Sanasinko
Wordbazooka

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Muuta tekstin kokoa: Suurenna - Pienennä - Palauta oletuskoko
Uskonkirkko | Church of FaithUskonkirkko | Church of Faith

Ilmestyskirja nyt

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Uskonelämä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 2970  Ma 07 Hel 2011, 0:30 (GMT+3)  Aihe: Ilmestyskirja nyt Vastaa lainaamalla viestiä

Olin tänään Ilmestyskirja-seminaarissa.

Mikä minut sai menemään sinne, kun olisin voinut tehdä muutakin? Eikö ole ollut jo tarpeeksi rankkaa...

Siinäpä se, kun on ollut rankkaa, Ilmestyskirja sopii siihen saumaan.

Jos olisi ollut kevyempää, olisin valinnut varmaan risteilyn. Mutta kun on ollut niin rankkaa, valitsin Ilmestyskirjan.

Seitsemässä vuodessa on saanut jo vähän etäisyyttä, mutta mikään ei ole unohtunut. Edelleen kaikki tulee mieleen.

Seitsemän vuotta sitten isälleni tehtiin ruumiinavaus nimipäivänäni tiputtuaan edellisenä päivänä katolta. Se kaikki tuntui kauhealta enkä voinut iloita isän antamasta nimestä enää. Nimipäiväni yhdistyi ruumiinavaukseen. Jos joku onnitteli nimipäivänäni, mielessäni oli vain ruumiinavaus ja voin pahoin.

Mutta tänä vuonna ajattelin, jos seitsemän vuotta olisi tarpeeksi aikaa ja saisin etäisyyttä. Ajattelin, että pystyisin juhlistamaan jo nimipäivääni ja lähtemään vaikka päiväristeilylle vähän kevyemmässä tunnelmassa.

Vaan kun kuukausi vaihtui helmikuuksi, muistin kaiken taas.

Muistin, kuinka olin kysynyt Jumalalta, onko vielä jotain, mitä minun olisi syytä tietää. Ja vastauksena oli tullut ajatus, että kohta tapahtuu jotain, mikään ei ole ikuista. Tuskan hiki nousi kauttaaltaan ihoni pintaan tuntiessani ajatuksen kohdistuvan vanhempiini. Pelkäsin etenkin äitini puolesta enkä kestänyt koko ajatusta, ja torjuin sen omana mielikuvitukseni tuotteena vain.

Muttei kulunut kuin pari päivää, kun suru-uutinen isän katolta tippumisesta tuli. Se oli totaalinen shokki minulle ja hirveä järkytys. Muistin myös kokemani enteen ja että olin torjunut sen.

Olin kysynyt Jumalalta, olisiko vielä jotain, joka minun pitäisi tietää, mutten kestänytkään vastausta, sitä ajatusta, että kohta tapahtuu jotain, mikään ei ole ikuista. Se tuskan hiki ihoni pinnalla oli silloin aivan konkreettista, ajatus oli niin tuskallinen.

Jouduin myös miettimään, olisiko tilanne voinut päättyä toisin, jos olisin uskonut ennettä. Jos en olisi pitänyt ajatusta oman mielikuvitukseni tuotteena, olisin voinut kysyä Jumalalta, voinko tehdä jotain, ettei kävisi mitään.

Isä oli ollut jo pari kertaa luomassa lunta siellä katolla. Kyllä kaikkitietävä Jumala sen tiesi ja näki niin kuin senkin, että isä menisi katolle vielä uudestaan ja laho tukiparru peltikaton alla pettäisi. Enteeni tuli juuri tuossa vaiheessa ja Jumala tiesi kaiken.

Jouduin ihan tosissaan miettimään, oliko ajatuksessa "kohta tapahtuu jotain, mikään ei ole ikuista" pelivaraa suuntaan tai toiseen. Syyllisyydentunto siitä, etten ollut kyennyt tuskaltani vastaanottamaan saamaani vastausta, oli käytävä läpi. Opin läksyn, ettei pidä kysyä mitään semmoista, jonka vastausta ei kestä. Huolettomana olin asettanut Jumalalle kysymyksen, olisiko vielä jotain, mitä minun pitäisi tietää, ja Jumala vastasi niin kuin asia oli.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 3797  Ke 11 Tou 2011, 13:04 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HOMEHELVETTI JA JOBIN KÄRSIMYKSET

Moni kärsivä lienee lukenut Raamatusta Jobin kirjaa.

Saatana tahtoi koetella Jobia.
Lainaus:
Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan.
Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita."
Herra kysyi: "Oletko pannut merkille palvelijani Jobin? Ei ole maan päällä toista hänen kaltaistaan, niin vilpitöntä ja nuhteetonta ja jumalaapelkäävää, ei ketään, joka niin karttaisi kaikkea pahaa."
Saatana vastasi Herralle: "Miksi ei Job olisi jumalaapelkäävä?
Sinähän olet sulkenut hänet suojelukseesi, hänet ja hänen perheensä ja omaisuutensa. Olet siunannut kaiken mihin hän ryhtyy, ja hänen karjansa leviää yli maan.
Mutta ojennapa kätesi ja tartu siihen mitä hänellä on. Saat nähdä, että hän kiroaa sinua vasten kasvoja!"
Herra sanoi Saatanalle: "Hyvä on. Saat tehdä mitä haluat kaikelle mitä hänellä on. Mutta häneen itseensä et saa koskea." Sitten Saatana lähti pois Herran edestä.
(Job 1:6-12)

Job menetti omaisuutensa ja perheensä, muttei kapinoinut Jumalaa vastaan.

Tilanne jatkui näin:
Lainaus:
Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat taas koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan.
Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita."
Herra kysyi: "Oletko pannut merkille palvelijani Jobin? Ei ole maan päällä toista hänen kaltaistaan, niin vilpitöntä ja nuhteetonta ja jumalaapelkäävää, ei ketään, joka niin karttaisi kaikkea pahaa. Yhä vain hän on pysynyt nuhteettomana, vaikka sinä olet yllyttänyt minut syöksemään onnettomuuteen hänet, viattoman miehen."
Saatana vastasi Herralle: "Hyvän kaupan Job on tehnyt: pelasti sentään oman nahkansa!
Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen lihaansa ja luihinsa. Saat nähdä, että hän kiroaa sinua vasten kasvoja!"
Herra sanoi Saatanalle: "Hyvä on! Tee hänelle mitä haluat, mutta henkeä et saa häneltä viedä!"
Niin Saatana lähti pois Herran edestä. Hän meni ja runteli Jobia märkivillä paiseilla. Niitä nousi kaikkialle, päästä jalkoihin.
Job kävi jätekasalle istumaan ja kaapi ruumistaan ruukunpalalla.
Hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö sinä pidät kiinni hurskaudestasi? Kiroa jo Jumalaa ja kuole pois!"
Job vastasi: "Hullun puhetta, vaimo. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha."
(Job 2:1-10)

Kuinka moni onkaan ajatellut kärsimyksen keskellä, että kaiken takana on paha, itse sielunvihollinen? Jo maan päällä voi olla helvetti, niin kuin homehelvetti on.

Homesairauden kurimuksessa ihmiset riutuvat ja potevat. Heitä ylenkatsotaan ja mitätöidään kuin spitaalisia. Oireita voidaan pitää jopa liioitteluna ja luulotautina lääkäreidenkin taholta. Homeongelmaa vähätellään, viranomaiset eivät välitä ihmisten terveydestä ja suurin maksaja ja kärsijä on aina homesairas itse. Laki on rikkaiden ja vahvempien puolella, ei sairaiden ja heikkojen.

Millä tavoin homeongelma riuduttaa, sen tietää vain siihen joutunut. Jos omakohtaisesti kirjoittaisin, mistä kaikesta olen joutunut kärsimään, sille ei loppua tulisi. Mutta seuraukset ovat olleet ihan konkreettiset. En ole lukenut pariin vuoteen kirjojakaan ollenkaan. Minulla jäi homeasunnossa kesken Joyce Meyerin kirja "Kuuntele Jumalaa". Raamattua olen kyllä lukenut, mutten laske sitä tavalliseksi kirjaksi.

Voimia ei ole ollut minkään kirjan juonen seuraamiseen, kaaoksessa ja homehelvetissä on ollut ihan tarpeeksi sietämistä. Ja onhan se vaivannut, ettei ole voinut elää normaalisti, ettei ole ollut tasapainossa. Minulla on noin parin vuoden viive kaikessa homeongelman aiheutettua ylimääräisen ja raskaan mutkan matkaani.

Olen vaan aika sitkeää sorttia ja jatkan aina siitä, mihin olen jäänyt. En anna periksi niin kauan kuin henki pihisee.

Mutta oli se sillä hilkulla, että jaksoin maanantaina ottaa käsiini Joyce Meyerin kirjan parin vuoden jälkeen uudestaan. Aiemmin lukemani oli ehtinyt etääntyä jo. Silmäilin sivuja ja tarkistin muutamia raamatunkohtia. Oleellista kuitenkin, että jatkoin lukemista siitä kohtaa, mihin olin jäänyt.

Jatkettuani kohdasta "Jumala puhuu sisäisen rauhan kautta" tajusin, ettei minulla ole ollut koko homeongelman aikana sisäistä rauhaa. Se on suistanut minut normaaleilta raiteiltani hyllyvään suohon pois tasapainosta ahdistukseen ja kärsimykseen. Olen tehnyt hirveän mutkan matkassani ja kiertänyt loputonta ympyrää kuin israelilaiset autiomaassa.

"Jumala puhuu sisäisen rauhan kautta." Mutta juuri homeongelma oli vienyt sen ja erottanut minut tuosta kirjastakin. Kului pari vuotta päästä takaisin siihen antiin, jota kirjassa tarjottiin.

Sitten mieleeni tuli yhä selvemmin, että kaikki oli ollut paholaisen koukkuja. Jokainen Jumalaan uskova on sen vihollinen, jota vastaan paholainen hyökkää.

Maanantai-iltaan mennessä tajusin jääneeni paljosta paitsi. Se, mitä kirjasta luin, oli niin oleellista. Eläessämme tällaisessa maailmassa meidän täytyy tietää, että kuljemme oikeaan suuntaan. Jos jokin tekee meidät levottomaksi ja pahoinvoivaksi, se ei ole oikea tie. Kun meillä on sisäinen rauha, olemme harmoniassa itsemme ja Jumalan kanssa.

Mutta kaikkien vastoinkäymisten jälkeen Herra siunasi Jobinkin elämän loppuajan vielä runsaammin kuin oli sen alkuajat siunannut. Job kuoli vasta korkeassa iässä elämästä kyllänsä saaneena.

Nykyajan ihmisillekin Jobin kohtalo voi opettaa paljon - jopa elämänuskonsa ja voimansa homehelvetissä menettäneille.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5380  Ke 12 Lok 2011, 14:12 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Nykyajan ihmisillekin Jobin kohtalo voi opettaa paljon - jopa elämänuskonsa ja voimansa homehelvetissä menettäneille."

Liittymäkohta Jobiin? Ks. Morgellonin tauti, mykoplasma ja home

Lainaus:
Skin Fungus and skin parasites - Morgellons-Collembola--Strongyloide...

Lainaus:
While most skin parasites are harmless, there are some skin parasites such as Morgellons (of unknown origin), unknown to most doctors, that can make life a living hell.

Job, of the Old Testament in the Holy Bible, may very well have been the first human on record who suffered from these skin parasites which are in the form of skin mites, nematodes and or skin fungus.

Otsikkoa klikkaamalla alkuperäiseen tekstiin. Mielenkiintoinen ajatus tuossa, että Vanhan Testamentin Job olisi voinut kärsiä noista hirveistä parasiiteista.

Ks. Job:
Lainaus:
Niin Saatana lähti pois Herran edestä. Hän meni ja runteli Jobia märkivillä paiseilla. Niitä nousi kaikkialle, päästä jalkoihin.
Job kävi jätekasalle istumaan ja kaapi ruumistaan ruukunpalalla.
(Job. 2:7,8)

Lainaus:
Kukaan heistä ei puhunut Jobille mitään, sillä he näkivät, miten kauhea hänen tuskansa oli. (Job. 2:13)
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5381  Ke 12 Lok 2011, 14:48 (GMT+3)  Aihe: Johanneksen ilmestys 1:9-20 Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Johannes näkee Kristuksen

9 Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos-nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta.

10 Herran päivänä Henki valtasi minut, ja minä kuulin takaani kovan äänen, kuin olisi torveen puhallettu. [Ap. t. 10:10 | 2. Moos. 19:19]

11 Ääni sanoi: "Kirjoita, mitä näet, ja lähetä kirja seitsemälle seurakunnalle: Efesokseen, Smyrnaan, Pergamoniin, Tyatiraan, Sardekseen, Filadelfiaan ja Laodikeaan."

12 Käännyin nähdäkseni, mikä ääni minulle puhui, ja kun käännyin, näin seitsemän kultajalkaista lamppua

13 ja lamppujen keskellä hahmon, joka oli ihmisen kaltainen. Hänellä oli yllään pitkä viitta ja rinnan ympärillä kultainen vyö. [Dan. 7:13 | 2. Moos. 39:5]

14 Hänen päänsä ja hiuksensa hohtivat valkoisina kuin valkoinen villa, kuin lumi, ja hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit. [Dan. 7:9 | Dan. 10:6]

15 Hänen jalkansa välkehtivät kuin sulatusuunissa hehkuva pronssi, ja hänen äänensä oli kuin suurten vesien pauhu. [Dan. 10:6]

16 Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, hänen suustaan pisti esiin kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat kuin loistava keskipäivän aurinko. [Jes. 49:2; Hepr. 4:12 | Matt. 17:2]

17 Hänet nähdessäni minä vaivuin hänen jalkoihinsa kuin kuollut. Mutta hän laski oikean kätensä päälleni ja sanoi: "Älä pelkää. Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, [Dan. 10:17]

18 iäti elävä. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti. Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet. [Room. 6:9; Hepr. 7:25 | Job 12:14; Jes. 22:22]

19 Kirjoita siis, mitä näet: se, mikä on nyt, ja se, mikä on myöhemmin tapahtuva.

20 Sinä näit seitsemän tähteä oikeassa kädessäni ja seitsemän kultajalkaista lamppua, ja niiden salaisuus on tämä: seitsemän tähteä ovat seitsemän seurakunnan enkelit, ja seitsemän lamppua ovat ne seitsemän seurakuntaa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5383  Ke 12 Lok 2011, 20:00 (GMT+3)  Aihe: Jeesus Vanhassa ja Uudessa Testamentissa Vastaa lainaamalla viestiä

Johanneksen ilmestys 1:9-20

Tuossa tänään lukemassani pienessä Ilmestyskirjan pätkässä oli kymmenen viittausta Vanhan Testamentin puolelle, kävin ne kaikki läpi. Danielin kirjaan oli monta viittausta, se on yksi lempikirjoistani VT:n puolella kuvatessaan niin ihmeellisellä tavalla Jeesusta. Olen kirjoittanutkin siitä joskus, esimerkiksi täällä:

Ihmisen Pojasta

Verrataanpa vähän kohtia...

Lainaus:
Käännyin nähdäkseni, mikä ääni minulle puhui, ja kun käännyin, näin seitsemän kultajalkaista lamppua ja lamppujen keskellä hahmon, joka oli ihmisen kaltainen. Hänellä oli yllään pitkä viitta ja rinnan ympärillä kultainen vyö.

(Ilm. 1:12-13)

Lainaus:
Yhä minä katselin yöllisiä näkyjä ja näin, miten taivaan pilvien keskellä tuli eräs, näöltään kuin ihminen. Hän saapui Ikiaikaisen luo. Hänet saatettiin Ikiaikaisen eteen,

[»Eräs, näöltään kuin ihminen» on sanasta sanaan käännettynä »kuin ihmisen poika», joka tarkoittaa samaa kuin »kuin ihmisyksilö». Tähän pohjautuu nimitys »Ihmisen Poika», joka esiintyy Uudessa testamentissa.]

ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

(Dan. 7:13-14)

Lainaus:
Hänen päänsä ja hiuksensa hohtivat valkoisina kuin valkoinen villa, kuin lumi, ja hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit.

(Ilm. 1:14)

Lainaus:
Kun minä sitä katselin, istuimet asetettiin paikoilleen, ja Ikiaikainen istuutui. Hänen pukunsa oli valkea kuin lumi ja hänen hiuksensa ja partansa kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.

(Dan. 7:9)

Lainaus:
Hänen jalkansa välkehtivät kuin sulatusuunissa hehkuva pronssi, ja hänen äänensä oli kuin suurten vesien pauhu.

(Ilm. 1:15)

Lainaus:
Hänen ruumiinsa säihkyi kuin krysoliitti, hänen kasvonsa välkehtivät kuin salama, hänen silmänsä olivat kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävä pronssi, ja hänen äänensä oli kuin kansanjoukon pauhu.

(Dan. 10:6)

Lainaus:
Hänet nähdessäni minä vaivuin hänen jalkoihinsa kuin kuollut. Mutta hän laski oikean kätensä päälleni ja sanoi: "Älä pelkää. Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, iäti elävä. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti. Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet."

(Ilm. 1:17-18)

Lainaus:
"Miten minä, vähäinen palvelija, voisin puhua herrani kanssa? Enää ei minussa ole jäljellä voimaa, tuskin henkeäkään!"
Ihmisen kaltainen kosketti minua uudelleen, antoi minulle voimaa ja sanoi: "Älä pelkää, sinä Jumalalle rakas! Kaikki on hyvin. Vahvistu, ole vahva!"

(Dan. 10:17-19)
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5626  La 29 Lok 2011, 21:52 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus ketjun toisesta viestistä:

HOMEHELVETTI JA JOBIN KÄRSIMYKSET

Lainaus:
Kuinka moni onkaan ajatellut kärsimyksen keskellä, että kaiken takana on paha, itse sielunvihollinen? Jo maan päällä voi olla helvetti, niin kuin homehelvetti on.

Homesairauden kurimuksessa ihmiset riutuvat ja potevat. Heitä ylenkatsotaan ja mitätöidään kuin spitaalisia. Oireita voidaan pitää jopa liioitteluna ja luulotautina lääkäreidenkin taholta. Homeongelmaa vähätellään, viranomaiset eivät välitä ihmisten terveydestä ja suurin maksaja ja kärsijä on aina homesairas itse. Laki on rikkaiden ja vahvempien puolella, ei sairaiden ja heikkojen.

Ikävä kyllä en voi päivitellä foorumiani nyt, on luotava kirjelmää ja taisteltava. Tiedättehän, että Suomessa sairaista on tehty ravihevosia, joiden täytyy taistella hoidostaan?

Mikäli uupuu kesken kaiken matkalla, hoitoa ei saa, ellei sairas heppa jaksa juosta loppuun saakka.

Luin äsken Ilmestyskirjaa. Tämä sopii minunkin elämääni oikein hyvin:

Lainaus:
"Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, hän, joka oli kuollut mutta heräsi eloon:

"Minä tiedän sinun ahdinkosi ja köyhyytesi -- sinun, joka kuitenkin olet rikas. Minä tiedän, miten sinua herjaavat nuo, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole -- Saatanan synagogaa he ovat!

Älä yhtään pelkää sitä, mitä joudut kärsimään. Saatana on sulkeva muutamia teistä vankeuteen, jotta teitä koeteltaisiin, ja te joudutte ahdinkoon kymmeneksi päiväksi. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle voitonseppeleeksi elämän.

Ilm. 2:8-10
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5627  Su 30 Lok 2011, 2:53 (GMT+3)  Aihe: Déguisement de chevalier Fleur de Lys Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
"Näin sanoo hän, jolla on kaksiteräinen, terävä miekka:

"Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä Saatanalla on valtaistuimensa. Silti tunnustat horjumatta minun nimeäni etkä ole kieltänyt uskoasi minuun, et edes silloin, kun uskollinen todistajani Antipas surmattiin teidän luonanne, siellä missä Saatana asuu.

Ilm. 2:12-13

Lainaus:
Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme.

Jumalalta ei voi salata mitään. Kaikki, mikä on luotu, on avointa ja alastonta hänelle, jolle meidän on tehtävä tili.

Hepr. 4:12-13

Lainaus:
Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, hänen suustaan pisti esiin kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat kuin loistava keskipäivän aurinko.

Hänet nähdessäni minä vaivuin hänen jalkoihinsa kuin kuollut. Mutta hän laski oikean kätensä päälleni ja sanoi: "Älä pelkää. Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, iäti elävä. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti. Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

Ilm. 1:16-18
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5629  Ti 01 Mar 2011, 0:09 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vapisen koko ajan.

Ei minulla mitään ole.

Vapisen koko ajan.

Ei minulla mitään ole.

Ei minulla mitään enää ole.

*

Pieni kappeli.

Meren rannalla.

Viimeinen vastaanotto.

*

Lääkäri ennen minua ja jälkeeni.

Reseptikäsi lepää, ei maksa mitään.

Arkkuja tuodaan. Arkkuja viedään.

Ovenpielessä nimi. Puoli tuntia.

*

Viimeinen vastaanotto.

Krematorio.

Tuskasta tuhkaa.

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5630  Ti 01 Mar 2011, 3:47 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tervetuloa Morte-yhtymään!

Palveluja tarjoaa tohtorit Dracula ja Kuolema, parhaat spesialistimme.

- Eikö muille olisi aikoja?

- Ei, vain tohtorit Dracula ja Kuolema ottavat vastaan.

*

- Taidan etsiä muualta... Hei, miksei ovet aukea enää?

- Kadulta pääsee vain sisäänpäin, pihan puolelta ulos.

- Pihan puolelta sitten... Mutta hei, näissäkin ovissa on joku este.

- Uloskäynti maksaa, annas kun näytän.

- Hautausmaa! Miksi siellä on hautausmaa?

*

- Draculan ja Kuoleman potilaat päätyvät aina sinne, ennemmin tai myöhemmin. On hyvä jo ennakolta tutustua erihintaisiin osuuksiin.

- Mutta haluan kotiin!

- Hmm... Se taivaspaikka on kaikkein kallein, maksaa maltaita. Helvettiin pääsee huomattavasti halvemmalla.

- En minä halua helvettiin, haluan kotiin!

- Olen pahoillani, täältä ei ole kukaan selvinnyt hengissä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5632  Ti 01 Mar 2011, 20:43 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Tervetuloa Morte-yhtymään!

Palveluja tarjoaa tohtorit Dracula ja Kuolema, parhaat spesialistimme.

Pahaa aavistamaton potilas saapuu vastaanotolle: Lääkäri
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5639  Ke 02 Mar 2011, 12:48 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitää jatkaa Ilmestyskirjan lukemista, sehän on kuin omasta elämästäni.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5640  Ke 02 Mar 2011, 13:12 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muillakin on näköjään rankkaa, helvetti mitä lieroja:

Lemmikkikoiran tuhkaa luultiin huumeeksi

Lainaus:
Sosiaaliviraston järjestämä tuttu lastenhoitaja oli ollut kotona 1- ja 2-vuotiaiden lasten kanssa sillä aikaa, kun äiti oli hoitamassa tärkeitä asioita Turussa.

Poliisit tulivat tuona aikana asuntoon hoitajan soiton perusteella.

Hoitaja oli alkanut jostain syystä tutkia äidin tavaroita. Hän oli nähnyt makuuhuoneen koristehyllyssä pienen muovisen enkelirasian, joka oli suljettu niiteillä ja teipillä.

Hoitaja oli repinyt teipit ja niitit auki, avannut kannen ja nähnyt sisällä muovipussin täynnä vaaleaa pulveria.

- Hän luuli jauhetta huumausaineeksi ja soitti sosiaaliviranomaisille, äiti kertoo.

Lainaus:
Huumeeksi luultu jauhe oli kuitenkin perheen lemmikin, viisi vuotta sitten kuolleen bison havanese -koiran tuhkaa. Äiti oli halunnut säilyttää rakkaan Fidon muiston tuossa rasiassa.

Poliisit olivat vieneet tuhkan mukanaan analysoitavaksi.

- Koirankin muisto häpäistiin, äiti sanoo.

Lastenhoitaja suostui lopulta myöntämään, että hän oli ilmoittanut epäilyistään sosiaaliviranomaisille.

Järkyttynyt äiti soitti poliisille kysyäkseen tapahtuneesta. Hänelle ilmoitettiin, että kyseessä ei enää ole rikosepäily.

Äiti teki maanantaina rikosilmoituksen lastenhoitajan edesottamuksesta.

- Vieraat ihmiset ovat penkoneet kotini. Miten tällaiseen voidaan ryhtyä selkäni takana? Minua ei kutsuttu paikalle, eikä tästä edes ilmoitettu minulle, hän hämmästelee.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5641  Ke 02 Mar 2011, 15:57 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luin Ilmestyskirjasta kirjeen Pergamonin seurakunnalle, josta on seitsemän viitettä Vanhan testamentin puolelle. Ks. Ilm. 2:12-17

Kävin kaikki viitteet VT:n puolelle läpi kuten yleensä, joista yksi viite oli tosi rankka. Jos joku väittää, että Raamatussa kaikki on oikein, joutuu allekirjoittamaan aika hirveän raakalaisten maailman.

Jakeesta 14 oli viittaus 4. Mooseksen kirjaan 31:16:

Lainaus:
14 Mooses vihastui sotajoukon johtajiksi määrätyille tuhannen miehen ja sadan miehen päälliköille, kun he palasivat sotaretkeltä,
15 ja sanoi heille: "Oletteko jättäneet henkiin kaikki naiset?
16 Juuri nuo naiset tekivät Bileamin neuvon mukaan ja saivat israelilaiset luopumaan Herrasta ja antautumaan Baal-Peorin palvojiksi. Sen tähden Herran kansaa kohtasi vitsaus.
17 Tappakaa siis lapsista kaikki pojat ja tappakaa myös jokainen nainen, joka on maannut miehen kanssa.
18 Mutta tytöt, jotka eivät ole maanneet miehen kanssa, saatte ottaa itsellenne.
19 Teidän tulee oleskella leirin ulkopuolella seitsemän päivää, ja jokaisen, joka on surmannut jonkun tai koskettanut surmattua, tulee puhdistautua kolmantena ja seitsemäntenä päivänä; tämä koskee sekä teitä että vankejanne.

4. Moos. 31:14-19

Mooseshan rikkoi israelilaisten kanssa viidettä käskyä: "Älä tapa."

Ks. kymmenen käskyä: 2. Moos. 20:1
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5660  Pe 04 Mar 2011, 16:42 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lueskelin tänään sunnuntaina saamaani Rukousystävä-lehteä. Huomasin kaksi juttua, jotka halusin poimia talteen, vaikka skannaaminen onkin oikolukemisineen hidasta.

Toisessa entinen opettaja kertoo ihmeparantumisestaan
ja toisessa kuvataan kristittyjen vainoa.

Molemmat jutut voi lukea myöhemmin Rukousystävien sivuilta,
jossa on parhaillaan esillä Rukousystävä-lehti 3/2011.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5661  Pe 04 Mar 2011, 16:47 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Lueskelin tänään sunnuntaina saamaani Rukousystävä-lehteä. Huomasin kaksi juttua, jotka halusin poimia talteen, vaikka skannaaminen onkin oikolukemisineen hidasta.

Toisessa entinen opettaja kertoo ihmeparantumisestaan
ja toisessa kuvataan kristittyjen vainoa.

Jälkimmäisessä minua puhutteli tämä kohta:
Lainaus:
-- Shahbaz Bhatti, joka toteaa samansuuntaisesti: "Jos en pelkää ja jos olen tunnustanut Jumalalle syntini ja elän uskossa armoon, niin sielunvihollinen menettää kaikki aseensa. Hän ei voi muuta, kuin tappaa ruumiini, mutta se tarkoittaa vain pikalippua Herran luo."
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5663  La 05 Mar 2011, 7:43 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mukava pikku jatkokertomus. Tutkittava vielä, mikä oli Robert Beckin loppu. Saatana ei varmastikaan jätä sellaista ihmistä noteeraamatta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5671  La 05 Mar 2011, 14:59 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Tutkittava vielä, mikä oli Robert Beckin loppu.

Piti mennä vielä tuota penkomaan, vaikka kaamean väsynyt. Lepäämään välillä vai suoraan hautausmaalle?
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6042  Su 06 Mar 2011, 0:41 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pyhäinpäivänä Hietaniemen sankarivainajien muistomerkillä.

Seppeleessä teksti:

"Sankarivainajien muistoa kunnioittaen
Yleisesiupseerikurssi 55 opettajineen"

Lainaus:
Hietaniemen alueelle varattiin talvisodan alkaessa alue sodassa kaatuneille. Jatkosodan aikana siitä muodostettiin sankarihauta-alue (suunnittelijana arkkitehti Arvo Muroma), johon on haudattu runsaat 3100 helsinkiläistä sankarivainajaa ja n. 120 saksalaista sodassa kaatunutta. Sankarihauta-aluetta reunustaa Kadonneiden muuri (suunnitellut arkkitehti Mauno Siitonen), johon on hakattu n. 800 sodissa kadonneen tai kentälle jääneen helsinkiläisen nimet. Perhe- ja sukuhautoihin on tämän lisäksi haudattu yhteensä n. 280 helsinkiläistä sankarivainajaa.

Sankarihauta-alueella on Sankariaukio, jonka reunalla on C.G.E.Mannerheimin hauta (hautamuistomerkki Wäinö Aaltonen, 1953) ja päädyssä Sankariristi (Wäinö Aaltonen, 1954).

Ks. Wikipedia
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6043  Su 06 Mar 2011, 2:29 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Otan pyöräni ja lähden polkemaan. Ensin metrolle ja sen jälkeen Ruoholahdessa pois.

Sitten Itämerentorin poikki ja alikulkusillan läpi matkaa jatkaen, jonka jälkeen Hietaniemen hautausmaa tuleekin jo vastaan. Haudoilla näkyy kynttilöitä, on pyhäinpäivä.

Kaarran rantaan päin, hautausmaalla tiluksia riittää. Mietin, kuinka paljon Hietaniemelle onkaan oikein haudattu ihmisiä...

On pimeää jo, vain lyhdyt valaisevat tienoota, mitä valaisevat. Olen likinäköinen ja pimeä heikentää suuntavaistoani niin, että ajelen ohi. Käännyn ympäri ja palaan takaisin.

On vähän synkkää, hautausmaalla ei ole muita valoja kuin ihmisten tuomat kynttilät. Onneksi niitä riittää.

Löydän isovanhempieni haudan, joka on ihan pimeänä. Olen kesällä laittanut haudalle uuden lyhdyn, johon aion laittaa kynttilän. Mutta viemäni kynttilä onkin lyhtyyn liian korkea, suunnitelmasta on luovuttava.

Hyvästelen haudan tekemällä ristinmerkin ilmaan, otan pyöräni ja jatkan matkaa. Tiedän, että kynttilä sopii isovanhempien pojan sankarihaudalle kierrätettyäni vanhemman lyhdyn sinne.

Matkan varrella törmään ihanaan lyhtymereen uudemmalla tuhkauurnapuolella. Ihmisiä on sankoin joukoin liikkeellä, vaikka on ilta.

Sitten pääsen sankarivainajien haudoille. Alan etsiä isäni veljen hautaa, joka on pimeässä vaikeaa, koska hautoja on niin paljon. Menen monta kertaa ohi, vasta sitten löydän oikean paikan ja parkkeeraan pyöräni viereen.

En näe pimeässä, miten lyhdyn luukku pohjasta avataan. On mentävä valoon katsomaan tarkemmin. Onneksi sankarivainajien muistomerkin vieressä on pari valonheittäjää, jossa näen paremmin. Monen yrittämän jälkeen saan pohjaluukun auki, ja sitten parilla yrittämällä kynttilän sisään ja luukun kiinni.

Kannan lyhdyn takaisin sankarivainajan haudalle. Sankarivainajat on haudattu pareittain ja vierushaudalle on sammunut hautakynttilä. Nostan siitä kannen pois ja sytytän kynttilän uudestaan ja asetan kannen takaisin paikoilleen.

Otan haudalta myös muutamia kuvia ja sen jälkeen menen vainajien muistomerkille, jonne on asetettu tuore seppele ja paljon kynttilöitä. Ihmisiä poikkeaa runsaasti muistomerkille, myös lapsiperheitä ja nuoria aikuisia, kaikenikäisiä. Napsin monia kuvia muistomerkistä, sillä tiedän, että vain osa onnistuu.

Tuon tehtyäni palaan sankarivainajan haudalle takaisin katsomaan, kuinka sytyttämäni lyhty palaa. Hyvästelen haudan mielessäni ja lähden ajamaan hiljakseen pyörällä eteenpäin. Sitten mieleeni pulpahtaa kysymys, missä olosuhteissa isäni veli on kuollut, ja alan voida pahoin. Mitkä olivat hänen loppuhetkensä, millä tavoin hän kuoli... Hän kuoli sodassa, ja sota on rumaa.

Jatkan matkaa eteenpäin. Päätän käydä vielä entisen seinänaapurini haudalla. Ohitan pienen kappelin, jossa hänet siunattiin. Ovessa oli hänen nimensä puolen tunnin ajan, viimeinen vastaanotto. Samaan paikkaan minäkin vielä päätyisin ja sitten isovanhempieni viereen.

Ylitän suojatien. Kävimme kesällä poikani kanssa naapurimme haudalla ensimmäistä kertaa uudella tuhkahautauspuolella. Kaarran alueelle, jossa on korkeita tolppia ja niissä poisnukkuneiden nimikylttejä. Nyt ei mene kauaa löytää tuttua nimeä. Kesällä siinä meni aikaa ja huomasimme samassa tolpassa Tony Halmeenkin nimen. Kaksi viikinkiä. Naapurinikin oli henkeen ja vereen isänmaallinen, todellinen upseeri ja herrasmies. Kävin sairaalassa katsomassa häntä, ja sitten hän tukehtui omaan oksennukseensa eikä päässyt enää kotiin.

Otan kuvia noistakin nimikylteistä, vaikka on pimeää. Muisto haudalla käymisestä. Minulta pyydetään myös tulta. Lainaan sytkäriäni, joka on aina käsilaukussa.

- Kuolema koskettaa kaikkia ihmisiä, en ole ainoa. Näen satoja ja satoja kynttilöitä kaikkialla pitkin poikin hautausmaata. Ihmiset ovat olleet sankoin joukoin liikkeellä muistamassa rakkaitaan.

Minua viluttaa jo, ja alan polkea kohti merta ja takaisin Ruoholahteen.

Kun pääsen metroon, soitan äidille vielä uudestaan. Olin soittanut jo menomatkalla ja hän oli murehtinut myöhäistä reissuani. Kerroin nyt, kuinka paljon ihmisiä oli liikkeellä.

Sitten soitin vielä kummitädilleni, joka oli käynyt jo aamulla miehensä haudalla ja sen jälkeen jumalanpalveluksessa, jossa hänen miehensäkin nimi oli mainittu poisnukkuneiden joukossa ja kaikille oli sytytetty kynttilät.

Pohdin, miksei kuolemasta puhuta paljon enemmän, se kumminkin koskee meitä jokaista.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6041  Ma 12 Jou 2011, 0:10 (GMT+3)  Aihe: Huom! Vastaa lainaamalla viestiä

About Bob Beck, D.Sc.

Lainaus:
Because of Bob Beck's lecturing and magazine articles, he was under constant threat of wrongful imprisonment as a result of the FDA trying to shut him up. Besides having armed government men raid his residence once already, he also has to constantly guard what he tells others over the phone because of constant attempts by the FDA to entrap him by catching him giving medical advice, which only doctors are legally allowed to do. Despite all this he continued to lecture so that all will know that electromedicine is the inexpensive health key that millions are waiting for.

Lainaus:
Although death is a fact of life, I am sad to inform you that Bob Beck died at 11:40 PM June 23 2002 at an Orange County, California hospital. After a nasty fall which created water on his brain, Bob’s heart eventually gave out.

Bob Beck Protocol

Lainaus:
Sadly Bob Beck died in the year 2002 from falling off of a ladder, but his invention and determination to inform the public that there is an alternative means to treat and cure for Aids and Cancer will live on indefinitely.

Dr. Robert C. Beck

Lainaus:
During his outstanding career as physicist, scientist and inventor, Dr. Beck worked on government projects, ran his own company and was lecturer at universities. He is the only double winner of the “J.G. Gallimore Award for Scientific Achievements” of the U.S. Psychotronics Association (the second time he won it in 1998) and 1990 he won the “John Fetzer Foundation Pioneering Award” for his contributions to brain science. As a young university student he invented the electronic flash with low voltage - he can be considered as father of modern flash photography.

After abandoning his career in 1993 he risked name and fame with his researches on the field of microcurrent technology for health reasons, after he had learned that there had been conducted successful eperiments on Albert Einstein University for Medicine. All public data on the results of the experiments were withdrawn quickly, but Dr. Beck discovered, that there had been a patent application.

He developed a health protocol based on that technology. The health benefits were quickly obvious for him and his associates. He founded a research society and conducted a study. The results of this study were never published, due to political and other reasons. The method he developed would permit everyone with self responsibility for their health to make their own research. Dr. Beck died om 23.06.2002 at age of 77 years by heart attack (the exact circumstances are disputed still).

Blood Electrification Causes Spontaneous Remission of Cancer

Lainaus:
Blood Electrification causes spontaneous remission of cancer, aids, and any fungus, virus, parasite, microbe, pathagen, bacteria and germ that have been tested to date by some of the biggest universities in the USA according to Dr. Bob Beck. This is the statement of Dr. Bob Beck after studying blood electrification for many years.

Dr. Bob Beck a famous inventor re-invented what he calls is a device that causes spontaneous remission of cancer.

Here is one of his videos on Google Videos.
http://video.google.com/videoplay?do...86730805958061

Here is Patent #5188738 Dated February 23, 1993. The inventor is Steven Kaali of Washington D.C. who patented an internal electrification device that included the curing of Aids and Cancer according to Dr. Bob Beck in many of his Google and YouTube videos.

http://www.google.com/patents?id=k1Y...page&q&f=false

Dr. Bob Beck reinvented this system, except that his electrification device causes blood cleaning without putting the device within the body. Dr. Bob Becks' device works externally, no bodily operation is required and the device usually costs less than $150 on the internet by people selling such devices.

Dr. Bob Beck died in 2002 after a fall that gave him a head injury, which later led to cardiac arrest. He invented many fantastic devices, none of which I've personally seen, but I wouldn't mind trying out some of his devices.

Bob Beck Protocol

Lainaus:
The Bob Beck Protocol started out as an electromedicine treatment for AIDS / HIV, however, it has turned out to be a superb cancer treatment.

There is certainly no other electromedicine treatment for cancer that is anywhere near as effective as the Bob Beck Protocol. It is far better than any Rife Machine, far better than any Multi-Wave Oscillator (MWO), far better than anything Hulda Clark has out, and so on.

The reason the Bob Beck Protocol is so absolutely superior to other electromedicine treatments is that it is the direct result of an incredible discovery in medicine.

Two medical doctors, Dr. Kaali and Dr. Lyman, discovered, in 1990, that a small electric current could disable microbes from being able to multiply, thus rendering them harmless. It was, in fact, the greatest medical discovery in the history of medicine because virtually all diseases are caused by, or enhanced by, a microbe. Their discovery was a cure for almost every disease known to mankind.

But unlike the discoveries of Dr. Royal Rife; the Dr. Kaali and Dr. Lyman discoveries have not been lost to science. In fact, details of their discovery are very, very well preserved and protected.

However, even though the technology is very well documented, orthodox medicine is not interested in their discovery. Orthodox medicine is interested in "treatments," not "cures," because "treating" a person is far, far more profitable than "curing" them. As Dr. Bob Beck used to say: "a patient cured is a customer lost."

Thus orthodox doctors are not allowed to use the discovery (though more than a dozen patents have been issued which describe and use their discovery).

Dr. Beck, who held a PhD in physics and had 30 years of electromedicine research behind him, found out about the discovery and found a non-invasive way to use their discovery. His early research had to be done outside of the United States.

Joitain poimintoja Beckistä ja hänen laitteistaan.

Ensimmäisestä sitaatista voi lukea, kuinka Beck eli jatkuvan uhan alla FDA:n yrittäessä hiljentää hänet. Hallituksen aseistautuneet miehet ratsasivat hänen kotinsakin kerran. Hänen piti miettiä myös puhelimessa sanojaan, koska FDA yritti saada hänet ansaan lääketieteellisten neuvojen antamisesta, johon vain lääkäreillä oikeudet.

Toisessa, kolmannessa ja neljännessä sitaatissa kerrotaan, kuinka Beck tippui epäselvissä olosuhteissa tikapuilta. Kaatumisen seurauksena aivoihin kertyi nestettä ja lopulta sydän petti.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6044  Ma 12 Jou 2011, 23:38 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kopioitu ketjuun pari aiheeseen liittynyttä viestiä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6045  Ma 12 Jou 2011, 23:51 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On hurahtanut jo aika tovi siitä, kun luin Ilmestyskirjaa viimeksi kohdasta "Kirje Tyatiran seurakunnalle", Ilm. 2:18-29.

Tutkin taas kaikki viitteet VT:n puolelle, ja joukosta löytyi todellinen helmikin, 1. Sam. 16:7:

Lainaus:
Mutta Herra sanoi Samuelille: "Älä katso hänen kokoaan ja komeuttaan, sillä minä en hänestä välitä. Herra ei katso kuten ihminen. Ihminen katsoo ulkokuorta, mutta Herra näkee sydämeen."

Pysähdyin oikein noiden sanojen äärelle: "Herra ei katso kuten ihminen. Ihminen katsoo ulkokuorta, mutta Herra näkee sydämeen."

Ulkokultaisuudella ja teeskentelyllä ei ole mitään sijaa Jumalan edessä. Puliukkokin voi olla keisaria parempi.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6049  Ti 13 Jou 2011, 1:32 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nightwish - Amaranth

Lainaus:
The villiagers burn down the house the angel is in to get rid of the higher being in their midst.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6444  Pe 13 Tam 2012, 12:29 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä Jumala tietää, kuinka uupunut olen.

Mielessäni on ollut, että pitäisi lukea Ilmestyskirjaa taas. Olisi kauheaa kuolla, ellei saisi luettua edes Raamattua loppuun.

Sitten tänään aamulla tunsin kehotusta jälleen kirjoittaessani aamusivuja. Mutta olen pakertanut niitä kuivin suin taas, miten jaksaisin...

Mutta koska viimeisestä lukukerrasta on jo kauan ja haluan päästä rytmiin takaisin, otan aamusivujen jälkeen heti perään Raamatun käteeni ja alan lukea sitä alleviivaten kaiken taas.

- Uupuneelle alkajaisiksi vain pieni pätkä, Kirje Sardeksen seurakunnalle, Ilm. 3:1-6

Ilahdun, ettei siitä ole kuin yksi viite Vanhan Testamentin puolelle, Hes. 34:4

Käännän sivuja Hesekielin kirjaan, oikeaan kohtaan ja tajuan heti, miksi Jumala halusi minun lukevan sen:

Lainaus:
Te ette ole hoivanneet uupuneita, ette ole lääkinneet sairastuneita ettekä sitoneet murtunutta jalkaa, te ette ole etsineet kadonneita ettekä lähteneet eksyneiden perään. Te olette kohdelleet lampaitanne tylysti ja kovin ottein.

Tuohan on kuin suoraan ihmisten kohtelusta tänä päivänä, kaikkien lääkäreiden pitäisi lukea tuo. Jumala on nähnyt ja tiennyt koko ajan kaiken!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6537  Ma 16 Tam 2012, 23:04 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kehotusta lukea Ilmestyskirjaa taas. Jumala on niin hyvä ja lohduttaa, kaikessa.

Onhan koko ajan saanut maksaa hintaa kaikesta. Myymällä sielunsa rahalle, vaikutusvallalle, maineelle ja ihmisten miellyttämiselle, ei pidettäisi varmaan semmoisena kummajaisena kuin nyt. Kuhinaa olisi enemmän, edessäpäin makeilijoita ja takanapäin selkäänpuukottajia... Kupla voisi kantaa jonkun aikaa, vähäisten elonpäivien loppuun, kunnes puhkeaisi ja paljastaisi koko raadollisen totuuden, kuinka halvalla on itsensä myynyt.

Kiusasihan Paholainen Jeesustakin ja näytti hänelle maailman kaikki valtakunnat ja niiden loiston sanoen:

"Kaiken tämän minä annan sinulle, jos polvistut eteeni ja kumarrat minua." - Matt. 4:9

Ongelmaksi jää:

"Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin?" - Matt. 16:26

Lopulta merkitseekin ainoastaan se, että tietää sydämessään tekevänsä oikein; eikä muulla tavalla voisi enää elääkään, vaikka kuinka joutuisi kärsimään, riutumaan ja kitumaan.

Ja koska tie on oikea, Jumala alkaa vahvistaa eikä hylkää koskaan:

"Minä tiedän sinun tekosi. Edessäsi on nyt avoin ovi, minä olen sen avannut, eikä kukaan voi sitä sulkea. Sinun voimasi ovat vähäiset, mutta sinä olet ottanut sanani varteen etkä ole kieltänyt nimeäni." - Ilm. 3:8
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6758  Su 29 Tam 2012, 15:42 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luin Ilmestyskirjaa taas, neljännen luvun "Taivaallinen jumalanpalvelus", josta oli 15 viittausta Vanhan Testamentin puolelle kauan, kauan sitten lukemiini kohtiin.

Kävin sitkeästi kaikki viitteet läpi, ja niihin, joissa ei ollut vastaavaa merkintää Uuden Testamentin puolelle, tein merkinnän itse tottumaani tapaan.

Lainaus:
Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias! Hän oli, hän on ja hän on tuleva. - Ilm. 4:8

Lainaus:
Kaikki, mikä on olemassa, on sinun tahdostasi luotu. - Ilm. 4:11
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6760  Su 29 Tam 2012, 16:21 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Kaikki, mikä on olemassa, on sinun tahdostasi luotu. - Ilm. 4:11

Orjantappurakruunu - Терновый венец

Metsäruusu: orjanruusu, orjanruoska, orjantappura.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6770  Ma 30 Tam 2012, 22:19 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Istuessani eilen kirkossa vapisin koko ajan. Kovaa puupenkkiä vasten hiljaisen tärinän tunsi erityisen hyvin.

Mutta sitten kun oli muuta hommaa, huomio kiinnittyi muualle. Häiritsee enemmän paikallaan ollessa kuin liikkuessaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6771  Ma 30 Tam 2012, 22:23 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Istuessani eilen kirkossa vapisin koko ajan. Kovaa puupenkkiä vasten hiljaisen tärinän tunsi erityisen hyvin.

Menisinkö Jumalan kasvojen alle valehtelemaan? Kaikkivaltias on nähnyt kaiken koko ajan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6774  Ti 31 Tam 2012, 5:46 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Tänään illalla zappasin maksimiajan, eli kaksi tuntia, mutta vapina on jatkunut senkin jälkeen. Etenkin vatsan tärinää ihmettelen, se on lisääntynyt viime aikoina tosi paljon. Mutta onhan vatsakin ryllännyt eikä limakalvovaurio ole vieläkään parantunut ja poskiontelokin on turvonnut.

Kirjoitin noin eilen täällä - ja täällä sitä kärvistellään taas. Luulin herätessäni äsken, että olisi edes aamu, mutta kello oli vasta 4.17.

Ihmettelin, olenko nukkunut yhtään; valvoinhan puolen yön jälkeen kipujeni ja fyysisen epämukavan olon takia pari tuntia pystymättä nukkumaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6776  Ti 31 Tam 2012, 6:05 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin kurja olo, ettei jaksa enempää kirjoittaa. Kehoni tärisee hiljaa.

Ilmestyskirja nyt. Elämäni täällä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6795  Ke 01 Hel 2012, 17:02 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Luulin herätessäni äsken, että olisi edes aamu, mutta kello oli vasta 4.17.

Ihmettelin, olenko nukkunut yhtään; valvoinhan puolen yön jälkeen kipujeni ja fyysisen epämukavan olon takia pari tuntia pystymättä nukkumaan.

Lainaus:
Niin kurja olo, ettei jaksa enempää kirjoittaa. Kehoni tärisee hiljaa.

Ilmestyskirja nyt. Elämäni täällä.

Kirjoitin noin valvotun yön jälkeen, jolloin menin vielä vähäksi aikaa lepäämään. Olemattomien unien jälkeen torkahdin, mutta heräsin jo seuraavassa hetkessä lentosuukon ääniin. Rakas lapsoseni oli lähdössä kouluun enkä saanut enää uudestaan unta. Hereillä lopen uupuneena ja nääntyneenä...

Mitäs sitten? Rankka, rasittunut olo, mutta aloin tehdä vatsaliikkeitä, kolme 20:n sarjaa ennen ylösnousua. Ensin toisella kyljellä maaten jalka sivulle ylös kymmenen kertaa kahdesti, eteentaivutuksia kaksi kertaa kymmenen, ja vielä toisella kyljellä jalka ylös kaksi kertaa kymmenen.

Väsyneenä eteentaivutukset tuntuivat inhottavilta, mutta sängystä ylös vaan ja aamusivuja kirjoittamaan...

Raapustaessani rasittuneena tekstiä käsin ajattelen kaikenlaista. Aamusivut ovat siitä ihmeelliset, että ne poikivat kaikenlaisia ajatuksia... Myös ajatuksia, jotka jäävät kuin ilmaan roikkumaan ja joista ei juuri sillä hetkellä kirjoita mitään.

Aamusivuihin ei eilen tullut mitään mainintaa siitä, kun kahvia juodessani pohdin, että sairaalassa särkyjen ja kipujen keskellä voi sairaille olla valopilkku jo se, että saa kahvia ja jotain pientä suuhunsa... Se lohdutti minuakin ja avasi huomaamaan kaiken suhteellisuuden.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6799  Ke 01 Hel 2012, 19:04 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lopulta vaikka eilen oli niin kurja päivä, sain aikaan paljon.

En ole kuollut ennen kuin olen kuollut... Siihen asti minulla on aikaa, vaikka pahaa tekisi ja kipeää.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6863  Ti 21 Hel 2012, 1:16 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Illalla tympeä ja ikävä olo, ja kurjuudessani muistin Raamatun, jota en ollut lukenut vähään aikaan taas. Olin laskenut aiemmin, että mikäli lukisin Ilmestyskirjasta kerran viikossa yhden luvun, menisi 16 viikkoa eli neljä kuukautta, että saisin sen loppuun. Mikäli en jaksaisi lukea kerran viikossa, aikaa kuluisi kauemmin. Mutta jos lukisin nopeammin, aikaa kuluisi vähemmän... Saa nähdä, mutta kun on jo kymmenes vuosi menossa aloitettuani Vanhan Testamentin puolelta 16.9.2002, olen aika hyytynyt. Ei mitään kiirettä minnekään, kun saan vain kaiken loppuun.

Sen kyllä olen jo huomannut, että Ilmestyskirja puhuu ihan suoraan; ei siihen mitään välikäsiä tai tulkkeja tarvita. Lapsena rankin oli nimenomaan Ilmestyskirja luettuani vuoden 1938 UudenTestamentin rippikoulun jälkeen. Vuosi sitten tuli mentyä jopa Ilmestyskirja-seminaariin, että ymmärtäisin paremmin.

Mutta tämähän on selvääkin selvempää, Ilm. 7:13-17:

Lainaus:
Yksi vanhimmista kysyi minulta: "Keitä nämä valkeavaatteiset ovat? Mistä he ovat tulleet?" Minä vastasin: "Herra, sinä sen tiedät." Hän sanoi minulle: -- Nämä ovat päässeet suuresta ahdingosta. He ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä. Sen tähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä hänen pyhäkössään päivin ja öin, ja hän, joka istuu valtaistuimella, on levittänyt telttansa heidän ylleen. Nälkä ei heitä enää vaivaa, ei jano, enää ei heitä polta aurinko eikä paahtava helle. Karitsa, joka on valtaistuimen edessä, kaitsee heitä ja vie heidät elämän veden lähteille, ja Jumala pyyhkii heidän silmistään kaikki kyyneleet.

Luettuani silmiini nousi kyyneleet. Kärsimys ei jatkukaan loputtomiin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6884  Ke 22 Hel 2012, 19:13 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään aamulla minua puhuteltiin etunimellä ja vastaanotin viestin, joka vei unet silmistäni: täytyisi olla todella varovainen, että Paholainen vaanii minua ja poikani joutuisi kärsimään...

Kello oli 8.08 katsoessani sitä hetken kuluttua.

Mutta sehän on vain faktaa, että poikani joutuisi kärsimään, jos minulle kävisi jotain.

Mutta että oikein varoitetaan... Enpä vaan ole paljoa muistanut varoa liikkuessani ulkonakaan.

Tätä nykyä lienee jo monia, joilla olisi motiivi hiljentää minut. Viimeksi täällä 4.2. käydessään lapseni isä sanoi, että aamusivuistani saisi hyviä takan sytykkeitä... Mukava vitsi kai hänen mielestään kuultuani sen niin usein.

Lääkäritkin lienevät kirjoituksistani innoissaan kritisoituani heitä oikein olan takaa. Aika monella olisi motiivi.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6887  To 23 Hel 2012, 22:23 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Lääkäritkin lienevät kirjoituksistani innoissaan kritisoituani heitä oikein olan takaa. Aika monella olisi motiivi.

Hedelmistään puut tunnetaan, Matt. 12:33:

Lainaus:
Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6978  La 10 Maa 2012, 16:00 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuntenut kehotusta lukea Raamattua taas jo päivä pari aiemmin, mutta sivuuttanut sen. Muutakin, muka tärkeämpää tekemistä.

Ei Jumala vaadi; ääni on hyvin hiljainen kuin omantunnon kolkutus. Jos sen jyrää, ei se huuda perään, mutta jää nakertamaan: miksen kuunnellut?

Aamusivujen pakertamiseen meni tunnin verran jo, syötävä aamupalakin ennen kuin jaksoi oikolukea kirjoittamaansa. Sen perään olisin halunnut vain mennä tietokoneelle Raamatun tutkiskelun sijaan. Ja olinkin menossa jo, kunnes tuntemani pienen piikin takia käännyin ympäri ja otin Raamattuni esiin.

Ja taas sama juttu kuin ennenkin; tajusin, miksi Jumala oli pyytänyt lukemaan:

Lainaus:
Kun he ovat päättäneet todistajantyönsä, käy syvyydestä nouseva peto taisteluun heitä vastaan, ja se voittaa heidät ja tappaa heidät.

Heidän ruumiinsa lojuvat sen suuren kaupungin kadulla, jota profeettojen puheissa kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa heidän Herransa ristiinnaulittiin.

Kolmen ja puolen päivän ajan käy ihmisiä eri kansoista, heimoista, kielistä ja maista katselemassa heidän ruumiitaan, eikä niitä anneta haudata.

Maan asukkaat iloitsevat heidän kohtalostaan, pitävät juhlia ja lähettävät toisilleen lahjoja, sillä nuo kaksi profeettaa olivat pahoin vaivanneet maan asukkaita.

Mutta noiden kolmen ja puolen päivän kuluttua tuli profeettoihin elämän henki, jonka Jumala oli lähettänyt, ja he nousivat jaloilleen. Kauhu valtasi kaikki, jotka sen näkivät.

Ilm. 11:7-11
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6979  La 10 Maa 2012, 16:11 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Ja taas sama juttu kuin ennenkin; tajusin, miksi Jumala oli pyytänyt lukemaan:

Lainaus:
Kun he ovat päättäneet todistajantyönsä, käy syvyydestä nouseva peto taisteluun heitä vastaan, ja se voittaa heidät ja tappaa heidät.

Heidän ruumiinsa lojuvat sen suuren kaupungin kadulla, jota profeettojen puheissa kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa heidän Herransa ristiinnaulittiin.

Kolmen ja puolen päivän ajan käy ihmisiä eri kansoista, heimoista, kielistä ja maista katselemassa heidän ruumiitaan, eikä niitä anneta haudata.

Maan asukkaat iloitsevat heidän kohtalostaan, pitävät juhlia ja lähettävät toisilleen lahjoja, sillä nuo kaksi profeettaa olivat pahoin vaivanneet maan asukkaita.

Mutta noiden kolmen ja puolen päivän kuluttua tuli profeettoihin elämän henki, jonka Jumala oli lähettänyt, ja he nousivat jaloilleen. Kauhu valtasi kaikki, jotka sen näkivät.

Ilm. 11:7-11

Tuossahan se on, lihavoimassani kohdassa, niin kuin avauksessani jo kirjoitin:

"Oikeuden kuollessa vääryyttä juhlitaan näyttävästi."
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6980  La 10 Maa 2012, 21:57 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lukemassani kohdassa oli monta viitettä Vanhan Testamentin puolelle, myös Jesajan kirjaan, josta lainaan vähän pidemmän pätkän:

Lainaus:
Kuulkaa Herran sana, te Sodoman johtajat, kuuntele Jumalamme puhetta, sinä Gomorran kansa.

-- Mitä minä kostun teidän ainaisista uhreistanne, sanoo Herra. -- Olen saanut kyllikseni polttouhreista, pässeistä ja syöttiläiden rasvasta, ei minua miellytä vuohien, ei mullien eikä karitsojen veri.

Kuka teitä on käskenyt niitä tuomaan ja tungeksimaan minun esipihoillani, kun tulette kasvojeni eteen?

Lakatkaa jo tarjoamasta turhia uhrejanne, minä inhoan niiden savua! Uusikuu ja sapatti, kokoukset ja juhlat -- minä en siedä teidän pyhiä juhlianne ja pahoja tekojanne.

Teidän uudenkuun menonne ja juhlapäivänne -- minä vihaan niitä. Niistä on tullut minulle taakka, jota olen väsynyt kantamaan.

Vaikka te levitätte kätenne rukoukseen, minä peitän silmäni, en tahdo teitä nähdä. Vaikka te rukoilemistanne rukoilisitte, minä en teitä kuuntele, koska kätenne ovat veren tahrimat.

Peseytykää, puhdistautukaa, tehkää loppu pahoista töistänne, ne ovat aina silmissäni. Lakatkaa tekemästä pahaa.

Opetelkaa tekemään hyvää, tavoitelkaa oikeudenmukaisuutta, puolustakaa sorrettua, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.

-- Tulkaa, selvittäkäämme miten asia on, sanoo Herra. -- Vaikka teidän syntinne ovat verenpunaiset, ne tulevat valkeiksi kuin lumi. Vaikka ne ovat purppuranpunaiset, ne tulevat valkeiksi kuin puhdas villa.

Jos te taivutatte mielenne kuulemaan minua, te saatte syödä maan hyvyyttä, mutta jos kovetatte mielenne ja torjutte minut, miekka syö teidät. Herran suu on puhunut.

Jes. 1:10-20
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6981  La 10 Maa 2012, 22:27 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kopioitu pari viestiä ketjusta:

Oikeus on kuollut, vääryys elää
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7031  Su 18 Maa 2012, 17:06 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen kehotusta lukea Raamattua taas, joten siirryin Ilmestyskirjan lukuun 12, "Nainen ja lohikäärme".

Minua puhutteli siinä etenkin tämä kohta, Ilm. 12:7-17:

Lainaus:
Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa mutta kärsi tappion, eikä sille ja sen joukolle ollut enää sijaa taivaassa.

Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit.

Minä kuulin, kuinka taivaassa sanottiin kovalla äänellä: -- Nyt on pelastus tullut, meidän Jumalallamme on kuninkuus ja mahti ja hänen Voidellullaan valta. Nyt on Syyttäjä syösty alas, tuo, joka meidän Jumalamme edessä syytti veljiämme päivin ja öin.

He voittivat hänet, Karitsan veri ja heidän todistuksensa toivat heille voiton. He eivät säästäneet henkeään vaan olivat valmiit kuolemaankin.

Iloitkaa siis, taivaat ja te taivaiden asukkaat! Mutta voi maata ja merta -- Saatana on laskeutunut teidän luoksenne! Se on raivon vallassa, sillä se tietää, että sen aika on lyhyt.

Kun lohikäärme huomasi, että se oli syösty maahan, se lähti ajamaan takaa naista, joka oli pojan synnyttänyt.

Mutta naiselle annettiin suuren kotkan siivet, jotta hän lentäisi turvapaikkaansa autiomaahan. Siellä hän on suojassa käärmeeltä, ja hänestä pidetään huolta vuosi, kaksi vuotta ja puoli vuotta.

Käärme syöksi kidastaan naisen perään vesivirran, jotta virta veisi hänet mennessään, mutta maa auttoi naista: se avasi suunsa ja nielaisi virran, jonka lohikäärme oli syössyt kidastaan.

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7032  Su 18 Maa 2012, 17:14 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Eilen kehotusta lukea Raamattua taas, joten siirryin Ilmestyskirjan lukuun 12, "Nainen ja lohikäärme".

Minua puhutteli siinä etenkin tämä kohta, Ilm. 12:7-17

Tuossahan sanotaan aivan selvästi, että Paholainen ja Saatana, koko ihmiskunnan eksyttäjä, on syösty taivaasta pois tänne maan päälle.

"Iloitkaa siis, taivaat ja te taivaiden asukkaat! Mutta voi maata ja merta -- Saatana on laskeutunut teidän luoksenne! Se on raivon vallassa, sillä se tietää, että sen aika on lyhyt."

Eipä ihmekään, miksi maailma on tällainen kuin on ja miksi uskovia kiusataan...

"Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle."
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7270  Su 22 Huh 2012, 22:54 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tärinä leviää parhaillaan vatsasta pääasiassa vasenta jalkaa pitkin alas...

En tiedä yhtään, mitä tuolla tapahtuu, mistä tuo on oire.

Riippuu sukupuolesta, iästä ja sairauden laadusta, tutkitaanko vai ei. Siinä suhteessa olen joutunut elämään keskiaikaa, hyvä kun ei ole vielä noitana poltettu. Inkvisiittoreina lääkärit: uppoaako vai eikö uppoa. No ei ihan vielä, vaikka kyntääkin aika syvällä jo.

Alakropassa tärisee siihen malliin, että häiritsee keskittymistä.

Mutta ketjun aihehan oli "Ilmestyskirja nyt", aivan kuin naulan kantaan.

o o o

Luin tänään Ilmestyskirjan luvun 16, Jumalan vihan maljat, josta oli 19 viittausta Vanhan Testamentin puolelle.

Mielenkiintoisin viittauksista oli mielestäni tämä, Jes. 51:21-23:

Lainaus:
Kuule nyt tätä, sinä poloinen, sinä joka olet päihtynyt, vaikka et viinistä, näin sanoo sinun herrasi, Herra, sinun Jumalasi, joka ajaa kansansa asiaa: -- Katso, minä olen ottanut pois sinun kädestäsi vihani pikarin, maljan, joka sai jalkasi horjumaan. Sinun ei enää tarvitse juoda siitä. Ei, vaan minä panen sen sinun kiusaajiesi käteen, niiden, jotka sinua komensivat: "Maahan pitkällesi! Me marssimme sinun ylitsesi!" -- niin että sinä jouduit antamaan selkäsi tallattavaksi, maankamaraksi, kaduksi kulkijoille.

Tuohan on aivan kuin lupaus siitä, että paha saa vielä palkkansa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7271  Su 22 Huh 2012, 23:26 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Tuohan on aivan kuin lupaus siitä, että paha saa vielä palkkansa.

Olisikin aika vaikea kuvitella toimintaa tai elämää, josta ei joutuisi ikinä vastuuseen. Se kuuluu jo elämän lainalaisuuksiin. Mitä kylvää, sitä myös niittää.

Ei voi loputtomiin luistella kuin koira veräjästä.

Lait koskevat, vaikkei niihin uskoisikaan.

Viimeisessä tuomiossa on samoin. Moni luulee kiertävänsä sen epäuskollaan, mutta Kaikkivaltiaan edessä ovat vielä hekin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7272  Ma 23 Huh 2012, 1:10 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Viimeisessä tuomiossa on samoin. Moni luulee kiertävänsä sen epäuskollaan, mutta Kaikkivaltiaan edessä ovat vielä hekin."

Tuohon liittyen aloin etsiä yhtä videota. En vaan muistanut, minne olin laittanut linkin, etsin ja etsin...

Sitten törmäsin tähän viestiin uudestaan:

Admin 14.9.2011 kirjoitti:
Herkkä ja ihana musiikkivideo: Taivaskaipuu

Kanavakin oli niin mielenkiintoinen, että klikkasin eteenpäin tänne:

JUMALAN HULLUT

Muistin kanavalla näkemäni videon, jonka kaivoin uudestaan esiin:

Ex-ateisti professori kertoo kuoleman rajan takaisesta paluustaan!

Video herättää paljon ajatuksia ja on tekstitetty suomeksi. Katsoin sen äsken uudestaan ja tunsin lopussa Pyhän Hengen kosketuksen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7276  Ti 24 Huh 2012, 0:13 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 22.4.2012 klo 22.54 kirjoitti:
Tärinä leviää parhaillaan vatsasta pääasiassa vasenta jalkaa pitkin alas...

En tiedä yhtään, mitä tuolla tapahtuu, mistä tuo on oire.

Mistähän syystä selkäni tärisi äsken levätessäni sängyssä ja tärisee parhaillaankin?

Otin vähän aikaa sitten kaksi 25 mg:n Voltarenia ja verenkiertoa tukemaan 100 mg asetyylisalisyylihappoa.

Ei kai auta muuta kuin mennä sänkyyn uudestaan tärisemään, jos aikoo nukkua.

Vasemmassa kyljessäni oli elohiiriäkin äsken, niitä on jatkuvasti siellä sun täällä ympäri kehoa, vuoden 1985 vuosikertaa...
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7302  Pe 04 Tou 2012, 23:44 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 4.5.2012 kirjoitti:
Sanoin tunteneeni jo parikin kertaa päivän aikana Jumalan kehottaneen lukemaan Ilmestyskirjaa taas, että silloin on yleensä jokin viesti...

Ja myöhään illalla jaksoin tehdä vielä senkin, käydä läpi Ilmestyskirjan luvun 17 viitteineen Vanhan Testamentin puolelle. Jakeen 14 kohdalla itkin, sen lopussa oli Jumalan tarkoittama lohdutus minulle. Pahan valta ei kestä ikuisesti, kuningasten Kuningas ja herrojen Herra on voittava sen. Viitteiden joukosta löytyi myös puhutteleva kohta, jonka olin lukenut Vanhan Testamentin puolelta kauan, kauan sitten - tarina kuningas Nebukadnessarista.

Kirjoitin noin täällä ja tarina kuningas Nebukadnessarista löytyy täältä. Herra antaa ja ottaa...
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7372  La 12 Tou 2012, 11:53 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viime lauantaina 5.5.2012 luin Ilmestyskirjan luvun 18 ja kävin viitteet Vanhan Testamentin puolelle läpi. Kohta kertoi Babylonin tuhosta.

Luvun 17 alaviitteessä kerrotaan, että Babylon on Rooman peitenimi, mutta se voi tarkoittaa paljon muutakin, tätäkin aikaa...

Ilmestyskirjan 18:9:stä on viite Hesekielin kirjan 26:16:een, josta luin pidemmänkin pätkän:

Lainaus:
Meren ruhtinaat astuvat valtaistuimiltaan kaikki, heittävät viittansa pois ja riisuvat kirjaillut vaatteensa. Pelko viittanaan he asettuvat paljaalle maalle, vavisten he kauhistelevat kohtaloasi. He virittävät sinun vuoksesi valitusvirren ja laulavat näin: -- Sinä kohtasit tuhosi, meren kaupunki, maineikas kaupunki, merten herra! Sinä pidit valtaa joukkoinesi, levitit kauhua kaikkialle. Nyt meren rannat järkkyvät: on tullut tuhosi päivä! Nyt meren saaret kauhistuvat: loppusi on tullut!

"Näin sanoo Herra Jumala: Minä teen sinusta rauniokaupungin, asumattoman ja aution, ja syvyys vyöryy ylitsesi, raskaat vedet peittävät sinut. Minä syöksen sinut muiden haudattujen kanssa tuonelaan, muinaisen väen luo, minä vien sinut alimpaan manalaan, panen sinut ammoin tuhottujen pariin, panen sinut hautaan vaipuneiden joukkoon. Enää ei kukaan asu taloissasi, enää et nouse elävien maahan. Minä jätän sinusta jäljelle vain kammottavan muiston, enää ei sinua ole. Sinua etsitään mutta ei löydetä, ei enää koskaan. Näin sanoo Herra Jumala."

Hes. 26:16-21
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7373  La 12 Tou 2012, 12:23 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Viime lauantaina 5.5.2012 luin Ilmestyskirjan luvun 18 ja kävin viitteet Vanhan Testamentin puolelle läpi. Kohta kertoi Babylonin tuhosta.

Jäätyäni niin jännään paikkaan halusin lukea vielä Ilmestyskirjan luvun 19, vaikka se tiesi lisää huhkimista VT:n viitteiden parissa.

Minua puhutteli etenkin tämä kohta:

Lainaus:
Minä näin taivaan avoinna: näin valkoisen hevosen ja sen selässä miehen. Hän on uskollinen ja totuudellinen, hän tuomitsee ja taistelee vanhurskaasti. Hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit, hänellä oli päässään monta kruunua, ja häneen oli kirjoitettu nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin hän itse.

Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana.

Hänen jäljessään tulivat taivaan sotajoukot, valkoisilla hevosilla ratsastavat soturit, joiden puku oli hohtavan valkeaa pellavaa. Hänen suustaan lähtee terävä miekka. Sillä miekalla hän lyö kansoja, hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla ja polkee viinikuurnassa kaikkivaltiaan Jumalan hehkuvan vihan viinin.

Hänen viittaansa on reiden kohdalle kirjoitettu nimi: kuninkaiden Kuningas, herrojen Herra.

Ilm. 19:11-16

Pysäyttävin on ehkä tuo kohta: "Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana."

Kohdasta on viittaus Jes. 63:2,3:een. Siteeraan siitä vähän pidemmän pätkän:

Lainaus:
-- Miksi on pukusi punainen, vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan?

-- Minä poljin kuurnallisen rypäleitä, poljin yksin, kansojen joukosta ei ketään tullut avukseni. Ja niin minä vihassani poljin ne kaikki ja kiivaudessani tallasin ne, niin että niiden mehu roiskui puvulleni ja tahri kaikki vaatteeni. Sillä koston päivää vaati minun sydämeni, kansani lunastamisen vuosi oli tullut.

Minä katselin ympärilleni, mutta ei ollut yhtään auttajaa. Minä ihmettelin, ettei ketään tullut tuekseni. Vain oman käsivarteni voima minua auttoi, vain oma kiivauteni minua vahvisti.

Niin minä poljin kansat vihassani, murskasin ne kiivaudessani ja annoin mehun valua maahan.

Jes. 63:2-6

Miten totta tänäkin päivänä:

"Minä katselin ympärilleni, mutta ei ollut yhtään auttajaa. Minä ihmettelin, ettei ketään tullut tuekseni. Vain oman käsivarteni voima minua auttoi, vain oma kiivauteni minua vahvisti."
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7390  Ma 28 Tou 2012, 18:36 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Olin tänään Ilmestyskirja-seminaarissa.

Voe, voe! Uskovat toistensa puukottajina.

- Väärä oppi, väärä usko, yhteen samaan Jeesukseen.

Silmät tarkkana, varokaa...
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7533  La 14 Hei 2012, 3:08 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 22.2.2012 kirjoitti:
Tänään aamulla minua puhuteltiin etunimellä ja vastaanotin viestin, joka vei unet silmistäni: täytyisi olla todella varovainen, että Paholainen vaanii minua ja poikani joutuisi kärsimään...

Kello oli 8.08 katsoessani sitä hetken kuluttua.

Mutta sehän on vain faktaa, että poikani joutuisi kärsimään, jos minulle kävisi jotain.

Mutta että oikein varoitetaan... Enpä vaan ole paljoa muistanut varoa liikkuessani ulkonakaan.

En ole unohtanut Jumalan sanoja, ne ovat käyneet ikävällä tavalla toteen. Ei ehtinyt kulua toista kuukauttakaan, kun 30.3.2012 menomatkalla Tallinnaan olin jäämässä rekan alle. Kiirehdin kohti satamaa ostoskärryä vetäen, kun keskellä tietä oli jäterekka poikittain. Olin jalkakäytävällä rekasta jonkin matkan päässä. Jatkoin kulkuani, mutta rekka peruuttikin suoraan minua kohti. Se oli tulossa jalkakäytävälle ja minun piti oikein juosta alta pois, kuljettaja ei meinannut huomata ollenkaan.

Päästyäni eteenpäin katsoin vielä taaksepäin. Järkytyin huomattuani, että rekka peruutti aivan seinään kiinni, että siinä olikin joku lastauslaituriluukku. Onneksi en kaatunut tai kompastunut ostoskärryyni, olisin rusentunut kuin rusina seinän ja rekan väliin. Lehdessä olisi ollut vain pikku uutinen naisen puristumisesta rekan ja seinän väliin... Hirvitti oikein, ja mieleeni palautui heti Jumalan sanat, että minun täytyy olla todella varovainen, että paholainen vaanii minua.

Mutten ole millään pystynyt olemaan niin varovainen kuin olisi pitänyt. Saatana on ollut ovelampi. Sunnuntaina 29.4.2012 oli ollut todella ihana ja mieliinpainuva kirkkoilta, josta vakaa aikomukseni oli kirjoittaa heti tuoreeltaan. Toisin kävi, sillä seuraavana päivänä 30.4.2012 punkki puri minua keskellä kaupunkia viettäessäni vesiselvää vappuaattoa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7608  La 04 Elo 2012, 15:26 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Mutten ole millään pystynyt olemaan niin varovainen kuin olisi pitänyt. Saatana on ollut ovelampi. Sunnuntaina 29.4.2012 oli ollut todella ihana ja mieliinpainuva kirkkoilta, josta vakaa aikomukseni oli kirjoittaa heti tuoreeltaan. Toisin kävi, sillä seuraavana päivänä 30.4.2012 punkki puri minua keskellä kaupunkia viettäessäni vesiselvää vappuaattoa.

Mutta mitä Saatana oikeasti voi? Hidastaa kulkuani, saattaa mutkia matkaan, muuta se ei voi. Ei estää eikä tehdä tyhjäksi Jumalan suunnitelmaa.

Juuri silloin sunnuntaina 29.4.2012 sain evankelistalta tiedonsanat, että Jumala avaa minulle ovia, joista en vielä tiedäkään mitään; että kun sen aika tulee, astuisin vain rohkeasti sisään.

Hämmästyin, sillä juuri viikkoa aiemmin 22.4.2012 olin kirjoittanut aamusivuihini:

"-- Sinä Jumala sanoit avaavasi minulle ovia. Olen rasittunut kaikesta kärsimyksestä, jota joutunut jatkuvasti kestämään. Katkeruus nousee koko ajan pintaan enkä pystyisi yksin mitään. Ja Sinä sanot avaavasi minulle ovia... Se on sitä ihanaa Isän lohdutustasi, jota suot omillesi. Tapasi lohduttaa kärsimyksen keskellä. Voi Jumala, kuinka näetkään kaiken ja olet läsnä kaikessa, rakas Herrani."
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7704  La 18 Elo 2012, 20:47 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ketjusta: Raamattu ja Jeesuksen evankeliumi

Lainaus:
Sain luettua Raamattuni läpi 19.5.2012. Raamatun läpiluvussa ja tutkimisessa vierähti nelisen kuukautta vajaat kymmenen vuotta.

Ilmestyskirja päätti matkani Raamatun läpi. Paljon painavaa asiaa jäi kolmeen viimeiseen lukuun, joihin ajatellut vielä palata.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7705  La 18 Elo 2012, 21:19 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 13.1.2012 kirjoitti:
Mielessäni on ollut, että pitäisi lukea Ilmestyskirjaa taas. Olisi kauheaa kuolla, ellei saisi luettua edes Raamattua loppuun.

Löin pääni illalla kaapin oveen. Painoin kädellä vähän aikaa, mutta kivistelee ja kirvelee ikävästi. Huonoa tuuria riittää.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7706  Su 19 Elo 2012, 12:07 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Löin pääni illalla kaapin oveen. Painoin kädellä vähän aikaa, mutta kivistelee ja kirvelee ikävästi. Huonoa tuuria riittää.

Onpa saanut taas miettiä, kenen kädessä elämä ja kaikki täällä on. Ettei sattuisi unohtumaan...

Otetaan pari päivää iisimmin. Vihloo sieltä täältä, aika pahasti kalautin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7732  Ti 21 Elo 2012, 0:20 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Otetaan pari päivää iisimmin. Vihloo sieltä täältä, aika pahasti kalautin.

Lauantaina illalla kalautin pääni keittiönkaapin oveen, vähän aikaa sitten suihkun metalliputkeen.

Ei osunut ihan samaan paikkaan; edellinen on vähän oikealla puolella, tämä keskellä.

Kyllästynyt pään kalautteluun; en jaksanut painaa yhtään, vaikka vihloi korvassa ja heijastui toiseen puoleen asti.

Olin juuri ripustanut pyykkejä ja valmistauduin laittamaan ikivanhaa Trombosolia särkevään vasempaan nilkkaan. Pariin päivään en ole ottanut kalaöljyä enkä asetyylisalisyylihappoakaan pään lyömisen vuoksi, joka alkaa tuntua jo falskaavissa ja huonoissa laskimoissa.

Tiedä nyt sitten, mitä tekisi... Jos pidän kalaöljyssä ja asetyylisalisyylihapossa enemmän taukoa, jalkojen särky vain yltyy. Pääkoppakin aristava ja mustelmilla.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7733  Ti 21 Elo 2012, 0:35 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Tiedä nyt sitten, mitä tekisi...

Meen nukkumaan, jaksa enää mitään. Mää simahdan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7734  Ti 21 Elo 2012, 11:04 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen päässyt tolpilleni taas, mutta nyt on laastari huulessa.

Taidan olla aika tapaturma-altis nykyään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7736  Ti 21 Elo 2012, 22:44 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Olen päässyt tolpilleni taas, mutta nyt on laastari huulessa.

Syyllinen löytyy tuosta Vesa-Matti Loirin suosittelemasta ravintolisästä. Paketti on maksanut nelisenkymmentä euroa, mutta nyt niitä sai kolme pakettia vitosella.

Viime päivinä olen uskollisesti mussuttanut noita pillereitä, mutten ole huomannut mitään vaikutusta - paitsi tänään säästäessäni kättäni ottaessani pilleriä. Painoin pillerin läpipainopakkauksesta ulos ja näykkäisin siitä suoraan suuhuni. Onnistuihan se, mutta terävä folion reuna leikkasi samalla haavan huuleeni ja jouduin maistelemaan vähän aikaa omaa vertani.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7740  Ke 22 Elo 2012, 5:31 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Viime päivinä olen uskollisesti mussuttanut noita pillereitä, mutten ole huomannut mitään vaikutusta --

Liian heppoisia keinoja... Ne helvetin pieneliöt pitävät meikää elatusastianaan; immuunipuolustukseni ei pysty niitä nujertamaan.

Mukava aamu tiedossa taas, kun ei saanut nukuttua. Olen jo valmiiksi vihainen, kun tk-lääkäri päivällä soittaa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7741  Ke 22 Elo 2012, 15:12 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Mukava aamu tiedossa taas, kun ei saanut nukuttua. Olen jo valmiiksi vihainen, kun tk-lääkäri päivällä soittaa.

Tykkään siitä mammasta, kumma juttu. Tiukan asiallinen tyyli, ei mitään lirkutuksia.

Poskiontelovaiva hoituu korvapolin kautta tehtyäni muistutuksen; borrelioosi toivottavasti Valtosen vastaanotolla, jonne jonottanut kolme kuukautta. Mainitsin puhelimessa noista ja lääkäri ehdotti itse lähetettä neurologille, että kirjoittaa sen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9514  Ke 10 Hei 2013, 2:13 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 22.8.2012 klo 15.12 kirjoitti:
Poskiontelovaiva hoituu korvapolin kautta tehtyäni muistutuksen; borrelioosi toivottavasti Valtosen vastaanotolla, jonne jonottanut kolme kuukautta. Mainitsin puhelimessa noista ja lääkäri ehdotti itse lähetettä neurologille, että kirjoittaa sen.

Täällä on vaikka kuinka paljon päivittämistä kaipaavia ketjuja, niin kuin tämäkin tässä.

Juuri äsken ajattelin, kuinka kauan pitää sietää sitä, että vasen poski tuntuu erilaiselta kuin oikea. Jo alkuvuodesta 2010 lähtien, neljättä vuotta - ja se on turvonnut ja inhottava taas. Valitusta en ole jaksanut kirjoittaa loppuun; sitä on kirjoitettu jo kymmenen liuskaa, muttei siinä ole kaikki.

Virallinen kirjoittaminen on rankkaa ja kuluttavaa; jo yhden liuskan kirjoittaminen voi viedä mehut niin kuin kirjoittaessani Ville Valtoselle 18.6. Olin silloin sähköpostin lähettämisen jälkeen niin poikki, että oli mentävä sänkyyn lepäämään ja keräämään voimia - tullakseni seuraavana päivänä Valtosen taholta torjutuksi ja jätetyksi ilman lääkkeitä, vaikken ollut parantunut. Jumalan johdatusta on kuitenkin se, että minulla on nyt lääkkeet. Otin juuri vähän aikaa sitten yhden 50 mg:n flukonatsolin, jos se vaimentaisi tärinää.

Mitä taas neurologin tutkimuksiin tulee, en päässyt edes aivojen magneettikuvaukseen. Neurologilta tuli talvella perään joku kirje, jota en ole vielä edes avannut päästäkseni helpommalla. Olen jättänyt kirjeen kypsymään, ja vasta myöhemmin jaksaessani toimia avaan sen.

En minä näihin heitteillejättöihin tyytyväinen ole, mutten voi edetä joka rintamalla yhtä aikaa ja välillä en etene ollenkaan. Kohtuuton vaatimus, että sairaan pitää jaksaa taistella hoidostaan, mutta sellaisen hirvityksen armoilla ihmiset Suomessa ovat, kuin leijonien luolassa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10671  To 05 Kes 2014, 2:56 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 10.7.2013 klo 2.13 kirjoitti:
Mitä taas neurologin tutkimuksiin tulee, en päässyt edes aivojen magneettikuvaukseen. Neurologilta tuli talvella perään joku kirje, jota en ole vielä edes avannut päästäkseni helpommalla. Olen jättänyt kirjeen kypsymään, ja vasta myöhemmin jaksaessani toimia avaan sen.

En minä näihin heitteillejättöihin tyytyväinen ole, mutten voi edetä joka rintamalla yhtä aikaa ja välillä en etene ollenkaan. Kohtuuton vaatimus, että sairaan pitää jaksaa taistella hoidostaan, mutta sellaisen hirvityksen armoilla ihmiset Suomessa ovat, kuin leijonien luolassa.

Avasin neurologilta tulleen kirjeen vasta yli vuoden kuluttua ja se sisälsi lausunnon, joka olisi pitänyt toimittaa terveyskeskuslääkärille. Äiti kysyi keskiviikkona puhuessamme, mikä minun hemoglobiiniarvoni on. Sanoin, etten tiedä yhtään, en ole pitkään aikaan käynyt terveyskeskuksessa. Pari vuotta taitaa olla jo, ja siihen on syynsä... Turhaa mennä voivottamaan. Kai nyt jokainen tajuaa, ettei yli viisikymppisellä mitään vaivoja ole. Näkymättömänä hän on terveempi kuin parikymppinen, joka tämäkin vain luulosairas... Nukun kaikki yöni hyvin, olen terve kuin pukki, en tärise enkä vapise, poskionteloni ei vaivaa, selkäni ei ole kipeä ja minua purrut punkki oli täysin harmiton, koska se oli suomalainen. On lottovoitto syntyä Suomeen, jossa kaikki on parempaa kuin muualla eikä ihmisiä mikään vaivaa. Siksi meillä on terveyskeskus, koska kaikki ovat terveitä...
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10689  Pe 13 Kes 2014, 3:05 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 5.6.2014 klo 2.56 kirjoitti:
Avasin neurologilta tulleen kirjeen vasta yli vuoden kuluttua ja se sisälsi lausunnon, joka olisi pitänyt toimittaa terveyskeskuslääkärille. Äiti kysyi keskiviikkona puhuessamme, mikä minun hemoglobiiniarvoni on. Sanoin, etten tiedä yhtään, en ole pitkään aikaan käynyt terveyskeskuksessa. Pari vuotta taitaa olla jo, ja siihen on syynsä... Turhaa mennä voivottamaan. Kai nyt jokainen tajuaa, ettei yli viisikymppisellä mitään vaivoja ole. Näkymättömänä hän on terveempi kuin parikymppinen, joka tämäkin vain luulosairas... Nukun kaikki yöni hyvin, olen terve kuin pukki, en tärise enkä vapise, poskionteloni ei vaivaa, selkäni ei ole kipeä ja minua purrut punkki oli täysin harmiton, koska se oli suomalainen. On lottovoitto syntyä Suomeen, jossa kaikki on parempaa kuin muualla eikä ihmisiä mikään vaivaa. Siksi meillä on terveyskeskus, koska kaikki ovat terveitä...

Takana on hirmu rankka viikko, josta ei täällä ole näkynyt kai mitään, pakertanut aamusivuihini vaan. Jaksaisinko myöhemmin kertoa.

Pitäisi oikolukea viimeaikaisia viestejänikin, jos niissä on jotain hiomista. Kirjoittaminen on oikeasti rankkaa puuhaa; yhteen viestiin voi mennä pari tuntia siitä vaan.

Tänään on perjantai 13. päivä ja täysikuu samana päivänä. Jännitteitä hyvän ja pahan välillä.

- Ei muuten, mutta on lääkäriaika tulossa. Saatanahan ei haluaisi minun tervehtyvänkään. Saas nähdä, kumpi on suurempi, Jumala vai Saatana.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10690  Pe 13 Kes 2014, 22:39 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 13.6.2014 klo 3.05 kirjoitti:
Tänään on perjantai 13. päivä ja täysikuu samana päivänä. Jännitteitä hyvän ja pahan välillä.

- Ei muuten, mutta on lääkäriaika tulossa. Saatanahan ei haluaisi minun tervehtyvänkään. Saas nähdä, kumpi on suurempi, Jumala vai Saatana.

Jumal'auta mikä päivä. Aamusivut venynevät yli puolen yön. Voimat aivan poissa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10691  La 14 Kes 2014, 4:26 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 13.6.2014 klo 3.05 kirjoitti:
Takana on hirmu rankka viikko, josta ei täällä ole näkynyt kai mitään, pakertanut aamusivuihini vaan. Jaksaisinko myöhemmin kertoa.

Pitäisi oikolukea viimeaikaisia viestejänikin, jos niissä on jotain hiomista. Kirjoittaminen on oikeasti rankkaa puuhaa; yhteen viestiin voi mennä pari tuntia siitä vaan.

Viime yönä olisi ollut sama, jos olisin valvonut aamuun, kirjoittanut puolikuolleena foorumille ja ottanut hertsejä, koska mentyäni neljän aikaan sänkyyn en pystynyt nukkumaan kipujen vaihtaessa luissa ja ytimissä paikkaa ja olin vielä puoli kuuden aikaan hereillä valvottuani puolitoista tuntia, jonka jälkeen otin kaksi yhden milligramman melatoniinitablettia kieleni alle ja nukahdin jossain vaiheessa. Sainko nukuttua viittä tuntiakaan huonosti, herätessäni herätyskellon soittoon liian väsyneenä.

Ennen lääkäriin lähtöä sain kirjoitettua yhden liuskan, josta päätin jatkaa lääkärikäynnin jälkeen.

Tiesin, etten kuulisi lääkärillä mitään hyvää; olin varannut ajankin maanantaina poskiontelon särkiessä kuin riivattu; mutta se mitä kuulin, oli vielä pahempaa, mitä ikinä osasin odottaa.

Olin luottanut lääkäriin; korvapoliklinikkaan ja yleiseen puoleen, jonottanut terveyskeskuksen kautta hoitoa saamaan, jonka hoidon seurauksena olin joutunut vain ojasta allikkoon.

Että lääkäritkin toimivat kuin joku Biofacto.

Kyllä he tietävät, koko korvapolin sakki. Minulla on todisteet - ja kohta kaikki muutkin tietävät, jos saan elää.

Joku pappi kehtaa käskyttää vielä uskomaan lääkäreihin! Ainakaan niihin pappeihin ei pidä uskoa, jotka käskevät uskomaan muuhun kuin Jumalaan! He ovat samanlaisia marionetteja kuin norsunluutorneissaan viihtyvät lääkärit kaukana oikeasta elämästä ja ihmisten kärsimyksestä. Papeilla on kaavut ja lääkäreillä takit, joilla he huijaavat ihmisiä luottamaan väärään jumalaan, heihin itseensä, oikean Jumalan sijaan, joka ei ikinä hyväksy heidän vääryyttään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10692  La 14 Kes 2014, 5:57 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 14.6.2014 klo 4.26 kirjoitti:
Ennen lääkäriin lähtöä sain kirjoitettua yhden liuskan, josta päätin jatkaa lääkärikäynnin jälkeen.

Tiesin, etten kuulisi lääkärillä mitään hyvää; olin varannut ajankin maanantaina poskiontelon särkiessä kuin riivattu; mutta se mitä kuulin, oli vielä pahempaa, mitä ikinä osasin odottaa.

Olin luottanut lääkäriin; korvapoliklinikkaan ja yleiseen puoleen, jonottanut terveyskeskuksen kautta hoitoa saamaan, jonka hoidon seurauksena olin joutunut vain ojasta allikkoon.

Kyllä he tietävät, koko korvapolin sakki. Minulla on todisteet - ja kohta kaikki muutkin tietävät, jos saan elää.

Joku pappi kehtaa käskyttää vielä uskomaan lääkäreihin! Ainakaan niihin pappeihin ei pidä uskoa, jotka käskevät uskomaan muuhun kuin Jumalaan! He ovat samanlaisia marionetteja kuin norsunluutorneissaan viihtyvät lääkärit kaukana oikeasta elämästä ja ihmisten kärsimyksestä. Papeilla on kaavut ja lääkäreillä takit, joilla he huijaavat ihmisiä luottamaan väärään jumalaan, heihin itseensä, oikean Jumalan sijaan, joka ei ikinä hyväksy heidän vääryyttään.

Tultuani lääkäriltä istuin ihan lytyssä metrossa silmät kiinni, olin niin sokissa ja poikki. Kaupassa istuin tuolilla mutustellen kadulla jaettua ilmaista energiapatukkaa, jota paitsi en olisi jaksanut sitäkään vähää. Ostarilla minua vastaan tuli vanha, sairaan ja kärsivän näköinen nainen, jonka olin usein nähnyt Kallion kirkossa laulamassa innoissaan. Häneltäkin oli viety se henkireikä pois - ja me kaksi sairasta kohtasimme ja ohitimme vain toisemme. Olin niin uupunut, etten jaksanut kuin tervehtiä eikä hänenkään liikkumisensa näyttänyt kivuttomalta ja reippaalta. Mutta minulla on hänen puhelinnumeronsa, jos jaksaisin soittaa.

Jumala, joka on kaiken takana, on viime vuosina järjestänyt minulle järkytystä ja rasitusta kerrakseen. Tämäkin tuli kuin puskan takaa, kuin joku pommi.

Harvoin on tehnyt aamusivujenkaan kanssa niin tiukkaa kuin nyt. Sain viimeisen liuskan kirjoitettua vasta puolen yön jälkeen ja oikoluettua loppuosan hirveällä tahtojen taistelulla, periksiantamattomuudella ja tuskaisena kello 2.19 yöllä. Kun tapahtuu pahaa ja on liian raskasta, ote meinaa livetä juuri silloin. Mutta juuri silloin on pelastusrenkaasta pidettävä kynsin hampain kiinni.

Perjantain vastaisena yönä rukoilin poikani puolesta hänen pyytäessä sitä ja laitoin molemmat käteni hänen rintakehänsä päälle. Rasittuneena, mutta rakastaen rukoilin Jeesuksen nimessä Pyhää Henkeä parantamaan ja koskettamaan. Käteni olivat aivan kylmät, mutta poika sanoi niistä hehkuvan lämpöä ja Pyhää Henkeä. Se oli ensimmäinen kerta, kun se tuli käsieni kautta, hän sanoi. Perään hän heitti vielä, että minusta tulee seuraava Pirkko Jalovaara. Vastasin kauhistuneena, että ei. Hyvä, kun pysyin tolpillani.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10693  Su 15 Kes 2014, 2:36 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 14.6.2014 klo 4.26 kirjoitti:

Järkytykseni on ollut suunnaton.

Ihmisten kärsimys ja taloudelliset menetykset eivät merkkaa mitään sen rinnalla, että yhteiskunta säästää muutaman kympin tai satasen.

FDA on hyväksynyt jo vuonna 2005 poskionteloiden pallolaajennushoidon BSP:n, Balloon sinuplastyn, josta Suomessakin ollaan hyvin tietoisia.

Mutta koska operaatio on kalliimpaa kertakäyttöisten välineiden takia, yleisellä puolella pitäydytään haitallisissa ja peruuttamattomissa FESS-leikkauksissa, joissa nenäkäytävät laajennetaan luuta poistamalla niin laajoiksi, että värekarvojen luonnollinen toiminta estyy. Nenään alkaa kertyä karstaa ja biofilmiä, jossa taudinaiheuttajat muodostavat omaa asujaimistoaan.

Normaalisti poskiontelon typpioksidipitoisuus on 50-kertainen verrattuna nenäkäytävään, joka alenee tulehdussairauksissa ja FESS-leikkauksessa tehtävän antrostomian seurauksena. Antrostomiassa nenäkäytävä laajennetaan ja typpioksidipitoisuus laskee niin rajusti, että poskionteloon syntyy iatrogeeninen eli hoitovirheestä aiheutuva stafylokokki aureus -kolonisaatio.

Noin poskionteloistaan kärsivät ohjataan ojasta allikkoon.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10708  Ma 23 Kes 2014, 0:17 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 15.6.2014 klo 2.36 kirjoitti:
Järkytykseni on ollut suunnaton.

Ihmisten kärsimys ja taloudelliset menetykset eivät merkkaa mitään sen rinnalla, että yhteiskunta säästää muutaman kympin tai satasen.

FDA on hyväksynyt jo vuonna 2005 poskionteloiden pallolaajennushoidon BSP:n, Balloon sinuplastyn, josta Suomessakin ollaan hyvin tietoisia.

Mutta koska operaatio on kalliimpaa kertakäyttöisten välineiden takia, yleisellä puolella pitäydytään haitallisissa ja peruuttamattomissa FESS-leikkauksissa, joissa nenäkäytävät laajennetaan luuta poistamalla niin laajoiksi, että värekarvojen luonnollinen toiminta estyy. Nenään alkaa kertyä karstaa ja biofilmiä, jossa taudinaiheuttajat muodostavat omaa asujaimistoaan.

Normaalisti poskiontelon typpioksidipitoisuus on 50-kertainen verrattuna nenäkäytävään, joka alenee tulehdussairauksissa ja FESS-leikkauksessa tehtävän antrostomian seurauksena. Antrostomiassa nenäkäytävä laajennetaan ja typpioksidipitoisuus laskee niin rajusti, että poskionteloon syntyy iatrogeeninen eli hoitovirheestä aiheutuva stafylokokki aureus -kolonisaatio.

Noin poskionteloistaan kärsivät ohjataan ojasta allikkoon.

Kello on jo noin paljon enkä taida jaksaa paljoa enempää.

Olisi paljon tärkeää kirjoitettavaa, josta ei väsyneenä tule niin hyvää.

Takana on ihmeellinen ja rankka juhannus.

Jumala johdattaa pohjamutiin löytämään kaikkea.

Jos esimerkiksi poskionteloni olisi parantunut jo, en olisi ikinä saanut tietää vanhanaikaisesta toimenpiteestä, jossa ihmisten terveyttä vahingoitetaan pysyvästi. "Auttaisin mielelläni, muttei luuta saa takaisin", lääkäri sanoi 13.6.2014 vastaanotollaan. Se on niin törkeä juttu, aivan kuin ympärileikkaus, johon en olisi ikinä suostunut, jos olisin tiennyt paremmasta vaihtoehdosta. Mutta luotin saavani yliopistollisessa sairaalassa parasta hoitoa, joka oli väärä luulo.

Menin niin halpaan kuin ihminen vaan voi luottaessani lääkäreihin.

Joku vielä sanoo: "Lääketiede on Jumalan lahja meille."

Lobotomiakin oli tuon mukaan Jumalan lahja ihmisille.

- Haistakaa paska kaikki valehtelijat ja vääristelijät, alkaa mennä liian pitkälle jo. Riippuu siitä, mitä sen lääketieteen nimissä tehdään, palveluksia Saatanalle vai Jumalalle töitä. Ihmiskunnan asiat eivät voisi olla enää huonommin lääkäreiden leikkiessä jumalaa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10709  Ma 23 Kes 2014, 1:10 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:

Jos esimerkiksi poskionteloni olisi parantunut jo, en olisi ikinä saanut tietää vanhanaikaisesta toimenpiteestä, jossa ihmisten terveyttä vahingoitetaan pysyvästi. "Auttaisin mielelläni, muttei luuta saa takaisin", lääkäri sanoi 13.6.2014 vastaanotollaan. Se on niin törkeä juttu, aivan kuin ympärileikkaus, johon en olisi ikinä suostunut, jos olisin tiennyt paremmasta vaihtoehdosta. Mutta luotin saavani yliopistollisessa sairaalassa parasta hoitoa, joka oli väärä luulo.

Menin niin halpaan kuin ihminen vaan voi luottaessani lääkäreihin.

Joku vielä sanoo: "Lääketiede on Jumalan lahja meille."

Lobotomiakin oli tuon mukaan Jumalan lahja ihmisille.

Ainakin minut tuo ihmeellinen ja ihana lääketiede on jättänyt kärsimään ja kitumaan.

Esimerkiksi viime yönä unen läpi tunsin, kuinka ensin vatsani alue tärisi, jonka jälkeen se siirtyi yläkehoon, joka alkoi täristä. Nukuin kehnosti ja mietin, mitä ihmettä nämä oireet oikein ovat.

Ihan yksikseen on jätetty miettimään ilman mitään tutkimuksia ja kokeita, mistä kaikki johtuu, niin ettei koko törkeästä heitteillejätöstä voi antaa kuin arvosanan nolla.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10710  Ma 23 Kes 2014, 5:44 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 23.6.2014 klo 1.10 kirjoitti:
Ainakin minut tuo ihmeellinen ja ihana lääketiede on jättänyt kärsimään ja kitumaan.

Esimerkiksi viime yönä unen läpi tunsin, kuinka ensin vatsani alue tärisi, jonka jälkeen se siirtyi yläkehoon, joka alkoi täristä. Nukuin kehnosti ja mietin, mitä ihmettä nämä oireet oikein ovat.

Ihan yksikseen on jätetty miettimään ilman mitään tutkimuksia ja kokeita, mistä kaikki johtuu, niin ettei koko törkeästä heitteillejätöstä voi antaa kuin arvosanan nolla.

En saanut nukuttua; tärisin ja poski vaivaa taas. Vasen poski, se saatana, jota ei ole viitsitty tutkia ja hoitaa kunnolla niin, että tuntuisi samalta kuin toinenkin poski ennen kuin tämä helvetti tammikuussa 2010 alkoi. Kieleni kärjessä on taas afta, joka tulee siitä, että elimistöni on niin loppu.

Otin vähän aikaa sitten melatoniinitabletin, mutta koska se ei auttanut, oli kaksi vaihtoehtoa: kirjoittaa aamusivut tai tulla tähän koneelle. Koska aamusivujen kirjoittaminen unettoman yön jälkeen on paljon raskaampaa ja olen viimeisen päälle kirjoitellut aamusivuni, voisin kirjoittaa jotain muutakin. Vaan käyhän tämä pumpun ja kaiken päälle ja romahdus on vain ajan kysymys. Takykardia alkoi taas ja jatkuu; siihen ei tarvita edes kahvia, pelkkä hedelmätee riittää niin kuin nyt. Oikeasti neljän vuoden helvetti on tehnyt tehtävänsä ja olen finito, loppu.

Ei siitä ole kauan, kun toivoin taas kuolevani, pääseväni tästä kärsimyksestä. Juhannuspäivänä, kesän suloisena juhlana. "Kello 14 ajattelin, että haluan kuolla", kirjoitin aamusivujeni viidennen liuskan loppuun. Kirjoitin kymmenen liuskaa pelkästä tuskasta, makasin sängyssä ja halusin kuolla ja päästä tästä helvetistä, jota en enää kestä. Häiritsi, että Jumala oli antanut tehtävän kirjoittaa Johannes Kastajasta. Harmitti, että hautauspuvutkin olivat vielä kesken. Viimeisteleminen olisi rankkaa eikä ilmankaan voisi kuolla.

Mutta olen hengissä edelleen, kitumassa täällä. Enpä olisi viisi vuotta sitten uskonut elämäni muuttuvan tällaiseksi helvetiksi. Kärsin silloinkin, muttei se ollut mitään verrattuna tähän, mitä homeasunnon jälkeen on saanut kokea.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10711  Ti 24 Kes 2014, 0:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 23.6.2014 klo 0.17 kirjoitti:
Olisi paljon tärkeää kirjoitettavaa, josta ei väsyneenä tule niin hyvää.

Takana on ihmeellinen ja rankka juhannus.

Perjantaina 20.6.2014 heräsin hyvissä ajoin aika hyvään oloon ja untakin tunnuin saaneen riittävästi, mikä on aika harvinaista herkkua nykyään voinnin ja unien vaihdellessa laidasta laitaan.

"Ennen ylösnousuani rukoilin vielä niin kuin tapanani on lepäillen edelleen sängyssä, kunnes mieleeni tuli ihan selvästi: Johannes Kastaja. Jumala halusi minun kirjoittavan Johannes Kastajasta, tajusin ja olin niin onnellinen. Saada kirjoitustehtävä suoraan Jumalalta, mikä ilo ja onni! Varmasti kirjoittaisin, samaahan tapahtuu vielä nykyäänkin. Ei ehkä vaadita päätä pölkylle, mutta likvidoidaan niin kuin Pirkko", kirjoitin aamusivuihini jatkaen vielä:

"Noustuani ylös keitin heti kahvia ja kävin saman tien tietokoneella katsomassa JSN:n sivuja, onko päätöstä Marjatta Lipposen valitukseen vieläkään tullut. Ei ollut; ja olin jo eilen alkanut epäillä, ettei sitä tulisikaan, että JSN on jättänyt koko jutun käsittelemättä. Asianosainenhan Unto Lipponen on kuollut eikä ikinä olisi nostanut mitään juttua Pirkko Jalovaaraa vastaan. Raukkamaista vaan, ettei missään ole kerrottu siitä mitään, että Pirkko on jätetty löysään hirteen roikkumaan epämääräiset syytökset niskassaan ilman, että kukaan puhdistaisi hänen mainettaan. Ei ihmekään, että Jumala halusi minun kirjoittavan Johannes Kastajasta!"

Tuon jälkeen kerron aamusivuissani, kuinka minua on jäänyt vaivaamaan Unton kuolinaika, oliko se alku- vai loppuvuonna 2010. Tietoa ei löytynyt mistään eikä sitä ollut muilla kuin lähimmillä. Yhteystietojen etsiminen oli samaa kuin olisi etsinyt neulaa heinäsuovasta. Se ei onnistuisi, piti luovuttaa.

Sitten ihmeekseni ja Jumalan johdatuksesta törmäsin yhtäpitävään ja luotettavaan tietoon. Mutta uskaltaisinko soittaa ihan ventovieraalle ihmiselle, se olisi aikamoinen hyppy. Minua pelotti, mutta Jumala sanoi: "Soita vaan."

Jätin aamusivujeni kirjoittamisen siihen ja menin kesken kaiken lepäämään ja soittamaan.

o o o

Tuolloin aamulla Johannes Kastajan jälkeen mieleeni oli tullut vielä lause "Onneni on olla Herraa lähellä", jota aloin tarkistella. Se tulee Psalmista 73, joka kauttaaltaan sopi teemaan, mutta jonka kohdassa Ps. 73:11 todetaan niin osuvasti: "He sanovat: 'Miten Jumala tämän saisi selville? Ei Korkein mitään tiedä.'" Mutta Jeesus sanoo Matt. 10:26 ja Luuk. 12:2: "Ei ole kätköä, joka ei paljastu, eikä salaisuutta, joka ei tule ilmi."

Ainakin minua järkytti se, mitä kuulin. Se oli niin kaiken kattavaa ja meni niin pitkälle. Jos aikuinen ihminen tilaa lehtiä kotiin, piilottaako toista kunnioittava niitä. Mutta hän oli haistanut jotain, soittanut ja kysynyt, onko Rukousystävä-lehti jo tullut. Kyllä se oli, hän sai kuulla. Myöhemmin puhelin soi uudestaan: "Perkeleen akka, älä puutu tähän!"

Myös muuta yhteydenpitoa, kännykkää ja viestejä vahdittiin.

Ennen leikkausta mies olisi halunnut ottaa yhteyttä Pirkkoon, muttei uskaltanut. Hänhän se oli henkisen väkivallan uhri, joka ei olisi nostanut mitään juttua Pirkkoa vastaan.

Kuulemma ohjelmassakin nainen oli valehdellut niin paljon, että pahaa teki, ja toista oli ottanut sydämestä.

o o o

Olin päätellyt jo itsekseni, että kaikki oli jatkunut kauan, kauan... Vuosikausien stressi ja paha mieli voi aiheuttaa syöpääkin.

Lapsuudesta ja kateudesta voi juontua paljon jyrättyjen alkaessa jyrätä toisia.

Minulla oli sulattelemista kaikessa kuulemassani ja jäin vielä lepäämään, jonka jälkeen Pyhä Henki alkoi kipotella minussa. Se kaikki oli ollut Jumalan johdatusta, tiesin. Nousin ylös ja menin jatkamaan aamusivujani, kirjoittamaan tuoreeltaan talteen, mitä olin kuullut.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10814  Ke 13 Elo 2014, 15:43 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaksaisinko?

Olin saanut vasta aamusivut pakerrettua, joiden kirjoittaminen käsin ei mitään kevyttä ollut. Mutta olin harjoittanut ahkerasti kirjoittamista koko kesän niin kuin aina ja päästyäni kolmannelle liuskalle 23. kuulakynäni loppui ja aloitin 24. kynän tyytyväisenä siitä, että kyniä vielä riitti.

Juuri eilen olin oppinut, ettei aamusivujen jälkeen ja levätessään pidä soittaa kenellekään. Mitä jos joutuisin kauheasti rasittumaan taas? Siitä ei ollut mitään takeita; mutta viime kerralla puhelu oli ollut antoisaa johdatusta. Kaksi vanhaa ihmistä, jotka eivät jaksa enää kirjoittaa ja puolustaa itseään...

Mutta kuinka ollakaan, Jumala on johdattanut jäljille jonkun siipirikon, joka kirjoittaa kuin viimeistä päivää vastoinkäymisistä viis. Oikeasti puheluni oli lähes viikon myöhässä, kun en ollut jaksanut vastata torstaina puhelimeen valmistautuessani raskaaseen lääkärikäyntiin. Lähetin viestin soittavani paremmalla ajalla... Olisiko se nyt?

Soitin - ja taas oli paljon puhuttavaa. Tiesinkö, kuka oli Iltalehden jutussa esiintynyt - omasta mielestäni täysin raukkamainen - avustaja? En tiennyt, mutta tiesin tämän valehtelevan törkeästi todetessaan esimerkiksi: "Naisen mukaan mitään ihmeparantumisia ei kuitenkaan tapahtunut." Itse tiedän sellaisistakin parantumisista, joita ei ole kehdattu muille edes kertoa. Yksikin parantunut todisti vain osasta parantuneista vaivoistaan, muttei kaikkein kauheimmista, kun iho meni jo rikki vessapaperilla pyyhkimisestä. Tiedän, että hänen todistuksensa minulle oli aito, mutten kerro, kuka hän oli. On silkkaa vääristelyä valehdella, ettei parantumisia muka ole, eikä niillä vääristelyillä palvella Jumalaa vaan Saatanaa, joka ei ole jäänyt lomalle.

Puhuimme David Herzogistakin, jota oli kilvan kiirehditty lyttäämään ennen kuin oli saanut edes kiertueensa alkuun! Miten Janne Villakin kehtasi kaikki käytöstavat unohtaneena julistaa: Helsinkiin saapuva Herzog on huijarisaarnaajan arkkityyppi - todistaen samalla itsestään, että hänen oma "terapiansa" on mitä julminta hengellistä väkivaltaa ja ettei suutarin pojilla ole kenkiä.

Puheeksi tuli Janne Villan häpeällinen kirja hengellisestä väkivallasta sortuessaan noin julmalla ja raukkamaisella tavalla itsekin siihen. - Voiko sitä lukeakaan, tiedustelin.

- Ei, roskiin... Untohan se oli hengellisen väkivallan uhri, kun ei voinut käydä niissä kirkkoilloissa ja lukea Rukousystävä-lehteä.

Paljon muutakin selvisi, joka laitettava huomisiin aamusivuihin talteen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10815  Ke 13 Elo 2014, 23:43 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 13.8.2014 klo 15.43 kirjoitti:
-- Untohan se oli hengellisen väkivallan uhri, kun ei voinut käydä niissä kirkkoilloissa ja lukea Rukousystävä-lehteä.

Alitajunta tekee työtään niin, ettei sitä tajuakaan. Jonnekin oli jäänyt pyörimään kaikki se, mitä kuulin ja itse kommentoin. Yhtymäkohtia. - On hirveää edes mennä sellaisen ihmisen viereen sänkyyn nukkumaan; se vaikuttaa niin sairastuttavasti, tiesin. Jos toinen kontrolloi koko ajan kaikkea, se on helvettiä... Ulkopuolinen ei voi edes ymmärtää, millaista se on. Koko ihminen voi kauttaaltaan huonosti sieluaan ja kehoaan myöten. Jos sellaisen kontrolloijan kanssa joutuu olemaan tekemisissä, niin isoa linnaakaan ei ole olemassa, että siinä voisi olla onnellinen ilonpilaajan viedessä koko elämänilon. Siksi komeatkin lukaalit pannaan myyntiin ja ihmiset eroavat. Jopa ahdas koppero on parempi kuin linna, jossa ei voi hengittää vapaasti ja elää rauhassa ja harmoniassa.

Muistan Antti Heikkilän sanat kirjassaan Riippuvuus - valheiden verkko. Olen skannannut ne talteenkin, ne ovat tässä:

Lainaus:
-- Vallasta luopuminen on hyvin vaikeaa, ja siksi meillä on niin paljon avioeroja. Käytännössä muutos tapahtuu alistetun ryhtyessä kapinaan. Valtaa käyttävä taas ei koskaan tee mitään poikkeavaa, koska hän ei halua muutoksia luomaansa valtajärjestelmään. Valtaa käyttävällä on oma idealistinen kuva parisuhteesta ja siitä miten kaiken tulisi sujua. Perheessä kaikkien on sopeuduttava tähän malliin. Kulisseja ylläpidetään vaikka väkisin.

Aloin ahdistua tajutessani yhtymäkohdat; kun toinen ei voinut pitää yhteyttäkään Pirkkoon... Enhän minäkään olisi saanut edes puhua muiden miesten kanssa. Ei sellainen ole normaalia, vaan huonoa itsetuntoa ja sairaalloista mustasukkaisuutta, jota pitäisi hoitaa ennen kuin koko ihmissuhde tuhoutuu. Mutta kyllä se oli hirveää, olen kirjoittanutkin siitä:

Molok ja äidinvaistot
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12268  La 20 Elo 2016, 3:19 (GMT+3)  Aihe: Kauniista korulauseista ja lässytyksistä huolimatta nujertamisen meininkiä koko yhteiskunnassa Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 13.8.2014 klo 23.43 kirjoitti:
-- Untohan se oli hengellisen väkivallan uhri, kun ei voinut käydä niissä kirkkoilloissa ja lukea Rukousystävä-lehteä.

Alitajunta tekee työtään niin, ettei sitä tajuakaan. Jonnekin oli jäänyt pyörimään kaikki se, mitä kuulin ja itse kommentoin. Yhtymäkohtia. - On hirveää edes mennä sellaisen ihmisen viereen sänkyyn nukkumaan; se vaikuttaa niin sairastuttavasti, tiesin. Jos toinen kontrolloi koko ajan kaikkea, se on helvettiä... Ulkopuolinen ei voi edes ymmärtää, millaista se on. Koko ihminen voi kauttaaltaan huonosti sieluaan ja kehoaan myöten. Jos sellaisen kontrolloijan kanssa joutuu olemaan tekemisissä, niin isoa linnaakaan ei ole olemassa, että siinä voisi olla onnellinen ilonpilaajan viedessä koko elämänilon. Siksi komeatkin lukaalit pannaan myyntiin ja ihmiset eroavat. Jopa ahdas koppero on parempi kuin linna, jossa ei voi hengittää vapaasti ja elää rauhassa ja harmoniassa.

Muistan Antti Heikkilän sanat kirjassaan Riippuvuus - valheiden verkko. Olen skannannut ne talteenkin, ne ovat tässä:

Lainaus:
-- Vallasta luopuminen on hyvin vaikeaa, ja siksi meillä on niin paljon avioeroja. Käytännössä muutos tapahtuu alistetun ryhtyessä kapinaan. Valtaa käyttävä taas ei koskaan tee mitään poikkeavaa, koska hän ei halua muutoksia luomaansa valtajärjestelmään. Valtaa käyttävällä on oma idealistinen kuva parisuhteesta ja siitä miten kaiken tulisi sujua. Perheessä kaikkien on sopeuduttava tähän malliin. Kulisseja ylläpidetään vaikka väkisin.

Aloin ahdistua tajutessani yhtymäkohdat; kun toinen ei voinut pitää yhteyttäkään Pirkkoon... Enhän minäkään olisi saanut edes puhua muiden miesten kanssa. Ei sellainen ole normaalia, vaan huonoa itsetuntoa ja sairaalloista mustasukkaisuutta, jota pitäisi hoitaa ennen kuin koko ihmissuhde tuhoutuu. Mutta kyllä se oli hirveää, olen kirjoittanutkin siitä:

Molok ja äidinvaistot

Jonkun kiinalaisen pitää sanoa asia niin, että suomalainenkin ymmärtää:

Lainaus:
– Useimpien miesten tarkoituksena ei ole hakata naisia hengiltä, vaan saada heidät valtaansa. Kaikenlaisen väkivallan pitäisi olla rikollista, Wang sanoo.

Siis tuo: "Useimpien miesten tarkoituksena ei ole hakata naisia hengiltä, vaan saada heidät valtaansa."

Sovinistisessa yhteiskunnassa kaikki perustuu nujertamiseen.

Rakastan sinua minua...

"Selkään tulee niin, että lätisee."

Tottele, tai saat piikin perseeseen.

Minä ajattelen, sinä olet hiljaa.

Näkymätön.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12269  Su 21 Elo 2016, 2:02 (GMT+3)  Aihe: Re: Kauniista korulauseista ja lässytyksistä huolimatta nujertamisen meininkiä koko yhteiskunnassa Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 20.8.2016 kirjoitti:
Admin 13.8.2014 klo 23.43 kirjoitti:

Lainaus:

Molok ja äidinvaistot

Jonkun kiinalaisen pitää sanoa asia niin, että suomalainenkin ymmärtää:

Lainaus:
– Useimpien miesten tarkoituksena ei ole hakata naisia hengiltä, vaan saada heidät valtaansa. Kaikenlaisen väkivallan pitäisi olla rikollista, Wang sanoo.

Siis tuo: "Useimpien miesten tarkoituksena ei ole hakata naisia hengiltä, vaan saada heidät valtaansa."

Sovinistisessa yhteiskunnassa kaikki perustuu nujertamiseen.

Kansanedustajien sähköpostilistassa olisi taas päivitettävää Veronica Rehn-Kiven noustessa eduskuntaan Carl Haglundin tilalle, mutta saa jäädä odottamaan ja roikkumaan. Voisihan päivityksen joku muukin tehdä ja lähettää valmiit listat sähköpostiini sanasinko@gmail.com. Jos itse muokkaisin listaa vielä, poistaisin kaikki firabeliosoitteet ja korvaisin ne virkaosoitteilla pokkuroimatta sähköpostihaluttomia kansanedustajia enää ollenkaan:

Admin 7.1.2016 kirjoitti:
Loppiaisena potiessani kaiken muun päälle vielä flunssaa, aloin päivittää kansanedustajien aiempaa listaa poistamalla joukosta lähteneet ja vaihtuneet, lisäämällä uudet ja ohittaen pysyneet. Parin sadan nimen ja sähköpostiosoitteen läpikäyminen oli hidasta, ja joukossa oli niitäkin, jotka eivät välittäneet kertoa sähköpostiosoitettaan. Loogisesti ajatellen näiden muutaman osoitteet toimivat samalla kaavalla kuin muidenkin, mutta tässä tapauksessa pengoin toimivan osoitteen muista tiedoista. Mikäli toivomuksena on, ettei virallista sähköpostia tule näihin osoitteisiin, kannattaa kirjata eduskunnan osoite rehdisti tuonne eikä pakoilla virkapostia.

Siellä ne huonot lait säädetään, joista liian moni joutuu kärsimään. Näinhän se on:

Lainaus:
Molemmat ovat huolestuneita hallituksen tämänhetkisestä linjasta. Elisabeth Rehnin asenne on aina ollut: eteenpäin. Nyt näyttää, että politiikassa monessa asiassa mennään taaksepäin. Koulutuksesta leikkaaminen on molempien mielestä väärä signaali.

– Nyt haukun tämän hetken hallitusta, se on epätasa-arvoisin kaikista, Elisabeth Rehn sanoo.

– Naisen asema ei ole parantunut millään lailla. Hallituksessa istuu pönäköitä miehiä, jotka puhuvat kauniisti, mutta mitä tulee tekoihin... Elisabeth Rehn kritisoi.

Subjektiivisen päivähoito-oikeuden poisto tai kokoomuksen ehdotus sunnuntailisien poistamisesta. Ne kaikki kohdistuvat naisvaltaisiin matalapalkkaisiin aloihin. Ihmiset joutuvat vieläkin ahtaammalle.

– Moni yksinhuoltaja pärjää, kun ottaa viikonloppuhommia, Veronica Rehn-Kivi sanoo.

– Pitäisi ajatella vähän pidemmälle eikä vain mikä on taloudellisesti fiksua. Me ajetaan alas hyvinvointiyhteiskunta, joka täällä on.

Mitä juuri kirjoitinkaan... Tätä naista äänestin pressaksi:

"Naisen asema ei ole parantunut millään lailla. Hallituksessa istuu pönäköitä miehiä, jotka puhuvat kauniisti, mutta mitä tulee tekoihin... Elisabeth Rehn kritisoi."

Sama tapahtuu kautta linjan koko yhteiskunnassa.

Mitä esimerkiksi lääkäripalveluihin tulee, pönäkät miehet ovat jo aikaa sitten kirjanneet monta ihmisryhmää kaikkien palveluiden ulkopuolelle.

Harvojen ja valittujen hyvinvointiyhteiskunta on liian monille pelkkä kidutusyhteiskunta, josta meikälläkin on jo vuosien kokemus.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Uskonelämä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Muuta tekstin kokoa: - -

Takaisin ylös

Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign