Sanasinko
Wordbazooka

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Muuta tekstin kokoa: Suurenna - Pienennä - Palauta oletuskoko
Uskonkirkko | Church of FaithUskonkirkko | Church of Faith

Singosta Sanasinkoon - foorumin kuulumisia. From bazooka to Wordbazooka - forum news
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Työkalut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7563  Ti 31 Hei 2012, 12:06 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 31.7.2012 klo 2.14 kirjoitti:
En voi mennä nukkumaan ilman, että kertoisin, mitä keksin maanantaina. Ilmoittauduin hautauspukukurssille!

Tosi on, kauniita unia.

Nukahdin yöllä samaan vapinaan, johon heräsin aamulla. Päättelin siitä vapisseeni koko yön... Mieleeni tuli otsikko "Huippulääketiede ja minä", mitä se on merkinnyt minulle, kuinka paljon apua olen saanut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7575  Pe 03 Elo 2012, 13:35 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Poika sanoi eilen, ettei olisi uskonut silloin, kun Sanasinko luotiin, että joutuisin kirjoittamaan tällaisista asioista.

En olisi voinut kuvitella minäkään, olisin yrittänyt välttää kaikin voimin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7577  La 04 Elo 2012, 0:12 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Funtsinut monenmoista...

No terveys on nyt se, mikä on, otettava tai jätettävä. Tehtävä asioita puolikuntoisena, kipeänä, tai oltava tekemättä ollenkaan.

Valinnanvaraa ei ole paljoa, toisin sanoen annanko periksi vai teenkö kaiken uhallakin.

Jotain osviittaa alkuillan kävelysauvalenkiltä. Vettä ripotteli vähän ja meinasin tehdä vain ihan lyhyen lenkin. Palasin jo kotipihaan takaisin, kunnes lähdin matkaan uudestaan. Tein pitkän lenkin ja kastuin niin maan perusteellisesti. Nailontakki ei jaksanut hylkiä enää vettä, farkkujen lahkeet olivat kuin nuoltuna säärissä kiinni ja valuttivat vettä kenkiin, jotka lotisivat vedestä. Mutta tein sen lenkin, en juossut kurjia ilmoja karkuun.

Joten tuulta ja tulta päin vain, se on valintani. Aamusivut jäykin käsin ja vaikka rannetuet käsissä.

Yhtä tosissaan kuin tämä:

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7578  La 04 Elo 2012, 0:24 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Funtsinut monenmoista...

No terveys on nyt se, mikä on, otettava tai jätettävä. Tehtävä asioita puolikuntoisena, kipeänä, tai oltava tekemättä ollenkaan.

Valinnanvaraa ei ole paljoa, toisin sanoen annanko periksi vai teenkö kaiken uhallakin.

Jotain osviittaa alkuillan kävelysauvalenkiltä. Vettä ripotteli vähän ja meinasin tehdä vain ihan lyhyen lenkin. Palasin jo kotipihaan takaisin, kunnes lähdin matkaan uudestaan. Tein pitkän lenkin ja kastuin niin maan perusteellisesti. Nailontakki ei jaksanut hylkiä enää vettä, farkkujen lahkeet olivat kuin nuoltuna säärissä kiinni ja valuttivat vettä kenkiin, jotka lotisivat vedestä. Mutta tein sen lenkin, en juossut kurjia ilmoja karkuun.

Joten tuulta ja tulta päin vain, se on valintani. Aamusivut jäykin käsin ja vaikka rannetuet käsissä.

Jatketaanpa siis uutistenkin peistaamista pikku hiljaa, tärkeät uutiset vaikka kädet kipeänä talteen.

Sattuipa sopivasti, seuraavana vuorossa tämä:

Tutkija: Sinnikäs ihminen selättää vaikeatkin traumat
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7618  Ma 06 Elo 2012, 16:34 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen unohtanut monien foorumieni salasanoja. Vähän vaikea kirjautua sisään, jos salasanat ovat päässeet unohtumaan. Anonut huonolla menestyksellä pojalta konsultointiapua; kesälomalla ollut parempaakin tekemistä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7629  La 11 Elo 2012, 17:02 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Poika sanoi eilen, ettei olisi uskonut silloin, kun Sanasinko luotiin, että joutuisin kirjoittamaan tällaisista asioista.

En olisi voinut kuvitella minäkään, olisin yrittänyt välttää kaikin voimin.

Asioilla on puolensa; valheelliset kulissit joutivatkin romahtamaan. Kun vuonna 2007 harrastin small talkia täällä, en tiennyt lainkaan, mitä kaikkea lapseni isä selkäni takana puuhaili. Hän saattoi käydä täällä kyttäilemässä moraaliani ja turvattuaan selustansa elää omaa villiä nettielämäänsä, josta minulla ei ollut hajuakaan. Minulla ei ollut aavistustakaan, että hänellä oli julkinen seuranhakuprofiili netissä vuoden 2006 lopusta lähtien kärähtämiseensä saakka. Kaksoiselämä on ollut kuin nakutettu häntä varten; hän on kertonut seurustelleensa nuorena kahdenkin naisen kanssa yhtä aikaa.

Hän on härskillä tavalla käyttänyt tätä raamatunkohtaa ja minua hyväkseen:

Lainaus:
Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Viettelysten täytyy tulla, se on väistämätöntä, mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!

Parempi olisi hänelle, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa, kuin että hän johdattaa lankeemukseen yhdenkään näistä vähäisistä.

Pitäkää varanne! "Jos veljesi tekee väärin, nuhtele häntä, ja jos hän sitten katuu, anna hänelle anteeksi.

Vaikka hän seitsemästi päivässä rikkoisi sinua vastaan ja seitsemästi tulisi sanomaan sinulle: 'Minä kadun', anna hänelle anteeksi."

Luuk. 17:1-4
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7630  La 11 Elo 2012, 17:39 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Hän on härskillä tavalla käyttänyt tätä raamatunkohtaa ja minua hyväkseen:

Lainaus:
Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Viettelysten täytyy tulla, se on väistämätöntä, mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!

Parempi olisi hänelle, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa, kuin että hän johdattaa lankeemukseen yhdenkään näistä vähäisistä.

Pitäkää varanne! "Jos veljesi tekee väärin, nuhtele häntä, ja jos hän sitten katuu, anna hänelle anteeksi.

Vaikka hän seitsemästi päivässä rikkoisi sinua vastaan ja seitsemästi tulisi sanomaan sinulle: 'Minä kadun', anna hänelle anteeksi."

Luuk. 17:1-4

Hän on koko ajan tiennyt elämänarvoni, mikä tekee kaiken vielä raskautetummaksi. Kun puoli vuotta lapseni syntymän jälkeen tulin uskoon ja luin hänelle Raamattua, hän sulki silmänsä ja korvansa ja jatkoi kylmällä ja kovalla linjallaan kohdellen minua pienen lapsensa äitiä törkeästi. Jos hän olisi ymmärtänyt lukemani ja tullut uskoon, avioliittomme olisi tänäkin päivänä pystyssä, niin uskon. Mutta hän halusi pelastaa itsensä ja ylläpitää narsismiaan.

Jumala on kärsivällinen ja etsikkoaikaa riittää, jonka jälkeen aika tiimalasissa valuu loppuun.

Kesken aamusivujeni kirjoittamisen 30.4.2011 sain Jumalan sanan, että lapseni isän päivät ovat luetut.

Seuraavana päivänä 1.5.2011 tuli sana: "Se usko on siinä, että olet yhteydessä minuun."

Iankaikkisuudessa ei liene aikaa niin kuin täällä; tuo samahan tuli vastaan jokin aika sitten katsomassani videossa:

Bill Wiesen todistus kadotuksesta
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7631  La 11 Elo 2012, 18:23 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Seuraavana päivänä 1.5.2011 tuli sana: "Se usko on siinä, että olet yhteydessä minuun."

Iankaikkisuudessa ei liene aikaa niin kuin täällä; tuo samahan tuli vastaan jokin aika sitten katsomassani videossa:

Bill Wiesen todistus kadotuksesta

Lainaus videon suomennoksesta:

Lainaus:
-- Jumala ei lähetä ketään helvettiin. Ihmiset tekevät sen itse hylätessään Hänen antamansa ohjeet, kuinka välttää joutumasta helvettiin. Helvetti on valmistettu saatanalle ja sen enkeleille. Ei sitä ole tarkoitettu ihmisille.

- Se siis luotiin tarkoitusta varten, mutta ei ihmisille.

- Ihmiset kysyvät, miksi rakastava Jumala lähettää hyvän ihmisen sinne. Kaikki ajattelevat olevansa hyviä. Kolme syytä, miksi se on väärin. Annan nopeasti yhden.

Vertaus: Oletetaan, että löytäisit kalleimman kodin, koputtaisit ovelle ja sanoisit: "Minä muutan tänne, koska olen hyvä ihminen." Mitä luulisit sinulle vastattavan? Et kai luulisi saavasi muuttaa? Eihän sinulla ole suhdetta heihin.

Kuitenkin ihmiset elävät elämänsä ilman Jumalaa, kieltävät Jeesuksen Jumalan Poikana, ainoan tien Isän kotiin. Elämänsä lopussa he kolkuttavat Hänen ovelleen ja sanovat muuttavansa sisään hyvinä ihmisinä. Jumalalla ei ollut mitään osaa heidän elämässään. Ei ole kyse hyvyydestä vaan suhteesta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7634  La 11 Elo 2012, 18:57 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Vertaus: Oletetaan, että löytäisit kalleimman kodin, koputtaisit ovelle ja sanoisit: "Minä muutan tänne, koska olen hyvä ihminen." Mitä luulisit sinulle vastattavan? Et kai luulisi saavasi muuttaa? Eihän sinulla ole suhdetta heihin.

Kuitenkin ihmiset elävät elämänsä ilman Jumalaa, kieltävät Jeesuksen Jumalan Poikana, ainoan tien Isän kotiin. Elämänsä lopussa he kolkuttavat Hänen ovelleen ja sanovat muuttavansa sisään hyvinä ihmisinä. Jumalalla ei ollut mitään osaa heidän elämässään. Ei ole kyse hyvyydestä vaan suhteesta.

Jeesus sanoo:

Lainaus:
"Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.

Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.

Matt. 10:32-33
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7642  Su 12 Elo 2012, 19:43 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Olen unohtanut monien foorumieni salasanoja. Vähän vaikea kirjautua sisään, jos salasanat ovat päässeet unohtumaan. Anonut huonolla menestyksellä pojalta konsultointiapua; kesälomalla ollut parempaakin tekemistä.

Tämän foorumin salasanaa en ole unohtanut, idean tällaisesta sain jokin aika sitten:

Ahdin valtakunta

Foorumi on luotu 17.5.2012 ja siitä kerrottu toistaiseksi vain yhdessä paikassa. Parasta unohtaa nuo ns. ystävät, odottavat vain nokkansa eteen valmista vaivautumatta itse yhtään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7648  Su 12 Elo 2012, 23:19 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 4.8.2012 kirjoitti:
Jatketaanpa siis uutistenkin peistaamista pikku hiljaa, tärkeät uutiset vaikka kädet kipeänä talteen.

Välillä vähän kuohahtaa ja joku juttu pääsee jonon ohi. Talteen laittamissani kirjanmerkeissä työsarkaa tulee vielä riittämään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7735  Ti 21 Elo 2012, 11:12 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sain eilen tekstarin, että pyydetään käymään jossain palstalla. En tiiä, kun omatkin ovat räjähtäneet käsiin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7798  Ti 28 Elo 2012, 15:18 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitäisi olla kiitollinen siitä, että Sanasingon lukijamäärät kasvavat näin, vieläpä ilman mainostamista. Käydään tietty kyttäämässä, milloin kuukahdan. Hupinsa kullakin.

No, ei tässä tiedä kukaan, paitsi Jumala, kuinka kauan kestää.

Liian rankkaa ollut kyllä. Kysyin Jumalalta tänään, voinko maistaa viiniä. Vastasi kunnioittavansa ihmisen omaa tahtoa.

Joskus viinistä saa energiaa; kaikki ei vaan sovi, toisista tulee heti sairaaksi.

Aamusivut vielä kesken; pakko ollut pitää taukoa, väsyneenä liikaa paahtamista. Mutta mitä enemmän kärsii, sitä kovemmat lukemat.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7799  Ti 28 Elo 2012, 15:42 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Kysyin Jumalalta tänään, voinko maistaa viiniä. Vastasi kunnioittavansa ihmisen omaa tahtoa.

Viimeisimmän ukaasin jälkeen ei tässä muutakaan voi kuin kysellä Herra Jumalan tahtoa kaikessa...

Tiedän jo kokemuksesta, ettei hänen sanansa ole paikkansa pitämätöntä bluffia.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7800  Ti 28 Elo 2012, 15:55 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 12.8.2012 kirjoitti:
Lainaus:

Tämän foorumin salasanaa en ole unohtanut, idean tällaisesta sain jokin aika sitten:

Ahdin valtakunta

Foorumi on luotu 17.5.2012 ja siitä kerrottu toistaiseksi vain yhdessä paikassa. Parasta unohtaa nuo ns. ystävät, odottavat vain nokkansa eteen valmista vaivautumatta itse yhtään.

Kohta tuo suljetaan ja verkot vedetään tyhjännyhtäjien edestä eikä erikoispalvelua tarjota heille enää milloinkaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7801  Ti 28 Elo 2012, 16:00 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Kohta tuo suljetaan ja verkot vedetään tyhjännyhtäjien edestä eikä erikoispalvelua tarjota heille enää milloinkaan.

Minulla vaan on yhtä ja toista hampaankolossa, paskanjauhajat ja vääristelijät pääsevät lukemaan vielä senkin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7851  Su 09 Syy 2012, 22:53 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ahdin valtakunta

Admin 25.8.2012 kirjoitti:
Päätin jo joku aika sitten, että pidän foorumia auki syyskuun alkuun. Jos siihen mennessä ei kukaan rekisteröidy, laitan laput luukulle. Siinä tapauksessa katsotaan joskus myöhemmin, mitä tämän kanssa teen.

Idea on hyvä, kohderyhmä huono. Tyhjän saa pyytämättäkin.

Ei kannettu vesi kaivossa pysy...

Admin 25.8.2012 kirjoitti:
Jk. Jeesushan oli fiksu:

"Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa." - Matt. 10:32

Mitäpä itsekään tunnustamaan ystävikseni niitä, joiden sanat puhuvat yhtä ja teot toista, joiden ainoa tuki on selkäänpuukotus!

Soon moro!

Eihän siitä Ahdista tullut kuin silliä. Pitäkää seisovat vetenne. - Joka ei anna mitään, ei saakaan mitään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7852  Ma 10 Syy 2012, 10:44 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Pitäkää seisovat vetenne. - Joka ei anna mitään, ei saakaan mitään.

Muttei anneta periksi kiusallakaan. Päivän Sanasta lähes vuosi sitten:

"Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti." - Ps. 23:5-6
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7883  To 13 Syy 2012, 14:05 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjauduin illalla yhdeksän jälkeen foorumille saadakseni tärkeät asiat pois päiväjärjestyksestä, kunnes juuri sopivasti lapseni isä soitti, niin että ensimmäisen viestini kirjoittaminen venyi. Hänellä oli ollut tunne, että piti juuri silloin soittaa. Sattuipa juuri sopivasti tämän viestini jälkeen. Ainakin poikani epäili sen vaikuttaneen kerrottuani asiasta, vaikkei hän viestejäni luekaan. Onhan se nyt hirveää, jos puhun jonkun vieraan miehen kanssa. Ensimmäistä kertaa turvakodissakin vuonna 1992 käytiin vääntöä siitä, onko minun sopivaa puhua miesten kanssa, ja lopputulos oli se, ettei puhuminen ollut sopivaa. Olen ollut jossain hirveässä kurimuksessa ja yhä edelleen moraaliani vahditaan, vaikka virallinen avioerokin on otettu jo vuonna 1999. Minusta on tehty jokin pyhimys, jolla ei voi olla omaa elämää, sillä välin kun mies hilluu ja tekee itse mitä vaan.

Noo, puhuimme eilen vajaat puoli tuntia ja sen jälkeen olin paljon väsyneempi. Ei meillä ole mitään henkistä yhteyttä, ollut kai koskaan. Kaikki on perustunut uskooni, että koska minulla ei ole ollut ketään, olen ollut ikään kuin vapaa hänelle loputtomiin. Että aina kun on töpännyt, on voinut tulla "äidin" siipien suojaan ja niin se hyväksikäyttö on jatkunut.

Mutten siedä hänen temppujaan enää. En yhtä ainoaa. En ole sietänyt pitkään aikaan. Tiedän, että hän on yhä edelleen täynnä valetta ja riippuvuuksia, jotka hallitsevat häntä. Viimeinen asia, minkä hän haluaisi tehdä, on parannus.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7890  Pe 14 Syy 2012, 1:21 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoitat tuolla:

Vieras kirjoitti:
Meni vähän aikaa kun ehdin tänne sitten kirjoittaa. Niistä muista asioista joista mainitsin en vielä ole jaksanut koota juttua, mutta laitetaan näistä hoitometodeista vähän vinkkiä jos joku muukin lukee.

Hyvä, kun kirjoitit. Kärsiviä on paljon, ja apua kaivataan enemmän kuin saadaan.

Aika paljon täällä käydään kaikenlaista tietoa hakemassa ja kävijämäärät ovat jatkuvasti kasvaneet, vaikkei sivuja ole mainostettu missään vuosiin; voimat on olleet poissa ja uutta tautia pukkaa entisten päälle. Anna mun kaikki kestää... Pinna onkin ollut välillä niin kireellä, että olen huutanut ja rähjännyt ja purkanut kiukkua ja kipua. Muttei hampaiden kuolemakaan ollut mikään pikku juttu; vihaksi pistää asian ollessa akuutti edelleen.

Eihän Suomessa tietenkään saisi arvostella mitään, nuoleskella kaikkia vaan. WOT luokittelee Sanasingon jo oranssilla ja eräänä päivänä voi pamahtaa punaista ruutuun. Viruksia ja muita haittatekijöitä ei täältä saa, mutta punaista väriä käytetään suiden tukkimiseenkin. Mutta jos pääsee Tullio Simoncinin ja muiden oikeustaistelijoiden vanaveteen, ei voi olla kuin ylpeä vaan. Sopuleista en ole koskaan tykännyt, vaikka olenkin aikeissa avata Sopulit.netin. Salasana on tosin hukassa ja voimat vähissä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7901  La 15 Syy 2012, 0:13 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Pinna onkin ollut välillä niin kireellä, että olen huutanut ja rähjännyt ja purkanut kiukkua ja kipua. Muttei hampaiden kuolemakaan ollut mikään pikku juttu; vihaksi pistää asian ollessa akuutti edelleen.

Kirjallisesti siis. Räyhäämiseni on kirjallista nykyään, ollut jo pidempään, silloin kun on tarvis. Joskus räjähdän pojalle, mutta se on aika raskasta, vie liikaa voimiani. Mieluiten elelen rauhassa, omissa ajatuksissani ja oloissani.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7903  La 15 Syy 2012, 0:52 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika lailla väsyttää nukuttuani pari yötä huonosti taas. Paljon jää juttuja kirjoittamatta ja roikkumaan; niitä pursuaa välilehdissä ja kirjanmerkkejä on satoja. Aiheet ei ainakaan maailmasta lopu, vain vähän ehtii jostain rääppäisemään.

Mutta tärkeistä asioista on pakko kirjoittaa ennemmin tai myöhemmin. Harmittaa vaan, että yö tulee liian nopeasti vastaan ja simahdan. Bravuurini on istualleen nukahtaminen, jos olen liian väsynyt. Normaalisti nukahdan yöunille saman tien, se on kanttuvei heti. En voisi lukea ennen nukkumaanmenoa mitään kirjaakaan, koska taju on kankaalla saman tien. Ainoa poikkeus on kärsimys, kipu tai paha mieli, silloin uni ei tule.

Kärsin lapsena pahasta unettomuudesta, joka päättyi niin, ettei elimistöni pystynyt enempää valvomaan. Se hoito oli siinä; kukaan ei tiennyt eikä "nähnyt". Aloin pelätä sänkyä ja nukkumaanmenoa, sydän alkoi hakata stressistä keskellä yötä. Aika kova koulu 12-vuotiaalle.

Tiedän unettomuudesta kantapään kautta kaiken, siksi nukunkin niin hyvin, jos kivuilta ja häiriötekijöiltä saa vain rauhan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8176  Su 21 Lok 2012, 22:39 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Paljon jää juttuja kirjoittamatta ja roikkumaan; niitä pursuaa välilehdissä ja kirjanmerkkejä on satoja. Aiheet ei ainakaan maailmasta lopu, vain vähän ehtii jostain rääppäisemään.

Olen lukenut Mercolan sivuilta ja muualta kasvisten hapattamisesta, kuinka terveellistä se on. Muistin Hesarin sivut, joilla olin käynyt ja ajatellut palaavani niihin myöhemmin uudelleen. Ei muuta kuin sadoista kirjanmerkeistä ja eri välilehdiltä ihmettelemään, mihin linkin olen laittanut, vai olenko laittanut sitä minnekään. Yritän myös googlata eri sanoilla, josko löytäisin oikeaan paikkaan sitä kautta.

Ei vaan onnistu, vaikka käytän useampaa hakusanaa. Annettava periksi ja kirjauduttava Googlen pahamaineiseen verkkohistoriaan - juuri siihen, joka vähän aikaa sitten kehotettiin poistamaan käytöstä kokonaan. Syötän verkkohistorian hakukenttään sanan "hapattaminen" ja klikkaan.

Voilà - siinä se on, heti parin tämänpäiväisen surkean hakuyrityksen perässä, ja Google vielä kertoo, milloin olen käynyt sivuilla, eli 19. heinäkuuta:

Hapattamisen nyrkkisäännöt ja heran ohje

Kiitos Google! En varmaan ota verkkohistoriaa pois käytöstä; se säästää aikaa ja vaivaani. Jo liian monta kertaa huomannut, että verkkohistoriasta olisi kannattanut katsoa heti. Mitä täsmällisemmät arkistot, sen parempi.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8308  Pe 23 Mar 2012, 0:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voimavarojen ehtyessä niitä on keskitettävä kaikkein tärkeimpiin asioihin.

Nämä sivut pysyvät pystyssä ilman jatkuvaa päivittämistäkin, vaikka jonossa on satoja uutisia ja juttuja odottamassa vuoroaan.

Toisin sanoen jatkossa ilmestynen foorumille vasta päivän päättyessä, ellei ole jotain tulenpalavaa; valvo yöllä tms. Tuohon tähtään poikkeuksen vahvistaessa säännön.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8309  Pe 23 Mar 2012, 0:26 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
-- vaikka jonossa on satoja uutisia ja juttuja odottamassa vuoroaan.

Muttei se hetki ole nyt, kun sairaan on pinnisteltävä viimeiset voimansa murtaakseen heitteillejätön kahleet.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8377  Ke 05 Jou 2012, 2:59 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 22.11.2012 klo 23.22 kirjoitti:
Voimavarojen ehtyessä niitä on keskitettävä kaikkein tärkeimpiin asioihin.

Nämä sivut pysyvät pystyssä ilman jatkuvaa päivittämistäkin, vaikka jonossa on satoja uutisia ja juttuja odottamassa vuoroaan.

Toisin sanoen jatkossa ilmestynen foorumille vasta päivän päättyessä, ellei ole jotain tulenpalavaa; valvo yöllä tms. Tuohon tähtään poikkeuksen vahvistaessa säännön.

Bugeja, bugeja...

Lähetettyäni chat-osioon viestin se pyyhkäisi sieltä koko ensimmäisen sivun piiloon. Käytin vissiin BBCodea niin, että se laukaisi bugin... No, eipä ole ensimmäinen kerta. Odotettava niin kauan, että ekspertti ehtii vian korjaamaan. Viestit näkyvät taas, kun bugin aiheuttanut tekele poistettu. Linkitin siinä vaan syyhyn päivien hiljaiselooni nykyään, jos joku on sitä ihmetellyt.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8378  Ke 05 Jou 2012, 4:07 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Odotettava niin kauan, että ekspertti ehtii vian korjaamaan.

Ei tarvinnut vaivata, löysin oikeaan kohtaan ite.

Kello vaan taas paljon, enpä ehtinyt taaskaan täällä juuri mitään.

Eikä ole mitään syytä lirkutellakaan, vaikka päivisin tapahtuu paljon. Tosiasia on vaan, että olen poskionteloni takia joutunut kohta kolme vuotta kitumaan. Kohta kolme vuotta vasen poskionteloni on tuntunut erilaiselta kuin oikea, eikä korvapolilla olla vaivauduttu etsimään syytä siihen, ottamaan edes röntgenkuvia, vaikka kaksi hammastakin on jo kuollut ja lisää voi mennä. Siitä ei pääse yli eikä ympäri, että rikosilmoitus tulee, ellei ylilääkäri tule järkiinsä. Täällä on todennäköisesti joitain ystäviänikin kuulolla, kuten tuntemani kristitty lakimies, joka on auttanut minua. En halua rasittaa häntä, mutta useamman on hyvä tietää, missä mennään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8379  To 06 Jou 2012, 2:37 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 22.5.2012 klo 23.47 kirjoitti:
Laittaisin tämän foorumin lomalle, jos kaikki sairaat saisivat Suomessa apua ja heidät tutkittaisiin ja hoidettaisiin niin kuin pitäisi. Mutta lisäkseni on henkitoreissaan sankoin joukoin muitakin, jotka joutuvat etsimään ainoan apunsa itse. Ehkä he löytävät foorumiltani jotain tietoa, johon olen penkoessani törmännyt. Jos ajattelisin vain itseäni, putiikki olisi kiinni.

Vähättelijöitä ja ihmisten päältäkävelijöitä varten foorumini ei ole auki. He eivät ole ansainneet mitään - halveksuntani ainoastaan.

Voimavarojen ollessa nykyään vähäiset olen aina vähän varuillani ja skeptinen jonkun uuden eksyessä foorumille, joka on lähinnä avoinna enää tiedon levittämisen ja vertaistuen takia. Ei ole resursseja moderoida ja ylläpitää jotain vilkasta keskustelupalstaa ja uhrata sille aikaansa. Tämä on kuin joku pystyynkuollut puu, jossa on ollut joskus jotain elämää. Mutta sitten tuli sairaus, joka alkoi näivettää ja yhä enemmän näivettää.

Onhan tämä foorumi ollut aika pitkän aikaa kiinnikin, ja vieläkin on monta kertaa tehnyt mieli laittaa laput luukulle. Mutta on ihmisiä, jopa pieniä lapsia, jotka eivät saa apua mistään. He kärsivät konkreettisista oireista ja kovista kivuista oman onnensa nojassa niin kuin itsekin olen joutunut kärsimään lääkäreiden seistessä tumput suorana vierellä ilkkuen tai heitteille jättäen.

Rajoittunut tieto voi olla kohtalokasta, kuin kuolemantuomio. Minua riipaisi lukea lehdestä suomalaisesta miehestä, joka ei nähnyt ALSiin sairastuttuaan muuta toivoa kuin eutanasian ja kävi juomassa tappavan myrkkymaljan ulkomailla. Hän ei tiennyt dokumentista Under Our Skin: The Untold Story of Lyme Disease eikä siinä kerrotusta lääkäri David Martzista, joka sairastui ALSiin ja valmistautui kuolemaan kahden vuoden sisällä. Mutta koska ALSin takana onkin Lymen tauti, hän alkoi toipua antibioottihoidon myötä! Tällaista tietoa pitäisi levittää Suomessakin, se voisi säästää ihmishenkiä! Ongelmana vaan, mistä saa kaikki tutkimukset ja lääkkeet. Suomessa eivät sairaat saa apua, lääkärit vähättelevät kaikkea.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8380  To 06 Jou 2012, 3:17 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Voimavarojen ollessa nykyään vähäiset olen aina vähän varuillani ja skeptinen jonkun uuden eksyessä foorumille, joka on lähinnä avoinna enää tiedon levittämisen ja vertaistuen takia. Ei ole resursseja moderoida ja ylläpitää jotain vilkasta keskustelupalstaa ja uhrata sille aikaansa. Tämä on kuin joku pystyynkuollut puu, jossa on ollut joskus jotain elämää. Mutta sitten tuli sairaus, joka alkoi näivettää ja yhä enemmän näivettää.

En jaksa enkä kestä; liikaa stressiä jo nyt, nytkin suussa afta kaikesta suorittamisesta. Yöstä yöhön itsensä hoitamista loputtomana putkena. Oikein kovasti pinnistelemällä saan vuorokauden miltei riittämään, muttei ihan. Ennen puolta yötä luin ja otin magneettipulsaattoria taas, jonka jälkeen sain vasta zapperin kiinni.

Täällä ei siis eletä enää minkään normaaliajan ja -sääntöjen mukaan. Poikkeustila ja poikkeuslaki se on, tai ei yhtään mitään.

Ei minun tarvitse olla enää liian kiltti tai katsoa mitään, mitä en siedä. Rajat ovat jostain kumman syystä löytyneet. Jos joku haluaa ilkkua sairaita, voi tehdä sen muualla.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8385  La 08 Jou 2012, 6:26 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Ei minun tarvitse olla enää liian kiltti tai katsoa mitään, mitä en siedä. Rajat ovat jostain kumman syystä löytyneet. Jos joku haluaa ilkkua sairaita, voi tehdä sen muualla.

Viihteensä voi etsiä muualta. Jatkossa keskitän kaiken liikenevän energiani virallisiin valituksiin ja kanteluihin, joita on tulossa useampia.

Eipä harmita ollenkaan, että heikosta fyysisestä kunnosta huolimatta on kirjallisesti iskussa ja harjoitukset tehty säntillisesti. Kuka paastoaa yli vuorokauden, sauvakävelee kolmen kilometrin lenkin näpit jäässä ja kirjoittaa perään vielä viisi liuskaa käsin ennen syömistä? Joku, jolla on tahtoa, voi tehdä niin. Joku, jolla on hiotut terävät kynnet. Joku, josta on kaivettu viimeisillä voimillaan taisteleva peto esiin.

Admin 25.1.2012 kirjoitti:
Areenalla kekkaloi härkätaistelija maineensa kukkuloilla, hän on lääkäri. Maassa makaa hänen uhrinsa, ei härkä vaan potilas. Lääkäri esittelee keihästään, jolla iskee maassa makaavaa aina uudestaan ja uudestaan. Hän on lääkäri, hänellä on kaikki valta, hän on oikeassa. Viimein, saatuaan potilaalta hengen pois, lääkäri tuulettaa uljaana yleisön hurratessa. Oikeus on voittanut, lääkärin oikeus kävellä heikomman päältä...

Mutta härkä virkoaa ja iskee takaisin, se ponnistaa vielä kerran maasta ylös ja syöksyy vimmalla kohti rääkkääjäänsä ja lävistää tämän.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8386  La 08 Jou 2012, 6:42 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Viihteensä voi etsiä muualta. Jatkossa keskitän kaiken liikenevän energiani virallisiin valituksiin ja kanteluihin, joita on tulossa useampia.

Tuostakin puuttuvat vielä viimeiset niitit - naulaan, jahka kerkeän.

Eivätkö lääkärit ymmärrä englantia? Eikö Lääkäriliitto ole järjestänyt tarpeeksi usein kielikurssia: Tankeroenglantia lääkäreille?
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8387  La 08 Jou 2012, 14:59 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Kuka paastoaa yli vuorokauden, sauvakävelee kolmen kilometrin lenkin näpit jäässä ja kirjoittaa perään vielä viisi liuskaa käsin ennen syömistä?

Se oli eilen. Kaiken lisäksi olin nukkunut yöllä vain nelisen tuntia, rintaa pisti ja kärsin jatkuvista takykardioista.

Parasta hoitoa sydänvaivoihin on lepo; en voi käyttää enää beetasalpaajia borrelioosin pahennettua ääreisverenkierron häiriötä vielä entisestään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8388  La 08 Jou 2012, 15:03 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Viihteensä voi etsiä muualta.

Pari yötä sitten näin unta omasta ruumiinavauksestani. Minulla oli hirveä huoli siitä, että aivojen lisäksi olisi tutkittu myös poskiontelo ja hammas kuolinsyyn selvittämiseksi.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8389  La 08 Jou 2012, 16:25 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Pari yötä sitten näin unta omasta ruumiinavauksestani. Minulla oli hirveä huoli siitä, että aivojen lisäksi olisi tutkittu myös poskiontelo ja hammas kuolinsyyn selvittämiseksi.

Katselin itseni ulkopuolelta sitä ruumiinavaushommelia ja tunsin syvää huolenalaisuutta siitä, että ruumiinavaajat jättäisivät koko poskiontelon tutkimisen väliin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8535  Ma 14 Tam 2013, 14:28 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onpa joku jätetty raskaisiin aatoksiin yksin selviytymään... Se on niin tätä:

Hoitovirheisiin kuolee enemmän ihmisiä kuin liikenteessä

Lainaus:
Hoitovirheissä on kyse inhimillisistä virheistä mutta myös piittaamattomuudesta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8536  Ma 14 Tam 2013, 14:38 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Onpa joku jätetty raskaisiin aatoksiin yksin selviytymään...

Asiasta toiseen. Rukkasin vähän foorumin asetuksia.

On jo pidempään ollut mielessä, että kategorioissa voisi näkyä enemmän aiheita per sivu kuin 50 vaan. Rukkasin luvun sitten 100:aan ja sen jälkeen 200:aan.

Näin palstan muhkein osiokin, Lääketiede, näkyy yhdellä sivulla kokonaan, mikäli ei paisu entisestään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8629  Su 10 Hel 2013, 23:54 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Foorumin kello on ajassa taas - ja pitäisi jatkossa pysyäkin pojan asennettua pari uutta ohjelmaa palvelimelle.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8728  Ke 27 Hel 2013, 0:17 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joskus olen ajatellut, mitä jos muuttaisin foorumin slogania. Nythän se on: Suomettumista vastaan

Tänään mieleeni tuli slogan: Kristityn foorumi - suomettumista vastaan

Ja myös: Kristittynä suomettumista vastaan

Mutta palasin alkujuurilleni takaisin. Liika ideologia voi käydä raskaaksi. Parempi, ettei mainosta mitään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8749  To 28 Hel 2013, 18:02 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Joskus olen ajatellut, mitä jos muuttaisin foorumin slogania. Nythän se on: Suomettumista vastaan

Tein vähän kokeiluja, suurensin logoakin. Olkoon toistaiseksi:

† Armor of God †

Kristityt tarvitsevat ylleen koko Jumalan sotisovan (= Armor of God), elämä on niin kovaa:

Lainaus:
Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia vastaan. Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan. Ottakaa siis yllenne Jumalan taisteluvarustus, niin että kykenette pahan päivän tullen tekemään vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen.

Ef. 6:11-13
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8802  Ma 04 Maa 2013, 20:14 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohdin eilen foorumin ketjumäärän kasvaessa, mikähän ketju saa numerokseen 666.

Sitten unohdin koko jutun, kunnes tänään aloitettuani kaksi uutta ketjua heräsin tutkimaan asiaa ja etsimäni löytyi tästä:

http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?t=666
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8803  Ti 05 Maa 2013, 1:10 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitää mennä laittamaan zapperi kiinni ja ottamaan satsi magneettipulsaattoria, keittää hedelmäteetä juomaksi, niin pääsen vielä vähäksi aikaa kirjoittelemaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8804  Ti 05 Maa 2013, 1:59 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 8.12.2012 kirjoitti:
Lainaus:

Katselin itseni ulkopuolelta sitä ruumiinavaushommelia ja tunsin syvää huolenalaisuutta siitä, että ruumiinavaajat jättäisivät koko poskiontelon tutkimisen väliin.

Aika painavaa tekstiä joulukuussa ja sinnitelty vaan. Oireet ovat samat kuin ennenkin, vaikken niistä ole täällä viime aikoina kirjoittanut, aamusivuihin enemmänkin. Sietokyvyn venytystä niin pitkälle kuin kestää.

Maanantaina kävelylenkillä ajattelin, että pojalle on puhuttava aamusivuista. Kun minua ei enää ole, mitä tekee. Voisinko sanoa yötä vasten, voisi olla liian kamalaa.

Mutta kakaisin sen, olemme aina puhuneet suoraan. Otin aamusivumapin esiin ja näytin mapissa olevat kirjoitukset, että ne pitäisi siirtää sieltä laatikkoon. Toivottavasti siihen menee vielä pitkä aika, lisäsin, etten ole millään muotoa luovuttamassa, vaikka Saatana niin haluaisikin.

Pirkko sanoi hyvässä puheessaan, että Saatana yrittää saada jokaisen uskovan toimintakyvyttömäksi. Mielestäni se on aika kiltti ilmaisu sille, että Saatana yrittää saada uskovaiset hengiltä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8912  To 21 Maa 2013, 14:48 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rukkasin vähän fonttiasetuksia, normaali ja mediumi fontti pykälää suuremmat nyt.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8954  Ke 27 Maa 2013, 15:28 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 21.3.2013 kirjoitti:
Rukkasin vähän fonttiasetuksia, normaali ja mediumi fontti pykälää suuremmat nyt.

Rukkaillut niitä tuonkin jälkeen. Ei tarvitse ihmetellä, jos sivut näyttävät välillä vähän ihmeellisiltä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8955  Ke 27 Maa 2013, 15:51 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikkien fonttien pitäisi olla nyt Tahomaa. Tallensin edellisen tyylin, jos sitä tulee ikävä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8956  Ke 27 Maa 2013, 16:01 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittamista on niin paljon, ettei siihen riitä edes koko elämä. Materiaalia tulee ikkunoista ja ovista, ja pää on täynnä tavaraa.

Putkimies kävi. Hän laittoi röörit kuntoon, mutta sekoitti pääni. Mihin jäinkään?

Pitää kai lähteä kävelysauvalenkille nuppiaan selvittämään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8960  Ke 27 Maa 2013, 18:37 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Pitää kai lähteä kävelysauvalenkille nuppiaan selvittämään.

Kävin lenkillä ja tuli hiki; oli niin paljon vaatetta päällä ja ilmat jo lämpöisemmät.

Nuppikin selvisi. Palattava hengellisten asioiden äärelle edelleen, niistä on vielä paljon kirjoitettavaa. Toisaalta niitä ei voi erottaa arkipäiväisistä asioista, kaikki on yhtä ja samaa johdatusta.

Poikakin on huomannut saman kuin minä. Mainitsi juuri eilen etsittyään magneettipulsaattoreista ja muusta tietoa, kuinka hengellistä porukkaa noissa piireissä on. Sivuilla on raamatunjakeita ja toivotuksia: God bless you, etc. Kaikki tiet johtavat Roomaan ja totuudenetsijät Jumalan luo...
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8974  To 28 Maa 2013, 19:35 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 27.3.2013 kirjoitti:
Palattava hengellisten asioiden äärelle edelleen, niistä on vielä paljon kirjoitettavaa. Toisaalta niitä ei voi erottaa arkipäiväisistä asioista, kaikki on yhtä ja samaa johdatusta.

Samaa tänäänkin, kiirastorstaina, jahka ehditään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8977  Pe 29 Maa 2013, 2:17 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Samaa tänäänkin, kiirastorstaina, jahka ehditään.

Kiirastorstai ehti vaihtua pitkäperjantaiksi jo. Saa nähdä, kuinka kauan pysyn pystyssä. Pesukone on vielä päällä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8997  Ma 01 Huh 2013, 1:52 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olemme edenneet kesäaikaan ja vietämme edelleen pääsiäistä.

Monille se on mässäysjuhla, mutta minulta menee ruokahalut jo pelkkää ristinkuolemaa ajatellessakin.

Se saa minut voimaan pahoin niin kuin muutkin hirveydet.

Lobotomiaankin liittyvää aineistoa oli raskasta käsitellä ja se jäi kummittelemaan mieleeni.

Se oli yhtä rankkaa kuin Saddamin teloituksen seuraaminen, josta aikoinaan kirjoitin.

Toinen vaihtoehto on sitten, ettei tiedä mistään mitään.

Tämä maailma on aika julma paikka. Eläisimmepä paratiisissa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9001  Ma 01 Huh 2013, 13:43 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Tämä maailma on aika julma paikka.

Voi tuo lapsibisneskin olla härskiä; sossut vetävät kunnille rahaa tekaistuillakin huostaanotoilla ylläpitääkseen työpaikkaansa ja yksityiset lastenkodit käärivät voitot:

Huutolaiskauppa on muuttunut lapsikaupaksi!

Lasten hyvinvointi on pelkkä sivuseikka; pääasia, että joku hyötyy heistä.

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9012  Ti 02 Huh 2013, 15:30 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 29.3.2013 klo 2.17 kirjoitti:
Kiirastorstai ehti vaihtua pitkäperjantaiksi jo. Saa nähdä, kuinka kauan pysyn pystyssä. Pesukone on vielä päällä.

Aika rankka pääsiäinen ollut; kirjoittanut yötä myöten monen sortin asioista. Missään kirkossa en pääsiäisen aikaan käynyt eikä ollut tarkoituskaan. Metsä kirkkoni olla nyt saa... Ja pikku hiljaa voisin alkaa luoda sisältöä virtuaalikirkkooni, jossa voin palvella Jumalaa niin aidosti ja antaumuksella kuin haluan.

Luterilainen kirkko ei saa minulta enää kuin sapiskaa enkä lue enää Kirkko ja kaupunki -lehteäkään.

Kuka kaipaa tuota paskanjäykkää ja tekopyhää hurskastelua?
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9090  La 13 Huh 2013, 21:07 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Admin 21.3.2013 kirjoitti:

Rukkaillut niitä tuonkin jälkeen. Ei tarvitse ihmetellä, jos sivut näyttävät välillä vähän ihmeellisiltä.

Joidenkin lehtileikkeiden otsikot ovat muuttuneet säätöjen jälkeen tekstiä pienemmiksi. Arvelinkin, että noin voisi käydä, mutta eip' voi mittään. Sekalaista sillisalaattia koko palsta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9115  Ti 16 Huh 2013, 0:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Palasimme alkuperäiseen sloganiin takaisin.

Tallennan tämän vastaisen varalle tänne:

Lainaus:
✞ Armor of God ✞

Etsin vähän kuvituskuvaa Jumalan sotisovasta, taisteluvarustuksesta siis...

Mutta hei, tässähän on kuin Suomen lippu!

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9117  Ti 16 Huh 2013, 0:59 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Palasimme alkuperäiseen sloganiin takaisin.

Olen kysynyt jo aikaisemmin Jumalalta, voinko palata alkuperäiseen sloganiin takaisin. Vastaus oli silloin ei, joten luovuin suunnitelmasta. Haluan kuunnella intuitiotani, koska Jumala tietää aina niin paljon paremmin. Vähän aikaa sitten pyysin taas Jumalaa antamaan merkin, muttei sitä tuntunut tulevan. Vaihdoin kuitenkin iskulauseen ja laitoin englanninkielisen Armor of God'in talteen varalle ja aloin etsiä kuvituskuvaa siihen. Hämmästyin törmätessäni kuvaan, jossa Jumalan taisteluvarustuksen kantajalla on kuin Suomen lippu. Tajusin, että sehän on kuin valettu tähän ketjuun - ja sinne meni! Samalla sain Jumalan siunauksen ja kaipaamani merkin jälkikäteen. On tämä elämä ja usko ihmeellistä, välillä kuin hapuilua.

Mutta aina Jumala johdattaa eikä Hän hylkää koskaan, ei erehtyvää, ei lankeavaa, ei ketään...
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9124  Ti 16 Huh 2013, 23:52 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 16.4.2013 klo 22.59 kirjoitti:

Ystävyyttä vai riippuvuutta?

Vasta nyt kuuntelemassa tätä toissaviikkoista ohjelmaa, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Kuunnellessaan voi häärätä muutakin ja painaa paussinappulaa aina tarpeen mukaan.

Kopio täältä. - No, mitä tein? Tutkin tiedostoja, printtasin pari asiakirjaa ja järjestelin selaimen välilehtiä omiin kansioihinsa. Niitä oli järkyttävä määrä auki, noin viidenkymmenen pintaan. Ihme, ettei Firefox ole kaatuillut. Jo pelkkiä kansioita on lähemmäs 40 ja niissä lukematon määrä kirjanmerkkejä. Näin massiivisella kokoonpanolla firefox.exe kuluttaa muistia gigan pintaan.

Poika sanoo, että pitäisi vaihtaa Operaan, joka on kuulemma paras. - Miksei Chromeen, kysyin. - Siksi, ettei siinä ole ominaisuuksia, hän vastasi.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9125  Ke 17 Huh 2013, 1:03 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tällä ketjulla on mahottoman tylsä nimi. Pitäisi keksiä parempi:

Sanasingon sivut ja sitä sun tätä
Sanasingon sivut & sekalaista sillisalaattia

Mut täähän on kiva:

Sanasingon sivut ja muuta soppaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9126  Ke 17 Huh 2013, 1:06 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Mut täähän on kiva:

Sanasingon sivut ja muuta soppaa

Mutta elämä ei ole aina kivaa. En mä kenenkään pelleksi ala.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9183  La 27 Huh 2013, 0:23 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sivusto on viime aikoina ollut massiivisen hyökkäyksen kohteena suomalaisesta ip-osoitteesta.

Tiedoksi, että tietojärjestelmän häirintä on rikollista toimintaa, josta joutuu vastuuseen:

Ks. Suomen rikoslaki

Tieto- ja viestintärikoksista:

Tietojärjestelmän häirintä

Poliisin sivuilla: Tietotekniikkarikollisuus
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9194  La 27 Huh 2013, 11:39 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 27.4.2013 klo 0.23 kirjoitti:
Sivusto on viime aikoina ollut massiivisen hyökkäyksen kohteena suomalaisesta ip-osoitteesta.

Ihmettelin illalla ja yöllä sivuston hitautta kirjoittaessani ja lähettäessäni viestejä. Mainitsin siitä pojalleni ja hän alkoi tutkia asiaa. Hän huomasi samasta osoitteesta ladatun Sanasinkoa yli kolme miljoonaa kertaa, joka hidasti ja kuormitti liikennettä. Sitä on jatkunut jo jonkin aikaa ja asia menee eteenpäin. Tietoliikenteen häirintä on rikos.

Seuraavaksi mentävä Sanasingon manuaalisten sivujen kimppuun, jotka kirjoitetaan käsin. Aamusivut kutsuvat. Kahvi on porissut jo kannuun ja raikas otsonoitu vesi odottaa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9195  La 27 Huh 2013, 14:15 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Seuraavaksi mentävä Sanasingon manuaalisten sivujen kimppuun, jotka kirjoitetaan käsin. Aamusivut kutsuvat. Kahvi on porissut jo kannuun ja raikas otsonoitu vesi odottaa.

Käsin kirjoittaminen on käsin pakertamista ja paljon fyysisempää ja rasittavampaa kuin koneella näpyttely. Pidän usein breikkiä toiselle tai kolmannelle liuskalle päästyäni. Aivot kaipaavat energiaa ja syön jotain. Samalla voin silmäillä tai lukea jotain.

Tänään nostin kasan ilmaisjakelulehtisiä eteeni ja selasin niitä. Mutta se on niin turhauttavaa, mainoksia tulee jatkuvalla syötöllä. Ärsytyskynnys ylittyi taas.

Mielessä on ollut jo jonkin aikaa pistää oveen Ei mainoksia -tarra. Aloin etsiä, löytyisikö valmista tarraa... Ei löytynyt, mutta tein itse ja kiinnitin oveen.

Nyt se mainosten kärrääminen tänne ja roskiin loppui, oikein hyvä juttu. Sama löytyy sähköisessäkin muodossa, en kaipaa siitä paperiläjästä mitään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9205  Su 28 Huh 2013, 11:42 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 27.4.2013 kirjoitti:
Käsin kirjoittaminen on käsin pakertamista ja paljon fyysisempää ja rasittavampaa kuin koneella näpyttely. Pidän usein breikkiä toiselle tai kolmannelle liuskalle päästyäni. Aivot kaipaavat energiaa ja syön jotain. Samalla voin silmäillä tai lukea jotain.

Aamusivujen kimpussa tänäänkin taas, aina, joka päivä.

Päästyäni toiselle liuskalle päätin selata vähän lehteä, josta sain kuin sainkin yhden irtonumeron soittamalla koko kaupungin läpi.

Mutta mitä paskaa lehdestä luenkaan, se on kerrottava täällä!

En minä turhaan niitä aamusivujani pakerra - pakerran kirjoittaakseni helvetin hyvin!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9207  Su 28 Huh 2013, 12:25 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päästyäni toiselle liuskalle päätin selata vähän lehteä, josta sain kuin sainkin yhden irtonumeron soittamalla koko kaupungin läpi.

Minähän en tuota lehteä enää tilaa niin kauan kuin päätoimittajana on Pirjo Wesaniemi!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9208  Su 28 Huh 2013, 13:17 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin kirjoitti:
Lainaus:

Minähän en tuota lehteä enää tilaa niin kauan kuin päätoimittajana on Pirjo Wesaniemi!

Akka nimittää pääkirjoituksessaan Pirkko Jalovaaraa manaajaksi. Skannaan kohdan talteen ja ruodin sitä tuolla, jahka sinne asti pääsen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9242  La 04 Tou 2013, 1:15 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 28.4.2013 klo 11.42 kirjoitti:
En minä turhaan niitä aamusivujani pakerra - pakerran kirjoittaakseni helvetin hyvin!

Niinpä niin... Sivut eivät myöskään heitä pellolle niin kuin netti välillä. Riittää, että tahdonvoimalla kirjoittaa ja pakertaa. Ei tarvita muuta kuin kopiopaperia ja kynä, siinä kaikki. Otetaan kynä käteen ja kirjoitetaan paperille, mitä IRL sattuu ja tapahtuu. Siinä kaikki. Lopputuloksena pysyy aina kärryillä IRL.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9719  Ti 01 Lok 2013, 22:21 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 28.4.2013 klo 13:17 kirjoitti:
Akka nimittää pääkirjoituksessaan Pirkko Jalovaaraa manaajaksi. Skannaan kohdan talteen ja ruodin sitä tuolla, jahka sinne asti pääsen.

Täällähän on viime keväänä ollut säpinää enkä ole vieläkään saanut purettua kaikkea Pirkkoon liittyvää, joka itsepintaisesti odottaa vuoroaan.

Rukkasin foorumin asetuksiakin taas, pidemmätkin otsikot näkyvät kokonaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9916  Su 10 Mar 2013, 20:20 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävijämäärä jatkaa täällä ilman poppakonstejakin kasvuaan. Huvittuneena seuraan Googlen tarjouksia, joissa 25 eurolla saisi 100 eurolla mainosta.

Mitähän mainostaisin, sitä vai tätä kurjuutta ja kärsimystäni?

Ei kiitosta vaan, en jaksa enkä tarvii.

Soon moro.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9927  To 14 Mar 2013, 15:14 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika mielenkiintoinen tuo tänään saamani viesti. Uskonnon nimissä tehtävää bisnestä ja politiikkaa.

Kenellä oikeudet köyhään ja kärsivään Jeesukseen?

Pahalle haisee, mutta katellaan.

Lääkäriltä tullut sähköpostiviesti oli paljon mukavampi; siitä tuli oikein hyvä mieli. Laboratoriolähete ja lisää droppeja.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9929  To 14 Mar 2013, 16:27 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Aika mielenkiintoinen tuo tänään saamani viesti. Uskonnon nimissä tehtävää bisnestä ja politiikkaa.

Kenellä oikeudet köyhään ja kärsivään Jeesukseen?

Pahalle haisee, mutta katellaan.

Tuollaisten viestien jälkeen tekisi mieli sanoa, että uskonto on paskaa. Tee hyvin, syö paskaa. Pitäkööt ohjelmansa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9932  Pe 15 Mar 2013, 2:07 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 14.11.2013 klo 15:27 kirjoitti:
Tuollaisten viestien jälkeen tekisi mieli sanoa, että uskonto on paskaa. Tee hyvin, syö paskaa. Pitäkööt ohjelmansa.

Olen kirjoittanut täällä vaikka kuinka paljon järkyttävän huonossa kunnossa, sairaana ja yöunieni kustannuksella, kuten viestien aikaleimoista näkyy. Tosin kirjoittamiseen ja muokkaamiseen menee niin paljon aikaa, etten ehdi vähääkään tuottaa kaikkea, mitä haluaisin. Jo yhden linkin rakentamiseen menee aikaa ja joku viitsii tulla nassuttamaan, vaikka jo otsikossa lukee, mistä lainaukset ovat.

Mutta anti olla sitten vaan. Ei ole edes aikaa ja voimia seurata jotain radio-ohjelmaa viikosta toiseen; kaikki ovat jääneet roikkumaan ja kasaantumaan. Oma ohjelmatoimistoni hyrrää koko ajan päässäni ja vie kaiken ajan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10343  La 15 Hel 2014, 3:15 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viime päivinä foorumilla on ollut paljon pientä ja isompaa uudistusta ja rukkausta. En ole itse kuitenkaan ollut asialla, vaan poikani, joka hallitsee tämän kaiken. En tiedä ohjelmoinnista ja siihen liittyvästä juuri mitään. Jotain pientä nippelijuttua voin yrittää säätää.

Ei minusta viime päivinä olisi ollutkaan mihinkään. Aamusivujen kirjoittamisessa on ollut jo aivan tarpeeksi pinnistelemistä. Krooninen unenpuutteeni on ollut suorastaan halvaannuttavaa enkä ole jaksanut mitään.

Säätöjä viimeistellessään poikani on ollut kirjautuneena Adminin tunnuksilla sisään, vaikkei kirjoitakaan sillä mitään.

Viimeisten rukkausten myötä foorumi on saanut uuden logon, joka saattaa vielä kehittyä. Poika on nähnyt paljon myös vaivaa hienosäätäessään koodaustaan tekstin koon muuttamiseksi, joka löytyy sivun ylä- ja alalaidasta. Toivoin ominaisuutta voidakseni pienentää fonttikokoa ja koska kaikki eivät tiedä mahdollisuudesta muuttaa fonttikokoa painamalla vain Ctrl ja + tai Ctrl ja -.

Poika on laskenut myös viestimäärää per sivu, joka on tällä hetkellä 20, jota rukkaan ehkä myöhemmin.

Taustan harmaan tilalle on vaihdettu SkyBlue-sävy.

Eikä siinä kaikki; pyynnöstäni kaikki käyttäjät on passivoitu suoraan tietokannasta voidakseni levätä enemmän ja välttyäkseni moderoinnin rasitukselta. Palaan tähän vielä myöhemmin. Kello on jo liikaa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10353  Ma 17 Hel 2014, 17:14 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 15.2.2014 klo 2.15 kirjoitti:
Eikä siinä kaikki; pyynnöstäni kaikki käyttäjät on passivoitu suoraan tietokannasta voidakseni levätä enemmän ja välttyäkseni moderoinnin rasitukselta. Palaan tähän vielä myöhemmin. Kello on jo liikaa.

En ole jaksanut lukea kaikkia sähköpostejanikaan, joihin pitäisi vastata - niin miten jaksaisin täälläkään keskustella kenenkään kanssa? Kuten olen jo sanonut, tämä ei ole ollut enää pitkään aikaan mikään keskustelu- vaan sairastelufoorumi. Jolla on voimia ylläpitää foorumeita, perustakoon omansa. Itse kirjoitan vain sen minkä jaksan, ja muutoin olen laittanut pillit pussiin.

Olen ollut jo pidempään uupunut ja mieluummin levännyt vain kuin vastannut yhteenkään viestiin. Niinpä vain Niilokin haastoi minut vuosi sitten kirjoittamaan ja pääsi sanomaan viimeisen sanan, kun en jaksanut vastata enempää. Toisinaan runoissaan suomittiin "omaa uskoa" harhana, vaikka tuskinpa kukaan uskoo niin kuin toiset ja jokaisella on oikeus uskoa niin kuin haluaa ja muu on hengellistä väkivaltaa; toisinaan aivan kuin oikeuden etsimisen sijaan pakotettiin antamaan anteeksi, joka sekin on hengellistä väkivaltaa. Pääpiirteissään runoja oli kuitenkin mukava lukea, ja niissä on paljon hyviä oivalluksia.

Nimimerkki Vieraan kyselyt ovat nekin rasittaneet minua enkä olisi millään jaksanut vastailla niihin. Kaiken huippu on kuitenkin tämä viesti, jonka hän paukautti perjantaiaamuna foorumille juuri, kun olin kuolemaisillani väsymykseen. Se oli se viimeinen tippa, joka sai minut laittamaan tämän putiikin kiinni, enkä ole tähän päivään mennessä jaksanut tehdä viestille mitään saati vastata siihen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10354  Ti 18 Hel 2014, 0:40 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Foorumin säätämisiin liittyen jäi yksi tärkeä asia mainitsematta: tiedostokansioiden uudelleenjärjestely, jonka poika hoiti suoraan tietokannasta käsin. Epälooginen lehtileikkeet-kansio on poistettu kokonaan ja kaikki siinä olleet tiedostot siirretty luomaani media-kansioon. Mikä asian tekee niin mielenkiintoiseksi on se, että kun muutokset tehdään suoraan tietokannasta käsin, viesteihin ei jää mitään muokkausmerkintää.

Jutellessani poikani kanssa mieleeni palautui muutaman vuoden takaiset tapahtumat Yle Radio 1:n foorumissa, jossa lukemat alkoivat luetuimpien aiheiden sarakkeissa ihmeellisellä tavalla muuttua ja heilahdella, ennen kuin ketju Café Oikeisto häipyi kokonaan, vaikka oli suosituin ja luetuin. Se ei vaan Ylelle sopinut, ja koko ketju sai lähteä.

Nyt kun juttelin poikani kanssa uudestaan, hän sanoi tuollaisen muuntelun olevan helppoa sille, joka pääsee tietokantaan käsiksi. Hän kertoi Riemurasiassa näkemästään Ylen äänestyksestä, jossa vastausvaihtoehtoja oli peukaloitu. Joku oli napannut todisteet talteen ja lähettänyt muidenkin ihmeteltäväksi.

Onnekkaana löysin kyseisen Ylen peukaloiman äänestyksen:

Kuvasta näkyy, kuinka vartin kuluttua eniten ääniä saanut vaihtoehto on poistettu. Muukalaisviha ei saa johtua huonoista kokemuksista, ainakaan Ylen kyselyssä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10642  Ma 26 Tou 2014, 0:46 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 25.5.2014 klo 2.25 kirjoitti:
Väsymyksen lisäksi ongelmaa päivityspuolella, joka näkynyt vähäisempänä viestittelynä. Eipä haittaa yhtään, puserrettava tärkeämpään. Voi voi konnat, vielä on perseeseen ammutussa karhussa voimaa.

Niin kuin sivun alaosan chatissa jo kerroinkin, väsymyksen lisäksi ongelmaa ollut myös päivityspuolella.

Edellinen viestini foorumille on postattu hurjan myöhään keskiviikkoaamuna kello 4.41, jonka jälkeen olen nukkunut huonosti ja ollut hirveän väsynyt. Keskiviikkopäivänä palvelin oli alhaalla yöhön asti eikä kirjoituslupaa päivitysten takia ollut. Olin väsynyt eikä se haitannut mitään, mutta sitten kun olisin halunnut kirjoittaa jotain, viestien kirjoittaminen ei onnistunut. Viestin esikatselu näytti pelkkää tyhjää vaan, ja vian etsiminen kesti monta päivää. Lopulta ilmeni, ettei vika ollut foorumilla ollenkaan, vaan php-päivityksessä, jonka bugi aiheuttanut monille muillekin haittaa.

Pojaltani on mennyt tuntitolkulla aikaa virheen etsimiseen ja korjausyrityksiin. Vikaa ei voinut korjata käden käänteessä, vaan virheellinen funktion arvo piti korjata moneen eri kohtaan. Kun poikani sanoi sunnuntaina tunnin urakoinnin jälkeen kaiken olevan kunnossa taas, en meinannut uskoa. Rukoilin kyllä sitä, mutta niin olin rukoillut aiemminkin vian kummitellessa aina vaan.

Mikään ei ole itsestään selvää, edes kirjoittaminenkaan, huomasin kantapään kautta taas.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10659  Ma 02 Kes 2014, 3:33 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 26.5.2014 klo 0.46 kirjoitti:
Niin kuin sivun alaosan chatissa jo kerroinkin, väsymyksen lisäksi ongelmaa ollut myös päivityspuolella.

Edellinen viestini foorumille on postattu hurjan myöhään keskiviikkoaamuna kello 4.41, jonka jälkeen olen nukkunut huonosti ja ollut hirveän väsynyt. Keskiviikkopäivänä palvelin oli alhaalla yöhön asti eikä kirjoituslupaa päivitysten takia ollut. Olin väsynyt eikä se haitannut mitään, mutta sitten kun olisin halunnut kirjoittaa jotain, viestien kirjoittaminen ei onnistunut. Viestin esikatselu näytti pelkkää tyhjää vaan, ja vian etsiminen kesti monta päivää. Lopulta ilmeni, ettei vika ollut foorumilla ollenkaan, vaan php-päivityksessä, jonka bugi aiheuttanut monille muillekin haittaa.

Pojaltani on mennyt tuntitolkulla aikaa virheen etsimiseen ja korjausyrityksiin. Vikaa ei voinut korjata käden käänteessä, vaan virheellinen funktion arvo piti korjata moneen eri kohtaan. Kun poikani sanoi sunnuntaina tunnin urakoinnin jälkeen kaiken olevan kunnossa taas, en meinannut uskoa. Rukoilin kyllä sitä, mutta niin olin rukoillut aiemminkin vian kummitellessa aina vaan.

Mikään ei ole itsestään selvää, edes kirjoittaminenkaan, huomasin kantapään kautta taas.

Tuolloin kun en voinut kirjoittaa, muokkasin vähän foorumin kategorioita, yhdistelin ja nimesin niitä uudelleen. Se oli ollut jo pitkään mielessä, mutta voimavarat vähissä. Voisi niitä vieläkin muokkailla ja siirtää ketjuja osuvampiin kategorioihin ja monia ketjujakin yhdistää, mutta on paljon tärkeämpääkin hommaa rästissä, kuten yli voimien käyvä hoitonsa puolesta taisteleminen. Enkä voi ajatella vaan itseäni, myös äitini ja poikani asiat ovat tärkeitä. Rankatessani työjärjestystä vanha äitini kiilasi kärkeen, poikani heti perään, jonka jälkeen tulevat vasta omat terveysasiani tuntiessani velvollisuutta kirjoittaa monesta muustakin asiasta ja epäkohdasta. Kyllä Jumala pitää minua hengissä niin kauan kuin tarpeelliseksi näkee. Jumalan järjestämää on koko tilannekin, missä olen. Koville kyllä ottaa; homesairaus poskiontelotulehduksineen ja borrelioosi ovat pirunmoinen yhdistelmä. Lähdettyäni ennen puolta yötä tekemään pienen pyörälenkin ja ajatellessani omia ajatuksiani ihmettelin yhtäkkiä, missä olen. Tie oli ihan tuttu, mutta aivoihini tuli jokin black-out. Ajattelin, kuinka hirveältä Alzheimerin tautia sairastavista täytyy tuntua.

Aikaisemmin illalla kaivaessani esiin Ikean laatikkolevyjä kootakseni uuden laatikon kuudennen täytyttyä jo liikaa väsyin kauheasti ja yhden pahvilaatikon kokoaminen kävi voimilleni. Aiemmin ennen sairastumistani Lymeen kokosin niitä useita kerralla eikä se vienyt voimiani niin kuin nyt. Olin niin uupunut, että menin lepäämään ja nukahdin. Vielä herättyäni ihmettelin lihasteni epänormaalia rasittumista ja aloin miettiä borrelioosiketjulleni uutta otsikkoa. Otsikosta pitäisi ilmetä, kuinka paha tauti borrelioosi sivuinfektioineen on. Mieleeni tuli ensin tällainen: "Vaarallinen borrelioosi sivuinfektioineen - punkinpuremasta pysyvä, parantumaton aivotulehdus". Sitten huomasin, ettei siinä ole mukana borrelioosista aiheutuvat vakavat sairaudet, jonka jälkeen rustasin tämän: "Punkinpuremasta pysyvä, parantumaton aivotulehdus - vaarallinen borrelioosi oheisinfektioineen monen vakavan sairauden takana". Se oli jo aika hyvä, mutta vaati vielä rukkausta ennen kuin muotoutui täksi:

Punkinpuremasta pysyvä, parantumaton aivoinfektio - vaarallinen borrelioosi oheistartuntoineen monen vakavan sairauden takana

Sain laitettua aloitusviestini loppuun vielä tärkeät linkit, joihin väitteeni perustan. Mutta otsikko oli niin pitkä, että koodia oli muokattava taas, johon tarvitsin poikani apua. Asetuksia oli muutettava monesta kohtaa, kunnes viimein onnistui. Löydettyäni oikean paikan tiedostosta muokkasin itse vielä tuoreiden, vastatuimpien ja luetuimpien aiheiden taulukkoa, josta tulikin nyt parempi.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11132  La 29 Mar 2014, 19:30 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 31.12.2011 klo 2.20 kirjoitti:
Lainaus:
Romahtakoot vain loputkin sairaat kulissit, mitä niitä ylläpitämään.

Siihen, ettei ihminen jaksa, löytyy aina syynsä. Olin uupunut jo ennen homeongelmaa, josta se helvetti oikein vasta urkenikin. En osaa laskea edes päähänpotkijoiden määrää, niin kautta linjan sitä on ollut ja laidasta laitaan:

● Isännöitsijä. Ilmaantui paikalle kosteusmittarin kanssa ja pelotteli tutkimuskustannuksilla, vaikka tuijotti suoraan mikrobeihin. Että jollain oli pokkaa.

● Ympäristötarkastaja ja ympäristökeskus. Hometutkimuksia ei saatu edes valittamalla, vaikka molemmat asukkaat jo sairastuneet; minä astmaan pojan lämpöillessä jatkuvasti.

● Lääkäreiden hävytön ja mitätöivä asenne kaikessa. Pelkkää raukkamaista lässytystä ilman oikeita tutkimuksia. Pahin ja törkein laiminlyönti kaikista.

● Järkyttävä kärsimys sairastaa ilman hoitoa ja apua ja kestää päivästä toiseen sitä piinaavaa kidutusta. Painajainen, joka ei pääty.

● Kiusaavat opettajat, jotka kävelivät homesairaan lääkärintodistustenkin päältä, niin että koulunkäynti jouduttiin keskeyttämään. Sadistien taidonnäyte.

● Sairastuneisiin kohdistuvat herjat netissä.

● Lähimmäisten ymmärtämätön asenne kuin piikkinä lihassa.

● Homeongelman takia aiheutuneet hirveät taloudelliset menetykset, kun on hädässään yrittänyt hakea apua sieltä ja täältä.

● Tieto siitä, ettei oikeutta saa ikinä; ettei kukaan pysty korvaamaan yhtään mitään.

Etsin tätä viestiä, mutta löytyihän se hakutoiminnolla, jossa tähteä * kannattaa käyttää jokerimerkkinä etsiessään valtaisasta viestimäärästä jotain. Koska ihminen on sairauksiensa summa ja kaikki on ollut jatkumoa, ei näitäkään aiheita voi unohtaa. Päinvastoin tänään aamusivuja kirjoittaessani meinasin kesken kaiken ampaista paukuttumaan suorat sanat pystyen onneksi hillitsemään itseni. Aamusivuissa meni pari tuntia, oikoluvussa puolisen tuntia, kirjoitustaidon ylläpitoa kaikki, jonka jälkeen lippaassa onkin täydet panokset latinkia. Joidenkin asioiden kypsyminen kestää, mutta kun siinä päivä päivän perään kärsii ja pakertaa sivu kerrallaan ja pohtii asioita, vääryyttä ei voi paeta eikä totuutta nujertaa. Vaikkei olekaan saanut oikeutta, vääryyttä ei voi hyväksyä. Siitä kirjoittaa yhä uudelleen, jauhaa hamaan tappiin asti. Ette pystyneet nujertamaan minua, en anna ikinä periksi. Sanani jäävät elämään, ne elävät vielä minun jälkeenkin täällä, kun aika on minusta jo jättänyt.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11217  Ke 31 Jou 2014, 5:48 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 29.11.2014 klo 18.30 kirjoitti:
Lainaus:

Siihen, ettei ihminen jaksa, löytyy aina syynsä. Olin uupunut jo ennen homeongelmaa, josta se helvetti oikein vasta urkenikin. En osaa laskea edes päähänpotkijoiden määrää, niin kautta linjan sitä on ollut ja laidasta laitaan:

● Isännöitsijä. Ilmaantui paikalle kosteusmittarin kanssa ja pelotteli tutkimuskustannuksilla, vaikka tuijotti suoraan mikrobeihin. Että jollain oli pokkaa.

● Ympäristötarkastaja ja ympäristökeskus. Hometutkimuksia ei saatu edes valittamalla, vaikka molemmat asukkaat jo sairastuneet; minä astmaan pojan lämpöillessä jatkuvasti.

● Lääkäreiden hävytön ja mitätöivä asenne kaikessa. Pelkkää raukkamaista lässytystä ilman oikeita tutkimuksia. Pahin ja törkein laiminlyönti kaikista.

● Järkyttävä kärsimys sairastaa ilman hoitoa ja apua ja kestää päivästä toiseen sitä piinaavaa kidutusta. Painajainen, joka ei pääty.

● Kiusaavat opettajat, jotka kävelivät homesairaan lääkärintodistustenkin päältä, niin että koulunkäynti jouduttiin keskeyttämään. Sadistien taidonnäyte.

● Homeongelman takia aiheutuneet hirveät taloudelliset menetykset, kun on hädässään yrittänyt hakea apua sieltä ja täältä.

● Tieto siitä, ettei oikeutta saa ikinä; ettei kukaan pysty korvaamaan yhtään mitään.

Etsin tätä viestiä, mutta löytyihän se hakutoiminnolla, jossa tähteä * kannattaa käyttää jokerimerkkinä etsiessään valtaisasta viestimäärästä jotain. Koska ihminen on sairauksiensa summa ja kaikki on ollut jatkumoa, ei näitäkään aiheita voi unohtaa. Päinvastoin tänään aamusivuja kirjoittaessani meinasin kesken kaiken ampaista paukuttumaan suorat sanat pystyen onneksi hillitsemään itseni. Aamusivuissa meni pari tuntia, oikoluvussa puolisen tuntia, kirjoitustaidon ylläpitoa kaikki, jonka jälkeen lippaassa onkin täydet panokset latinkia. Joidenkin asioiden kypsyminen kestää, mutta kun siinä päivä päivän perään kärsii ja pakertaa sivu kerrallaan ja pohtii asioita, vääryyttä ei voi paeta eikä totuutta nujertaa. Vaikkei olekaan saanut oikeutta, vääryyttä ei voi hyväksyä. Siitä kirjoittaa yhä uudelleen, jauhaa hamaan tappiin asti. Ette pystyneet nujertamaan minua, en anna ikinä periksi. Sanani jäävät elämään, ne elävät vielä minun jälkeenkin täällä, kun aika on minusta jo jättänyt.

Tuohon päälle kun lätkäisee vielä borrelioosin ja tavan, millä borrelioosin uhreja kohdellaan, voimat on parissa vuodessa loppu.

Itkin puoli kolmen aikaan yöllä, etten jaksa tällaista elämää enää. Kyyneleet valuivat silmistäni puhaltaessani itku kurkussa pulloon. En jaksaisi ottaa höyryhengitystä enkä nebulaattoria, olin laittanut vain nenähuuhteluveden jäähtymään. Keksimäni nenähuuhtelu hiljentää edes hetkeksi poskessa olevan sienen, muttei sillä voi hoitaa keuhkoja, joita pystyy hoitamaan vain inhaloinnilla. Lidliin on 5.1.2015 tulossa myyntiin Silvercrestin höyryhengityslaite, jonka ominaisuuksista pitäisi ottaa selvää.

o o o

Käsillä on vuoden viimeinen päivä vuonna 2014. Koko vuosi on ollut raskas ja kauhea. En ole viettänyt kesää enkä joulua, kaikki on ollut vain yhtä ja samaa pinnistelyä. Jos jotain hyvää tästä kauheudesta on syntynyt, niin se on Uskonkirkko, joka toimii myös kännykässä, josta voi kuunnella sivuille ladattuja musavideoitakin.

Päästyäni vasta kolmen maissa tähän tietokoneelle huomasin saaneeni Sanasingon sähköpostiosoitteeseen postia kirjoittajalta, joka on turhaan yrittänyt rekisteröityä foorumille, että meillä on paljon yhteistä niin home- kuin borrelioosirintamalla. Sydämeni itkee kaiken tämän vuoksi, kärsimystä on niin paljon ja omat voimani niin lopussa, ettei minusta ole juuri auttajaksi.

Aikoinaan kun kyselin foorumille moderoijia, kukaan ei ollut kiinnostunut. Pena on jo poissa kokonaan, muttei Niiloakaan kiinnostanut. Kaikki halusivat vaan kirjoittaa rauhassa - niin kuin minäkin nykyään voimieni mennessä itsensä hoitamiseen. Jos joku jaksaisi moderoida puolestani, olisi eri juttu. Toisaalta olen niin höveli, että jos joku on nähnyt hirveästi vaivaa viestinsä kirjoittamiseen, en raatsi poistaa sitä, vaikka se menisi yli hilseen niin kuin tuo, jonka siirsin omaksi aloituksekseen tänne kerättyäni puoli vuotta voimia itse vastaamiseen. En halua, että ihmisten päältä kävellään ja viestejä poistellaan siitä vaan, niin kuin yleensä tehdään. Jos viesti on epäsopivassa paikassa, sen voi siirtää toisaalle. Jos on jotain lain ja sääntöjen vastaista, vain sen osan viestistä saisi poistaa, ei muuta. Mieluummin säästeliäs leikkaus kuin koko viestin amputaatio. Arkistoja kannattaa vaalia eikä poistella turhan takia mitään. Aika kultaa muistot, mutta arkistoissa voi oikeasti palata ajassa taaksepäin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11260  To 15 Tam 2015, 4:25 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 31.12.2014 klo 4.48 kirjoitti:
Käsillä on vuoden viimeinen päivä vuonna 2014. Koko vuosi on ollut raskas ja kauhea. En ole viettänyt kesää enkä joulua, kaikki on ollut vain yhtä ja samaa pinnistelyä. Jos jotain hyvää tästä kauheudesta on syntynyt, niin se on Uskonkirkko, joka toimii myös kännykässä, josta voi kuunnella sivuille ladattuja musavideoitakin.

Päästyäni vasta kolmen maissa tähän tietokoneelle huomasin saaneeni Sanasingon sähköpostiosoitteeseen postia kirjoittajalta, joka on turhaan yrittänyt rekisteröityä foorumille, että meillä on paljon yhteistä niin home- kuin borrelioosirintamalla. Sydämeni itkee kaiken tämän vuoksi, kärsimystä on niin paljon ja omat voimani niin lopussa, ettei minusta ole juuri auttajaksi.

Aikoinaan kun kyselin foorumille moderoijia, kukaan ei ollut kiinnostunut. Pena on jo poissa kokonaan, muttei Niiloakaan kiinnostanut. Kaikki halusivat vaan kirjoittaa rauhassa - niin kuin minäkin nykyään voimieni mennessä itsensä hoitamiseen. Jos joku jaksaisi moderoida puolestani, olisi eri juttu. Toisaalta olen niin höveli, että jos joku on nähnyt hirveästi vaivaa viestinsä kirjoittamiseen, en raatsi poistaa sitä, vaikka se menisi yli hilseen niin kuin tuo, jonka siirsin omaksi aloituksekseen tänne kerättyäni puoli vuotta voimia itse vastaamiseen. En halua, että ihmisten päältä kävellään ja viestejä poistellaan siitä vaan, niin kuin yleensä tehdään. Jos viesti on epäsopivassa paikassa, sen voi siirtää toisaalle. Jos on jotain lain ja sääntöjen vastaista, vain sen osan viestistä saisi poistaa, ei muuta. Mieluummin säästeliäs leikkaus kuin koko viestin amputaatio. Arkistoja kannattaa vaalia eikä poistella turhan takia mitään. Aika kultaa muistot, mutta arkistoissa voi oikeasti palata ajassa taaksepäin.

Vaikka tämä on ollut tällaista hiljaiseloa enkä muuta toistaiseksi jaksakaan, foorumille on asennettu uusi kirjoitusboksi, jossa on paljon enemmän ominaisuuksia kuin ennen. Kuvan kokoa voi säätää, upottaa videoita ja käyttää spoilereita. Tuoreimpien, vastatuimpien ja luetuimpien viestien taulukkoon on upotettu vierityspalkki, josta voi selata sataa aihetta. Poikani keksi idean ja paini käytännön toteutuksen kanssa hetken ajatellessani itse väsyneenä vain, mitä hän nyt taas keksii. Mutta tuohan on parempi kuin entinen ja toimii oikein hyvin.

En yleensäkään tykkää mistään rajuista muutoksista enkä hylätä vanhaa hyvää systeemiä vain siksi, että joku on uudempi. Voin nipottaa jostain ihan loputtomiin, kunnes jossain vaiheessa tulee onneksi kyllästymisen ja väsymisen raja vastaan enkä jaksa nipottaa enempää. Jos kukaan huomasi, kuvat tuossa viestissä muuttuivat lukuisaan kertaan. Skannasin ja muokkailin niitä jo tiistai-iltana niin myöhään, että koko ulkoilu ja sorsien ruokkiminen meinasi jäädä. Mutta kuvissa oli puutteita edelleen ja muutin toista vielä aikaisin aamulla. Niissä oli pieniä yksityiskohtia, joihin en ollut tyytyväinen. Kuvankäsittelyohjelmalla otsikkoon laitettu kaksoispiste oli toisessa kuvassa ylempänä ja kauempana kuin toisessa. Ihan pieni nyanssi vaan, joka alkoi harmittaa... Samoin toisen kuvan mustassa taustassa oli valkoisia pisteitä. En ainakaan skannaisi kuvia uudelleen, se olisi turhaa vaivaa ja veisi paljon aikaa. Netissä on vaikka minkälaisia skannauksia enkä itsekään ole nipottanut kaikessa, niin miksi nyt. Antaisin olla vaan... Kunnes tulee keskiviikkoilta ja tulen ensi kertaa vasta tietokoneelle. Kuinka ollakaan, avaan ensimmäisenä viestin, jossa ovat juuri ne kuvat, joita alan tuijottaa. Pengon tietokoneen roskiksen, löytyisikö sieltä alkuperäiset skannaukset. Kuvat ovat tuhottoman huonot mielestäni, täydellisessä epäbalanssissa. Eikä skannauksia tietenkään löytynyt roskiksista kyllästyttyäni jo aamuyöllä aiheeseen. Nipottamiseen on mennyt jo aivan liian paljon aikaa... Olisihan se pitänyt arvata, että seuraavaksi kädessäni on sama lehti uudelleen. Mitäs nämä valkoiset pisteet täällä mustan sivun päällä ovat? Pelkkää paperipölyä, joka näkyi skannauksessakin. Pyyhin pölyt sormellani pois. Sitten jynssäsin vielä skannerin lasin, jossa oli pari läiskää. Asennusvaiheessa jäänyttä sormenjälkeä en saisi pois, ellen purkaisi koko skanneria, jota sitäkin olen jo pariin kertaan suunnitellut... Lehti suoraksi lasin päälle vain, oikein tarkkaan, ettei kuvasta tule vinoa, niin kuin siitä tulee. Uudestaan. Mutta luukun laskeminen työntää lehteä vinoon, jota asettelen uudestaan ja uudestaan. Kaksi versiota onnistuu aika hyvin, se saa riittää. Seuraavaksi kuvankäsittelyohjelmalla tiedostot auki ja taas sama uudestaan, minkä tein jo tiistai-iltana. Nyt kaksoispisteet ovat paikallaan ja valkoiset pilkut pois mustalta taustalta. Jotain on silti pielessä, kuvat eivät näytä hyvältä. Rajaan niitä uudestaan ja paremmin, kunnes huomaan, että sarakkeet ovat aavistuksen verran vinot. Vaikka kuinka yritin, lehti ei ole ollut skannerissa suorassa. Harmittaa... Sarakkeiden pitäisi olla suorat, mutta olen saanut jo tarpeekseni samojen kuvien skannaamisesta enkä varmana tekisi sitä enää uudestaan. Sitten mieleeni tulee, jos kuvankäsittelyohjelmalla voisi oikaista vinoja sarakkeita. Kokeilen yhdellä ohjelmalla, josta en löydä hienosäätöä, sen perään toisella, joka heittelee sarakkeita puolelta toiselle, kunnes löydän oikean hienosäätökohdan. Yritän silmämääräisesti tarkistaa, että kuva on suorassa, jonka jälkeen tallennan sen. Sama toiselle kuvalle. Sitten kirjoitan otsikot uudestaan ja tallennan kuvista uudet versiot. Sen jälkeen avaan luonnokset toisella ohjelmalla ja napsin molemmista kuvankaappausohjelmalla sopivankokoiset lootat, jotka tallennan. Katsoessani lootia en ole niihin yhtään tyytyväinen. Olen kyllästynyt koko juttuun ja viskaan lootat tietokoneen roskiin. Mitä jos laittaisin foorumille vain pelkät kuvatekstit ilman minkäänlaisia otsikoita? Olin ihan hullu ryhtyessäni alun perinkään moiseen puuhaan... Niinpä napsin kuvankaappaukset pelkästä tekstistä tallentaen ja siirtäen lootat palvelimelle entisten kuvien päälle ja katsoen, miltä lopputulos näyttää. Karseaa, ne ovat ihan karseannäköiset, entiset olivat paremmat, jos olisivat olleet vaan suorat... Sitten muistin, mitä olin juuri roskiin heittänyt. Ne kaksi uutta kuvaa, kävin poimimassa ne sieltä ja siirsin palvelimelle edellisten päälle ajatellen, että nyt saa kyllä riittää!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11447  Su 15 Maa 2015, 6:10 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:

Tuohon päälle kun lätkäisee vielä borrelioosin ja tavan, millä borrelioosin uhreja kohdellaan, voimat on parissa vuodessa loppu.

Itkin puoli kolmen aikaan yöllä, etten jaksa tällaista elämää enää. Kyyneleet valuivat silmistäni puhaltaessani itku kurkussa pulloon. En jaksaisi ottaa höyryhengitystä enkä nebulaattoria, olin laittanut vain nenähuuhteluveden jäähtymään. Keksimäni nenähuuhtelu hiljentää edes hetkeksi poskessa olevan sienen, muttei sillä voi hoitaa keuhkoja, joita pystyy hoitamaan vain inhaloinnilla. Lidliin on 5.1.2015 tulossa myyntiin Silvercrestin höyryhengityslaite, jonka ominaisuuksista pitäisi ottaa selvää.

o o o

Täällä sitä vaan kärvistellään ja jatketaan, mitä jaksetaan. Kaikki aikani hupenee ja päiväni loppuvat kesken. Yötä myöten pitää jaksaa, ellei halua voida vielä huonommin. Nenähuuhtelunikin jäähtyy parhaillaan; kokoonpanoksi on jo pitkään vakiintunut kapselin sisältö jauhemaista maitohappobakteeria, niasiiniamidia, asetyylikysteiiniä, lisänä myös ruokasoodaa ja merisuolaa. NAC on osoittautunut NAD:n ohella huippujutuksi, joita kannattaisi nauttia sisäisestikin, joista pari hyvää löytyy tuolta.

Sitaatissa edellä mainitsen myös Silvercrestin höyryhengityslaitteen, jonka ominaisuuksista otin selvää. Ikävä kyllä sen niin kuin Beurerin höyryhengityslaitteen vesisäiliö on alumiinia, joissa ei voi höyryttää mitään suolapitoisia nesteitä. Säiliön täytyy olla terästä, kuten tässä, josta tiedustelin ennen tilaamista, laitteen kustantaessa lopulta vain vähän päälle parikymmentä euroa ilman postimaksuja ja tullia.

Kello on puoli neljä jo ja nenähuuhtelu on edelleen ottamatta, en pysty tekemään kaikkea samaan aikaan... Kirjoittamiseen uppoaa vaikka kuinka paljon aikaa eikä kaikki näy edes lopputuloksessa.

Lainaus:
{quote="Admin 13.3.2015 klo 1.29"}
{url=http://www.iltalehti.fi/terveys/2015031219345207_tr.shtml}{size=18}{b}{u}Tutkimus: Borreliabakteeri pystyy ehkä piiloutumaan ihmisen elimistössä{/u}{/b}{/size}{/url}

Mitäh - ovatko ihmiset sittenkin oikeassa - kaikki lääkäreiden luulosairaaksi leimaamat, vakavasti sairaat ihmiset?

Niin siinä tulee käymään, ei savua ilman tulta. Sairaitten kiusaajat ja vähättelijät joutuvat vielä katumaan ja häpeämään.

Borrelioosi on paljon pahempi ja sitkeämpi tauti kuin on haluttu myöntääkään - hoidonkin ollessa aivan ala-arvoista ja surkeaa, pelkkää heitteillejättöä.{/quote}

Mitäs {url=http://mic.sgmjournals.org/}{u}{b}täältä{/b}{/u}{/url} löytyikään...

{url=http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3.toc}{imgr width=300 height=400}http://mic.sgmjournals.org/content/vol161/issuePt_3/home_cover.gif{/imgr}{/url}

Alkuperäinen tutkimus pdf-tiedostona:

{url=http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516.full.pdf}{size=18}{b}{u}Morphological and biochemical features of Borrelia burgdorferi pleomorphic forms{/u}{/b}{/size}{/url}

Sama täydellisenä tekstitiedostona ja ekstraa perään:

{url=http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516.full}{size=18}{b}{u}Morphological and biochemical features of Borrelia burgdorferi pleomorphic forms{/u}{/b}{/size}{/url}

{imgr width=750 height=751}http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F1.large.jpg{/imgr}
Ei mikään kaunis kuva, spirokeettoja kystamuotoineen
- linkitettynä {url=http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F1.expansion.html}{u}{b}täältä{/b}{/u}{/url}.

{imgr width=750 height=1205}http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F7.large.jpg{/imgr}
Eipä näytä doksisykliini paljon tehoavan, pdf-tiedostona {url=http://mic.sgmjournals.org/content/suppl/2015/02/23/mic.0.000027.DC1/000027a.pdf}{u}{b}täällä{/b}{/u}{/url}.

Vrt. Sapin ja Hopf-Seidelin tutkimukset, ks. {url=http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?p=9435#9435}{u}{b}Doksisykliini ei tapa spirokeettaa{/u}{/b}{/url}

Doksisykliini aiheuttaa spirokeetalle vain vähän vahinkoa, kuva {url=http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F5.expansion.html}{u}{b}täältä{/b}{/u}{/url}:

{imgr width=750 height=966}http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F5.large.jpg{/imgr}

Ällöttävän näköisiä otuksia, kuva {url=http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F4.expansion.html}{u}{b}täältä{/b}{/u}{/url}:

{imgr width=750 height=268}http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F4.large.jpg{/imgr}

Liikkuvaa kuvaa:

Näin {url=http://mic.sgmjournals.org/content/suppl/2015/02/23/mic.0.000027.DC1/000027c.avi}{u}{b}spirokeetta{/b}{/u}{/url} möyrii meissä!

Näin spirokeetta {url=http://mic.sgmjournals.org/content/suppl/2015/02/23/mic.0.000027.DC1/000027b.avi}{u}{b}piiloutuu{/b}{/u}{/url} pyöreäksi orgaaniksi (round body, RB).

Eikä siinä kaikki, spirokeetassa on bakteerimoottorina {url=http://spirochetesunwound.blogspot.fi/2009/02/viewing-arrangement-of-borrelia.html}{u}{b}flagellaa{/b}{/u}{/url}, kuva {url=http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F6.expansion.html}{u}{b}täältä{/b}{/u}{/url}:

{imgr width=750 height=693}http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F6.large.jpg{/imgr}

Kaikki tarkemmin täältä:

Leena Meriläinen, Anni Herranen, Armin Schwarzbach, Leona Gilbert:
{url=http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516.full}{size=18}{b}{u}Morphological and biochemical features of Borrelia burgdorferi pleomorphic forms{/u}{/b}{/size}{/url}

Viime yönä pakersin ja säädin edellisten koodien kanssa, pienensin kuvien kokoa oikeassa suhteessa jne. Upotettujen linkkien rakentaminen on tarkkaa ja hidasta puuhaa eikä koodeja näy oikein rakennettuina missään. Muutin oikeassa koodissa olevat hakasulut aaltosulkeiksi saadakseni edellisessä viestissäni olevat koodit näkymään. Mutta asia oli tärkeä ja työ sen arvoista.

Viitannut samaan jo aiemmin:

Admin 25.8.2014 klo 21.40 kirjoitti:
{url=http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?p=6084#6084}{u}{b}täältä{/b}{/u}{/url}

Joudun siis tällaista yksinkertaista linkkiä varten näpyttelemään kaikki nuo merkit. Alleviivausta varten tarvitsen u:n ja lihavointia varten b:n. Jos haluan muuttaa tekstin kokoa tai väriä, nekin koodit on ympättävä mukaan. Ja jotta koodit toimivat, linkissä pitää olla sekä aloitus- että lopetuskoodit.

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11519  La 11 Huh 2015, 4:55 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 15.1.2015 klo 4.25 kirjoitti:
Vaikka tämä on ollut tällaista hiljaiseloa enkä muuta toistaiseksi jaksakaan, foorumille on asennettu uusi kirjoitusboksi, jossa on paljon enemmän ominaisuuksia kuin ennen. Kuvan kokoa voi säätää, upottaa videoita ja käyttää spoilereita. Tuoreimpien, vastatuimpien ja luetuimpien viestien taulukkoon on upotettu vierityspalkki, josta voi selata sataa aihetta. Poikani keksi idean ja paini käytännön toteutuksen kanssa hetken ajatellessani itse väsyneenä vain, mitä hän nyt taas keksii. Mutta tuohan on parempi kuin entinen ja toimii oikein hyvin.

En yleensäkään tykkää mistään rajuista muutoksista enkä hylätä vanhaa hyvää systeemiä vain siksi, että joku on uudempi. Voin nipottaa jostain ihan loputtomiin, kunnes jossain vaiheessa tulee onneksi kyllästymisen ja väsymisen raja vastaan enkä jaksa nipottaa enempää. Jos kukaan huomasi, kuvat tuossa viestissä muuttuivat lukuisaan kertaan. Skannasin ja muokkailin niitä jo tiistai-iltana niin myöhään, että koko ulkoilu ja sorsien ruokkiminen meinasi jäädä. Mutta kuvissa oli puutteita edelleen ja muutin toista vielä aikaisin aamulla. Niissä oli pieniä yksityiskohtia, joihin en ollut tyytyväinen. Kuvankäsittelyohjelmalla otsikkoon laitettu kaksoispiste oli toisessa kuvassa ylempänä ja kauempana kuin toisessa. Ihan pieni nyanssi vaan, joka alkoi harmittaa... Samoin toisen kuvan mustassa taustassa oli valkoisia pisteitä. En ainakaan skannaisi kuvia uudelleen, se olisi turhaa vaivaa ja veisi paljon aikaa. Netissä on vaikka minkälaisia skannauksia enkä itsekään ole nipottanut kaikessa, niin miksi nyt. Antaisin olla vaan... Kunnes tulee keskiviikkoilta ja tulen ensi kertaa vasta tietokoneelle. Kuinka ollakaan, avaan ensimmäisenä viestin, jossa ovat juuri ne kuvat, joita alan tuijottaa. Pengon tietokoneen roskiksen, löytyisikö sieltä alkuperäiset skannaukset. Kuvat ovat tuhottoman huonot mielestäni, täydellisessä epäbalanssissa. Eikä skannauksia tietenkään löytynyt roskiksista kyllästyttyäni jo aamuyöllä aiheeseen. Nipottamiseen on mennyt jo aivan liian paljon aikaa... Olisihan se pitänyt arvata, että seuraavaksi kädessäni on sama lehti uudelleen. Mitäs nämä valkoiset pisteet täällä mustan sivun päällä ovat? Pelkkää paperipölyä, joka näkyi skannauksessakin. Pyyhin pölyt sormellani pois. Sitten jynssäsin vielä skannerin lasin, jossa oli pari läiskää. Asennusvaiheessa jäänyttä sormenjälkeä en saisi pois, ellen purkaisi koko skanneria, jota sitäkin olen jo pariin kertaan suunnitellut... Lehti suoraksi lasin päälle vain, oikein tarkkaan, ettei kuvasta tule vinoa, niin kuin siitä tulee. Uudestaan. Mutta luukun laskeminen työntää lehteä vinoon, jota asettelen uudestaan ja uudestaan. Kaksi versiota onnistuu aika hyvin, se saa riittää. Seuraavaksi kuvankäsittelyohjelmalla tiedostot auki ja taas sama uudestaan, minkä tein jo tiistai-iltana. Nyt kaksoispisteet ovat paikallaan ja valkoiset pilkut pois mustalta taustalta. Jotain on silti pielessä, kuvat eivät näytä hyvältä. Rajaan niitä uudestaan ja paremmin, kunnes huomaan, että sarakkeet ovat aavistuksen verran vinot. Vaikka kuinka yritin, lehti ei ole ollut skannerissa suorassa. Harmittaa... Sarakkeiden pitäisi olla suorat, mutta olen saanut jo tarpeekseni samojen kuvien skannaamisesta enkä varmana tekisi sitä enää uudestaan. Sitten mieleeni tulee, jos kuvankäsittelyohjelmalla voisi oikaista vinoja sarakkeita. Kokeilen yhdellä ohjelmalla, josta en löydä hienosäätöä, sen perään toisella, joka heittelee sarakkeita puolelta toiselle, kunnes löydän oikean hienosäätökohdan. Yritän silmämääräisesti tarkistaa, että kuva on suorassa, jonka jälkeen tallennan sen. Sama toiselle kuvalle. Sitten kirjoitan otsikot uudestaan ja tallennan kuvista uudet versiot. Sen jälkeen avaan luonnokset toisella ohjelmalla ja napsin molemmista kuvankaappausohjelmalla sopivankokoiset lootat, jotka tallennan. Katsoessani lootia en ole niihin yhtään tyytyväinen. Olen kyllästynyt koko juttuun ja viskaan lootat tietokoneen roskiin. Mitä jos laittaisin foorumille vain pelkät kuvatekstit ilman minkäänlaisia otsikoita? Olin ihan hullu ryhtyessäni alun perinkään moiseen puuhaan... Niinpä napsin kuvankaappaukset pelkästä tekstistä tallentaen ja siirtäen lootat palvelimelle entisten kuvien päälle ja katsoen, miltä lopputulos näyttää. Karseaa, ne ovat ihan karseannäköiset, entiset olivat paremmat, jos olisivat olleet vaan suorat... Sitten muistin, mitä olin juuri roskiin heittänyt. Ne kaksi uutta kuvaa, kävin poimimassa ne sieltä ja siirsin palvelimelle edellisten päälle ajatellen, että nyt saa kyllä riittää!

Foorumia on rukattu tuonkin jälkeen, kesäajan alkamisen jälkeen. Minua alkoi rasittaa silloin ihan älyttömästi se, kun huomasin kaikkien viestien lähetysaikojen vaihtelevan talvi- ja kesäajan mukaan! Esimerkiksi sitaatissa oleva viesti on lähetetty kello 3.25 talviaikana, mutta aikaan on tullut tunti lisää kesäajan johdosta!

Mielestäni tuo on sietämätöntä, niin kuin koko kesä- ja talviaikapelleily, muttei softassa pystynyt ominaisuutta muuttamaan. Korvikkeeksi viestin yläkentässä lukee nyt, onko GMT+2 eli talviaika tai GMT+3 eli kesäaika. Samalla kertaa saatiin myös ominaisuus, jota olen kaivannut koko ajan - että viesteissä olisi numerot. Eikä siinä kaikki; viestinumeroa klikkaamalla näkyy myös viestin oikea linkki.

Poikani on nähnyt ihan hirveästi foorumeitteni eteen vaivaa, eikä mikään järjesty ilman kaikkeen uhrattua aikaa. Jokin pieni muutos voi viedä tunteja.

Kirjoittaminenkin on hidasta kellon tikuttaessa koko ajan eteenpäin. Morkkista ajankäytöstä minulla ei ole tehdessäni sairaana niin paljon kuin pystyn. Se, etten ruikuta joka päivä oireistani, ei tarkoita, ettenkö kärsisi. Sitä paitsi puran kaiken jo aamusivuihini ja niin tarkkaan kuin pystyn, jokaisena päivänä. Voimani ovat usein ihan lopussa, mutta aivojumppakin on tärkeää.

Aloitin puolen yön jälkeen Pirkon kirjan skannaamisen, mutten ollut tyytyväinen tulokseen. Skannasin ainakin kolme kertaa uudestaan, asettelin kuvia ja muutin kokoa. Kolmannella kerralla keskimmäiseen kuvaan jäi vielä ryppy, mutten jaksanut nipottaa enää. Jossain vaiheessa pitää vaan luovuttaa - niin kuin nyt - ja jatkaa toisen kerran taas.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11561  Ma 27 Huh 2015, 19:38 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 11.4.2015 klo 4.55 kirjoitti:

Foorumia on rukattu tuonkin jälkeen, kesäajan alkamisen jälkeen. Minua alkoi rasittaa silloin ihan älyttömästi se, kun huomasin kaikkien viestien lähetysaikojen vaihtelevan talvi- ja kesäajan mukaan! Esimerkiksi sitaatissa oleva viesti on lähetetty kello 3.25 talviaikana, mutta aikaan on tullut tunti lisää kesäajan johdosta!

Mielestäni tuo on sietämätöntä, niin kuin koko kesä- ja talviaikapelleily, muttei softassa pystynyt ominaisuutta muuttamaan. Korvikkeeksi viestin yläkentässä lukee nyt, onko GMT+2 eli talviaika tai GMT+3 eli kesäaika. Samalla kertaa saatiin myös ominaisuus, jota olen kaivannut koko ajan - että viesteissä olisi numerot. Eikä siinä kaikki; viestinumeroa klikkaamalla näkyy myös viestin oikea linkki.

Poikani on nähnyt ihan hirveästi foorumeitteni eteen vaivaa, eikä mikään järjesty ilman kaikkeen uhrattua aikaa. Jokin pieni muutos voi viedä tunteja.

Kirjoittaminenkin on hidasta kellon tikuttaessa koko ajan eteenpäin. Morkkista ajankäytöstä minulla ei ole tehdessäni sairaana niin paljon kuin pystyn. Se, etten ruikuta joka päivä oireistani, ei tarkoita, ettenkö kärsisi. Sitä paitsi puran kaiken jo aamusivuihini ja niin tarkkaan kuin pystyn, jokaisena päivänä. Voimani ovat usein ihan lopussa, mutta aivojumppakin on tärkeää.

Aloitin puolen yön jälkeen Pirkon kirjan skannaamisen, mutten ollut tyytyväinen tulokseen. Skannasin ainakin kolme kertaa uudestaan, asettelin kuvia ja muutin kokoa. Kolmannella kerralla keskimmäiseen kuvaan jäi vielä ryppy, mutten jaksanut nipottaa enää. Jossain vaiheessa pitää vaan luovuttaa - niin kuin nyt - ja jatkaa toisen kerran taas.

Vielä tuonkin perään skannasin Pirkon kirjaa Voimaa Hengestä uudestaan, koska en ollut tyytyväinen tulokseen.

Mielestäni tuo pdf-tiedostonakin löytyvä luku "Korkealla kaiken yllä soi oboe" on hirmu hyvä. Halusin tallentaa sen osoittaakseni, miten lojaalisti Pirkko on kohdellut Seppoa, joka on käyttäytynyt niin halpamaisesti Pirkkoa kohtaan. En ole jaksanut enkä ehtinyt käsitellä vielä kaikkia Seppo Juntusen suoltamia haukkumakirjoituksia, joita löytyy netistä, mutta ne ovat kirjanmerkeissäni tallessa odottamassa sopivaa ajankohtaa.

En ole unohtanut Pirkkoa, mutta puolikuntoisena kaiken kanssa menee aikaa. Vasta olen saanut skannerinkin lasin jynssättyä viimeisen päälle puhtaaksi kyllästyttyäni asentajan sormenjälkeen lasin oikeassa ylälaidassa, joka on ollut siellä kaikki nämä vuodet. Ei ollutkaan vaan niin helppoa päästä lasiin käsiksi; piti avata oikeat ruuvit, pyyhkiä lasi ja laittaa ruuvit takaisin kiinni. Tein poikani kanssa homman kaksi kertaa peräkkäin huomatakseni lasin toisella puolella pölyhiukkasia ja jonkun samean jäljen edelleen. Vielä kerran avasin tänään skannerin ruuvit ja pyyhin lasin kunnon puhdistuspyyhkeillä, että se olisi tarpeeksi puhdas uusiin skannauksiin. Kaikki skannaukseni ovat jääneet noiden huoltotöiden takia roikkumaan - muun muassa Rukousystävä-lehdestä pitäisi skannata jotain.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11571  La 02 Tou 2015, 3:07 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 27.4.2015 klo 19.38 kirjoitti:
Admin 11.4.2015 klo 4.55 kirjoitti:

Vielä tuonkin perään skannasin Pirkon kirjaa Voimaa Hengestä uudestaan, koska en ollut tyytyväinen tulokseen.

Mielestäni tuo pdf-tiedostonakin löytyvä luku "Korkealla kaiken yllä soi oboe" on hirmu hyvä. Halusin tallentaa sen osoittaakseni, miten lojaalisti Pirkko on kohdellut Seppoa, joka on käyttäytynyt niin halpamaisesti Pirkkoa kohtaan. En ole jaksanut enkä ehtinyt käsitellä vielä kaikkia Seppo Juntusen suoltamia haukkumakirjoituksia, joita löytyy netistä, mutta ne ovat kirjanmerkeissäni tallessa odottamassa sopivaa ajankohtaa.

En ole unohtanut Pirkkoa, mutta puolikuntoisena kaiken kanssa menee aikaa. Vasta olen saanut skannerinkin lasin jynssättyä viimeisen päälle puhtaaksi kyllästyttyäni asentajan sormenjälkeen lasin oikeassa ylälaidassa, joka on ollut siellä kaikki nämä vuodet. Ei ollutkaan vaan niin helppoa päästä lasiin käsiksi; piti avata oikeat ruuvit, pyyhkiä lasi ja laittaa ruuvit takaisin kiinni. Tein poikani kanssa homman kaksi kertaa peräkkäin huomatakseni lasin toisella puolella pölyhiukkasia ja jonkun samean jäljen edelleen. Vielä kerran avasin tänään skannerin ruuvit ja pyyhin lasin kunnon puhdistuspyyhkeillä, että se olisi tarpeeksi puhdas uusiin skannauksiin. Kaikki skannaukseni ovat jääneet noiden huoltotöiden takia roikkumaan - muun muassa Rukousystävä-lehdestä pitäisi skannata jotain.

Olen huomannut jo liian monta kertaa sellaisenkin seikan, että se voisi olla sattumaa; että aina kun yritän saada jotain Pirkkoon liittyvää aikaan, vastoinkäymiset ja esteet suorastaan ryöpsähtävät silmille ja jään niihin pitkäksi aikaa jumiin.

Niin moni homma on jäänyt juuri sillä tavoin roikkumaan; toisaalta en anna kyllä periksikään - ja jatkan pystyessäni taas.

Maailma on hyvän ja pahan taistelutanner, jossa Saatana ei soisi Jumalalle mitään kunniaa, vaan haluaisi tuhota kaiken.

Pääasia, että itse tietää olevansa oikealla tiellä, jonka pystyy päättelemään juuri niistä vaikeuksista.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11679  Ti 30 Kes 2015, 20:01 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 2.5.2015 klo 3.07 kirjoitti:
-- vastoinkäymiset ja esteet suorastaan ryöpsähtävät silmille ja jään niihin pitkäksi aikaa jumiin.

Niin moni homma on jäänyt juuri sillä tavoin roikkumaan; toisaalta en anna kyllä periksikään - ja jatkan pystyessäni taas.

Maailma on hyvän ja pahan taistelutanner, jossa Saatana ei soisi Jumalalle mitään kunniaa, vaan haluaisi tuhota kaiken.

Pääasia, että itse tietää olevansa oikealla tiellä, jonka pystyy päättelemään juuri niistä vaikeuksista.

Foorumista sananen. Mahdoitteko huomata puljun olleen lähes kaksi viikkoa kiinni?

Itse en sitä niin hirveästi huomannut pakertaessani hikihatussa aamusivuja ja levätessäni välillä.

Aika on mennyt kestäessä ja kärsiessä.

+ + +

Kaikki alkoi kuitenkin siitä, kun poika oli vaihtamassa OVH:lla palvelinta toiseen. Uusi palvelin oli ollut jo jonkun aikaa, mutta siirto jäänyt tekemättä.

Kunnes tuli tiistai 16. päivä ja hän päätti ryhtyä tuumasta toimeen. Urakka oli iso ja siinä meni aikaa.

Hän oli varmuuskopioinut vanhalta palvelimelta jo kaiken ja päätti tuntia ennen puolta yötä antaa sen mennä alas ja asentaa vasta sen jälkeen uuden. Ei se haittaa, jos Sanasinko on vähän aikaa alhaalla, sanoin. Mutta koska se vaikutti vähän paniikkiratkaisulta, kysyin, kannattaako se, onko hän saanut varmasti kaiken talteen.

Kaiken piti olla selvää kuin pläkki, kunnes tajusin, ettei monta tuntia pakertamani viesti ollutkaan mukana varmuuskopiossa, jonka hän oli ottanut aamulla. - Sinne meni, poikani sanoi. Olin väsyneenä ja tärisevänä nähnyt niin paljon vaivaa ja monen tunnin työ oli mennyt hukkaan. Olin myrtynyt ja poissa tolaltani; yksi tärkeimpiä viestejäni oli häipynyt siitä vaan. Olin kertonut viestistä päivällä, luulin hänen muistaneen. Tajuttuaan tilanteen hän yritti keksiä keinon, jolla viestin voisi palauttaa selaimen välimuistista. Vaikka käytänkin nykyään Operaa, pojan onnistui poimia Chromelle suunnatulla ohjelmalla viestini talteen.

Mutta lisää vastoinkäymisiä oli edessä. Pakattuaan oman sähköpostiohjelmansakin kaiken muun joukossa hän ei voinut palauttaa unohtamiaan salasanoja siihen. OVH:n asiakaspalvelu Suomen päässä ei toiminut juhannuksen takia eikä Viestintävirastosta saanut uutta salasanaa kuin postitse, jota piti odotella 17. päivästä juhannuksen yli 22. päivän iltaan.

Saatuaan tarpeekseen niin OVH:n kuin Viestintäviraston surkeasta asiakaspalvelusta poikani päätti, ettei tarvitse noiden palveluja enää ja rakensi kaiken uuteen ympäristöön.

Hänellä on kulunut päiviä rakentaa koko paketti uudestaan. Palvelimen ylläpito ei ole vaan sitä, että pistää töpselin seinään. Siinä on monen monta kinkkistä juttua, joista itselläni ei ole hajuakaan. Etenkin tietoturvaan ja erilaisiin suojauksiin on panostettu, joka koskee niin tavallisia käyttäjiä kuin botteja. Jos esimerkiksi etsii enemmän kuin kuusi kertaa jotain tiedostoa, jota ei löydy, tuloksena on 20 minuutin ip-banni.

Hommaa säätöjen ja kaiken kanssa oli niin paljon, että Sanasinkokin saatiin vasta eilen 29. päivänä pystyyn, jolloin ensi työnä postattiin hävinnyt viesti ja siihen liittyvä kuva foorumille takaisin, jonka jälkeen poikani kävi muuttamassa vielä tietokannasta viestin kellonajan alkuperäiseksi. Kellonajassa ja aikaleimassakin oli alussa vähän hakuammuntaa, koska tietokannassa kellonaika on sekunneissa, joka täytyy muuttaa konvertterilla tavanomaiseen muotoon.

Mikään ei ole yksinkertaista, vaikka lopputulos näyttääkin siltä. Hyvä juttu on se, että hässäkän jälkeen foorumi on paljon nopeampi kuin ennen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11749  Su 06 Syy 2015, 17:31 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 30.6.2015 klo 20.01 kirjoitti:
Admin 2.5.2015 klo 3.07 kirjoitti:
-- vastoinkäymiset ja esteet suorastaan ryöpsähtävät silmille ja jään niihin pitkäksi aikaa jumiin.

Foorumista sananen. Mahdoitteko huomata puljun olleen lähes kaksi viikkoa kiinni?

Itse en sitä niin hirveästi huomannut pakertaessani hikihatussa aamusivuja ja levätessäni välillä.

Aika on mennyt kestäessä ja kärsiessä.

+ + +

Kaikki alkoi kuitenkin siitä, kun poika oli vaihtamassa OVH:lla palvelinta toiseen. Uusi palvelin oli ollut jo jonkun aikaa, mutta siirto jäänyt tekemättä.

Kunnes tuli tiistai 16. päivä ja hän päätti ryhtyä tuumasta toimeen. Urakka oli iso ja siinä meni aikaa.

Hän oli varmuuskopioinut vanhalta palvelimelta jo kaiken ja päätti tuntia ennen puolta yötä antaa sen mennä alas ja asentaa vasta sen jälkeen uuden. Ei se haittaa, jos Sanasinko on vähän aikaa alhaalla, sanoin. Mutta koska se vaikutti vähän paniikkiratkaisulta, kysyin, kannattaako se, onko hän saanut varmasti kaiken talteen.

Kaiken piti olla selvää kuin pläkki, kunnes tajusin, ettei monta tuntia pakertamani viesti ollutkaan mukana varmuuskopiossa, jonka hän oli ottanut aamulla. - Sinne meni, poikani sanoi. Olin väsyneenä ja tärisevänä nähnyt niin paljon vaivaa ja monen tunnin työ oli mennyt hukkaan. Olin myrtynyt ja poissa tolaltani; yksi tärkeimpiä viestejäni oli häipynyt siitä vaan. Olin kertonut viestistä päivällä, luulin hänen muistaneen. Tajuttuaan tilanteen hän yritti keksiä keinon, jolla viestin voisi palauttaa selaimen välimuistista. Vaikka käytänkin nykyään Operaa, pojan onnistui poimia Chromelle suunnatulla ohjelmalla viestini talteen.

Mutta lisää vastoinkäymisiä oli edessä. Pakattuaan oman sähköpostiohjelmansakin kaiken muun joukossa hän ei voinut palauttaa unohtamiaan salasanoja siihen. OVH:n asiakaspalvelu Suomen päässä ei toiminut juhannuksen takia eikä Viestintävirastosta saanut uutta salasanaa kuin postitse, jota piti odotella 17. päivästä juhannuksen yli 22. päivän iltaan.

Saatuaan tarpeekseen niin OVH:n kuin Viestintäviraston surkeasta asiakaspalvelusta poikani päätti, ettei tarvitse noiden palveluja enää ja rakensi kaiken uuteen ympäristöön.

Hänellä on kulunut päiviä rakentaa koko paketti uudestaan. Palvelimen ylläpito ei ole vaan sitä, että pistää töpselin seinään. Siinä on monen monta kinkkistä juttua, joista itselläni ei ole hajuakaan. Etenkin tietoturvaan ja erilaisiin suojauksiin on panostettu, joka koskee niin tavallisia käyttäjiä kuin botteja. Jos esimerkiksi etsii enemmän kuin kuusi kertaa jotain tiedostoa, jota ei löydy, tuloksena on 20 minuutin ip-banni.

Hommaa säätöjen ja kaiken kanssa oli niin paljon, että Sanasinkokin saatiin vasta eilen 29. päivänä pystyyn, jolloin ensi työnä postattiin hävinnyt viesti ja siihen liittyvä kuva foorumille takaisin, jonka jälkeen poikani kävi muuttamassa vielä tietokannasta viestin kellonajan alkuperäiseksi. Kellonajassa ja aikaleimassakin oli alussa vähän hakuammuntaa, koska tietokannassa kellonaika on sekunneissa, joka täytyy muuttaa konvertterilla tavanomaiseen muotoon.

Mikään ei ole yksinkertaista, vaikka lopputulos näyttääkin siltä. Hyvä juttu on se, että hässäkän jälkeen foorumi on paljon nopeampi kuin ennen.

Mahdoitteko huomata puljun olleen lähes kaksi viikkoa kiinni, kyselen edellä, jonka jälkeen kirjoituspaussiakin oli kuukauden ja lyhyempiä pausseja sen jälkeen.

Jo teknisesti kirjoittaminen on haastavaa käyttäessään vieläpä nääntynyttä ja riutuvaa kehoa välineenään. Nigella sativa -öljystä on ollut apua istumalihasten kovettumiin, mutta tulehdus jyllää sorminivelissäni niin kuin kaikkialla. Oikean käden etusormen ensimmäinen nivel on turvonnut ja äitynyt käsin kirjoittamisesta ja tasohiiren näppäilystä. Perimmäinen syy on krooninen borrelioosi, jota surkea ja yksipuolinen antibioottikuuri ei riittänyt nujertamaan. Kari Eklund panttasi uusittavan reseptini, vieläpä paluukirjekuoren kera, jonka postimaksu oli maksettu. Kirjoitukseni hänestä ja monesta muusta tohtorista on jäänyt täällä vaiheeseen, vaikka aamusivuissa kuvattu tarkkaan. Elokuussakin kirjoitin kipeällä kädelläni 103 liuskaa.

Huomasin vasta tänään, ettei Uskonkirkko.netissäkään linkit toimineet. En ole enää pitkiin aikoihin jaksanut päivitellä sivua, joten palvelimen vaihdosta aiheutunut ongelma jäi huomaamatta etusivun toimiessa normaalisti. Voimia ei ole nytkään enempää, mutta jos jaksaisin silloin tällöin päivittää. Muut foorumini on otettu tietoturvariskin takia pois käytöstä, kun ovat olleet tyhjänpanttina enkä ole jaksanut niitä päivittää. Keskityn etupäässä tähän Sanasinkoon silloin, kun jaksan kirjoittaa. Poikani järkkäsi tänne myös linkkiuudistuksen, jolla saan syntymään alleviivatun ja boldatun peruslinkin ilman kaikkien koodien kirjaamista, joka säästää vähän aikaani ja vaivaani.

Söötti laulu:

Olet piilopaikkani
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11782  Su 04 Lok 2015, 23:53 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaiken kärsimyksen vastapainoksi tai sen uhallakin, olisin halunnut kirjoittaa Mikkelinpäivästä jotain, mutten löytänyt aiemmin kirjoittamaani viestiä pohjaksi.

Kuin neulaa heinäsuovasta etsisi, ja hakusanojenkin pitää olla tismalleen oikeat löytääkseen jotain. Sitä paitsi Mikkelinpäivä menee kohta menojaan, eikä juttu ennättäisi enää tämän vuorokauden puolelle.

Asia on kuitenkin tärkeä ja siinä palataan ajassa taaksepäin 30.9.2012... Katsonut jo allakkaa ja tutkinut aamusivuistakin oikeaa kohtaa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11784  Ma 05 Lok 2015, 0:37 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 4.10.2015 klo 22.53 kirjoitti:
Kaiken kärsimyksen vastapainoksi tai sen uhallakin, olisin halunnut kirjoittaa Mikkelinpäivästä jotain, mutten löytänyt aiemmin kirjoittamaani viestiä pohjaksi.

Kuin neulaa heinäsuovasta etsisi, ja hakusanojenkin pitää olla tismalleen oikeat löytääkseen jotain. Sitä paitsi Mikkelinpäivä menee kohta menojaan, eikä juttu ennättäisi enää tämän vuorokauden puolelle.

Asia on kuitenkin tärkeä ja siinä palataan ajassa taaksepäin 30.9.2012... Katsonut jo allakkaa ja tutkinut aamusivuistakin oikeaa kohtaa.

Löytyihän se kadonnut viesti; kopioinut tuonne.

En ole Pirkon opetuslapsi, mutten siedä vääryyttäkään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11847  La 28 Mar 2015, 21:24 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

El título en Inglés

- titulointia myös englanniksi.

Tuo on espanjaa ja rakastan kieliä, vaikken kaikkia osaakaan.

Täällä Sanasingossakin vierailee porukkaa eri maista, vaikka suomen kieltä on vaikea ymmärtää ja kääntää. Ollessani parikymppinen ajattelinkin tosissaan, että vaihtaisin kieleni suomesta englantiin ennen kuin tuhlaisin siihen enempää aikaani. Miksi puhua jotain mongerrusta, jota ei kukaan muu ymmärrä? Mutta tänä päivänä, kun kaikki urkkivat ja kurkkivat kaikkea, on hyvä vaan puhua kieltä, jota vain harvat ja valitut ymmärtävät. Siinä suhteessa suomi on loistava kieli kaikkine taivutuksineen ja vääntöineen aiheuttaen NSA:lle ja muille vakoojille harmaita hiuksia.

Sanasinko on saanut olla aika rauhassa kaikesta, lähes kuin Herran kukkarossa, suoltaen sitä sun tätä.

Yksi rajapyykki oli kuitenkin se, kun lykkäsin foorumille tämän uutisen:

How the CIA made Google - kuinka CIA teki Googlen!

Siitä ei tykätty ollenkaan ja foorumin näkyvyyttä heikennettiin.

Viime torstaina 26.11.2015 kirjoitin aamusivuihini, että "lässyttämisestä maksetaan palkkaa, mutta oikea kirjoittaminen maksaa". Mutta vaikka oikea kirjoittaminen maksaa, se on ainoa tapa kirjoittaa ainakin minulle. Miksi tuhlata aikaansa ja elämäänsä johonkin kulissiin tai näytelmään, johon ei usko. Kyseessähän on taistelu hyvän ja pahan välillä, jossa käydään ihan raakaa sotaa.

Tulilinjalla voi olla joku tällainen foorumikin kuin Sanasinko, jonka yksinäinen kirjoittaja olen jaksamatta näin sairaana ylläpitää ja moderoida mitään keskustelufoorumia. Taustalla toimii koko ajan kuitenkin poikani, joka voi tarpeen tullen ottaa ohjat käsiinsä hallinnoidessaan koko pakettia ja palvelinta muutenkin, unohtamatta valveutuneita lukijoita ja yleisöä kaikkialla maailmassa. Joitain yhteistyötarjouksiakin on tullut ilman, että olisin jaksanut paneutua niihin.

Tunnetko muuten jo tämän:

Good Gopher
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12357  Su 09 Lok 2016, 4:41 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meikällä on ollut viime sunnuntain jälkeen aika sekalaiset tietokonesysteemit käytössä. Muutaman edellisen kirjoituksen olen rustannut tietokoneella, jossa ei ole ollut kovalevyä ollenkaan. Kovalevyn virkaa on toimittanut USB-tikku, johon poikani asensi käyttöjärjestelmäksi Linuxin, jota kokeilin ensi kertaa. Tykästyin Kubuntuun ja voisin käyttää sitä enemmänkin.

Koska tietokoneeni on vielä työn alla, tuotan tekstiä vähän toisella tapaa. Pöydän päällä on tabletti, jonka olen tukenut pilleripussukalla ja suojakotelolla parempaan lukuasentoon.

Pieni langaton näppäimistö on sylissäni lämpötyynyn päällä, jota olen käyttänyt koko kesän ja syksyn.

Ihan hyvin tämäkin systeemi toimii, jos vaan sanottavaa piisaa.

Jos ajatellaan menneisyyttä ja miten silloin tekstiä tuotettiin, nämä pelit ja vehkeet ovat ihan huippujuttuja. En ikipäivänä olisi osannut unelmoida tämänkaltaisista laitteista, jotka ovat nyt kaikkien ulottuvilla hintojenkin laskettua rajusti.

Jo pelkkä kannettava tietokone oli ihme; mukava, kompakti ratkaisu kaikkeen tekstin tuottamiseen.

Kaiken kruunaa internetin huimat mahdollisuudet, jotka ovat tipahtaneet kuin tyhjästä suoraan syliimme.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12502  Ma 19 Jou 2016, 21:28 (GMT+3)  Aihe: A rocket from my pocket! Vastaa lainaamalla viestiä

Foorumilla on kaikenlaisia pikku muutoksia tehty, joista en ole jaksanut raportoida.

Eihän tämä ole enää vuosiin ollut auki ja mahtaako aueta enää koskaan. Olen kuitenkin vastuussa tästä sivustosta enkä jaksa tässä kunnossa ylläpitää tai moderoida mitään julkista foorumia tai vastata kenenkään muun sanomisista sananvapauden ollessa aika huonoissa kantimissa Suomessa nykyään, jos olette huomanneet ja seuranneet.

Sloganiin "Ja silloin singahti!" keksin rakettimaisen väännöksen: "A rocket from my pocket!"

En ollut tyytyväinen logoon, jonka muutin vähän neutraalimpaan muotoon: "A rocket from the pocket!"

Taskurakettia löytyy aika paljon englannin kielellä mukavan loppusoinnun takia.

Tässä Mr. Bean tanssii laulun "Pocket mein Rocket" tahdissa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12505  Ke 21 Jou 2016, 1:10 (GMT+3)  Aihe: Re: A rocket from my pocket! Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 19.12.2016 kirjoitti:

Foorumilla on kaikenlaisia pikku muutoksia tehty, joista en ole jaksanut raportoida.

Eihän tämä ole enää vuosiin ollut auki ja mahtaako aueta enää koskaan. Olen kuitenkin vastuussa tästä sivustosta enkä jaksa tässä kunnossa ylläpitää tai moderoida mitään julkista foorumia tai vastata kenenkään muun sanomisista sananvapauden ollessa aika huonoissa kantimissa Suomessa nykyään, jos olette huomanneet ja seuranneet.

Sloganiin "Ja silloin singahti!" keksin rakettimaisen väännöksen: "A rocket from my pocket!"

En ollut tyytyväinen logoon, jonka muutin vähän neutraalimpaan muotoon: "A rocket from the pocket!"

Taskurakettia löytyy aika paljon englannin kielellä mukavan loppusoinnun takia.

Tässä Mr. Bean tanssii laulun "Pocket mein Rocket" tahdissa.

Because of these crazy things, what happen everywhere, I changed my mind. No more rockets from anyone's pockets, if they are real... Mine are just word rockets.

It was hard to translate "Ja silloin singahti!" into English, but I found the verb hurtle and some use of it, like this: "-- Bazooka hurtled towards him."

En ala tässä kääntelemään kaikkea suomeksi, mutta tulin toisiin aatoksiin logon suhteen aika nopeasti järkyttävän terrori-iskun jälkeen.

Nää täällä on vaan sanaraketteja enkä halua innoittaa mitään sairasta toimintaa.

Parempaakaan käännöstä kuin "And then it hurtled!" en logoon saanut.

Olkoon siinä nyt toistaiseksi, ellei häivy mainosbannerien alta joskus pois suunniteltuani sitä jo kauan sairastelun vietyä voimat.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12514  La 24 Jou 2016, 19:39 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen saanut poliisilta ja psykiatrilta niin hyvää hoitoa, että tämä on jo toinen joulu, jolloin en ole lähettänyt yhtään joulukorttia.

Hoito on ollut niin tuloksekasta, että arvauskeskuskäyntini ovat tyystin lopahtaneet!

Seuraavassa arvailua Amerikan malliin opettajasta, joka erehtyi luokassa laittamaan vaipan päähänsä, kun jotakuta oli lapsettanut tunnilla. Koulun johdon saatua tietää asiasta hänet häädettiin pois. Yksinhuoltajana huolissaan työpaikastaan hän kävi lääkärissä, joka ehdotti käyntiä Millwoodin sairaalassa.

Samana iltana Millwoodissa kyseltiin, onko hänellä ollut itsemurha-ajatuksia. Vastattuaan kenelläpä niitä ei olisi ollut, ja vitsinä, että Texasissa on helppo saada ase, kaikki paikallaolijat olivat nauraneet - hän, vertaistukena mukana ollut pastori ja Millwoodin neuvonantaja.

Tuntia ennen puolta yötä häntä saatettiin pitkää käytävää pitkin, jonka varrella oli huoneita, joissa ei ollut pöytiä, vaan pelkästään sänkyjä. Hänen piti riisuutua alusvaatteisilleen, ja vasta silloin hän tajusi joutuneensa suljetulle osastolle.

Voin ymmärtää tämän opettajan itkiessä videolla, kuinka paljon hänen sisässään on rikki ja vaurioitunut kaiken tapahtuneen takia:

Täytetään vuodepaikkoja keinolla millä hyvänsä!

Liioitellaan ihmisten oireita tai väännetään heidän sanojaan pitääkseen heidät hoidossa vastoin tahtoaan!

Lukitaan ovet ja pidetään potilaita lukkojen takana niin kauan, että heidän vakuutusrahansa ovat juosseet loppuun!

- BuzzFeed News on paljastanut hirveän epäkohdan, joista kaksi ensimmäistä on käytössä Suomessakin:

Locked On The Psych Ward

Lawmakers Sound Alarms On UHS Psychiatric Hospitals

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12516  La 24 Jou 2016, 20:19 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olin kirjoittamassa edelle ihan jotain muuta tarinan viedessä minut mennessään.

Toisaalta onhan se täällä foorumillakin nähty, että kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Sitä vaan olin sanomassa, että lisään pikku hiljaa foorumin ulkoasuun englanninkielistä termistöä, ettei tarvitse ihmetellä jo päivitettyjäkään "Lääketiede: Medicine" ja "Uskonelämä: Life of faith".

Loput tulloo ajan kanssa sitten kun tulloo.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12863  Pe 14 Hei 2017, 2:01 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 15.3.2015 kirjoitti:
Lainaus:

o o o

Täällä sitä vaan kärvistellään ja jatketaan, mitä jaksetaan. Kaikki aikani hupenee ja päiväni loppuvat kesken. Yötä myöten pitää jaksaa, ellei halua voida vielä huonommin. Nenähuuhtelunikin jäähtyy parhaillaan; kokoonpanoksi on jo pitkään vakiintunut kapselin sisältö jauhemaista maitohappobakteeria, niasiiniamidia, asetyylikysteiiniä, lisänä myös ruokasoodaa ja merisuolaa. NAC on osoittautunut NAD:n ohella huippujutuksi, joita kannattaisi nauttia sisäisestikin, joista pari hyvää löytyy tuolta.

Sitaatissa edellä mainitsen myös Silvercrestin höyryhengityslaitteen, jonka ominaisuuksista otin selvää. Ikävä kyllä sen niin kuin Beurerin höyryhengityslaitteen vesisäiliö on alumiinia, joissa ei voi höyryttää mitään suolapitoisia nesteitä. Säiliön täytyy olla terästä, kuten tässä, josta tiedustelin ennen tilaamista, laitteen kustantaessa lopulta vain vähän päälle parikymmentä euroa ilman postimaksuja ja tullia.

Kello on puoli neljä jo ja nenähuuhtelu on edelleen ottamatta, en pysty tekemään kaikkea samaan aikaan... Kirjoittamiseen uppoaa vaikka kuinka paljon aikaa eikä kaikki näy edes lopputuloksessa.

Lainaus:
{url=http://www.iltalehti.fi/terveys/2015031219345207_tr.shtml}{size=18}{b}{u}Tutkimus: Borreliabakteeri pystyy ehkä piiloutumaan ihmisen elimistössä{/u}{/b}{/size}{/url}

Mitäh - ovatko ihmiset sittenkin oikeassa - kaikki lääkäreiden luulosairaaksi leimaamat, vakavasti sairaat ihmiset?

Niin siinä tulee käymään, ei savua ilman tulta. Sairaitten kiusaajat ja vähättelijät joutuvat vielä katumaan ja häpeämään.

Borrelioosi on paljon pahempi ja sitkeämpi tauti kuin on haluttu myöntääkään - hoidonkin ollessa aivan ala-arvoista ja surkeaa, pelkkää heitteillejättöä.{/quote}

{url=http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3.toc}{imgr width=300 height=400}http://mic.sgmjournals.org/content/vol161/issuePt_3/home_cover.gif{/imgr}{/url}

{url=http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516.full.pdf}{size=18}{b}{u}Morphological and biochemical features of Borrelia burgdorferi pleomorphic forms{/u}{/b}{/size}{/url}

{imgr width=750 height=751}http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F1.large.jpg{/imgr}
- linkitettynä {url=http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F1.expansion.html}{u}{b}täältä{/b}{/u}{/url}.

{imgr width=750 height=1205}http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F7.large.jpg{/imgr}
Eipä näytä doksisykliini paljon tehoavan, pdf-tiedostona {url=http://mic.sgmjournals.org/content/suppl/2015/02/23/mic.0.000027.DC1/000027a.pdf}{u}{b}täällä{/b}{/u}{/url}.

Vrt. Sapin ja Hopf-Seidelin tutkimukset, ks. {url=http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?p=9435#9435}{u}{b}Doksisykliini ei tapa spirokeettaa{/u}{/b}{/url}

Doksisykliini aiheuttaa spirokeetalle vain vähän vahinkoa, kuva {url=http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F5.expansion.html}{u}{b}täältä{/b}{/u}{/url}:

{imgr width=750 height=966}http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F5.large.jpg{/imgr}

Ällöttävän näköisiä otuksia, kuva {url=http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F4.expansion.html}{u}{b}täältä{/b}{/u}{/url}:

{imgr width=750 height=268}http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F4.large.jpg{/imgr}

Liikkuvaa kuvaa:

Näin {url=http://mic.sgmjournals.org/content/suppl/2015/02/23/mic.0.000027.DC1/000027c.avi}{u}{b}spirokeetta{/b}{/u}{/url} möyrii meissä!

Näin spirokeetta {url=http://mic.sgmjournals.org/content/suppl/2015/02/23/mic.0.000027.DC1/000027b.avi}{u}{b}piiloutuu{/b}{/u}{/url} pyöreäksi orgaaniksi (round body, RB).

Eikä siinä kaikki, spirokeetassa on bakteerimoottorina {url=http://spirochetesunwound.blogspot.fi/2009/02/viewing-arrangement-of-borrelia.html}{u}{b}flagellaa{/b}{/u}{/url}, kuva {url=http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F6.expansion.html}{u}{b}täältä{/b}{/u}{/url}:

{imgr width=750 height=693}http://mic.sgmjournals.org/content/161/Pt_3/516/F6.large.jpg{/imgr}

Kaikki tarkemmin täältä:

Viime yönä pakersin ja säädin edellisten koodien kanssa, pienensin kuvien kokoa oikeassa suhteessa jne. Upotettujen linkkien rakentaminen on tarkkaa ja hidasta puuhaa eikä koodeja näy oikein rakennettuina missään. Muutin oikeassa koodissa olevat hakasulut aaltosulkeiksi saadakseni edellisessä viestissäni olevat koodit näkymään. Mutta asia oli tärkeä ja työ sen arvoista.

{url=http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?p=6084#6084}{u}{b}täältä{/b}{/u}{/url}

Joudun siis tällaista yksinkertaista linkkiä varten näpyttelemään kaikki nuo merkit. Alleviivausta varten tarvitsen u:n ja lihavointia varten b:n. Jos haluan muuttaa tekstin kokoa tai väriä, nekin koodit on ympättävä mukaan. Ja jotta koodit toimivat, linkissä pitää olla sekä aloitus- että lopetuskoodit.

Kello 23.45.

Kävin illalla parissa kaupassa ja törmäsin kahteen mukavaan vanhaan pappaan. Toinen höpötteli kaupassa itsekseen ja sitä oli niin mukavaa katsoa ja varsinkin kuunnella. - Ei, tuo tulee liian kalliiksi, hän virkkoi suihkugeelien kohdalla vaihtaen toiseen paikkaan ja tuoksahtaen vähän hieltä. Ennen kassoja hän piteli käsissään isoa karkkipussia, mutta laski sen takaisin alas todeten siitäkin jotain. Kassalla sama ihana höpötys jatkui nuoren kohteliaan myyjän kanssa. Pihalla mies irrotteli pyöräänsä kaiteesta ja sitoi tavaroitaan kiinni pitkällä narulla. Vedin toisella kädellä ostoskärryäni ja pitelin muovipussia, joka oli täynnä tyhjiä pulloja, jotka pitäisi viedä toiseen kauppaan. Ohitin kadulla kimpsuineni toisen vanhan papan, joka kulki vähän hitaammin iän jo painaessa. - Hei, hän sanoi minulle iloisesti hymyillen ja vaihdoin hänen kanssaan pari sanaa ilmoista ja muusta. Kävellessäni ajattelin, kuinka mukavia ihmisiä täällä on. Liikenne ja vilske rauhoittuvat illaksi, ilmapiirinkin ollessa levollisempi. Hesan säpinästä on pari sataa kilometriä ja keskustasta muutamia. Kauppakeskuksessa on jäätelöbaari, joka menestyy talvellakin, muttei yhtään juottolaa. Tänne on tulossa paljon lisää asukkaita, mutta vielä tämä on kuin Muumilaakso, tämä meidän Löytölahtemme. Vieressä on vanha kartano, joka kirvoittaa mielikuvitustani. Vanha suihkulähde pihalla on palvellut ties kuinka kauan ilman, että siitä olisi enää kuin rauniot jäljellä. Aika on niin pettävää; kaikki nämä hetket, jotka kiitävät vain pois.

Aloin viime yönä päivittämään viestiä, jonka linkit eivät enää toimineet. Minulla oli täysi työ etsiä ja upottaa viestiini uudet, toimivat linkit, josta purnaan jo edellä 15.3.2015 esimerkkinäni juuri viesti, jonka linkit olivat päässeet vanhenemaan. Onneksi en päivittänyt kaikkea heti, sillä tarvitsin vanhoja tietoja etsiessäni alkuperäistä kuvaa, jota ei meinannut löytyä mistään.

Jos en olisi päivittänyt viestiäni, kopiosta tuolta näkyy, minkälainen se olisi, perässään päivitetty versio tärkeästä asiasta.

Kopioin tuon vielä omaksi aloituksekseen:

Todistus kroonisesta borrelioosihelvetistä - Proof of chronic Lyme disease hell!

Minulla olisi vaikka kuinka paljon kirjoitettavaa foorumille, mutta joudun rajoittamaan ilmaisuani. Huomasin myös, etteivät uudet sähköpostiosoitteeni sanasinko@eclipso.eu ja sanasinko@eclipso.email päästä kaikkea postia läpi, joten kannattaa käyttää vanhempaa osoitetta sanasinko@gmail.com, ellei vikaa saa korjattua, jos on jotain asiaa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12894  Ti 01 Elo 2017, 15:23 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 14.7.2017 kirjoitti:
Admin 15.3.2015 kirjoitti:
Lainaus:

o o o

Lainaus:

Liikkuvaa kuvaa:

Kaikki tarkemmin täältä:

Kello 23.45.

Kävin illalla parissa kaupassa ja törmäsin kahteen mukavaan vanhaan pappaan. Toinen höpötteli kaupassa itsekseen ja sitä oli niin mukavaa katsoa ja varsinkin kuunnella. - Ei, tuo tulee liian kalliiksi, hän virkkoi suihkugeelien kohdalla vaihtaen toiseen paikkaan ja tuoksahtaen vähän hieltä. Ennen kassoja hän piteli käsissään isoa karkkipussia, mutta laski sen takaisin alas todeten siitäkin jotain. Kassalla sama ihana höpötys jatkui nuoren kohteliaan myyjän kanssa. Pihalla mies irrotteli pyöräänsä kaiteesta ja sitoi tavaroitaan kiinni pitkällä narulla. Vedin toisella kädellä ostoskärryäni ja pitelin muovipussia, joka oli täynnä tyhjiä pulloja, jotka pitäisi viedä toiseen kauppaan. Ohitin kadulla kimpsuineni toisen vanhan papan, joka kulki vähän hitaammin iän jo painaessa. - Hei, hän sanoi minulle iloisesti hymyillen ja vaihdoin hänen kanssaan pari sanaa ilmoista ja muusta. Kävellessäni ajattelin, kuinka mukavia ihmisiä täällä on. Liikenne ja vilske rauhoittuvat illaksi, ilmapiirinkin ollessa levollisempi. Hesan säpinästä on pari sataa kilometriä ja keskustasta muutamia. Kauppakeskuksessa on jäätelöbaari, joka menestyy talvellakin, muttei yhtään juottolaa. Tänne on tulossa paljon lisää asukkaita, mutta vielä tämä on kuin Muumilaakso, tämä meidän Löytölahtemme. Vieressä on vanha kartano, joka kirvoittaa mielikuvitustani. Vanha suihkulähde pihalla on palvellut ties kuinka kauan ilman, että siitä olisi enää kuin rauniot jäljellä. Aika on niin pettävää; kaikki nämä hetket, jotka kiitävät vain pois.

Aloin viime yönä päivittämään viestiä, jonka linkit eivät enää toimineet. Minulla oli täysi työ etsiä ja upottaa viestiini uudet, toimivat linkit, josta purnaan jo edellä 15.3.2015 esimerkkinäni juuri viesti, jonka linkit olivat päässeet vanhenemaan. Onneksi en päivittänyt kaikkea heti, sillä tarvitsin vanhoja tietoja etsiessäni alkuperäistä kuvaa, jota ei meinannut löytyä mistään.

Jos en olisi päivittänyt viestiäni, kopiosta tuolta näkyy, minkälainen se olisi, perässään päivitetty versio tärkeästä asiasta.

Kopioin tuon vielä omaksi aloituksekseen:

Todistus kroonisesta borrelioosihelvetistä - Proof of chronic Lyme disease hell!

Minulla olisi vaikka kuinka paljon kirjoitettavaa foorumille, mutta joudun rajoittamaan ilmaisuani. Huomasin myös, etteivät uudet sähköpostiosoitteeni sanasinko@eclipso.eu ja sanasinko@eclipso.email päästä kaikkea postia läpi, joten kannattaa käyttää vanhempaa osoitetta sanasinko@gmail.com, ellei vikaa saa korjattua, jos on jotain asiaa.

Tieto lisää tuskaa ja voi käydä ihan hengen päälle niin kuin Amerikassa, jossa on tukittu holististen lääkäreiden suita ihan mieletöntä vauhtia viime vuosina alkaen Jeff Bradstreetistä, joka oli päässyt niin karsean tiedon jäljelle, että hänet piti tappaa. Miksi ihmisen oma GcMAF-tuotanto lakkaa toimimasta ajaen alas koko immuunipuolustuksen.

Herätessäni tänään taas epämukavaan oloon ja hikeen maatessani vasemmalla kyljelläni reisieni ollessa kylmänarat ja tärisevät minulla oli hyvää aikaa ajatella kaikkea lukemaani, miten se koskee minuakin. Niskani takana tyynyllä oli mytyssä pipo, joka oli ollut nukahtaessani päässäni. Otsa vaivasi, hengitys oli raskasta noustessani ylös. En ollut taaskaan jaksanut ottaa höyryhengitystä ja puhaltaa pulloon ennen nukkumaanmenoa lievittäessään vain oireita, kun oma immuunipuolustus ei toimi niin kuin pitäisi.

Foorumi oli viime yönä parisen tuntia alhaalla huoltotöiden takia. En ollut huomannut kellonkin olleen kymmenisen minuuttia väärässä ajassa; enemmän minua on harmittanut jatkuva kellonaikojen seilailu tunnilla eteenpäin tai taaksepäin talvi- ja kesäaikojen mukaan.

Väsyttää, kun uni ei ole sitä, mitä pitäisi, ja on näin saatanan sairas rintakehänkin palellessa taas.

Jk. klo 15.48.

Lisää kahvia väsyneelle - vaan mitä teinkään? Laitoin suodattimen suppiloon, jauhoin pavut ja kaadoin vettä säiliöön, jonka jälkeen napsautin keittimen päälle...

Tuloksena touhusta pelkkää kuumaa vettä, koska olin unohtanut kaataa kahvijauheen suodattimeen. Tätä ja kaikkea muuta tapahtuu liian usein ollakseen sattumaa, jaksamatta raportoida kaikesta. Sairaus tuhoaa minua päästä varpaisiin ja myös aivojani.

Klo 17.26.

Kahvi ei tietenkään auta itse väsymykseen, joten yritin levätä vähän. Ei kun unipipo päähän ja torkkumaan ollessani niin kipeä. Hyvä idea, mutta uni katkeaa heti alkuunsa siihen, että sylki valuu suupieltä pitkin alas. Jään hereille lepäämään omassa kärsimysliemessäni ja ajattelemaan kaikkea reisien täristessä ja sattuessa. Harmi, että Astragalus on loppu enkä jaksa keittää kaurapuuroa tai perustaa omaa konditoriota terveellisine leipomuksineen tässä kunnossa. Sen sijaan raahaudun ulos istumaan kuntopyörän päälle ja polkemaan kevyesti ilman vastuksia kuten aina ja hengittämään sairaana leppoisaa kesäilmaa, joka ei sekään riitä parantamaan tätä tautia, josta kärsin.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Työkalut Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Muuta tekstin kokoa: - -

Takaisin ylös

Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign