Sanasinko
Wordbazooka

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Muuta tekstin kokoa: Suurenna - Pienennä - Palauta oletuskoko
Uskonkirkko | Church of FaithUskonkirkko | Church of Faith

Pirkko Jalovaaralle porttikielto - boikotoikaa kirkkoja. Pirkolle oma kirkko?

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Uskonelämä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8805  Ti 05 Maa 2013, 16:40 (GMT+3)  Aihe: Pirkko Jalovaaralle porttikielto - boikotoikaa kirkkoja. Pirkolle oma kirkko? Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakaan minua ei jatkossa huvita noissa kirkoissa enää käydä.

Sitä saa, mitä tilaa:

Tutkijat varoittavat lahkoutumisesta

Ja kirkko uppoaa.

Ks.

Satu uppolaivasta ja uppopapista

Luterilaisuutta vuonna 2008 kertoen ihan oikeasta papista ja hänen mielipiteistään.

Tänä päivänä tilanne on vielä pahempi, minkä viimeaikaiset tapahtumat osoittavat.

Ajatelkaa, ettei kirkkoon mahdu enää Jeesuksen opetukset!

Mitä se kertoo kirkosta?

----------------------------------------------------
Muokattu otsikkoa, lisätty toimiva kuvalinkki:

Jalovaaralle porttikielto - boikotoikaa kirkkoja =>

Pirkko Jalovaaralle porttikielto - boikotoikaa kirkkoja =>

Pirkko Jalovaaralle porttikielto - boikotoikaa kirkkoja. Pirkolle oma kirkko?

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Ti 20 Tou 2014, 18:42, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8807  Ke 06 Maa 2013, 0:53 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Ainakaan minua ei jatkossa huvita noissa kirkoissa enää käydä.

Tänään olin kirkossa, johon Pirkko on aina vaan odotettu vieras. Ei olla lähdetty median asiattomaan myllytykseen mukaan.

Tosin nyt oli toisenlainen tilaisuus, esirukousilta. Mutta sain vaihtaa ajatuksia kirkkoherran, papin ja iäkkään saarnaajan kanssa ja kertoa heille silminnäkijän terveiseni Kallion kirkosta 27.1.2013 ja median tekaisemasta vääristelyohjelmasta.

Pirkko on tulossa parin viikon kuluttua kirkkoon, johon pappi ennusti henkivaltojen taistelua. En tullut ajatelleeksi semmoista, mutta metrossa Jumala sanoi minulle, että minun pitää olla silminä ja korvina paikalla silloin. Katsoin kelloa perään, se oli 22.11.

Jatkossa pitäisi kaikki puheet äänittää vääristelijöitä vastaan, joita voi tulla enemmänkin. Sielunvihollinen ei halua Jumalan Sanan leviävän.

Lauloimme tänään kirkossa tätä sekä suomeksi että ruotsiksi:

Han är min sång och min glädje

Lainaus:
Han är min sång och min glädje
Han är min Herre och Gud.
Jesus, i dina händer
jag vilar till livets slut.

Jag kan minnas en tid i mörker
utan mening levde jag då.
Men då hörde jag rösten av Honom
som vill visa den väg vi skall gå.

Jeesus on lauluni aihe
Hänelle kiitos nyt soi.
Jeesus, kädessäs' lepään
Siks' kunnes viet kotihin.

Muistan ajan, kun harhaillen kuljin
omaa tietä vaeltelin
Kunnes Jeesuksen äänen mä kuulin.
Kun Hän seuraansa mua kutsuili.

Jeesus on lauluni aihe
Hänelle kiitos nyt soi.
Jeesus, kädessäs' lepään
Siks' kunnes viet kotihin.

Lähtöhetki voi kohta jo olla.
Herra omansa noutavi pois.
Tule, Jeesus sua jälleen nyt kutsuu
Hän ei hukkuvan yhdenkään sois'.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8818  Pe 08 Maa 2013, 0:18 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin eilen kirkolla katsomassa monologinäytelmän diakonin ilmoitettua siitä tekstiviestitse. Ristiriitaisista tunteistani hän ei tiennyt mitään, kuinka suuttunut koko luterilaiselle kirkolle olen. Mutta näytelmän nimi "Valo loistaa pimeydessä" puhutteli ja ajattelin voivani tehdä lenkin kirkolle.

Ihmisiä ei ollut paljoa paikalla, enemmänkin olisi voinut olla. Tyhjää on kaikissa seurakunnan tilaisuuksissa, tiedotus ei pelaa eikä mikään muukaan. Kirkko elää pulskeana omassa kuplassaan, kunnes uppoaa. Pieniä jäävuoria on siellä täällä, kunnes Titanic saa sen viimeisen iskun ja vajoaa.

Jos diakoni ei olisi mainostanut näytelmää, en olisi mennyt kirkkoon. Koko paikka inhottaa nykyään. Porttojen luola. Mitä kirjaa ne siellä lukevat, jos ei Raamattua. Satukirjaako? "Olipa kerran omena..."

Katsoessani ja kuunnellessani näytelmää upposin ajatuksiini. Jeesus oli niin altavastaajana, vaikka älyllisesti ja hengellisesti kaiken yläpuolella. Vääjäämättömästi kaikki kävi niin kuin kävi. Valheellisista syytöksistä leivottiin totuus. Miten totta nykyäänkin.

Valo loistaa pimeydessä -monologi: kohtaus Aabrahamin lapset
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8825  La 09 Maa 2013, 2:40 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onneksi Jumala ei ole antanut minulle mitään kumartelun ja nuoleskelun armolahjaa, vaan päinvastoin ilmoittanut, ettei halua tekopyhyyttä.

Melkoista kieltä käytti Jeesuskin:

Lainaus:
Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te olette kuin kalkilla valkaistut haudat. Ulkopuolelta ne kyllä ovat kauniita mutta sisältä täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa.

Matt. 23:27
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8865  To 14 Maa 2013, 16:10 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piti nukahtaa yöllä taas tärinään, joka on aika vaikeaa. Rukoilen, jos se auttaisi. Jos ei auta, rukoilen silti. Rukouksessa saa purkaa huolensa ja murheensa Jumalalle, ja jo se lohduttaa.

Tätä ei monetkaan tajua, että jo ajatus Jumalan läsnäolosta helpottaa ja auttaa jaksamaan.

Sama on ollut Rukousystävien illoissa, ihanaa Jumalan voitelua. Olen nähnyt pyörätuolissa istuvan ihmisen, jonka silmät ovat tuikkineet iloa ja käsi heiluttanut ylistyslippua Jumalan kunniaksi. Samoin olen tehnyt itsekin, sairauksista viis. Satamäärin ihmisiä on ollut samalla asialla, ja nyt se kanava on tukittu. Apua ja lohtua tarvitsevilla ihmisillä ei ole paikkaa minne mennä. Kukaan ei rukoile heidän puolestaan niin kuin Pirkko on rukoillut, niin nöyrästi ja antaumuksella. Tilalla on nyt ammottava kolo ja pelkkää tyhjää vain.

Ihmiset ovat saaneet noissa illoissa sielulleen paljon, siksi kävijöitäkin on ollut niin paljon. Nyt kaikki ovat jääneet niitä kirkkoiltoja vaille, joita he ovat odottaneet.

Mikään MOT, pullakauppias tai kirkkoherrat eivät pysty korvaamaan kirkkokansalle aiheuttamaansa pahaa. He istuvat päivisin työpöytiensä äärellä ja menevät illalla kotiin. Eivät he laita käsiään sairaiden päälle ja rukoile heidän puolestaan niin kuin kristittyjen pitäisi tehdä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8866  Pe 15 Maa 2013, 0:08 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kopioin edelle yhden viestin täältä.

Pikkaisen perustelisin, miksi kutsun Laajasaloa pullakauppiaaksi. Hänhän perusti kuppilan Agricolaan, jossa olen itsekin käynyt.

Olen kirjoittanut siitä jopa jutun, joka löytyy ketjusta:

Agricolassa

Tutustuttuaan johonkin, siitä voi kirjoittaa ja ottaa jopa kantaa.

Mutta tapaamatta Jalovaaraa kertaakaan ja käymättä hänen tilaisuudessaan kertaakaan, Teemu Laajasalo kääntää takkinsa ja pettää oman lupauksensa:

Lainaus:
Minut on asetettu Kallion seurakunnan kirkkoherran virkaan ohjelman teon jälkeen 10.2. enkä ole tavannut Pirkko Jalovaaraa enkä ole päässyt osallistumaan hänen tilaisuuteensa. On kaikkien kannalta kohtuullista ja reilua, että ennen kuin kirkkoherrana annan lausuntoja tai päätän mahdollisista jatkotoimista niin kuulen myös toista osapuolta.

Minulla on oma mielipiteeni tuollaisesta toiminnasta enkä voi peitellä sitä.

Aika paljon olen sulkenut silmiäni kirkon toiminnalta. Café Agricolassakin vedetään törkeitä kiskurihintoja.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8872  Pe 15 Maa 2013, 19:07 (GMT+3)  Aihe: Lupauksensa pettäneet Teemu Laajasalo ja Irja Askola Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Tutustuttuaan johonkin, siitä voi kirjoittaa ja ottaa jopa kantaa.

Mutta tapaamatta Jalovaaraa kertaakaan ja käymättä hänen tilaisuudessaan kertaakaan, Teemu Laajasalo kääntää takkinsa ja pettää oman lupauksensa:

Lainaus:
Minut on asetettu Kallion seurakunnan kirkkoherran virkaan ohjelman teon jälkeen 10.2. enkä ole tavannut Pirkko Jalovaaraa enkä ole päässyt osallistumaan hänen tilaisuuteensa. On kaikkien kannalta kohtuullista ja reilua, että ennen kuin kirkkoherrana annan lausuntoja tai päätän mahdollisista jatkotoimista niin kuulen myös toista osapuolta.

Minulla on oma mielipiteeni tuollaisesta toiminnasta enkä voi peitellä sitä.

Samaa voi sanoa Irja Askolastakin, joka voi unohtaa siirappisen toiveiden kirkkonsa rakentaessaan itsekin selkäänpuukottajien kirkkoa:

Lainaus:
Paraskin puhuja, niitä kyllä riittää:

Lainaus:
On myös tärkeää huolehtia Pirkko Jalovaaran oikeusturvasta. En anna ennen ohjeistusta ennen kuin olen Laajasalon kautta tai itsekin puhunut Jalovaaran kanssa. Yhden tv-ohjelman perusteella koskaan Jalovaaraa tapaamatta en anna lausuntoa tai ”tuomiota” hänen asiassaan, Askola sanoo.

Totuus tulee vasta Rostamon suusta:

Lainaus:
Jos Pirkko Jalovaara olisi jonkun luterilaisen seurakunnan pappi, olisi hän joutunut piispansa puhutteluun, hänet olisi joksikin aikaa pantu ehkä pois viranhoidosta, mutta sielunhoidollisen kaitsennan jälkeen, hän voisi jatkaa työtänsä. Maallikkosaarnaajana hän onkin ilman oikeusturvaa. Kirkkoherrat, jotka ovat tehneet yhteistyötä yli 20 vuotta, voivat keskustelematta, jotkut jopa ensin median kautta, ilmoittaa, että Jalovaara ei enää voi opettaa heidän seurakunnassaan.

Lainaus ketjusta: Taasko luterilaisessa kirkossa jauhetaan paskaa?
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8873  Pe 15 Maa 2013, 20:01 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Lupauksensa pettäneet Teemu Laajasalo ja Irja Askola

On siinä kanssa kaksi marjaa. Suomen kielessä lupauksen pettäjille on toinenkin nimi: valehtelija. Totuudenpuhujien sanat ovat luotettavat, valehtelija pettää lupauksensa ja puhuu vain lämpimikseen, mitä sylki suuhun tuo.

Kuten viestistä edellä voi lukea, sen enempää Teemu Laajasalo kuin Irja Askolakaan ei ole tavannut Pirkko Jalovaaraa tai käynyt hänen tilaisuudessaan.

Teemu Laajasalo vieläpä väittää, ettei ole "päässyt osallistumaan" Pirkon tilaisuuteen. Jos poikasella on ikää lähemmäs 40 vuotta, niin hän olisi varmaan päässyt osallistumaan Pirkon tilaisuuteen, mikäli olisi halunnut. Mutta hän halusi enemmänkin kirkkoherraksi ja vetämään koko Kallion kirkon toiminnan uusiksi. Pullakauppias sai näkyvyyttä astumalla ensi töikseen Pirkko Jalovaaran varpaille, vaikka Jalovaara on vuosikausia vetänyt Kallion kirkon suosituimpia tilaisuuksia. Ehkä pullakauppias perustaa kirkkoon uuden kuppilan Café Agricolan tyyliin, jossa voi mussuttaa pullaa sananjulistamisen sijaan. Juntusen porukka on ehtinyt kuitenkin ensin. Sanan ja rukouksen illoissa on tarjolla kahvia ja köyhää purtavaa, jos vaan hinnasta sovitaan. Viime kerralla käydessäni se oli euro per käntty eikä käntyn päällä juuri mitään. Silkkaa riistoa hyväntekeväisyyden nimissä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8874  Pe 15 Maa 2013, 20:29 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Juntusen porukka on ehtinyt kuitenkin ensin. Sanan ja rukouksen illoissa on tarjolla kahvia ja köyhää purtavaa, jos vaan hinnasta sovitaan. Viime kerralla käydessäni se oli euro per käntty eikä käntyn päällä juuri mitään. Silkkaa riistoa hyväntekeväisyyden nimissä.

Pienenä sivuhuomautuksena vatsojen koko. Seppo on kyllä pysynyt ikäänsä nähden hyvässä kuosissa, mutta joillain kaljamaha on sitä sorttia, että paita voi poksahtaa. Vaikuttaa sille, että bissee on vedetty enemmän kuin lääkäri on määrännyt ja tultu sieltä suoraan viheltelemään.

Pirkko, joka syö kasvisruokaa ja juo teetä, on raukkamaisella ja törkeällä tavalla otettu silmätikuksi:

Lainaus:
Te sokeat oppaat! Hyttysen te siivilöitte, mutta nielaisette kamelin!

Matt. 23:24

Tämäkin jätkä sai pelkän varoituksen vaan:

Kirkkoherra ryyppäsi Herran kukkarossa – sai varoituksen

Lainaus:
Tuomiokapituli piti sopimattomana sitä, että kirkkoherra nautti alkoholia ja hankki sitä vielä muiden kanssa yöllä lisää juomien loputtua. Kirkkoherran katsottiin myös käyttäneen illan aikana kirosanoja.

Noloa, että oikeuden- ja suhteellisuudentaju puuttuvat kirkosta kokonaan!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8875  Pe 15 Maa 2013, 20:44 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Noloa, että oikeuden- ja suhteellisuudentaju puuttuvat kirkosta kokonaan!

Mielenkiintoista nähdä, pystyykö luterilainen kirkko tekemään oikaisuliikkeen näiden esimerkkien mukaisesti:

Hedelmistään puut tunnetaan

Hilkka Ahde sai ihme kyllä lopulta työpaikkansa takaisin ja arkkipiispa Leo pyörsi päätöksensä ja palautti Sergein takaisin luostarin johtoon.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8879  La 16 Maa 2013, 14:48 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Teemu Laajasalo vieläpä väittää, ettei ole "päässyt osallistumaan" Pirkon tilaisuuteen. Jos poikasella on ikää lähemmäs 40 vuotta, niin hän olisi varmaan päässyt osallistumaan Pirkon tilaisuuteen, mikäli olisi halunnut.

Koluttuani aika lailla noissa tilaisuuksissa, sekä Pirkon että Sepon rukousilloissa, olen huomannut pappien ja kirkonmiesten loistavan niissä poissaolollaan. Mitäpä pappeja Hengen liikehdintä kiinnostaisi. He aloittavat opintonsa "Hengessä ja lopettavat Helsingissä", kuten Seppo on osuvasti tokaissut.

Vain puolet kirkon työntekijöistä ottaa helvetin vakavasti, ja vain joka toinen naispappi uskoo Jeesuksen neitseestäsyntymiseen.

Kunpa joku nostaisi vielä kissan pöydälle ja kysyisi näiltä leipäpapeilta, uskovatko edes Jeesukseen... Tulos voisi olla järkytys.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8902  Ke 20 Maa 2013, 1:13 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 5.3.2013 kirjoitti:
Pirkko on tulossa parin viikon kuluttua kirkkoon, johon pappi ennusti henkivaltojen taistelua. En tullut ajatelleeksi semmoista, mutta metrossa Jumala sanoi minulle, että minun pitää olla silminä ja korvina paikalla silloin. Katsoin kelloa perään, se oli 22.11.

Jatkossa pitäisi kaikki puheet äänittää vääristelijöitä vastaan, joita voi tulla enemmänkin. Sielunvihollinen ei halua Jumalan Sanan leviävän.

Kävin vahtimassa toimittajia ja äänitin Pirkon puheen varmuuden vuoksi.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8943  Ma 25 Maa 2013, 13:46 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jalovaara-kohu tuotti täyden kirkon

Riihimäelläkin höykytetty ja kuvassa väsyneen näköinen Pirkko kävi.

Munkkivuoren kirkosta Iltalehti teki seuraavan jutun:

"Ihmiset eivät ole hylänneet minua"

Lainaus näköislehdestä 20.3.2013:

Lainaus:
Iltalehti sai harvinaisen avoimen haastattelun mediaa välttelevältä kohusaarnaajalta Pirkko Jalovaaralta.

Emilia Tykki (emilia.tykki@iltalehti.fi)

Tunnetun maallikkosaarnaaja Pirkko Jalovaaran tiistai-iltaisessa saarnassa Munkkivuoren kirkossa ei tällä kertaa puhuttu demoneista tai paholaisesta. Sen sijaan kohusaarnaaja saarnasi sairaiden parantamisesta ja rukouksen voimasta.

Sen verran Ylen MOT-ohjelman aiheuttama kohu on kirkon sisällä vaikuttanut, että tiistai-iltana tupaten täynnä olevassa tilaisuudessa kiellettiin jyrkästi kuvaaminen. Jalovaara on viime aikoina kieltäytynyt medioiden haastattelupyynnöistä ja jopa perunut sovittuja televisioesiintymisiä viime hetkellä.
Munkkivuoren kirkossa pitämänsä saarnan jälkeen hän kuitenkin teki poikkeuksen ja antoi Iltalehdelle harvinaisen avoimen haastattelun, jossa kertoo, miltä viime viikkojen kohu on hänestä tuntunut.

– Tällä tavalla minulla on tapana puhua kuin täällä tänään, tämä oli minun normaali saarnani. Tällä tavalla hoidan ihmisiä. Olen puhunut samalla tavalla jo vuosia, vaikka tietenkin joka saarna on sisällöltään erilainen. MOT-ohjelmassa oli sattumalta esillä tämä tietty aihe, josta kohu on noussut. Tuntuu pahalta, että yhden illan aihe on saanut niin kohtuuttoman huomion, rukousparantaja tilittää.

Rukous paransi

Tunnettu maallikkosaarnaaja kertoo yhä saavansa satoja rukouspyyntöjä päivässä.

– Ihmiset eivät ole hylänneet minua, he tarvitsevat minua yhä. Se tuntuu hyvältä ja antaa voimaa. Haluan keskittyä ihmisten parantamiseen, Jalovaara kertoo.
Hän pysyy kannassaan, jonka mukaan MOT-ohjelmassa kuullaan vain asiayhteydestä irroitettuja lauseita.

– Ohjelmassa käytetyt rukoukset antoivat aivan väärän kuvan. Kun rukoilen yksittäisen ihmisen puolesta, rukoilen sitä, mitä hän pyytää ja mikä hänen ongelmansa on.

Olet kuitenkin aiemmin puhunut ihmisen sisällä olevista demoneista ja pahuudesta?

– Uskovilla ihmisillä on suoja, mutta on totta, että varsinkin pääkaupunkiseudulla on paljon ihmisiä, jotka käyttävät huumeita ja heillä on ongelmia. Ihminen kyllä tietää, miten heille on tullut paha ja missä tilanteessa paha on tullut.

Mitä sinulle merkitsee sana demoni?

– Demoni on sana, jonka otan suoraan Raamatusta. Raamatussa on pohjat kaikelle sille, minkä mukaisesti rukoilen. Koen itse parantuneeni rukouksen kautta.

Miltä tuntuu, että monet kirkot ovat kieltäneet sinua nousemasta saarnastuoliinsa?

– En koe, että ovia olisi suljettu edestäni. Tahdon korostaa, että yhtään saarnaani ei ole varsinaisesti peruttu, vaan minulle on vain sanottu eri kirkoista, että siirretään ajankohtaa hieman myöhäisemmäksi. Aion ehdottomasti jatkaa saarnaamista. Työni vie kaiken aikani.

Katso Iltalehden videolta Pirkon puheesta lyhyt pätkä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8944  Ma 25 Maa 2013, 14:28 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 22.3.2013 kirjoitti:
Olisi niin paljon muutakin tehtävää, jonka Jumala tietää, mutta pyytänyt antamaan vielä tämän viikon Pirkolle, jonka jälkeen alettava hoitaa omiakin asioita.

Kirjoitan noin ketjussa: Pirkko Jalovaaran puheesta Kallion kirkossa

Jälleen kerran Jumala oli oikeassa, saatoin iloisena todeta. Pirkko on saanut hyvää tykistötulta ja sinko ollut kovassa käytössä. Sanasingon ketjut ampaisseet ärhäkkäänä kaikkea vääristelyä vastaan.

Nyt voi jo vähän hengähtää, vaikkei aikomuksena ole uskonsisarta hylätäkään. Jumala pyytänyt yhtä ja toista kirjoittelemaan. - Saat sitten pitää minut hengissä, totesin Jumalalle.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9050  Ma 08 Huh 2013, 16:40 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pullapapin kootut selitykset:

Pirkko Jalovaara ei voi toimia vierailevana julistajana Kallion seurakunnassa

Lainaus:
Edellä kuvatuista syistä ja viimeksi todetuin valtuuksin päätän, että Pirkko Jalovaara ei voi enää toimia missään vierailevassa julistustehtävässä Kallion seurakunnassa.

Sanan ja rukouksen illoissa käyneet ihmiset ovat tulleet hakemaan apua kirkosta. Ihmisen hädän kuunteleminen, lohdun ja armahduksen tarjoaminen on kirkon tärkein tehtävä. Kallion seurakunnassa tullaan jatkossa erityisesti kiinnittämään huomiota siihen, kuinka tulevaisuudessakin ihmisten hädän kohtaaminen, yhdessä rukoileminen ja Hyvän Jumalan varaan jättäytyminen otetaan tosissaan.

Puurot ja vellit ovat pahemman kerran sekaisin, jos kirkon tärkeimpänä tehtävänä pidetään pelkkää höpöttelyä. Ellette olisi vaihtaneet Raamattua satukirjaan, voisitte lukea sieltä Jeesuksen itsensä sanat:

"Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa." - Matt. 10:8
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9051  Ma 08 Huh 2013, 16:50 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Profetaalisia nämäkin Jeesuksen sanat:

Lainaus:
Olen puhunut teille tämän, ettei uskonne koetuksissa sortuisi.

Teidät erotetaan synagogasta, ja tulee sekin aika, jolloin jokainen, joka surmaa jonkun teistä, luulee toimittavansa pyhän palveluksen Jumalalle.

Näin he tekevät, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.

Joh. 16:1-4
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9128  To 18 Huh 2013, 1:03 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tampereen tuomiorovasti: Jalovaaran seuraava rukousilta Tuomiokirkossa saatetaan perua

Poikani huomasi tällaisen uutisen tultuamme kirkkoillasta Espoonlahden kirkosta. Hänkin on ollut tosi pahoillaan ja vihainen Pirkon puolesta ja pettynyt koko kirkkoon.

Nuoretkin ihmiset tajuavat vääryyden. Se on kirkon loppu.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9129  To 18 Huh 2013, 2:35 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Hänkin on ollut tosi pahoillaan ja vihainen Pirkon puolesta ja pettynyt koko kirkkoon.

Nuoretkin ihmiset tajuavat vääryyden. Se on kirkon loppu.

En tiedä, kumpi meistä on pettyneempi ja vihaisempi, mutta toisella on ikää ja elämänkokemusta 53 vuoden edestä. Lukiosta alkoi panostamiseni kirjoittamiseen; vuodesta 1999 lähtien takonut sanansäilää entistä päämäärätietoisemmin, silkalla tahdonvoimalla käsin ja tietokoneella nopeasti näpyttäen.

Ei ole ollut enää pitkään aikaan kyse siitä, etteikö pystyisi, vaan ettei tahdo ehtiä ja pysyä perässä. Mutta kuuma vereni kiehahtaa tämän tästä törmätessäni vääryyteen. Kunpa jaksaisin tehdä kaiken heti. Muttei ole voimia ja on laitettava jäitä hattuun ja edettävä tuskallisen hitaasti. Nukuttava yöunet ja jatkettava seuraavana päivänä taas, minkä ehtii.

Vaikeinta on hermojensa hillitseminen, että hioo ensin kynsiään ja tulee vasta sitten paukuttelemaan.

Nyt läikähti jo yöllä, mutta huomenna jatketaan taas. Kirkkoaiheessa riittää purtavaa - ja purtavaa on paljossa muussakin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9130  To 18 Huh 2013, 13:11 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Vaikeinta on hermojensa hillitseminen, että hioo ensin kynsiään ja tulee vasta sitten paukuttelemaan.

Nyt läikähti jo yöllä, mutta huomenna jatketaan taas. Kirkkoaiheessa riittää purtavaa - ja purtavaa on paljossa muussakin.

Neljä käsin kirjoitettua liuskaa, kaksi tuntia, mistä aloitetaan...
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10556  La 03 Tou 2014, 2:35 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 14.3.2013 klo 16.10 kirjoitti:
Piti nukahtaa yöllä taas tärinään, joka on aika vaikeaa. Rukoilen, jos se auttaisi. Jos ei auta, rukoilen silti. Rukouksessa saa purkaa huolensa ja murheensa Jumalalle, ja jo se lohduttaa.

Tätä ei monetkaan tajua, että jo ajatus Jumalan läsnäolosta helpottaa ja auttaa jaksamaan.

Sama on ollut Rukousystävien illoissa, ihanaa Jumalan voitelua. Olen nähnyt pyörätuolissa istuvan ihmisen, jonka silmät ovat tuikkineet iloa ja käsi heiluttanut ylistyslippua Jumalan kunniaksi. Samoin olen tehnyt itsekin, sairauksista viis. Satamäärin ihmisiä on ollut samalla asialla, ja nyt se kanava on tukittu. Apua ja lohtua tarvitsevilla ihmisillä ei ole paikkaa minne mennä. Kukaan ei rukoile heidän puolestaan niin kuin Pirkko on rukoillut, niin nöyrästi ja antaumuksella. Tilalla on nyt ammottava kolo ja pelkkää tyhjää vain.

Ihmiset ovat saaneet noissa illoissa sielulleen paljon, siksi kävijöitäkin on ollut niin paljon. Nyt kaikki ovat jääneet niitä kirkkoiltoja vaille, joita he ovat odottaneet.

Mikään MOT, pullakauppias tai kirkkoherrat eivät pysty korvaamaan kirkkokansalle aiheuttamaansa pahaa. He istuvat päivisin työpöytiensä äärellä ja menevät illalla kotiin. Eivät he laita käsiään sairaiden päälle ja rukoile heidän puolestaan niin kuin kristittyjen pitäisi tehdä.

Lisää vainoa ja kirkkoherrojen raukkamaisia selityksiä:

Pirkko Jalovaaraa ei kutsuta Espoonlahteen

Espoonlahden kirkon touhuista kerron omana ja poikani mielipiteenä jo viime kevään rukousillan olleen kirkkoherran osalta tyly, kutsua nyt vieras lytättäväksi kirkkoon. Typerää machoilua, että vain kirkkoherra saa lausua sanan "demoni". Hommasta jäi niin ikävä muisto, että päätin jo sen perusteella jättää kirkkoillan väliin ennen kuin Jouni Turtiainen ehti uudestaan machoilemaan ja lyttäämään niin kuin voi lukea täältä.

Jalovaaran iltoja ei enää Tampereen tuomiokirkkoon

Tuomiokirkon osalta sanoisin, että on aika ihmeellistä ajeluttaa ihmistä omalla kustannuksellaan kirkkoon ja tekemään raskasta työtä ilman palkkaa. Haluaisin kuulla, milloin kirkkoherra Olli Hallikainen aloittaa itse palkattoman työnteon.

Sairaaksi on kirkkoherrojen touhu mennyt.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10574  To 08 Tou 2014, 0:19 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 3.5.2014 klo 2.35 kirjoitti:

Espoonlahden kirkon touhuista kerron omana ja poikani mielipiteenä jo viime kevään rukousillan olleen kirkkoherran osalta tyly, kutsua nyt vieras lytättäväksi kirkkoon. Typerää machoilua, että vain kirkkoherra saa lausua sanan "demoni". Hommasta jäi niin ikävä muisto, että päätin jo sen perusteella jättää kirkkoillan väliin ennen kuin Jouni Turtiainen ehti uudestaan machoilemaan ja lyttäämään niin kuin voi lukea täältä.

Tuskinpa tuolla paljon porukkaa kävi. Kirkkoherra Jouni Turtiainen, papit, pari avustajaa ja kourallinen ihmisiä lauleskelivat keskenään ja mussuttivat perään kahvia ja pullaa. Olen kuvannut sellaista täällä:

Rupuseurakunnan omat Sanan ja rukouksen illat

Toimittajilla ei tainnut olla paljoa muuta kuvattavaa kuin tyhjää kirkon seinää - tai Jouni Turtiaisen naamaa paasatessaan Pirkon rikoksista volyymillä, joka täyttää kaikki hengellisen väkivallan kriteerit. Vaan eihän kirkkoherrat ja luterilainen kirkko syyllisty vainoon ja hengelliseen väkivaltaan itse ollenkaan, eihän?

Luterilaisilla samanlaista hengellistä väkivaltaa ja brutaalia eristämistä kuin Jehovan todistajilla

Pirkkoa ennen kohteena on muun muassa ollut Markku Koivisto. Häntäkin vainottiin ja ajettiin kirkosta pois.

Pirkko pyysi jo anteeksi; ei kelvannut.

Ihmeellinen, ahdasmielinen kirkko - juhlii niin kuin Titanic, vaikka uppoaa jo.

Jeesuksen opetukset hylännyt uppoava kirkkolaiva
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10627  Ti 20 Tou 2014, 18:36 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 8.5.2014 klo 0.19 kirjoitti:
Admin 3.5.2014 klo 2.35 kirjoitti:

Tuskinpa tuolla paljon porukkaa kävi. Kirkkoherra Jouni Turtiainen, papit, pari avustajaa ja kourallinen ihmisiä lauleskelivat keskenään ja mussuttivat perään kahvia ja pullaa. Olen kuvannut sellaista täällä:

Rupuseurakunnan omat Sanan ja rukouksen illat

Toimittajilla ei tainnut olla paljoa muuta kuvattavaa kuin tyhjää kirkon seinää - tai Jouni Turtiaisen naamaa paasatessaan Pirkon rikoksista volyymillä, joka täyttää kaikki hengellisen väkivallan kriteerit. Vaan eihän kirkkoherrat ja luterilainen kirkko syyllisty vainoon ja hengelliseen väkivaltaan itse ollenkaan, eihän?

Luterilaisilla samanlaista hengellistä väkivaltaa ja brutaalia eristämistä kuin Jehovan todistajilla

Pirkkoa ennen kohteena on muun muassa ollut Markku Koivisto. Häntäkin vainottiin ja ajettiin kirkosta pois.

Pirkko pyysi jo anteeksi; ei kelvannut.

Ihmeellinen, ahdasmielinen kirkko - juhlii niin kuin Titanic, vaikka uppoaa jo.

Jeesuksen opetukset hylännyt uppoava kirkkolaiva

Aika mielenkiintoinen kirjoitus Esse-lehden numerossa 21/2014.

Lainaus:
Miksi Pirkko Jalovaara ei saa toimia?

Kirkkoherra Jouni Turtiainen esti Pirkko Jalovaaran julkisen esiintymisen 7.5. Espoonlahden kirkossa. Viikkoa ennen iltaa Esse-iehdessä kirjoitettiin, että Jalovaara oli vuosi sitten aiheuttanut rukousillassa vahingon nimettömänä pysyttelevän naisen jalalle. Yhden tarinan perusteella Jalovaaran tuomittiin syylliseksi hengelliseen väkivaltaan ja manipulointiin.

Ottaen huomioon penkeissä istuneet useat hyvin sairaat ihmiset, jotka olivat tulleet, koska luulivat kirkossa olevan Pirkko Jalovaaran rukousillan, käytös oli törkeää, kuten myös Jalovaaran kohtelu kirkossa. Turtiainen muun muassa kielsi Jalovaaraa rukoilemasta syöpäsairaan puolesta. Kirkkoherra ilmoitti rukousillassa, ettei Jumala käytä ihmisiä sairaiden parantamiseen. Loppuhuipennuksena Turtiainen käski uskomaan lääkäreitä ja käymään terapiassa.

Jalovaaran rukousilta peruttiin, tilalle saimme hengellistä väkivaltaa Mitkä ovat motiivit? Miksi kirkossamme päättävät ihmiset eivät tee mitään uskontappoprojektien lopettamiseksi? Tähän tahtoisin selityksen.

Riikka Halko
Vantaa

Vielä mielenkiintoisempi on kirkkoherran vastaus, josta pari poimintaa kommenttieni kera:

Jouni Turtiainen kirjoitti:
Pirkko Jalovaara on vieraillut seurakunnassamme noin kahdenkymmenen vuoden ajan. Ennen viime vuoden Ylen MOT-ohjelman kohua ja tämän vuoden mediakirjoittelua meillä ei ole ollut ongelmia hänen iltojensa suhteen. Niissä on ollut tervettä kristillistä opetusta ja hyvä järjestys.

- Vastauksessasi tulikin jo esiin syylliset muuttuneeseen tilanteeseen: Ylen vääristelevä ja raukkamainen MOT-ohjelma, Teemu Laajasalon, muiden kirkkoherrojen ja jopa kristityn median rooli tarkoitushakuisina selkäänpuukottajina.

Jouni Turtiainen kirjoitti:
Lisäksi Jalovaaran puheisiin on tullut demonipainotteisuutta ja lääketieteellisen hoidon kielteisyyttä. Toiminnassaan hän ei ole myöskään osoittanut halua toimia yhteisten pelisääntöjen mukaisesti.

- Lausut tuossa väärän todistuksen lähimmäisestäsi samoin Jeesuksesta.

Hävytöntä toimintaa kirkkoherralta uskoessaan sokeasti siihen, mitä mediassa kirjoitellaan ja kohdellessaan noin ala-arvoisesti kirkon pitkäaikaista jäsentä.

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10633  Ti 20 Tou 2014, 21:53 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edellisestä voidaan päätellä Pirkko Jalovaaran olleen Espoonlahden kirkossa 7.5.2014 niin kuin on etukäteen sovittu.

Jatkossa Rukousystävien kannattaa ottaa sopimusrikkomuksissa mallia muusikoista ja muista ammattilaisista, ettei vastaavaa pääsisi enää tapahtumaan. Jos suomalaisen miehen sanaan - varsinkaan suomalaisen kirkkoherran sanaan - ei voi luottaa, järjestäjä on korvausvelvollinen. Ei pidä latkia sitä kirkkoviiniä liikaa, että tietää, mitä on tullut sovittua. Pitäisi ajatella myös niitä, jotka ovat varta vasten tulleet kuuntelemaan Pirkko Jalovaaraa ja osallistumaan hänen esirukoukseensa.

Jouni Turtiaisella ei taida olla kuin paskanpuhumisen armolahja voidessaan puhua yhtä ja tehdessään toista.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10639  Ke 21 Tou 2014, 1:17 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Loppuhuipennuksena Turtiainen käski uskomaan lääkäreitä ja käymään terapiassa.

Aika erikoista saarnaa Turtiaiselta. Että käski oikein uskomaan lääkäreitä, joista suuri osa ei usko edes Jumalaan eikä välitä potilaiden terveydestä mitään, että Jumalan sijasta pitäisi uskoa noihin heitteillejättäjiin?

Jo on Jouni Turtiaisen saarnat ja elämänarvot sekaisin.

Ihmiset tulevat hakemaan kirkosta apua sellaisiin vaivoihin, joita lääkärit eivät noteeraa. Jotain lohtua edes sielulleen, vaikkei vaiva paranisikaan.

Terveyskeskuksessa hoidetaan vain tavallisia tauteja ja poliklinikoilla yksinkertaisia sairauksia.

Tuossa pari ryhmää, jotka jäävät hoidon ulkopuolelle. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10661  Ti 03 Kes 2014, 3:25 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Kiitos Espoonlahden rukousillasta

Riitta Halko kirjoitti mielipidekirjoituksen 7.5. pidetystä Espoonlahden kirkon rukousillasta (Esse 21/22.5).

Kovin eri tavoin voimme tilanteet kokea. Espoonlahden kirkon työntekijät olivat etukäteen sopineet Pirkko Jalovaaran kanssa, ettei tämä osallistu kyseiseen rukousiltaan. Tapahtuma oli päätetty hoitaa Espoonlahden kirkon pappien ja vapaaehtoisten voimin. Jalovaara ei pitänyt sopimuksesta kiinni, vaan saapui tilaisuuteen eturiviin.

Asian huomatessaan kirkkoherra puhutteli Jalovaaraa kaikkien edessä muistuttaen häntä lupauksestaan olla osallistumatta rukousiltaan toimijana. Ei kai ole törkeätä pyytää henkilöä pysymään lupauksessaan? Osapuolet toimivat asiallisesti, vaikka tilanne oli vaikea. Kirkkoherra Turtiainen ei sanonut, ettei Jumala käytä ihmisiä sairauksien parantamiseen. Hän sanoi, "parantuminen on aina Herralta, ei henkilöltä, joka toimii välittäjänä täällä seurakuntalaisten keskellä". Esirukoilijana voi olla esimerkiksi pappi, evankelista, seurakuntalainen tai uskova ystävä. Jumala ei ole ulkoistanut rukousparantamista kenellekään. Ei edes Pirkko Jalovaaralle.

On oikein kehottaa sairaita luottamaan lääkäreihin. Lisäksi saamme kääntyä Kaikkivaltiaan puoleen myös parantumista rukoillen. Herra tekee kaiken ajallaan ja tavallaan. En ymmärrä, mitä kirjoittaja tarkoittaa termillä uskontappoprojekti rukousillasta puhuttaessa. Kokemukseni rukousillasta oli päinvastainen kuin Riikka Halkon. Toivotan Espoonlahden kirkon työntekijöille ja vapaaehtoisille edelleen siunausta.

Sinikka Savolainen
Espoo

Mielipide Essessä 23/2014.

Lieneekö kirjoittajalla jotain yhteyttä Askel-lehden päätoimittajaan Pirjo Wesaniemeen, entiseen Pirjo Savolaiseen. Ainakin Pirkko Jalovaaran mollaaminen sujuu hyvin.

Sitä paitsi Sinikka Savolainen puhuu paskaa väittäessään, ettei Pirkko Jalovaara pitänyt sopimustaan. Hän piti sopimuksensa, päinvastoin kuin kirkkoherra Jouni Turtiainen peruessaan vierailun vain muutama päivä ennen kirkkoiltaa. Toisin sanoen kirkkoherra Jouni Turtiaisen sanaan ei voinut luottaa, hän puhui paskaa.

"Ei kai ole törkeätä pyytää henkilöä pysymään lupauksessaan?"

- Nimenomaan. Kirkossa ei pitäisi puhua paskaa, edes Jouni Turtiaisen.

Rehellisiin ihmisiin voi luottaa, valehtelijoihin ei.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10664  Ke 04 Kes 2014, 17:45 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kohusaarnaaja Jalovaara sai porttikiellon Espooseen

Lainaus:
Turtiainen sanoo, että Jumala vastaa kaikkien rukouksiin, jotka vain rukoilevat eikä Jalovaaraa tarvita siinä välittäjänä.

– Meillä on yksi välittäjä, Jeesus, ja se riittää, Turtiainen sanoo.

Noin Jouni Turtiainen Länsiväylä-lehdessä toukokuussa.

Jutun lopussa on myös mielenkiintoisia kommentteja, joista poimin pari:

Heliva 18.5.2014 klo 18.12 kirjoitti:
"Turtiainen sanoo, että Jumala vastaa kaikkien rukouksiin, jotka vain rukoilevat eikä Jalovaaraa tarvita siinä välittäjänä." Tällä tulkinnalla, en tarvitse myöskään Turtiaisen kirkkoa. Voin rukoilla itsekseni kotona, en tarvitse Turtiaista siihen väliin.
Turtiaisen vetämä rukousilta Espoonlahden kirkossa 7.5. oli ahdistavin kokemus, missä olen ikinä ollut. En koskaan ole ollut tuommoisessa illassa kirkossa. Hän provosoitui ja käyttäytyi erittäin törkeästi Pirkkoa kohtaan, mielestäni manipuloi seurakuntalaisia. Kristillinen ihminen ei kohtele toista ihmistä tuolla tavoin. Suuri osa kuuntelijoita oli järkyttynyt. Pirkon illoista olen aina tullut hyväntuulisena kotiin, tuon Turtiaisen illan jälkeen päätä särki ja oli tosi huono olo. Turtiainen saisi pyytää Pirkolta anteeksi ja seurakuntalaisilta.

Asunnoton ennen 19.5.2014 klo 22.08 kirjoitti:
Olen itse parantunut 10 v kestäneestä migreenistä ja niskahermosärystä Pirkon tilaisuudessa v2003. Tulin sen illan jälkeen uskoon. En parantunut yhdenkään lääkärin hoidosta enkä yhdenkään papin rukouksesta puhumattakaan että olisin omin voimin siihen pystynyt! en ymmärrä mitä tämä oikein on miksi Pirkkoa vainotaan. Saatana hyökkää kirkon sisältä koska silloin se hajottaa, jos se hyökkäisi ulkoapäin sehän vaan yhdistäisi seurakuntaa.
Onko kiristillistä ja raamatun mukaista että Pirkkoa parjataan Juntusen ja muiden pappien toimesta? Kristus on ruumis ja seurakunta sen ruumiin jäseniä. Miksi me hajotetaan sisältäpäin vaikka pirkko julistaa raamatunmukaista oppia? Hänellä on lahja, josta muut ovat kateellisia! Pirkko on vain jumalan käytössä, eihän hän itse paranna ketään, vaan kaikki kunnia Jeesukselle! Voimia Pirkolle! Että kehtaatte kelvottomat kirkonmiehet parjata! Minä en ainakaan halua kuulla enää niiden pappien saarnoja, jotka toisia haukkuvat. Kirkko on maallistumassa ja mielistelemässä ihmisiä ja opettaa raamatunvastaisesti. Pitäisköhän erota kirkosta?

Uutisesta on jo vähän aikaa, muttei näistä tänään kello 14.54 saamistani sanoista:

"Jouni Turtiaisen päällä ei ole siunaus."
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10730  Ti 24 Kes 2014, 0:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 23.6.2014 klo 0.17 kirjoitti:
Olisi paljon tärkeää kirjoitettavaa, josta ei väsyneenä tule niin hyvää.

Takana on ihmeellinen ja rankka juhannus.

Jumala johdattaa pohjamutiin löytämään kaikkea.

Perjantaina 20.6.2014 heräsin hyvissä ajoin aika hyvään oloon ja untakin tunnuin saaneen riittävästi, mikä on aika harvinaista herkkua nykyään voinnin ja unien vaihdellessa laidasta laitaan.

"Ennen ylösnousuani rukoilin vielä niin kuin tapanani on lepäillen edelleen sängyssä, kunnes mieleeni tuli ihan selvästi: Johannes Kastaja. Jumala halusi minun kirjoittavan Johannes Kastajasta, tajusin ja olin niin onnellinen. Saada kirjoitustehtävä suoraan Jumalalta, mikä ilo ja onni! Varmasti kirjoittaisin, samaahan tapahtuu vielä nykyäänkin. Ei ehkä vaadita päätä pölkylle, mutta likvidoidaan niin kuin Pirkko", kirjoitin aamusivuihini jatkaen vielä:

"Noustuani ylös keitin heti kahvia ja kävin saman tien tietokoneella katsomassa JSN:n sivuja, onko päätöstä Marjatta Lipposen valitukseen vieläkään tullut. Ei ollut; ja olin jo eilen alkanut epäillä, ettei sitä tulisikaan, että JSN on jättänyt koko jutun käsittelemättä. Asianosainenhan Unto Lipponen on kuollut eikä ikinä olisi nostanut mitään juttua Pirkko Jalovaaraa vastaan. Raukkamaista vaan, ettei missään ole kerrottu siitä mitään, että Pirkko on jätetty löysään hirteen roikkumaan epämääräiset syytökset niskassaan ilman, että kukaan puhdistaisi hänen mainettaan. Ei ihmekään, että Jumala halusi minun kirjoittavan Johannes Kastajasta!"

Tuon jälkeen kerron aamusivuissani, kuinka minua on jäänyt vaivaamaan Unton kuolinaika, oliko se alku- vai loppuvuonna 2010. Tietoa ei löytynyt mistään eikä sitä ollut muilla kuin lähimmillä. Yhteystietojen etsiminen oli samaa kuin olisi etsinyt neulaa heinäsuovasta. Se ei onnistuisi, piti luovuttaa.

Sitten ihmeekseni ja Jumalan johdatuksesta törmäsin yhtäpitävään ja luotettavaan tietoon. Mutta uskaltaisinko soittaa ihan ventovieraalle ihmiselle, se olisi aikamoinen hyppy. Minua pelotti, mutta Jumala sanoi: "Soita vaan."

Jätin aamusivujeni kirjoittamisen siihen ja menin kesken kaiken lepäämään ja soittamaan.

o o o

Tuolloin aamulla Johannes Kastajan jälkeen mieleeni oli tullut vielä lause "Onneni on olla Herraa lähellä", jota aloin tarkistella. Se tulee Psalmista 73, joka kauttaaltaan sopi teemaan, mutta jonka kohdassa Ps. 73:11 todetaan niin osuvasti: "He sanovat: 'Miten Jumala tämän saisi selville? Ei Korkein mitään tiedä.'" Mutta Jeesus sanoo Matt. 10:26 ja Luuk. 12:2: "Ei ole kätköä, joka ei paljastu, eikä salaisuutta, joka ei tule ilmi."

Ainakin minua järkytti se, mitä kuulin. Se oli niin kaiken kattavaa ja meni niin pitkälle. Jos aikuinen ihminen tilaa lehtiä kotiin, piilottaako toista kunnioittava niitä. Mutta hän oli haistanut jotain, soittanut ja kysynyt, onko Rukousystävä-lehti jo tullut. Kyllä se oli, hän sai kuulla. Myöhemmin puhelin soi uudestaan: "Perkeleen akka, älä puutu tähän!"

Myös muuta yhteydenpitoa, kännykkää ja viestejä vahdittiin.

Ennen leikkausta mies olisi halunnut ottaa yhteyttä Pirkkoon, muttei uskaltanut. Hänhän se oli henkisen väkivallan uhri, joka ei olisi nostanut mitään juttua Pirkkoa vastaan.

Kuulemma ohjelmassakin nainen oli valehdellut niin paljon, että pahaa teki, ja toista oli ottanut sydämestä.

o o o

Olin päätellyt jo itsekseni, että kaikki oli jatkunut kauan, kauan... Vuosikausien stressi ja paha mieli voi aiheuttaa syöpääkin.

Lapsuudesta ja kateudesta voi juontua paljon jyrättyjen alkaessa jyrätä toisia.

Minulla oli sulattelemista kaikessa kuulemassani ja jäin vielä lepäämään, jonka jälkeen Pyhä Henki alkoi kipotella minussa. Se kaikki oli ollut Jumalan johdatusta, tiesin. Nousin ylös ja menin jatkamaan aamusivujani, kirjoittamaan tuoreeltaan talteen, mitä olin kuullut.

Viesti kopioitu: täältä
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Uskonelämä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Muuta tekstin kokoa: - -

Takaisin ylös

Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign