Sanasinko
Wordbazooka

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Muuta tekstin kokoa: Suurenna - Pienennä - Palauta oletuskoko
Uskonkirkko | Church of FaithUskonkirkko | Church of Faith

Syntipukki Pirkko Jalovaara kaikesta vastuuseen - the scapegoat Pirkko Jalovaara responsible for all.

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Uskonelämä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10547  Ke 30 Huh 2014, 2:49 (GMT+3)  Aihe: Syntipukki Pirkko Jalovaara kaikesta vastuuseen - the scapegoat Pirkko Jalovaara responsible for all. Vastaa lainaamalla viestiä

Faktaa ja fiktiota, listaa voisi jatkaa loputtomiin:

Lainaus:
Syntipukki Pirkko Jalovaara kaikesta vastuuseen - siitäkin, mitä ei ole tehnyt.

Seppo Juntunen:

- Se oli pakkoliitto, meidän yhteinen työmme. Et olisi saanut lähteä kävelemään. Iso yleisö, iso potti, ja minä jäin langalle soittelemaan. Koko tämän ajan vuodesta 2002 lähtien olen ollut katkera, jota on ollut vaikea peittää. Alussa arvostelin peitetymmin, sitten aina vain näkyvämmin, että saisimme sinut pussiin. Meillä on Pirjo Wesaniemen kanssa tulossa kirja "Kuitenkin Jumala parantaa", jossa olen oikeassa ja rökitän toisia, jotka ovat väärässä.

Marjatta Lipponen:

- Hetkeäkään en uskonut Unton parantumiseen ja se tomppeli meni vielä kirjoittamaan Pirkko Jalovaaralle. Lääkäri oli luvannut Untolle vain kolme kuukautta elinaikaa pitkälle edenneessä eturauhassyövässä, mutta Unto elikin seitsemän vuotta. Olen niin katkera Pirkolle siitä, että Unto tuli Karttulan kirkkoon ja tunsi parantuneensa, mutta parani vain seitsemäksi vuodeksi. Olen ottanut yhteyttä Yleen, Askel-lehteen, Julkisen sanan neuvostoon, soitellut eri seurakuntiin ja tehnyt rikosilmoituksen, muttei mikään ole tepsinyt. Unto olisi halunnut vielä viimeisen voitelun Pirkolta, josta en pitänyt yhtään.

Satu eikun Eila (nimi muutettu):

- Olin hiihellyt pitkiä lenkkejä ja rasittanut jalkaani, lähtenyt aina vaan uusille lenkeille, suomatta itselleni lepoa. Hiihellyt, hiihellyt vaan, aina vaan hiihellyt... Omena ei kauas puusta putoa, ja myös tyttäreni nilkkaan tuli rasitusvamma. En tiedä, mitä Pirkko tuolloin teki, rasittui kai rukoilemisesta toisten puolesta, mutta tuttavani kertoi meille rukousillasta.

Laitoimme kainalosauvat takapenkille ja lähdimme ajamaan kohti kirkkoa. Parkkipaikalla turvauduimme taas sauvoihin ja jolkutimme sisään. Emme olleet saaneet lääkäreiltä mitään apua, sitä varten tulimme kirkkoon ja halusimme parantua. Emme ajatelleet olevamme missään vastuussa treenaamisestamme tai muustakaan. Sitä paitsi olimme kirkossa, jossa ei voinut tapahtua mitään pahaa.

Pirkon pyytäessä kävelemään ilman kainalosauvoja epäröin. Sitten kun emme parantuneetkaan, olimme pettyneitä ja katkeria ja päätimme julkistaa kaiken. Pyörätuolistakaan ei voi niin vain nousta ylös paitsi avaamaan ovea reporttereille eikä mitään kotitöitä ole voinut tehdä. Pirkko Jalovaara on syyllinen kaikkeen. Seurakunnan perhetyöntekijänkin mielestä koimme rukousillassa hengellistä väkivaltaa. Kirkkoherran mukaan Pirkko Jalovaaran on julkisesti pyydettävä anteeksi taitamattomuuttaan ja hengellisen vallan väärinkäyttöä, että toiminnasta on seurannut ikäviä asioita.

Pointti on siinä, että Pirkko Jalovaara on syyllinen kaikkeen, tehköön kuka tahansa mitä tahansa. Rasitusvammatkin himoliikkumisen seurauksena ovat Pirkon syy. Ja syytelista jatkuu.

Syyttäjä D:

- Join vappuna viinaa enkä ole selvinnyt vieläkään. Vuosikaudet pelkkää juopottelua ja maksa on huonona. Olen niin katkera siitä, ettei Pirkko Jalovaara ole pystynyt minua parantamaan, vaikka olen käynyt Seppo Juntusen rukousilloissa harva se kerta. Syytän Pirkkoa siitä, ettei hänen rukousiltojaan enää järjestetä. Olen päättänyt ottaa Kirkko ja kaupunki -lehteen yhteyttä ja vaatia Pirkon päätä vadille.

Syyttäjä E:

- En ole voittanut lotossa, vaikka olen lähettänyt Pirkolle monta rukouspyyntöä. Mielestäni hän rukoilee laiskanlaisesti, vaikka täytän kaiket päivät lottokuponkeja ja vien niitä Ärrälle. Se, että olen joutunut kuluttamaan omaisuuden lottoamiseen, korpeaa minua. Pirkko Jalovaara on syyllinen kaikkeen tähän kurjuuteen. Vaimokin lähti lätkimään, josta siitäkin syytän Pirkkoa. Minussa itsessäni ei mitään vikaa ole. Niin monet ovat olleet samaa mieltä, että epäonneni takana on Pirkko Jalovaara.

Syyttäjä F:

- En ole saanut ilmaiseksi Rukousystävä-lehteä, jonka painattaminen maksaa. Mainoslehtisiäkin jaetaan ilmaiseksi, miksei Rukousystävä-lehteä. Seppo Juntusenkin lehti on ilmainen, yli kymmenen vuotta sitten sain yhden. En tiedä, miksei Seppo julkaise enempää lehtiä ilmaiseksi, syyn täytyy olla Pirkossa. Olen kuunnellut Seppoa ja saanut sen käsityksen, että kollegat ovat pahin ongelma, varsinkin Pirkko Jalovaara, joka julkaisee sen, minkä voi maksaa. Sepon painokoneet ovat ilmaisia eikä niitä ole missään. Syytän Pirkkoa siitä, että hän lähettää lehtiä niille, jotka maksavat siitä, koska minä en halua maksaa mitään. Tuleehan seurakunnan lehtikin ilmaiseksi, jossa Pirkkoa tölvitään tämän tästä.

Syyttäjä G:

- Muurahaiset valtaavat talomme kellarin aina kesäisin, josta olen soittanut Rukousystävien rukouspuhelimeen. Muurahaisten puolesta on rukoiltu useita kertoja, lähetetty jopa postia toimistoon, tuloksetta. Eikö Pirkko Jalovaara ole vastuussa mistään toiminnastaan kärsiessämme jokakesäisestä riesastamme. Minusta tuntuu, että meidän on valitettava eduskunnan oikeusasiamiehelle, koska niin monet ystävämmekin ovat pettyneitä Pirkko Jalovaaraan juodessamme punkkua nuotion äärellä.

Syyttäjä H:

- Olemme ottaneet kotieläimeksi kissan, jonka pitäisi saalistaa hiiriä. Kuitenkin hiiret hyppivät ympäriinsä ja kissa juoksee niitä karkuun. Sen sijaan kissa on raapinut ja tuhonnut kalusteemme, emmekä voi järjestää rukousiltoja kotona niin kuin ennen. Lauloimme hengellisiä lauluja ja ylistimme Jumalaa, kunnes kissa pilasi kaiken. Olemme varmoja siitä, että Pirkko Jalovaara on kaiken takana, koska kristillisessä Askel-lehdessäkin häntä kutsuttiin manaajaksi. Mieheni sanoo, että meidän pitäisi kirjoittaa presidentille saadaksemme Pirkko Jalovaara kuriin.

-----------------------
English title added.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Pe 17 Hel 2017, 6:57, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10557  La 03 Tou 2014, 3:18 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Öö-ööö...

Katsokaa nyt tuotakin räpylää.

Se on vieläkin kipeä neljän kuukauden kuluttua kaatumisesta.

Pirkko Jalovaara ei ollut mailla halmeillakaan enkä ymmärrä, miten saisin hänet vastuuseen?

Sehän kuuluu lääkäreille?

Juu, eheh...

Kokemuksesta tiedän, että ne katsoo vain päällisin puolin ja määrää kipulääkettä.

Jos oikeasti haluaisin, että jalka tutkitaan, pitää mennä yksityiselle - ja silloin pitää olla rahnoo tai sairauskuluvakuutus, joka kattaa kulut.

Suomen terveydenhuoltojärjestelmä Euroopan pohjasakkaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10628  Ti 20 Tou 2014, 18:55 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö hävytön touhu jo riitä - voimia Pirkolle!

Pirkko Jalovaaralle porttikielto - boikotoikaa kirkkoja. Pirkolle oma kirkko?
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10666  Ke 04 Kes 2014, 19:07 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen kesken rankan päivän aloin ajatella isoa kirjekuorta, joka oli tippunut postiluukusta. Se oli valkoinen eikä siinä lukenut kuin IA - Itella Posti Oy ja vastaanottajan nimi. En ollut jaksanut avata sitä vielä, mistähän se oli. Sitten minulle tuli hyvin vahva tunne, että posti on Rukousystäviltä enkä erehtynyt. Vaikka olin väsynyt, valvonut aamuun, kirjoittanut unettoman yön jälkeen kuusi liuskaa aamusivuja ja nukkunut vain muutaman tunnin, aloin lukea saamaani postia, A3:n kokoista arkkia, joka oli taitettu kahdeksi A4-kokoiseksi lehdeksi. Luin raamatunkohtineen kaiken; ensin ne kolme ensimmäistä sivua, jotka oli otsikoitu "Uskon, mitä Jumala on jo antanut!", "Parantumisen malli!", "Odotus ja luottamus!" päästäkseni neljännelle sivulle "Kesärukousta!" lukemaan:

Lainaus:
Kesärukousta!

• Enpä paljonkaan tarvitse miettiä muutosta kesän tai talven arkipäivieni ohjelmaan, koska sama toistuu - kesät ja talvet! Aamulla käyn läpi edellisen päivän postin tuomat rukouspyynnöt ja sen jälkeen avaan tietokoneelta uudet rukouspyynnöt. Joka päivä sama ohjelma ja rukousta sairaan parantumiseksi. Mutta myös niin monta pyyntöä yön aikana niiltä, jotka keskellä yötäkin tuntevat tarvitsevansa rukousapua. Todellisia rukousaiheita, todellisia sairauksia, paljon ongelmia, jotka öisinkin valvottavat. Yksi kerrallaan, nimi, paikkakunta ja rukousaihe rukoilen Jumalan edessä. Sitten kertaan kiitosaiheet: Ne kertovat innostuksesta ja kiitollisuudesta, että rukousvastaus on jo tullut Jumalalta. - Kyllä, tällainen on tämänkin kesäni ohjelma: Nimi, rukousaihe, asia kerrallaan Jumalan eteen...

- Jos koet aiheelliseksi lähettää oman pyyntösi tai rukousaiheesi, laita se postiin: Rukousystävät ry, Pl 29, 00431 Helsinki tai kotisivujen kautta: www.rukousystavat.fi. - Jos haluat samalla saada Uutiskirjeemme, ilmoitathan siitä! Päivystävä rukouspuhelimemme on kesän ajan tauolla.

TV:n kesäohjelmaa

Parantava rukous -ohjelmamme TV7:ssä jatkuu koko kesän sunnuntaisin kello 18.00, mutta Radio Dein perjantai-illan rukousiltamme jatkuvat taas syyskuun ensimmäisenä perjantaina klo 21.

Tukijäseneksi

Ystävät, olen joutunut pahan ja sietämättömän kiusaamisen kohteeksi, joka on suurella tavalla vahingoittanut sitä hengellistä työtä, johon Jumalalta kutsun sain. Yhdistyksemme on perustettu sitä hengellistä työtä varten, jota Suomessa teen ja niitä rukoustapahtumia tai rukousiltoja varten, joissa olen kiertänyt jo 28 vuotta. Päin vastoin kuin minua on yritetty parjata, meidän yhdistyksemme tehtävä ei ole lähettää rahaa tai toimia maamme rajojen ulkopuolella, mutta niissä tapahtumissa tai seminaareissa, joissa muualla olen ollut opettajana, on kerätty kolehti, mutta sekin on jätetty järjestäjien kuluihin.

Olen toiminnassani kaikki nämä vuodet toiminut ihmisten hyväntahtoisten lahjoitusten varassa. Kaikki, mitä on lahjoitettu, on tarkoitettu hengellisen työni eteenpäin viemiseksi. Näin olen toiminut ja tehtäväksi saanut Jumalan edessä! Mutta nyt, jo lähes vuoden ajan, minua on kielletty keräämästä rahaa, enkä ole saanut tarvitsemaani rahankeräyslupaa. Rukousystävät ry -yhdistyksemme sääntöjen mukaan meillä on kuitenkin mahdollisuus pyytää tukijäseniä ja sitä mahdollisuutta joudumme nyt käyttämään. Yhdistyksemme vuosikokous on tehnyt päätöksen tukijäseniltä perittävän liittymismaksun ja vuotuisen jäsenmaksun suuruudeksi 80 euroa, jolla pystymme toistaiseksi kattamaan tämän Jumalalta saadun tehtäväni ja niin moninaista ja monipuolista hengellistä työtä tekevän yhdistykseni kuluja.

Ilman tukeasi en pysty menemään eteenpäin ja siksi vetoan sinuun: Tule lahjoittamaan - niin kuin mieheni Jussi aina rohkaisi - siihen arvokkaaseen työhön, jota Jumalan edessä haluan jatkaa. Ne, jotka työtäni seurakunnissa tai lehdissä parjaavat, häiritsevät ja estävät, ovat siitä kerran vastuussa Jumalan edessä.

Saan samalla kiittää jokaista, joka näin haluaa jatkaa työni tukemista ja niitä satoja, jotka kertovat sinnikkäästi haluavansa rukoilla työni jatkumisen puolesta. Tästä kaikesta lyömisestä, kiusaamisesta ja parjaamisesta huolimatta olen jaksanut rukousten ja Jumalan voiman - ja Jumalan suuren siunauksen avulla. Kiitos sinulle muistamisesta!

Rukousystävä-lehti

Lehdessä kerromme moninaisella tavalla rukouksen parantavasta voimasta! Lähetä tilauksesi itsellesi tai ystävällesi alla olevalla osoitteella. Myös näin voit olla tukemassa työtäni. Seuraava lehden numero ilmestyy kesäkuussa!

Rukousystävät ry

- Osoitteemme:
Pl29, 00431 Helsinki,
tai kotisivumme:
www.rukousystavat.fi

Lainaus:
Haluan liittyä Rukousystävät Ry:n tukijäseneksi!

Saajan tilinumero:
Danske Bank
IBAN FI54 8000 1470 8481 37 BIC DABAFIHH

Saaja:
Rukousystävät ry
PL 29
00431 Helsinki

Viitenro:
1025

80 €

Viesti kopioitu: täältä
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10732  Ti 24 Kes 2014, 0:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 23.6.2014 klo 0.17 kirjoitti:
Olisi paljon tärkeää kirjoitettavaa, josta ei väsyneenä tule niin hyvää.

Takana on ihmeellinen ja rankka juhannus.

Jumala johdattaa pohjamutiin löytämään kaikkea.

Perjantaina 20.6.2014 heräsin hyvissä ajoin aika hyvään oloon ja untakin tunnuin saaneen riittävästi, mikä on aika harvinaista herkkua nykyään voinnin ja unien vaihdellessa laidasta laitaan.

"Ennen ylösnousuani rukoilin vielä niin kuin tapanani on lepäillen edelleen sängyssä, kunnes mieleeni tuli ihan selvästi: Johannes Kastaja. Jumala halusi minun kirjoittavan Johannes Kastajasta, tajusin ja olin niin onnellinen. Saada kirjoitustehtävä suoraan Jumalalta, mikä ilo ja onni! Varmasti kirjoittaisin, samaahan tapahtuu vielä nykyäänkin. Ei ehkä vaadita päätä pölkylle, mutta likvidoidaan niin kuin Pirkko", kirjoitin aamusivuihini jatkaen vielä:

"Noustuani ylös keitin heti kahvia ja kävin saman tien tietokoneella katsomassa JSN:n sivuja, onko päätöstä Marjatta Lipposen valitukseen vieläkään tullut. Ei ollut; ja olin jo eilen alkanut epäillä, ettei sitä tulisikaan, että JSN on jättänyt koko jutun käsittelemättä. Asianosainenhan Unto Lipponen on kuollut eikä ikinä olisi nostanut mitään juttua Pirkko Jalovaaraa vastaan. Raukkamaista vaan, ettei missään ole kerrottu siitä mitään, että Pirkko on jätetty löysään hirteen roikkumaan epämääräiset syytökset niskassaan ilman, että kukaan puhdistaisi hänen mainettaan. Ei ihmekään, että Jumala halusi minun kirjoittavan Johannes Kastajasta!"

Tuon jälkeen kerron aamusivuissani, kuinka minua on jäänyt vaivaamaan Unton kuolinaika, oliko se alku- vai loppuvuonna 2010. Tietoa ei löytynyt mistään eikä sitä ollut muilla kuin lähimmillä. Yhteystietojen etsiminen oli samaa kuin olisi etsinyt neulaa heinäsuovasta. Se ei onnistuisi, piti luovuttaa.

Sitten ihmeekseni ja Jumalan johdatuksesta törmäsin yhtäpitävään ja luotettavaan tietoon. Mutta uskaltaisinko soittaa ihan ventovieraalle ihmiselle, se olisi aikamoinen hyppy. Minua pelotti, mutta Jumala sanoi: "Soita vaan."

Jätin aamusivujeni kirjoittamisen siihen ja menin kesken kaiken lepäämään ja soittamaan.

o o o

Tuolloin aamulla Johannes Kastajan jälkeen mieleeni oli tullut vielä lause "Onneni on olla Herraa lähellä", jota aloin tarkistella. Se tulee Psalmista 73, joka kauttaaltaan sopi teemaan, mutta jonka kohdassa Ps. 73:11 todetaan niin osuvasti: "He sanovat: 'Miten Jumala tämän saisi selville? Ei Korkein mitään tiedä.'" Mutta Jeesus sanoo Matt. 10:26 ja Luuk. 12:2: "Ei ole kätköä, joka ei paljastu, eikä salaisuutta, joka ei tule ilmi."

Ainakin minua järkytti se, mitä kuulin. Se oli niin kaiken kattavaa ja meni niin pitkälle. Jos aikuinen ihminen tilaa lehtiä kotiin, piilottaako toista kunnioittava niitä. Mutta hän oli haistanut jotain, soittanut ja kysynyt, onko Rukousystävä-lehti jo tullut. Kyllä se oli, hän sai kuulla. Myöhemmin puhelin soi uudestaan: "Perkeleen akka, älä puutu tähän!"

Myös muuta yhteydenpitoa, kännykkää ja viestejä vahdittiin.

Ennen leikkausta mies olisi halunnut ottaa yhteyttä Pirkkoon, muttei uskaltanut. Hänhän se oli henkisen väkivallan uhri, joka ei olisi nostanut mitään juttua Pirkkoa vastaan.

Kuulemma ohjelmassakin nainen oli valehdellut niin paljon, että pahaa teki, ja toista oli ottanut sydämestä.

o o o

Olin päätellyt jo itsekseni, että kaikki oli jatkunut kauan, kauan... Vuosikausien stressi ja paha mieli voi aiheuttaa syöpääkin.

Lapsuudesta ja kateudesta voi juontua paljon jyrättyjen alkaessa jyrätä toisia.

Minulla oli sulattelemista kaikessa kuulemassani ja jäin vielä lepäämään, jonka jälkeen Pyhä Henki alkoi kipotella minussa. Se kaikki oli ollut Jumalan johdatusta, tiesin. Nousin ylös ja menin jatkamaan aamusivujani, kirjoittamaan tuoreeltaan talteen, mitä olin kuullut.

Viesti kopioitu: täältä
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10790  La 02 Elo 2014, 3:05 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 27.2.2013 klo 3.52 kirjoitti:
Kansliapäällikkö: "Jalovaaran opetukset radikalisoituneet"

Eivät ole radikalisoituneet. Erona entiseen vain, että tällä kertaa oli vääristelijä paikalla.

Olen käynyt Pirkon rukousilloissa vuodesta 2002 lähtien enkä ole kuullut hänen suustaan milloinkaan radikaalia opetusta. Nytkin, jos MOT:n toimitus ei olisi katkaissut tarkoitushakuisesti ääntä kesken kaiken pois, Pirkko olisi lääkejutussaan jatkanut, että "vetää oikein kaksin käsin lääkkeitä". Semmoisesta määrästä ihminen jo turtuu; sama kuin vetäisi alkoholia pään täyteen.

Mutta toimittaja tajusi tilaisuutensa tulleen heti, kun Pirkko mainitsi lääke-sanan. Alusta loppuun kyseessä oli Pirkkoa koskeva ajojahti toimittajan omista ja Ylen motiiveista käsin.

Mitään radikaalia en kuullut Pirkon suusta edes 27.1.2013, en ole kuullut 11 vuoteen - ja tuskinpa tulen kuulemaankaan.

Joku muu, kuten minä, voi olla radikaali; muttei Pirkko, sen verran olen jo nähnyt.

Piti kaivaa vanha juttu esiin täältä.

"Joku muu, kuten minä, voi olla radikaali; muttei Pirkko, sen verran olen jo nähnyt."

Onko Pirkko-ressukka syyllinen siihenkin, että olen popsinut antibioottikuuria ilman lääkärin määräystä?

Mutta kaikki ovat olleet lomilla ja vain tohtori Kuugeli ottanut vastaan. Jämähtäneeseen suomalaiseen Kuugeliin en voisi edes luottaa, mutta englanninkielinen Dr. Google on up-to-date valtavine arkistoineen.

✙ ✙ ✙

Oletteko muuten huomanneet, että Suomesta on tullut poliisivaltio, jossa rikollisia leivotaan Amerikan tyyliin?

Hurskaat uskovaiset seuraavat perässä muun muassa Kotimaa-lehdessä, jossa raportoidaan oitis poliisihallituksen tekemä tutkintapyyntö Pirkko Jalovaarasta, muttei kerrota mitään Seppo Juntusen tulossa olevista raharikoskäräjistä.

Suomalainen poliisivaltio on sovinistinen; naiset raukkamaisesti altavastaajina ja hampaissa.

Lainaus:
"Olen puhunut teille tämän, ettei uskonne koetuksissa sortuisi. Teidät erotetaan synagogasta, ja tulee sekin aika, jolloin jokainen, joka surmaa jonkun teistä, luulee toimittavansa pyhän palveluksen Jumalalle. Näin he tekevät, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.

Joh. 16:1-3
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 10792  Ma 04 Elo 2014, 2:07 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaikuttaa siltä, että olen välillä kännissä selvinkin päin. Eikö löytyisi mitään keinoa saada Pirkko siitäkin vastuuseen ja kaikista höpöttämistäni sanoista?

Poliisihallituksella on ollut kova draivi saada molemmat kirkkoja kiertävät rukoilijat vastuuseen teoistaan, eli ihmisten puolesta rukoilemisesta. Miten osuvasti Jeesus osasikaan ennustaa jo kaksituhatta vuotta sitten:

Lainaus:
"Mutta jo ennen tätä teidän kimppuunne käydään ja teitä vainotaan. Teitä viedään tuomiolle synagogiin, teitä teljetään vankilaan, te joudutte kuninkaiden ja maaherrojen eteen minun nimeni tähden. Näin te saatte tilaisuuden todistaa minusta. Painakaa vain mieleenne, että teidän ei tule etukäteen miettiä, miten itseänne puolustatte. Minä annan teille viisauden puhua niin, ettei yksikään vastustajanne kykene kiistämään eikä kumoamaan sanojanne.

"Jopa teidän vanhempanne, veljenne, sukulaisenne ja ystävänne luovuttavat teidät viranomaisille, ja muutamia teistä surmataan. Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden. Mutta edes hiuskarva päästänne ei mene hukkaan. Pysykää lujina, niin voitatte omaksenne elämän.

Luuk. 21:12-19
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11040  Ti 21 Lok 2014, 12:22 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juukalainen leski lataa: Ajoit mieheni hautaan, Pirkko!

Jotenkin alkaa vaikuttaa siltä, että sinulta on jäänyt terapia kesken, vai oletko mahtanut sitä saadakaan, kun hoitoon pääseminen on kiven alla. Myös kirjoittamalla voi eheyttää itseään, kannattaa kokeilla.

Ladatessasi tuossa otsikossa Pirkon ajaneen miehesi hautaan tiedustelisin, kumpi teistä ajoi autoa Karttulan kirkkoon vuonna 2003, Unto vai Marjatta Lipponen? Pirkko Jalovaara se ei ainakaan ollut, miehesi tuli sinne omasta tahdostaan ja olisi halunnut olla Pirkon kanssa väleissä elämänsä loppuun asti.

Törkeällä tavalla olet kävellyt miehesi elämänarvojen päältä, kun toinen ei ole ollut enää estämässä.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 11321  To 05 Hel 2015, 4:09 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 21.10.2014 klo 11.22 kirjoitti:

Juukalainen leski lataa: Ajoit mieheni hautaan, Pirkko!

Jotenkin alkaa vaikuttaa siltä, että sinulta on jäänyt terapia kesken, vai oletko mahtanut sitä saadakaan, kun hoitoon pääseminen on kiven alla. Myös kirjoittamalla voi eheyttää itseään, kannattaa kokeilla.

Ladatessasi tuossa otsikossa Pirkon ajaneen miehesi hautaan tiedustelisin, kumpi teistä ajoi autoa Karttulan kirkkoon vuonna 2003, Unto vai Marjatta Lipponen? Pirkko Jalovaara se ei ainakaan ollut, miehesi tuli sinne omasta tahdostaan ja olisi halunnut olla Pirkon kanssa väleissä elämänsä loppuun asti.

Törkeällä tavalla olet kävellyt miehesi elämänarvojen päältä, kun toinen ei ole ollut enää estämässä.

Ahdistava ja paha olo... Minullakin on jäänyt terapia kesken tai en ole saanut sitä ollenkaan, traumaterapiaa.

Luulin jo päässeeni siitä; siitä on niin pitkä aika, mutta nähtyäni tietokoneella päivämäärän 5.2. se iski taas. Epämukava ja inhottava olo, paha mieli. Poikani kiiruhti lohduttamaan, ettei minun pitäisi murehtia, että isäni on paremmassa paikassa. Joo, mutta se karsea oloni, se on minussa. Vaikka isä oli kaikkea muuta kuin täydellinen, hän oli minun isäni. Saisin mennä sen hirveän päivän läpi taas, kokea sen helvetin uudestaan ja muistaa kaiken. Se oli joskus puolen päivän aikaan, kun hän tuli alas katolta, kukaan ei tiedä tarkkaan. Kaikkein kauheimmat asiat ovat jääneet mieleen, niska katki, nenä murskana, ruumiinavaus nimipäivänäni, juhlapuvussaan arkussa, ja kun arkku maan alla petti, nurmikko vajosi alaspäin. Koko hautausmaa täynnä ruumiita, ruumiita, ruumiita...

Runebergintorttuja? Ei kiitos, ruumiin äärellä ei herkut maistu. Se ruumis on mielessäni, en pääse siitä.

Mutta vaikken pääse, mieleeni ei ole tullut syyttää Pirkkoa tai ketään muutakaan isäni kuolemasta.

Päästyäni silloin seuraavan kerran kirkkoon sain sanottua Pirkolle vain: Isä on tippunut katolta... Pirkko ei jäänyt jaarittelemaan mitään, vaan laittoi minut saman tien sielunhoitajalle traumaani purkamaan.

On vaikeaa alistua siihen, ettei mikään ole ikuista, niin kuin Jumala sanoi minulle jo ennen isäni kuolemaa.
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12626  Ti 10 Hel 2015, 6:05 (GMT+3)  Aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viesti Pirkko Jalovaaran ystäville.

Message to Pirkko Jalovaara's friends.

Lainaus:
My heart is deeply saddened by the events of offense in regards to Pirkko Jalovaara. Beloved of God and lover of God. I am afraid for those involved in falsely persecuting her. The reason being is God Himself. The best definition I have heard about the wrath of God is: “the full weight of God being directed at that which is trying to harm His beloved”. There is indeed an attempt to harm His beloved Pirkko.

I have always been impressed by the tenacity, strength, commitment, steadfastness, and deep love of country, heritage, and family that all Finns show and more importantly live. The only country to defeat Russia even though the Finns where so greatly outnumbered. Paying back war debts by having married couples send in their gold wedding bands. Standing for what is right and just. Living by fulfilling their honor-holding themselves to their promises.

Find the woman, Pirkko who was was not just willing, but by God asking, left her profession without hesitation to follow her call to serve others. Would you be brave enough to do this?

Find the man who moves away from God. How can you know this? Look for the fruit of the Spirit found in Galatians 5:22-23. If you are moving towards God you will move in love, joy, peace, patience, kindness, goodness, faithfulness, gentleness, and self-control. If you are moving away from God you will move in ….enmity, strife, jealousy, fits of anger, rivalries, dissentions, divisions, envy. Find this man who moves in jealousy, anger, and malicious accusations and you will find a man moving away from God in an effort to harm one of God’s beloved-Pirkko. Pray for him to move the other direction away from God’s wrath and towards God’s heart. “If we live by the Spirit, let us also walk by the Spirit. Let us not become conceited, provoking one another, envying one another.” (Galatians 5:25-26)

Find the woman, Pirkko, who unceasingly prayed for thousands and thousands of Finns and other Nations. Who through the hand of God in her life, brought miraculous healings. If you are one of these such people, rise up and tell people-write people-tell her accusers who she really is; a great woman of God. Tell them all how you have been blessed. This is a worship and a praise to the One who worked these miracles through Pirkko- it’s to God and all He does for us-a debt we cannot pay as it is given freely. Honor also the one who said “YES” to God-Pirkko.

Find the man who says he is so good, he never crosses the path of Satan. Who indeed never does cross paths with Satan for he is merely following behind him on the same path! The one who is the accuser of the brethren like Satan, writing all kinds of articles in the religious world about people such as Pirkko. Take these letters back to the author. The voice of Satan does not belong in Church nor any Holy place.

Find the woman simply blessed beyond belief, sharing inspiration, the word of other wise people of God, peace, hope, joy through books, TV, radio and meetings. You will find a beloved of God-Pirkko

Find the man jealous of this who lashes out in anger and enmity and you will find a man possessed by his own human will and not the will of God. He probably became jealous by working along side Pirkko. This is a teacher who will fall. Tell him so before he falls too far, lest he drag more souls away from God.

Find the woman in whom the power of god is released through her. She will give it freely and to all-usually staying to the very end to make sure all have received. Remember the times she did this for you because of her deep love for God. Write, speak, and tell others of the great things you have received.

Find the man who downplays the great and miraculous work God does through others in some vain attempt to lesson the reality of God’s action through these faithful people. Look at him, you will not see much work of the power of God through him. More often, you’ll see a desire to spread disbelief in the powers of God. It’s just jealousy. Tell him what it says in 1 Corinthians 4:20-”the Kingdom of God does not consist in talk, but in power”.

Find the woman who continues doing God’s great work even in the great loss of her husband. The woman God continues to hold and give strength throughout even greater loss. This great anointing can never be taken by any man or woman.

Find the man who is truly a coward and seeks to destroy the widow. He moves against the heart and the will of God. Come to the aid of the widow as we are charged and bring peace instead of destruction, for he dishonors the husband who dearly loved and protected his wife from such scoundrels. Send this wolf in church clothing away.

Find the woman who continues to speak peace, love, and servitude to all those she has been commissioned to serve in spite of any present adversity. The peace and love of God remains the gift she gives. Seek this heart yourself and turn away from the judgmental dried out voices that have long forgotten the sweetness of the Lord’s voice in their own lives.

Find the man who rallies more accusers of the brethren around him and makes them “more a child of Hell than himself” (Matthew 23). Those converts to his cause need help to see the ways they are being dragged into being an opponent of God without their own awareness. Write, call, email and help them in their blindness that they may see and be saved.

The time is now. I have the utmost faith the people of Finland can see the heart of a person touched by the very hand of God in Pirkko and tell everyone you know how her life has been used to transform yourself and so many others. I also have the utmost faith that the people of Finland can see the heart of the great deceiver and what he has done to God’s chosen one. It is time to say to him “NO MORE. GET BEHIND ME SATAN FOR YOU MOVE IN THE WAYS OF MAN AND NOT OF GOD!!!!!!”

In Christ.

Lou Orimo, USA

Lainaus:
Sydämeni on syvästi surullinen hyökkäyksistä Pirkko Jalovaaraa kohtaan. Jumalan rakastama ja Jumalan rakastaja. Pelkään niiden puolesta, jotka valheellisesti vainoavat häntä. Syynä on Jumala Itse. Paras määritelmä, jonka olen kuullut Jumalan vihasta, on: "koko Jumalan paino suunnattuna siihen, joka yrittää vahingoittaa Hänen rakkaitaan". On todellakin yritystä vahingoittaa Hänen rakastamaansa Pirkkoa.

Olen aina ollut vaikuttunut sitkeydestä, lujuudesta, sitoutumisesta, päättäväisyydestä, ja syvästä rakkaudesta maahan, perintöön, ja perheeseen, jota kaikki suomalaiset osoittavat ja vielä tärkeämmin, elävät. Ainoa maa, joka kukisti Venäjän, vaikka suomalaiset olivat niin alakynnessä. Sotavelkojen maksaminen avioparien kultaisia vihkisormuksia lähettämällä. Seisominen sen takana, mikä on oikeaa ja oikeudenmukaista. Eläminen täyttämällä kunniansa - pitämällä lupauksensa.

Etsi nainen, Pirkko, joka ei ollut vain halukas, vaan Jumalan pyytäessä jätti ammattinsa ilman epäröintiä seuratakseen kutsumustaan palvella muita. Olisitko tarpeeksi rohkea tekemään tämän?

Etsi mies, joka liikkuu Jumalasta poispäin. Miten voit tietää tämän? Katso Hengen hedelmistä, joka löytyy Galatalaiskirjeestä 5:22-23. Jos kuljet kohti Jumalaa, liikut rakkaudessa, ilossa, rauhassa, kärsivällisyydessä, ystävällisyydestä, hyvyydessä, uskollisuudessa, lempeydessä ja itsehillinnässä. Jos liikut Jumalasta poispäin, siirryt vihamielisyyteen, riitaan, kateuteen, vihanpuuskiin, vastakkainasetteluun, erimielisyyteen, hajaannukseen, kateuteen. Etsi tämä mies, joka liikkuu kateudessa, vihassa ja väärissä syytöksissä ja löydät miehen, joka liikkuu Jumalasta pois pyrkimyksenään vahingoittaa yhtä Jumalan rakastamaa - Pirkkoa. Rukoile häntä liikkumaan toiseen suuntaan Jumalan vihasta poispäin kohti Jumalan sydäntä. "Jos me elämme Hengestä, kulkekaamme myös Hengessä. Älkäämme tulko omahyväisiksi, provosoiko toisiamme, kadehtiko toisiamme." (Galatalaiskirje 5:25-26)

Etsi nainen, Pirkko, joka rukoillut lakkaamatta tuhansien ja tuhansien suomalaisten ja muiden kansojen puolesta. Joka tuonut Jumalan käden kautta elämässään ihmeellisiä parantumisia. Jos olet yksi näistä ihmisistä, nouse ylös ja kerro ihmisille - kirjoita ihmisille - kerro hänen syyttäjilleen, kuka hän todella on; suuri Jumalan nainen. Kerro heille kaikki, kuinka sinua on siunattu. Tämä on palvontaa ja ylistystä Hänelle, joka työsti näitä ihmeitä Pirkon kautta - se on Jumalalle ja kaikille, mitä Hän tekee meille - velka, jota emme voi maksaa, sillä se on annettu ilmaiseksi. Kunnioita myös sitä, joka sanoi "KYLLÄ" Jumalan Pirkolle.

Etsi mies, joka sanoo olevansa niin hyvä, ettei hän koskaan ylitä Saatanan polkuja. Joka ei todellakaan koskaan ylitä Saatanan polkuja, sillä hän vain seuraa tämän takana samalla tiellä! Yksi, joka on veljien syyttäjä niin kuin Saatana, kirjoittamassa kaikenlaisia artikkeleita uskonnollisessa maailmassa ihmisistä kuten Pirkko. Vie nämä kirjeet kirjoittajalle takaisin. Saatanan äänen ei pidä kuulua Kirkkoon eikä mihinkään Pyhään paikkaan.

Etsi nainen, jota yksinkertaisesti siunattu käsittämättömästi, jakaen inspiraatiota, toisten Jumalan viisaiden ihmisten sanaa, rauhaa, toivoa, iloa kirjojen, TV:n, radion ja kokousten välityksellä. Löydät rakastetun Jumalan Pirkon.

Etsi tämä mustasukkainen mies, joka suomii vihassa ja vihamielisyydessä, ja löydät miehen hallusta hänen oman tahtonsa eikä Jumalan tahtoa. Hän luultavasti tuli kateelliseksi työskennellessään Pirkon kanssa. Tämä on opettaja, joka tulee kaatumaan. Kerro hänelle ennen kuin hän kaatuu liian kauas, ettei hän vetäisi enempää sieluja pois Jumalan luota.

Etsi nainen, jonka kautta Jumalan voima vapautuu. Hän antaa sen vapaasti ja kaikille - yleensä loppuun asti viipyen varmistaakseen, että kaikki ovat saaneet. Muista ne kerrat, jolloin hän teki tämän sinulle syvästä rakkaudestaan Jumalaan. Kirjoita, puhu ja kerro toisille hienoista asioista, joita olet saanut.

Etsi mies, joka vähättelee suurta ja ihmeellistä työtä, jota Jumala tekee toisten välityksellä, yrittäessään turhaan kouluttaa Jumalan toiminnan todellisuutta näiden uskollisten ihmisten kautta. Katso häneen, et näe paljon Jumalan voiman työtä hänen kauttaan. Useammin näet halua levittää epäuskoa Jumalan voimaan. Se on vain kateutta. Kerro hänelle mitä 1. Korinttilaiskirjeen 4:20:ssä sanotaan: "Jumalan valtakunta ei perustu puheeseen, vaan voimaan".

Etsi nainen, joka jatkaa Jumalan hienon työn tekemistä, jopa miehensä suuren menetyksen jälkeen. Jumalan nainen jatkaa tehtävässään ja antaa voimaa jopa suuremmissa menetyksissä. Tätä hienoa voitelua ei voi yksikään mies tai nainen ottaa pois.

Etsi mies, joka on todella pelkuri ja pyrkii tuhoamaan lesken. Hän toimii Jumalan sydäntä ja tahtoa vastaan. Tule lesken tueksi, kun meitä kuormitetaan ja tuo rauhaa tuhon sijaan, sillä hän häpäisee aviomiehen, joka hellästi rakasti ja suojeli vaimoaan sellaisilta konnilta. Lähetä tämä susi kirkon vaatteissa pois.

Etsi nainen, joka jatkaa puhumista rauhasta, rakkaudesta, ja palvelee kaikkia, joita hänet on kutsuttu palvelemaan huolimatta mistään esillä olevasta vastoinkäymisestä. Jumalan rauha ja rakkaus pysyy lahjana, jonka hän antaa. Etsi tätä sydäntä itsessäsi ja käänny pois tuomitsevuuden kuivuneista äänistä, jotka ovat pitkään unohtaneet Herran suloisen äänen omassa elämässään.

Etsi mies, joka haalii ympärilleen enemmän veljiensä syyttäjiä ja tekee heidät "enemmän Helvetin lapsiksi kuin itsensä" (Matteus 23). Nämä hänen aiheuttamansa käännynnäiset tarvitsevat apua nähdäkseen keinot, miten heidät on vedetty Jumalaa vastaan ilman omaa tietoisuuttaan. Kirjoita, soita, lähetä sähköpostia ja auta heitä sokeudessaan, että he näkevät ja pelastuvat.

Aika on nyt. Minulla on äärimmäinen usko, että Suomen ihmiset voi nähdä henkilön sydämeen, jota Jumalan Käsi Pirkossa on koskettanut, ja kerrot kaikille mitä tiedät, kuinka hänen elämäänsä on käytetty muuttamaan sinua ja monia muita. Minulla on myös äärimmäinen usko, että Suomen ihmiset näkevät suuren petturin sydämeen ja mitä hän on tehnyt Jumalan valitulle. On aika sanoa hänelle: "EI ENÄÄ. MENE TAAKSENI SAATANA, SILLÄ KULJET IHMISTEN TEITÄ ETKÄ JUMALAN!"

Kristuksessa.

Lou Orimo, USA

--------------------------
Viesti kopioitu täältä
Original here
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12625  Pe 17 Hel 2017, 6:20 (GMT+3)  Aihe: Pirkko Jalovaara is fabricated purposely criminal thru old-fashioned fundraising laws conserved in Finland Vastaa lainaamalla viestiä

Jahah, nyt kun se hirveä raatelusi on alkanut jälleen, koeta kestää.

Miten näppärää joillekin Suomessa saada kristillisen yhdistyksen normaali rahankeräystoiminta näyttämään vanhoillisilla rahankeräyslaeilla rikolliselta verrattuna muuhun sivistyneeseen maailmaan!

Eihän tämä juttu tähän ja haaskalla oleviin medioihin jää Jumalan taitaessa rakentaa kaikesta vielä jotakin suurempaa.

Vähän pumpusta ottaa, mutta eiköhän se siitä.

Täytyy vaan ihmetellä 16. päivän tenhoa ja kovan onnen voimaa!

Olet siellä kaikkien hyeenojen keskellä, ja saan samana päivänä Kelan toimeentulotukipäätöksen pystyäkseni kattamaan lääkärikulut ja hakemaan lääkkeitä apteekista, kun vakuutukseni on pumpattu loppuun.

Kertaakaan en ole kadehtinut sinua tai rahojasi, joka on niin noloa minua paljon rikkaammilta ihmisiltä. Jumala sanoikin minulle taannoin, etten tarvitse niin paljon rahaa ja oikeassa oli, mutta mainokset voisin tälle foorumille laittaa ja avata parkissa olevia muitakin foorumeita lisää.

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Pe 17 Hel 2017, 16:46, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Admin
ylläpitäjä

Linkki viestiinViesti 12713  Ma 03 Huh 2017, 23:49 (GMT+3)  Aihe: "Hänet luettiin rikollisten joukkoon." - Mark. 15:28 Vastaa lainaamalla viestiä

Admin 28.3.2017 kirjoitti:
Maanantain vastaisena yönä tutkin vähän Radio Dein tilannetta ja huomasin siellä monen asian muuttuneen. Kaikki Rukousystävien ohjelmat olivat häipyneet arkistosta, jota ei ollut enää ollenkaan. Rukousystävien ohjelmia, joissa Pirkko ei ole päässyt enää ääneen, voi kuunnella Radiot.fi:n arkistosta kuukauden ajan.

Kävin läpi myös Dein Poimintoja ohjelma-arkistosta, johon oli listattu pitkä liuta esiintyjiä Radio Dein viettäessä juhlavuottaan 20-vuotisella taipaleellaan. Etsin ja etsin, mutta yksi puuttui joukosta; se, josta Jumala oli sanonut minulle, että tämä on pyhä.

En ollut kirjoittanut sitä talteen pureskellessani asiaa, voiko joku ihminen todellakin olla pyhä päinvastoin kuin itse ajattelen. Mutta se tuli nyt alkuvuonna niin selvästi ja on painostanut kakaisemaan suustani ulos.

"Pirkko on pyhä", uskokaa tai älkää, mitä kuulin.

Tämä jäi vähän kesken ja jatkoa on piisannut. Vaikka kirjasin edelle alkuvuonna Herralta saadut sanat niin kuin ne tulivat, se ei tarkoita mitään sairasta henkilöpalvontaa, johon en pystyisi edes enkä suosittele kenellekään. Palvomaan ketään ihmistä. Mutten siedä mitään vääryyttäkään, niin kuin tuolla kirjoitan.

Ja kuitenkin vääryys on tapahtunut, luettuani siitä lehdestä. Oltuani kaikesta lukemastani vielä pöyristynyt, Jumala toi mieleeni kello 17.47 tämän raamatunkohdan:

Lainaus:
Vielä minä näin auringon alla: oli oikeuspaikka -- ja siellä vääryys, oli tuomioistuin -- ja sielläkin vääryys. [Saarn. 3:16]

Ihmeellisellä tavalla Jumala on ohjannut minua silminnäkijäksi kaikkeen enkä voi kuin kertoa siitä, mitä olen omin silmin nähnyt. Kaikki alkoi siitä, kun Pirkko astui Pahan varpaille pitämällä loistavan puheen Kallion kirkossa, jonka olen purkanut jo tekstimuotoon ja joku voisi kääntää englanniksikin.

Tiedänpä vaan, ettei kukaan pystyisi omassa voimassaan kaikkeen tähän, mitä näin:

Admin 27.5.2013 klo 19.32 kirjoitti:
Admin 28.2.2013 klo 22.36 kirjoitti:
Viimeinen kirkkoilta Kalliossa 24.2.2013 oli ihmeellistä Pyhän Hengen juhlaa.

Onpa viestini kirjoittamisesta jo kauan! Mutta yksi asia ei ole unohtunut; silmiini porautunut kuva ja minuun tarttunut Pyhän Hengen virta.

Silloin sunnuntai-iltana 24.2.2013 näen, kuinka Pirkko kurkottautuu rukoilemaan jonkun miehen puolesta harras ilme kasvoillaan, niin nöyränä ja aitona. Pyhä Henki alkaa virrata minuunkin, tunnen sen koko ajan autellessani ihmisiä. Toisilla on jalat kuin hyytelöä eivätkä he pääse pitkään aikaan kävelemään. Sain todistaa sitä omin silmin, sellaista ei voi näytellä. Yksi rukousavustajista seisoi alttarin vieressä kädet avoimina ottaessaan virtaavaa Pyhää Henkeä vastaan... Seisoin hänen vierellään ja tiesin hänen tuntevan saman minkä itsekin, ihanan Pyhän Hengen voiman.

Myöhemmin illalla rukousavustajienkin puolesta rukoiltiin ja kolme heistä makasi lattialla ja nauroi sydämensä pohjasta. Tiesin, mitä se tarkoitti. Suurta Pyhän Hengen juhlaa. Suomen yli on pyyhkäisemässä kova herätyksen aalto, eikä kukaan voi pysäyttää Jumalaa.

Viesti kopioitu täältä

Lukemista pääsiäiseksi yli kaksituhatta vuotta sitten tapahtuneesta vääryydestä:

Mark. 15:1-47

Kopioitu täältä
Copied from here
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Sanasinko Foorumin päävalikko -> Uskonelämä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Muuta tekstin kokoa: - -

Takaisin ylös

Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign