Sanasinko
Wordbazooka

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Muuta tekstin kokoa: Suurenna - Pienennä - Palauta oletuskoko
Uskonkirkko | Church of FaithUskonkirkko | Church of Faith

Asiakas on aina oikeassa, koska hän on asiakas, joka äänestää jaloillaan ja valitsee parempaa palvelua.

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Kritiikkiä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 384  Ke 11 Huh 2007, 12:41 (GMT+3)  Aihe: Asiakas on aina oikeassa, koska hän on asiakas, joka äänestää jaloillaan ja valitsee parempaa palvelua. Vastaa lainaamalla viestiä

Vuoden alusta olen taistellut uudella koneellani "väkästen" kanssa, jotka ilmaantuvat Wordin tulostusversioon, jolla kirjoitan. Väkäset asiakirjan joka kulmassa häiritsevät kirjoittamistani, jonka takia olenkin yrittänyt häätää niitää pois.

Energiaa häätämistyössä on kulunut tuhottomasti. Viimeksi tänään sain Microsoftilta neuvon, joka ei toiminut. Jotkut jo aiemmin arvelivat ilmiön johtuvan tulostimesta, jonka jokaista rekisterimerkintää en kuitenkaan jaksa poistella.

Ja koska tulipalo ei tokene pienellä vesisuihkauksella, olen päättänyt turvautua paloautoon. Koko helahoito uusiksi vain ja tehdasasetusten palauttaminen tietokoneeseen ja ohjelmien uudelleenasentaminen. Sittenhän se nähdään, miten on.

- Joten adjö vain, meikäläinen painuu asennuspuuhiin kun ei tässä muutakaan voi. Kirjoittamaan ilman väkäsiä on päästävä!

MUOKATTU OTSIKKOA:

Asiakas on aina oikeassa =>

Asiakas on aina oikeassa ja valitsee parempaa =>

Asiakas on aina oikeassa, koska hän on asiakas, joka äänestää jaloillaan ja valitsee parempaa palvelua.

= Selkokielellä rautalangasta väännettynä. Asiakkaat tuovat rahan tullessaan tai vievät sen mennessään.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm La 03 Kes 2017, 23:13, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pentti Naumanen

Linkki viestiinViesti 385  Ke 11 Huh 2007, 12:57 (GMT+3)  Aihe: Insinöörihommia ne asennuspuuhat.... Vastaa lainaamalla viestiä

Jos ne olisivat tavallisten järkevien perheenemäntien töitä, niin koneet toimisivat aina halutulla tavalla.
Väkäset ovat todellisia piruja!
Minä käytän niitä uistimessa ja jopa mato-ongessakin. Viimeksi mainitussa tapauksessa pujotan väkäseen madon ja tphui, luodolle käyn onkimaan.

Farväl så länge!

Pentti Naumanen
Ahlainen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 392  To 12 Huh 2007, 18:25 (GMT+3)  Aihe: "Toy Story" Vastaa lainaamalla viestiä

Meikäläistä on pääsiäisen jälkeen taas koeteltu. Jo heti tiistaina kaikki alkoi mennä alaspäin kuin lehmänhäntä. Jonottelin tunnin verran Acerin asiakastukeen ja kerran jopa puhelinlinja suljettiin.

Olin niin hermostunut tuona päivänä, että rapsuttelin kauttaaltaan päänahkaani ja tukkani rasvoittui. Senkertainen ongelma kuitenkin ratkesi ja virheilmoitus tietokonetta käynnistäessä häipyi.

Wordin ongelma edelleen kuitenkin vaivasi. Ihmeelliset väkäset olivat ilmaantuneet tulostusversiossa asiakirjan joka kulmaan. Niitä väkäsiä oltiin kissojen ja koirien kanssa yritetty poistaa, ja viimeksi päädyimme tulostimeen: tulostimessa olisi vika.

Poistin siis tulostimen asennuksen ja yritin putsata tulostimen merkinnät myös rekisteristä. Koska merkintöjä oli paljon, aloin turhautua ja päätin alustaa koko tietokoneen uudelleen, palauttaa tehdasasetukset.

Sitä ennen kirjoitin kuitenkin Microsoftiin lähettäen nappaamani kuvankin ongelmasta. Parin tunnin kuluttua sain Microsoftilta vastauksen, jossa neuvottiin poistamaan asetuksista Tekstin rajat -merkintä.

Menin ohjelmassa neuvottuun paikkaan, jossa ruksia ei edes ollut Tekstin rajat -valintaruudussa. Kokeilin kyllä, mitä ruksi tekisi: kehykset asiakirjaan kauttaaltaan.

Niinpä aloitinkin eilen tietokoneeni tyhjentämisen ja kirjauduin viimeisillä voimillani sähköpostitiliini netissä - varsinainenhan sähköpostiohjelma oli kovalevyltäni jo tiessään - ja kirjoitin vielä Microsoftiin.

Saatuani tietokoneen tyhjennettyä ja kyyhöteltyäni onnettomana asetusten etenemistä katsoen ja saatuani asennetuksi selaimen poikkesin netissä lukemassa sähköpostini. Microsoftilta oli tullut uusi vastaus, jossa kerrottiin ongelman olevan sitten teknistä laatua ja neuvottiin oikealle tukisivulle ( http://support.microsoft.com/kb/839371/fi ).

Asennettuani Wordin uudestaan kokeilin tukisivun ratkaisuneuvoa, joka toisella yrittämällä onnistui, eli kaikki Aasian kielet käytössä olevista kielistä pois.

Vika todennäköisesti johtui siitä, että koneeni käyttöjärjestelmä on multilingual, monikielinen, koska suomenkielisessä käyttöjärjestelmässä vastaavaa ongelmaa ei ole esiintynyt.

o o o

Koko mieletön kuukausia jatkunut huolenalaisuus ja älynystyröiden hierominen siis vain Aasian kielten takia, joita en edes ymmärrä!

Tuota ratkaisua en ikinä olisi itse keksinyt, vaikka olisin raapinut päätäni kuinka.

Ja siinä nyt kone oli edessäni tyhjennettynä ohjelmistaan! Olisinpa vain odottanut sähköpostia vähän kauemmin, mutta kuvittelin todella vian olevan printterissä niin kuin toiset arvelivat...

No nyt olen hikihatussa asentanut ohjelmat takaisin koneeseen ja syyttänyt itseäni siitäkin, että asentamisjärjestys olisi voinut olla loogisempi! Mutta aivoni eivät ole toimineet kunnolla, olen ollut tästä kaikesta uupunut - tänäkin aamuna heräsin muutaman tunnin yöunen jälkeen neljältä ja nousin puoli viideltä ylös kirjoittamaan kolmea aamunsivua vesilasin äärellä ja asentelemaan sitten tietokoneohjelmia mustaa kahvia hörppien.

Parina viime yönä tietokoneen oikein koetellessa olen nähnyt todella hurjia ja villejä unia. Edellinen uni oli kuin suoraan kauhuleffasta ja viimeinenkin uni tosi outo.

Unet heijastelevat päiväntapahtumia ja olenkin ollut parina viime päivänä poissa raiteiltani. Kyllä ennen oli paljon yksinkertaisempaa, kun mikroilla ja kirjoituskoneilla poksuteltiin, ei silloin koeteltu näin.

En taida olla vieläkään aivan tolpillani ja normaalissa päiväjärjestyksessä. Selaimestakin häipyi kaikki arvokkaat kirjanmerkkini, kun en tiennyt, että ne olisi voinut tallettaa jonnekin - vasta jälkiviisautena kuulin semmoisenkin neuvon. Pikku hiljaa keräilen niitä kirjanmerkkejä takaisin, jotka löydän ja muistan.

o o o

Raskasta on ollut tietokoneiden kanssa yli vuoden verran jo.

Ensimmäisenähän kannettavasta laatukoneestani, Siemensistä irtosi I-näppäin. Vein asian Kuluttajavalituslautakuntaan, koska kyseessä oli valmistusvika. Siemens ei halunnut vapaaehtoisesti korjata konetta, johon se velvoitettiin. Mutta koska Siemensillä ei ollut enää varaosia, lopulta kuluttajaviraston ystävällinen miesvirkailija korjasi koneeni.

Sillä välin olin ostanut uuden laitteen Stockmannin Hulluilta Päiviltä, täytyyhän kirjoittavalla ihmisellä olla kone, jolla kirjoittaa. Päädyin Sonyyn, jonka kuvittelin olevan laadukas; olihan isänikin edustanut merkkiä yrittäjänä ollessaan. Vasta myöhemmin omien vastoinkäymisteni jälkeen mieleeni palautui Sonyn karvas kiitos isälleni vuosien edustuksesta: se annettiin kilpailijalle.

Kuinka ollakaan oma Sony Vaioni piti alusta lähtien outoa surinaa tasohiiren vierustassa. Muutaman kuukauden kuluttua lähetin koneen huoltoon saadakseni vian pois. Kone oli huollossa kuukauden. Vaadin valmistajalta hyvitystä pitkittyneestä huoltoajasta ja akun tyhjenemisestä huollossa, josta vaatimuksesta ylimielisessä Sonyssä ei välitetty. Vein asian Kuluttajavalituslautakuntaan, jolloin ääni muuttui kellossa ja sain hyvitykseksi uuden akun.

Mutta uudesta akusta ei ollut mitään iloa, en vaihtanut vanhaa akkua vielä uuteen ja kone piti samaa surinaa kuin ennenkin, vaikka kovalevy oli vaihdettu ja olin menettänyt kaikki tietoni.

Jonkun ajan kuluttua lähetin koneen uudestaan huoltoon, jossa se viipyi parisen viikkoa ja jolloin siihen vaihdettiin uusi tuuletin. Mutta surina pysyi.

Ennen kolmatta huoltokertaa tajusin soittaa jo tutuksi käyneelle kuluttajaviraston virkailijalle, joka neuvoi minua tekemään jo tässä vaiheessa kaupanpurkuvaatimuksen. Takuuaika oli menemässä umpeen ja kuulemma takuuajan jälkeen vastuu tuotteen virheelliseksi osoittamisessa lankeaa kuluttajalle, jolloin kaikki paljon vaikeampaa.

Hämmästyksekseni myyjä suostui palauttamaan rahani sentilleen koneesta ja pääsin eroon rakkineesta, johon oli viimeisellä kolmannella huoltokerralla vaihdettu muovikuori. Surina pysyi kuitenkin ennallaan.

o o o

Kaiken edellä kuvaamani ja kokemani takia olenkin ollut helisemässä tietokoneiden kanssa eikä mistään kirjoittamisrauhasta ole voinut puhuakaan. Sonyn ollessa huollossa useita kertoja kirjoitin väliaikoina Siemensillä, johon oli liitetty ulkoinen näppäimistö I-näppäimen irrottua. Koko kapea pöytä oli täynnä näppäimistöjä.

Huonoa tuuria on sekin, että kuluttajaviraston virkailijan korjaamasta Siemensin tietokoneesta irtosi I-näppäin uudestaan, jolloin oli hankittava taas uusi tietokone, tällä kerralla paljon edullisempi Acer, jonka senkin kanssa olen joutunut kertomallani lailla vaivaa näkemään. Oikukkaisiin tietokoneisiin en paljon viitsikään enää sijoittaa, harmittaa vain sitä enemmän, mitä kalliimpi kone on kyseessä, kun kalleimmistakin koneista tulee ajansaatossa vain tehottomia rakkineita.

- Mutta jos maailmassa on olemassa paholainen niin kuin kaikki Jumalaan uskovat asian tietävät olevan, se on viimeisen parin vuoden aikana kiusannut minua erityisesti. Ja niin kuin Seppo Juntunenkin joskus totesi, paholainen ei jää koskaan lomalle, eli vastoinkäymisiä riittää varmaan jatkossakin. Vaan periksi ei anneta.

Vinkkinä muuten kuluttajaviraston virkailijan epävirallinen lista merkeistä, joista ei tehdä paljoa valituksia: Toshiba, Samsung, LG, Dell. Toivossa on tosin omankin merkin kohdalla hyvä elää…
Takaisin alkuun
Pentti Naumanen

Linkki viestiinViesti 393  To 12 Huh 2007, 21:57 (GMT+3)  Aihe: Peruskone.... Vastaa lainaamalla viestiä

Ehkäpä tavallinen, pöytämallinen peruskone olisi ratkaisu moneen sinua vaivaavaan ongelmaan.
Jos kirjainnäppäin irtoaa, niin uuden kokonaisen näppiksen saa kympillä.
Pöytäkoneet ovat kaiken kaikkiaan tukevampaa tekoa kuin läppärit.

Ohjelmat ovat oma lukunsa.

Pentti Naumanen
Ahlainen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 395  To 12 Huh 2007, 23:15 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarvitsen vain tuota tasohiirtä, jota klikkaan oikean käden keski- enkä etusormella niin kuin tavallista hiirtä klikataan.

Oikean käden etusormeni ensimmäinen nivel operoitiin juuri 21.3. ja tikit olivat siinä pari viikkoa. Se nivel ei tykkää yhtään tavallisen hiiren klikkailusta, vaan rasittuu siitä. Siksi olenkin yrittänyt rasittaa toisia sormiani, joka tavallisella hiirellä ei oikein onnistu ellei vaihda kokonaan kättä, joka oikeakätiselle hankalaa.

Olen kyllä nähnyt myynnissä olevan jo pöytäkoneen näppiksiäkin, joissa on keskellä tasohiiri, mutta ne eivät ole kympin parin näppiksiä.

Onneksi tähän mennessä ei ole kuitenkaan kuin yhdestä kannettavasta tietokoneesta irronnut näppäin, huonoa tuuria. Hinnoissahan kannettavat tietokoneet ovat lähestyneet paljon pöytäkoneita eivätkä jää tehoissakaan enää paljon jälkeen.
Takaisin alkuun
epsilon

Linkki viestiinViesti 567  Ma 21 Tou 2007, 14:55 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisipa sinulta irronnut å-näppäin, niin ongelma olisi ollut vähäisempi!
Wink
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 2453  Su 19 Jou 2010, 23:45 (GMT+3)  Aihe: Asiakas on aina oikeassa Vastaa lainaamalla viestiä

Oli tarkoitus mennä verikokeeseen, enkä oikein tiennyt, pitikö olla syömättä vai ei. Verikoe olisi myös pitänyt ottaa aamupäivän aikana, mutta en päässyt tarpeeksi ajoissa liikkeelle. Olin joka tapauksessa syömättä ja perillä lääkäriasemalla vasta puoli kahden paikkeilla.

- Olin ollut syömättä, mutta laborantti sanoi, että olisi saanut syödä, mutta koe pitäisi ottaa aamupäivällä ennen kymmentä, että arvot vaihtelevat päivän mittaan.

Olin ollut siis syömättä turhaan, ja verikoettakin piti siirtää. Ei kannattanut ottaa iltapäivällä koetta, joka pitäisi ottaa aamupäivällä.

Nälkä vaan kurni vatsassa ja ajattelin mennä syömään, olihan jo kello kaksi iltapäivällä enkä ollut syönyt mitään, juonut vain vajaan lasillisen nektaria aamulla kahvin hörppimisen lisäksi.

o o o

Foorumin alakerrassa on Manhattan Steak House, joka on tuttu paikka minulle. Kun on nyt kovempi nälkä, menen sinne sen sijaan, että söisin vaan yhden hampurilaisen ja jätskiä kahvin kanssa.

Pippuripossu on tarjouksessa ja valitsen sen uuniperunan kanssa. Pyydän kaksi uuniperunaa, koska yhdestä on jäänyt aina nälkä. Manchester Steak Housessa, joka oli aiemmin Itäkeskuksessa, tarjottiin aina kaksi uuniperunaa pyytämättäkin, mutta täältä sai vain yhden.

Ihmettelin kyllä vähän laskun loppusummaa, kun näppäilin pinkoodia kortinlukulaitteeseen, ja olin närkästynyt siitä, että jäävedestäkin kiskotaan hintaa. Menen kuitenkin pöytään istumaan ja alan tutkia laskua. Huomaan, että lisähinta olikin kiskottu toisesta uuniperunasta, ja harmistun. En tajua, miten yksi peruna voi maksaa 1,50 euroa.

Menen tiskille takaisin ja huomautan asiasta minua palvelleelle miehelle. Ihmettelen, miten he kehtaavat veloa ylihintaa yhdestä perunasta, vaikka annoksesta jää aina nälkä. Jos olisin tilannut ranskalaisia, olisin saanut koko lautasen täyteen perunaa.

Sanon miehelle, että olen syönyt heidän uuniperuna-annoksensa monta kertaa ja että siitä on jäänyt aina nälkä. Mutta mies kieltäytyy uskomasta ja on tyly, eikä hallitse asiakaspalvelua ollenkaan. Hän komentaa minut istumaan takaisin pöytään.

Palaan pöydän ääreen, mutta huomaan olevani vihainen enkä pystyisi syömään. En voi syödä vihaisena enkä pahoilla mielin, ruokahaluni on mennyt.

Palaan tiskille tarjotin kädessä takaisin, vesilasi yli läikkyen, ja kysyn saanko rahat takaisin, etten halua syödä. Mies sanoo, ettei rahoja saa takaisin ja alkaa pyyhkiä yliläikkynyttä vettä. Hän on paikan omistaja ja hänen sanansa on laki.

Menen noutamaan takkiani pöydän äärestä ja poimin pöydältä vielä servettikäärön, jonka sisässä on haarukka ja veitsi. Purjehdin tiskin ohi ja heitän alas keittiön lattialle servettikäärön. Kuuluu kilinää ja kolinaa ja mies huutaa: "Hei, hei, hei!" En jää kuuntelemaan, mutta kerron netistä löytyvän juttua, että olen kirjoittava ihminen.

o o o

Yritin opettaa miehelle asiakaspalvelun alkeita, että tyytymätön asiakas kertoo kokemuksistaan vähintään seitsemälle henkilölle, muttei hän tajunnut sitä. Hänelle oli samantekevää, mitä ihmiset ajattelivat, vaikka he kertoisivat juttuja eteenpäin ja netin aikakaudella jutut kiirisivät vielä laajemmalle.

Ainakin hän sai ajettua yhden asiakkaan pois, ja tuskinpa palaan tuonne enää uudestaan. Tuollaisella asiakaspalvelulla en syö mitään.

- Ongelma vaan oli, että olin hurjan nälkäinen, kun oli iltapäivä jo enkä ollut syönyt mitään. Olin kiukkuinen ja poissa tolaltani eikä syömisestä tulisi mitään.

Kävelin asematunneliin rauhoittumaan. Katsoin kaiteen yli alas maamerkkiin ja huomioni kiinnittyi mieheen, joka alkoi tehdä erikoisia jumppaliikkeitä siinä maamerkin päällä. Ajattelin hänen olevan pimahtanut ja yritin katsoa muualle.

Oli odotettava aika pitkään, että saatoin mennä syömään Mäkkäriin yhden hampurilaisen ja jäätelön kahvin kera. Sillä ruokavaliolla ei lihoisi, ja palvelukin oli parempaa.

Jutussa ei ole muutettu mitään. Yrittänyt muuttaa vain ketjun otsikkoa, mutta väärästä paikkaa.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Pe 09 Syy 2016, 2:57, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 2466  Ke 05 Tam 2011, 19:46 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen lähdin jo aamulla kohti metroa.

Kännykkääni oli tullut soitto tuntemattomasta numerosta ja toisesta numerosta, johon soitin takaisin. Se oli puhelinmyyjä, joka kauppasi minulle luontaistuotteita. En lämmennyt tarjouksesta, sillä luontaistuotteita on kertynyt jo liikaakin enkä jaksa kaikkia käyttää. Mutta kesken puhelun liukastuin ja meinasin lentää kaaressa nurin, kännykkäkin tippui hiekoittamattomalle kävelytielle. Nostin puhelimen maasta ja sanoin, että kiitos ei. Onneksi puhelin ei mennyt rikki enkä minäkään. Jos niin olisi käynyt, kiinteistönomistajalla olisi ollut vastuu. Ei olisi kyllä auttanut yhtään, jos luut olisivat murtuneet. Käsittämätöntä lepsuilua, josta ihmiset saavat maksaa terveydellään ja hengellään.

- Päivä on pitkä ja käyn välillä syömässä. Mutta viisastuneesta viimekertaisesta, en mene enää Manhattan Steak Houseen, vaan viereiseen paikkaan, jonka nimi on La Grill. Kysyn, saako annokseen kaksi uuniperunaa ja kerron kokemuksestani Manhattan Steak Housessa. Ällistyksekseni tarjoilija sanoo uuniperunoiden olevan tuolla pieniä, että heidän on iso, ja näyttää, kuinka iso. Valitsen sitten grillipihvin ison uuniperunan kera, ja menen pöytään istumaan jäävesi muassani.

Vähän ajan kuluttua samaan pöytään tulee istumaan keski-ikäinen nainen, jonka kanssa alan keskustella asiakaspalvelun laadusta Suomessa. Ruokaa odottaessamme vaihdamme erilaisia kokemuksia puolin ja toisin. Nainen kertoo, kuinka ei laillani halua matkustaa esimerkiksi Tallinkin ja Tallink Siljan laivoissa, koska palvelu on tylyä.

Saan annokseni ensin ja nainen ihailee sen selkeälinjaisuutta. Isolla nelikulmaisella lautasella on grillipihvi, jonka päällä on maustevoita, vieressä on iso uuniperuna, jonka sisuksissa on höyryävää voisulaa, yhdellä reunalla on keitettyjä kasviksia ja toisella tuoretta salaattia. Eikä annos ole ainoastaan selkeän näköinen, ruoka maistuu myös hyvälle ja olen tyytyväinen.

Myös nainen saa oman annoksensa, hän on valinnut riisiä ja lohta, joka näyttää hyvälle ja kuulemma maistuu hyvälle. Ehkä itsekin kokeilen vielä joskus samaa.

Annan ruokapaikalle La Grill hyvät arvostelut. Tyytyväinen asiakas, tyytyväinen massu.

Sain naiselta myös vinkin Kampissa olevasta hyvästä kiinalaisesta ruokapaikasta, jossa on seisova pöytä. Valikoima on laaja ja kävijöitä paljon.

Sitten purjehdin Manhattan Steak Housen ohi - äänestin jaloillani niin kuin asiakkaat aina äänestävät - ja jatkan matkaani.

Asiointimatkallani poikkean myös terveyskauppa Terttu Liljaan Mannerheimintiellä. Asioinnin lomassa kaupassa on tarjolla pikkuherkkua ja automaatista saa kuumaa juotavaa. Iltalehdetkin odottavat lukijaansa pöydän äärellä, jossa on väsyneille matkalaisille myös pari tuolia. Harvinaista ja erinomaista asiakaspalvelua sanoisin.

Mutta päivä on niin pitkä, että nälkä ehtii tulla vielä uudestaankin. Poikkean Mäkkärissä yhdellä juustohampurilaisella ja omenapiirakalla, jotka nautin kahvin kera. Sielläkin on tasaista laatua ja hyvää asiakaspalvelua aina, ison ketjun panostusta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 2815  Pe 21 Tam 2011, 1:18 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uuniperunoista olen kirjoittanut jo täällä:

Uuniperuna ja sohvaperuna

Naiset ja uuniperuna
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 2827  La 22 Tam 2011, 0:34 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Mutta jos maailmassa on olemassa paholainen niin kuin kaikki Jumalaan uskovat asian tietävät olevan, se on viimeisen parin vuoden aikana kiusannut minua erityisesti. Ja niin kuin Seppo Juntunenkin joskus totesi, paholainen ei jää koskaan lomalle, eli vastoinkäymisiä riittää varmaan jatkossakin. Vaan periksi ei anneta.
Tuo ei ole mitään siihen verrattuna, mitä homeasunnon myötä on joutunut kokemaan, kuin olisi yritetty tosissaan ottaa nirriä pois, eikä selville vesille ole päässyt vieläkään. Homehelvetistä ei puhuta turhaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 4245  To 30 Kes 2011, 12:30 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiskurimaisia puhelinmaksuja maassa, jossa lähes kaikki käyttävät kännyköitä!

Suomen Clas Ohlson

Lainaus:
Puheluiden hinnat:
Lankapuhelimesta 8,28 snt/puhelu + 3,2 snt/minuutti
Matkapuhelimesta 19,2 snt/minuutti

Myymäläkohtaisesti kiskotaan näin:
Lainaus:
Puheluiden hinnat ovat voimassa Suomessa.

Puheluiden hinnat:
Lankapuhelimesta 8,21 snt/puhelu+ 2 snt/min
Matkapuhelimesta 8,21 snt/puhelu +14,9 snt/min
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 4246  To 30 Kes 2011, 12:42 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Kiskurimaisia puhelinmaksuja maassa, jossa lähes kaikki käyttävät kännyköitä!

Suomen Clas Ohlson

Lainaus:
Puheluiden hinnat:
Lankapuhelimesta 8,28 snt/puhelu + 3,2 snt/minuutti
Matkapuhelimesta 19,2 snt/minuutti

Vrt.
Lidl Suomi

Lainaus:
Asiakaspalvelu:
Ystävällinen asiakaspalvelumme vastaa numerosta 0800-0 5435. Asiakaspalvelu on auki arkisin 9-19 ja lauantaisin 9-18. Numeroon soittaminen on maksutonta. Puhelut vain Suomesta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 4465  La 23 Hei 2011, 1:17 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nokian tulos romahti tappiolle

Lainaus:
Huhti-kesäkuun liikevaihto laski vuodentakaisesta 7 prosenttia 9,3 miljardiin euroon. Liikevoitto romahti vuodentakaisesta 295 miljoonasta 487 miljoonaa tappiolle.

Mitä voi odottaa, kun laatukin on niin surkeaa kuin se on? Puhelimet hajoavat käsiin eivätkä kestä edes takuuajan loppuun.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 4757  Pe 12 Elo 2011, 12:59 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ex-nokiamies KL:lle: Lähdin Ollilan vuoksi

Lainaus:
Lehden haastattelussa syntyy mielikuva, jonka mukaan Vanjoki odotti toden teolla toimitusjohtajan paikkaa. Nyt hän kuitenkin ilmoittaa olevansa tyytyväinen elämäänsä Nokian ulkopuolella.

Vanjoki kertoo, ettei aio paljastaa lisää asioita Nokiasta syyskuussa, jolloin hänen kilpailukieltosopimuksensa päättyy. Yhtiön seuraamista hän jatkaa "tukka pystyssä".

- Katto saavutetaan aina. Sen jälkeen on siirryttävä uusiin asioihin. Kulta-aika ei jatku ikuisesti.

Ex-nokiamiehen mukaan "maailmassa on aina tilaa hyvälaatuiselle poikkevuudelle". Vanjoen mielestä Nokia ei onnistunut löytämään riittävän hyvää erilaisuutta ja siksi yhtiö ajautui nykyiseen kriisiinsä.

Eivät asiakkaatkaan jää ikävöimään Nokian surkeaa laatua, vaan äänestävät jaloillaan ja ostavat kestävämpiä tuotteita lelujen sijaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5155  Pe 23 Syy 2011, 15:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tieteellinen fakta: tylysti palveltu asiakas ei palaa

Lainaus:
Palvelualoilla on jo jonkin aikaa levinnyt uskomus, jonka mukaan myyjän kaltoin kohtelema asiakas ei palaa samaan kauppaan, vaan vaihtaa maisemaa ja vie rahansa muualle.

Nyt tämä huhu on osoittautumassa tieteellisesti todetuksi faktaksi. Asiasta kertoo tuore palvelualojen tutkimusta julkaiseva Journal of Service Research.

Lainaus:
Tutkimuksessa kävi myös ilmi, että asiakkaat valittavat harvoin saamastaan huonosta palvelusta. Yleisin tapa oli niellä huono palvelu ja äänestää jatkossa jaloillaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5174  Ti 27 Syy 2011, 14:34 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hammas murtui:
Makkarasta iso riita

Lainaus:
Henkilö oli ostanut kolme pakkausta espanjalaista makkaraa. Ryhdyttyään sitten ruokailemaan hän huomasi hampaansa yllättäen lohjenneen. Syykin selvisi pian, sillä siivun sisältä löytyi peräti kaksi luupalaa.

Tapaturman jälkeen kuluttaja on vaatinut joko tuotteen myyjää tai makkaranvalmistajaa korvaamaan hänelle vahingosta aiheutuneet hammaslääkärikulut, yhteensä 879,66 euroa.

Henkilö toimitti makkarasta löytyneet luunpalat elinkeinonharjoittajalle, joka oli toimittanut ne edelleen tuotteen valmistajalle.

Lisäksi epäonninen makkaransyöjä hankki hammaslääkäriltään lausunnon, jonka mukaan hampaasta löytynyt murtumajälki sopi kuvaukseen ruoassa olleesta vierasesineestä.

Lainaus:
Makkaran myyneen kaupan mukaan kyse on tuotevahingosta, jolloin korvausvelvollisuus on makkaran valmistaneella taholla. Yritys on kuitenkin sovinnon eleenä luvannut korvata hammaslääkärikuluista vajaa puolet, eli 400 euroa.

Makkaranvalmistaja puolestaan kiistää asiakkaan vaatimukset. Yrityksen mielestä ei ole olemassa todisteita siitä, että vahinko olisi aiheutunut makkarasta. Tuotantoprosessissakaan ei ole havaittu mitään normaalista poikkeavaa.

Valmistaja korostaa lisäksi sitä, että makkaraan mahdollisesti joutunut vieras ainesosa olisi niin pieni, että mahdollisuus hampaan vioittumiseen olisi todella vähäinen. Taho kyseenalaistaa jopa sen, oliko kuluttajan hammas ollut täysin ehjä ennen makkaran syömistä.

Makkarayrittäjä on kuitenkin tarjoutunut lähettämään kuluttajalle tuotelajitelman.

Kuluttajariitalautakunta katsoo, että esitetyn aineiston valossa asiakkaan kärsimä hammasvahinko on aiheutunut makkarasta. Sen mukaan makkaranvalmistaja on vastuussa loukkaantumisesta.

Lautakunta suosittaakin valmistajaa maksamaan asiakkaan vaatiman korvauksen täysimääräisenä. Sen mukaan vaadittu korvaus on kohtuullinen ja vahingon todellista määrää vastaava.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5238  Ti 04 Lok 2011, 12:46 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Törkeää asiakaspalvelua:

Rautateillä asiakas ei ole ykkönen

Lainaus:
Jono menee sukkelaan, ja tiskillä asiakas pyytää paikkaa suosikkivaunuunsa. Jäljellä on enää käytävän puoleisia paikkoja, mutta väliäkö tuolla – nainen poimii paikoista mieluisimman ja työntää korttinsa maksupäätteeseen.

Maksu hyväksytty, ota kortti, pääte kehottaa. Nainen nappaa kortin pois.

Sitten tapahtuu jotain.

"Hei apua! Nyt täällä meni yhtäkkiä kaikki ihan pimeäksi!" virkailija huudahtaa ja takoo konettaan.

"Ai mitä tapahtui?" asiakas ihmettelee.

"Tää systeemi meni pimeäksi. Kone ei kirjoita lippua ja on muutenkin ihan mykkänä", virkailija selittää.

"No voi harmi. . . Pystyisitkö kirjoittamaan vaikka jonkun paperilapun lippua markkeeraamaan? Pitäisi ehtiä tuohon junaan."

"No en oikein. . . Tai odota vähän."

Nuori virkailija pyytää paikalle esimiehensä ja selittää tälle tilanteen: maksu meni, mutta lippua ei tullut.

"Jaha, ei tässä nyt ole mitään tehtävissä, kun ei tiedetä, menikö se maksu", esimies sanoo ja tuijottaa asiakasta.

"Kyllä se maksu meni, pääte sanoi niin. Muistan kyllä vaunun numeron. Entä jos vaan menisin sinne junaan?"

"Ette voi mennä junaan noin vaan, koska teillä ei ole lippua."

"Mutta konehan sanoi, että maksu on hyväksytty. Eikö se veloitus kirjaudu ja näy jälkikäteen?"

"Ei, et voi mennä junaan ilman lippua", esimies toistaa tiukasti.

Sekä virkailija että esimies toimivat väärin. Lippu olisi pitänyt kirjoittaa käsin.

Lainaus:
"Olitte pyytänyt selvittämään asiaa. Meidän tietojemme mukaan tilanne on selvitetty asiakkaalle. Mitä te oikein haluatte? Oletteko tarkistanut, että maksu on veloitettu?"

Kyllä, maksu on veloitettu, mutta nainen kaipaa vastauksia. Voiko hänelle tulla lasku, kuten konduktööri uhkasi? Voiko poliisi noin vain tulla poistamaan ihmisen junasta? Voiko ihmisen omaisuutta viedä noin vain, ja oliko laukku ollut edes vartioidussa paikassa?

Kolmas henkilö lupaa selvittää asiaa ja soittaa kohta takaisin.

"Konduktööri on toiminut aivan oikein ja ohjeiden mukaisesti. Meidän puoleltamme asia on loppuun käsitelty."

Väärä käsitys, asia ei ole ollenkaan loppuun käsitelty. Sitä jauhetaan mediassa, ja VR:lle se kustantaa paljon enemmän kuin yhden lipun hinnan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5250  To 06 Lok 2011, 1:44 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Tuo ei ole mitään siihen verrattuna, mitä homeasunnon myötä on joutunut kokemaan, kuin olisi yritetty tosissaan ottaa nirriä pois, eikä selville vesille ole päässyt vieläkään. Homehelvetistä ei puhuta turhaan.

Miksi ihmeessä puhun menneessä aikamuodossa? Sehän on parannellut asemiaan vain, eikä koskaan hellitä tai jää lomalle, turha luullakaan. Jeesuskin totesi siitä näin:

"Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä." (Joh. 8:44)

Olen vapissut kuin haavanlehti koko päivän, ja laajakaistayhteyskin katkesi. Hätävaraksi avattu mokkulaliittymä, mutta laajakaista edelleen poikki.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5251  To 06 Lok 2011, 1:47 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Hätävaraksi avattu mokkulaliittymä, mutta laajakaista edelleen poikki.

Ei muuta kuin asiakaspalvelua testaamaan ja hyvityksiä vaatimaan, murr.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5253  To 06 Lok 2011, 2:12 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Ei muuta kuin asiakaspalvelua testaamaan ja hyvityksiä vaatimaan, murr.

Olin juuri neljän maissa postaamassa palstalle käännöstä blastomykoosikuvista, kun yhteydet menivät poikki.

Mutta talletin jutun BBC-koodeineen tekstitiedostoon, ja tuossa se sitten on. Noita on vaan todella vaikea kääntää ja kieli on lähes tankerosuomea.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5254  To 06 Lok 2011, 2:20 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Noita on vaan todella vaikea kääntää ja kieli on lähes tankerosuomea.

Ehkä rukkaan käännöstä vielä... Tuo on vaan ihan ilmaista ja pyyteetöntä työtä. Nettikin takkuaa nyt, kuin sata kertaa hitaampi.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5255  To 06 Lok 2011, 13:02 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Ehkä rukkaan käännöstä vielä...

Kokeilin Sundan kääntäjää, jos saisin jotain vinkkejä.

Syötin boksiin tekstin:
Lainaus:
The following photomicrographs were taken as high power views of stained slides made from the white mucous found in my sputum samples 20 minutes to 3 hours after collection.

Lopputuloksena ehdotus:
Lainaus:
Seuraava photomicrographs? otettiin, kun, suurtehonäkemykset tahrituista dioista, jotka on tehty, valkoiset limaiset löysivät minun sylestäni, ottaa näytteen 20 minuuteista 3:een tunneista kokoelman jälkeen.

Vaan niinhän se on, ettei koneet korvaa ihmistä... Idea
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5256  Pe 07 Lok 2011, 10:31 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Olin juuri neljän maissa postaamassa palstalle käännöstä blastomykoosikuvista, kun yhteydet menivät poikki.

Mutta talletin jutun BBC-koodeineen tekstitiedostoon, ja tuossa se sitten on. Noita on vaan todella vaikea kääntää ja kieli on lähes tankerosuomea.

Eilen, kun en päässyt juuri ollenkaan nettiin, oli hyvää aikaa tehdä muuta. Edellistä käännöstäkin hioin vielä paremmaksi.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5257  Pe 07 Lok 2011, 10:46 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Eilen, kun en päässyt juuri ollenkaan nettiin, oli hyvää aikaa tehdä muuta.

Hyvä opetus taas, että pitää olla enemmän offline, poissa netistä.

Tällä kertaa kyllä pakon sanelema juttu. Laajakaistayhteys ei edelleenkään toimi, ja miniläppäristä langattomana jaettu mokkulayhteys lakkasi toimimasta koneellani. Myöhemmin selvisi, ettei koneeni tukenut jotain arvoa, jonka poika oli säätänyt tehokkaammaksi. Säätämällä arvoa pienemmäksi nettiyhteys alkoi toimia taas. Tosi oikukkaita juttuja.

Olemme yhä enemmän koneiden armoilla. Sonerallakin asiakaspalvelun korvaa nykyään puhuva automaatti. Soittaa sitten vikanumeroon tai asiakaspalveluun, puhetta tunnistava automaatti on ainoa, jonka kanssa pääsee tekemisiin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5258  Pe 07 Lok 2011, 13:41 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Olemme yhä enemmän koneiden armoilla. Sonerallakin asiakaspalvelun korvaa nykyään puhuva automaatti. Soittaa sitten vikanumeroon tai asiakaspalveluun, puhetta tunnistava automaatti on ainoa, jonka kanssa pääsee tekemisiin.

Mokkula jakaa verkkoyhteyden silloin sun tällöin, yleensä näköjään ei.

Nettiyhteyden toimiessa selvittelin Soneran palveluita. Ei mitään sähköpostiosoitteita missään, joten soitin asiakaspalveluun taas. Aika röyhkeää, että keskellä kirkasta päivääkin, virka-aikana, puhuva automaatti on asiakkaan ensi kontakti. Sinne pitää ladella sotu-tunnukset ja muut ja vastailla kyllä ja ei. Jos automaattiin ei vastaa oikein, se kysyy uudestaan eikä asia etene.

Tosi ovelaa laittaa vikailmoituksetkin automaattiin, ettei tarvitse kuunnella kiukkuisia asiakkaita. Ja päälle tulee vielä puhelinmaksut, asiakkaita velotaan kaikesta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5259  Pe 07 Lok 2011, 14:13 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Aika röyhkeää, että keskellä kirkasta päivääkin, virka-aikana, puhuva automaatti on asiakkaan ensi kontakti. Sinne pitää ladella sotu-tunnukset ja muut ja vastailla kyllä ja ei. Jos automaattiin ei vastaa oikein, se kysyy uudestaan eikä asia etene.

Sen verran alkoi ottaa nuppiin, että latelin automaattiin vähän muutakin, mitä se halusi tietää - ärräpäitä ja muuta sellaista.

Viimein yhdessä kohdassa, latelemalla automaattiin sanan "lisätietoja" tarjoutui mahdollisuus ihmiskontaktiin, jos vain jaksaisi jonottaa ja kuunnella pimputusta. Sanoin äkeänä "lisätietoja" ja jäin odottamaan ja kuuntelemaan pimputusta ja selitystä, selitystä ja pimputusta... Puhelin sanoi aina välillä "piip, piip" ja huono musiikki jatkui. Viimein pitkän ajan kuluttua, savun noustessa jo päästäni, puhelimeen vastasi ihan oikea ihminen!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5260  Pe 07 Lok 2011, 14:32 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Viimein pitkän ajan kuluttua, savun noustessa jo päästäni, puhelimeen vastasi ihan oikea ihminen!

Kerroin mielipiteeni automaattisysteemistä ja vaadin hyvitystä yhteyden katkeamisesta, jota varten kysyin oikeaa palvelunumeroa. Asia kuulemma kerrallaan ja on ennenaikaista pyytää hyvitystä, minulle vastattiin eikä numeroa annettu.

Selvä kuin pläkki... Moisesta automaattipelleilystä olisikin mukavaa pyytää kuluttajaviraston kanta; joutuvat joka tapauksessa hyvittämään jotain.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5261  Pe 07 Lok 2011, 17:30 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Mokkula jakaa verkkoyhteyden silloin sun tällöin, yleensä näköjään ei.

Nyt mokkulayhteys pelaa taas. Ihmetellessäni syytä poika pyysi katsomaan ulos, että ilmatkin vaikuttavat 3G:hen.

Säiden ja Soneran armoilla... Vaikka automaatti mainosti, että yhteyttä pidetään puhelimitse ja tekstiviestitse, mitään ei ole kuulunut. Kolmas päivä, kun laajakaista on poikki.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5279  La 08 Lok 2011, 13:52 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Kolmas päivä, kun laajakaista on poikki.

Nyt neljäs päivä, eikä Sonerasta ole kuulunut mitään. Kovasti on juu pidetty yhteyttä ja yritetty ratkaista ongelma... Eivät uskalla laittaa edes automaattia soittamaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5286  La 08 Lok 2011, 17:06 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Nyt neljäs päivä, eikä Sonerasta ole kuulunut mitään.

Mokkulayhteyskin pätkii koko ajan, oikkee kiva juttu.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5287  La 08 Lok 2011, 17:23 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Mokkulayhteyskin pätkii koko ajan, oikkee kiva juttu." Twisted Evil

Lainaus:
Sivun lataamisvirhe

Yhteyden aikakatkaisu

Palvelin osoitteessa www.sanasinko.net vastaa pyyntöihin liian hitaasti.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5288  La 08 Lok 2011, 19:50 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Selvä kuin pläkki... Moisesta automaattipelleilystä olisikin mukavaa pyytää kuluttajaviraston kanta; joutuvat joka tapauksessa hyvittämään jotain.

Vähän on sellainen kutina, että täältä lähtee valitus vetämään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5289  La 08 Lok 2011, 21:01 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Vähän on sellainen kutina, että täältä lähtee valitus vetämään.

Kuluttajariitalautakunnan sivuilta löytyy valmiita lomakepohjia, joista täytin palveluun liittyvän lomakkeen jo puolittain valmiiksi. Hautukoon nyt siihen asti, kunnes saavat vian korjattua. Eivät kuitenkaan viitsi hyvittää tarpeeksi ja lopettaa ihmisten pompottelua automaatin armoilla. Jahka lautakunnasta joku soittaa Soneran puhetta tunnistavaan automaattiin, niin pelisääntöjä alkaa syntyä. Laughing
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5295  Su 09 Lok 2011, 12:47 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yhteysongelmat ovat ohi, laajakaista toimii taas.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5466  Ma 17 Lok 2011, 13:11 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Yhteysongelmat ovat ohi, laajakaista toimii taas.

Onneksi mokkulayhteyttä ei ole vielä irtisanottu, Sonera simahti taas.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5467  Ma 17 Lok 2011, 13:13 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Kuluttajariitalautakunnan sivuilta löytyy valmiita lomakepohjia, joista täytin palveluun liittyvän lomakkeen jo puolittain valmiiksi.

Helvetin hyvä juttu.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5468  Ma 17 Lok 2011, 13:47 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Helvetin hyvä juttu.

Äreä muistakin asioista. Poika joutui keskeyttämään opiskelunsa edellisessä opinahjossa kiusaamisen takia, jota muutamat opettajat harrastivat. Mustaa valkoisella on sairaspoissaolojen luvattomana pitämisestä, jopa terveydenhoitajan- ja kahden lääkärintodistuksen päältäkävelystä. Koulussa kuvittelevat päässeensä kuin koira veräjästä, kun asiaa ei ole laitettu vielä eteenpäin. Tällä hetkellä opiskelurauhan takaaminen tärkeintä.

Mutta kun luin muuhun asiaan liittyen niitä koulun typeriä viestejä, sisu kiehahti taas. Riekkujat pitäisi laittaa vastuuseen oikein kunnolla.

Onhan niitä opettajia muutkin yrittäneet saada vastuuseen kiusaamisesta, mutta todisteet ovat puuttuneet. Raskauttavaa opettajien kannalta, että meiltä ne todisteet löytyvät ja kaikki todisteet sairastelustakin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5469  Ma 17 Lok 2011, 14:56 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Poika joutui keskeyttämään opiskelunsa edellisessä opinahjossa kiusaamisen takia, jota muutamat opettajat harrastivat. Mustaa valkoisella on sairaspoissaolojen luvattomana pitämisestä, jopa terveydenhoitajan- ja kahden lääkärintodistuksen päältäkävelystä. Koulussa kuvittelevat päässeensä kuin koira veräjästä, kun asiaa ei ole laitettu vielä eteenpäin.

Roikkukoot löysässä hirressä siihen asti.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5470  Ma 17 Lok 2011, 17:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Mutta kun luin muuhun asiaan liittyen niitä koulun typeriä viestejä, sisu kiehahti taas.

Tulipas viimeisen päälle kihahdettua. No, perästäpäin kuuluu, sanoi torvensoittaja.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5473  Ma 17 Lok 2011, 18:52 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Onneksi mokkulayhteyttä ei ole vielä irtisanottu, Sonera simahti taas.

Heh, Soneralta on tullut asiakastyytyväisyyskysely. Huono ajoitus.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5594  To 27 Lok 2011, 18:34 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lippuun olisi tarvittu uudempi kännykkä - konduktööri poisti vanhuksen junasta

Lainaus:
VR:n toiminnasta ja viime aikoina erityisesti matkalippu-uudistuksesta on uutisoitu tiiviisti. Pääasiassa uutiset ovat koskeneet palvelun toimimattomuutta. Helsinkiläismies otti yhteyttä MTV3:n toimitukseen kertoakseen oman versionsa VR:n palveluista.

Helsinkiläismies sai tänään ilmoituksen päiväkodista, että hänen lapsensa oli sairas, ja että hänet olisi haettava päiväkodista. Mies ei voinut lasta hakea, joten hän soitti Karjaalla asuvalle 73-vuotiaalle äidilleen, jos hän pystyisi hakemaan lapsen.

Mies tilasi äidilleen VR:n verkkokaupasta kännykkälipun Karjaalta Helsinkiin - näin hän oli toiminut aikaisemminkin.

– Myöhemmin äitini soitti, ettei konduktööri hyväksynyt vanhassa puhelimessa olevaa lippuani. Konduktööri poisti äitini junasta Kirkkonummella, vaikka yritin puhelimitse pyytää häntä joustamaan, mies kertoo.

– Tässä tapauksessa olisi voitu käyttää hieman maalaisjärkeä.

Mies kertoo soittaneensa VR:n asiakaspalveluun, jossa tilannetta pahoiteltiin, ja luvattiin soittaa lipun tarkastaneelle konduktöörille. Konduktööri oli kuitenkin jo poistanut vanhuksen.

Ongelma johtuu siitä, että VR:llä on monopoli, se tarvitsisi kilpailijan. Junissa pitäisi olla eri yritysten vaunuja; VR:n vaunuihin ei jäisi sen jälkeen kuin konduktöörit.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5624  Pe 28 Lok 2011, 19:20 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Heh, Soneralta on tullut asiakastyytyväisyyskysely. Huono ajoitus.

Ei ne sillä selviä, saavat selvittää kuluttajariitalautakuntaan, ettei asiakaspalvelua ole enää ollenkaan ja korvata aiheuttamansa haitan.

Sehän valitus on jo puolittain valmis. Vain ajan kysymys, kun lähtee matkaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5643  To 03 Mar 2011, 14:07 (GMT+3)  Aihe: Mätä VR Vastaa lainaamalla viestiä

Ei savua ilman tulta:

Jan jäi asemalle

Lainaus:
Kehitysvammainen Jan Hänninen ei pyörätuoleineen mahtunut VR:n kyytiin.

Matka Valtakunnallisen Vammaisneuvoston 25-vuotisjuhliin oli keskiviikkona tyssätä alkuunsa, kun konduktööri ilmoitti laukaalaiselle filosofian maisterille Jan Hänniselle, 38, ettei tämä mahdu junan kyytiin. Syyksi ilmoitettiin se, ettei kello 10.13 lähtevässä pikajunassa ollut invapaikkoja.

- Pyysimme konduktööriä auttamaan pyörätuolin nostamisessa junaan, ja hän sanoi, ettei pyörätuolia oteta junaan, kertoo matkassa mukana ollut Laukaan vammaisneuvoston puheenjohtaja Tuija Takala.

Lainaus:
Myös Hänninen ilmaisee tuohtumustaan tapahtuneesta. Pyörätuoli ei vie enempää tilaa kuin lastenvaunut ja olisi hänen mukaansa mennyt vaikka ravintolavaunussa.

- Siihenkin junaan, jolla meidän piti tulla, meni monet lastenvaunut, kertoo hänen avustajansa Eija Manner.

- Sopii hyvin teemaan, että olemme valtion kutsumina menossa valtakunnalliseen vammaisneuvoston juhlaan, mutta valtion rautatiet eivät kuljeta vammaista, edes maksusta, Takala sanoo.

Sieppasi sen verran lukiessani, että postattava heti foorumille.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5877  To 01 Jou 2011, 17:33 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Ei ne sillä selviä, saavat selvittää kuluttajariitalautakuntaan, ettei asiakaspalvelua ole enää ollenkaan ja korvata aiheuttamansa haitan.

Sehän valitus on jo puolittain valmis. Vain ajan kysymys, kun lähtee matkaan.

Ajankohtaista nyt, kun Sonera yrittää veloa lokakuun laskua täysimääräisenä. Ei selviä pelkällä hyvityksellä, laittakoon myös asiakaspalvelun kuntoon ja automaatipellen kuriin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5878  To 01 Jou 2011, 18:01 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Ajankohtaista nyt, kun Sonera yrittää veloa lokakuun laskua täysimääräisenä. Ei selviä pelkällä hyvityksellä, laittakoon myös asiakaspalvelun kuntoon ja automaatipellen kuriin.

Odotetaan, mitä Sonera vastaa, muttei tarvitse enää kuin printata kuluttajariitalautakuntaan menevä lomake. Ei kannata tyytyä pelkkään rahalliseen korvaukseen, eivät laita asiakaspalvelua silloin kuntoon. Mutta kun kuluttajaviranomaiset joutuvat muutaman kerran rimputtamaan Soneran puhetta tunnistavaan automaattiin, pelisääntöjä on tiedossa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6270  Ke 28 Jou 2011, 19:04 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kodinkoneet on suunniteltu hajoamaan

Lainaus:
Yritykset valmistavat tavaraa, jonka on tarkoituskin hajota - vain, jotta bisnes pyörisi paremmin.

Ilmiön nimi on tuotteiden suunniteltu vanheneminen. Firmat hyötyvät, mutta kuluttaja ja ympäristö kärsivät.

Lainaus:
- Aiemmin tavarat tehtiin kestämään, nykyään hajoamaan, Autio sanoo.

Esimerkiksi tulostimet: eurooppalaisena yhteistuotantona tehty tv-dokumentti Hehkulamppuhuijaus väittää, että printtereihin on asennettu laskuri, joka laskee tulostettujen sivujen määrää. Kun tietty määrä tulosteita on otettu, laitteet on ohjelmoitu hajoamaan, vaikka ne olisivatkin vielä käyttökunnossa.

Dokumentissa näytetään, kuinka tulostimen laskurin saa nollattua internetistä ladattavalla ohjelmalla. Sen jälkeen printteri toimii taas moitteettomasti.

Aution mukaan kestokulutushyödykkeitä on nykyään hädin tuskin olemassa.

- Kertakäyttöyhteiskunnassamme on hyväksytty ajatus, että tavarat pitää jatkuvasti uusia, hän sanoo.

Sen lisäksi, että valmistajat ovat lyhentäneet tietoisesti tuotteidensa elinikää, ne ovat myös tehneet tavaroiden korjaamisesta lähes mahdotonta. Usein varaosia ei ole saatavilla, ja kuluttaja on pakotettu ostamaan rikkoutuneen laitteen tilalle uusi. Ja jos korjauspalveluita onkin, nekin pelaavat valmistajien pussiin.

Lainaus:
Yrityspamppujen petos

Lähes ikuisesti kestäviä hehkulamppuja ja rikkimenemättömiä sukkahousuja ei myydä, vaikka niitä on osattu valmistaa jo pitkään.

Aiemmin hehkulamput kestivät isältä pojalle, kertoo Ylelläkin keväällä esitetty eurooppalainen tv-dokumentti Hehkulamppuhuijaus. Todisteena vanhan ajan laadusta dokumentissa esitellään hehkulamppu, joka on valaissut kalifornialaista paloasemaa yhtäjaksoisesti jo 110 vuotta.

1920-luvulla hehkulamppuvalmistajat huomasivat tuotteidensa kestävyyden haittaavan bisnestä. Uusia lamppuja ei ostettu tarpeeksi. Niinpä teollisuuspamput sopivat 1920-luvulla laskevansa lamppujen paloajan tuhanteen tuntiin.

Kartelli julistettiin myöhemmin laittomaksi, mutta yritykset ympäri maailmaa omaksuivat idean tuotteiden suunnitellusta vanhenemisesta. Esimerkiksi nailonsukkahousut kehitettiin 1950-luvulla menemään rikki, dokumentti muistuttaa.

- Koko länsimainen markkinatalous perustuu tuotteiden suunniteltuun vanhenemiseen, sanoo kuluttajaekonomian lehtori Minna Autio.

Hävytöntä!

Ainakin Nokia on suunniteltu hajoamaan jo ennen takuuajan loppua. Muovinen krääsäkuori on heti rikki, kun puhelin vain tipahtaakin maahan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6309  To 29 Jou 2011, 19:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 1.12.2011 kirjoitti:
Odotetaan, mitä Sonera vastaa, muttei tarvitse enää kuin printata kuluttajariitalautakuntaan menevä lomake. Ei kannata tyytyä pelkkään rahalliseen korvaukseen, eivät laita asiakaspalvelua silloin kuntoon. Mutta kun kuluttajaviranomaiset joutuvat muutaman kerran rimputtamaan Soneran puhetta tunnistavaan automaattiin, pelisääntöjä on tiedossa.

Eihän Sonera vastannut yhtään mitään. Enpä ole pitkään aikaan törmännyt yhtä olemattomaan asiakaspalveluun.

Pusasin sitten valitukseni kuntoon, 19 liuskaa valmiina kirjekuoressa lähtöön. Eihän siitä rahallisesti hyödy, mutta jos kukaan ei vaivaudu valittamaan, asioita ei saada kuntoonkaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6311  To 29 Jou 2011, 20:10 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lidliä on moitittu paljon, mutta siellä asiakas- ja takuupalvelu pelaa.

Palautukset ja takuuvaihdot sujuvat niin kuin pitääkin. Monta kertaa koeteltu palvelu on hyväksi havaittu.

Lähetin äsken sähköpostitse myös pari tuotetoivomusta. Saas nähdä, päätyykö valikoimaan. Ollut mielessä jo kauan aikaa, en vain aiemmin ole jaksanut kirjoittaa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6378  Ke 04 Tam 2012, 15:32 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyinen totuus kotoa: "Ajan yöt autoa, että pysyn lämpimänä"

Lainaus:
Fortumin asiakaspalvelu on sähkökaaoksen aikana paitsi tukkeutunut, myös hukannut jo tehtyjä vikailmoituksia.

Näin on käynyt ainakin lohjalaiselle Karenina Ojaselle. Hänen talostaan katkesivat sähköt tapaninpäivän aamuna, maanantaina 26. joulukuuta.

- Pari päivää yritin turhaan päästä puhelimitse Fortumin asiakaspalveluun, mutta vasta viime torstaina onnistuin. Tein vikailmoituksen ja he lupasivat tulla mahdollisimman pian, Ojanen kertoo.

Kun mitään ei tapahtunut, Ojanen soitti sunnuntaina uudestaan.

- He sanoivat, ettei heillä ole minun taloudestani vikailmoitusta ollenkaan järjestelmissä, voitteko antaa yhteystiedot. He olivat hukanneet vikailmoitukseni! Ojanen puuskahtaa.

Taas luvattiin tulla pikaisesti, mutta eilen tiistaina tilanne oli yhä entisellään. Ojasen omakotitalossa Lohjanjärven Myllyniemessä oli lämpöä +7 astetta.

- Mä ajan autoa yöt, että pysyn lämpimänä.

Ojasen mielestä Fortumin toiminta on ollut kokonaisuutena ”järkyttävää”.

- Puhelin tuuttaa varattua koko ajan. Nolla tiedotukselle.

Törkeää meininkiä ja heitteillejättöä Fortumilta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6773  Ma 30 Tam 2012, 22:50 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Eihän siitä rahallisesti hyödy, mutta jos kukaan ei vaivaudu valittamaan, asioita ei saada kuntoonkaan.

Tänään aamulla Sonerasta soitti metallisella äänellä tylyn tuntuinen, mutta asiallisuudessa pysyttelevä naishenkilö.

Lopputuloksena oli, että riita sovittiin rahallisesti pienellä hyvityksellä, joka oli vain osa valitustani. Kuluttajariitalautakunnan vinkistä laitoinkin asian myös Kuluttajavirastoon:

Lainaus:
Tiedoksenne, että lautakunta käsittelee vain yksittäisiä erimielisyyksiä, eikä lautakunnan tehtäviin kuulu valvoa yritysten toimintaa tai asiakaspalvelun toimivuutta yleisellä tasolla. Valvontatehtävät kuuluvat Kuluttajavirastolle (www.kuluttajavirasto.fi).
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6935  Su 04 Maa 2012, 0:34 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen piti hakea R-kioskista paketti. Kävin sitä ennen postissa, se oli normaalisti auki.

Mutta R-kioskin ovessa luki, että paikka on suljettu sairastapauksen vuoksi. Harmitti, että reissu piti jättää tähän päivään.

Illalla päätin vielä puhelimitse varmistaa, että paikka on auki. - Joo, vastasi joku nainen toimien kuulemma kiireapulaisena.

o o o

Puoli yhdeksän aikaan matkaan. Kengissä on liukuesteet paikoillaan, kävelen liukkaita teitä pitkin puolitoista kilometriä.

Päästyäni R-kioskiin kerron tulleeni noutamaan pakettia. Mutta miesmyyjä sanoo, ettei hänen tietokoneohjelmansa toimi, ettei hän voi antaa pakettia, pitäisi tulla huomenna uudestaan. Kuuntelen hölmistyneenä, mikä sketsi tää on... Voin allekirjoittaa johonkin paperille, ehdotan. Ei käy vaan.

Silloin minulla alkaa keittää. Sanon haluavani pakettini, johon myyjä toteaa, että pitäisi lopettaa myynti ja käynnistää koneet uudelleen. Voin odottaa kymmenen minuuttia, sanon. Mutta myyjä sanoo, ettei käy, hänellä on asiakkaita... Jonoa on jo kertynyt.

Sanon hänen kanssaan olleen aiemminkin ongelmia, kun ei edelliskerralla "löytänyt" pakettiani. Olin mennyt ulos ihmettelemään sitä, kunnes muiden asiakkaiden häivyttyä hän oli vinkannut minut sisään takaisin ja kertonut paketin löytyneen. Syyttänyt kollegaa, joka laittanut kuulemma paketin väärään paikkaan.

o o o

Katson nyt miehen etunimen nimilapusta ja lähden painelemaan liukkaita teitä takaisinpäin. Hyvä, etten kaadu matkalla puhistessani kiukusta.

Litimärkänä hiestä päästessäni kotiin takaisin.

Ohjelmanumerokin tiedossa, palvelusta valittaminen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6936  Su 04 Maa 2012, 0:47 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Hyvä, etten kaadu matkalla puhistessani kiukusta.

Litimärkänä hiestä päästessäni kotiin takaisin.

Otsikko: SPEDE-SHOW'TA ASIAKASPALVELUNA, lähetetty klo 22.48.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6993  Su 11 Maa 2012, 2:23 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Lainaus:

Otsikko: SPEDE-SHOW'TA ASIAKASPALVELUNA, lähetetty klo 22.48.

Kannatti tuokin; ei tarvii hakea paketteja R-kioskista enää, menevät jatkossa suoraan postiin. Jotain hyvitystäkin.

Aika mielenkiintoista vaan miesmyyjän panttaaman paketin hakeminen R-kioskilta...

Myyjä oli nyt eri ja kertoi kuulleensa tapauksesta. Hän sanoi, ettei miesmyyjä ollut ymmärtänyt käyttämääni manuaalisesti-sanaa. Vastasin, etten ollut käyttänyt koko sanaa, vaan hyvin selkeästi osoittanut voivani allekirjoittaa jonnekin paperille.

Miesmyyjä oli ymmärtänyt oikein hyvin, muttei viitsinyt antaa pakettia ja valehteli jäätyään kiinni. Edellisellä kerrallakin syy oli kollegassa, kun ei jaksanut etsiä pakettia.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7326  Ti 08 Tou 2012, 13:29 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 30.1.2012 kirjoitti:
Kuluttajariitalautakunnan vinkistä laitoinkin asian myös Kuluttajavirastoon --

Tällainen vastaus tuli Kuluttajaviraston lakimieheltä eilen:

Lainaus:
Ilmoituksenne Kuluttajavirastolle/kuluttaja-asiamiehelle 31.1.2012

TeliaSoneran asiakaspalvelun ja laskutuksen ongelmat

Olette tehnyt kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen TeliaSoneran asiakaspalvelun tai laskutuksen ongelmista. Kiitämme yhteydenotostanne. Ilmoitukset ovat meille erittäin tärkeitä valvontatyössämme.

Saatoimme saamiamme kuluttajailmoituksia TeliaSoneran tietoon ja tapasimme yrityksen kahdesti syksyn 2011 aikana saadaksemme heiltä selvityksen asiakaspalvelun toimivuudessa havaituista ongelmista. Kiinnitimme TeliaSoneran huomiota erityisesti puhelinpalvelun sujuvuuteen ja jonotusaikojen lyhentämiseen. Korostimme myös, että valitusten tekemisen, laskutusasioiden selvittämisen ja sopimuksen irtisanomisen tulee hoitua helposti ja ripeästi kaikissa tilanteissa.

Kuluttajansuojalain markkinointisäännökset koskevat markkinoinnin lisäksi myös menettelyä asiakassuhteessa eli yrityksen toimintaa kaupan tai sopimuksenteon jälkeen. Yritys toimii lainvastaisesti, jos kuluttajalta on evätty aito mahdollisuus reklamoida ja saada yhteys yritykseen virhetilanteissa. Myös häiriötilanteisiin on varauduttava ja asiakkaille on annettava ajantasaista, selkeää tietoa ja toimintaohjeita. Myös irtisanomis- ja purkuprosessien on toimittava hyvin.

Kuluttaja-asiamiehelle saapuu vuosittain useita tuhansia kirjallisia yhteydenottoja, joista suurimman asiaryhmän muodostavat juuri viestintäpalveluihin liittyvät kysymykset. Viestintäpalvelut ovat olleet yksi toimintamme painopistealueista. Perinteisten valvontakeinojen (neuvottelut, sanktiot) lisäksi valvontaa toteutetaan monin eri viestinnän, yhteistyön ja vaikuttamisen keinoin. Valvonnan tavoite on tulevaisuudessa ja ongelmien ennalta ehkäisyssä. Vuosina 2010–2011 olemme keskittyneet viestintäpalveluiden osalta myös muun muassa seuraaviin toimenpiteisiin ja aihealueisiin.

· Vaikuttaminen lainsäädäntöön: Olemme osallistuneet useaan eri työryhmään, antaneet lukuisia lausuntoja sekä olleet kuultavina erilaisissa tilaisuuksissa viestintäpalveluihin liittyvissä kysymyksissä. Olemme näillä toimillamme pyrkineet parantamaan ja turvaamaan kuluttajan asemaa viestintäpalveluiden käyttäjinä ja tuoneet esille niitä epäkohtia, mitä olemme saamistamme yhteydenotoista saaneet selville. Keskeisenä esimerkkinä vaikuttamisen tuloksista voidaan mainita mm. viestintämarkkinalain uudet säännökset kuluttajan aseman parantamiseksi (mm. virhetilanteisiin, sopimuksen kestoon ja irtisanomistilanteisiin liittyvät säännökset) sekä kuluttaja-asiamiehelle säädetty uusi valvontakeino määrätä teleyritys sulkemaan sellaisen numero tai palvelu, jolla harhaanjohdetaan kuluttajia tahallisesti.

· Oikeustapaukset: Markkinaoikeus on kuluttaja-asiamiehen vaatimuksesta kieltänyt mm. Saunalahden iäkkäisiin henkilöihin kohdistuneen puhelinmarkkinoinnin. Welhon harhaanjohtavaa laajakaistamarkkinointia koskevassa tapauksessa markkinaoikeus puolestaan kielsi Welhoa jatkamasta markkinointia esittämättä tarjouksen rajoituksia ja ehtoja riittävän selkeästi sekä ilmoittamatta palvelun kokonaishintaa koko määräaikaisen sopimuskauden ajalta. Korkein oikeus puolestaan katsoi TeliaSonera Oyj:n markkinoinnin sopimattomaksi , kun yritys ei ollut esittänyt markkinoinnissaan keskeisiä liittymän käytön kustannuksia.

· Kannanotot ja neuvottelut: Olemme puuttuneet valvontatoimin operaattoreiden lainvastaisiin markkinointitapauksiin sekä kohtuuttomien sopimusehtojen käyttöön. Olemme myös neuvotelleet keskeistä ongelma-alueista kaikkien isojen operaattoreiden kanssa (Elisa/Saunalahti, TeliaSonera, DNA) sekä operaattoreita edustavan alan kattojärjestön Ficom ry:n kanssa. Olemme nostaneet neuvotteluissa esille juuri saamistamme ilmoituksista tietoomme saaneita epäkohtia. Keskeisiä aihealueita neuvotteluissa ovat olleet liittymien myyntitilanteet ja markkinointi, asiakassuhteen hoitaminen, laajakaistayhteyksien virhetilanteet ja laskutukseen liittyvät ongelmat. Ficom ry:n kanssa olemme neuvotelleet myös teleyritysten tarjoamia palveluita koskevat vakiosopimusehdot.

· Liittymien myyntitilanteet: Olemme vaatineet operaattoreilta selkeyttä matkapuhelin- ja laajakaistaliittymien myyntiprosesseihin. Olemme yhteistyössä operaattorien kanssa valmistelleet muistilistan

liittymien myyntilanteita varten. Kuluttajalle on annettava olennaiset tiedot myytävästä palvelusta. Tietoja ei saa esittää harhaanjohtavasti. Hintojen ja sopimusehtojen lisäksi kuluttajille tulisi antaa tietoa myös riskeistä eli kertoa esim. datakäytön ominaisuuksista sekä erilaisista esto- ja saldorajapalveluista.

· Määräaikaisiin sopimuksiin liittyvät ongelmat: Katsomme, että määräaikaisten sopimusten koko ajan yleistyvä käyttö lisää kuluttajaongelmia ja vaikeuttaa myös kuluttajan mahdollisuuksia valita itselleen kuhunkin elämäntilanteeseen ja omiin käyttötarpeisiin sopivin tuote. Olemme aktiivisesti tuoneet esille tätä epäkohtaa. Kuluttajan asemaa parantaa nyt viestintämarkkinalain uusi säännös, joka kieltää määräaikaisten sopimusten automaattisen ketjuttamisen. Viestintämarkkinalaki sisältää myös säännöksiä määräaikaisen sopimuksen purkuun oikeuttavista tilanteista.

· Puhelin- ja internet-palveluiden saatavuus ja kohtuuhintaisuus: Jokaiselle kuluttajalle on turvattava toimiva ja kohtuuhintainen puhelinliittymä ja Internet-yhteys. Tämä ns. yleispalveluvelvoite, jonka toteutumista Viestintävirasto valvoo, voidaan toteuttaa millä tekniikalla tahansa. Olemme lausunnoillamme ja muilla kannanotoillamme sekä neuvotteluissa esittäneet vaatimuksia näiden välttämättömyyspalveluiden turvaamiseksi. Olemme myös entistä enemmän korostaneet ikääntyneiden ja muiden erityisryhmien aseman huomioimista ja palveluiden esteettömyyttä.

· Mobiilisisältöpalvelut ja matkapuhelinlaskun maksajan oikeusturva: Olemme työskennelleet parantaaksemme kuluttajan asemaa matkapuhelimella tilattavien palveluiden maksajana. Olemme neuvotelleet alan toimijoiden ja kattojärjestöjen kanssa erityisesti ongelmista, jotka liittyvät erilaisten mobiilipalveluiden kestotilauksiin. Neuvotteluiden tuloksena maksullisten puhelinpalveluiden eettisen lautakunnan MAPELin jäsenyritykset sitoutuivat ns. vahvistusviestin lähettämiseen. (tilausprosessikuvaus ks. http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/mobiilipalvelut/ ). Olemme myös lausunnoillamme pyrkineet vaikuttamaan mm. laskuerittelyn parantamiseksi. Laskuerittelyä koskeva lakiehdotus on parhaillaan eduskunnan käsiteltävänä.

· Televisiopalvelut: Olemme valvontatoimin huomauttaneet maksutv-toimijoita markkinoinnissa ja sopimusehdoissa olleista lainrikkomuksista. Olemme myös vaikuttaneet kuluttajansuojavaatimusten huomioonottamiseksi tv-palveluiden nopeassa teknisessä ja sisällöllisessä muutoksessa. Olemme huomauttaneet toimijoita mm. myyjän tiedonantovelvollisuuden vaatimuksista liittyen tekniseen kehitykseen ja laitteiden yhteensopivuuteen.

Voitte lukea lisää kuluttajan oikeuksista, kuluttajaoikeuden linjauksista ja erilaisista ajankohtaisista asioista Kuluttajaviraston verkkosivuilta osoitteesta www.kuluttajavirasto.fi . Ajankohtaista kuluttajaoikeudesta -verkkolehden Viestintäpalvelut-teemanumerosta 4/2011 löytyy tietoa ajankohtaista kannanotoista. Viestintäpalveluihin liittyvistä kuluttajan oikeuksista saatte lisätietoa mm. sivulta http://www.kuluttajavirasto.fi/puhelin_ja_internet . Sivusto tarjoaa neuvoja siitä, miten voi edetä ongelmatilanteissa ja millaisessa tilanteessa kuluttaja voi vaatia operaattorilta hyvitystä tai irtisanoa liittymän. Valituksessa operaattorille voi hyödyntää myös viraston laatimia valitusmalleja esim. viestintäpalvelun virheen, viivästyksen, laskutuksen ja asiakaspalvelun osalta.

Kuten ilmoitusta tehdessä saamassanne viestissä on kerrottu, kuluttaja-asiamiehellä ei ole toimivaltaa ratkaista yksittäisiä riita-asioita. Tällaisissa asioissa henkilökohtaista neuvontaa ja sovitteluapua antavat kuluttajaoikeusneuvojat (valtakunnallinen neuvontanumero 071 873 1901).

Yksi sulka lisää hattuun... Paljon makeampi voitto kuin Soneran tarjoama parikymppinen hyvityksenä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7327  Ti 08 Tou 2012, 13:57 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yhdistetty kaksi ketjua toisiinsa:

Asiakas on aina oikeassa, sekä
Tietokoneen ja ohjelmien ihanuutta

Viestit ovat aikajärjestyksessä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7512  Su 01 Hei 2012, 15:32 (GMT+3)  Aihe: Vaaralliset parabeenit Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 11.3.2012 kirjoitti:
Kannatti tuokin; ei tarvii hakea paketteja R-kioskista enää, menevät jatkossa suoraan postiin. Jotain hyvitystäkin.

Hämmästys oli eilen suuri, kun tutkin saman firman myymälästä ostamani voiteen kokoonpanoa; siinähän oli parabeeneja!

En olisi voinut ikinä uskoa, että voide, jonka nimi on PureCalmille (puhdasta kamomillaa), sisältää kiistanalaisia ainesosia, joita aivan tavallisetkin edistykselliset firmat välttävät nykyään.

Monissa puteleissa lukee jo nyt: "Ei sisällä parabeeneja", joilla Yves Rocherilla vielä mällätään. Parabeeneja näyttikin löytyvän kaikista Yves Rocherin voiteista. Suutarin pojilla ei ole kenkiä...

Ks.

Aiheuttaako deodorantti syöpää?

99% of Breast Cancer Tissue Contained This Everyday Chemical (NOT Aluminum)

Lainaus:
"The data from this latest study, the most extensive examination of parabens in human breast so far published, confirms previous work and raises a number of questions on the entire parabens, personal care product and human health debate, particularly relating to the source and toxicological significance of the paraben esters."
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8889  Ma 18 Maa 2013, 2:41 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 29.12.2011 kirjoitti:
Pusasin sitten valitukseni kuntoon, 19 liuskaa valmiina kirjekuoressa lähtöön. Eihän siitä rahallisesti hyödy, mutta jos kukaan ei vaivaudu valittamaan, asioita ei saada kuntoonkaan.

Sonera heitti pihalle taas, muttei enää kauan määräaikaisen tilauksen loppuessa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9241  La 04 Tou 2013, 0:30 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 18.3.2013 klo 2.41 kirjoitti:
Sonera heitti pihalle taas, muttei enää kauan määräaikaisen tilauksen loppuessa.

Vaihteeksi yhteysongelmaa... Irtisanottuamme Soneran tulimme jo hyvissä ajoin heitetyksi pellolle. Kiusan makua, kun jo irtisanomispäivän ensi minuuteilla nettiyhteydet pistettiin poikki. Kaiken kukkuraksi kehtaavat vielä irtisanomispäivästä veloittaa, kuten joku muukin pettynyt asiakas on vastikään purnannut:

Lainaus:
Luulin jo päässeeni Sonerasta eroon irtisanoessani laajakaistaliittymän, joka toimi sen 24 kk miten sattui ja nopeuslupauksetkin oli mitä sattui. Aluksi vielä yritettiin laskuttaa täyttä hintaa, eikä laskuja saatu oikeanlaiseksi moneen kuukauteen. Ajattelin nyt, että pääsen teistä vihdoin eroon maksamalla vain loput tulevat laskut. Itse irtisanominenkin oli aika surkuhupaisa tapahtuma. Sitähän ei voi tehdä kuin jonottamalla iäisyys asiakaspalveluun, jotta asiakaspalvelija voisi sitten yrittää vielä tyrkyttää uutta sopimusta. Mutta, kun en tähän tyrkyttämiseen suostunut, niin sain kuulla kunniani ja haukut muista operaattoreista. Tosi ammattimaista - todella! Aluksi vielä väitettiin kiven kovaan, ettei sopimusta voi irtisanoa tammikuun alussa, vaan joskus vasta maalis-huhtikuussa.

Mutta itse asiaan. Sopimus piti loppua 3.1.2013. Internetyhteyden katkaisitte tosin jo 3.1.2013 n. klo 00.05. Siinä vaiheessa loppui meno teidän lankojanne pitkin ja modeemin valo pamahti punaiseksi. Nyt laskussa kehtaatte kuitenkin veloittaa vielä tuon 3.1. päivän, jona aikana yhteyttä ei ollut. Olisi pitänyt tosin olla, mutta Sonerahan tulkitsee sopimuksia ja lakipykäliä miten lystää. Ja tiedoksi; talouteen ei tullut uutta lankayhteyttä, joten mikään muu firma ei ole ollut sörkkinyt linjoja.

Noo, tässä on tullut väkisinkin breikkiä. Uutta laajakaistaa joutui Herran nuhteessa odottamaan ja vaatiikin toisenlaisen modeemin... Tämä mokkulakin toimii miten sattuu, joten helpommalla selviää nyt ilman IRL.*)

Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9244  La 04 Tou 2013, 18:52 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 4.5.2013 klo 0.30 kirjoitti:
Tämä mokkulakin toimii miten sattuu, joten helpommalla selviää nyt ilman IRL.

Jos kännykässä on netti, SIM-kortin voi laittaa nettitikkuun ja työntää tietokoneeseen, jossa netti toimii taas. Asetuksia fiksattava vaan, poika auttoi. Kesälläkään ei tarvitse erillistä nettitikkua irrottaessaan SIM-kortin surffaamisen ajaksi puhelimesta. On tietty hyvä olla toinen puhelin käytössä, josta voi soitella.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9312  Ti 21 Tou 2013, 12:47 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puhelin soi numerosta, jota en tunne.

Epäröin vastata. Ei tekisi mieli, mutta tällä kertaa vastaan.

Linjalla on mies, joka puhuu nopeasti. En saa selvää. Kaupittelee tietty jotain.

- En jaksa näitä jaarituksia, sanon. - Mitähän asiaa teillä on?

- Tässä vaan Apu-lehteä kaupittelen.

- Ei kiitos, hyvää päivän jatkoa vaan, sanon ja suljen puhelimen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9313  Ti 21 Tou 2013, 12:54 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En kestä, en jaksa.

Menin vastaamaan toiseen puheluun ja taas kaupiteltiin jotain.

Sanoin vaan, etten tilaa, kiitos hei.

Puhelinmyyjät ovat kuin maanvaiva. Niitten takia puhelimeen ei uskalla vastata ollenkaan ja tärkeät puhelut voivat mennä sivu suun.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9314  Ti 21 Tou 2013, 17:37 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaksi firmaa; Ellos ja Cellbes. Toisesta saa hyvää asiakaspalvelua ja asiat järjestyvät, toisessa myyjät eivät ole kaupallista koulutusta nähneetkään.

Kuinka ollakaan, ei taaskaan savua ilman tulta:

Varoitus CELLBES

Mutta turhaa noiden kanssa vänkätä. Ne on niin saatanan tyhmiä, etteivät tajua yrityksen maineesta mitään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9352  Ti 28 Tou 2013, 11:55 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 4.5.2013 klo 0.30 kirjoitti:
Admin 18.3.2013 klo 2.41 kirjoitti:

Vaihteeksi yhteysongelmaa... Irtisanottuamme Soneran tulimme jo hyvissä ajoin heitetyksi pellolle. Kiusan makua, kun jo irtisanomispäivän ensi minuuteilla nettiyhteydet pistettiin poikki. Kaiken kukkuraksi kehtaavat vielä irtisanomispäivästä veloittaa, kuten joku muukin pettynyt asiakas on vastikään purnannut:

Lainaus:
Luulin jo päässeeni Sonerasta eroon irtisanoessani laajakaistaliittymän, joka toimi sen 24 kk miten sattui ja nopeuslupauksetkin oli mitä sattui. Aluksi vielä yritettiin laskuttaa täyttä hintaa, eikä laskuja saatu oikeanlaiseksi moneen kuukauteen. Ajattelin nyt, että pääsen teistä vihdoin eroon maksamalla vain loput tulevat laskut. Itse irtisanominenkin oli aika surkuhupaisa tapahtuma. Sitähän ei voi tehdä kuin jonottamalla iäisyys asiakaspalveluun, jotta asiakaspalvelija voisi sitten yrittää vielä tyrkyttää uutta sopimusta. Mutta, kun en tähän tyrkyttämiseen suostunut, niin sain kuulla kunniani ja haukut muista operaattoreista. Tosi ammattimaista - todella! Aluksi vielä väitettiin kiven kovaan, ettei sopimusta voi irtisanoa tammikuun alussa, vaan joskus vasta maalis-huhtikuussa.

Mutta itse asiaan. Sopimus piti loppua 3.1.2013. Internetyhteyden katkaisitte tosin jo 3.1.2013 n. klo 00.05. Siinä vaiheessa loppui meno teidän lankojanne pitkin ja modeemin valo pamahti punaiseksi. Nyt laskussa kehtaatte kuitenkin veloittaa vielä tuon 3.1. päivän, jona aikana yhteyttä ei ollut. Olisi pitänyt tosin olla, mutta Sonerahan tulkitsee sopimuksia ja lakipykäliä miten lystää. Ja tiedoksi; talouteen ei tullut uutta lankayhteyttä, joten mikään muu firma ei ole ollut sörkkinyt linjoja.

Tänään saimme mekin laskun ja maksun tuosta päivästä, jolloin yhteyttä oli vain muutama minuutti. En viitsi vänkätä Soneran kanssa, vaan kantelen kirjallisesti valittuihin tahoihin, että tuollainen kiusanteko loppuu. Ihmisillä voi olla tärkeät asiat kesken; postia, pankkiasioita tai muuta. Poikanikin teki täyttä häkää tärkeää opinnäytetyötään Soneran tiputettua kyydistä. Ilman mokkulaa olisi ollut pulassa.

Olen väsynyt, mutta kiukkuenergia herättää ja antaa voimaa. Vääryyteen ei pidä alistua hiljaa tai saa alistua kaikkeen mahdolliseen hyväksikäyttöön ja riistoon.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9418  Ma 10 Kes 2013, 17:26 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 28.5.2013 klo 11.55 kirjoitti:
Tänään saimme mekin laskun ja maksun tuosta päivästä, jolloin yhteyttä oli vain muutama minuutti. En viitsi vänkätä Soneran kanssa, vaan kantelen kirjallisesti valittuihin tahoihin, että tuollainen kiusanteko loppuu. Ihmisillä voi olla tärkeät asiat kesken; postia, pankkiasioita tai muuta. Poikanikin teki täyttä häkää tärkeää opinnäytetyötään Soneran tiputettua kyydistä. Ilman mokkulaa olisi ollut pulassa.

Olen väsynyt, mutta kiukkuenergia herättää ja antaa voimaa. Vääryyteen ei pidä alistua hiljaa tai saa alistua kaikkeen mahdolliseen hyväksikäyttöön ja riistoon.

On niin paljon kirjoittamista, että sairastamisen keskellä pitää kerätä voimia jaksaakseen. Tänään on Soneran loppulaskun eräpäivä ja päätin laittaa valituksen matkaan. Olisin halunnut laittaa valituksen Sonerallekin tiedoksi, muttei sähköpostiosoitetta netistä löydä. Päätin kysyä sitä Soneralta suoraan, mutten saanut sittenkään. Sen sijaan laskusta olisin saanut irtisanomispäivän osalta puolentoista euron alennuksen, jota en huolinut. Ei euro pari korvaa aiheutettua haittaa, koko käytäntö pitäisi muuttaa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12301  Pe 09 Syy 2016, 2:38 (GMT+3)  Aihe: Heippa Elisa, heippa - tervetuloa Moi-mobiili! Vastaa lainaamalla viestiä

Voiko tuosta edellisestä olla noin pitkä aika, kolme vuotta, kaluttuani Soneran täällä?

No nyt on Elisan vuoro jouduttuani Saunalahden asiakkaana röyhkeän Elisan suuhun.

Mitäpä muuta Elisa olisi tehnyt kuin huonontanut palveluja ja nostanut hintoja koko ajan?

Ja niin on tapahtunut, vaikken ole siitä mölyä pitänytkään sairauden vietyä voimat.

Puhelinliittymäni on Saunalahden peruja, jonka käyttöä jatkan toistaiseksi alkaessani irtisanoa Elisan muita palveluja.

+ + +

Muistelen vanhaa kunnon Saunalahtea ja odotan uudelta Moi-mobiililta paljon.

Kilpailua. Asiakaspalvelua.

Eikä sitä kaikkea lällätystä. Nupin kiristämistä.

Virheen vierittämistä asiakkaan päälle.

+ + +

Pakkasiko kesätyöntekijä tietokoneen vähän huonosti?

Se ei tullut kuin omassa tehtaan paketissa kotiin, ja sisällä kilisi jo avattaessa.

Mitä se semmoinen paketoiminen on?

Jopa Soneralla tietokone laitetaan toisen laatikon sisään ja pistetään pehmusteita väliin!

Kai nyt kaikkialla niin tehdään?

Paitsi Elisalla, joka siitä hyvästä pyytää vakuutta lähettääkseen uuden koneen.

- Ei kiitos noilla pakkaustaidoilla. Konehan voi hajota taas ja vain hullu maksaisi siitä.

Huonosti pakattu kone voisi pettää milloin tahansa ja kaikki tiedot häviäisivät!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12427  La 19 Mar 2016, 5:05 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos jo pelkässä kirjoittamisessa menee tuhottomasti aikaa, niin voi mennä laitehuollossakin.

Lopulta Elisa pyörsi edellisessä tapauksessa päätöksensä ja sieltä lähetettiin uusi kone, jota odotin kieli pitkällä.

Mutta poikani oli lähtenyt noutamaan konetta ja nähtyään laatikon lommoisena toiselta puoleltaan, hän soitti ja sanoi, ettei suostu tuomaan sitä kotiin. Yritin maanitella häntä muuttamaan mielensä, että olisin voinut edes katsoa konetta, mutta hän oli järkähtämätön ja otti laatikosta ainoastaan kuvan, jonka lähetti minulle. Sisällähän oli tietokone, johon pitäisi voida luottaa, mutta jota oli ilmeisesti postissa vähän mäiskitty. Käsi sydämelle; kuinka moni valitsisi tietokoneostoksillaan tuollaisen laatikon, joka on saanut osumia ties mistä.

Tuon jälkeen erinäisten vaiheiden jälkeen päädyimmekin siihen, etten vaihdakaan isonäyttöistä kannettavaani mihinkään, vaan laitetaan koneeseen vain uusi nopeampi kovalevy, joka oli ratkaisu kaikkiin ongelmiin. SSD toimii kuin salama ja Crucial suojaa tietoja vielä sähkökatkosten varalta. Monille uusien tietokoneiden ostajille tulee yllätyksenä sekin, ettei eMMC-kovalevyä voi vaihtaa isompaan, mikä selviää yleensä vasta sen jälkeen, kun tila on loppu.

Kaikkien laitteiden päivittämiseen ja tekniikan kanssa taisteluun saisi ainakin menemään vaikka kuinka paljon aikaa. Mutta ne ovat vaan apuvälineitä; eivät ne itsessään mitään luo. Kaikki koko ajan kuitenkin vanhenee ja vanhakin voi olla käyttökelpoista pitkään.

Minulla on varakännykkänä Nokian XpressRadio, joka on ihan huippu, koska siinä on sellainen erikoisuus, jota muissa puhelimissa ei ole: sisäänrakennettu radioantenni. Kaiken kukkuraksi kännykkä on hyvin pieni ja sittenkin radio kuuluu oikein hyvin. Kaikissa muissa kännyköissä radiota ei voi kuunnella ilman korvakuulokkeita, joka on ihan älytöntä ja taantumuksellista.

Toinen juttu, mikä puhelimista on putsattu pois, on stereokaiuttimet, joka sekin on ihan takapajulasta, että kalliilla laitteilla joutuu kuuntelemaan monona vaan.

Ei minun nykyinenkään kännykkäni Alcatel One Touch Idol mikään ihmeluuri ole, mutta siinä on sentään stereokaiuttimet niin kuin tabletissani. Kulutin ihan turhaan nelisen tuntia aikaani etsimällä jotain parempaa. Sivuhistorian mukaan aloitin etsimisen illalla kello 20.37 ja lopetin yöllä jalat särkevinä kello 0.49 tajuten, ettei lehmää kannata vaihtaa toiseen samanlaiseen lehmään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12558  La 21 Tam 2017, 6:05 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin Pe 20 Tam 2017 klo 3:38 kirjoitti:
Testailen tässä vähän tabletin läpyskällä kirjoittamista 17,3 tuuman kannettavan kaverina. Iso purtilo ja pikku purtilo, jos laittaa vierekkäin. Mutta tää ZTE W105 LTE on 10,1 tuuman tabletti, joka toimii kuin tietokone, jossa on näppäimistö, tasohiiri ja kaikki - Windows10 ja Mobile Office kirjoittajalle ja painoa vain 650 grammaa. Ei mikään huippu, mutta varakone, jonka voi kääräistä laukkuun.

Viime yönä ollessani kirjoittamassa tätä viestiä koko pikku purtiloni meni juntturaan synkronoituani valtavan määrän kirjanmerkkejäni, ja arvelin viestini häipyneen iäksi, vaan siinähän se on tallessa.

Minulla käy vain harvoin hyvä tuuri, mutta tällä kertaa ehdin saada ennen valikoimasta poistumista mukavan varakoneen, jossa on hyvä näppäimistö ja tasohiiri, jota olen tottunut käyttämään.

Eikä siinä kaikki - toinen onnenpotku oli Alcatel 20.45, josta tulee nykyisen varakännykkäni korvaaja, jossa on niin ikään FM-radio, jota voi kuunnella ilman kuulokkeita, sekä kamera että nauhuri, joka on tarvittaessa aika tärkeä ominaisuus.

Tätä luuria ei ole Elisalla, josta toinen Alcatelini on. Tämä on Soneralta, jota olen aiemmin suominut, mutta suopunut taas hyvän laitetarjonnan ja luotettavan toimituksen takia. Soneran lähetykset on pakattu kunnolla omaan laatikkoonsa, jonka sisällä laitteet ovat siististi ja ehjästi aseteltuina. Myös poikani on sanonut samaa, että Sonera pakkaa hyvin, Elisan lähetellessä laitteita vain omissa laatikoissaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12796  La 03 Kes 2017, 22:55 (GMT+3)  Aihe: Kymmenen vuotta sitten ja nyt. Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 12.4.2007 kirjoitti:

Ensimmäisenähän kannettavasta laatukoneestani, Siemensistä irtosi I-näppäin. Vein asian Kuluttajavalituslautakuntaan, koska kyseessä oli valmistusvika. Siemens ei halunnut vapaaehtoisesti korjata konetta, johon se velvoitettiin. Mutta koska Siemensillä ei ollut enää varaosia, lopulta kuluttajaviraston ystävällinen miesvirkailija korjasi koneeni.

Sillä välin olin ostanut uuden laitteen Stockmannin Hulluilta Päiviltä, täytyyhän kirjoittavalla ihmisellä olla kone, jolla kirjoittaa. Päädyin Sonyyn, jonka kuvittelin olevan laadukas; olihan isänikin edustanut merkkiä yrittäjänä ollessaan. Vasta myöhemmin omien vastoinkäymisteni jälkeen mieleeni palautui Sonyn karvas kiitos isälleni vuosien edustuksesta: se annettiin kilpailijalle.

Kuinka ollakaan oma Sony Vaioni piti alusta lähtien outoa surinaa tasohiiren vierustassa. Muutaman kuukauden kuluttua lähetin koneen huoltoon saadakseni vian pois. Kone oli huollossa kuukauden. Vaadin valmistajalta hyvitystä pitkittyneestä huoltoajasta ja akun tyhjenemisestä huollossa, josta vaatimuksesta ylimielisessä Sonyssä ei välitetty. Vein asian Kuluttajavalituslautakuntaan, jolloin ääni muuttui kellossa ja sain hyvitykseksi uuden akun.

Mutta uudesta akusta ei ollut mitään iloa, en vaihtanut vanhaa akkua vielä uuteen ja kone piti samaa surinaa kuin ennenkin, vaikka kovalevy oli vaihdettu ja olin menettänyt kaikki tietoni.

Jonkun ajan kuluttua lähetin koneen uudestaan huoltoon, jossa se viipyi parisen viikkoa ja jolloin siihen vaihdettiin uusi tuuletin. Mutta surina pysyi.

Ennen kolmatta huoltokertaa tajusin soittaa jo tutuksi käyneelle kuluttajaviraston virkailijalle, joka neuvoi minua tekemään jo tässä vaiheessa kaupanpurkuvaatimuksen. Takuuaika oli menemässä umpeen ja kuulemma takuuajan jälkeen vastuu tuotteen virheelliseksi osoittamisessa lankeaa kuluttajalle, jolloin kaikki paljon vaikeampaa.

Hämmästyksekseni myyjä suostui palauttamaan rahani sentilleen koneesta ja pääsin eroon rakkineesta, johon oli viimeisellä kolmannella huoltokerralla vaihdettu muovikuori. Surina pysyi kuitenkin ennallaan.

o o o

Kaiken edellä kuvaamani ja kokemani takia olenkin ollut helisemässä tietokoneiden kanssa eikä mistään kirjoittamisrauhasta ole voinut puhuakaan. Sonyn ollessa huollossa useita kertoja kirjoitin väliaikoina Siemensillä, johon oli liitetty ulkoinen näppäimistö I-näppäimen irrottua. Koko kapea pöytä oli täynnä näppäimistöjä.

Huonoa tuuria on sekin, että kuluttajaviraston virkailijan korjaamasta Siemensin tietokoneesta irtosi I-näppäin uudestaan, jolloin oli hankittava taas uusi tietokone, tällä kerralla paljon edullisempi Acer, jonka senkin kanssa olen joutunut kertomallani lailla vaivaa näkemään. Oikukkaisiin tietokoneisiin en paljon viitsikään enää sijoittaa, harmittaa vain sitä enemmän, mitä kalliimpi kone on kyseessä, kun kalleimmistakin koneista tulee ajansaatossa vain tehottomia rakkineita.

- Mutta jos maailmassa on olemassa paholainen niin kuin kaikki Jumalaan uskovat asian tietävät olevan, se on viimeisen parin vuoden aikana kiusannut minua erityisesti. Ja niin kuin Seppo Juntunenkin joskus totesi, paholainen ei jää koskaan lomalle, eli vastoinkäymisiä riittää varmaan jatkossakin. Vaan periksi ei anneta.

Vinkkinä muuten kuluttajaviraston virkailijan epävirallinen lista merkeistä, joista ei tehdä paljoa valituksia: Toshiba, Samsung, LG, Dell. Toivossa on tosin omankin merkin kohdalla hyvä elää…

Pentti Naumanen 12.4.2007 kirjoitti:
Ehkäpä tavallinen, pöytämallinen peruskone olisi ratkaisu moneen sinua vaivaavaan ongelmaan.

Tarvitsen vain tuota tasohiirtä, jota klikkaan oikean käden keski- enkä etusormella niin kuin tavallista hiirtä klikataan.

Oikean käden etusormeni ensimmäinen nivel operoitiin juuri 21.3. ja tikit olivat siinä pari viikkoa. Se nivel ei tykkää yhtään tavallisen hiiren klikkailusta, vaan rasittuu siitä. Siksi olenkin yrittänyt rasittaa toisia sormiani, joka tavallisella hiirellä ei oikein onnistu ellei vaihda kokonaan kättä, joka oikeakätiselle hankalaa.

Olen kyllä nähnyt myynnissä olevan jo pöytäkoneen näppiksiäkin, joissa on keskellä tasohiiri, mutta ne eivät ole kympin parin näppiksiä.

Onneksi tähän mennessä ei ole kuitenkaan kuin yhdestä kannettavasta tietokoneesta irronnut näppäin, huonoa tuuria. Hinnoissahan kannettavat tietokoneet ovat lähestyneet paljon pöytäkoneita eivätkä jää tehoissakaan enää paljon jälkeen.

Edellä siteerattuna tietokoneongelmia kymmenen vuoden takaa viesteissä nro 392, 393 ja 395 foorumin alkuaikoina.

Kalliista Siemensin kannettavasta tietokoneestani alkoi irtoilla I-näppäin, joka teki kirjoittamisen hankalaksi:

"Vein asian Kuluttajavalituslautakuntaan, koska kyseessä oli valmistusvika. Siemens ei halunnut vapaaehtoisesti korjata konetta, johon se velvoitettiin. Mutta koska Siemensillä ei ollut enää varaosia, lopulta kuluttajaviraston ystävällinen miesvirkailija korjasi koneeni", kerroin tuolla.

Sijaan ostettu Sony Vaio oli alusta alkaen kuin suriseva susi, joka ei tullut edes takuukorjauksissa kuntoon, niin kuin kirjoitin: "Ennen kolmatta huoltokertaa tajusin soittaa jo tutuksi käyneelle kuluttajaviraston virkailijalle, joka neuvoi minua tekemään jo tässä vaiheessa kaupanpurkuvaatimuksen. Takuuaika oli menemässä umpeen ja kuulemma takuuajan jälkeen vastuu tuotteen virheelliseksi osoittamisessa lankeaa kuluttajalle, jolloin kaikki paljon vaikeampaa."

Tuon jälkeen kaikki kannettavat tietokoneeni ovatkin tänä kymmenen vuoden aikana olleet Acereita, jotka ovat pelittäneet hyvin. Vain yhdessä on ollut vähän samantapaista ongelmaa kuin Siemensissä näppäimen alkaessa heilua, pysyen kuitenkin kiinni.

Ja vaikka koneet ovat vaihtuneet, ei sitä näistä kirjoituksista ole huomannut. Koneet ovat pelkkiä välineitä vaan, jotka eivät näy itse lopputuloksessa. Selkäydinpunktioni jälkeen en ole juuri muuta käyttänytkään kuin tätä tablettiani, joka on ollut kovassa käytössä vaihdettuani kirjoituspaikankin sänkyyn, jossa kirjoitan aamusivujanikin puoli-istuvassa asennossa peittojen alla. Poski- ja otsaontelo-ongelmani on jatkunut lähes ennallaan ja stressi laittaa luuni särkemään, mutta olen voinut laajentaa ruokavaliotani D-mannoosin avulla ja saanut vähän painoa lisää. Huomasin vaan pari päivää sitten, että tablettiini liitettävässä näppäimistökotelossa alkoi välilyöntinäppäin temppuilla. Se ei totellut aina eikä tehnyt sananväliä. Minulle tuli pahaenteinen olo pojan otettua jo kannettava tietokoneenikin käyttöönsä. - Raotin varovasti välilyöntinäppäintä, joka oli painunut alaspäin, ja puhalsin, jos siellä olisi jotain roskaa. Mitään ei tuntunut tulevan alta pois yrittäessäni nostaa välilyöntinäppäintä takaisin paikoilleen niin, että voisin kirjoittaa. Valmistauduin ottamaan jo huoltoonkin yhteyttä, joka jäi vaiheeseen näppäimen alettua toimia jälleen.

Koska sormissani on kulumaa, en hakkaa näppäimiä, hipaisen ainoastaan. Kirjoitan kuitenkin niin paljon, että se nostaa heikot kohdat esiin, jos niitä on. Onneksi takuuaikaa on vielä reilusti jäljellä, mutten haluaisi olla hetkeäkään ilman näppäimistöä, jossa on tarvitsemani tasohiirikin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12799  Su 04 Kes 2017, 20:28 (GMT+3)  Aihe: Re: Kymmenen vuotta sitten ja nyt. Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 3.6.2017 kirjoitti:

o o o

Pentti Naumanen 12.4.2007 kirjoitti:

Edellä siteerattuna tietokoneongelmia kymmenen vuoden takaa viesteissä nro 392, 393 ja 395 foorumin alkuaikoina.

Kalliista Siemensin kannettavasta tietokoneestani alkoi irtoilla I-näppäin, joka teki kirjoittamisen hankalaksi:

"Vein asian Kuluttajavalituslautakuntaan, koska kyseessä oli valmistusvika. Siemens ei halunnut vapaaehtoisesti korjata konetta, johon se velvoitettiin. Mutta koska Siemensillä ei ollut enää varaosia, lopulta kuluttajaviraston ystävällinen miesvirkailija korjasi koneeni", kerroin tuolla.

Sijaan ostettu Sony Vaio oli alusta alkaen kuin suriseva susi, joka ei tullut edes takuukorjauksissa kuntoon, niin kuin kirjoitin: "Ennen kolmatta huoltokertaa tajusin soittaa jo tutuksi käyneelle kuluttajaviraston virkailijalle, joka neuvoi minua tekemään jo tässä vaiheessa kaupanpurkuvaatimuksen. Takuuaika oli menemässä umpeen ja kuulemma takuuajan jälkeen vastuu tuotteen virheelliseksi osoittamisessa lankeaa kuluttajalle, jolloin kaikki paljon vaikeampaa."

Tuon jälkeen kaikki kannettavat tietokoneeni ovatkin tänä kymmenen vuoden aikana olleet Acereita, jotka ovat pelittäneet hyvin. Vain yhdessä on ollut vähän samantapaista ongelmaa kuin Siemensissä näppäimen alkaessa heilua, pysyen kuitenkin kiinni.

Ja vaikka koneet ovat vaihtuneet, ei sitä näistä kirjoituksista ole huomannut. Koneet ovat pelkkiä välineitä vaan, jotka eivät näy itse lopputuloksessa. Selkäydinpunktioni jälkeen en ole juuri muuta käyttänytkään kuin tätä tablettiani, joka on ollut kovassa käytössä vaihdettuani kirjoituspaikankin sänkyyn, jossa kirjoitan aamusivujanikin puoli-istuvassa asennossa peittojen alla. Poski- ja otsaontelo-ongelmani on jatkunut lähes ennallaan ja stressi laittaa luuni särkemään, mutta olen voinut laajentaa ruokavaliotani D-mannoosin avulla ja saanut vähän painoa lisää. Huomasin vaan pari päivää sitten, että tablettiini liitettävässä näppäimistökotelossa alkoi välilyöntinäppäin temppuilla. Se ei totellut aina eikä tehnyt sananväliä. Minulle tuli pahaenteinen olo pojan otettua jo kannettava tietokoneenikin käyttöönsä. - Raotin varovasti välilyöntinäppäintä, joka oli painunut alaspäin, ja puhalsin, jos siellä olisi jotain roskaa. Mitään ei tuntunut tulevan alta pois yrittäessäni nostaa välilyöntinäppäintä takaisin paikoilleen niin, että voisin kirjoittaa. Valmistauduin ottamaan jo huoltoonkin yhteyttä, joka jäi vaiheeseen näppäimen alettua toimia jälleen.

Koska sormissani on kulumaa, en hakkaa näppäimiä, hipaisen ainoastaan. Kirjoitan kuitenkin niin paljon, että se nostaa heikot kohdat esiin, jos niitä on. Onneksi takuuaikaa on vielä reilusti jäljellä, mutten haluaisi olla hetkeäkään ilman näppäimistöä, jossa on tarvitsemani tasohiirikin.

Juu, on sinne huoltoon otettava yhteyttä, kun pitkä välilyöntinäppäin temppuilee eikä sananväliä saa joka kohdasta painamalla. Kirjoitan niin paljon, että näppäimet hajoilevat. Tähän mennessä Siemensistä on irronnut I-näppäin ja Aceristakin alkoi löystyä yksi näppäin ja nyt tässä ZTE:n tabletissa välilyöntinäppäin on alkanut oikutella.

Mutta kun kirjoitan kynällä aamusivuja, tulee juuri sellaista jälkeä kuin käsi jaksaa raapustaa. Aika monet aamusivut ovat oikolukematta ja lisää tekstiä vaan pukkaa, vaikka nukahtelisin välillä.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Kritiikkiä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Muuta tekstin kokoa: - -

Takaisin ylös

Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign