Sanasinko
Wordbazooka

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Muuta tekstin kokoa: Suurenna - Pienennä - Palauta oletuskoko
Uskonkirkko | Church of FaithUskonkirkko | Church of Faith

Pirkko Jalovaaran vainoamiseen demonisoitunut hurskas pulmunen Seppo Juntunen. Pastor's jealousy over the lay preacher.

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Uskonelämä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8784  La 02 Maa 2013, 20:06 (GMT+3)  Aihe: Pirkko Jalovaaran vainoamiseen demonisoitunut hurskas pulmunen Seppo Juntunen. Pastor's jealousy over the lay preacher. Vastaa lainaamalla viestiä

Herramme on ihmeellinen. Kiertoteitäkin pitkin Hän voi ohjata löytämään haluamiaan asioita. Jokaisen kohdalla Hän tietää, mitä ihminen tietää ja mitä rajoituksia tällä on.

Kun yöllä meni hirveän myöhään, ajattelin jo pyörtää rukouskurssille lähtemiseni. Mutta Jumala kannusti olemaan piittaamatta unista ja lähtemään vaan. Rukoilin vajaan kolmen tunnin unien riittävän, että Jumala antaisi voimaa.

Koska Jumala niin itsepintaisesti vaati, läsnäoloni olisi tärkeää. Vihdoin viimein olen oppinut kuuntelemaan Jumalaa ja haluan oppia kuuntelemaan vielä lisää ja seuraamaan Hänen ohjeitaan.

Olin iltapäivällä niin väsynyt, että nukahtelin vähän väliä ja heräsin aina pään kallistuessa. Olisi pitänyt mennä aikaisemmin nukkumaan.

Kurssilla rukoiltiin Pirkon puolesta, hän on saanut joka puolelta hirveästi tukea, ja vierustoverini kertoi yhdestä tärkeästä asiasta. Seppo Juntunen oli Hesarissa moittinut Pirkkoa, oli kuulemma ollut torstaina lehdessä.

En ollut nähnyt koko asiaa, minullahan ei ole lukuoikeutta Hesariin enkä viitsi niin huonosta lehdestä maksaakaan mitään.

Mutta ennen kuin olin päässyt kotiin, minulle oli selvinnyt tärkeä syy Pirkon potkuihin Kallion kirkolta!

Seppo Juntunen on jo pitkään haukkunut entistä työtoveriaan selän takana, parjannut oikein urakalla, minkä voi tarkistaa lukuisista YouTube-videoista ja kuukausikirjeistä, joista palvelimella on enää vain viimeinen näkyvissä.

Jumala, joka jakaa kaikille ja papeillekin ansionsa mukaan, ohjasi tämän tiedon äärelle, josta itse näen toistaiseksi vain otsikon:

Jalovaaran saarnat arveluttaneet vuosia – "epämääräistä toimintaa"

Miksei Juntunen ole rehellinen? Kaiken läpi on kuultanut koko ajan kateus tulolähteen menettämisestä uutteran Pirkon rinnalla. Seppo on kuin kateellinen Kain, jolle on Jumalan palvelemisesta vielä paljon opittavaa.

Kirkollakin olisi paljon opittavaa, joka selviäisi Raamatusta, lukemalla sitä kannesta kanteen.

Mutten kerrokaan enempää. Jokaisen täytyy vaivautua itse, jos kiinnostaa.

--------------------------
Otsikon muokkausta:

Mustamaalaajana Seppo Juntunen =>

Pirkon vainoamiseen demonisoitunut Seppo Juntunen =>

Pirkko Jalovaaran vainoamiseen demonisoitunut Seppo Juntunen =>

Pirkko Jalovaaran vainoamiseen demonisoitunut hurskas pulmunen Seppo Juntunen

Lisätty myös kuva, ks. täältä

Description in English: Pastor's jealousy over the lay preacher.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Ti 04 Huh 2017, 15:39, muokattu 6 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8786  Su 03 Maa 2013, 13:35 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Mutta ennen kuin olin päässyt kotiin, minulle oli selvinnyt tärkeä syy Pirkon potkuihin Kallion kirkolta!

Seppo Juntunen on jo pitkään haukkunut entistä työtoveriaan selän takana, parjannut oikein urakalla, minkä voi tarkistaa lukuisista YouTube-videoista ja kuukausikirjeistä, joista palvelimella on enää vain viimeinen näkyvissä.

Jumala, joka jakaa kaikille ja papeillekin ansionsa mukaan, ohjasi tämän tiedon äärelle, josta itse näen toistaiseksi vain otsikon:

Miksei Juntunen ole rehellinen? Kaiken läpi on kuultanut koko ajan kateus tulolähteen menettämisestä uutteran Pirkon rinnalla. Seppo on kuin kateellinen Kain, jolle on Jumalan palvelemisesta vielä paljon opittavaa.

Huomasin, että ketjun otsikkoa olisi pitänyt täydentää: "Teemu Laajasalo selkäänpuukottajana ja mustamaalaajana Seppo Juntunen", mutta otsikosta olisi tullut liian pitkä, joten perustin Juntusta varten oman ketjun ja kopioin edellisen viestini siihen.

Juntunen on jo pitkään mustamaalannut Pirkkoa nimeltä lausumatta, mutta täysin tunnistettavasti, joten kritiikki häntäkin kohtaan on ikävä kyllä oikeutettua.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8787  Su 03 Maa 2013, 13:55 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kopioitu edellä kaksi viestiä täältä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8790  Su 03 Maa 2013, 15:13 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kirkkoillassa 10.2.2013 Seppo Juntunen oli lempiaiheessaan taas mustamaalaamassa nimettömästi Pirkkoa. Jostain syystä kun Pirkko ei Juntusen & kumppaneiden mukaan korosta Jeesuksen ristinkuolemaa tarpeeksi. Vastaus voikin olla se, että Pirkko elää sitä läpi muiden puhuessa vain. Pirkko voisi kyllä keventää joka perjantaista paastoaan Jeesuksen ristiinnaulitsemisen muistoksi, ettei mene liian huonoon kuntoon ikääntyessään ja ollessaan julkista riistaa kaikille. Lainaus toisesta ketjusta:

Lainaus:

Lainaus:
Oma paastopäiväni on ollut jo vuosia perjantai - Kristuksen ristiinnaulitsemisen päivä, mutta koska tietenkin paasto vaikuttaa luissa ja ytimissäni, en voi mennä esimerkiksi studioon puhumaan paastopäivänä. Sen kuulee kyllä, miten väsähtänyt olen ja puhe voi kangertaa, kun kaikki ruuat on jätetty syömättä. Oli viikonpäivä mikä tahansa, aina aamulla ennen paastoa rukoilen ja puhun Jumalan kanssa juuri sen päivän paastonaiheitani. Syömättömyys, tekemättömyys ja tällaiset karsimiset ja näinkin ulkoiset asiat vaikuttavat rukoilemiseeni.

Vuosia sitten aloin käydä myös sairaaloissa rukoilemassa hyvin sairaiden puolesta tai yhdessä heidän kanssaan. Siellä näin miten heikkoja, laihtuneita ja äärimmäisen sairaita monet esimerkiksi syöpäpotilaat olivat, jos sairaus oli edennyt vatsaan ja maksaan ja keuhkoihin. Jokin syvä puhuttelu alkoi, ja kärsin siitäkin, jos itse olin ahtanut ennen tapaamista vatsani täyteen, kun toinen ei voinut edes vettä juoda oksentamatta. Olen myöhemmin oppinut, että heprean kielen sana paasto - siis 'tsom' - alun alkaen tarkoittaakin hätää tai ahdistusta. Paasto alkaa pakosta, kun ihminen menettää ruokahalunsa ahdistuksen tai pelon tai surun takia. Kun kuuletkin jonkun sinulle läheisen suuresta ahdistuksesta tai pahasta tilanteesta tai sairaudesta, et ikinä ensimmäisenä ryntää hampurilaisia hakemaan. Ei, vaan alkaa paasto, joka kestää niin pitkään, kunnes ongelma on ratkennut. "Tämä laji ei lähde muulla kuin rukouksella ja paastolla." Mutta, mutta: paasto ei toimi, jos me vain lopetamme syömisen. Paasto alkaa toimia vasta kun aloitamme rukoilemisen.

Kuva Ylen järjestämästä ajojahdista ja lainaus Pirkon omasta kirjasta.

Kuvan taustalla on krusifiksi ja sitaatissa Pirkko kertoo paastonneensa vuosia perjantaisin, Kristuksen ristiinnaulitsemisen päivänä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8792  Su 03 Maa 2013, 16:57 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 2.3.2013 kirjoitti:
Kurssilla rukoiltiin Pirkon puolesta, hän on saanut joka puolelta hirveästi tukea, ja vierustoverini kertoi yhdestä tärkeästä asiasta. Seppo Juntunen oli Hesarissa moittinut Pirkkoa, oli kuulemma ollut torstaina lehdessä.

Samassa pöydässä istunut toinen nainen kertoi, ettei ole käynyt enää Sepon rukousilloissa, koska tämä haukkuu Pirkkoa koko ajan. Sellaiset asiat pitäisi hoitaa keskenään, nainen sanoi. Mutta seurakunta on joutunut kuulemaan jo vuosien ajan Sepon kaunaisia ja katkeria saarnoja. Niitä ei jaksa kuunnella loputtomiin ja väki harvenee.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8793  Su 03 Maa 2013, 17:41 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 3.3.2013 kirjoitti:
Samassa pöydässä istunut toinen nainen kertoi, ettei ole käynyt enää Sepon rukousilloissa, koska tämä haukkuu Pirkkoa koko ajan. Sellaiset asiat pitäisi hoitaa keskenään, nainen sanoi. Mutta seurakunta on joutunut kuulemaan jo vuosien ajan Sepon kaunaisia ja katkeria saarnoja. Niitä ei jaksa kuunnella loputtomiin ja väki harvenee.

Kirkkoillassa 10.2.2013 Seppo Juntunen oli lempiaiheessaan taas mustamaalaamassa nimettömästi Pirkkoa. Jostain syystä kun Pirkko ei Juntusen & kumppaneiden mukaan korosta Jeesuksen ristinkuolemaa tarpeeksi. Vastaus voikin olla se, että Pirkko elää sitä läpi muiden puhuessa vain.

Minulla oli oikein ikävä ja likainen olo kävellessäni pois Kallion kirkosta sunnuntaina 10.2.2013 Sepon pitämien haukkujaisten jälkeen. Onneksi muutakin sisältöä oli, ettei haukkuminen ollut ihan kaikki. Mutta aika pahasti Seppo viittasi Pirkkoon: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'" - Perään hän sanoi vielä, että kannattaa katsoa, missä käy. Hänen olisi ollut syytä lukea itsekin kyseinen kohta vääryydentekijöistä vähän paremmin. On aika noloa henkisestä väkivallasta paasatessaan, että alkaa itsekin harrastaa sitä.

Seppo on kertonut, ettei ole ollut Pirkon kanssa tekemisissä teidensä eroamisen jälkeen. Kaikki hänen arvionsa perustuvat pelkkiin kuulopuheisiin ja juoruihin, joita muut ovat hänelle kertoneet.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8798  Ma 04 Maa 2013, 1:43 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 2.3.2013 kirjoitti:

Olen nyt lukenut tuon Hesarissa torstaina 28.2.2013 julkaistun jutun, joka oli sellainen kuin ajattelinkin. Intuitioni kertoo jutun olleen käsikassarana Pirkon perjantaisille potkuille Kalliosta. Mediaa tarkasti seuraavalta kirkkoherralta ei ole varmaankaan jäänyt juttu lukematta - ja lienee keskustellutkin Juntusen kanssa. Juntunen on vain hyvillään, mikäli kaikki sairaat ja rammat tulevat vastedes hänen luokseen ja tuovat lisää kolehtia.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8799  Ma 04 Maa 2013, 2:41 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla oli oikein ikävä ja likainen olo kävellessäni pois Kallion kirkosta sunnuntaina 10.2.2013 Sepon pitämien haukkujaisten jälkeen. Onneksi muutakin sisältöä oli, ettei haukkuminen ollut ihan kaikki.

Kupu ollut sen verran sitä solvaamista täynnä, että käyntini syy oli etupäässä tarkistusluonteinen. Olin juuri edellispäivänä lauantaisaarnassa huomannut miehen, joka oli erotilanteessa uhannut vaimoaan aseella monen todistajan nähden. Seppo ei ilmeisesti tiennyt miehen edesottamuksista mitään kehuessaan tätä vielä viime keväänä sielunhoitajana "erittäin hyväksi". Olin itse silloin paikalla ja suuni loksahti auki. Miten sellainen uskovien Auervaara voi toimia sielunhoitajana, ihmettelin. Mieshän oli petkuttanut kaikkia vaikka miten. Jopa parantumiskertomus oli satua vaimon mukaan, jonka mies yritti toimittaa hullujenhuoneelle päästäkseen uuden vaimon kanssa kämppään asumaan. Ekan vaimonsa hän oli saanut jo hullujenhuoneelle, mutta nyt naapurit olivat tulleet väliin. Olin vasta elokuussa jaksanut lähettää asian tiimoilta sähköpostia ja nähtyäni nyt miehen raamattukoululla päätin tarkistaa, toimiiko tämä sielunhoitajana edelleen. Ei ainakaan tuolloin 10.2.2013 näkynyt. Mikäli mies ei paranna tapojaan, hänet pitäisi paljastaa, että muut voisivat varoa... Vaikea käsittää, mitä uskova tekee aseella ja mihin parannus on unohtunut?
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8806  Ti 05 Maa 2013, 17:45 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhat narsut voimissaan

Lainaus:
– Vanha narsuni – sisäinen narsistini – viihtyi tietysti säteilyssä. Aloin pitää itsestäänselvyytenä sitä, että tilaisuudet ovat isoja ja täynnä, Juntunen tunnustaa.

Ei hätää, vanha narsusi, sisäinen narsistisi, pääsee loistamaan taas ja voit tölviä Pirkkoa oikein kunnolla:

Juntunen: "Jalovaaran maailmankuva on demonisoitunut"

Lainaus:
- Kyse on siitä riittääkö perusevankeliumi vai tarvitaanko sensaatiota. Sensaatioiden kautta palvelu muuttuu riistoksi. Luulen menettäneeni paljon kannattajia ja kuuntelijoita sillä, että olen halunnut nostaa asian keskusteluun. Yhteistyö luterilaisten seurakuntien kanssa on kuitenkin mielestäni toiminut hyvin.

Kuitenkin ollessasi itse osa sensaatiota ja jakaessanne kolehdin, ei ollut mitään ongelmaa. Ongelma tuli vasta teittenne eroamisen jälkeen kolehtisi jäätyä pienemmäksi.

Lainaus:
Emme ole enää yhteisellä asialla, Juntunen sanoo ja viittaa raamatunkohtaan (Matt. 7: 22-23), jossa Jeesus irtisanoutuu hänen nimissään ihmetekoja tehneisiin, mutta nasaretilaiselle lopulta vieraisiin henkilöihin.

Olen kommentoinut raamatuntulkintaasi jo täällä. Luuletko olevasi vääryydentekijänä jotenkin parempi sortuessasi samaan vääristelyyn kuin muut?

Lainaus:
Juntusesta Jalovaaran maailmankuva on "demonisoitunut". Juntunen arvioi kuitenkin, että kirkon tulkinta pahoista hengistä on muuttunut viime vuosina, "vihollinen on siivottu pois".

- Näitä asioita ei voi täysin psykologisoida. Kaikesta huolimatta paholainen on olemassa ja hän voi hyvin.

Juu, muistan oikein hyvin sanomasi, ettei Saatana ole jäänyt lomalle.

Olette juuri osoittaneet sen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9273  Pe 10 Tou 2013, 3:44 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 5.3.2013 klo 17.45 kirjoitti:
Lainaus:
Juntusesta Jalovaaran maailmankuva on "demonisoitunut". Juntunen arvioi kuitenkin, että kirkon tulkinta pahoista hengistä on muuttunut viime vuosina, "vihollinen on siivottu pois".

- Näitä asioita ei voi täysin psykologisoida. Kaikesta huolimatta paholainen on olemassa ja hän voi hyvin.

Juu, muistan oikein hyvin sanomasi, ettei Saatana ole jäänyt lomalle.

Olette juuri osoittaneet sen.

Kun et oikeasti tiedä Pirkon maailmankuvasta mitään etkä ole ollut vuosikausiin hänen kanssaan missään tekemisissä, on helppoa puhua paskaa jopa lehtien sivuilla. Vai on Pirkon maailmankuva demonisoitunut? Muistatko yhtään käskyä:

"Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi." - 2. Moos. 20:16

Mutta samalla linjalla jatkat täälläkin, kuukausikirjeessäsi:

Lainaus:
“Ihminen voi omaksua monenlaisia valheita pyhänä totuutena ja puolustaa niitä kuin vanhan testamentin profeetat. Vaikka hän saisi puoli maailmaa uskomaan valheen, hän ei voi pettää Totuuden Henkeä, sanoo Tapani Suonto ajankohtaisessa kirjassaan Ole turvallisella mielellä. Samalla hän muistuttaa raamatun kohdasta “Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja Jumalan Henki asuu teissä.” (Rm 3.16)

Vai olette Sinä, Tapani ja Janne saaneet haaviinne syntipukiksi noita-akan, jonka nimi on Pirkko? Sen julmempaa henkistä väkivaltaa ei ole, mutta Jumala maksaa teillekin vielä ansionne mukaan, olkaa huoleti. Oikein kirjoitit, että vaikka saisitte puoli maailmaa uskomaan valheenne, Totuuden Henkeä ette jymäytä.

Lainaus:
Muistan päivän vuonna 2002, jolloin Jussi Jalovaara ehdotti, että he ottaisivat rukouspalvelun hallintaansa. Sitä ennen olimme kiertäneet yhdistyksen vaikean taloustilanteen vuoksi eri ohjelmissa. Minä olin kiertänyt kaikki pienet paikkakunnat ja Pirkko taas suuret. Vuoden jälkeen Jalovaara totesi, etten ollut tuottanut tarpeeksi rahaa ja ehdotti, jos tiemme eroaisivat. Erinäisten keskustelujen jälkeen rukouspalvelu jäi minulle, olinhan sen ensimmäinen työntekijä.

Olet mustamaalannut entistä työtoveriasi jo niin pitkään, että teet sitä kaikkialla. Kuvittelet ongelman olevan kirkkojen koossa, vaikka se on omassa sisällössäsi. Noilla jupinoilla ei vedetä mitään kirkkoa täyteen. Olet ollut vain kateellinen siitä, että Pirkko on hoitanut homman niin paljon paremmin kuin sinä. Ikävä vaan, ettei kateus ja mustamaalaaminen jatkossakaan ole ratkaisu ongelmaasi, jota kannattaa miettiä Herran silmien alla kaikessa rauhassa. Ota Herran nuhteet niin kuin Kain vastaan.

Lainaus:
Suunnistimme täysin erilaiseen hengelliseen maastoon. Tuskin enää tunnistaisimme toisiamme, vaikka meitä edelleenkin samaistetaan. Jos ihmiset kaatuvat tai paranevat tilaisuuksissa, se ei meitä yhdistä eikä kerro millä voimilla toimitaan. Olen tavannut viime vuosina monia ihmisiä ja Jalovaaran entisiä lähiavustajia, jotka ovat todenneet, että kyseessä on täysin eri voimat.

Että viitsitkin, vanha pukki! Koluat samoja luterilaisia kirkkoja kuin Pirkko, jonka avustajia olet lietsonut häntä vastaan vuosia jatkuneella mustamaalaamisellasi. Kaiken huipuksi perustat mielipiteesi pelkkiin kuulopuheisiin ja aivopesemiesi ystäviesi juoruihin, eikä teistä yksikään ole pätevä kenenkään "voimia" arvioimaan. Itsestäsikin voit päätellä, että on olemassa ystäviä ja "ystäviä", jotka pettävät niin kuin Juudas.

Lainaus:
Kirkkojen ovet ovat olleet edelleen itselleni hyvin auki.

Juu, ja se johtuu vain siitä, että olet pappi ja lokakampanjasi on ollut tuottoisaa. On aivan eri olla virkasuhteessa kuin toimia vapaana esirukoilijana. Luterilaisessa kirkossa on noitavainot kaikille muille paitsi papeille, jotka voivat mennä yhä kierompaan suuntaan virkansa silti säilyttäen. Niinhän on käynyt viime vuosina sinullekin.

Saarnaa siellä tunkiollasi nyt sitä Kristusta, jonka olet ristiinnaulinnut, ja laula vatsakkaiden puliveivareittesi kanssa hallelujaa.

En tiedä, kuka tulee kuuntelemaan, en minä ainakaan. Et tajuakaan, kuinka kalliiksi kuolevalle kirkolle tulit.

--------------------------------------------------
Typo & tekstin hiomista ja täydentämistä.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Ma 13 Tou 2013, 2:50, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9274  Pe 10 Tou 2013, 17:13 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei voisi uskoakaan, minkälaista törkyä joku pappi suustaan päästelee. Kukaan ei katso perään, onko oppi luterilaisen kirkon kanssa linjassa. Joten luterilainen kirkko siunaa töryn ja sen henkisen väkivallan, jolla yhden kirkon jäsenen kimppuun alituiseen käydään. Kaikesta hurskastelusta huolimatta luterilainen kirkko siis siunaa henkisen väkivallan käytön.

Seppo Juntusen tilaisuudet eivät ole enää pitkään aikaan olleet mitään oikeita Sanan ja rukouksen iltoja. Sanan ja mustamaalaamisen iltoja ne ovat olleet. Nykyisellään illat voisi nimetä uudelleen. "Sanaa ja sontaa" olisi totuudenmukaisempi nimitys.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9339  La 25 Tou 2013, 16:11 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juntunen: "Jalovaaran maailmankuva on demonisoitunut"

Paraskin puhuja:

Seppo Juntunen kirjoitti:
Jumalan valtakunnan työ ei etene vaikeuksitta; on nähtävä vaivaa. Emme saa aliarvioida vihollisen hyökkäyksiä, jotka tapahtuvat eri muodoissaan inhimillisellä tai demonisella tasolla. Niiden tarkoitus on aiheuttaa hajaannusta, kylvää riitaa ja saada työ päättymään. Nöyrä uskaltaa jatkaa, hän tietää, että taistelu on Jumalan, joka vie hyvän työnsä päätökseen. "Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten korjaavat." (Ps. 126) "Minä virvoitan murtuneiden hengen ja herätän eloon nöyrien sydämen." (Jes. 57:15)

Tuo on ystäväkirjeestäsi vuodelta 2003.

Hyvinhän ne demonipuheet luistavat sinultakin.

Isoäitini opetti, että pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9744  La 05 Lok 2013, 22:17 (GMT+3)  Aihe: Juntusen saarnat arveluttaneet vuosia – "epämääräistä toimintaa" Vastaa lainaamalla viestiä

Silloin tällöin törmään tähän lehtijuttuun, jossa jokin hiertää; mahtaisiko olla hurskastelu.

Jo vuosia Juntunen on painunut yhä syvemmälle kateuteen ja katkeruuteen, jota on ollut papin suusta ikävää kuunnella.

Seppo on päässyt sikäli helpommalla, ettei toimittajalauma ole ollut soluttautuneena kirkkoon hänen saarnojensa aikana.

------
Typo.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm La 05 Lok 2013, 23:43, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9745  La 05 Lok 2013, 22:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Seppo on saanut pitää hurskaan maineensa, vaikka on päästellyt näinkin ikimuistoista dataa:

Tuo on ystäväkirjeestä vuodelta 2006 ja loukkasi ainakin minua. Olisi loukannut monia muitakin, jos olisivat kirjeen lukeneet.

Lause "Huom! eri Henki kuin Lordilla - ja eri Lordikin, eli Herra" sisältää törkeän väitteen, että Lordilla olisi eri Henki ja Herra kuin kristityillä. Olen itse lukenut muuta, ja osoittaa aikamoista ahdasmielisyyttä, jos ei ymmärrä taiteesta mitään.

Lordi - Hard Rock Hallelujah

Lainaus:
Hard Rock Hallelujah!
Hard Rock Hallelujah!

The saints are crippled
On this sinners' night
Lost are the lambs with no guiding light

The walls come down like thunder
The rock's about to roll
It's the arockalypse
Now bare your soul

All we need is lightning
With power and might
Striking down the prophets of FALSE
As the moon is rising
Give us the sign
Now let us rise up in awe

Rock 'n Roll angels bring thyn Hard Rock Hallelujah
Demons and angels all in one have arrived
In God's creation supernatural high

The true believers
Thou shall be saved
Brothers and sisters, keep strong in the faith

On the day of Rockoning
It's who dares, wins
You will see the jokers soon'll be the new kings

All we need is lightning
With power and might
As the moon is rising
Give us the sign

Rock 'n roll angels bring thyn Hard Rock Hallelujah

Wings on my back
I got horns on my head
My fangs are sharp
And my eyes are red
Not quite an angel
Or the one that fell
Now choose to join us or go straight to Hell

Hard Rock Hallelujah!
Hard Rock Hallelujah!
Hard Rock Hallelujah!
Hard Rock Yeah!

Hard Rock Hallelujah!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10003  La 30 Mar 2013, 18:30 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 5.10.2013 klo 21.22 kirjoitti:
Seppo on saanut pitää hurskaan maineensa, vaikka on päästellyt näinkin ikimuistoista dataa:

Tuo on ystäväkirjeestä vuodelta 2006 ja loukkasi ainakin minua. Olisi loukannut monia muitakin, jos olisivat kirjeen lukeneet.

Lause "Huom! eri Henki kuin Lordilla - ja eri Lordikin, eli Herra" sisältää törkeän väitteen, että Lordilla olisi eri Henki ja Herra kuin kristityillä. Olen itse lukenut muuta, ja osoittaa aikamoista ahdasmielisyyttä, jos ei ymmärrä taiteesta mitään.

Lordi - Hard Rock Hallelujah

Lainaus:
Hard Rock Hallelujah!
Hard Rock Hallelujah!

The saints are crippled
On this sinners' night
Lost are the lambs with no guiding light

The walls come down like thunder
The rock's about to roll
It's the arockalypse
Now bare your soul

All we need is lightning
With power and might
As the moon is rising
Give us the sign

The true believers
Thou shall be saved
Brothers and sisters, keep strong in the faith

Lauantaiehtoon kunniaksi kuuntelin Lordin upean:

Hard Rock Hallelujah

Lampaat ovat eksyksissä, demonit ja enkelit saapuneet.

Tosiuskovat pelastuvat...
Veljet ja siskot, pysykää lujina uskossa.

Lordin biisi on ajankohtainen ja upea!

Taistelu on kovaa, ei anneta periksi.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10205  Ti 14 Tam 2014, 2:50 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten Seppo Juntunen kehtaatkin jatkuvalla syötöllä tölviä ja mustamaalata Pirkkoa?

Luuletko ihmisten olevan niin typeriä, etteivät osaa itse muodostaa käsitystään - omasta toiminnastasikaan?

Voin kertoa sen haisevan kauas, jo liian kauas!

Olet saastuttanut jo koko Kirkko & kaupunki -lehdenkin ilkeällä, papille sopimattomalla kielenkäytöllä.

Pirkko Jalovaaran rukoustyö ilkivallan kohteena - kiusaajien, vääristelijöiden ja kadehtijoiden hampaissa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10645  Ma 26 Tou 2014, 2:18 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tähän ketjuun on tulossa vielä paljon jatkoa, muistin virkistämistä ja historian havinaa, jonka lisäksi kirjanmerkkini täydentyivät sunnuntaina tällä poikani huomaamalla uutisella:

Kohupastoria epäillään rikoksesta

Lainaus:
Suomen tunnetuimpiin karismaatikkoihin kuuluvaa "kaatajapastoria" Seppo Juntusta epäillään rahankeräysrikoksesta.

Iltalehden tietojen mukaan rikosepäily liittyy Juntusen perustaman Rukouspalvelu-yhdistyksen toimintaan viime vuosina. Juntunen toimii rukoustyöhön ja sielunhoitoon keskittyvän yhdistyksensä toiminnanjohtajana. Juntusen mukaan kyseessä on harmillinen "kömmähdys".

Poliisihallituksen arpajaishallintoyksiköstä vahvistetaan Iltalehdelle, ettei Juntusen yhdistyksellä ole tällä hetkellä voimassa olevaa rahankeräyslupaa.

Poliisihallituksen mukaan yhdistykselle myönnettiin rahankeräyslupa vuosille 2006-2008 ja 2008-2010, mutta uusi lupahakemus hylättiin marraskuussa 2011.

Poliisiylijohtaja Mikko Paateron allekirjoittamassa hylkäyspäätöksessä todetaan, ettei Juntusen yhdistykselle voida myöntää uutta rahankeräyslupaa, koska yhdistys on jatkanut luvatonta rahankeräystä internetsivuillaan ja laiminlyönyt lisäksi lakisääteisen tilityksen antamisen lupaviranomaiselle määräajassa.

Samaisessa päätöksessä todetaan myös, että yhdistystä on toistuvasti kehotettu lopettamaan luvaton rahankeräys, mutta se ei ole reagoinut kehotuksiin.

Poliisihallitus teki Juntuselle selväksi jo helmikuussa 2011, että luvaton rahankeräys täyttää rikoslaissa säädetyn rahankeräysrikoksen tunnusmerkistön.

Rikoslain mukaan rahankeräysrikoksesta on tuomittava sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Asiaa käsitellään Helsingin käräjäoikeudessa vasta 17. syyskuuta, joten kihlakunnansyyttäjä Katri Lyytikäinen ei kommentoi asiaa vielä tässä vaiheessa.

"Kömmähdys"

Juntusen mukaan koko asiassa on kyse "kömmähdyksestä", jossa yhdistyksen internetsivuille päätyi umpeutuneen rahankeräysluvan aikainen vetoomus.

Juntusen mukaan yhdistys oli ensin poistanut vanhat tiedot sivuiltaan poliisin pyynnöstä, mutta palauttanut ne erään lahjoittajan kyseltyä tilinumeron perään.

- Myönnän kömmähdyksen, mutta kiistän ehdottomasti syyllisyyteni mihinkään rikokseen, Juntunen sanoo.

Juntusen mukaan asiassa ei voi olla kyse "kovin suurista summista".

- Liikutaan muutaman tuhannen euron alueella, Juntunen arvelee.

Juntunen kertoo nostaneensa alusta alkaen samaa papin palkkaa, vaikka "hulluina vuosina" hänellä olisi ollut mahdollisuus paljon korkeampiinkin tienesteihin.

Ontuvaa selittelyä rötöspapilta, joka ollut kilvan tuomitsemassa muita. Monta mielenkiintoista kysymystä herännyt lisääntyneen katkeruuden ajoituksesta ja muusta.

Lainaus:
Juntusen mukaan yhdistys oli ensin poistanut vanhat tiedot sivuiltaan poliisin pyynnöstä, mutta palauttanut ne erään lahjoittajan kyseltyä tilinumeron perään.

Jo on selitys laittomalle toiminnalle. Tilinumeron olisi voinut antaa lahjoittajalle suoraankin, mutta laitettiin vastoin poliisin määräystä takaisin nettiin.

Lainaus:
Juntusen mukaan asiassa ei voi olla kyse "kovin suurista summista".

- Varastin vain vähän, myymälävaraskin voi puolustella.

Lainaus:
Poliisihallituksen mukaan yhdistykselle myönnettiin rahankeräyslupa vuosille 2006-2008 ja 2008-2010, mutta uusi lupahakemus hylättiin marraskuussa 2011.

Poliisiylijohtaja Mikko Paateron allekirjoittamassa hylkäyspäätöksessä todetaan, ettei Juntusen yhdistykselle voida myöntää uutta rahankeräyslupaa, koska yhdistys on jatkanut luvatonta rahankeräystä internetsivuillaan ja laiminlyönyt lisäksi lakisääteisen tilityksen antamisen lupaviranomaiselle määräajassa.

Samaisessa päätöksessä todetaan myös, että yhdistystä on toistuvasti kehotettu lopettamaan luvaton rahankeräys, mutta se ei ole reagoinut kehotuksiin.

Poliisihallitus teki Juntuselle selväksi jo helmikuussa 2011, että luvaton rahankeräys täyttää rikoslaissa säädetyn rahankeräysrikoksen tunnusmerkistön.

Aika pitkäkestoiselta ja tahalliselta vaikuttaa, käräjätkin tulossa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10663  Ti 03 Kes 2014, 4:33 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sillä välin kun Pirkkoa lynkataan joka suunnalta, rikoksesta epäilty kohupastori saa kaikessa rauhassa jatkaa ilmoitteluaan luterilaisissa lehdissä!

Onhan hän sentään mies ja munat oikealla paikalla, joka naisia sortavassa kirkossa erityisen tärkeää!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10705  Ti 10 Kes 2014, 5:29 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 6.6.2014 klo 1.49 kirjoitti:
Tietokoneestanikin löytyy vaikka minkälaisia tiedostoja ja kirjoituksia. Olen skannannut lehtijuttuja, muuttanut niitä tekstimuotoon, oikolukenut ja tallennellut. Olen kirjoittanut siitä ja tästä asiasta ja lähes kaikki on tallessa.

Arkistoinnissa olisi kyllä rukkaamista, mutta se on raskasta. Mitä ihmeen tiedostoja nämä ovat?

Illalla aloin etsiä yhtä vanhaa lehtikirjoitusta, jota olin säilyttänyt vuosikausia. Muistelin, että olisin skannannut sen samalla kuin tämän ja etsin ja etsin... Kävin läpi kirjoitustelineenkin, jossa olin lehtileikettä säilyttänyt. Ei mitään, mitään ei löytynyt. Etten vain ollut mennyt heittämään kirjoitusta pois? Olisin tarvinnut sitä juttuuni, jos jaksaisin niin hankalasta asiasta kirjoittaa.

Minua harmitti siihen asti, kunnes lehtileike löytyi kuin löytyikin papereiden välistä. En ollut skannannut sitä vielä, mutta korjasin puutteen saman tien. Alueuutisissa 19.8.2001 julkaistu kolumni on nyt tallessa.

Siihen se ilta ja yö sitten menikin. Kello on jo 1.49.

Tuolloin penkoessani arkistoja viimeksi löysin pari Wordin tiedostoakin parin vuoden takaa. Molemmat liittyivät Seppo Juntuseen, mutta kun etsin tiedostoja uudestaan, en löytänyt niitä enää ja ihmettelin, onko niitä ollutkaan.

Jostain syystä tultuani tähän puolen yön jälkeen avasin tietokoneen roskiksen - ja mitä sieltä löytyikään, juuri ne kaksi kadottamaani tiedostoa!

Molemmat oli tallennettu 16.5.2011 koneelleni. Toinen oli tekstiversiona tämä ja toinen joku peistaus kirjoituksesta "Pääseekö pantteri pilkuistaan", josta ei muita tietoja ollut.

Olin lukenut samantapaisen Seppo Juntusen kirjoittaman kuukausikirjeen, joita kirjeitä olin kerännyt perustamaani mappiin.

Lämpimänruskean mapin kanteen olin liimannut kirjamuovilla Brantbergin ja Seppälän vuonna 1998 Kirkko & kaupunki -lehteen piirtämän kuvan, jossa pappi juoksee pitkin Kallion kirkon näköistä käytävää yrittäen pyydystää edessään lentävää pientä valkoista enkeliä kolehtihaavi tiukasti käsissään. Papilla on tuima ilme, hän haluaa enkelin haaviinsa pois kirkosta häiritsemästä. Kuvan alla lukee: "Maailmankuvat törmäävät."

Kaivoin mapin esiin, muttei kirjoitus ollut sama ja ajattelin sen olleen Rukouspalvelun sivuilla netissä. Halusin tietää, milloin se on kirjoitettu, mutten löytänyt sitä normaalein konstein. Rukouspalvelun sivuiltakin oli kaikki kuukausikirjeet poistettu.

Päätin kokeilla netin arkistoa - ja heti tärppäsi. Rukouspalvelun sivut löytyvät sieltä aika kattavasti.

Samalla aloin tutkia, kuinka pitkään poliisin kieltämä rahankeräys oli jatkunut siitä, kun poliisihallitus oli varoittanut luvattomasta rahankeräyksestä helmikuussa 2011. Ainakin arkistotietojen mukaan 13,46 euroa maksava puhelinkolehtikeräys ja kaksikin eri tilinumeroa löytyivät vielä 23.8.2012 Rukouspalvelun sivuilta omana lööppinään: "Haluatko tukea meitä?" Vaikkei keräyslupaa enää vuonna 2011 ollut, Rukouspalvelun sivuilla kerättiin rahaa vielä elokuussa 2012. Sepon muisti ei ole läheskään niin hyvä kuin netin Wayback Machinen.

Perään piti skannata kertomani kuvakin vielä.

Enpä sitten muuta ehtinytkään. Aamu tuli.

Viesti kopioitu: täältä

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Su 22 Kes 2014, 22:54, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10706  Su 22 Kes 2014, 22:35 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 10.6.2014 klo 5.29 kirjoitti:
Olin lukenut samantapaisen Seppo Juntusen kirjoittaman kuukausikirjeen, joita kirjeitä olin kerännyt perustamaani mappiin.

Lämpimänruskean mapin kanteen olin liimannut kirjamuovilla Brantbergin ja Seppälän vuonna 1998 Kirkko & kaupunki -lehteen piirtämän kuvan, jossa pappi juoksee pitkin Kallion kirkon näköistä käytävää yrittäen pyydystää edessään lentävää pientä valkoista enkeliä kolehtihaavi tiukasti käsissään. Papilla on tuima ilme, hän haluaa enkelin haaviinsa pois kirkosta häiritsemästä. Kuvan alla lukee: "Maailmankuvat törmäävät."

Tuo on näkemykseni asiasta ja pappi-sanan tilalla voisi vallan hyvin lukea Seppo Juntunen tai Teemu Laajasalo. Seppo Juntusen / Teemu Laajasalon enkelijahti Pirkko Jalovaaran lennellessä edessä...

Skannasin kuvankin vähän paremmin, se on suorempi nyt.

Kuva on saanut nimekseen "papin_enkelijahti" ja siitä löytyy isompikin versio "kirkon_enkelijahti", jonka olen linkittänyt tänne.

Isommasta kuvasta näkyy kultatussilla tehty rajauskin paremmin. Jälkikäteen ajateltuna kuvavalintani Sepon kuukausikirjemappiin on ollut suorastaan enteellinen. Mutta ennen vajoamistaan aina vain syvempään katkeruuteen Sepon postikin oli minulle arvokasta ja tärkeää. Olin kuin avioerolapsi, joka yritti ymmärtää molempia, niin Seppoa kuin Pirkkoa, ja katsoa sormieni läpi Sepon aina vain pahenevia puheita ja kirjoituksia. Yhä edelleen kaikki hengellinen postini on talletettu samaan laatikkoon, jossa kaikki riitelevät sulassa sovussa. Vasta tilanpuutteen myötä postin eriyttäminen tulee ajankohtaiseksi.

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10916  Ke 17 Syy 2014, 15:54 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samalla aloin tutkia, kuinka pitkään poliisin kieltämä rahankeräys oli jatkunut siitä, kun poliisihallitus oli varoittanut luvattomasta rahankeräyksestä helmikuussa 2011. Ainakin arkistotietojen mukaan 13,46 euroa maksava puhelinkolehtikeräys ja kaksikin eri tilinumeroa löytyivät vielä 23.8.2012 Rukouspalvelun sivuilta omana lööppinään: "Haluatko tukea meitä?" Vaikkei keräyslupaa enää vuonna 2011 ollut, Rukouspalvelun sivuilla kerättiin rahaa vielä elokuussa 2012. Sepon muisti ei ole läheskään niin hyvä kuin netin Wayback Machinen.

Lainaus tuolta.

Tavallinen Juntunen ei pidä tänään rukousiltaa, mutta on käynyt käräjäoikeudessa, josta luterilainen media on vaiennut kaikilla kielillä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10918  To 18 Syy 2014, 0:50 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 17.9.2014 klo 15.54 kirjoitti:

Lainaus tuolta.

Tavallinen Juntunen ei pidä tänään rukousiltaa, mutta on käynyt käräjäoikeudessa, josta luterilainen media on vaiennut kaikilla kielillä.

Voi poijjaat, avittaa paljon, että tavallisella Juntusella on munat... Nainen ei tarvitse edes oikeudenkäyntiä, että ovet vedetään säppiin ja perutaan kirkkoillat. Arkkipiispa, piispat ja kirkkoherrat tuomitsevat siitä vaan 65 vuotta kirkkoon kuuluneen jäsenensä, koska hän on nainen, nainen, nainen....

Jaahah... Kaikilla kielillä vaikenee Kotimaa24, Seurakuntalainen, Kirkko & kaupunki, Esse, Vantaan Lauri, Sana, Askel-lehti ja luterilainen kirkko. Kirkkoillatkin jatkuvat täyttä häkää - ja juuri ennen oikeudenkäyntiä herransanaa kuultiiin Kallion kirkossa kirkkoherra Teemu Laajasalon suojeluksessa, josta oli ilmoitus 10.9.2014 Kirkko & kaupunki -lehdessä:

Kohusaarnaajan ex-toveria epäillään:
Pastori keräsi jopa 200 000 € ilman lupia

Lainaus:
Tunnetulle saarnamiehelle, pastori Seppo Juntuselle vaaditaan kovaa sakkorangaistusta rahankeräysrikoksesta.

Helsingin käräjäoikeudessa käsitellään "kaatajapastori" Seppo Juntusen rahankeräystapausta.

Syyttäjän mukaan Juntusen Rukouspalvelu ry on toimeenpannut rahankeräyksen ilman rahankeräyslaissa tarkoitettua lupaa.

Kahdelle yhdistyksen tilille oli kertynyt marraskuun 2010 ja lokakuun 2012 välisenä aikana yhteensä 201 017 euroa tuottoja. Tuolle ajalle yhdistys ei saanut keräyslupia.

Juntunen sai yhdistykselleen aiemmin rahankeräysluvan vuosille 2008-2010. Yhdistys haki myöhemmin keräyslupaa vuoteen 2012 saakka, mutta tähän hakemukseen poliisihallitus joutui pyytämään useaan otteeseen täydennystä.

Lopulta poliisihallitus kehotti vuoden 2011 alussa kahdesti yhdistystä poistamaan internetsivuilta rahankeräysvetoomus.

Syyttäjän mukaan poliisihallituksen lukuisat yhteydenotot osoittavat, että Juntunen oli tietoinen toiminnan lainvastaisuudesta, eli syyllistyi tahalliseen rikokseen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10931  Pe 19 Syy 2014, 23:26 (GMT+3)  Aihe: Luterilaisen kirkon omistaman Kotimaa-median boikotti Vastaa lainaamalla viestiä

Seppo Juntunen

Klikatkaapa Kotimaa24:n uutishakua ylläolevasta linkistä, hakusanoina Seppo Juntunen...

Hokkus pokkus - ei yhtään uutista Sepon luvattomasta rahankeräyksestä tai edes käynnistä käräjäoikeudessa.

Sen sijaan Kotimaan sovinistinen media raportoi viipymättä kaiken Pirkkoon liittyvän, kuten:

IL: Pirkko Jalovaara vietti yön putkassa

Homma on ollut niin härskiä jo pitkään, että boikotoin Kotimaa-mediaa kaikessa enkä ole ostanut sieltä enää mitään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10942  Ke 24 Syy 2014, 1:42 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 19.9.2014 klo 23:26 kirjoitti:

Seppo Juntunen

Klikatkaapa Kotimaa24:n uutishakua ylläolevasta linkistä, hakusanoina Seppo Juntunen...

Hokkus pokkus - ei yhtään uutista Sepon luvattomasta rahankeräyksestä tai edes käynnistä käräjäoikeudessa.

Sen sijaan Kotimaan sovinistinen media raportoi viipymättä kaiken Pirkkoon liittyvän, kuten:

IL: Pirkko Jalovaara vietti yön putkassa

Homma on ollut niin härskiä jo pitkään, että boikotoin Kotimaa-mediaa kaikessa enkä ole ostanut sieltä enää mitään.

Siinä missä rahankeräysluvan umpeutuminen ja epäselvyydet ovat olleet esteenä Pirkko Jalovaaran rukousiltojen järjestämiselle, samaa ei voi sanoa Seppo Juntusen rukousilloista, joihin ei edes rikosepäily, käräjäoikeudessa käynti 17.9.2014 ja odotettavissa oleva rangaistus tuoneet minkäänlaista paitsiota:

Eipä voi todeta muuta kuin, että miehenä luterilaisessa kirkossa Seppo Juntuselle luetaan parempaa lakia kuin naisena Pirkko Jalovaaralle pitkäaikaisena luterilaisen kirkon jäsenenä.

Samaa sortoa kirkko on kaikkina aikoina naisia kohtaan harjoittanut.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10955  Ke 24 Syy 2014, 2:25 (GMT+3)  Aihe: Charles ja Diana, Seppo ja Pirkko Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolloin penkoessani arkistoja viimeksi löysin pari Wordin tiedostoakin parin vuoden takaa. Molemmat liittyivät Seppo Juntuseen, mutta kun etsin tiedostoja uudestaan, en löytänyt niitä enää ja ihmettelin, onko niitä ollutkaan.

Jostain syystä tultuani tähän puolen yön jälkeen avasin tietokoneen roskiksen - ja mitä sieltä löytyikään, juuri ne kaksi kadottamaani tiedostoa!

Molemmat oli tallennettu 16.5.2011 koneelleni. Toinen oli tekstiversiona tämä ja toinen joku peistaus kirjoituksesta "Pääseekö pantteri pilkuistaan", josta ei muita tietoja ollut.

Kaivoin mapin esiin, muttei kirjoitus ollut sama ja ajattelin sen olleen Rukouspalvelun sivuilla netissä. Halusin tietää, milloin se on kirjoitettu, mutten löytänyt sitä normaalein konstein. Rukouspalvelun sivuiltakin oli kaikki kuukausikirjeet poistettu.

Päätin kokeilla netin arkistoa - ja heti tärppäsi. Rukouspalvelun sivut löytyvät sieltä aika kattavasti.

Perään piti skannata kertomani kuvakin vielä.

Enpä sitten muuta ehtinytkään. Aamu tuli.

Mutta Seppo on hyvä ja paljon parempi kuin Pirkko, jota hän on muistanut kaikkina näinä vuosina mollata, aluksi hienovaraisemmin ja sitten aina vain karskimmin. Toki Sepolla on oikeus; onhan hän mies päinvastoin kuin Pirkko pelkkänä maallikkosaarnaajana vain.

Oikeasti Seppo on kateellinen Pirkolle, mutta sitä hän ei sano, ettei paljastuisi. Seppo on niin kuin Charles, joka kadehti Dianaa. Charles kaljussaan ei voinut sietää freesiä Dianaa, joka veti ihmisiä puoleensa. Charles olisi halunnut ihmisten kumartavan häntä, mutta Diana oli niin kuin muut. Seppokaan ei viitsinyt kumarrella ihmisten puolesta rukoillessaan niin kuin Pirkko, pappina hän oli jäykkä, ja ihmiset veivät kaiken kolehdin Pirkolle. Mutta kyllä hänellekin kuuluisi raha ja isot kolehdit ilman tilitysten tekemisiä poliisihallitukselle, jossa Pirkko oli ollut paljon parempi. Olihan velvoitteet toki lakisääteisiä, mutta kyllä poliisinkin täytyisi ymmärtää, että hänen rukoustyönsä on lain yläpuolella, jota täytyy katsoa läpi sormien. Leo Meller ja muut talousrikolliset ovat sentään oikeita rikollisia, mutta jos Seppo tekee jatkuvaa vilunkia, se ei ole edes rötös, koska hän on pappi - jotain muuta kuin nämä kaikki maallikkot, jotka on ajettava kirkosta pois.

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10956  Su 28 Syy 2014, 20:07 (GMT+3)  Aihe: Re: Charles ja Diana, Seppo ja Pirkko Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 24.9.2014 klo 2.25 kirjoitti:
Mutta Seppo on hyvä ja paljon parempi kuin Pirkko, jota hän on muistanut kaikkina näinä vuosina mollata, aluksi hienovaraisemmin ja sitten aina vain karskimmin. Toki Sepolla on oikeus; onhan hän mies päinvastoin kuin Pirkko pelkkänä maallikkosaarnaajana vain.

Oikeasti Seppo on kateellinen Pirkolle, mutta sitä hän ei sano, ettei paljastuisi. Seppo on niin kuin Charles, joka kadehti Dianaa. Charles kaljussaan ei voinut sietää freesiä Dianaa, joka veti ihmisiä puoleensa. Charles olisi halunnut ihmisten kumartavan häntä, mutta Diana oli niin kuin muut. Seppokaan ei viitsinyt kumarrella ihmisten puolesta rukoillessaan niin kuin Pirkko, pappina hän oli jäykkä, ja ihmiset veivät kaiken kolehdin Pirkolle. Mutta kyllä hänellekin kuuluisi raha ja isot kolehdit ilman tilitysten tekemisiä poliisihallitukselle, jossa Pirkko oli ollut paljon parempi. Olihan velvoitteet toki lakisääteisiä, mutta kyllä poliisinkin täytyisi ymmärtää, että hänen rukoustyönsä on lain yläpuolella, jota täytyy katsoa läpi sormien. Leo Meller ja muut talousrikolliset ovat sentään oikeita rikollisia, mutta jos Seppo tekee jatkuvaa vilunkia, se ei ole edes rötös, koska hän on pappi - jotain muuta kuin nämä kaikki maallikkot, jotka on ajettava kirkosta pois.

Nyt hurskas Juntunen kiistää laittoman rahankeräyksen, oikeudenkäynnistä on muka liikkeellä virheellistä tietoa.

Juntunen sanoo Seurakuntalaisessa:

Lainaus:
Syyte koskee internet-sivustoa, jolle tilinumerot olivat jääneet vahingossa. Syyttäjän mainitsemana aikana tilille oli internetin kautta kertynyt noin 12.000 euroa, joten syytteessä mainittu summa on täysin virheellinen. Oikeudessa todistimme, että tilinumerot olivat näkyvillä ainoastaan kolme kuukautta, jona aikana todellinen tuotto on ollut muutamia satoja euroja.

Olen jo aikaisemmin esitellyt netin Wayback Machinen, jonne Rukouspalvelun sivut on arkistoitu varsin kattavasti.

Jostain syystä aloin viime yönä tarkistaa, kuinka kauan arkistotietojen mukaan tilitiedot ovat olleet netissä. Ikävä kyllä tiedosto paisui ja paisui, tilinumeroja oli ripoteltu sinne tänne ja etusivulta linkitetty kuukausikirjeeseen ja Haluatko tukea meitä -kohtaan, joiden loppuun tilinumerot oli laitettu. Linkit johdattivat lukijat tilinumeroiden luokse, jotka olivat lopulta etusivulla helmikuuhun 2013 asti ennen kuin ne poistettiin. Arkistosta löytyy kiistattomat todisteet tilinumerojen esilläolosta Rukouspalvelun nettisivuilla keväästä 2011 helmikuuhun 2013, joka on paljon enemmän kuin kolme kuukautta - kysehän on noin kahdesta vuodesta!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10957  Su 28 Syy 2014, 21:11 (GMT+3)  Aihe: Pukki kaalimaan vartijana - todisteet luvattomasta rahankeräyksestä Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 28.9.2014 klo 20.07 kirjoitti:
Nyt hurskas Juntunen kiistää laittoman rahankeräyksen, oikeudenkäynnistä on muka liikkeellä virheellistä tietoa.

Juntunen sanoo Seurakuntalaisessa:

Lainaus:
Syyte koskee internet-sivustoa, jolle tilinumerot olivat jääneet vahingossa. Syyttäjän mainitsemana aikana tilille oli internetin kautta kertynyt noin 12.000 euroa, joten syytteessä mainittu summa on täysin virheellinen. Oikeudessa todistimme, että tilinumerot olivat näkyvillä ainoastaan kolme kuukautta, jona aikana todellinen tuotto on ollut muutamia satoja euroja.

Olen jo aikaisemmin esitellyt netin Wayback Machinen, jonne Rukouspalvelun sivut on arkistoitu varsin kattavasti.

Jostain syystä aloin viime yönä tarkistaa, kuinka kauan arkistotietojen mukaan tilitiedot ovat olleet netissä. Ikävä kyllä tiedosto paisui ja paisui, tilinumeroja oli ripoteltu sinne tänne ja etusivulta linkitetty kuukausikirjeeseen ja Haluatko tukea meitä -kohtaan, joiden loppuun tilinumerot oli laitettu. Linkit johdattivat lukijat tilinumeroiden luokse, jotka olivat lopulta etusivulla helmikuuhun 2013 asti ennen kuin ne poistettiin. Arkistosta löytyy kiistattomat todisteet tilinumerojen esilläolosta Rukouspalvelun nettisivuilla keväästä 2011 helmikuuhun 2013, joka on paljon enemmän kuin kolme kuukautta - kysehän on noin kahdesta vuodesta!

Tässä tallentamani tiedosto ja todisteet pari vuotta jatkuneesta luvattomasta rahankeräyksestä:

Lainaus:
INTERNETIN WAYBACK MACHINE -ARKISTO:
RUKOUSPALVELU.FI

Tilinumerot esillä ainakin huhtikuusta 2011 helmikuuhun 2013 - klikkaa ja totea itse seuraavista linkeistä:

HUHTIKUU 5, 2011

http://web.archive.org/web/20110405090042/http://www.rukouspalvelu.fi/

Viimeisin kuukausikirje [linkki etusivulla, tilinumerot perässä]
http://web.archive.org/web/20110405090042/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=kuukausi
[kuukausikirjeessä mainostetaan tulevia tilaisuuksia 15.5.2011 alkaen ja tilinumerot seuraavat lopussa]

Haluatko tukea meitä? [linkki etusivulla, tilinumerot perässä]
http://web.archive.org/web/20110405090042/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=tuki

TOUKOKUU 6, 2011

http://web.archive.org/web/20110506203056/http://www.rukouspalvelu.fi/

http://web.archive.org/web/20110506203056/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=kuukausi

http://web.archive.org/web/20110506203056/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=tuki

LOKAKUU 11, 2011

http://web.archive.org/web/20111011162058/http://www.rukouspalvelu.fi/

Lue viimeisin uutiskirje tästä! [linkki etusivulla, tilinumerot perässä]
http://web.archive.org/web/20111011162058/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=kuukausi

http://web.archive.org/web/20111011162058/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=tuki

MARRASKUU 11, 2011

http://web.archive.org/web/20111111034726/http://www.rukouspalvelu.fi/

http://web.archive.org/web/20111111034726/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=kuukausi

http://web.archive.org/web/20111111034726/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=tuki

JOULUKUU 11, 2011

http://web.archive.org/web/20111211163332/http://www.rukouspalvelu.fi/

http://web.archive.org/web/20111211163332/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=kuukausi

http://web.archive.org/web/20111211163332/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=tuki

TAMMIKUU 14, 2012

http://web.archive.org/web/20120114032450/http://www.rukouspalvelu.fi/

http://web.archive.org/web/20120114032450/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=kuukausi

http://web.archive.org/web/20120114032450/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=tuki

HELMIKUU 17, 2012

http://web.archive.org/web/20120217161411/http://www.rukouspalvelu.fi/
[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä? [linkki etusivulla ylhäällä, tilinumerot perässä]
http://web.archive.org/web/20120217161411/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

MAALISKUU 21, 2012

http://web.archive.org/web/20120321113615/http://www.rukouspalvelu.fi/
[tilinumerot etusivulla]

http://web.archive.org/web/20120321113615/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

HUHTIKUU 21, 2012

http://web.archive.org/web/20120421073244/http://www.rukouspalvelu.fi/
[tilinumerot etusivulla]

http://web.archive.org/web/20120421073244/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

KESÄKUU 22, 2012

http://web.archive.org/web/20120622151955/http://www.rukouspalvelu.fi/
[tilinumerot etusivulla]

http://web.archive.org/web/20120622151955/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

HEINÄKUU 28, 2012

http://web.archive.org/web/20120728105206/http://www.rukouspalvelu.fi/
[tilinumerot etusivulla]

http://web.archive.org/web/20120728105206/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

ELOKUU 28, 2012

http://web.archive.org/web/20120828061405/http://www.rukouspalvelu.fi/
[tilinumerot etusivulla]

http://web.archive.org/web/20120828061405/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

SYYSKUU 30, 2012

http://web.archive.org/web/20120930110828/http://www.rukouspalvelu.fi/
[tilinumerot etusivulla]

http://web.archive.org/web/20120930110828/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

MARRASKUU 1, 2012

http://web.archive.org/web/20121101103154/http://www.rukouspalvelu.fi/

http://web.archive.org/web/20121101103154/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

TAMMIKUU 6, 2013

http://web.archive.org/web/20130106223504/http://www.rukouspalvelu.fi/
[tilinumerot etusivulla]

HELMIKUU 7, 2013

http://web.archive.org/web/20130207075141/http://www.rukouspalvelu.fi/
[tilinumerot etusivulla]
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10979  La 04 Lok 2014, 1:14 (GMT+3)  Aihe: Re: Pukki kaalimaan vartijana - todisteet luvattomasta rahankeräyksestä Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 28.9.2014 klo 21.11 kirjoitti:
Tässä tallentamani tiedosto ja todisteet pari vuotta jatkuneesta luvattomasta rahankeräyksestä:

Lainaus:
RUKOUSPALVELU.FI

Tilinumerot esillä ainakin huhtikuusta 2011 helmikuuhun 2013 - klikkaa ja totea itse seuraavista linkeistä:

HUHTIKUU 5, 2011

http://web.archive.org/web/20110405090042/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=kuukausi
[kuukausikirjeessä mainostetaan tulevia tilaisuuksia 15.5.2011 alkaen ja tilinumerot seuraavat lopussa]

http://web.archive.org/web/20110405090042/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=tuki

TOUKOKUU 6, 2011

http://web.archive.org/web/20110506203056/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=kuukausi

http://web.archive.org/web/20110506203056/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=tuki

LOKAKUU 11, 2011

http://web.archive.org/web/20111011162058/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=kuukausi

http://web.archive.org/web/20111011162058/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=tuki

MARRASKUU 11, 2011

http://web.archive.org/web/20111111034726/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=kuukausi

http://web.archive.org/web/20111111034726/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=tuki

JOULUKUU 11, 2011

http://web.archive.org/web/20111211163332/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=kuukausi

http://web.archive.org/web/20111211163332/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=tuki

TAMMIKUU 14, 2012

http://web.archive.org/web/20120114032450/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=kuukausi

http://web.archive.org/web/20120114032450/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=tuki

HELMIKUU 17, 2012

[tilinumerot etusivulla]

http://web.archive.org/web/20120217161411/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

MAALISKUU 21, 2012

[tilinumerot etusivulla]

http://web.archive.org/web/20120321113615/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

HUHTIKUU 21, 2012

[tilinumerot etusivulla]

http://web.archive.org/web/20120421073244/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

KESÄKUU 22, 2012

[tilinumerot etusivulla]

http://web.archive.org/web/20120622151955/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

HEINÄKUU 28, 2012

[tilinumerot etusivulla]

http://web.archive.org/web/20120728105206/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

ELOKUU 28, 2012

[tilinumerot etusivulla]

http://web.archive.org/web/20120828061405/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

SYYSKUU 30, 2012

[tilinumerot etusivulla]

http://web.archive.org/web/20120930110828/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

MARRASKUU 1, 2012

http://web.archive.org/web/20121101103154/http://www.rukouspalvelu.fi/haluatko-tukea-meita/

TAMMIKUU 6, 2013

[tilinumerot etusivulla]

HELMIKUU 7, 2013

[tilinumerot etusivulla]

Vaikka ylläoleva todistaa kaikkea muuta, Seppo Juntunen jatkaa vain väitteitään lyhytkestoisesta luvattomasta rahankeräyksestä, kuten jäsenkirjeessään 3/2014:

Lainaus:
Viime keväänä luin Iltalehdestä, että olen syytteessä varainkeruurikoksesta. Juttu oli lehdessä ennen kuin minulla oli haaste kädessä, joten syyttäjän ja median välinen yhteys oli hämmästyttävän nopea. Iltalehti toisti vanhan syytteen kohuotsikoin 17.9. oikeudenkäyntipäivän iltana nettilehdessään. Jos Iltalehti olisi tullut paikalle, se olisi voinut kertoa tapahtumien oikean kulun. Sen sijaan lehdessä minun kerrottiin kähveltäneen 200 000 euroa omaksi hyödykseni. Mitä asia todellisuudessa koski? Se koski tilinumeroita, jotka olivat unohtuneet kolmeksi kuukaudeksi internet-sivuille rahankeräyslupa-ajan päätyttyä. Viranomaiset syyttivät minua myöskin piittaamattomuudesta, koska en ollut reagoinut poliisin kehoituksiin poistaa tilinumerot. Poliisi oli lähettänyt viestit väärään sähköpostiosoitteeseen. Oikeudessa todistimme, että tilinumerot eivät olleet netissä kolmea kuukautta pidempää. Valitettavasti ne joutuivat sinne myöhemmin uudelleen, kun ihmiset niitä kyselivät ja saimme väärää informaatiota, että ne saisivat olla yhteystietojen joukossa ilman yleisöön vetoamista. Syyttäjä kuitenkin tulkitsi tilinumeroiden olleen internetissä kahden vuoden ajan, vaikka todellinen aika oli kolme kuukautta. Käytännössä kyse oli muutamista sadoista euroista.

Kokoamastani listasta voi todeta toiminnan olleen pitkäaikaista ja tarkoitushakuista, jolla tilinumeroille on haettu mahdollisimman hyvää näkyvyyttä, lopulta jopa etusivulta.

Kahnauksesta poliisin kanssa löytyy mainintaa jo kevään 2011 kuukausikirjeessä:

Lainaus:
Olemme kiistelleet jonkin aikaa rahankeräysluvasta viranomaisten kanssa. Meidän pitää todistaa, että rukous on yleishyödyllistä työtä. Olemme toimineet samalla tavalla yli kaksikymmentä vuotta ja saaneet luvan aina välittömästi. Nyt ohjeet ovat tiukentuneet ja viranomaiset ovat ehdottaneet palvelujamme maksullisiksi, jolloin emme tarvitse lainkaan lupaa. Miltä kuulostaisi, jos ilmoittaisin, että tänään rukousta saa halvalla. Rukousta ei voi hinnoitella, kuten ei tätä työtäkään. Toimimme edelleen vapaan kannatuksen turvin. Samoilla ehdoilla kuin ennenkin. Tämä kirje tulee vain niille, jotka ovat ilmoittautuneet rekisteriimme vapaaehtoisesti. Suljettu tukijoukko johon kuulut voi kannattaa meitä edelleenkin. Esim. nettisivuilla emme voi vedota rahantarpeeseen ennenkuin lupa-asia on selvä.

"Tämä kirje tulee vain niille, jotka ovat ilmoittautuneet rekisteriimme vapaaehtoisesti", Seppo viisastelee edellä, vaikka kuukausikirje on laitettu nettiin, josta tämäkin kopio on otettu.

Kaikesta saa käsityksen, että vänkääminen on ollut pitkäaikaista ja jatkuvaa. Ei olla vaan annettu periksi. Vielä senkin jälkeen, kun tilinumerot on otettu hetkeksi pois Rukouspalvelun sivustolta joulukuussa 2012, tammi- ja helmikuussa 2013 ne pamahtavat etusivulle taas.

Ehkä Sepolla on ollut salainen toive, että kun entistä kollegaa Pirkkoa oikein tallotaan, hän itse nousee sitäkin ylemmäksi ja viranomaiset vihdoin viimein tajuavat hänen työnsä arvon, oli hänellä sitten lupa tahi ei.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11007  To 09 Lok 2014, 17:54 (GMT+3)  Aihe: Re: Pukki kaalimaan vartijana - todisteet luvattomasta rahankeräyksestä Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 4.10.2014 klo 1.14 kirjoitti:

Lainaus:
RUKOUSPALVELU.FI

HUHTIKUU 5, 2011

TOUKOKUU 6, 2011

LOKAKUU 11, 2011

MARRASKUU 11, 2011

JOULUKUU 11, 2011

TAMMIKUU 14, 2012

HELMIKUU 17, 2012

[tilinumerot etusivulla]

MAALISKUU 21, 2012

[tilinumerot etusivulla]

HUHTIKUU 21, 2012

[tilinumerot etusivulla]

KESÄKUU 22, 2012

[tilinumerot etusivulla]

HEINÄKUU 28, 2012

[tilinumerot etusivulla]

ELOKUU 28, 2012

[tilinumerot etusivulla]

SYYSKUU 30, 2012

[tilinumerot etusivulla]

MARRASKUU 1, 2012

TAMMIKUU 6, 2013

[tilinumerot etusivulla]

HELMIKUU 7, 2013

[tilinumerot etusivulla]

Vaikka ylläoleva todistaa kaikkea muuta, Seppo Juntunen jatkaa vain väitteitään lyhytkestoisesta luvattomasta rahankeräyksestä, kuten jäsenkirjeessään 3/2014:

Lainaus:
Viime keväänä luin Iltalehdestä, että olen syytteessä varainkeruurikoksesta. Juttu oli lehdessä ennen kuin minulla oli haaste kädessä, joten syyttäjän ja median välinen yhteys oli hämmästyttävän nopea. Iltalehti toisti vanhan syytteen kohuotsikoin 17.9. oikeudenkäyntipäivän iltana nettilehdessään. Jos Iltalehti olisi tullut paikalle, se olisi voinut kertoa tapahtumien oikean kulun. Sen sijaan lehdessä minun kerrottiin kähveltäneen 200 000 euroa omaksi hyödykseni. Mitä asia todellisuudessa koski? Se koski tilinumeroita, jotka olivat unohtuneet kolmeksi kuukaudeksi internet-sivuille rahankeräyslupa-ajan päätyttyä. Viranomaiset syyttivät minua myöskin piittaamattomuudesta, koska en ollut reagoinut poliisin kehoituksiin poistaa tilinumerot. Poliisi oli lähettänyt viestit väärään sähköpostiosoitteeseen. Oikeudessa todistimme, että tilinumerot eivät olleet netissä kolmea kuukautta pidempää. Valitettavasti ne joutuivat sinne myöhemmin uudelleen, kun ihmiset niitä kyselivät ja saimme väärää informaatiota, että ne saisivat olla yhteystietojen joukossa ilman yleisöön vetoamista. Syyttäjä kuitenkin tulkitsi tilinumeroiden olleen internetissä kahden vuoden ajan, vaikka todellinen aika oli kolme kuukautta. Käytännössä kyse oli muutamista sadoista euroista.

Kokoamastani listasta voi todeta toiminnan olleen pitkäaikaista ja tarkoitushakuista, jolla tilinumeroille on haettu mahdollisimman hyvää näkyvyyttä, lopulta jopa etusivulta.

Kahnauksesta poliisin kanssa löytyy mainintaa jo kevään 2011 kuukausikirjeessä:

Lainaus:
Olemme kiistelleet jonkin aikaa rahankeräysluvasta viranomaisten kanssa. Meidän pitää todistaa, että rukous on yleishyödyllistä työtä. Olemme toimineet samalla tavalla yli kaksikymmentä vuotta ja saaneet luvan aina välittömästi. Nyt ohjeet ovat tiukentuneet ja viranomaiset ovat ehdottaneet palvelujamme maksullisiksi, jolloin emme tarvitse lainkaan lupaa. Miltä kuulostaisi, jos ilmoittaisin, että tänään rukousta saa halvalla. Rukousta ei voi hinnoitella, kuten ei tätä työtäkään. Toimimme edelleen vapaan kannatuksen turvin. Samoilla ehdoilla kuin ennenkin. Tämä kirje tulee vain niille, jotka ovat ilmoittautuneet rekisteriimme vapaaehtoisesti. Suljettu tukijoukko johon kuulut voi kannattaa meitä edelleenkin. Esim. nettisivuilla emme voi vedota rahantarpeeseen ennenkuin lupa-asia on selvä.

"Tämä kirje tulee vain niille, jotka ovat ilmoittautuneet rekisteriimme vapaaehtoisesti", Seppo viisastelee edellä, vaikka kuukausikirje on laitettu nettiin, josta tämäkin kopio on otettu.

Kaikesta saa käsityksen, että vänkääminen on ollut pitkäaikaista ja jatkuvaa. Ei olla vaan annettu periksi. Vielä senkin jälkeen, kun tilinumerot on otettu hetkeksi pois Rukouspalvelun sivustolta joulukuussa 2012, tammi- ja helmikuussa 2013 ne pamahtavat etusivulle taas.

Ehkä Sepolla on ollut salainen toive, että kun entistä kollegaa Pirkkoa oikein tallotaan, hän itse nousee sitäkin ylemmäksi ja viranomaiset vihdoin viimein tajuavat hänen työnsä arvon, oli hänellä sitten lupa tahi ei.

Rakkausluritusten jälkeen kerrot jäsenkirjeessäsi: "Ps. oikeuden päätös tulee 9.10. klo 15."

Kello on kohta 18 tänään 9.10. Et kerro tuomiosta mitään sivuillasi ja koko kristillinen media vaikenee kanssasi.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11021  Pe 17 Lok 2014, 1:28 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Martti Löppönen, joka on ollut oikein mielissään siitä, että Jalovaaran ohjelmasta kanneltiin JSN:lle, lähetti Sanasinkoon tällaista postia:

Lainaus:
Sivusto http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?t=665&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Hei,

Katselin oheista otsikon sivustoa, joka on eräänlainen vihasivusto.
Kirjoituksissa esitetään asioita, jotka normaalisti aiheuttavat syytteen kunnianloukkauksesta.
Vaikuttaa siltä, että kyseisen sivuston kirjoittaja ei ole tasapainoinen.
Vosi olla hyvä, jos poistaisitte tämän kirjoittajan sivustoltanne.

Kuulehan Löppönen, voit olla ihan mitä mieltä tahansa, se on oikeutesi. Mutta minullakin on oikeuteni ja sattumoisin tunnen tätä asiaa, ja olen erittäin pettynyt rooliisi yhtenä selkäänpuukottajista. Lähetit MOT:lle oikein sähköpostia, että ohjelmassa kaikki oli muka ok, vaikka se oli tarkoitushakuista vääristelyä.

Toiveesi Adminin sulkemisesta omalta foorumiltaan pois on surkuhupaisa. Mitä lakiin tulee, siellä lukee myös näin: "-- kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä. Kunnianloukkauksena ei myöskään pidetä yleiseltä kannalta merkittävän asian käsittelemiseksi esitettyä ilmaisua, jos sen esittäminen, huomioon ottaen sen sisältö, toisten oikeudet ja muut olosuhteet, ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä."

Kirjoitat myös: "Vaikuttaa siltä, että kyseisen sivuston kirjoittaja ei ole tasapainoinen." - Totta, minulla on erittäin pahoja tasapainohäiriöitä jo potemani borrelioosin takia. Jos tarkoitat jotain muuta, kai muistat Jeesuksen sanat? Oikeasti ihmiset ovat aivan liian tylsiä ja heidän pitäisi hullutella paljon enemmän.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11029  Ma 20 Lok 2014, 22:19 (GMT+3)  Aihe: Oikeutta ja "oikeutta" sukupuolen mukaan Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
RUKOUSPALVELU.FI

HUHTIKUU 5, 2011

TOUKOKUU 6, 2011

LOKAKUU 11, 2011

MARRASKUU 11, 2011

JOULUKUU 11, 2011

TAMMIKUU 14, 2012

HELMIKUU 17, 2012

[tilinumerot etusivulla]

MAALISKUU 21, 2012

[tilinumerot etusivulla]

HUHTIKUU 21, 2012

[tilinumerot etusivulla]

KESÄKUU 22, 2012

[tilinumerot etusivulla]

HEINÄKUU 28, 2012

[tilinumerot etusivulla]

ELOKUU 28, 2012

[tilinumerot etusivulla]

SYYSKUU 30, 2012

[tilinumerot etusivulla]

MARRASKUU 1, 2012

TAMMIKUU 6, 2013

[tilinumerot etusivulla]

HELMIKUU 7, 2013

[tilinumerot etusivulla]

Mielessäni oli toimittaa edellinen lista käräjäoikeuteen tapauksen ollessa vielä vireillä, mutten viitsinyt. Web.archive.orgin autenttiset taltioinnit edellä paljastavat kuitenkin lahjomattomasti tilinumeroiden sijaintipaikat Rukouspalvelu.fi:n sivuilla.

Jos oikeus on sitä, että Pirkko Jalovaaraa on lupa vainota kaikin eri tavoin ja Seppo Juntusta kohdellaan silkkihansikkain hänen mustamaalatessaan Pirkkoa minkä ehtii, se paljastaa tästä maasta aika paljon.

Jos Pirkkoa rökitetään siitä, kuinka paljon keräysvaroista on mennyt toiminnan pyörittämiseen ja kuinka paljon avustuksiin eikä Sepon kohdalla kerrota avustusten määrästä halaistua sanaa, sekin kertoo sukupuolen mukaan jaettavasta oikeudesta vähän liikaakin.

Seppo Juntuselle käräjäoikeudessa vapauttava päätös

Lainaus:
Oikeudessa käsitelty asia koski kolmen kuukauden jaksoa, jolloin Juntusen taustajärjestön Rukouspalvelu ry:n kotisivuilla oli esillä keräysvetoomus ja tilinumero, vaikka Rukouspalvelulla ei ollut voimassa olevaa rahankeräyslupaa.

Ei pidä Web.archive.orgin autenttisten taltiointien perusteella paikkaansa, mutta onneksi olkoon: Maallikkosaarnaajan kova laki - pastorin parempi laki!

Johan ketjun otsikossakin lukee:

Pirkko Jalovaaran vainoamiseen demonisoitunut
hurskas pulmunen Seppo Juntunen

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11032  Ti 21 Lok 2014, 0:06 (GMT+3)  Aihe: Re: Oikeutta ja "oikeutta" sukupuolen mukaan Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 20.10.2014 klo 22:19 kirjoitti:
Mielessäni oli toimittaa edellinen lista käräjäoikeuteen tapauksen ollessa vielä vireillä, mutten viitsinyt. Web.archive.orgin autenttiset taltioinnit edellä paljastavat kuitenkin lahjomattomasti tilinumeroiden sijaintipaikat Rukouspalvelu.fi:n sivuilla.

Jos oikeus on sitä, että Pirkko Jalovaaraa on lupa vainota kaikin eri tavoin ja Seppo Juntusta kohdellaan silkkihansikkain hänen mustamaalatessaan Pirkkoa minkä ehtii, se paljastaa tästä maasta aika paljon.

Jos Pirkkoa rökitetään siitä, kuinka paljon keräysvaroista on mennyt toiminnan pyörittämiseen ja kuinka paljon avustuksiin eikä Sepon kohdalla kerrota avustusten määrästä halaistua sanaa, sekin kertoo sukupuolen mukaan jaettavasta oikeudesta vähän liikaakin.

Lainaus:
Oikeudessa käsitelty asia koski kolmen kuukauden jaksoa, jolloin Juntusen taustajärjestön Rukouspalvelu ry:n kotisivuilla oli esillä keräysvetoomus ja tilinumero, vaikka Rukouspalvelulla ei ollut voimassa olevaa rahankeräyslupaa.

Ei pidä Web.archive.orgin autenttisten taltiointien perusteella paikkaansa, mutta onneksi olkoon: Maallikkosaarnaajan kova laki - pastorin parempi laki!

Juntunen: Minua on yritetty mustamaalata

Lainaus:
Ilman huippujuristia olisin ollut hukassa. Hän hahmotti nopeasti mistä kaikesta syytteessä on kyse.

Juntunen sanoo tulleensa julkisuudessa leimatuksi huijariksi ja rikolliseksi. Hänellä on vahva tunne siitä, että häntä on myös aktiivisesti yritetty mustamaalata.

Olet parjannut Pirkko Jalovaaraa monin tavoin esimerkiksi Kirkko & kaupunki -lehdessä, joita on ollut tarkoitus käsitellä vielä tässä ketjussa.

Olet muun muassa syyttänyt Pirkkoa köyhänä esiintymisestä, ja ihmettelinkin nyt, miten köyhällä papilla on ollut varaa huippujuristiin? Niinhän edellä kerrot. Mikset suostunut menemään putkaan niin kuin Pirkko, jolla ei ollut huippujuristia, joka olisi estänyt putkaan joutumisen? Kai ymmärrät huippujuristin palkan olevan pois köyhiltä, joita ajattelet parjaamaasi kollegaa enemmän öin ja päivin, ja jonka summan valtio joutuu nyt kustantamaan?
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11042  Ti 21 Lok 2014, 18:13 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 21.10.2014 klo 0.06 kirjoitti:
Admin 20.10.2014 klo 22:19 kirjoitti:

Lainaus:

Lainaus:
Ilman huippujuristia olisin ollut hukassa. Hän hahmotti nopeasti mistä kaikesta syytteessä on kyse.

Juntunen sanoo tulleensa julkisuudessa leimatuksi huijariksi ja rikolliseksi. Hänellä on vahva tunne siitä, että häntä on myös aktiivisesti yritetty mustamaalata.

Olet parjannut Pirkko Jalovaaraa monin tavoin esimerkiksi Kirkko & kaupunki -lehdessä, joita on ollut tarkoitus käsitellä vielä tässä ketjussa.

Olet muun muassa syyttänyt Pirkkoa köyhänä esiintymisestä, ja ihmettelinkin nyt, miten köyhällä papilla on ollut varaa huippujuristiin? Niinhän edellä kerrot. Mikset suostunut menemään putkaan niin kuin Pirkko, jolla ei ollut huippujuristia, joka olisi estänyt putkaan joutumisen? Kai ymmärrät huippujuristin palkan olevan pois köyhiltä, joita ajattelet parjaamaasi kollegaa enemmän öin ja päivin, ja jonka summan valtio joutuu nyt kustantamaan?

Ei pidä paikkaansa Kotimaa24:ssä Aulis Pääkkösen väite kommenttiosuudessa, että "Rukouspalvelu ry:n lähettämä kuukausikirje on lähetetty vain rajoitetulle ja määritellylle joukolle ihmisiä, jotka ovat kirjattu Rukouspalvelu ry:n erilliseen rekisteriin", koska kuukausikirjeet on syötetty saman tien nettiin niin kuin Web.archive.orgin autenttiset taltioinnit paljastavat:

Lainaus:
Ikävä kyllä tiedosto paisui ja paisui, tilinumeroja oli ripoteltu sinne tänne ja etusivulta linkitetty kuukausikirjeeseen ja Haluatko tukea meitä -kohtaan, joiden loppuun tilinumerot oli laitettu. Linkit johdattivat lukijat tilinumeroiden luokse, jotka olivat lopulta etusivulla helmikuuhun 2013 asti ennen kuin ne poistettiin. Arkistosta löytyy kiistattomat todisteet tilinumerojen esilläolosta Rukouspalvelun nettisivuilla keväästä 2011 helmikuuhun 2013, joka on paljon enemmän kuin kolme kuukautta - kysehän on noin kahdesta vuodesta!

Kuka tahansa voi käydä tarkistamassa tietojen oikeellisuuden lahjomattomasta Web.archive.orgin arkistosta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11055  To 23 Lok 2014, 22:34 (GMT+3)  Aihe: Lahjomattomat arkistot Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 21.10.2014 klo 18.13 kirjoitti:
Admin 21.10.2014 klo 0.06 kirjoitti:

Lainaus:

Ei pidä paikkaansa Kotimaa24:ssä Aulis Pääkkösen väite kommenttiosuudessa, että "Rukouspalvelu ry:n lähettämä kuukausikirje on lähetetty vain rajoitetulle ja määritellylle joukolle ihmisiä, jotka ovat kirjattu Rukouspalvelu ry:n erilliseen rekisteriin", koska kuukausikirjeet on syötetty saman tien nettiin niin kuin Web.archive.orgin autenttiset taltioinnit paljastavat:

Lainaus:
Ikävä kyllä tiedosto paisui ja paisui, tilinumeroja oli ripoteltu sinne tänne ja etusivulta linkitetty kuukausikirjeeseen ja Haluatko tukea meitä -kohtaan, joiden loppuun tilinumerot oli laitettu. Linkit johdattivat lukijat tilinumeroiden luokse, jotka olivat lopulta etusivulla helmikuuhun 2013 asti ennen kuin ne poistettiin. Arkistosta löytyy kiistattomat todisteet tilinumerojen esilläolosta Rukouspalvelun nettisivuilla keväästä 2011 helmikuuhun 2013, joka on paljon enemmän kuin kolme kuukautta - kysehän on noin kahdesta vuodesta!

Kuka tahansa voi käydä tarkistamassa tietojen oikeellisuuden lahjomattomasta Web.archive.orgin arkistosta.

Miksi Seppo Juntunen olisi ollut ilman huippujuristia hukassa?

Ilman huippujuristia mustaa ei olisi pystynyt muuttamaan valkoiseksi eikä Juntunen olisi päässyt kuin koira veräjästä.

Laki ei koske kaikkia; toiset ovat sen yläpuolella ja heillä on oma lakinsa - niin kuin Juntusella pastorin parempi laki.

Arkistot ovat vaan lahjomattomia. Samalla tarkkuudella, millä olen purkanut Pirkko Jalovaaran puheen Kallion kirkossa 27.1.2013, olen käynyt läpi Rukouspalvelu.fi:n tiedostoja Web.archive.orgissa selvittääkseni totuuden.

Tässä kopioitava lista vielä ilman upotettuja linkkejä:

Lainaus:
RUKOUSPALVELU.FI:N ARKISTO
Web.archive.orgissa

HUHTIKUU 5, 2011

Viimeisin kuukausikirje
[linkki etusivulla, tilinumerot perässä]

Haluatko tukea meitä?

TOUKOKUU 6, 2011

Viimeisin kuukausikirje

Haluatko tukea meitä?

LOKAKUU 11, 2011

Lue viimeisin uutiskirje tästä!

Haluatko tukea meitä?

MARRASKUU 11, 2011

Haluatko tukea meitä!

JOULUKUU 11, 2011

Haluatko tukea meitä?

TAMMIKUU 14, 2012

Lue viimeisin uutiskirje tästä! http://web.archive.org/web/20120114032450/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=kuukausi

Haluatko tukea meitä?

HELMIKUU 17, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?
[linkki etusivulla ylhäällä, tilinumerot perässä]

MAALISKUU 21, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?]

HUHTIKUU 21, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

KESÄKUU 22, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

HEINÄKUU 28, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

ELOKUU 28, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

SYYSKUU 30, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

MARRASKUU 1, 2012

Haluatko tukea meitä?

TAMMIKUU 6, 2013

[tilinumerot etusivulla]

HELMIKUU 7, 2013

[tilinumerot etusivulla]

______

HUOM!

http://web.archive.org/web/20120823223201/http://www.rukouspalvelu.fi/kuukausikirje/

Kuten oheisesta linkistä voi todeta, kaikki kuukausikirjeet ovat pdf-tiedostoina Rukouspalvelu.fi:n sivuilla tallessa ja luettavissa Web.archive.orgin taltioinnin perusteella ainakin 23.8.2012 asti tilinumeroiden löytyessä sieltäkin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11121  Su 23 Mar 2014, 16:13 (GMT+3)  Aihe: Lahjomattomat arkistot ja virtahepo olohuoneessa Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 23.10.2014 klo 21.34 kirjoitti:
Lainaus:
Web.archive.orgissa

HUHTIKUU 5, 2011

Viimeisin kuukausikirje

Haluatko tukea meitä?

TOUKOKUU 6, 2011

Viimeisin kuukausikirje

Haluatko tukea meitä?

LOKAKUU 11, 2011

Haluatko tukea meitä?

MARRASKUU 11, 2011

Haluatko tukea meitä!

JOULUKUU 11, 2011

Haluatko tukea meitä?

TAMMIKUU 14, 2012

Lue viimeisin uutiskirje tästä! http://web.archive.org/web/20120114032450/http://www.rukouspalvelu.fi/index.php?page=kuukausi

Haluatko tukea meitä?

HELMIKUU 17, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

MAALISKUU 21, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?]

HUHTIKUU 21, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

KESÄKUU 22, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

HEINÄKUU 28, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

ELOKUU 28, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

SYYSKUU 30, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

MARRASKUU 1, 2012

Haluatko tukea meitä?

TAMMIKUU 6, 2013

[tilinumerot etusivulla]

HELMIKUU 7, 2013

[tilinumerot etusivulla]

______

HUOM!

http://web.archive.org/web/20120823223201/http://www.rukouspalvelu.fi/kuukausikirje/

Kuten oheisesta linkistä voi todeta, kaikki kuukausikirjeet ovat pdf-tiedostoina Rukouspalvelu.fi:n sivuilla tallessa ja luettavissa Web.archive.orgin taltioinnin perusteella ainakin 23.8.2012 asti tilinumeroiden löytyessä sieltäkin.

Kumpaa uskoa, lahjomattomia arkistoja vai sitä, joka yrittää taikoa valtaisan virtahevon näkymättömiin? Vaikka edellä olevat Web.archive.orgin taltioinnit ovat vain tietyiltä päiviltä, se ei tarkoita, etteivätkö tiedot olisi olleet Rukouspalvelun sivuilla muinakin päivinä.

Läheisriippuvuuteen sairastunut on se, joka ei voi katsoa omilla silmillään, miten asiat ovat. Uskonnon uhri on se, joka ei voi ajatella omilla aivoillaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11267  La 17 Tam 2015, 3:18 (GMT+3)  Aihe: Re: Lahjomattomat arkistot ja virtahepo olohuoneessa Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 23.11.2014 klo 15.13 kirjoitti:
Admin 23.10.2014 klo 21.34 kirjoitti:
Lainaus:
Web.archive.orgissa

HUHTIKUU 5, 2011

Viimeisin kuukausikirje

Haluatko tukea meitä?

TOUKOKUU 6, 2011

Viimeisin kuukausikirje

Haluatko tukea meitä?

LOKAKUU 11, 2011

Haluatko tukea meitä?

MARRASKUU 11, 2011

Haluatko tukea meitä!

JOULUKUU 11, 2011

Haluatko tukea meitä?

TAMMIKUU 14, 2012

Haluatko tukea meitä?

HELMIKUU 17, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

MAALISKUU 21, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?]

HUHTIKUU 21, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

KESÄKUU 22, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

HEINÄKUU 28, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

ELOKUU 28, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

SYYSKUU 30, 2012

[tilinumerot etusivulla]

Haluatko tukea meitä?

MARRASKUU 1, 2012

Haluatko tukea meitä?

TAMMIKUU 6, 2013

[tilinumerot etusivulla]

HELMIKUU 7, 2013

[tilinumerot etusivulla]

______

HUOM!

Kumpaa uskoa, lahjomattomia arkistoja vai sitä, joka yrittää taikoa valtaisan virtahevon näkymättömiin? Vaikka edellä olevat Web.archive.orgin taltioinnit ovat vain tietyiltä päiviltä, se ei tarkoita, etteivätkö tiedot olisi olleet Rukouspalvelun sivuilla muinakin päivinä.

Läheisriippuvuuteen sairastunut on se, joka ei voi katsoa omilla silmillään, miten asiat ovat. Uskonnon uhri on se, joka ei voi ajatella omilla aivoillaan.

"Kumpaa uskoa, lahjomattomia arkistoja vai sitä, joka yrittää taikoa valtaisan virtahevon näkymättömiin? Vaikka edellä olevat Web.archive.orgin taltioinnit ovat vain tietyiltä päiviltä, se ei tarkoita, etteivätkö tiedot olisi olleet Rukouspalvelun sivuilla muinakin päivinä.

Läheisriippuvuuteen sairastunut on se, joka ei voi katsoa omilla silmillään, miten asiat ovat. Uskonnon uhri on se, joka ei voi ajatella omilla aivoillaan."

Harhaanjohtavassa kristillisessä aikakauslehdessä ei näköjään yhtään haittaa, että autenttiset arkistot puhuvat Juntusta vastaan kerrottuaan Seurakuntalaisessa:

"Oikeudessa todistimme, että tilinumerot olivat näkyvillä ainoastaan kolme kuukautta, jona aikana todellinen tuotto on ollut muutamia satoja euroja."

Läheisriippuvuus saa sulkemaan silmät ja kirjoittamaan totuudenvastaisia lööppejä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11290  Ke 28 Tam 2015, 4:56 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 17.1.2015 klo 2.18 kirjoitti:

Harhaanjohtavassa kristillisessä aikakauslehdessä ei näköjään yhtään haittaa, että autenttiset arkistot puhuvat Juntusta vastaan kerrottuaan Seurakuntalaisessa:

"Oikeudessa todistimme, että tilinumerot olivat näkyvillä ainoastaan kolme kuukautta, jona aikana todellinen tuotto on ollut muutamia satoja euroja."

Läheisriippuvuus saa sulkemaan silmät ja kirjoittamaan totuudenvastaisia lööppejä.

Moni asia on jäänyt närästämään, muttei ole ollut aikaa eikä energiaa puuttua kaikkeen. Puran sumaa sitä mukaa pois, kun jaksan. Voi mennä pitkäkin aika, mutta kirjanmerkeissäni on kaikki tallessa ja lähes kaikki löytyy Internetin arkistosta osoitteessa Web.archive.org. Samasta paikasta voi hakea Kotimaa24:n aikaisempaa sisältöä ennen kuin se piilotettiin vuoden alussa. Hyvänä apuna on, jos löytää kirjoituksen linkin jostain ja syöttää sen hakukenttään niin kuin itse kopioin linkin http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/seppo-juntuselle-karajaoikeudessa-vapauttava-paatos/ tästä ketjusta, tuloksena alkuperäinen uutinen mielenkiintoisten kommenttien kera, joita niitäkään en ole ehtinyt vielä käsitellä. Kannattaa laittaa Web.archive.org kirjanmerkkeihin talteen. Arkistot ovat paljon tarkempia kuin muisti ja auttavat palauttamaan yhtä sun toista mieleen. Kannattaa tsekata, muistaako oikein vai väärin. Ikäkin voi tehdä tepposet ja halu pelastaa nahkansa, niin kuin Juntunen-Pulmusella.

Rukouspalvelun sivuilta löytyy muuten tällainen linkki:

Lainaus:
Seppo Juntusen kirjoituksia Kirkko ja Kaupunki lehdessä (Valitse arkisto ja hae Seppo Juntunen)

Yllätyin siitä, että klikatessani linkkiä ja toimittuani ohjeen mukaan arkistosta ei löytynytkään niitä kirjoituksia, joita etsin. Kirjanmerkeissäni on kolme Seppo Juntusen tarkoitushakuista, Pirkkoa rienaavaa kirjoitusta, joita ei löytynytkään arkistohaulla. Haku listasi vain aiemman hutkimisen, jonka kohteena oli Meller. Pulmunen-Juntusella näyttää olevan tapana kaluta ensin yksi loppuun ja siirtyä sen jälkeen seuraavaan. Juntusen suorittamana se ei ole tietenkään hengellistä väkivaltaa, koska suorittajana on itse Pulmunen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12722  Ti 10 Hel 2015, 6:05 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viesti Pirkko Jalovaaran ystäville.

Message to Pirkko Jalovaara's friends.

Lainaus:
My heart is deeply saddened by the events of offense in regards to Pirkko Jalovaara. Beloved of God and lover of God. I am afraid for those involved in falsely persecuting her. The reason being is God Himself. The best definition I have heard about the wrath of God is: “the full weight of God being directed at that which is trying to harm His beloved”. There is indeed an attempt to harm His beloved Pirkko.

I have always been impressed by the tenacity, strength, commitment, steadfastness, and deep love of country, heritage, and family that all Finns show and more importantly live. The only country to defeat Russia even though the Finns where so greatly outnumbered. Paying back war debts by having married couples send in their gold wedding bands. Standing for what is right and just. Living by fulfilling their honor-holding themselves to their promises.

Find the woman, Pirkko who was was not just willing, but by God asking, left her profession without hesitation to follow her call to serve others. Would you be brave enough to do this?

Find the man who moves away from God. How can you know this? Look for the fruit of the Spirit found in Galatians 5:22-23. If you are moving towards God you will move in love, joy, peace, patience, kindness, goodness, faithfulness, gentleness, and self-control. If you are moving away from God you will move in ….enmity, strife, jealousy, fits of anger, rivalries, dissentions, divisions, envy. Find this man who moves in jealousy, anger, and malicious accusations and you will find a man moving away from God in an effort to harm one of God’s beloved-Pirkko. Pray for him to move the other direction away from God’s wrath and towards God’s heart. “If we live by the Spirit, let us also walk by the Spirit. Let us not become conceited, provoking one another, envying one another.” (Galatians 5:25-26)

Find the woman, Pirkko, who unceasingly prayed for thousands and thousands of Finns and other Nations. Who through the hand of God in her life, brought miraculous healings. If you are one of these such people, rise up and tell people-write people-tell her accusers who she really is; a great woman of God. Tell them all how you have been blessed. This is a worship and a praise to the One who worked these miracles through Pirkko- it’s to God and all He does for us-a debt we cannot pay as it is given freely. Honor also the one who said “YES” to God-Pirkko.

Find the man who says he is so good, he never crosses the path of Satan. Who indeed never does cross paths with Satan for he is merely following behind him on the same path! The one who is the accuser of the brethren like Satan, writing all kinds of articles in the religious world about people such as Pirkko. Take these letters back to the author. The voice of Satan does not belong in Church nor any Holy place.

Find the woman simply blessed beyond belief, sharing inspiration, the word of other wise people of God, peace, hope, joy through books, TV, radio and meetings. You will find a beloved of God-Pirkko

Find the man jealous of this who lashes out in anger and enmity and you will find a man possessed by his own human will and not the will of God. He probably became jealous by working along side Pirkko. This is a teacher who will fall. Tell him so before he falls too far, lest he drag more souls away from God.

Find the woman in whom the power of god is released through her. She will give it freely and to all-usually staying to the very end to make sure all have received. Remember the times she did this for you because of her deep love for God. Write, speak, and tell others of the great things you have received.

Find the man who downplays the great and miraculous work God does through others in some vain attempt to lesson the reality of God’s action through these faithful people. Look at him, you will not see much work of the power of God through him. More often, you’ll see a desire to spread disbelief in the powers of God. It’s just jealousy. Tell him what it says in 1 Corinthians 4:20-”the Kingdom of God does not consist in talk, but in power”.

Find the woman who continues doing God’s great work even in the great loss of her husband. The woman God continues to hold and give strength throughout even greater loss. This great anointing can never be taken by any man or woman.

Find the man who is truly a coward and seeks to destroy the widow. He moves against the heart and the will of God. Come to the aid of the widow as we are charged and bring peace instead of destruction, for he dishonors the husband who dearly loved and protected his wife from such scoundrels. Send this wolf in church clothing away.

Find the woman who continues to speak peace, love, and servitude to all those she has been commissioned to serve in spite of any present adversity. The peace and love of God remains the gift she gives. Seek this heart yourself and turn away from the judgmental dried out voices that have long forgotten the sweetness of the Lord’s voice in their own lives.

Find the man who rallies more accusers of the brethren around him and makes them “more a child of Hell than himself” (Matthew 23). Those converts to his cause need help to see the ways they are being dragged into being an opponent of God without their own awareness. Write, call, email and help them in their blindness that they may see and be saved.

The time is now. I have the utmost faith the people of Finland can see the heart of a person touched by the very hand of God in Pirkko and tell everyone you know how her life has been used to transform yourself and so many others. I also have the utmost faith that the people of Finland can see the heart of the great deceiver and what he has done to God’s chosen one. It is time to say to him “NO MORE. GET BEHIND ME SATAN FOR YOU MOVE IN THE WAYS OF MAN AND NOT OF GOD!!!!!!”

In Christ.

Lou Orimo, USA

Lainaus:
Sydämeni on syvästi surullinen hyökkäyksistä Pirkko Jalovaaraa kohtaan. Jumalan rakastama ja Jumalan rakastaja. Pelkään niiden puolesta, jotka valheellisesti vainoavat häntä. Syynä on Jumala Itse. Paras määritelmä, jonka olen kuullut Jumalan vihasta, on: "koko Jumalan paino suunnattuna siihen, joka yrittää vahingoittaa Hänen rakkaitaan". On todellakin yritystä vahingoittaa Hänen rakastamaansa Pirkkoa.

Olen aina ollut vaikuttunut sitkeydestä, lujuudesta, sitoutumisesta, päättäväisyydestä, ja syvästä rakkaudesta maahan, perintöön, ja perheeseen, jota kaikki suomalaiset osoittavat ja vielä tärkeämmin, elävät. Ainoa maa, joka kukisti Venäjän, vaikka suomalaiset olivat niin alakynnessä. Sotavelkojen maksaminen avioparien kultaisia vihkisormuksia lähettämällä. Seisominen sen takana, mikä on oikeaa ja oikeudenmukaista. Eläminen täyttämällä kunniansa - pitämällä lupauksensa.

Etsi nainen, Pirkko, joka ei ollut vain halukas, vaan Jumalan pyytäessä jätti ammattinsa ilman epäröintiä seuratakseen kutsumustaan palvella muita. Olisitko tarpeeksi rohkea tekemään tämän?

Etsi mies, joka liikkuu Jumalasta poispäin. Miten voit tietää tämän? Katso Hengen hedelmistä, joka löytyy Galatalaiskirjeestä 5:22-23. Jos kuljet kohti Jumalaa, liikut rakkaudessa, ilossa, rauhassa, kärsivällisyydessä, ystävällisyydestä, hyvyydessä, uskollisuudessa, lempeydessä ja itsehillinnässä. Jos liikut Jumalasta poispäin, siirryt vihamielisyyteen, riitaan, kateuteen, vihanpuuskiin, vastakkainasetteluun, erimielisyyteen, hajaannukseen, kateuteen. Etsi tämä mies, joka liikkuu kateudessa, vihassa ja väärissä syytöksissä ja löydät miehen, joka liikkuu Jumalasta pois pyrkimyksenään vahingoittaa yhtä Jumalan rakastamaa - Pirkkoa. Rukoile häntä liikkumaan toiseen suuntaan Jumalan vihasta poispäin kohti Jumalan sydäntä. "Jos me elämme Hengestä, kulkekaamme myös Hengessä. Älkäämme tulko omahyväisiksi, provosoiko toisiamme, kadehtiko toisiamme." (Galatalaiskirje 5:25-26)

Etsi nainen, Pirkko, joka rukoillut lakkaamatta tuhansien ja tuhansien suomalaisten ja muiden kansojen puolesta. Joka tuonut Jumalan käden kautta elämässään ihmeellisiä parantumisia. Jos olet yksi näistä ihmisistä, nouse ylös ja kerro ihmisille - kirjoita ihmisille - kerro hänen syyttäjilleen, kuka hän todella on; suuri Jumalan nainen. Kerro heille kaikki, kuinka sinua on siunattu. Tämä on palvontaa ja ylistystä Hänelle, joka työsti näitä ihmeitä Pirkon kautta - se on Jumalalle ja kaikille, mitä Hän tekee meille - velka, jota emme voi maksaa, sillä se on annettu ilmaiseksi. Kunnioita myös sitä, joka sanoi "KYLLÄ" Jumalan Pirkolle.

Etsi mies, joka sanoo olevansa niin hyvä, ettei hän koskaan ylitä Saatanan polkuja. Joka ei todellakaan koskaan ylitä Saatanan polkuja, sillä hän vain seuraa tämän takana samalla tiellä! Yksi, joka on veljien syyttäjä niin kuin Saatana, kirjoittamassa kaikenlaisia artikkeleita uskonnollisessa maailmassa ihmisistä kuten Pirkko. Vie nämä kirjeet kirjoittajalle takaisin. Saatanan äänen ei pidä kuulua Kirkkoon eikä mihinkään Pyhään paikkaan.

Etsi nainen, jota yksinkertaisesti siunattu käsittämättömästi, jakaen inspiraatiota, toisten Jumalan viisaiden ihmisten sanaa, rauhaa, toivoa, iloa kirjojen, TV:n, radion ja kokousten välityksellä. Löydät rakastetun Jumalan Pirkon.

Etsi tämä mustasukkainen mies, joka suomii vihassa ja vihamielisyydessä, ja löydät miehen hallusta hänen oman tahtonsa eikä Jumalan tahtoa. Hän luultavasti tuli kateelliseksi työskennellessään Pirkon kanssa. Tämä on opettaja, joka tulee kaatumaan. Kerro hänelle ennen kuin hän kaatuu liian kauas, ettei hän vetäisi enempää sieluja pois Jumalan luota.

Etsi nainen, jonka kautta Jumalan voima vapautuu. Hän antaa sen vapaasti ja kaikille - yleensä loppuun asti viipyen varmistaakseen, että kaikki ovat saaneet. Muista ne kerrat, jolloin hän teki tämän sinulle syvästä rakkaudestaan Jumalaan. Kirjoita, puhu ja kerro toisille hienoista asioista, joita olet saanut.

Etsi mies, joka vähättelee suurta ja ihmeellistä työtä, jota Jumala tekee toisten välityksellä, yrittäessään turhaan kouluttaa Jumalan toiminnan todellisuutta näiden uskollisten ihmisten kautta. Katso häneen, et näe paljon Jumalan voiman työtä hänen kauttaan. Useammin näet halua levittää epäuskoa Jumalan voimaan. Se on vain kateutta. Kerro hänelle mitä 1. Korinttilaiskirjeen 4:20:ssä sanotaan: "Jumalan valtakunta ei perustu puheeseen, vaan voimaan".

Etsi nainen, joka jatkaa Jumalan hienon työn tekemistä, jopa miehensä suuren menetyksen jälkeen. Jumalan nainen jatkaa tehtävässään ja antaa voimaa jopa suuremmissa menetyksissä. Tätä hienoa voitelua ei voi yksikään mies tai nainen ottaa pois.

Etsi mies, joka on todella pelkuri ja pyrkii tuhoamaan lesken. Hän toimii Jumalan sydäntä ja tahtoa vastaan. Tule lesken tueksi, kun meitä kuormitetaan ja tuo rauhaa tuhon sijaan, sillä hän häpäisee aviomiehen, joka hellästi rakasti ja suojeli vaimoaan sellaisilta konnilta. Lähetä tämä susi kirkon vaatteissa pois.

Etsi nainen, joka jatkaa puhumista rauhasta, rakkaudesta, ja palvelee kaikkia, joita hänet on kutsuttu palvelemaan huolimatta mistään esillä olevasta vastoinkäymisestä. Jumalan rauha ja rakkaus pysyy lahjana, jonka hän antaa. Etsi tätä sydäntä itsessäsi ja käänny pois tuomitsevuuden kuivuneista äänistä, jotka ovat pitkään unohtaneet Herran suloisen äänen omassa elämässään.

Etsi mies, joka haalii ympärilleen enemmän veljiensä syyttäjiä ja tekee heidät "enemmän Helvetin lapsiksi kuin itsensä" (Matteus 23). Nämä hänen aiheuttamansa käännynnäiset tarvitsevat apua nähdäkseen keinot, miten heidät on vedetty Jumalaa vastaan ilman omaa tietoisuuttaan. Kirjoita, soita, lähetä sähköpostia ja auta heitä sokeudessaan, että he näkevät ja pelastuvat.

Aika on nyt. Minulla on äärimmäinen usko, että Suomen ihmiset voi nähdä henkilön sydämeen, jota Jumalan Käsi Pirkossa on koskettanut, ja kerrot kaikille mitä tiedät, kuinka hänen elämäänsä on käytetty muuttamaan sinua ja monia muita. Minulla on myös äärimmäinen usko, että Suomen ihmiset näkevät suuren petturin sydämeen ja mitä hän on tehnyt Jumalan valitulle. On aika sanoa hänelle: "EI ENÄÄ. MENE TAAKSENI SAATANA, SILLÄ KULJET IHMISTEN TEITÄ ETKÄ JUMALAN!"

Kristuksessa.

Lou Orimo, USA

--------------------------
Viesti kopioitu täältä
Original here
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11562  Ma 27 Huh 2015, 20:34 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 28.1.2015 klo 4.56 kirjoitti:

Moni asia on jäänyt närästämään, muttei ole ollut aikaa eikä energiaa puuttua kaikkeen. Puran sumaa sitä mukaa pois, kun jaksan. Voi mennä pitkäkin aika, mutta kirjanmerkeissäni on kaikki tallessa ja lähes kaikki löytyy Internetin arkistosta osoitteessa Web.archive.org. Samasta paikasta voi hakea Kotimaa24:n aikaisempaa sisältöä ennen kuin se piilotettiin vuoden alussa. Hyvänä apuna on, jos löytää kirjoituksen linkin jostain ja syöttää sen hakukenttään niin kuin itse kopioin linkin http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/seppo-juntuselle-karajaoikeudessa-vapauttava-paatos/ tästä ketjusta, tuloksena alkuperäinen uutinen mielenkiintoisten kommenttien kera, joita niitäkään en ole ehtinyt vielä käsitellä. Kannattaa laittaa Web.archive.org kirjanmerkkeihin talteen. Arkistot ovat paljon tarkempia kuin muisti ja auttavat palauttamaan yhtä sun toista mieleen. Kannattaa tsekata, muistaako oikein vai väärin. Ikäkin voi tehdä tepposet ja halu pelastaa nahkansa, niin kuin Juntunen-Pulmusella.

Lainaus:
Seppo Juntusen kirjoituksia Kirkko ja Kaupunki lehdessä (Valitse arkisto ja hae Seppo Juntunen)

Yllätyin siitä, että klikatessani linkkiä ja toimittuani ohjeen mukaan arkistosta ei löytynytkään niitä kirjoituksia, joita etsin. Kirjanmerkeissäni on kolme Seppo Juntusen tarkoitushakuista, Pirkkoa rienaavaa kirjoitusta, joita ei löytynytkään arkistohaulla. Haku listasi vain aiemman hutkimisen, jonka kohteena oli Meller. Pulmunen-Juntusella näyttää olevan tapana kaluta ensin yksi loppuun ja siirtyä sen jälkeen seuraavaan. Juntusen suorittamana se ei ole tietenkään hengellistä väkivaltaa, koska suorittajana on itse Pulmunen.

Täällä jotain osviittaa siitä, miten Pirkko on kohdellut Seppoa:

Admin 27.4.2015 klo 19.38 kirjoitti:
Vielä tuonkin perään skannasin Pirkon kirjaa Voimaa Hengestä uudestaan, koska en ollut tyytyväinen tulokseen.

Mielestäni tuo pdf-tiedostonakin löytyvä luku "Korkealla kaiken yllä soi oboe" on hirmu hyvä. Halusin tallentaa sen osoittaakseni, miten lojaalisti Pirkko on kohdellut Seppoa, joka on käyttäytynyt niin halpamaisesti Pirkkoa kohtaan. En ole jaksanut enkä ehtinyt käsitellä vielä kaikkia Seppo Juntusen suoltamia haukkumakirjoituksia, joita löytyy netistä, mutta ne ovat kirjanmerkeissäni tallessa odottamassa sopivaa ajankohtaa.

En ole unohtanut Pirkkoa, mutta puolikuntoisena kaiken kanssa menee aikaa. Vasta olen saanut skannerinkin lasin jynssättyä viimeisen päälle puhtaaksi kyllästyttyäni asentajan sormenjälkeen lasin oikeassa ylälaidassa, joka on ollut siellä kaikki nämä vuodet. Ei ollutkaan vaan niin helppoa päästä lasiin käsiksi; piti avata oikeat ruuvit, pyyhkiä lasi ja laittaa ruuvit takaisin kiinni. Tein poikani kanssa homman kaksi kertaa peräkkäin huomatakseni lasin toisella puolella pölyhiukkasia ja jonkun samean jäljen edelleen. Vielä kerran avasin tänään skannerin ruuvit ja pyyhin lasin kunnon puhdistuspyyhkeillä, että se olisi tarpeeksi puhdas uusiin skannauksiin. Kaikki skannaukseni ovat jääneet noiden huoltotöiden takia roikkumaan - muun muassa Rukousystävä-lehdestä pitäisi skannata jotain.

Lainaus Pirkon kirjasta Voimaa Hengestä:

Lainaus:
Jälleen kerran Jumalan Pyhä Henki laittaa mieltäni myllertäneet asiat oikeaan järjestykseen. Taas kerran Jumalan Henki on antanut niin paljon enemmän, kuin ikinä masennuksessani osasin pyytää.

Kun olen pelokas, Hän vahvistaa minua. Kun olen syrjässä, Hän näyttää oikean paikkani. Kun olen yksin, Hän kulkee kanssani. Kun kaipaan rohkaisua, Hänellä on minulle oikeat sanat. Kun vapisen, Hän ottaa minua kädestä. Kun kaipaan rakkautta, Hän ottaa minut oikein lähelle.

Pyhä Henki kääntää itsesääliin käpertyneen mieleni kohti lähimmäisiäni. Elä ja tee työsi Jumalaa ja toisia ihmisiä varten. Rohkaise Seppoa ja anna hänelle kiitosta. Älä pidä häntä kilpailijanasi vaan työtoverinasi. Jumalan edessä vain sillä on merkitystä, mitä teet muille ihmisille. Kanna heitä minun luokseni. Älä pidä kirjaa omista äläkä muiden epäonnistumisista. Sinun ei tarvitse pyrkiä parhaille paikoille, keskinkertaisena ja vähän sivummallakin kelpaat Minulle yhtä hyvin. Minun tieni eivät aina kulje niin kuin sinä olit suunnitellut - älä murehduta siitä mieltäsi.

Eipä ole Seppo pystynyt, viitsinyt eikä halunnut kohdella Pirkkoa yhtään samalla lailla vaan raukkamaisesti selkään puukottaen. Halpamainen myyräntyö leviää yhä kauemmaksi uuden Valomerkki.fi-osoitteen myötä:

Jalovaaran uhrit ovat olemassa

Kirveellä olisi paljon töitä, mutta käytetään sanansäilää. Luterilainen kirkko on fariseusten ja saddukeusten hallussa, kivittäen naiset mennen tullen.

Hirveä joukko ihmisiä, joilta te kusipäät olette vieneet kirkon, aivan niin kuin se olisi teidän omanne, vaikka se on Jumalan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12189  Ke 03 Elo 2016, 13:27 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 27.4.2015 klo 20.34 kirjoitti:
Admin 28.1.2015 klo 4.56 kirjoitti:

Lainaus:

Täällä jotain osviittaa siitä, miten Pirkko on kohdellut Seppoa:

Admin 27.4.2015 klo 19.38 kirjoitti:
Vielä tuonkin perään skannasin Pirkon kirjaa Voimaa Hengestä uudestaan, koska en ollut tyytyväinen tulokseen.

Mielestäni tuo pdf-tiedostonakin löytyvä luku "Korkealla kaiken yllä soi oboe" on hirmu hyvä. Halusin tallentaa sen osoittaakseni, miten lojaalisti Pirkko on kohdellut Seppoa, joka on käyttäytynyt niin halpamaisesti Pirkkoa kohtaan. En ole jaksanut enkä ehtinyt käsitellä vielä kaikkia Seppo Juntusen suoltamia haukkumakirjoituksia, joita löytyy netistä, mutta ne ovat kirjanmerkeissäni tallessa odottamassa sopivaa ajankohtaa.

En ole unohtanut Pirkkoa, mutta puolikuntoisena kaiken kanssa menee aikaa. Vasta olen saanut skannerinkin lasin jynssättyä viimeisen päälle puhtaaksi kyllästyttyäni asentajan sormenjälkeen lasin oikeassa ylälaidassa, joka on ollut siellä kaikki nämä vuodet. Ei ollutkaan vaan niin helppoa päästä lasiin käsiksi; piti avata oikeat ruuvit, pyyhkiä lasi ja laittaa ruuvit takaisin kiinni. Tein poikani kanssa homman kaksi kertaa peräkkäin huomatakseni lasin toisella puolella pölyhiukkasia ja jonkun samean jäljen edelleen. Vielä kerran avasin tänään skannerin ruuvit ja pyyhin lasin kunnon puhdistuspyyhkeillä, että se olisi tarpeeksi puhdas uusiin skannauksiin. Kaikki skannaukseni ovat jääneet noiden huoltotöiden takia roikkumaan - muun muassa Rukousystävä-lehdestä pitäisi skannata jotain.

Lainaus Pirkon kirjasta Voimaa Hengestä:

Lainaus:
Jälleen kerran Jumalan Pyhä Henki laittaa mieltäni myllertäneet asiat oikeaan järjestykseen. Taas kerran Jumalan Henki on antanut niin paljon enemmän, kuin ikinä masennuksessani osasin pyytää.

Kun olen pelokas, Hän vahvistaa minua. Kun olen syrjässä, Hän näyttää oikean paikkani. Kun olen yksin, Hän kulkee kanssani. Kun kaipaan rohkaisua, Hänellä on minulle oikeat sanat. Kun vapisen, Hän ottaa minua kädestä. Kun kaipaan rakkautta, Hän ottaa minut oikein lähelle.

Pyhä Henki kääntää itsesääliin käpertyneen mieleni kohti lähimmäisiäni. Elä ja tee työsi Jumalaa ja toisia ihmisiä varten. Rohkaise Seppoa ja anna hänelle kiitosta. Älä pidä häntä kilpailijanasi vaan työtoverinasi. Jumalan edessä vain sillä on merkitystä, mitä teet muille ihmisille. Kanna heitä minun luokseni. Älä pidä kirjaa omista äläkä muiden epäonnistumisista. Sinun ei tarvitse pyrkiä parhaille paikoille, keskinkertaisena ja vähän sivummallakin kelpaat Minulle yhtä hyvin. Minun tieni eivät aina kulje niin kuin sinä olit suunnitellut - älä murehduta siitä mieltäsi.

Eipä ole Seppo pystynyt, viitsinyt eikä halunnut kohdella Pirkkoa yhtään samalla lailla vaan raukkamaisesti selkään puukottaen. Halpamainen myyräntyö leviää yhä kauemmaksi uuden Valomerkki.fi-osoitteen myötä:

Jalovaaran uhrit ovat olemassa

Kirveellä olisi paljon töitä, mutta käytetään sanansäilää. Luterilainen kirkko on fariseusten ja saddukeusten hallussa, kivittäen naiset mennen tullen.

Hirveä joukko ihmisiä, joilta te kusipäät olette vieneet kirkon, aivan niin kuin se olisi teidän omanne, vaikka se on Jumalan.

Lukiessaan kuukausikirjeitäsi kyllä oksettaa. Koko luterilaisen kirkon patriarkaalinen ja miesten valtaa pönkittävä valheellinen instituutio. Eipä ole paljon voimia riittänyt perkaamiseen, mutta jatketaan taas, kun jaksetaan.

Eipä ole omena kauas farisealaisesta puusta pudonnut:

Noitanaisen älä anna elää

"Naisen asema on monella puolella maailmaa yhä sama kuin 1600-luvun Ahvenanmaalla." - Kuten Suomessa yhä edelleen, niin henkisesti ja fyysisesti.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Uskonelämä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Muuta tekstin kokoa: - -

Takaisin ylös

Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign