervetuloa Rukousystävien Sanan ja rukouksen iltaan. Mukavaa, että juuri sinä olet siellä. Täällä Elina Karonen ja myöhemmin rukousosuudessa mukana myös Markku ja Tuula. Pirkko Jalovaara on täällä rukoilemassa, ja tuttuun tapaan Pirkko ottaa kaikki tänään soitetut rukouspyynnöt mukaansa ja rukoilee jokaisen pyynnön puolesta herättyään. Tavoitat ja saat yhteyden Pirkkoon vielä tänäkin iltana kotisivujen kautta www.rukousystavat.fi tai lähettämällä postia Rukousystävät, PL 29, 00431 Helsinki, tai soittamalla rukouspuhelimeen ja jättämällä viestin, ja rukouspuhelimen puhelinnumero on 040 156 2244 eli sinne voi Pirkolle jättää viestin ja rukouspyynnön. --

Joku muukin on ihmetellyt samaa; huomasin tällaisen mielipiteen Metro-lehden tekstaripalstalla tiistaina 3.3.2015:

Kovin innokkaasti onkin Pirkko Jalovaaran tuomio pistetty kristillisessä mediassa täytäntöön, jo hyvissä ajoin ennakkoon ennen kuin mitään tuomiota on langetettukaan. Samaa paskaa linjaa TV7:lläkin. Suutarin pojilla ei ole kenkiä eikä tekopyhillä kristityillä alkeellisintakaan oikeustajua.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11627  Su 24 Tou 2015, 16:50 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 7.3.2015 klo 23.09 kirjoitti:
Admin 4.2.2015 klo 3.21 kirjoitti:

Lainaus:

16.1.2015 21.30:

23.1.2015 21.30:

Miten pysyä uskossa?

30.1.2015 21.30:

Armo riittää

Joku muukin on ihmetellyt samaa; huomasin tällaisen mielipiteen Metro-lehden tekstaripalstalla tiistaina 3.3.2015:

Kovin innokkaasti onkin Pirkko Jalovaaran tuomio pistetty kristillisessä mediassa täytäntöön, jo hyvissä ajoin ennakkoon ennen kuin mitään tuomiota on langetettukaan. Samaa paskaa linjaa TV7:lläkin. Suutarin pojilla ei ole kenkiä eikä tekopyhillä kristityillä alkeellisintakaan oikeustajua.

Seuratessaan asioita George Orwellin kirja Eläinten vallankumous on tullut usein mieleen. Siinä säännöt muuttuvat sitä mukaa kuin sikojen härskiys kasvaa.

Radio Deissä Pirkko menettää ensin puheoikeuden omassa ohjelmassaan, jonka jälkeen hänen nimensäkin tiputetaan ohjelmalistauksesta pois, vaikka hän on ollut mukana ohjelmassa:

Radio Dein toimitusjohtaja ja päätoimittaja on Kirsi Rostamo, joka vastaa näistä päätöksistä, ettei Pirkko ole saanut puhua omassa ohjelmassaan jne.

Jostain syystä myös Rukousystävien ohjelma-arkisto Radio Deissä näyttää nykyään tältä:

Arkisto on tyhjä, siellä ei näy ohjelman ohjelmaa.

Jk. klo 18:16:

Ehkei tuossa kapeassa ohjelmalistauksessa ole ollut Pirkon nimeä muutenkaan, ja näköjään ohjelma-arkistossa on muidenkin ohjelmien kohdalla tyhjää. Se ainakin on varmaa, ettei Pirkko ole tänä keväänä päässyt omassa ohjelmassaan ääneen ja kaikki on ollut mahdollisimman mykkää ja sekavaa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12700  Ti 28 Maa 2017, 11:05 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä ole tätäkään ketjua tullut päivitettyä toukokuun 2015 jälkeen, jolloin varsinainen painajainen alkoi, eikä Saatana ole jäänyt levolle eikä lomalle vieläkään.

Minulla oli sunnuntai-iltana aivan erilainen, ihana olo Pyhän Hengen virvoitettua minua kaksikin eri kertaa. Se on niin todellista ja konkreettista kuin mikä tahansa muukin kokemus. Kävellessäni ulkona minulla oli niin hyvä olla sen jälkeen.

Olo oli aivan erilainen verrattuna tähän, mitä nyt on, valvottuani aamuun sielunvihollisen ovelan hyökkäyksen jälkeen, jolla se haluaa tuhota kaiken hyvän ja viedä kaikki voimat, ettei jaksaisi eikä pystyisi mihinkään. Mutta purin jo kaiken aamusivuihini ja sinne meni, jäätyäni ajattelemaan vielä kaikkea.

Maanantain vastaisena yönä tutkin vähän Radio Dein tilannetta ja huomasin siellä monen asian muuttuneen. Kaikki Rukousystävien ohjelmat olivat häipyneet arkistosta, jota ei ollut enää ollenkaan. Rukousystävien ohjelmia, joissa Pirkko ei ole päässyt enää ääneen, voi kuunnella Radiot.fi:n arkistosta kuukauden ajan.

Kävin läpi myös Dein Poimintoja ohjelma-arkistosta, johon oli listattu pitkä liuta esiintyjiä Radio Dein viettäessä juhlavuottaan 20-vuotisella taipaleellaan. Etsin ja etsin, mutta yksi puuttui joukosta; se, josta Jumala oli sanonut minulle, että tämä on pyhä.

En ollut kirjoittanut sitä talteen pureskellessani asiaa, voiko joku ihminen todellakin olla pyhä päinvastoin kuin itse ajattelen. Mutta se tuli nyt alkuvuonna niin selvästi ja on painostanut kakaisemaan suustani ulos.

"Pirkko on pyhä", uskokaa tai älkää, mitä kuulin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12708  Ma 03 Huh 2017, 23:49 (GMT+3)  Aihe: "Hänet luettiin rikollisten joukkoon." - Mark. 15:28 Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 28.3.2017 kirjoitti:
Maanantain vastaisena yönä tutkin vähän Radio Dein tilannetta ja huomasin siellä monen asian muuttuneen. Kaikki Rukousystävien ohjelmat olivat häipyneet arkistosta, jota ei ollut enää ollenkaan. Rukousystävien ohjelmia, joissa Pirkko ei ole päässyt enää ääneen, voi kuunnella Radiot.fi:n arkistosta kuukauden ajan.

Kävin läpi myös Dein Poimintoja ohjelma-arkistosta, johon oli listattu pitkä liuta esiintyjiä Radio Dein viettäessä juhlavuottaan 20-vuotisella taipaleellaan. Etsin ja etsin, mutta yksi puuttui joukosta; se, josta Jumala oli sanonut minulle, että tämä on pyhä.

En ollut kirjoittanut sitä talteen pureskellessani asiaa, voiko joku ihminen todellakin olla pyhä päinvastoin kuin itse ajattelen. Mutta se tuli nyt alkuvuonna niin selvästi ja on painostanut kakaisemaan suustani ulos.

"Pirkko on pyhä", uskokaa tai älkää, mitä kuulin.

Tämä jäi vähän kesken ja jatkoa on piisannut. Vaikka kirjasin edelle alkuvuonna Herralta saadut sanat niin kuin ne tulivat, se ei tarkoita mitään sairasta henkilöpalvontaa, johon en pystyisi edes enkä suosittele kenellekään. Palvomaan ketään ihmistä. Mutten siedä mitään vääryyttäkään, niin kuin tuolla kirjoitan.

Ja kuitenkin vääryys on tapahtunut, luettuani siitä lehdestä. Oltuani kaikesta lukemastani vielä pöyristynyt, Jumala toi mieleeni kello 17.47 tämän raamatunkohdan:

Lainaus:
Vielä minä näin auringon alla: oli oikeuspaikka -- ja siellä vääryys, oli tuomioistuin -- ja sielläkin vääryys. [Saarn. 3:16]

Ihmeellisellä tavalla Jumala on ohjannut minua silminnäkijäksi kaikkeen enkä voi kuin kertoa siitä, mitä olen omin silmin nähnyt. Kaikki alkoi siitä, kun Pirkko astui Pahan varpaille pitämällä loistavan puheen Kallion kirkossa, jonka olen purkanut jo tekstimuotoon ja joku voisi kääntää englanniksikin.

Tiedänpä vaan, ettei kukaan pystyisi omassa voimassaan kaikkeen tähän, mitä näin:

Admin 27.5.2013 klo 19.32 kirjoitti:
Admin 28.2.2013 klo 22.36 kirjoitti:
Viimeinen kirkkoilta Kalliossa 24.2.2013 oli ihmeellistä Pyhän Hengen juhlaa.

Onpa viestini kirjoittamisesta jo kauan! Mutta yksi asia ei ole unohtunut; silmiini porautunut kuva ja minuun tarttunut Pyhän Hengen virta.

Silloin sunnuntai-iltana 24.2.2013 näen, kuinka Pirkko kurkottautuu rukoilemaan jonkun miehen puolesta harras ilme kasvoillaan, niin nöyränä ja aitona. Pyhä Henki alkaa virrata minuunkin, tunnen sen koko ajan autellessani ihmisiä. Toisilla on jalat kuin hyytelöä eivätkä he pääse pitkään aikaan kävelemään. Sain todistaa sitä omin silmin, sellaista ei voi näytellä. Yksi rukousavustajista seisoi alttarin vieressä kädet avoimina ottaessaan virtaavaa Pyhää Henkeä vastaan... Seisoin hänen vierellään ja tiesin hänen tuntevan saman minkä itsekin, ihanan Pyhän Hengen voiman.

Myöhemmin illalla rukousavustajienkin puolesta rukoiltiin ja kolme heistä makasi lattialla ja nauroi sydämensä pohjasta. Tiesin, mitä se tarkoitti. Suurta Pyhän Hengen juhlaa. Suomen yli on pyyhkäisemässä kova herätyksen aalto, eikä kukaan voi pysäyttää Jumalaa.

Viesti kopioitu täältä

Lukemista pääsiäiseksi yli kaksituhatta vuotta sitten tapahtuneesta vääryydestä:

Mark. 15:1-47
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Uskonelämä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Muuta tekstin kokoa: - -

Takaisin ylös

Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign