Sanasinko
Wordbazooka

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Muuta tekstin kokoa: Suurenna - Pienennä - Palauta oletuskoko
Uskonkirkko | Church of FaithUskonkirkko | Church of Faith

Päivän Sana - Word of the day

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Uskonelämä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 3666  La 30 Huh 2011, 18:24 (GMT+3)  Aihe: Päivän Sana - Word of the day Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
Lainaus: Ps. 23:1

--------------------------
Translated in English:

Päivän Sana =>
Päivän Sana => Word of the day

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Su 04 Jou 2016, 19:05, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 3667  Su 01 Tou 2011, 11:23 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Klikkaamalla edellisestä linkistä voi Psalmeista lukea tämän pidemmän, lohdullisen pätkän:
Lainaus:
Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 3669  Su 01 Tou 2011, 20:51 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Se usko on siinä, että olet yhteydessä minuun.

Tuo tuli tänään aamulla. Katsoessani kelloa se oli vähän päälle neljän.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 3670  Su 01 Tou 2011, 23:45 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edellinen liittyi johonkin, jonka Jumala näki sielussani ja vastasi siihen. Jos jaksaisin joskus myöhemmin kertoa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 3731  To 05 Tou 2011, 8:50 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aamusivut takana taas.

Jo kauan sitten vakiintui käytäntö, että aloitan ne rukouksella ja päätän rukoukseen ja työnnän sinne väliin kaikki mieltäni painavat ja kertomisen arvoiset asiat.

Tänään päätin aamusivuni näin: "-- Kiitos, että olet Jumalani. Aamen."

Sitten tulin koneelle, avasin sähköpostini ja luin Päivän Sanan, niin kuin minulla on tapana:
Lainaus:
Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
Ps. 91:14-15

Hämmästyin luettuani tuon... Eikä ole ensimmäinen kerta, kun tunnen elämässäni ja kirjoittamisessani synkronisiteettia, jotain syvempää johdatusta. Jumala puhuu ihmisille myös Raamatun kautta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 4011  Su 29 Tou 2011, 12:53 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään sähköpostiini tullut Päivän Sana:

"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa."

- Hepr. 12:14
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5008  La 10 Syy 2011, 11:51 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 10. syyskuuta 2011

Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.
Jes. 41:10

Juuri jotain tuollaista kaipasinkin...
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5086  La 17 Syy 2011, 16:29 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 17. syyskuuta 2011

Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.

Matt. 6:7

Viisaita sanoja...

Tässä vähän pidemmin vielä:
Lainaus:
1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.
14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5153  To 22 Syy 2011, 8:49 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä lohdutti minua tänään:

Lainaus:
Päivän Sana 22. syyskuuta 2011

Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta.

Jes. 43:2
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5294  Su 09 Lok 2011, 11:27 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peli ei ole menetetty, lohtua tästä tänään:

Lainaus:
Päivän Sana 9. lokakuuta 2011

Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Ps. 23:5-6
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5345  Ti 11 Lok 2011, 12:49 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 11. lokakuuta 2011

Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

Matt. 10:32-33

Pääsin lukemaan Päivän Sanan vasta äsken. Aika vaativa kohta - mutta mitä itse ajattelisit ystävästä, joka kieltää sinut toisten edessä?
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5374  Ke 12 Lok 2011, 11:07 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 12. lokakuuta 2011

Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

Joh. 14:16-17

Pitäisi jatkaa Raamatun läpilukuakin taas, on ollut paussia. Olen Ilmestyskirjan alussa ja aion käydä siitäkin kaikki viitteet Vanhan Testamentin puolelle läpi. Jo pienessä pätkässä voi olla lukuisia viitteitä, joiden tarkastelu hidastaa lukemista, mutta opettaa sitäkin enemmän. Mielenkiintoista on ollut matkanteko Raamatun läpi, alkoi jo kymmenes vuosi enkä ole saanut pakettia vieläkään loppuun, tosin ei minulla ole ollut mikään kiirekään. Kirja on ystävä - ja Raamattu kirjoista tärkein.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5382  Ke 12 Lok 2011, 14:52 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Pitäisi jatkaa Raamatun läpilukuakin taas, on ollut paussia. Olen Ilmestyskirjan alussa ja aion käydä siitäkin kaikki viitteet Vanhan Testamentin puolelle läpi. Jo pienessä pätkässä voi olla lukuisia viitteitä, joiden tarkastelu hidastaa lukemista, mutta opettaa sitäkin enemmän.

Olikin aika mahtava kohta, ks. Ilmestyskirja nyt
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5478  Ti 18 Lok 2011, 11:14 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 18. lokakuuta 2011

Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta, julistamaan Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia.

Jes. 61:1-2

Noin julistaa profeetta Jesaja, joka eli 700- ja 600-lukujen vaihteessa ennen ajanlaskumme alkua.

Omistettakoon nuo sanat nyt homeista sairastuneille, että oikeus voittaisi ja asiat etenisivät oikeaan suuntaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5479  Ti 18 Lok 2011, 11:25 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Omistettakoon nuo sanat nyt homeista sairastuneille, että oikeus voittaisi ja asiat etenisivät oikeaan suuntaan.

Kannan itsekin korteni tuohon kekoon. Homesairaiden tukifoorumin runko on jo fyysisesti olemassa, vaikkei osoitepiuhoja siihen olekaan vielä yhdistetty.

Jatkuvasti tuo vaan hiertää, kyllä se sieltä vielä tulee. Veikkaan, että kesään mennessä foorumi on jo toiminnassa ja voi olla jo paljon aiemminkin - vaikka tämän vuoden puolella, kuka tietää, saa nähdä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5480  Ti 18 Lok 2011, 12:18 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Kannan itsekin korteni tuohon kekoon. Homesairaiden tukifoorumin runko on jo fyysisesti olemassa, vaikkei osoitepiuhoja siihen olekaan vielä yhdistetty.

Jatkuvasti tuo vaan hiertää, kyllä se sieltä vielä tulee. Veikkaan, että kesään mennessä foorumi on jo toiminnassa ja voi olla jo paljon aiemminkin - vaikka tämän vuoden puolella, kuka tietää, saa nähdä.

Askel kerrallaan, niin ne asiat etenevät. Juuri äsken tukifoorumille asennettiin pari uutta teemaa ulkoasuksi. Toivonut sitä pojalta jo pitkään ja istui äsken koneen vieressä auttelemassa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5483  Ti 18 Lok 2011, 15:06 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Askel kerrallaan, niin ne asiat etenevät. Juuri äsken tukifoorumille asennettiin pari uutta teemaa ulkoasuksi. Toivonut sitä pojalta jo pitkään ja istui äsken koneen vieressä auttelemassa.

Vielä uuden foorumin kanssa pusaamista. Poika asenteli uuden kuvankäsittelyohjelman ja siihen päälle lisäominaisuuksia. Aloin valmistaa sillä logoa, ja yksi jo onnistuikin. Logossa lukee tyylitellyllä tekstillä: Homesairaat.net. Hieno jo tuollaisenaan, mutta kypsyköön rauhassa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5484  Ti 18 Lok 2011, 15:24 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Logossa lukee tyylitellyllä tekstillä: Homesairaat.net. Hieno jo tuollaisenaan, mutta kypsyköön rauhassa.

Saattaa olla, että se on siinä ja kolahti paikoilleen. Aika näyttää, mutta hyvältä näyttää.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5485  Ti 18 Lok 2011, 16:34 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Lainaus:
Logossa lukee tyylitellyllä tekstillä: Homesairaat.net. Hieno jo tuollaisenaan, mutta kypsyköön rauhassa.

Saattaa olla, että se on siinä ja kolahti paikoilleen. Aika näyttää, mutta hyvältä näyttää.

Samaan syssyyn tuli rukattua logo toiseenkin teematiedostoon. Nyt voi valita kahdesta, kummasta tykkää enemmän.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5486  Ti 18 Lok 2011, 19:11 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Samaan syssyyn tuli rukattua logo toiseenkin teematiedostoon. Nyt voi valita kahdesta, kummasta tykkää enemmän.

Logojen kanssa hurahti aikaa hienosäädellessä asetuksia vielä paremmaksi. Mutta nyt foorumilla kelvollinen logo, kummassakin teemassa erilainen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5487  Ti 18 Lok 2011, 19:38 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olipa rankkaa, kun sana tuli lihaksi. Very Happy

Kului tunteja... Pakko hengähtää välillä ja keskittyä muuhun.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5488  Ti 18 Lok 2011, 20:50 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Mutta nyt foorumilla kelvollinen logo, kummassakin teemassa erilainen.

Tykkään etenkin siitä toisesta teemasta, se on niin kaunis. Foorumi on auki työpöydälläni enkä voi olla ihailematta sitä, niin levollinen ulkoasu silmille...

Tämä softa vaikuttaa tylsälle verrattuna tuohon toiseen - mitä jos en halua kirjoittaa täällä enää ollenkaan, vanhassa prutkussa?

Mutta olen ollut laiska, kirjanmerkkini pullistelevat materiaalia, joka pitäisi liittää palstalle. En voi tätäkään rakkinetta hylätä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5501  To 20 Lok 2011, 14:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 20. lokakuuta 2011

Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin, tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä. Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.

Jaak. 1:2-4

Niitä koettelemuksia kyllä piisaa. Evästä tällekin päivälle.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5539  Pe 21 Lok 2011, 14:33 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 21. lokakuuta 2011

Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta; silloin sinulla on ilo Herrassa, ja hän antaa sinulle, mitä sinun sydämesi halajaa.

Ps. 37:3-4

Daavidin viisaita sanoja monen tuhannen vuoden takaa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5540  Pe 21 Lok 2011, 14:41 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Foorumi on auki työpöydälläni enkä voi olla ihailematta sitä, niin levollinen ulkoasu silmille...

Työstänyt asetuksia tänään. Haluaisin foorumin jo auki, viittä vaille valmis. Pyytänyt poikaa yhdistämään osoitepiuhat.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5542  Pe 21 Lok 2011, 17:20 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Pyytänyt poikaa yhdistämään osoitepiuhat.

Päivittyminen kuulemma kestää.

Osoite www.homesairaidentukifoorumi.net toimii jo, muttei www.homesairaat.net vielä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5544  Pe 21 Lok 2011, 20:29 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Osoite www.homesairaidentukifoorumi.net toimii jo, muttei www.homesairaat.net vielä.

Molemmat päivittyneet kuntoon, perille pääsee lyhyemmällä tai pidemmällä osoitteella, maun mukaan. Säännöt ja sisältö vielä puuttuvat, mutta rakennetaan ajan kanssa.

Poika puhui portaalinkin asentamisesta, jossa olisi chatti ja kaikki, mutten halua haukata liian isoa palaa. Katsotaan, mihin suuntaan kehittyy. Hommaa muussakin kirjoittamisessa, en voi revetä joka suuntaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5570  Ma 24 Lok 2011, 12:51 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 24. lokakuuta 2011

Sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

Room. 14:17

Ihmeen sopivat sanat kokemukseni jälkeen, ks. Viini ja olut
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5584  Ke 26 Lok 2011, 5:15 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Synkronisiteetti toimii, itkettää ja itkenkin. Jumala on läsnä, aina ja kaikkialla:

Lainaus:
Päivän Sana 26. lokakuuta 2011

Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

Matt. 10:28

Olen juuri viime päivien aikana ajatellut tuota raamatunkohtaa, kun se tulee tänä aamuna puoli viiden jälkeen sähköpostiini.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5585  To 27 Lok 2011, 10:09 (GMT+3)  Aihe: Saatana ei ole jäänyt lomalle Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 27. lokakuuta 2011

Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.

1. Piet. 5:8-9

Sama vuoden 1992 käännöksenä:

Lainaus:
Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. Vastustakaa häntä, uskossa lujina! Tiedättehän, että veljenne kaikkialla maailmassa joutuvat kokemaan samat kärsimykset.

Noinhan tuo menee. Voi tehdä testin ja tunnustaa uskonsa julkisesti, ks. Matt. 10:32-33:

"Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa."

Tunnustettuaan uskonsa tietää sydämessään tehneensä oikein, mutta siitä valinnasta joutuu maksamaan hintaa. Voi erehtyä luulemaan, että Saatana on jäänyt lomalle, kunnes tajuaa, ettei se jää koskaan lomalle. Kaikenlaisia tihutöitä piisaa, ja mitä suurempi vihollinen Saatanalle, sitä enemmän hyökkäyksiä.

Näennäisesti Saatana tässä maailmassa voittaa. Oikeasti se ei voita mitään. Se on petturi ja luuseri, kaiken valheen isä. On suuri virhe rakentaa elämäänsä sen varaan:

"Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin?" - Matt. 16:26
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5691  Ti 08 Mar 2011, 15:57 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Pöljäksi ristin koulussa

”Olenhan apostoleista vähäisin enkä edes ansaitse apostolin nimeä, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa. Mutta Jumalan armosta minä olen se mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole mennyt hukkaan. Olen tehnyt enemmän työtä kuin kukaan heistä, en tosin minä itse, vaan Jumalan armo, joka on ollut voimani.” 1 Kor. 15:9-10

Pois oppimista

Ajaessani jossain Savon seudulla eteeni tuli paikkakunta, jonka kyltissä luki “Pöljä”. Hieman myöhemmin tuli tienviitta: “Pöljän koulu”. Mietin, millaista olisi ollut käydä pöljän koulua sen sijaan että tuli oltua enimmäkseen pöljänä koulussa. Anthony de Mellon mielestä pöljänä on hyvä olla ja siihen pitäisi suorastaan pyrkiä. Pöljä uskaltaa olla oma itsensä eikä ahdistu arvostelusta tai syytöksestä. Pöljä on lasten kaltainen. Hän ei puno juonia eikä hänen tarvitse kilpailla nujertaakseen toiset. Harva silti uskaltaa tulla pöljäksi kilpailuyhteiskunnassa, joka arvostaa tietoa ja osaamista. Pöljäksi tuleminen vaatii kuulemma paljon pois oppimista, sen painolastin jättämistä mikä estää kasvua pöljyyden onnelliseen olotilaan.

Apostoli Paavali koki valaistumisen ihan käytännössä Damaskon tiellä. Silloin valo välähti ja Paavali kuuli Jeesuksen puhuvan: “Saul, Saul, miksi vainoat minua?” Paavalin elämässä alkoi pois oppimisen prosessi ja uuden tiedon sisäistäminen. Oppinut Paavali luopui arvostetusta yhteiskunnallisesta asemasta, hurskaudesta ja perinnäissäännöistä, ja omien sanojensa mukaan hänestä tuli koko maailman tunkio. Paavali joutui kovan arvostelun kohteeksi. Hän tiesi että se sanoma, mitä hän nyt julisti, oli hullutusta tietoa ja viisautta arvostaville. Paavali julisti ristin sanomaa, eikä hän halunnut tietää mistään muusta kuin ristiinnaulitusta Kristuksesta. Hän luki kaiken roskaksi Kristuksen tuntemisen rinnalla.

Paavalille ristin sanoma oli evankeliumi, jota hän julisti itse kullekin pelastukseksi ja voimaksi. Hän eli niin lähellä Jeesusta, että hän saattoi sanoa: “Olkaa minun seuraajiani, niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja.” Nykyteologiassa risti ohitetaan usein, eikä siitä puhuminen tunnu tärkeältä. Kuitenkin juuri risti on kristillisen julistuksen ydin. Itseensä tyytyväinen ihminen ei siedä puhetta rististä, koska hän syvimmältään joutuu silloin tunnustamaan olevansa syntinen, joka tarvitsee ristin sovitusta. “Kun taju synnistä häviää, niin ristin merkitys katoaa. Ristiinnaulittu Kristus on kaiken eheytymisen perusta ja lähde.” sanoo Leanne Payne. Ristissä näkyy Jumalan pyhyys ja rakkaus ihmisiä kohtaan, muistuttaa Oswald Chambers.

Armotonta menoa

Luulisi, että armon vastaanottaminen olisi helppoa, mutta niin ei kuitenkaan ole. Erityisen vaikea se on niille, jotka ulkoistavat aina syyllisyyden. He ovat niitä, jotka ihmettelevät miksi juuri he ovat aina oikeassa, kun taas muut ovat enimmäkseen väärässä. Jotkut kokevat itsensä aina loukatuksi ja vaativat anteeksipyyntöä pienimmästäkin syystä tai ilman syytäkin. Joskus hänen, jolta anteeksipyyntöä vaaditaan, voi olla vaikea hahmottaa, mitä edes pitäisi pyytää anteeksi. Silloin on vaarana, että hänet vedetään väärään anteeksipyyntöprosessiin. Hän joutuu tunnustautumaan syylliseksi saadakseen yhteyden takaisin, vaikka hän ei syyllinen olisikaan. Väärään anteeksipyyntöprosessiin ei pidä kuitenkaan suostua. Asiat on käsiteltävä, ja sitten on mietittävä, kenen pitää pyytää anteeksi.

“Tätä et saa ikinä anteeksi”, karjuu evankelista radio-ohjelmansa äänittäjälle, joka oli virheellisesti säätänyt ohjelman äänentasoa. Kuitenkin evankelista oli juuri puhunut anteeksiantamuksen tärkeydestä ohjelmassa lempeällä äänellä. Ei ihme, jos äänittäjä hakeutui sielunhoitoon. Kukaan ei uskaltanut kuitenkaan evankelistan käytökseen puuttua. Sellaisia sanoja kuten armo ja rakkaus voidaan käyttää sisäistämättä ja pelkästään oman julkisuuskuvansa rakentamiseksi. Se joka näkee suuren ristiriidan julkisen esiintymisen ja siviilielämän välillä, joutuu hämmennyksiin. “Älä anna lempeän äänen pettää sinua, kuvitellen että sellainen ääni edustaisi sävyisää ihmistä. Pehmeä-ääninen voi olla itse päinen, kiivasluontoinen ja piinkova”, muistuttaa Watchman Nee.

Hengellisen väkivallan uhri joutuu kokemaan usein myös hengellisen yhteisön armottomuuden. Hänet hylätään, syyllistetään ja leimataan pahimmassa tapauksessa vainoharhaiseksi. Uhria puolustava saa osansa uhrin leimasta. Puolustajaa pyydetään vaikenemaan, ja hän saa kuulla valheita itsestään. Voisi luulla, että väärinkäytöksiin puuttuisivat hanakastikin hengelliset johtajat, mutta jos hyväksikäyttäjä edustaa korkeaa hengellistä asemaa, häntä suojellaan viimeiseen asti. Asioihin puututaan vasta pakon edessä. Hengellisessä väkivallassa vaikenemisen kulttuurilla on pitkät perinteet.

Risti yhdistää

“Oletko kuullut minun puhuvan rististä?” kyselee evankelista. “En ole”, vastasin. “Etkä kuule”, napauttaa evankelista. Jos kristinuskosta jätetään pois risti, ei uskon perustaksi jää mitään. Sovitustyötä ei ole ilman ristiä, eikä näin ollen armoakaan. Jeesusta haavoitettiin meidän syntiemme tähden. Hän on haavoitettu parantaja, muistuttaa Henry Nouwen. Watchman Neen mielestä Jumalan palveleminen edellyttää, että mekin olemme haavoittuneita ja murtuneita. Haavoittuneet ottavat vastaan pyhän hengen ja ymmärtävät syvemmin toisiaan. Pelkkä raamatullinen oppi ei luo syvää yhteyttä, tiedollinen taso ei yhdistä kovin syvällisesti. Haavat yhdistävät. Paavali kantoi elämässään ja ruumissaankin Jeesuksen arpia (Gal. 6.17). Risti riisuu meidät itseriittoisuudesta, itsekkyydestä ja liittävät meidät yhteen. Oppiessamme ristin salaisuutta Jumalan koulussa ei pidä hämmästyä, jos koemme itsemme vieläkin pöljemmiksi kuin aikaisemmin. Kysymyksiä, joihin emme tiedä vastauksia, on tullut lisää. Pöljät lampaat kuulevat hyvän paimenen äänen ja seuraavat sitä.

Kiitos tuestasi

“Miksi kaikki huijarisaarnaajat menestyvät, kun taas ne, jotka yrittävät seurata totuutta, joutuvat vaikeuksiin?” Näin kyseli minulta jokin aika sitten pastoriystävä. On totta, että monet menestysteologit menestyvät ja pitävät sitä merkkinä Herran siunauksesta ja teologiansa totuudellisuudesta. Menestysteologin vaarana on ajautua mammonan palvontaan ja sitä kautta voi saada sielulleen vahingon kuten raamattu sanoo. Ristin tiellä kulkeva saa osallisuuden Kristuksen kärsimyksestä, mutta hän saa tuntea sielunsa parantuvan. Jeesuksen ilo ja rauha tulevat hänen osakseen.

Olemme kiertäneet taas syksyn ja jäämme kohta tauolle rakentamaan uutta ohjelmaa. Olemme kiitollisia, jos muistat meitä rukouksin ja taloudellisesti tukien, sillä olemme liikkeellä edelleenkin vapaan kannatuksen turvin. Siunattua loppusyksyä!

Osuvia oivalluksia ja hyviä ajatuksia Seppo Juntusen viimeisimmässä kuukausikirjeessä.

Lainaus: Rukouspalvelu ry
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5692  Ti 08 Mar 2011, 16:08 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Osuvia oivalluksia ja hyviä ajatuksia Seppo Juntusen viimeisimmässä kuukausikirjeessä.

Voiko paremmin enää sanoa:

Lainaus:
Ajaessani jossain Savon seudulla eteeni tuli paikkakunta, jonka kyltissä luki “Pöljä”. Hieman myöhemmin tuli tienviitta: “Pöljän koulu”. Mietin, millaista olisi ollut käydä pöljän koulua sen sijaan että tuli oltua enimmäkseen pöljänä koulussa. Anthony de Mellon mielestä pöljänä on hyvä olla ja siihen pitäisi suorastaan pyrkiä. Pöljä uskaltaa olla oma itsensä eikä ahdistu arvostelusta tai syytöksestä. Pöljä on lasten kaltainen. Hän ei puno juonia eikä hänen tarvitse kilpailla nujertaakseen toiset. Harva silti uskaltaa tulla pöljäksi kilpailuyhteiskunnassa, joka arvostaa tietoa ja osaamista. Pöljäksi tuleminen vaatii kuulemma paljon pois oppimista, sen painolastin jättämistä mikä estää kasvua pöljyyden onnelliseen olotilaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5729  La 12 Mar 2011, 18:24 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 12. marraskuuta 2011

Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.

Hes. 11:19-20

Vuoden 1992 käännöksenä:

Lainaus:
Minä annan heille uuden sydämen ja heidän sisimpäänsä uuden hengen, minä otan heidän rinnastaan kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen. Niin he seuraavat minun säädöksiäni, he ottavat varteen minun käskyni ja elävät niiden mukaan. He ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5806  Su 20 Mar 2011, 16:36 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

Matt. 10:28
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 5933  Su 04 Jou 2011, 13:48 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 4. joulukuuta 2011

"Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

Joh. 4:23-24

Tuossa on suuri totuus, joka sen tajuaa, on jo pitkällä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6352  La 31 Jou 2011, 23:14 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 31. joulukuuta 2011

Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

Jes. 46:4

Toivoa ja lohtua jokaiselle...
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 6536  Ma 16 Tam 2012, 21:04 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 16. tammikuuta 2012

Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

Ef. 6:13

Kun luin tänään sähköpostiin tullutta Päivän Sanaa, miten tuo raamatunkohta lohduttikaan... Mitä epäonnea elämässäni on piisannut juuri 16. päivänä paholaisen osatessa kaikki metkut. Se ei jää koskaan lomalle...

Mutta tuossa ei jäädä toivottomaksi, vaan kehotetaan pukemaan ylle Jumalan taisteluvarustus kyetäkseen tekemään pahana päivänä vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen. Juuri jotain tuollaista tarvitsin jaksaakseni taas.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7701  La 18 Elo 2012, 20:12 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 17. elokuuta 2012

Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.

Jaak. 4:8
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 7702  La 18 Elo 2012, 20:14 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 18. elokuuta 2012

Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.

Room. 12:21
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8016  Ma 01 Lok 2012, 22:33 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 1. lokakuuta 2012

Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.

Room. 8:26
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8022  Ti 02 Lok 2012, 12:48 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 2. lokakuuta 2012

Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.

Ps. 34:7
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8181  Pe 26 Lok 2012, 13:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 26. lokakuuta 2012

Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.

1. Piet. 5:8-9

Sama vuoden 1992 käännöksenä:

Lainaus:
Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. Vastustakaa häntä, uskossa lujina! Tiedättehän, että veljenne kaikkialla maailmassa joutuvat kokemaan samat kärsimykset.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8362  Su 02 Jou 2012, 20:55 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 2. joulukuuta 2012

Daavidin virsi. Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä.

Ps. 103:1
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8826  La 09 Maa 2013, 14:55 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 9. maaliskuuta 2013

Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".

Ps. 91:1-2

Haluan omistaa tämän Pirkolle ja kaikille muillekin muistutuksena parhaimmasta turvastamme höykytystä vastaan.

Vaikka tyrskyt vaahtopäänä lyövät, se ei kaadu eikä hetkahda.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8870  Pe 15 Maa 2013, 18:31 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 15. maaliskuuta 2013

Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.

2. Tim. 2:15
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8905  Ke 20 Maa 2013, 17:34 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 20. maaliskuuta 2013

Henkeä älkää sammuttako, profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; karttakaa kaikenkaltaista pahaa.

1. Tess. 5:19-22

Luterilaisessa kirkossa ei ole muuta viime aikoina tehtykään! Arkkipiispa, piispat ja kirkkoherrat oikein etunenässä Henkeä karkottamassa!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 8925  Pe 22 Maa 2013, 22:01 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 22. maaliskuuta 2013

Herra, pane minun suulleni vartija, vartioitse minun huulteni ovea.

Ps. 141:3

Minulla on ollut jo monta kertaa tunne, että moni Päivän Sana on valittu ihan meittii silmälläpitäen. Sen verran ahkeraan olen Sanasingosta linkitellyt Uskonkirjat.nettiin.

Uskonkirjat.netistä tulee joka päivä sähköpostiini Päivän Sana, jonka luen aina, vaikka jälkikäteen, ja joskus jo heti aamuyöstä, jos satun kuukuilemaan vielä hereillä. Hirveän usein klikkaan raamatunkohdan linkistä Uskonkirjat.nettiin ja vertailen eri raamatunkäännöksiä ja välillä kieliäkin keskenään. Rinnakkain voi laittaa jopa kolme raamatunkohtaa, joita voi vertailla ja tutkia. Mikäli kielitaitoa riittää, voi tutkia vaikka antiikin käännöksiä tai alkutekstejä. Suomen kielelläkin voi lukea vaikka vuoden 1776 Bibliaa.

Aivan niin kuin aamusivuihini, olen kasvanut myös Päivän Sanaan kiinni, jolle olen luonut oman kansionkin sähköpostiini. Oma kansio on myös Positiivarien Aamun ajatuksella, mutta siinä on enemmän maallista viisautta kuin hengellistä ja laatu vaihtelevaa. Sitä voi lukea, jos jaksaa, mutta se ei ole niin tärkeää kuin elämän leipä, jota ilman ei voi olla.

Lainaus:
Jeesus sanoi: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

Joh. 6:35

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9510  Ma 08 Hei 2013, 14:13 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jeesuksen pitäisi olla kristittyjen ylin auktoriteetti.

Tämä tuli sähköpostiini tänään:

Lainaus:
Päivän Sana 8. heinäkuuta 2013

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."

Matt. 7:1-2
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9597  La 17 Elo 2013, 1:19 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuinka hyvin alkoikaan perjantai tällaisella siunauksella:

Lainaus:
Päivän Sana 16. elokuuta 2013

Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua; Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen; Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.

4. Moos. 6:24-26
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9598  La 17 Elo 2013, 2:06 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Kuinka hyvin alkoikaan perjantai tällaisella siunauksella:

Lainaus:
Päivän Sana 16. elokuuta 2013

Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua; Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen; Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.

Olen tottunut siihen, että 16. päivänä tapahtuu aina jotain ikävää. Saatana on rusikoinut minua jo syntymästäni lähtien, mutta Herra halusi näyttää voimansa suuruuden.

Juuri samana päivänä, perjantaina 16. elokuuta, julkaistiin Rukousystävien rukoustilaisuuksien aikataulu kevään saatanallisen hyökkäyksen jälkeen!

- Feeniks-lintu nousee kuin tuhkasta, mutta paljon on vielä tehtävää!

NIGHTWISH - Amaranth

Kyläläiset polttavat talon, jossa haavoittunut enkeli on, päästäkseen eroon korkeammasta olennosta keskellään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9860  Ma 04 Mar 2013, 10:49 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 4. marraskuuta 2013

Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija.

Hepr. 4:12
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9887  To 07 Mar 2013, 13:49 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 6. marraskuuta 2013

"Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Matt. 12:36-37

Eilen en voinut kirjoittaa mitään, etten olisi käyttänyt yhtään turhaa sanaa, niin kuin oheisessa Päivän Sanassa varoitellaan.

- Ei vaiskaan, en ehtinyt vaan päivän hurahtaessa iltaan ja yöhön. Tuli kyllä ihmeteltyä noita Jeesuksen - tai hänen sanomikseen laitettuja - sanoja. Kävin läpi eri käännöksiä englannin, ruotsin ja saksan kielellä, jopa Lutherin vuoden 1545 käännökseen asti.

Tuon mukaan kaikki kielenkäyttäjät ja kirjoittajat joutuvat rankan tilinteon kohteeksi. Mitä tuotteliaampi sanankäyttäjä, sitä pidempi syytelista. Mitä harvasanaisempi tuppisuu, sitä helpommalla pääsee. Mykän ei tarvitse tehdä tiliä mistään.

Kannattaisikohan lopettaa kielilläpuhuminenkin kokonaan, ettei tarvitse tehdä tiliä siitä, mitä ei edes ymmärrä?

Mutta laulaahan se lintukin puussa. Miksei ihminen saisi laulaa? Puhe on ihmisen laulua. Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa ja ylemmyyttä.

Ristiriitaisuuksia Raamatussa riittää. Käytettävä järkeään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9899  La 09 Mar 2013, 13:05 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 9. marraskuuta 2013

Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.

Ps. 73:28
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9903  Su 10 Mar 2013, 14:53 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 10. marraskuuta 2013

Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.

Matt. 5:11-12
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 9959  La 23 Mar 2013, 16:27 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 23. marraskuuta 2013

Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?

Matt. 6:25

Sattuipa sopivasti Niilon uusimpaan:

Elämän leipä
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10240  Pe 17 Tam 2014, 5:08 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 16. tammikuuta 2014

Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

Ef. 6:13

Sähköpostikin jäi 16. päivä lukematta, mutta sattuipa sopivasti poikettuani äsken katsomaan.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10258  To 23 Tam 2014, 3:10 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 20. tammikuuta 2014

Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.

Ps. 91:4

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10579  Pe 09 Tou 2014, 12:25 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edellä on niin ihana kuva. Joutsenemo kääntää päänsä mutkalle tarkistaessaan, että kaikki poikaset ovat kyydissä siipien suojassa.

Jumalan ihanaa huolenpitoa ja rakkautta, jota äidinrakkauskin heijastaa.

Päivän Sana tänään Raamatun 1933/38 mukaan:

Lainaus:
Päivän Sana 9. toukokuuta 2014

Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

Room. 10:13

Koska Uskonkirjat.netissä on mahdollisuus vertailla eri käännöksiä keskenään, olen viime aikoina vilkaissut myös vuoden 1776 Bibliaan ja hämmästänyt usein.

Kieli on pitänyt 238 vuodessa hyvin kutinsa, ja käännökset ovat monta kertaa jopa selkeämpiä ja parempia.

Tämänpäiväinen Päivän Sana kuuluisi vuoden 1776 Biblian mukaan näin:

Lainaus:
Sillä jokainen, joka Herran nimeä avuksensa huutaa, tulee autuaaksi.

Room. 10:13
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10588  La 10 Tou 2014, 19:12 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 9.5.2014 klo 12.25 kirjoitti:
Koska Uskonkirjat.netissä on mahdollisuus vertailla eri käännöksiä keskenään, olen viime aikoina vilkaissut myös vuoden 1776 Bibliaan ja hämmästänyt usein.

Kieli on pitänyt 238 vuodessa hyvin kutinsa, ja käännökset ovat monta kertaa jopa selkeämpiä ja parempia.

Uskonkirjat.netin Päivän Sana tänään Raamattu 1933/38:n mukaan:

Lainaus:
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Biblia 1776:ssa Joh. 14:26 kääntyy näin:

Lainaus:
Mutta Lohduttaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimeeni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teille kaikki, mitä minä teille sanonut olen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10786  Su 27 Hei 2014, 13:58 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 26. heinäkuuta 2014

Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.

Ps. 119:105 KR33/38

Sama vuoden 1992 käännöksessä:

"Sinun sanasi on lamppu, joka valaisee askeleeni, se on valo minun matkallani."

"Sinun sanas on minun jalkaini kynttilä, ja valkeus teilläni."

- Vuoden 1776 käännöksessä, kun sähkövaloa ei ollut vielä keksitty...
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10787  Su 27 Hei 2014, 14:06 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noita vuoden 1776 käännöksiä on mukavaa lukea, kieli on niin kursailematonta ja eloisaa.

Lainaus:
Päivän Sana 27. heinäkuuta 2014

Heitä työsi Herran haltuun, niin sinun hankkeesi menestyvät.

Sananl. 16:3 KR33/38

Sama Bibliassa vuonna 1776:

"Anna Herran haltuun sinun työs, niin sinun aivoitukses menestyy."
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10862  Su 31 Elo 2014, 16:19 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jäin ihmettelemään Päivän Sanaa parin päivän takaa:

Lainaus:
Päivän Sana 29. elokuuta 2014

Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

Ilm. 3:20 KR33/38

Tuo vaikuttaa ensi alkuun ihan järkeenkäyvältä, että jos avaa Herralle oven, tämä pääsee sisälle ja sitten yhdessä murkinoidaan.

Samoin aterioidaan vuoden 1992 käännöksessäkin eikä poikkeusta tee Maallikon Uusi Testamenttikaan, jonka vasta vähän aikaa sitten löysin.

Itse asiassa aloin ihmetellä kohtaa vasta sen jälkeen, kun olin lukenut Biblian käännöksen vuodelta 1776:

Lainaus:
Katso, minä seison ovessa ja kolkutan: jos joku minun ääneni kuulee ja avaa oven, sen tykö minä tahdon mennä sisälle, ja pitää ehtoollista hänen kanssansa ja hän minun kanssani.

Siis ei olekaan kyse mistä tahansa ruoan puputtamisesta, vaan pyhästä ehtoollisesta Herran kanssa.

Kurkkasin äsken vähän muitakin käännöksiä ja ainakin Luther on vuonna 1545 kääntänyt kohdan samoin:

Lainaus:
Siehe, ich stehe vor der Tür und klopfe an. So jemand meine Stimme hören wird und die Tür auftun, zu dem werde ich eingehen und das Abendmahl mit ihm halten und er mit mir.

das Abendmahl = Herran ehtoollinen
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10868  Ti 02 Syy 2014, 1:18 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 31.8.2014 klo 16.19 kirjoitti:
Jäin ihmettelemään Päivän Sanaa parin päivän takaa:

Lainaus:
Päivän Sana 29. elokuuta 2014

Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

Ilm. 3:20 KR33/38

Tuo vaikuttaa ensi alkuun ihan järkeenkäyvältä, että jos avaa Herralle oven, tämä pääsee sisälle ja sitten yhdessä murkinoidaan.

Samoin aterioidaan vuoden 1992 käännöksessäkin eikä poikkeusta tee Maallikon Uusi Testamenttikaan, jonka vasta vähän aikaa sitten löysin.

Itse asiassa aloin ihmetellä kohtaa vasta sen jälkeen, kun olin lukenut Biblian käännöksen vuodelta 1776:

Lainaus:
Katso, minä seison ovessa ja kolkutan: jos joku minun ääneni kuulee ja avaa oven, sen tykö minä tahdon mennä sisälle, ja pitää ehtoollista hänen kanssansa ja hän minun kanssani.

Siis ei olekaan kyse mistä tahansa ruoan puputtamisesta, vaan pyhästä ehtoollisesta Herran kanssa.

Kurkkasin äsken vähän muitakin käännöksiä ja ainakin Luther on vuonna 1545 kääntänyt kohdan samoin:

Lainaus:
Siehe, ich stehe vor der Tür und klopfe an. So jemand meine Stimme hören wird und die Tür auftun, zu dem werde ich eingehen und das Abendmahl mit ihm halten und er mit mir.

das Abendmahl = Herran ehtoollinen

Edelliseen liittyen ote yli puoleen yöhön venyneistä maanantain 1.9.2014 aamusivuistani:

Lainaus:
Kello 19.04 käytyäni tietokoneella lukemassa kaikkea. - Ajatellessani kaikkea kello on 19.18 uneliaiden aivojeni hortoillessa siellä täällä.

Kirjoitin eilen sunnuntaina Ilmestyskirjan 3:20:sta Päivän Sana -ketjuun. Ihmettelin pari päivää sitten lukiessani 29.8.2014 Päivän Sanaa, miten uudemmissa käännöksissä vain aterioidaan, mutta vanhemmassa vuoden 1776 Bibliassa puhutaan ehtoollisesta, Ilm. 3:20: "Katso, minä seison ovessa ja kolkutan: jos joku minun ääneni kuulee ja avaa oven, sen tykö minä tahdon mennä sisälle, ja pitää ehtoollista hänen kanssansa ja hän minun kanssani." Myös Lutherin vuoden 1545 käännöksessä puhutaan ehtoollisesta eikä mistä tahansa syömisestä; toisin sanoen kyse on Herran ehtoollisesta! Muistettava lisätä se Sanasingon ketjuun "Herran ehtoollinen kotona". Viestin otsikko voisi olla: Ehtoollinen Jeesuksen kanssa! - Kello 20.04 sain Pyhän Hengen. Sanasingossa voisi olla myös viesti: Tahdotko nauttia ehtoollista Jeesuksen kanssa? - Avaa ovi Jeesukselle!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10902  Su 14 Syy 2014, 0:47 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 13. syyskuuta 2014

Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.

Ef. 4:28 KR33/38
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10905  Su 14 Syy 2014, 14:47 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 14. syyskuuta 2014

Te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.

Ap. t. 10:38 KR33/38

Sensuroitua Perkelettä sensuroidusta Raamatusta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10994  Su 05 Lok 2014, 18:21 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 5. lokakuuta 2014

Halleluja! Hyvä on veisata kiitosta meidän Jumalallemme. Se on suloista; ylistäminen on soveliasta.

Ps. 147:1
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10999  Ma 06 Lok 2014, 15:39 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 6. lokakuuta 2014

"Olenhan minä sinua käskenyt: Ole luja ja rohkea; älä säikähdy äläkä arkaile, sillä Herra, sinun Jumalasi, on sinun kanssasi, missä ikinä kuljetkin."

Joos. 1:9

Kuinka tämä Päivän Sana koskettikaan luettuani sen äsken. Silmäni ovat vieläkin kostuneet. Kun viime yönä meni nukkumaan ja joutui käsittelemään pelkojaan yksin Jumalan edessä. Uneen vai ikiuneen, se on Häden kädessään, pystymättä valvomaan enempää.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11015  La 11 Lok 2014, 2:09 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 10. lokakuuta 2014

Ääneeni minä huudan Herraa, ja hän vastaa minulle pyhältä vuoreltansa. Sela. Minä käyn levolle ja nukun; minä herään, sillä Herra minua tukee.

Ps. 3:4-5 KR33/38

Vuoden 1992 käännöksenä:

"Minä huudan avukseni Herraa, ja hän vastaa minulle pyhältä vuoreltaan. (sela)
Minä menen levolle ja nukahdan, sitten herään taas aamuun.
Koko yön Herra suojelee minua."

Matt. 8:24-27
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11024  Su 19 Lok 2014, 1:55 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä on parin päivän takaa - ja vertailin käännöksiä taas keskenään...

Lainaus:
Päivän Sana 15. lokakuuta 2014

Ja apostolit sanoivat Herralle: "Lisää meille uskoa". Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä."

Luuk. 17:5-6 KR33/38

Vuoden 1992 käännös on vähän samantyyppinen:

Lainaus:
Apostolit sanoivat Herralle: "Anna meille vahvempi usko!" Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi maasta ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.

Samaa ei voi sanoa vuoden 1776 käännöksestä, joka kuulostaa nykylukijasta aika hauskalle:

Lainaus:
Ja apostolit sanoivat Herralle: lisää meille uskoa. Mutta Herra sanoi: jos teillä olis usko niinkuin sinapin siemen, ja te sanoisitte tälle metsäfikunalle: nouse ylös juurines ja istuta sinus mereen, niin se kuulis teitä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11063  Ti 28 Lok 2014, 22:20 (GMT+3)  Aihe: Ikivanhaa, mutta ajatonta... Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 16. heinäkuuta 2014

Sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

Fil. 2:13 KR33/38
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11296  Su 01 Hel 2015, 6:24 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hurskaiden uskovien kieli on ristiinnaulittu, etteivät he sanoisi yhtään ylimääräistä sanaa, mutta kädet ovat vapaina puukottamaan suoraan selkään.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11326  La 07 Hel 2015, 6:07 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 7. helmikuuta 2015

"Jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja pidät tarkoin kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin Herra, sinun Jumalasi, asettaa sinut korkeammaksi kaikkia kansoja maan päällä. Ja kaikki nämä siunaukset tulevat sinun osaksesi ja saavuttavat sinut, jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä."

5. Moos. 28:1-2 KR33/38

Israelille - ja olisiko vähän Suomellekin...
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11691  Su 16 Elo 2015, 19:33 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 16. elokuuta 2015

Miten ihana Sana tuossa onkaan tälle ja kaikille muillekin päiville.

Lueskelinkin tässä jo, että tänään täyttää vuosia niin Johannan äiti kuin laulajamme Jari.

Silloin kun vielä olin terve, olin naisten kävelytapahtumassa ja Jari Sillanpää lauloi Senaatintorilla upeasti.

Marja Tukiaisessa ihailen sitä, miten hän on noussut pelkällä olemassaolollaan tyttärensä tueksi silmitöntä nettiraivoa vastaan. Hienoa, että tuollaisia äitejä on olemassa, ihaillessani koko inhimillistä ja sööttiä perhettä.

Menetykset ovat kipeitä, jonka päälle pilkka ja iva on kohtuutonta.

Mutta meillä on toinenkin ulottuvuus, jonka turvin jaksaa ja kestää kovassa elämänkoulussa.

o o o

Minua liikutti tuo Päivän Sana edellä lukiessani sitä sähköpostista, koska 16. päivä on yleensä ollut pahin ja tapahtunut ikäviä asioita. Eikä pelkästään syntymäpäivänäni, joka ei ole tässä kuussa, vaan aina muulloinkin 16. päivä on mennyt pilalle. Takerruin siihen aina, kunnes Jumala puhui minulle.

Muistin laittaneeni sanat pikku lapulle talteen, mutta vaikka kuinka etsin tänään, en löytänyt lappua, johon olin kopioinut sanat.

Yritin viimeiseen asti etsiä lappua uudestaan ja uudestaan, ettei olisi tarvinnut mennä penkomaan aamusivujani, joita on niin hirveät määrät, että joutuisi etsimään kuin neulaa heinäsuovasta.

Vaan oli pakko, sillä lappua ei löytynyt. Sitä paitsi en muistanut ollenkaan tarkkaan, milloin Jumala oli puhunut minulle.

Toivoin oikean kohdan löytyvän täysinäisestä aamusivulaatikosta, joka oli sohvan päällä, vieressään iso pino irtoliuskoja.

Istuin sohvalle ja aloin nostaa laatikosta liuskoja yrittäen tutkiskella merkkaamiani kohtia. En löytänyt vaan mitään ja huomattuani sotkeneeni liuskojen järjestyksen tuskanhiki nousi ihoni pintaan. Olisi toivotonta löytää siitä sekamelskasta mitään, ja aloin järjestää liuskoja ennen kuin ne menisivät kokonaan sekaisin.

Minulla oli ikävä olo ja teki mieli antaa periksi. Mutta saatuani liuskat takaisin paikoilleen nostin niitä nipun kerrallaan löytääkseni oikean kohdan, joka kuin ihmeen kaupalla tulikin vastaan.

Lainaus:
Herra, Sinä sanoit eilen: "Lopeta päivien palvominen" ollessani aina harmissani 16. päivän mennessä pilalle. Kaikki päivät ovat edessäsi samanarvoisia.

Tuo on lainaus aamusivuistani 17.2.2014 maanantaina, jonka jälkeen en ole paljoa rutissut 16. päivän mennessä pieleen, Saatanan kiusatessa jokaikinen päivä kaikkina muinakin päivinä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11831  Ti 17 Mar 2015, 4:13 (GMT+3)  Aihe: Jumalan puhe lääkettä vai psykiatrien sairautta? Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 16. marraskuuta 2015

Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni. Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään; sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.

Sananl. 4:20-22 KR33/38

Pitkän ja raskaan päivän jälkeen luin vasta nyt Päivän Sanan, joka on tullut jo vuosia sähköpostiini.

Jumala pyytää tuossa kuuntelemaan puhettaan ja kallistamaan korvan sanoilleen, että ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.

Ikävä kyllä psykiatrit pitävät Jumalan puhetta sairautena rikkoessaan perustuslakia ja uskonnonvapautta.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11868  Ti 29 Jou 2015, 5:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 28. joulukuuta 2015

Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.

Room. 13:1 KR33/38

Usein luen sähköpostiini tilaamani Päivän Sanan päivän päätteeksi tai milloin vain, kun on kurja tai tyhjä olo, ja yleensä saankin siitä jotain.

Muttei aina; on paljon kohtia, jotka rasittavat, niin kuin nuo Paavalin höpötykset edellä. Ensiksi mieleeni tuli esivalta, joka on vieraantunut uskonnosta, pitäisikö niitäkin muka pokkuroida. Mutta jos Jumala kerran on asettanut ateistitkin... Sitten mieleeni tulee Isis ja ajattelen, että ei saatana; kaikkea ei voi eikä pidä lukea pilkulleen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11885  Su 17 Tam 2016, 0:47 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi jumpe - this is so good...

Lainaus:
Päivän Sana 16. tammikuuta 2016

Ef. 6:13 KR33/38

"Therefore, put on the whole armor of God, that you may be able to withstand in the evil day, and, having done all, to stand."

Armor of God Song and Video

Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11932  La 20 Hel 2016, 1:08 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päivän Sana 7. helmikuuta 2016

"Jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja pidät tarkoin kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin Herra, sinun Jumalasi, asettaa sinut korkeammaksi kaikkia kansoja maan päällä. Ja kaikki nämä siunaukset tulevat sinun osaksesi ja saavuttavat sinut, jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä."

Saatuani edellisen Päivän Sanan 7.2.2016 tunnen, että siinä on jotain tutkittavaa. Mutta ollessani raskaiden muistojeni rasittama se vähän viivästyy.

Sitten kun pääsen vertaamaan näitä kahta käännöstä toisiinsa, hätkähdän:

Lainaus:
"Jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja pidät tarkoin kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin Herra, sinun Jumalasi, asettaa sinut korkeammaksi kaikkia kansoja maan päällä.

Ja kaikki nämä siunaukset tulevat sinun osaksesi ja saavuttavat sinut, jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä.

Lainaus:
"Jos kaikessa tottelette Herraa, Jumalaanne, ja tarkoin noudatatte hänen käskyjään, jotka minä teille annan, niin Herra asettaa teidät maan kaikkien kansojen yläpuolelle.

Nämä siunaukset tulevat teidän osaksenne, kun vain tottelette Herraa, Jumalaanne.

Edellinen 5. Moos. 28:1-2 on vanha käännös 1933/38 ja jälkimmäinen uusi käännös 1992.

Kuinka ollakaan, vanhassa käännöksessä puhutaan vielä Jumalan äänestä, joka uudessa käännöksessä on häivytetty kokonaan pois!

Tutkin samaa raamatunkohtaa muillakin kielillä ja huomaan saman tapahtuneen sielläkin.

Olen aivan järkyttynyt; sehän on juuri sitä, mistä Lawrence Dunegan on puhunut kertoessaan Richard Dayn luennoimasta uudesta maailmanjärjestyksestä NWO:sta, käsittäen myös Raamatun muuttamisen avainsanoja muuttamalla.

Kun Jumalan ääni, Jumalan puhe, on häivytetty Raamatusta pois, sen kuulemisesta on voitu tehdä sairaus, josta tentataan mielenterveysarviossa, niin kuin minulle tapahtui.

En olisi saanut ikinä tietää asiasta, ellei tuo kaikki olisi tapahtunut minulle!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12122  Ma 20 Kes 2016, 16:09 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 20.2.2016 klo 1.08 kirjoitti:
Lainaus:

Saatuani edellisen Päivän Sanan 7.2.2016 tunnen, että siinä on jotain tutkittavaa. Mutta ollessani raskaiden muistojeni rasittama se vähän viivästyy.

Lainaus:
"Jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja pidät tarkoin kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin Herra, sinun Jumalasi, asettaa sinut korkeammaksi kaikkia kansoja maan päällä.

Ja kaikki nämä siunaukset tulevat sinun osaksesi ja saavuttavat sinut, jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä.

Lainaus:
"Jos kaikessa tottelette Herraa, Jumalaanne, ja tarkoin noudatatte hänen käskyjään, jotka minä teille annan, niin Herra asettaa teidät maan kaikkien kansojen yläpuolelle.

Nämä siunaukset tulevat teidän osaksenne, kun vain tottelette Herraa, Jumalaanne.

Edellinen 5. Moos. 28:1-2 on vanha käännös 1933/38 ja jälkimmäinen uusi käännös 1992.

Kuinka ollakaan, vanhassa käännöksessä puhutaan vielä Jumalan äänestä, joka uudessa käännöksessä on häivytetty kokonaan pois!

Tutkin samaa raamatunkohtaa muillakin kielillä ja huomaan saman tapahtuneen sielläkin.

Olen aivan järkyttynyt; sehän on juuri sitä, mistä Lawrence Dunegan on puhunut kertoessaan Richard Dayn luennoimasta uudesta maailmanjärjestyksestä NWO:sta, käsittäen myös Raamatun muuttamisen avainsanoja muuttamalla.

Kun Jumalan ääni, Jumalan puhe, on häivytetty Raamatusta pois, sen kuulemisesta on voitu tehdä sairaus, josta tentataan mielenterveysarviossa, niin kuin minulle tapahtui.

En olisi saanut ikinä tietää asiasta, ellei tuo kaikki olisi tapahtunut minulle!

Tuo vääristely on ihan Saatanasta, mistäs muustakaan.

Lainaus:
Päivän Sana 20. kesäkuuta 2016

Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito.

Sananl. 2:6 KR33/38

Edellä sähköpostiini tullut Päivän Sana tänään meikänkin opittua jotain.

Aina kun vanhassa käännöksessä puhutaan Jumalan puheesta tai äänestä jotain, kannattaa sama paikka tutkia nykykäännöksestä, joka voi osoittautua aikamoiseksi pettymykseksi.

Suu voi loksahtaa auki kuten luettuaan seuraavan:

"Sillä viisaus tulee Herralta, hän antaa tiedon ja ymmärryksen." (Sananl. 2:6)

- Mihin Herran suu on tippunut vuoden 1992 käännöksessä?

Jo on ollut otsaa Herran suun löytyessä Bible Hubissa kaikista muista käännöksistä joko muodossa "from his mouth" tai "out of his mouth", ks. Proverbs 2:6.

Suomi on vakavasti sairas suomettunut maa, jossa ei ole varaa edes totuuteen.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12460  Su 04 Jou 2016, 19:25 (GMT+3)  Aihe: Serious problems in translations - vakavia käännösongelmia! Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 20.6.2016 kirjoitti:
Admin 20.2.2016 klo 1.08 kirjoitti:
Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Tuo vääristely on ihan Saatanasta, mistäs muustakaan.

Lainaus:
Päivän Sana 20. kesäkuuta 2016

Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito.

Sananl. 2:6 KR33/38

Edellä sähköpostiini tullut Päivän Sana tänään meikänkin opittua jotain.

Aina kun vanhassa käännöksessä puhutaan Jumalan puheesta tai äänestä jotain, kannattaa sama paikka tutkia nykykäännöksestä, joka voi osoittautua aikamoiseksi pettymykseksi.

Suu voi loksahtaa auki kuten luettuaan seuraavan:

"Sillä viisaus tulee Herralta, hän antaa tiedon ja ymmärryksen." (Sananl. 2:6)

- Mihin Herran suu on tippunut vuoden 1992 käännöksessä?

Jo on ollut otsaa Herran suun löytyessä Bible Hubissa kaikista muista käännöksistä joko muodossa "from his mouth" tai "out of his mouth", ks. Proverbs 2:6.

Suomi on vakavasti sairas suomettunut maa, jossa ei ole varaa edes totuuteen.

There are serious problems in our new authorised version of the Bible (1992).
There is no God's voice anymore and His mouth has dropped somewhere!

Finland is a seriously ill Finlandizated country where there is no room for even the truth.

Do you have read about this:

Satan's New World Order and attack against Christianity
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12462  Ma 05 Jou 2016, 1:36 (GMT+3)  Aihe: Psalmi 103:1. Psalm 103:1. Vastaa lainaamalla viestiä

"A Psalm of David. Bless the LORD, O my soul: and all that is within me, bless his holy name." - KJV

Lainaus:
Päivän Sana 2. joulukuuta 2016

Daavidin virsi. Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä.

Ps. 103:1 KR33/38

"Daavidin psalmi. Ylistä Herraa, minun sieluni, ja kaikki mitä minussa on, ylistä hänen pyhää nimeään." - FIN1992

- 'Bless' can be translated in Finnish 'kiitä' (thank), 'ylistä' (praise) and 'siunaa' (bless), so that's ok.

But this is something special for me because I have got deep bone bain by Lyme:

"Bless Lord Jehovah, my soul, and all my bones, bless his holy name!" - Aramaic Bible in Plain English

After all, there was real synchronisation on the same day, 2th December, when got this Word of the day whilst updating this chain:

Bless the Lord my soul! - Ylistä Herraa, minun sieluni!
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12759  Ke 10 Tou 2017, 6:30 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voimia kaikille kiusatuille ja sorretuille, jotka joutuvat sairaana taistelemaan kaikesta eikä apua saa mistään.

Lainaus:
Päivän Sana 10. toukokuuta 2017

Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Joh. 14:26 KR33/38
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12820  La 24 Kes 2017, 18:55 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 16.8.2015 kirjoitti:
Lainaus:
Päivän Sana 16. elokuuta 2015

Miten ihana Sana tuossa onkaan tälle ja kaikille muillekin päiville.

Lueskelinkin tässä jo, että tänään täyttää vuosia niin Johannan äiti kuin laulajamme Jari.

Silloin kun vielä olin terve, olin naisten kävelytapahtumassa ja Jari Sillanpää lauloi Senaatintorilla upeasti.

Marja Tukiaisessa ihailen sitä, miten hän on noussut pelkällä olemassaolollaan tyttärensä tueksi silmitöntä nettiraivoa vastaan. Hienoa, että tuollaisia äitejä on olemassa, ihaillessani koko inhimillistä ja sööttiä perhettä.

Menetykset ovat kipeitä, jonka päälle pilkka ja iva on kohtuutonta.

Mutta meillä on toinenkin ulottuvuus, jonka turvin jaksaa ja kestää kovassa elämänkoulussa.

o o o

Minua liikutti tuo Päivän Sana edellä lukiessani sitä sähköpostista, koska 16. päivä on yleensä ollut pahin ja tapahtunut ikäviä asioita. Eikä pelkästään syntymäpäivänäni, joka ei ole tässä kuussa, vaan aina muulloinkin 16. päivä on mennyt pilalle. Takerruin siihen aina, kunnes Jumala puhui minulle.

Muistin laittaneeni sanat pikku lapulle talteen, mutta vaikka kuinka etsin tänään, en löytänyt lappua, johon olin kopioinut sanat.

Yritin viimeiseen asti etsiä lappua uudestaan ja uudestaan, ettei olisi tarvinnut mennä penkomaan aamusivujani, joita on niin hirveät määrät, että joutuisi etsimään kuin neulaa heinäsuovasta.

Vaan oli pakko, sillä lappua ei löytynyt. Sitä paitsi en muistanut ollenkaan tarkkaan, milloin Jumala oli puhunut minulle.

Toivoin oikean kohdan löytyvän täysinäisestä aamusivulaatikosta, joka oli sohvan päällä, vieressään iso pino irtoliuskoja.

Istuin sohvalle ja aloin nostaa laatikosta liuskoja yrittäen tutkiskella merkkaamiani kohtia. En löytänyt vaan mitään ja huomattuani sotkeneeni liuskojen järjestyksen tuskanhiki nousi ihoni pintaan. Olisi toivotonta löytää siitä sekamelskasta mitään, ja aloin järjestää liuskoja ennen kuin ne menisivät kokonaan sekaisin.

Minulla oli ikävä olo ja teki mieli antaa periksi. Mutta saatuani liuskat takaisin paikoilleen nostin niitä nipun kerrallaan löytääkseni oikean kohdan, joka kuin ihmeen kaupalla tulikin vastaan.

Lainaus:
Herra, Sinä sanoit eilen: "Lopeta päivien palvominen" ollessani aina harmissani 16. päivän mennessä pilalle. Kaikki päivät ovat edessäsi samanarvoisia.

Tuo on lainaus aamusivuistani 17.2.2014 maanantaina, jonka jälkeen en ole paljoa rutissut 16. päivän mennessä pieleen, Saatanan kiusatessa jokaikinen päivä kaikkina muinakin päivinä.

Jos ajatellaan elämää sellaisen ihmisen kannalta, joka uskoo elävään Jumalaan, Jumalan nuhdekin on parempaa kuin se, ettei Herra antaisi mitään merkkejä itsestään. Käytännössä maailma vie ihmisen erkaannuttaen Jumalasta, joka ei käännä selkäänsä koskaan. Emme vain halua tai meillä ei ole aikaa Jumalalle.

Oltuani juuri nyt hirveän väsynyt ja kuorsattuani sängyssä muiden juhliessa juhannusta pääsin vasta aamuyhdeltä ylös lonkat kankeina borrelioosisärkyjen tehdessä taas tuloaan. Mielessäni ei ollut muuta kuin oman juhannusjuomani valmistaminen, joka oli samaa litkua kuin kaikkina muinakin päivinä, toisin sanoen nokkosteetä, johon lisäsin L-teaniinijauhetta kipulääkkeen virkaa toimittamaan.

Kaikkien hommieni jälkeen aamun tullessa vastaan ei ollut mitään kiirettä nukkumaan. Tylsän höyryhengityksen jälkeen, jota olin alkanut buustata nokkosvedellä pelkän veden sijaan, ajattelin ottaa vielä tablettini esiin ja hoitaa pari juttua. Istuin sängynlaidalla kuin pikku hiirulainen rapistelemassa, kunnes poikani tupsahtaa viereeni ja kysyy huolissaan, enkö menekään nukkumaan. Vastahan olen nukkunut simahtaneena koko sen ajan, minkä hän on ollut poissa ja enemmänkin. - Hyvä on sitten, kai sitä on sitten mentävä nukkumaan.

Käteni on ollut aika kipeä ja villasukka kyynärpäässä auttaa mitä auttaa, tarvitessani joka yö myös pipoa särkyjä vastaan. En jaksa puhaltaa enää uudestaan pulloon, se on raskasta niin kuin kaikki muukin itsensä omatoiminen hoitaminen näkymättömistä sairauksista kärsiessään.

- Niinpä vain silti olen nukkunut taas ja herännyt uuteen päivään. Ihmeellisesti unta on riittänyt iltapäivään asti jäädessäni ajattelemaan kaikkea. Mielessäni on esimerkiksi tämä juhannus, jota juhlitaan nykyään miten sattuu. Kun ihmisille sanotaan, että nyt on juhannus, vaikkei päivä olisikaan oikea, he kaahaavat vaikka räntäsateessa kärvistelemään kylmässä ja grillaamaan ja polttamaan kokkoa.

Kun Jumala sanoi minulle kello 15.12 tänään "Älä palvo päiviä", muistin kuulleeni saman ennenkin, joka vaivasi minua niin paljon, että aloin penkoa sitä foorumiltani. Se oli kuitenkin epätoivoista touhua ilman, että järkeilemäni haut olisivat tuottaneet tulosta. Rukoilin Jumalaa, jonka jälkeen saamillani hakusanoilla "kaikki päivät ovat samanarvoisia" löysin etsimäni viestin.

Tiesin, että sanat olisi kirjattava talteen sitä varten varaamaani muistikirjaan, jonka takia ne ja kellon aika oli painettava visusti mieleen. Mieleeni heräsi vaan epäilys, olinko muistanut kirjata muistikirjaani kaiken edetäkseni kronologisessa järjestyksessä, vai oliko välistä jäänyt pois jotain, mikä pitäisi kirjata ennen tuota. Aloin penkoa asiaa foorumilta löytäen saman, minkä olin tallettanut muistikirjaanikin. Kaiken järjen mukaan, käymättä läpi aamusivujani, noiden pitäisi olla viimeiset - joiden jälkeen kirjaan muistikirjaani juuri saamani sanat, jotka on kirjattava vielä aamusivuihinkin.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12878  Su 23 Hei 2017, 5:02 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 24.6.2017 kirjoitti:
Kun Jumala sanoi minulle kello 15.12 tänään "Älä palvo päiviä", muistin kuulleeni saman ennenkin, joka vaivasi minua niin paljon, että aloin penkoa sitä foorumiltani. Se oli kuitenkin epätoivoista touhua ilman, että järkeilemäni haut olisivat tuottaneet tulosta. Rukoilin Jumalaa, jonka jälkeen saamillani hakusanoilla "kaikki päivät ovat samanarvoisia" löysin etsimäni viestin.

Tiesin, että sanat olisi kirjattava talteen sitä varten varaamaani muistikirjaan, jonka takia ne ja kellon aika oli painettava visusti mieleen. Mieleeni heräsi vaan epäilys, olinko muistanut kirjata muistikirjaani kaiken edetäkseni kronologisessa järjestyksessä, vai oliko välistä jäänyt pois jotain, mikä pitäisi kirjata ennen tuota. Aloin penkoa asiaa foorumilta löytäen saman, minkä olin tallettanut muistikirjaanikin. Kaiken järjen mukaan, käymättä läpi aamusivujani, noiden pitäisi olla viimeiset - joiden jälkeen kirjaan muistikirjaani juuri saamani sanat, jotka on kirjattava vielä aamusivuihinkin.

Minulle jäi edellisestä epäilys, jonka takia pengoin aamusivujani uudestaan löytäen muun muassa tänne kirjaamani sanat ja jotain muutakin, jonka tallensin muistikirjaani.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Uskonelämä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Muuta tekstin kokoa: - -

Takaisin ylös

Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign